بِسمِ اللّهِ الرَّحمنِ الرَّحيمِ
اَلْحَمْدُ وَ الثَّناءُ لِلِّهِ رَبِّ العالَمین وَ صَلَّی اللَّهُ عَلی سَیِّدِنا وَ نَبِیِّنا اَبی القاسِم المُصطَفی مُحَمَّد ص وَ عَلي اَهلِ بَيتِه الطَيّبين الطّاهِرين سِیَّما بَقیّةِ اللّهِ فی الاَرَضین وَ لَعْنَةُ اللّهِ عَلَي أعْدآئِهِمْ أجْمَعينَ إلَي يَوْمِ الدّين
در صد و هفتاد و هشتمین خطبه در کاشان مُکرَّم، روز شانزدهم آبان ماه، شانزدهم جمادی الاولی١۴۴٧ ، خود و شما را به رعایت تقوا الهی، سفارش می کنم « اُوصیکُم وَ نَفسیِ بِتَقوَی اللّه ». مصداقاً هر هفته محضر صحیفه سجادیه می رویم و در صد و بیست و دومین جمله ، فراز دیگری از دعای بیستم صحیفه سجادیه دعای ( مَكَارِمِ الْأَخْلَاقِ وَ مَرْضِيِّ الْأَفْعَالِ ) را خدمت شما عرض می کنم « اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ وَ اكْفِنِي مَئُونَةَ الاِكْتِسَابِ وَ ارْزُقْنِي مِنْ غَيْرِ احْتِسَابٍ » خدایا: من را از رنجِ کسب و بدست آوردن روزی کفایت کن و بدون حساب به من روزی بده. شرح این عبارت صحیفه این است، مرحوم سید علی خان کبیر، در ریاض السالکین می فرماید، « اِکتِساب » یعنی، طلب معیشت. برای معنی « اِحتِسَاب » به قران رجوع می کنیم. قران در ایه ٢١٢ سوره بقره می فرماید « وَاللَّهُ يَرْزُقُ مَنْ يَشَاءُ بِغَيْرِ حِسَابٍ »، خدا، رزق بی حساب می دهد به هر کسی که مشیئت حکیمانه او تعلق بگیرد. معنای« بِغَيْرِ حِسَابٍ » چیست؟ ایت الله جوادی املی در تسنیم، جلد ده می فرماید:
١ _ یک معنی، « بِغَيْرِ حِسَابٍ » از باب رزق است، یعنی، خداوند بخاطر ابدی بودن و لامتناهی بودن، ان رزق، پایان ندارد. رزقِ بدون حساب، یعنی کسی نمی تواند ان را شمارش کند. به تعبیر مرحوم سید علی خان کبیر، یعنی بخاطر زیادی، اصلا به مقدار نمی اید
٢ _ معنای دوم « بِغَيْرِ حِسَابٍ » یعنی، خداوند گاهی اوقات به بندگانش روزی می دهد بدون این که انها گمان ببرند. از جایی که فکر نمی کنند خداوند رزق می دهد « مِنۡ حَيۡثُ لَا نَحۡتَسِبُ »
٣_ معنای سوم « بِغَيْرِ حِسَابٍ » یعنی، کسی از خداوند حسابرسی نمی کند، که چرا به ان اقا و خانم انقدر رزق دادی. کسی از خدای رازق حسابرسی نمی کند. در عبارات قبل این دعا امام سجاد ع به ما یاد می دهند : ما قرار است عمر خود را برای هدف خلقت مصرف کنیم، حال که قرار است این عمر برای هدف خلقت مصرف شود، پس، از رزقِ « مِن غَیر حِسَاب » به ما روزی بده که دیگر برای ما رنجِ طلب معیشت کفایت شود. ما وظیفه داریم کار کنیم اما اینگونه نباشد که در کارهای روزانه غرق شویم و اصلاً از هدف خلقت غافل شویم. دستِ یک موحدِ سالک جلو خداوند متعال رزاق دراز است. خدایا روزی من را « مِن غَیر اِحتِساب » بده تا من عمر خود را، بیشتر در هدف خلقت مصرف کنم. ضمناً کار از نظر اهل بیت عصمت و طهارت عبادت است، اما این هم یک مکمل برای آن مطلب است. این توصیه به تقوا در خطبه اول بود.
حجت الاسلام حسینی افزود : بحث اصلی و محوری و مستمر ما در خطبه ها ، قران است ، که به ایه صد و پنجاه و نهم سوره بقره رسیدیم ، « إِنَّ الَّذِينَ يَكْتُمُونَ مَا أَنْزَلْنَا مِنَ الْبَيِّنَاتِ وَالْهُدَىٰ مِنْ بَعْدِ مَا بَيَّنَّاهُ لِلنَّاسِ فِي الْكِتَابِ ۙ أُولَٰئِكَ يَلْعَنُهُمُ اللَّهُ وَيَلْعَنُهُمُ اللَّاعِنُونَ » کسانی که انچه را از بیّنات و هدایت نازل کردیم کتمان می کنند، بعد از این که برای مردم تبیین کردیم، کسانی که کتمان می کنند، خدا انها را لعنت می کند و انهایی که مجاز به لعن هستند، انها را لعنت می کنند. چند نکته را محضر علماء عزیز، اساتید بزرگوار حوزه و دانشگاه و عموم حضار و شنوندگان مطرح می کنم.
نکات آیه :
نکته اول : بعضی وقتها کتمان واجب است. دقت بفرمایید، خداوند در این ایه کتمان حرام را میفرماید. اما کتمان واجب هم داریم. حدیثی را از اصول کافی شریف باب ۹۸ بیان می کنم. « »روایت می فرماید، اگر کسی اسرار ما را فاش کند و به دیگران بگوید، سرّی که باید فقط شیعه بداند ان را پخش کند، این مثل انکار اهل بیت است. در تفسیر عیاشی شبیه این روایت، امام باقر ع ذیل همین آیه فرمودند: شخصی نزد سلمان امد و به سلمان گفت : برای من حدیثی را نقل کن، حضرت سلمان سکوت کرد، دوباره تکرار نمود، باز حضرت سلمان سکوت کرد. این شخص رفت در حالی که همین آیه را برای سلمان قرائت می نمود، کسانی که کتمان میکنند، خدا انها را لعنت میکند جناب سلمان فرمود برگرد، به ان شخص گفت: اگر ما شخص امینی پیدا میکردیم، برای او حدیث میگفتیم، تو لایق ان نیستی که من برای تو حدیث و اسرار را بگویم اینجا کتمان برای سلمان واجب بود.
در بحارالانوار جلد دوم امام صادق ع می فرماید « كِتمانُ سِرِّنا جِهادٌ في سبيلِ اللّه » اسرار شیعه را قرار نیست در بعضی از هیئات بگویند امام صادق علیه السلام در یک حدیثی فرمودند، شما اسرار ما را که فاش میکنید، هزینه ان برای من از ناصبی ها بیشتر و سخت تر است.
نکته دوم : کتمان حرام داریم. باید حرفی را بگوید اما نمی گوید. پیامبر ص می فرماید: « السّاکِتُ عَنِ الْحَقِّ شَیْطانٌ أَخْرَسٌ » کسی که باید حق را بگوید « باید صفات پیامبر ص و امیرالمومنین علی ع و غدیر را بگوید و نمی گوید » شیطانی است لال. همانگونه که شیطان ناطق داریم « مانند رسانه های صهیونیستی » کسی که حق را نمی گوید « جایی که باید از امام، مقام معظم رهبری، ارزش ها و شهدا، دفاع کند اما نمی گوید و سکوت می کند » شیطانی است که دهان او بسته است. اینجا کتمان حرام و بیان واجب است.
نکته سوم : چقدر این اعلان باید گسترش داشته باشد؟ در اصول کافی جلد اول روایتی امده است، پیامبر ص می فرماید، « إذا ظَهَرتِ البِدعُ في اُمّتي فلْيُظهِرِ العالِمُ علمَهُ ، فمَن لَم يَفعلْ فعَلَيهِ لَعنةُ اللّه ِ» وقتی در امت من بدعت ظاهر شد، عالم باید علم خود را ظاهر کند. اگر این کار را انجام ندهد لعنت خدا برای او می باشد. آیت الله جوادی آملی در تسنیم جلد هشت صفحه ٧۵ می فرماید: از این روایت استفاده می کنیم، اگر بدعتی سراسر کشور، جهان اسلام و جامعه را گرفت، ولی تبیین خود را فقط در محدوده مسجد انجام دهد و اگر مدرس است، فقط به شاگردانش و دوستانش بگوید، این اظهار علم نیست، پاسخ به ان بدعت نیست. باید سطح روشنگری به اندازه ظهور همان بدعت باشد. برادران و خواهران، این نکته مهمی است، به چند نفر اطراف خودمان اکتفا نکنیم، لذا فعالان فضای مجازی، بچه های ارزشی، چه خواهر و چه برادر، چه در مدارس علمیه، یا بسیج و هنرستان های هنری، وظیفه سنگینی دارند. مطالب را از علماء بگیرند و به شبهات شیطان جواب دندان شکن بدهند.
نکته چها م :تفاوت بین کتمان بیّنات و کتمان هدی چیست؟ مرحوم علامه شُبَّر می فرماید: کتمان بیّنات یعنی کتمانِ صفات حضرت محمد ص. علامه طباطبایی در المیزان جلد اول می فرماید، کتمان بیّنات یعنی کتمان آیات نازل شده. ایت الله جوادی املی در تسنیم می فرماید، کتمان بیّنات یعنی، کتمان اصول دین و مبانی ما « ادلّه توحید، معاد، نبوت و امامت » که یک مصداق ان ولایت امیرالمومنین علی ع و دوازده امام است. امام باقر ع می فرماید: کتمان بیّنات یعنی، ولایت ما را مخفی کردن. اما بخش دوم، کتمان هدایت است. معنای کتمان هدایت چیست؟ کتمان هدایت یعنی کتمان معارف و احکام دین. کسانی که اصول و فروع را کتمان می کنند، بعد از این که بیان شد، ملعون هستند. معنای کتمان کردن چیست؟ سه معنا را بیان کرده اند:
*عدم اظهار به دیگران، اصلاًنمی گذارند مردم مطلع شوند
* دلالتش را کتمان می کنند.
*با توجیه از دلالت اصلی منصرف می کنند. مانند کاری که با حدیث شریف غدیر نمودند. مولی را توجیه کردند و معنایی نمودند که اصلاً تناسبی با ان ندارد
نکته پنجم : لعن لاعنان و لعن خداوند به چه معنا می باشد؟ لعن یعنی طرد کردن، دور کردن یک شخص از روی خشم و غضب. وقتی خدا کسی را لعن می کند به چه معنا می باشد؟ یعنی او را از رحمت خود دور می کند. این سوال به ذهن می اید، ایا همین که رحمت خدا از شخصی دور شد، دچار عذاب می شود؟ جواب بله است. ما بین رحمت و بین غضب، منطقه فاصله ای نداریم که بگوئیم رحمت خدا یک طرف است و جهنم خدا طرف دیگر. قران در ایه ۴٧ سوره نساء می فرماید « لَعَنَّا أَصْحَابَ السَّبْتِ ۚ وَكَانَ أَمْرُ اللَّهِ مَفْعُولًا » ما اصحاب روز شنبه را که از حکم فرعی خدا تمرّد کردند لعن کردیم، لعن کردن یعنی، از رحمت خدا دور کردیم. ولی قران در ایه ۶۵ سوره بقره می فرماید « كُونُوا قِرَدَةً خَاسِئِينَ » لعن خدا تبدیل به غضب شد. به میمون و بوزینه تبدیل شدند. حد فاصله ای بین رحمت و غضب وجود ندارد. هر کس از رحمت الهی دور شود، به غضب الهی دچار می شود . مجاری لعن خدا، فرشتگان، انبیاء و مردم خوب هستند. این ها می توانند لعن کنند و لعن اینها اثر دارد. در رابطه با فرشتگان، همانطور که طبق ایه ۴٣ سوره احزاب صلوات فرشتگان اثر دارد « هُوَ الَّذِي يُصَلِّي عَلَيْكُمْ وَمَلَائِكَتُهُ لِيُخْرِجَكُمْ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ » او، ان خدایی است که، خدا و فرشتگان بر شما « خواهران و برادران که لطف کردید و روز جمعه به نماز جمعه امدید » خدا و فرشتگان بر شما صلوات می فرستند. اثر صلوات فرشته بر شما این است که اگر دل های شما ظلمت دارد، ظلمت از دل های شما بیرون می رود و نور جایگزین می شود. صلوات فرشته اثر دارد. لعن فرشته و مردم هم اثر دارد. قران در ایه ١۶١ سوره بقره می فرماید « عَلَیهم لَعْنَةُ اللَّهِ وَالْمَلَائِكَةِ وَالنَّاسِ أَجْمَعِينَ ».
لذا، پیامبر ص، امیرالمومنین علی ع با اینکه مظهر رحمت خداوند هستند، اما گاهی اوقات لعن کرده اند. پیامبری که در جنگ احد با وجود، شکسته شدن دندان ها، پیشانی خون الود، روی زمین افتاده و امیرالمومنین ع او را با حالت بیهوشی پیدا کرده است، بعضی از اصحاب امدند و گفتند، کاش، انها را لعن کنید، اما پیامبر ص لعن نکرد و فرمود، خدایا قوم من را هدایت کن، انها نمی دانند. اما همین پیامبر ص در زمان حیات، به ظالمِ حضرت فاطمه س لعن می کند، پیامبر ص می فرماید« اَللّهم العَن مَن ظَلَمها وَ عاقِب مَن غَضَبها و أذل من أذلها و خلّد في النار من ضرب جنبها حتي ألقت ولدها فتقول الملائكة : آمين » هر کس به فاطمه س ظلم کرد او را لعن کن، هر کس به فاطمه س خشم گرفت، او را عقاب کن، هر کس فاطمه س را خوار نمود و عزت فاطمه س را نگه نداشت او را ذلیل کن و او را برای همیشه در اتش نگه دار. کسی که به پهلوی فاطمه س ضربه زد و محسن او را سقط کرد. این نفرین را که پیامبر ص فرمود، همه ملائکه امین گفتند.
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ :
قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ ، اللَّهُ الصَّمَدُ ، لَمْ يَلِدْ وَلَمْ يُولَدْ ، وَلَمْ يَكُنْ لَهُ كُفُوًا أَحَدٌ
بسم الله الرحمن الرحيم
الحمد و الثناء لله رب العالمين اللهم صل علي محمد و آل محمد اللهم صل علي علي اميرالمؤمنين و صل علي الصديقه الطاهره فاطمة الزكيه حبيبت حبيبك و نبيّك و ام احبائك واصفيائك و صل علي الحسن و الحسين سيدي شباب اهل الجنه و علي علي ابن الحسين زين العابدين و محمد بن علي الباقر و جعفر بن محمد الصادق و موسي ابن جعفر الكاظم و عَلِيِّ بْنِ مُوسَى الرِّضَا و محمد ابن علي الجواد و علي ابن محمد الهادي و الحسن ابن علي الزكي العسكري اللهم صل علي حجة ابن الحسن المهدي القائم المنتظر،
اللَّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَهِ بنِ الحَسَن صَلَواتُکَ علَیهِ و عَلی آبائِهِ فی هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فی کُلِّ سَاعَةٍ وَلِیّاً وَ حَافِظاً وَ قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْناً حَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَ تُمَتعَهُ فیهَا طَوِیلا
شادي روح حضرت امام و همه شهدا، مخصوصا شهدای استان اصفهان و منطقه کاشان و شهید این ایام 21 آبان90 ، شهید تهرانی مقدم و مفاخر کاشان، علما و بزرگان کاشان به ویژه سه امام جمعهی فقیدمان و برای سلامتی رهبر حکیم انقلاب اسلامی صلواتي اهدا بفرماييد
اوصيكم و نفسي بتقوي الله
در خطبه دوم هم خواهران و برادران خود و شما را به رعایت بیشتر تقوای الهی سفارش ميكنم.
قطعيترين اتفاق در زندگي من و شما، قطعيترين اتفاق رحلت است، مرگ است، يعني هيچ شكي در آن نيست كه يك روزي من و شما از دنيا خواهيم رفت، يك لحظه قبل را تصور كنيد، انسان را تنها ميگذارند در آن قبر هيچ كس ديگه نيست، زاد و توشه نياز دارد، تقوا يعني به فكر شب اول قبر خودت باش، واجبات خودمان را انجام بدهيم، محرمات را ترك كنيم، تا قبر بشود اول راحتي انسان، مصداقاً حكمتها را با هم ميخوانديم، رسيديم به حكمت 108 ، يك مقدار طولاني است حكمت 108 بخش هشتم اين حكمت اين است
قلب انسان را مولا دارد تحليل ميكند ميفرمايد
وَ إِنْ عَضَّتْهُ الْفَاقَةُ اگر فقر و فاقه و تهي دستي به بعضي از انسانها برسد
شَغَلَهُ الْبَلَاءُ بلاها او را مشغول ميكند
اين يعني چي؟
مرحوم مغنيه، بسيار شرح مختصر و مفيدي دارند، در نهج البلاغه در جلد 4 ميفرمايد يعني
إِنِ افْتَقَرَ بعضيها وقتي فقير ميشوند
صيطر عليه الحزن چنان محزون ميشوند كه
صرفه عن السعي و التفكير نه تلاش انجام ميدهد و نه فكر ميكند في طريق الخلاص اين را حضرت امير عليه السلام مذمت ميكنند انسان بايد نسبت به فقر، نسبت به مصيبتي كه در زندگيش اتفاق ميافتد خواهران و برادران فعال برخوردكند نه منفعل اين توصيه به تقواي خطبهي دوم
من قبل از اين كه مناسبتها را بگويم يك خواهشي از شما دارم، زماني كه اذان12 است يا 12 و 5 دقيقه، 12 و 10 دقيقه، خوب شما تقريبا بهتر ميرسيد به مصلا و سخنران قبل از خطبههاي ما يك ربع، بيست دقيقهي كاملي را با جمعيّت با جمعيت قابل توجه هست، تقريبا شما 20 دقيقه به 12 ميآييد، ولي وقتي اذان 10 دقيقه به 12 است سخنران خوب دعوت ميشود، اما با جمعيت كمي ميتواند فرمايشات خودش را ارئه بدهد، درخواستم اين است ملاكتان 12 نباشد، ملاكتان اذان باشد، من خودم تلاشم اين است هميشه قبل از بسم الله سخنران در مصلا هستم امروز هم يك چند دقيقه دير رسيدم به خاطر شركت درختم، مرحوم آقاي خادم بودم خدا ايشان را هم غريق رحمت كند، لذا خواهشم اين است انشاءالله 20 دقيقه به اذان در مصلا باشيم در صورت امكان
اما مناسبتها
اولين مناسبت، ما انشاءالله تشييع 300 شهيد گمنام را داريم در فاطميهي دوم3 آذر كه در تهران و شهرهاي ديگري تشييع ميشوند شهادت جناب حسن آقاي تهراني مقدم را داريم سالگردشان 21 آبان 90، همهي اين شهدا 2000 شهيدكاشان، 24 هزار شهيد استان اصفهان، 230-40 هزار شهيد كشور، همه يك درسيرا از حضرت زهرا گرفتند و آن درس اين است كه ما آرزوهايمان را مطابق حضرت زهرا تغيير بدهيم، شاخص ما در آرزوها حضرت زهراست، منظورم چيه؟
در حديث داريم كه پيامبر اعظم رو كردند به حضرت زهرا، در روزي، فرمودند، دخترم
ما هي حاجتك حاجت تو چيه؟ ماذا تريدين، چي ميخواهي از خداي متعال؟
ها هو جبرئيل عندي فرشته بزرگ خدا، حضرت جبرائيل كه در 7 آسمان از او اطاعت ميكنند پيش من است
و قد اخبرني، به من هم خبر داده
كه أن الله تعالي خداي متعال
تعهّد متعهد شده بقضاء كل حاجت لك هر حاجتي تو زهرا بخواهي خداي متعال اجابت ميكند، ببينيد خواهران و برادران كسي كه الگوي او در سياست،در تقوا، در مبارزه، در خانهداري، در فرزند داري در همهي امور حضرت زهرا هست، وقتي خداي متعال پيامبر اعظم را مأمور ميكند جبرائيل را ميفرستد حاجتش را بگويد ببينيد حضرت زهرا چي درخواست ميكنند
فقالت يا ابتاه، پدرم
شغلتني عن مسئله من را بازداشته از درخواست از خداي متعال لذه خدمته
لذّة خدمته، لذت خدمت به خدا
لا حاجة لى غير النّظر إلى وجهه الكريم. من غير از نظر به وجه الله حاجتي ندارم،
شهيد تهراني مقدم دنبال اين بود، تمام شهداي دنبال اين بودند، عاليترين درجات بهشت اين است، من و شما هم بايد خودمان را تنظيم كنيم، اين كتاب ريحانه سادات سادتي ارمكي را من توصيه ميكنم بخوانيد دختر 14 ساله روستاي ارمك پدرش دانشمند هستهاي كه همراه با سه خواهر و برادر پدر و مادر، پدربزرگ و مادربزرگ 7 نفريك دفعه شهيدشدند، اين دختر 14 ساله الگوست، در صفحهي 22 كتابش نوشته كه اين ريحانه خانم با دوست همكلاسيش هر هفته ميرفتند مزار شهداي گمنام، يك پسر معلولي معلول ذهني هميشه سر قبر شهداي گمنام بود بعضي از بچهها، خوب بچهها متفاوتند ديگه، بچههاي عزيزي كه الان از مدرسهشان آمدند چه دختر خانمها چه آقا پسرها ما از آنها ممنونيم ولي بعضي از بچهها ادبشان كم است اين بچهي معلول ذهني را اذيت ميكردند سرقبر شهيد گمنام و ريحانه سادات هميشه از اين معلول ذهني حمايت ميكرد، يكبار كه بچهها اذيت كردند و اين معلول را ايشان آمد دستش روي قبر بود، ريحانه سادات به اين پسر گفت كه براي من دعا كن، براي من دعا كن، حالا عزيزان، خواهران و برادران ببينيد اين پسري كه به ظاهر عقب افتادهي ذهني است به نقل خانم ريحانه سادات ميگويد گفت دعا كن من هم شبيه تو بميرم، به شهيد گفته، ببينيد دعا كن اي شهيد، اي شهيد گمنام من هم مثل تو بميرم، ميگويد تا اين جمله را گفت اين دو تا دختر خانم بغض كردند اشكشان جاري شد، ريحانه خانم گفت ببين كسي اين حرف را دارد ميزند كه ديگران به عنوان عقب افتاده دارند به او نگاه ميكنند، او خيلي جلوتر از ماهاست و همين پسرعقب افتادهي به ظاهر را در روز تشييع پيكر شهداي اقتدار ديدند آمد كنار تابوت ريحانه سادات حسين حسين ميگفت و اشك ميريخت،
من از اين حكايت ميخواهم يك استفاده كنم، به دستگاه هنري كشور من ميگويم، محكم هم ميگويم تا كي ميخواهيد شما از فرهنگ شهادت به دور باشيد؟
من هفتهي قبل از آقاي فرماندار تشكر كردم كه يك فيلمي را كه از نظر فرهنگ عمومي خلاف است، ضد فرهنگ عمومي است اجازه ندادند در شهر مكرم كاشان اكران شود، اما الان عرضم چيز ديگري است، من از رئيس جمهوري محترم ميخواهم اكران اين فيلم را در سراسركشور منع كند، اين فيلم به ظاهر يك خانمي را گريم كردهاند لباس مرد به او پوشاندهاند محاسن برايش گذاشتهاند ولي عملا دارد رقص را انجام ميدهد اين باطنش زن است مرد نيست كدام فقيهي اجازه ميدهد كه زن جلوي مرد برقصد؟
اين وقتي با يك خانم ديگه ازدواج كرده تمتع زن و شوهري را در اين فيلم دارد نمايش ميدهد، آقاي پزشكيان آدم متديني است، من از ايشان درخواست ميكنم نگذار آقاي پزشكيان در دوران شما اين لكهي ننگ، نمايش اين فيلم ضد فرهنگ عمومي در كشور ما اجرا بشود
رهبر حكيم انقلاب، رهبر عزيز انقلاب 12 آبان در آستانه 13 آبان سخنراني داشتند، فرمودند بعضيها ميگويند در آينده آيا امكان دارد ما با آمريكا رابطه داشته باشيم يا نه؟ آقا سه تا شرط فرمودند
اين سه تا شرط دقيقا در مقابل شرايط ترامپ است، رئيس جمهور آمريكا اعلام كرده اگر ما ميخواهيم با ايران همكاريمان درست شود سه تا شرط دارد
1-غني سازي ايران صفر شود
2-ايران حمايتش را از مقاومت تعطيل كند
3- موشكهاي دور برد و ميان برد خودش را از بين ببرد
رهبر معظم انقلاب اين كسي كه زبان اميرالمؤمنين در دهان اوست، شمشير اميرالمؤمنين حمايل اوست فرمودند ما هم به آنها ميگوييم، اگر قرار است درآيندهي دور اتفاقي بيفتد و آن موقع ما بررسي كنيم
شرط اولش آن است كه آمريكا از پشتيباني رژيم صهيوني به كلي كنار بگذارد اين پشتيباني را
شرط دوم: پايگاههاي نظامي اش را ازاينجا جمع كند
و شرط سوم: در اين منطقه هچ دخالتي نداشته باشد
اينجاست كه مرد و زن مصلاي بقية الله فرياد هميشگي از زبانشان جدا نميشود مرگ بر آمريكا
حضرت آقا در همين سخنراني فرمودند: زماني كه اكثر مردم دنيا جنايات اسرائيل را دارند محكوم ميكنند، اما علي رغم آن آمريكا حمايت خودش را، پشتيباني خودش را حمايت خودش را دائم دارد ادامه ميدهد از اين غدهي سرطاني توضيح اين فرمايش آقا اين است در نظر سنجي مؤسسه گالُپ، 2024 سال قبل گفتند 42 درصد مردم آمريكا از حملات رژيم عليه غزه حمايت ميكنند 60 درصد مخالف بودند، امسال2025 همين مؤسسه آمارگرفته 32 درصد موافقندحدود70 درصد مخالف اند، مردم آمريكا و اين آمار در جوانان آمريكا خيلي عجيب است جوانان بين 18 تا 34 سال آمار كه گرفتند موسسهي معتبر ميگويد فقط 9 درصد جوانان آمريكا از اقدامات رژيم ابراز حمايت كردند ببينيد نامههاي رهبر معظم انقلاب و اين افشارگريهاي جمهوري اسلامي كار خودش را انجام ميدهد91 درصد جوانان آمريكا مخالفند با اين كارهايرژيم، آقا ميفرمايند علي رغم اين حمايت مردمي از غزه، اما دولت تروريست آمريكا هنوز دارد حمايت خودش را از اين غده، غدهي سرطاني انجام ميدهد،
رئيس قبلي سنتكام يك جمله اي دارد در رابطه با عظمت ملت ايران، اينها بايد بفهمند، ترامپ بايد بفهمد با ملت ايران چگونه صحبت كند، اين ژنرال ميگويد كه ما هنوز ياد نگرفتيم كه بفهميم ايرانيان اعراب نيستند، منظورش از اعراب حزب الله نيست، يمن نيست، همانهايي كه شش روزه شكست خوردند هست، همانهايي كه ترامپ آنها را گاو شير ده خطاب ميكند، ميگويد ما ياد نگرفتيم بفهميم ايرانيان اعراب نيستند، ايرانيان داراي فرهنگ متمايز و غرور آفريني هستند اين دشمن دارد ميگويد، بارها من گفتهام ايران پابرجاست، قرار نيست نابود شود، قدرت برتر منطقه خواهد شد، هزاران سال ايرانيان بودند، ساليان درازي هم در آينده خواهند بود حكومت ايران ميگويد از نظرما آمريكاييها مذموم است اما هميشه در قدرت ماندگار خواهد ماند، ضربه ميخورد اما روي پاي خود ميايستد، بعد نمونه آن ميگويد جنگ ايران و عراق را ببينيد، اين ژنرال آمريكايي ميگويد اگر ميخواهيد ببينيد آيندهي نوين ايران چه خواهد بود، برويد جنگ 8 ساله عراق عليه ايران را مطالعه كنيد ميگويد در آن جنگ شمار جنگ افزارهاي به كار گرفته به اندازهي جنگ جهاني اول بود، جنگ جهاني اول برادران و خواهران 5 سال از 1914 تا 1918 طول كشيد يك طرف متفقين مثل انگليس و ايتاليا و پرتقال و آمريكا، يك طرف دولتهاي مركزي آلمان و اتريش و مجارستان و عثماني و بلغارستان، 5 سال طول كشيد 20 ميليون كشته داد 20 ميليون كشته و 20 ميليون مجروح، اين شخص ميگويد درجنگ ايران و عراق به اندازهي جنگ جهاني اول، تجهيزات مصرف شد اما عاقبتش را ببينيد، يك وجب از خاك ايران به دشمنش داده نشد، علي رغم آمريكا و اسرائيل و تمام اعراب منطقه و اروپا، اين ايران است، آيندهي ايران هم ا گر مي خواهيد بدانيد چه ميشود؟ با نگاه به دفاع 8 ساله بايد نگاه كنيد
عرض آخرمهم فاطميه جايتان خالي بود كه از منبر حاج آقاي آيت الله اعتمادي استفاده كنيد، حضرت فاطمهي زهرا يك جمله از ا بن ابي الحديد برايتان نقل كنمابن ا بي الحديد ميگويد پيامبر اكرم وقتي مكه را فتح كرد ، درجلد 17 صفحهي 275، ميگويد آقا رسول خدا مكه را فتح كرد فرمود، همه آزاد غير از ده نفر، 10 نفر را پيامبر اكرم فرمود محدور الدم هستندخونشان هدر است، 6 تامرد، 4 تازن، 6 تا مرد يكيشان عكرمه پسر ابوجهل است، يكيشان هم هبّار بن اسود است
ابن ابي الحديد ميگويد اين هبار كي بود؟ اين كسي بود كه وقتي دختر بزرگ پيامبر زينب از مكه داشت ميآمد مدينه و باردار بود اينه بار او را تعقيب كرد، بعد با نيزه اي به او زد باعث شد بچهي زينب دختر پيامبر سقط شود، پيامبر عظيم الشأن فرمود اقطعوا يدي هرجا گيرش آورديد دستاش را قطع كنيد و رجلين پاهايش را قطع كنيد ان قدرتم علي ثم اقتلوه بعد او را بكشيد ابن ابي الحديد ميگويد من به استاد خودم نقيب ابوجعفر گفتم جناب استاد، ان اذا كان رسول الله اباح دم هبار بن اسود اگرخون هبار را محدور الدم اعلام كرده به خاطر اينكه روع زينب ترسانده زينب را
فألقت ذا بطنها لو كان حيا اگر پيغمبر زنده بود
لأباح مباح ميكرد
دم من روع فاطمة حتى ألقت ذا بطنها بين در و ديوار صدا زد يا ابتا يا رسول الله هكذا يفعل بحبيبته
بابا ببين با حبيبهي تو چه ميكنند
هميشه وقتي ميگفت يا ابتاه دل پيامبر آرام ميشد اما اين ناله دل پيامبر را آتش زد، يك وقت افتادروي زمين نا نجيبها آمدند از روي بدن زهرا رد شدند در بعضي از نقلها دارد اميرالمؤمنين بعدا محسن سقط شده را در يك پارچه اي پيچيد دفن كرد من عرض ميكنم يا بقية الله آجرك الله ديگه باوجود اين رجالهها كه از روي بدن زهرا رد شدند آيا چيزي هم از محسن باقي مانده بود؟
كشته شد محسن و آنها كه تماشا كردند
سند تير به اصغر زدن امضا كردند
يك وقت ببينه شش ماهه روي دستش ذُبح من الاذن الي الاذن مرحوم مقرّم ميگويد آقا اين بچه را ميخواهد بياورد به خيمه يقدم رجلا يؤخر اُخري يك قدم جلو بر ميدارد حسين يك قدم عقب حسين آرام جانم حسين روح و روانم
خدايا در ظهور مولامون تعجيل بفرما
قلب امام زمان عليه السلام از همهمان راضي بفرما
سلام و تسليت ما را به محضر مقدسشان ابلاغ بفرما
همهي خواهران را مشمول دعاي خير حضرت قرار بده
شرّ آمريكا و اذنابش را به خودشان برگردان
اينهايي كه خدايا دارند با فرهنگ اين مملكت اين فرهنگ ارزشي اين كشور دارند بازي ميكنند آن را به تمسخر گرفتند آن را مورد هجوم قرار دادند، اگر خدايا قابل هدايت نيستند ذليلشان بفرما
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ
إِنَّا أَعْطَيْناكَ الْكَوْثَرَ (1) فَصَلِّ لِرَبِّكَ وَ انْحَرْ (2) إِنَّ شانِئَكَ هُوَ الْأَبْتَرُ (3)
اللهم عجل لوليك الفرج