/
صفحه اصلی
/
خبرخوان
/
ارتباط با ما
/
¤ ۱۳۹۸ جمعه ۳۰ فروردين
تاریخ ارسال:۱۳۹۷ جمعه ۳۰ شهريور
چاپ خبر
نماز عبادی سیاسی جمعه کاشان به امامت حضرت آیت‌الله نمازی نماینده محترم مقام معظم رهبری و امام جمعه کاشان به تاریخ سی ام شهریور ماه 1397 نماز عبادی سیاسی جمعه کاشان به امامت حضرت آیت‌الله نمازی نماینده محترم مقام معظم رهبری و امام جمعه کاشان به تاریخ سی ام شهریور ماه 1397

بسم الله الرحمن الرحیم
درود و رحمت و رضوان واسعه پروردگار بر شما مردان و زنان مؤمن و موحد
الحمدالله نحمده و نؤمن به و نستعينه و نستهديه و نستغفره و نتوکل عليه و نثني عليه أحسن الثناء و نشهد أن لا إله إلا الله وحده لا شريک له و نشهد أن محمداً عبده و رسوله، اللهم صل علي محمد و آل محمد صلوةً تامةً ناميةً زاکيةً ترفع بها درجتهم و تبين بها فضلهم.
اوصيکم و نفسي يا عبادالله بتقوي الله
برادران و خواهران مؤمن و موحد؛ خودم و شما را به تحصیل و توسعه و تقویت تقوای خدای سبحان سفارش می‌کنم. 
مهم‌ترین عامل و عنصر برای تحصیل و تداوم و توسعه تقوا دو چیز است. اول اینکه همیشه انسان به یاد خدا باشد، در هر حالتی، در شب، در روز، در خانه و محل کار؛ همیشه به یاد خدا باشد. ذاکر باشد. «يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اذْكُرُوا اللَّهَ ذِكْراً كَثِيراً * وَ سَبِّحُوهُ بُكْرَةً وَ أَصِيلًا». عنصر دوم به یاد مرگ بودن است. انسان‌هایی که به یاد مرگ هستند یا گناه نمی‌کنند و یا اگر خطایی هم کردند بلافاصله استغفار می‌کنند. ما باید تلاش کنیم  این دو عنصر را که در وجود ما هست تقویت کنیم. مؤمن نمی‌تواند ذاکر خدا نباشد. منتهی گاهی ذکرها اجمالی است و گاهی تفضیلی است. گاهی ذکر بازدارنده از گناه است و گاهی ذاکر است اما بازدارنده از گناه نیست. می‌بینید شخص در مجلس نشسته و تسبیح هم در دست دارد و ذکر می‌گوید و یا استغفار می‌کند اما تا پای غیبت باز می‌شود فوراً غیبت می‌کند. او ذاکر است اما ذکرش پیشگیری از گناه نمی‌کند. بنابراین ما باید سعی کنیم که در هر حالتی به یاد مرگ باشیم. چون به یاد مرگ بودن بازدارنده از گناهان است.
در روایتی وجود مبارک نبی اکرم صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند: «أَكْثِرُوا مِنْ ذِكْرِ اَلْمَوْتِ» بندگان خدا زیاد به یاد مرگ باشید. «فَإِنَّهُ يُمَحِّصُ اَلذُّنُوبَ وَ يُزَهِّدُ فِي اَلدُّنْيَا» یاد مرگ بودن گناهان را محو می‌کند. وقتی انسان به یاد مرگ افتاد می‌بیند اشتباه کرده است، دروغ گفته است، تهمت زده است، سخن‌چینی کرده است، دو به هم زنی کرده است، گران‌فروشی کرده است، احتکار کرده است، بداخلاقی کرده است. وقتی به یاد مرگ می‌افتد متوجه می‌شود که اشتباه کرده است و گناه کرده است و بلافاصله استغفار می‌کند. لذا پیامبر (ص) می‌فرماید زیاد به یاد مرگ باشید چون یاد مرگ گناهان را می‌شوید. «وَ يُزَهِّدُ فِي اَلدُّنْيَا» و انسان را نسبت به دنیاطلبی و دنیاخواهی که یکی از عوامل مهم و مؤثر در آلوده شدن به گناه است زاهد می‌کند. حب دنیا انسان را ذبح می‌کند. اگر به یاد مرگ باشد او را زاهد می‌کند.
ابی عبیده می‌گوید که خدمت امام باقر سلام الله علیه مشرف شدم و به آقا عرض کردم آقا جان مطلبی بفرمایید که ما استفاده و بهره ببریم. «قُلْتُ لاِبِی جَعْفَرٍ علیه السلام حَدِّثْنِی بِما اَنتَفِعُ بِهِ» آقا جان حدیث و روایت و تذکری بفرمایید که من به وسیله آن تذکر بهره‌مند شوم. آقا امام باقر فرمودند: «یا اَبا عُبَیدَةَ اَکْثِر ذِکْرَ الْمَوتِ» زیاد به یاد مرگ باش. «فَاِنَّهُ لَمْ یُکْثِر الاْنسانُ ذِکْرَ الْمَوتِ اِلاَّ زَهِدَ فِی الدُّنْیا» اگر انسان به یاد مرگ باشد عامل بازدارنده است از اینکه انسان در حب دنیا غوطه ور باشد.
در بیان دیگری وجود مبارک نبی اکرم صلی الله علیه و آله و سلم خطاب کردند به جمعی و فرمودند آیا همه شما دوست دارید که وارد بهشت شوید؟ «أکُلُّکُمْ یُحِبُّ أنْ یَدخُلَ الْجَنَّةَ» آیا شما دوست دارید که وارد بهشت شوید؟ اصحاب عرض کردند: «نعَمْ یَا رَسُولَ اللّهِ». حضرت فرمودند: «قَصِّرُوا الاْءمَلَ» آرزوها را کوتاه کنید. یکی از موضوعاتی که انسان را به گرفتاری می‌اندازد و عامل حب دنیا می‌شود آرزوهای بلند و طولانی داشتن است که انسان را در پیچ‌وخم‌های خودش گرفتار می‌کند. «وَثَبِتُوا آجَالَکُم بَینَ أبْصَارِکُم» و به یاد مرگ باشید. در طول سال‌ها همیشه منتظر باشید. «وَاسْتَحْیُوا مِنَ اللّهِ حَقَّ حَیَائِهِ» و اهل حیا باشید، از خدا حیا کنید.
بنابراین عزیزان یکی از چیزهایی که بازدارنده از گناه است و امنیت فردی و اجتماعی و خانوادگی و مدیریتی و اقتصادی را فراهم می‌کند به یاد مرگ بودن است. در محیط خانواده اگر مرد به یاد مرگ باشد با همسرش دعوا نمی‌کند، اگر زن به یاد مرگ باشد با شوهرش دعوا نمی‌کند، اگر پدر و مادر به یاد مرگ باشند از تربیت فرزندان غافل نمی‌شوند و نسبت به تربیت فرزند کوتاهی نمی‌کنند. وقتی کوتاهی کنند از بچه مراقبت نمی‌کنند. پدر و مادر باید توجه داشته باشند که در قبال فرزند در پیشگاه خداوند مسئول هستند. اگر یک وقت متوجه شدید نوجوان شما سیگار می‌کشد یا قلیان می‌کشد و یا در رستوران‌ها با دوستان نامناسب می‌گردد فوراً باید اصلاح کنید. با افراد ناباب نشست و برخاست می‌کند و یا اهل درس و کار نیست باید در همان نقطه اصلی تربیت کنید و اصلاح کنید. حقوق فرزندان اگر درست ادا نشود عوامل بسیار سوئی دارد. وقتی انسان به یاد مرگ باشد اگر در حق همسر و اولاد و والدین کوتاهی کند فوراً اصلاح می‌کند. همان‌طور که فرزند عاق والدین می‌شوند والدین هم اگر در وظایفشان کوتاهی کنند عاق فرزند می‌شوند. اگر کسی به یاد مرگ باشد به همسایگان اذیت و آزار نمی‌رساند. نیمه‌های شب با ماشین و موتور سر و صدا نمی‌کند؛ صدای تلویزیون، صدای بلندگو را کم می‌کند که موجب آزار و اذیت همسایگان نشود.
در روابط اقتصادی کسانی که به یاد مرگ هستند طمع افزایش ثروت را ندارند که پولشان زیاد شود. پول زیاد داشتن خوب است اما چگونه و از چه راهی؟ نه اینکه کلاه‌برداری کنند، گران‌فروشی کنند، احتکار کنند. این یاد مرگ است که یک حلقه و کمربند امنیتی در جامعه ایجاد می‌کند. آن مدیر، آن مسئول، آن وزیر، آن سفیر، آن کبیر، آن فرماندار، آن رئیس اداره وقتی به یاد مرگ باشد سعی می‌کند که وجدان کاری داشته باشد و کارش را به درستی انجام دهد. مردم که به او مراجعه می‌کنند گره‌گشا باشد. مشکلات مردم را حل کند. این‌ها آثار تقوا است که این تقوا به وسیله به یاد مرگ بودن فراهم می‌شود. 
رابطه موجر و مستأجر؛ خانه را به مستأجر اجاره داده است؛ این خانه اجاره‌ای در دست مستأجر امانت است. باید مراقب باشد. منزل اجاره‌ای امانت در دست مستأجر است. رابطه بیمار و طبیب؛ وقتی بیماری به دکتر مراجعه می‌کند اگر بیماری را تشخیص نداد تجویز نسخه و دارو نکند. چون این دارو با وضعیت جسمی و بیماری بیمار سازگاری ندارد. این‌ها آثار توجه به مرگ است.
بنابراین کسی خدشه نکند که این بحث‌ها چه فایده‌ای دارد. اگر مردم و جامعه به یاد مرگ باشند همه این ناامنی‌ها از بین خواهد رفت.
أستَغفِرُاللّهَ الَّذّی لا الهَ الّا هوَالحیِّ القَیّوم ذوالجلالِ والاکرامِ وَ أتوبُ الیه
پروردگارا؛ گناهان ما را بیامرز؛
بارالها؛ ما را، فرزندان ما را، نسل ما را، ذریه ما را، مدیران ما را، کارگزاران ما را، اهل تقوا قرار بده.
الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد
اللهم عجل لوليك الفرج والنصر و العافية
اللهُمَّ اغْفِر لِلْمُؤمِنینَ وَ الْمُؤمَناتِ وَ الْمُسلِمینَ وَ الْمُسْلِماتِ
استغفرالله ربي و اتوب اليه
پروردگارا؛ گناهان ما را بیامرز؛
بارالها؛ ما و فرزندان و جوانان و جامعه و مردان و زنان و مدیران و مسئولان و کارگزاران ما را از متقیان حقیقی قرار بده؛
أعوذ بالله من الشيطان الرجيم
بسم الله الرحمن الرحيم
قل هو الله أحد٭ الله الصمد٭ لم يلد و لم يولد٭ و لم يکن له کفواً أحد * صدق الله العلي العظيم
بسم الله الرحمن الرحيم
الحمدلله الذي يؤمن الخائفين و ينجي الصالحين و يرفع المستضعفين و يضع المستکبرين و يهلک ملوکاً و يستخلف آخرين و نشهد أن لا إله إلا الله وحده لا شريك له و نشهد أن محمداً عبده و رسوله اللهم صل علي محمد عبدک و رسولك و خيرتک من خلقک و حافظ سرّک و مبلغ رسالاتک و صل علي امیرالمؤمنین وصي رسول رب العالمين و صل علي فاطمه الزهرا سيده نساء العالمين و صل علي الحسن و الحسين سيدي شباب أهل الجنه و علي علي بن الحسين و محمد بن علي و جعفر بن محمد و موسي بن جعفر و علي بن موسي و محمد بن علي و علي بن محمد و الحسن بن علي و الخلف الصالح القائم المنتظر المهدي حججك علي عبادك و خلفائك في ارضك.
أعوذ بالله من شرور أنفسنا و من سيئات أعمالنا
عبادالله اوصيکم و نفسي بتقوي الله فانه امان من النار و مفتاح للجنة
و اما مناسبت‌های ایام:
اولین مناسبت موضوع محرم و تاسوعا و عاشورا است. قال رسول الله صلی الله علیه و آله: «ان الحسین مصباح الهدی و سفینة النجاة». در بیان دیگری پیامبر (ص) فرمودند: «إِنَّمَا مَثَلُ أَهْلِ بَیتِی فِیکُمْ کَمَثَلِ سَفِینَةِ نُوحٍ، مَنْ دَخَلَهَا نَجَی، وَ مَنْ تَخَلَّفَ عَنْهَا غَرِقَ».
مرحوم علامه بحرانی کتاب بزرگ و قطوری دارند به نام مدینه المعاجز. معاجز جمع معجزه است. شهر معجزه‌ها. معجزاتی که از چهارده معصوم سرزده است جمع‌آوری کرده‌اند. یکی از معجزات این مسئله است که می‌گوید روزی عده‌ای در محضر پیامبر اکرم (ص) شرفیاب بودند. آقا ابی عبدالله الحسین دوران کودکی را سپری می‌کردند. در مجلس پدر بزرگ آمد و به پیامبر سلام کرد. گفت السلام علیک. پیامبر فرمود السلام علیک یا زینت عرش الله. پیامبر در پاسخ سلام نوه خردسالش امام حسین علیه السلام که در دوران طفولیت و کودکی بود فرمودند: السلام علیک یا زینت عرش الله. سلام بر تو ای کسی که زینت عرش خدا هستی. حاضرین که حضور داشتند این کلمه برایشان سنگین بود که چطور یک طفل می‌تواند زینت عرش خداوند باشند. تعجب کردند. نتوانستند خودشان را کنترل کنند. کسی سؤال کرد یا رسول الله آیا خداوند غیر از شما کس دیگری را هم دارد که زینت عرش او باشد که شما به امام حسین فرمودید یا زینت عرش الله؟ پیامبر (ص) فرمودند آری. خدای سبحان علی یمین العرش یعنی سمت راست این جمله را نوشته است: ان الحسین مصباح الهدی و سفینة النجات. همین‌طور که ما انسان‌ها هر کسی را که خیلی دوست داریم و برای ما عزیز است تصویر او را در اتاقمان یا زندگی‌مان نصب می‌کنیم. خداوند این جمله‌ای را که راجع به امام حسین است در عرش خودش نصب کرده است.
بنابراین امام حسین (ع) را ما نمی‌شناسیم. امام حسین را خدا می‌شناسد. چون امام حسین هر چه داشت را پای شجره طیبه توحید هزینه کرد. خود را، فرزندان را، جوانان را، صغیر را، کبیر را خانواده و خواهر و برادر و برادرزاده و وجود خودش را خرج درخت توحید کرد. لذا خداوند هم هر چه دارد در اختیار امام حسین قرار داده است. یک معامله زیبایی امام حسین را خدا کرده است. هر چه داشت را در راه خدا انفاق کرد و خداوند هم هر چه دارد در اختیار امام حسین قرار داده است. قسیم الجنه و النّار امام حسین است؛ شفیع یوم الجزاء امام حسین است. امام حسین که جای خود دارد حتی شاگردان و خدمه‌اش هم گره‌گشا هستند. «إِنَّمَا مَثَلُ أَهْلِ بَیتِی فِیکُمْ کَمَثَلِ سَفِینَةِ نُوحٍ، مَنْ دَخَلَهَا نَجَی، وَ مَنْ تَخَلَّفَ عَنْهَا غَرِقَ».
بنابراین مسئله تاسوعا و عاشورا و محرم یک حادثه صرف تاریخی نیست. یک جریان و یک مکتب است. من در خطبه‌های هفته قبل هم اشاره کردم. زمان خطبه‌ها اجازه نمی‌دهد که ما تفصیلاً وارد تحلیل و تفسیر مسئله عاشورا و کربلا و امام حسین شویم. به طور اجمال جملاتی را عرض می‌کنم. نظام سیاسی اسلام استوار بر دو عنصر است. دو عنصر اصلی است که پایه‌های حکومت اسلامی بر آن استوار است. اولین عنصر رهبری و امامت است. این اولین عنصری است که از نظر سیاسی باید در نظام اسلامی امامت وجود داشته باشد. منظور از امامت وجود پیامبر اکرم است و بعد از ایشان ائمه معصومین و در عصر غیبت فقیه عادل جامع‌الشرایط است. آیه شریفه می‌فرماید: «مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ وَالَّذينَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَي الْكُفَّارِ رُحَماءُ بَيْنَهُمْ تَراهُمْ رُكَّعاً سُجَّداً يَبْتَغُونَ فَضْلاً مِنَ اللَّهِ وَ رِضْواناً سيماهُمْ في وُجُوهِهِمْ مِنْ أَثَرِ السُّجُودِ ذلِكَ مَثَلُهُمْ فِي التَّوْراةِ وَ مَثَلُهُمْ فِي الْإِنْجيلِ كَزَرْعٍ أَخْرَجَ شَطْأَهُ فَآزَرَهُ فَاسْتَغْلَظَ فَاسْتَوي عَلي سُوقِهِ يُعْجِبُ الزُّرَّاعَ لِيَغيظَ بِهِمُ الْكُفَّارَ». در این آیه خداوند دو عنصر را در نظام سیاسی توحیدی بیان می‌کند. یکی عنصر رهبری است و دیگری عنصر مردم و امت است. امامت و امت. تا زمانی که امت و امامت با هم گره خورده باشند دشمنان اسلام و صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها و فرانسوی‌ها و شیوخ خلیج فارس هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند. (تکبیر نمازگزاران)
اول عنصر امامت و دوم عنصر شهادت. شهادت است که اسلام را 1400 سال بیمه کرده است. اگر شهادت نبود، اگر عاشورا و کربلا نبود امروز اثری از اسلام روی کره زمین نبود. در این چهارده قرن سلاطین و خاندان ابوسفیان و بنی‌عباس و بنی امیه و آل سعود  امثال این‌ها چه تلاش‌هایی کردند که اسلام را منزوی کنند. منظور از اسلام هم اسلام ناب محمدی است. کشورهای عربی و آل سعود هم می‌گویند ما مسلمان هستیم. ولی چگونه یک ملت مسلمان مظلوم را در محاصره نظامی و اقتصادی قرار داده‌اند.
بنابراین امامت و شهادت علت مبقیه اسلام است. تا ما رهبر مقتدر و شجاع داشته باشیم و یک ملت پا به کار و آماده و در حال آماده باش داشته باشیم دشمنان به خشمشان می‌میرند و هیچ کاری نمی‌توانند بکنند. (تکبیر نمازگزاران)
بنابراین توجه داشته باشید که ماجرای عاشورا و ماجرای کربلا یک حادثه تاریخی صرف نیست. در تاریخ شما اگر مراجعه کنید جنگ‌های زیادی اتفاق افتاده است. بین حکومت‌ها و سلاطین و شرق و غرب؛ جنگ جهانی اول، جنگ جهانی دوم، جنگ‌های صلیبی. در همه این جنگ‌ها هم میلیون‌ها انسان کشته شده‌اند. ولی امروز کسی از آن جنگ‌ها خبری ندارد و به دست فراموشی سپرده شده است. اما عاشورا روز به روز زنده تر و تازه‌تر و سرپاتر در صحنه جهانی و بین‌المللی وجود دارد. از مرزهای جمهوری اسلامی، از مرزهای عراق و کشورهای اسلامی مسئله عاشورا و کربلا عبور کرده است. اینکه امام فرمودند ما انقلابمان را صادر می‌کنیم الآن صادر شده است. شما در همین ایام تاسوعا و عاشورا ببینید در تمام کشورها، آسیا، اروپا، آفریقا و همه کشورهای دنیا مسلمانان با سربلندی عزاداری می‌کنند و دشمن هم نمی‌تواند تاریخ کربلا و عاشورا را به دست فراموشی بسپارد. حالا این عاشورا و کربلا یک مکتب و دانشگاه است، پیام دارد، مواد درسی دارد. ما باید پیام‌های عاشورا را درک کنیم. بخشی از پیام‌های عاشورا در خطبه‌ها و سخنرانی‌ها و مواعظ آقا ابی عبدالله الحسین بیان شده است و بخشی هم در متن زیارت عاشورا است که جمع این‌ها که من محاسبه کردم تقریباً بیست و سه پیام در مکتب عاشورا و کربلا به وسیله اهل بیت سلام الله علیهم اجمعین بیان شده است که در خطبه‌های نماز جمعه مجال بیان این بیست و سه مورد را ندارد که من به بخشی از آن‌ها اشاره می‌کنم.
یکی از پیام‌های فرمایشات امام حسین سلام الله علیه این است که شناخت راجع به اسلام و حادثه عاشورا و اینکه چرا عاشورا به وجود آمد؟ منشأ پدیده عاشورا چیست؟ امام حسین علیه السلام فرمود که من انسان شلوغی نیستم، انسان ماجراجویی نیستم، انسان فاسدی نیستم؛ «إِنّى لَمْ أَخْرُجْ أَشِرًا وَلا بَطَرًا وَلا مُفْسِدًا وَلا ظالِمًا وَإِنَّما خَرَجْتُ لِطَلَبِ الاْصْلاحِ فى أُمَّةِ جَدّى، أُريدُ أَنْ آمُرَ بِالْمَعْرُوفِ وَأَنْهى عَنِ الْمُنْكَرِ وَأَسيرَ بِسيرَةِجَدّى وَأَبى عَلِىِّ بْنِ أَبيطالِب» من انسان ماجراجویی نیستم، من قیام کردم که وظیفه شرعی خودم را انجام دهم و امر به معروف و نهی از منکر کنم. پس اساس پیدایش نهضت عاشورا انجام امر به معروف و نهی از منکر و جلوی فساد و مفسد را گرفتن است. پیامش برای ما چیست؟ پیامش این است که اگر شما امت اسلامی می‌خواهید سر جای خودتان باشید و در چارچوب دستورات اسلام حرکت کنید، همه زندگی شما، معاش شما، معاد شما بر اساس دین و قرآن باشد راهی به جز احیای امر به معروف و نهی از منکر ندارید که امروز متأسفانه مسئله امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ما غریب و منزوی است. کسانی که می‌خواهند امر به معروف کنند خائف هستند. احساس ناامنی می‌کنند. می‌گویند با ما برخورد می‌شود. به ما اهانت می‌شود. اگر در جامعه ما امر به معروف و نهی از منکر احیا می‌شد این سوءاستفاده‌های اقتصادی و فرار سرمایه‌های هزار میلیاردی از کشور محقق نمی‌شد. بنابراین باید به نقطه‌ای که امام حسین علیه السلام فرمود برگردیم. «أُريدُ أَنْ آمُرَ بِالْمَعْرُوفِ وَأَنْهى عَنِ الْمُنْكَرِ»
حیات طیبه توحیدی توقف دارد بر امر به معروف و نهی از منکر. آقا امام محمد باقر علیه السلام فرمودند: «الامر بالمعروف و النهی عن المنکر فریضتان عظیمتان» امر به معروف و نهی از منکر دو فریضه بزرگ است «بهما تقام الفرائض» با امر به معروف و نهی از منکر است که همه واجبات در جامعه زمینه اجرا و عملی شدنش فراهم می‌شود. امر به معروف و نهی از منکر باعث احیای نماز و روزه و حج و جهاد است. همه واجبات در سایه امر به معروف در جامعه احیا می‌شود. نکته دوم پیام امام حسین اهتمام جامعه توحیدی به نماز است. در بعد از ظهر تاسوعا آقا امام حسین علیه السلام به آقا حضرت ابوالفضل فرمود برادرم برو ببین مثل اینکه سپاه دشمن قصد عملیات دارد. اگر این‌ها می‌خواهند امشب وارد عملیات شوند امشب را مهلت بگیر. امام حسین این یک شب را می‌خواست چه کار کند؟ می‌خواست یک شب بیشتر بخوابد؟ می‌خواست یک شام بیشتر بخورد؟ حضرت فرمود: لانی احب الصلاة و تلاوة القران. حسین نماز را خیلی دوست دارد. کسی که حسینی است باید مراقب نماز باشد. اگر خانواده‌ها، پدران و مادران، آموزگاران، آموزش‌وپرورش، دانشگاه‌ها، روحانیت، علما این هنر را داشته باشیم که جوانان و نوجوانان را با نماز آشنا کنیم جامعه اصلاح می‌شود. چرا؟ برای اینکه جوانی که نماز می‌خواند دنبال ناموس مردم نمی‌رود. جوانی که اهل نماز جمعه و جماعت باشد دنبال اعتیاد و مواد و مخدر و سیگار و حشیش و فساد نمی‌رود. «إن الصلاة تنهى عن الفحشاء والمنكر» نماز مهم‌ترین عامل بازدارنده جامعه و جوانان از گناه و آلودگی است. قرآن نور است و هر کسی که تلاوت کند قلب و زندگی‌اش نورانی می‌شود.
راوی میدان جنگ می‌گوید که شب عاشورا اصحاب و یاران امام حسین رفتند و خلوت کردند؛ هر کدام گوشه‌ای تنها مشغول ذکر و مناجات و تلاوت قرآن شدند. می‌گوید من دوری زدم اطراف خیام امام حسین ببینم این‌ها چه کار می‌کنند. دیدم که عده‌ای مشغول تلاوت قرآن هستند، عده‌ای در رکوع هستند، عده‌ای در سجود هستند.
بنابراین برادران و خواهران، جوانان عزیز، شمایی که این دهه را پشت سر گذاشتید و عزاداری کردید، خدا قوت، خداوند قبول کند. اما مراقب باشید در عزاداری‌ها گناه نشود، غیبت نشود، دروغ گفته نشود، معصیت نشود، ایجاد مزاحمت برای همسایگان نباشد. این عزاداری مورد قبول خداوند سبحان است.
بنابراین این بخشی از پیام امام حسین سلام الله علیه است. 1- امر به معروف و نهی از منکر. 2- اهمیت به نماز 3- تلاوت قرآن و خلوت با خدای سبحان. بقیه پیام‌ها هم بماند ان‌شاءالله در بحث‌های آینده.
اللهم صلی علي محمد و آل محمد
از همین‌جا کاشان نگاهی می‌اندازیم و هجرت کنیم به کربلا. بُعد منزل نبود در سفر روحانی. سرزمین کربلا را به یاد بیاورید در سال 61 قمری که سفره جنگ در روز گذشته جمع شد. جسد مطهر آقا امام حسین علیه السلام در قتلگاه؛ سنگ‌ها و چوب‌ها و نیزه‌های شکسته؛ آقا علی اکبر در یک گوشه، آقا قاسم بن الحسن در گوشه دیگر، آقا ابوالفضل العباس در گوشه‌ای دیگر. شهدا هر کدام در گوشه‌ای.
بنی امیه کشته‌های خودشان را دفن کردند و اجساد مطهر شهدا را به جا گذاشتند و کسی هم جرئت نمی‌کرد نزدیک شود. عملیات که تمام شد دیگر مردی در خیمه‌های امام حسین وجود نداشت. تعدادی زن‌ها و خانم‌ها وعده‌ای از کودکان در خیمه‌ها بودند. عمر سعد دستور داد خیمه‌ها را آتش بزنید. شما ببینید بچه‌هایی که داغ پدر دیده‌اند، داغ عمو دیده‌اند، داغ برادر دیده‌اند. چادرهایشان را آتش زدند. این‌ها برای اینکه نسوزند بیرون دویدند و در صحرا و بیابان‌ها دویدند با پاهای برهنه روی تیغ‌ها و خارها و سنگ‌ها.
شمر به خیمه آقا امام سجاد آمد  گفت شما چرا اینجایید و هنوز زنده مانده‌اید؛ می‌خواست ایشان را به شهادت برساند اما زینب کبری جلو آمد و فرمود اگر می‌خواهی ایشان را به شهادت برسانی اول باید مرا شهید کنی. شرمنده شد و سرش را پایین انداخت.

اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا اَبا عَبْدِاللّهِ وَ عَلَى الاْرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِنآئِكَ عَلَيْكَ مِنّى سَلامُ اللّهِ اَبَداً ما بَقيتُ وَ بَقِىَ اللَّيْلُ وَ النَّهارُ وَلا جَعَلَهُ اللّهُ اخِرَالْعَهْدِ مِنّى لِزِيارَتِكُمْ اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَيْنِ

اللهم صلی علي محمد و آل محمد
اللَّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن صَلَواتُکَ علَيهِ و عَلي آبائِهِ فِي هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِي كُلِّ سَاعَةٍ وَلِيّاً وَ حَافِظاً وَ قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِيلاً وَ عَيْناً حَتَّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَ تُمَتعَهُ فِيهَا طَوِيلاً

پروردگارا؛ اسلام و مسلمین قوت و عزت و نصرت عطا بفرما؛
پروردگارا؛ دشمنان اسلام، استکبار جهانی، صهیونیست جهانی، آل سعود، آل نهیان و آل خلیفه را باقدرت قاهره خودت هر چه سریع‌تر نابود و متلاشی بفرما؛
پروردگارا؛ مقام معظم رهبري را محافظت بفرما؛
پروردگارا؛ نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران، ملت، ميهن، مرزها، مراجع بزرگوار تقليد، حوزه‌های علميه، دانشگاهيان، جوانان، نواميس و نیروهای مسلح مقتدر ما را از توطئه‌های دشمنان محافظت بفرما؛
إِنَّ اللّهَ يَأْمُرُ بِالْعَدْلِ وَالإِحْسَانِ وَإِيتَاء ذِي الْقُرْبَى وَيَنْهَى عَنِ الْفَحْشَاء وَالْمُنكَرِ وَالْبَغْيِ يَعِظُكُمْ لَعَلَّكُمْ تَذَكَّرُونَ
أعوذ بالله من الشيطان الرجيم
بسم الله الرحمن الرحيم
إنا أعطيناك الكوثر٭ فصل لربك و انحر٭ إن شانئك هو الابتر
صدق الله العلي العظيم
والسلام علیکم و رحمة الله

برچسب ها
مطالب مرتبط
کاشان - خیابان شهید بهشتی - کوچه جمال آباد - دفتر نماینده مقام معظم رهبری و امام جمعه کاشان - کدپستی: ۸۷۱۴۶۷۸۳۸۹
تلفن: ۵۵۷۸۱۸۱ - ۵۵۷۸۸۸۸ - ۵۵۷۲۲۴۴ (۰۳۱)
نمابر: ۵۵۷۸۱۸۲ (۰۳۱)
© کلیه حقوق مادی و معنوی برای پایگاه اطلاع رسانی سفیر ولایت محفوظ است. استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.