/
صفحه اصلی
/
خبرخوان
/
ارتباط با ما
/
¤ ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
تاریخ ارسال:۱۴۰۰ جمعه ۲۱ آبان
چاپ خبر
نماز جمعه عبادی سیاسی کاشان به امامت آیت الله سلیمانی مورخ 21 آبان 1400 نماز جمعه عبادی سیاسی کاشان به امامت آیت الله سلیمانی مورخ 21 آبان 1400

سلام علیکم و رحمت الله
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ
الْحَمْدُ لِلّهِ الَّذِي خَلَقَ السَّمَاوَاتِ وَالأَرْضَ وَجَعَلَ الظُّلُمَاتِ وَالنُّورَ ثُمَّ الَّذِينَ كَفَرُواْ بِرَبِّهِم يَعْدِلُونَ
لَا نُشْرِک بِاللَّهِ شَیئاً وَ لَا نَتَّخِذُ مِنْ‏ دُونِهِ وَلِیاً. اللهم صل علی رسولک و بشیرک و نذیرک وخاتم سفرائک و افضل انبیائک ابی القاسم المصطفی محمد (ص) و علی آله الطیبین الطاهرین المعصومین المکرمین و اللعن الدائم على أعدائهم أجمعین، من الان الى یوم الدین
عباد الله اوصیکم و نفسی بتقوی الله
خودم و شمارا توصیه میکنم به رعایت تقوا
از انجا که روز یکشنبه هشتم ربیع الثانی سالروز ولادت با سعادت یازدهمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت اقا امام عسکری (علیه السلام و الصلاه) است ادب ایجاب میکند که در خطبه ی اول به مقدار فرصت و بضاعت فهمم در پیرامون درافشانی این امام همام لحظاتی، تذکراتی و استماعی داشته باشیم.
در دنیا دو تفکر حاکم است: یک تفکر، تفکر فرد گرایی است یعنی اصالت بخشی به فرد در برابر جامعه و مقدم شمردن منافع فردی نسبت به منافع اجتماعی
تفکر دیگر، تفکر جمع گرایی است. اصالت دادن به اجتماع است و منافع اجتماع را بر منافع فرد مقدم شمردن.
این دو تفکر در برخی از جاها باهم کنتاک پیدا میکنند. تضاد پیدا میکنند.در تفکر فرد‌گرایی ازادی،اصل است. ازادی فردی، ازادی منافع، اصل پذیرفته است. ولی در تفکر اجتماعی، عدالت اصل است. باید توجه به عدالت اجتماعی صورت بگیرد. در تفکر فردی قانون، برای نگهبانی حریم خصوصی افراد است و به نفع افراد، استخدام میشود، در محاصره گرفته میشود ولی در تفکر اجتماعی قانون برای رعایت منافع اجتماع و حریم اجتماعی است.
در تفکر فردی، مسئله ی به اصطلاح فاصله ی بین فرد و جامعه بوجود می اید. دیواری به بلندای دیوار چین دور فرد کشیده میشود و فرد با جامعه خیلی درامیخته نیست اما در تفکر اجتماعی دیواری بین فرد و جامعه وجود ندارد فرد خودش را در درون جامعه میبیند؛ که از افتخارات پیامبران و پیامبر ما این است: (رَسولًا مِنهُم) یا (رَسولًا مِن أَنفُسِهِم)
از خود مردم است ، از متن جامعه است ، از بطن مردم است.
در تفکر فردی وقتی شما خوب دقت کنید چیزی به نام نوع دوستی ، به نام عشق به جامعه، عشق به کشور، شفقت و مهربانی ، گذشت و ایثار معنا پیدا نمیکند. ولی در تفکر اجتماعی کار به جایی میرسد که : وَيُؤْثِرُونَ عَلَىٰ أَنْفُسِهِمْ وَلَوْ كَانَ بِهِمْ خَصَاصَةٌ
سه روز روزه داری سه افطار اماده شدن غذای افطار ولی یک شب به یتیم یک شب به اسیر یک شب به مسکین وَيُطْعِمُونَ الطَّعَامَ عَلَىٰ حُبِّهِ مِسْكِينًا وَيَتِيمًا وَأَسِيرًا
یعنی حتی ان هارا بر خودشان که گرسنه بودند مقدم شمردن وَيُؤْثِرُونَ عَلَىٰ أَنْفُسِهِمْ وَلَوْ كَانَ بِهِمْ خَصَاصَةٌ
شما تفاوت این دومعنا را میتوانید در متن جامعه نگاه کنید. در درون برج های بلند انواع مختلف انسان ها دارند زندگی میکنند. در مجتمع های مسکونی در خیابان در بازار میبینید بعضی ها اصلا احساس به دیگری ندارند
اینکه من در درون این اپارتمان هستم؛ همسایه ام شام دارد، صبحانه دارد، دارو و ودرمان دارد، سلامتی و بهداشت دارد، نیاز مندی هایش تأمین است؛ هیچ اطلاع ندارم و نمیخواهم هم مطلع باشم. اما یک نفر میبینید در درون خانه اش است ولی افق فکرش کل ان محوطه را پوشش داده است و میبیند دیگران را.
یکی در داخل یک کوچه حتی ممکن است ته کوچه هم نشسته باشد ولی ابدا از ساکنین کوچه مطلع نیست. سالهای سال هم خانه اش درون این کوچه است اما نمیداند داخل این خانه ان خانه و ان خانه چه کسانی زندگی میکنند.
اما یک نفر اول کوچه تازه خانه گرفته است؛ اش میپزد به همه دارد میدهد حلیم میپزد به همه دارد میدهد یک جعبه انار امده است به همه توزیع میکند یک جعبه میوه گرفته است به همه توزیع میکند و میپرسد اوضاع و احوال زندگی دیگران را و احساس وظیفه میکند نسبت به دیگران
این میشود دو تفکر
حال که در استانه ی سالروز ولادت امام یازدهم هستیم و امام یازدهم یک حلقه از حلقات نهاد مقدس امامت ما است باید ببینیم آیا امامان ما، پیامبر ما طرفدار تفکر فردگرایی است یا طرفدار تفکر اصالت جمع و جمع گرایی است؟
اقا امام عسکری ذیل این ایه ی شریفه
قُولُوا لِلنَّاسِ حُسْناً: با مردم سخن نیکو داشته باشید.
ذیل این ایه ی شریفه ببینیم این امام همام چگونه این ایه را میفهمد، تفسیر میکند و به ما منتقل میکند؟
از افتخارات وجودی مبارک امام عسکری این است که تفسیر قران هم دارد.
حضرت فرمود : قُولُوا لِلنّاسِ کُلِّهُمْ حُسْنا.
این که خدای منان فرمود: قُولُوا لِلنّاسِ. نفرمود قولو للمسلمین، نفرمود قولو للمومنین نفرمود قولو للأقوام ، نفرمود قولو للمحافظین الاحذاب؛ فرمود قولو للناس
امام عسکری فرمود: یعنی قُولُوا لِلنّاسِ کُلِّهُمْ حُسْنا
مومن یا غیر مومن؟ اگر ما بنا است او را امام بدانیم امامی بدانیم که از دامنش امامی بوجود امد که همه ی هستی عالم به کلک وجودش است
و بِیُمْنِهِ رُزِقَ الْوَري و بِوُجوُدِهِ ثَبَتَتِ الْأَرْضُ و السماء
فهمش از قران، درکش از این ایه و پیامش به جامعه این است: با همه نیکو سخن بگویید با همه مدارا کنید
أمّا المؤمِنونَ فَیَبْسُطُ لَهُمْ وَجْهَهُ با مومن مدارا برای اینکه چهره اش گشوده شود خوشحالی در چهره اش نمایان شود از طرز برخود شما راضی باشد.
وَ أمّاالْمُخالِفونَ فَیُکَلِّمُهُمْ بِالْمُداراةِ لاِجْتِذابِهِمْ اِلیَ الاْیمانِ با دیگران و با بیگانه برخود نیکو داشته باشید تا ان ها جذب به عقیده ی شما و ایمان شما بشوند.
عزیزی در شمال ما لقب ایت الله داشت. ایت الله شریعتی.اخوند بالای منبر در تجلیل او برامده گفت :حضرت ایت الله شریعتی. این پای منبر سر را بالا گرفت اعتراض کرد. گفت: اقا تورا به خدا منبر را ملبس نکنید. تو از کجا ی زندگی من خدا را مشاهده کردی؟ دعا کن من آیت شیطان نباشم. با دیدن من مردم به یاد شیطان نیفتند.
چقدر رفتار ما مردم را جذب عقیده ی ما میکند. چقدر رفتار ما مردم را جذب لباس ما میکند. گاهی با بعضی از دوستان روحانی که مینشینیم میگوییم حضرت عباسی بچه ی ما با دیدن ما به راه و روش ما علاقه منده یا مسیر مارا قبول ندارد؟ آن وقت توقع داریم دیگران به لباس ما علاقه مند، به رفتار ما دلداده، من را ببیند عاشق روحانیت بشوند، من را ببیند عاشق این راه و این سیر و سلوک بشوند. فرمود: با مخالفین مدارا کنید؛ چرا؟ بخاطر اینکه لاِجْتِذابِهِمْ اِلیَ الاْیمانِ جذب بشوند. نه دفع بشوند.
ما گاهی ولله کار مان از دشمن ها بدتر است. نیاز به دشمن خارجی نداریم. خودمان کاری میکنیم که بدبینی بوجود بیاوریم هیچ نیاز نیست که دشمن بیاید بخواهد دشمنی کند. فرمود:اگر نه جذب به راه شما نشوند حداقل به کف شرورهم شرشان کاهش پیدا میکند و هم نسبت به خودشان و هم ان إخْوانِهِمْ الْمُؤْمِنِینَ
شما سبب نشوید که شر دشمن افزایش پیدا کند دسترسی بعد ندارد به دیگری که دسترسی دارد از سلک تو است شرش را روی او پیاده کن.
امام عسکری از نگاهش هم زیستی مومنانه در جامعه ی شیعی امری مسلم و مفروق العنه شناخته شده بود و حضرت فراتر ازین به همزیستی مارا فراخواند و ما را با دیگران که از ما نیستند به همزیستی دعوت کرده است. فرمود:کاری کنید که دیگران به مسیر شما ورود پیدا کنند صلوا فی اشاعرهم
دنبال دیگران نماز جماعت انجام بدهید همانکه امام امت دستور داد حق ندارید در مدینه و مکه در درون هتل ها نماز جماعت دائر کنید باید بروید در مساجد دیگران و پشت سر ان عزیزان
اما صادق (ع) بگوید اگر پشت سر این ها نماز بخوانی مثل اینکه پشت سر پیامبر به نماز ایستادی
امام صادق دلداده بود عاشق بود یا مصلحت جامعه را از همه عالی تر و بهتر میفهمید؟
فرمود پشت سر اینها نماز بخونید واشهدوا جنائزهم: در تشییع جنازه شان بروید و عودوا مرضاهم: عیادت مرضا را انجام بدهید و ادو حقوقهم: حقوقشان را ادا کنید.
فلسفه ی این کار چیست؟چرا مثل امام عسکری دارد سرمایه گذاری میکند در گام دوم برای همزیستی مسالمت امیز با مخالفان با بیگانگان با دیگران. فلسفه این است میخواهند هم اسلام یک مکتب برجسته و پر جلوه و زیبا باشد و هم ائمه اراستگی پیدا کنند و در افکار و انظار دیگران زیبا جلوه کنند لذا فرمود بمثل جدش امام صادق این حدیث هم از امام صادق است هم از امام عسکری(کونوا لنا زینا) ابروی ما باشید (ولا تکونوا علینا شینا) وسیله ی خواری و ذلت ما نباشید.
اقا شیخی که در کاروان حج با من بود گفت دو پلاستیک بزرگ پارچه خریدم و پر کردم موذن مسجدالنبی صدایش به اذان ظهر بلند شد.پول را به صاحب مغازه ندادم صاحب مغازه پول را صرف نظر کرد. کرکره ی مغازه را هم پایین نکشید همه ی دخل و بخلش را ازاد گذاشت دوید به سمت مسجد النبی گفت من هرچه فکر فکر کردم چکار کنم فکرم به جایی راه نداد. میخوام این دو بسته پارچه را بگذارم در مغازه جرعت نمیکنم میگم ممکنه دست برد بزنند برم و برگردم یک طاقه کم بشود. چند متر کاسته شود یک مرتبه به ذهنم امد
گفت به خودم نهیب دادم او این مغازه را این فروشگاه را این دخل را همه چیز را جا گذاشت بخاطر نماز به عنوان یک فردی در یک مکتب دیگر خاک در سرم کنند که من منتسب به امام صادق هستم وای بر من که من منتسب به امام صادق هستم این اقا منتسب به مذهب به اصطلاح حنبل است؛امام احمد حنبل
من ابروی امام صادق را پیش ان اقا ریختم.گفت دوتا پلاستیک را گذاشتم گوشه ی مغازه رفتم نماز خواندم و برگشتم دیدم اب از اب نجنبید و این فکر مرا مشغول کرد.ما چه قدر مواضع امتحان داریم که باید خودمان را نشان بدهیم.
امام عسکری مثل امام صادق فرمود: برای ما زینت باشید
اول ظهر شد بازار دارالمومنین چقدر زینت امام صادق است؟دار المومنین چقدر موجب زینت امام صادق است؟امام عسکری است؟
ولاتکونو علینا شینا: برای ما ابرو بر نباشید. جروا الینا کل موده: خیلی تعبیر عجیبی است محبت و مودت دیگران را به سمت ما بکشانید. و ادفعوا عنا کل قبیح: هر کار زشتی که به دامن ما هم میچسبد
میگویند حجاب دختران معتقد به زهرا این است؟حجاب زنان معتقد به خدیجه ی کبری این است؟ و ادفعوا عنا کل قبیح

آقا امام عسکری فرمود: اعرف الناس بحقوق اخوانه و اشد هم قضاء لها اعظمهم عند الله شأنا
روز قیامت وقتی بنا است چمدان اعمال ما را باز کنند اعمال ما را بیرون بکشند نماز مارا ببینند روزه ی مارا ببینند حج مارا ببینند جهاد مارا ببینند بیان مارا ببینند خطبه ی مارا ببینند به چه چیزی بیشتر اعتنا میکنند و به چه چیزی بیشتر پاداش میدهند؟ فرمود: هرکسی که به رعایت حقوق دیگران اگاه تر باشد و در پرداخت حقوق دیگران جدی تر باشد أَعْظَمُهُمْ عِنْدَاللّه ِ شَأْنا
عظمتش در پیشگاه خدا بالاتراست.
تفکر دین تفکر اجتماعی است.تفکر دین زیست مسالمت امیز است.تفکر دین احترام به دیگران بیشتر از خودت است.کرونا خیلی برای ما ضایعات داشت اما عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد برکاتی هم داشت از جمله برکات درخشش روحیه ی ایثار پزشکان ما پیراپزشکان ما پرستاران ما دانشجویان ما طلاب ما جوانان ما نوجوانان ما بسیجیان ما.
به قدری که پزشک بازنشسته که هیچ وظیفه ای برای امدن در میدان نداشت والله امد و شهید هم شد. پرستاری که هیچ وظیفه ای برای این کار نداشت دوران خدمتش به پایان رفته امد در سنگر خدمت و مردم هم با مواسات مومنانه روحیه ی خودشان را به حد اعلی به نمایش گذاشتند. ممکن است بگوید مگر دنیا ندارد؟دنیا در حد وظیفه و حقوق دارد نه در حد عقیده. و در لوای تفکر امامان معصوم پیروانشان در حد عقیده درخشیدند تشکر میکنیم از همه ی دست اندر کاران بحث درمان این ویروس کرونا از جامعه ی پزشکی از جامعه ی پیراپزشکی از جامعه ی پرستاران و از جامعه ی نیروهای مردمی در غالب های گوناگون برای کمک به این قشر عزیز و شریف و عظیم
إِنَ‏ أَحْسَنَ‏ الْحَدِیثِ‏ وَ أَبْلَغَ الْمَوْعِظَةِ- کتَابُ اللَّهِ
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ‏
قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ *اللَّهُ الصَّمَدُ * لَمْ یلِدْ وَ لَمْ یولَد* وَلَمْ يَكُنْ لَهُ كُفُوًا أَحَدٌ

خطبه دوم
بسم الله الرحمن الرحیم
الحمد لله و الصلواة و السلام علی رسول الله حَبِیبِ‏ إِلَهِ‏ الْعَالَمِینَ‏ أَبِی الْقَاسِمِ المصطفی مُحَمَّدِ. اللهم صلی علی امیرالمؤمنین (ع) و صل علی فَاطِمَةَ الزَّهْرَاءِ سَیدَةِ نِسَاءِ الْعَالَمِینَ وصل علی سبطی الرحمه و امامی الهدی الحسن و الحسین وصل علی ائمه المسلمین علی بن الحسین و محمد بن علی و جعفربن محمد و موسی ابن جعفر و علی ابن موسی و محمد ابن علی و علی ابن محمد و الحسن بن علی وحجة ابن الحسن المهدی صلواة الله و سلامه علیهم اجمعین اللهم انا راضین بهم ائمه فرضنا لهم انک علی کل شیء قدیر

با توصیه ی مجدد به تقوا مناسبت هارا یاداوری کنیم
یکشنبه 8 ربیع ولادت اقا امام عسکری و روز جهانی دیابت
و دوشنبه روز کتاب و کتاب خوانی و کتابداری و روز بزرگداشت علامه طباطبایی صاحب تفسیر گران سنگ المیزان و روز تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران از سوی مجلس خبرگان
و سه شنبه سالروز ارتحال کریمه خاندان پیامبر فاطمه ی معصومه در سال 201 در شهر مقدس قم و سالروز رحلت فیلسوف شهیر و نویسنده ی گران قدر علامه محمد تقی جعفری و روز حماسه و ایثار مردم شریف اصفهان
چهارشنبه سالروز عملیات سوسنگرد و ازادسازی بوستان
و پنجشنبه سالروز شهادت سرلشکر پاسدار مهدی زین الدین فرمانده محترم لشکر 17 علی بن ابی طالب در سال 63
تقدیم به روح بلند این سردار رشید اسلام صلوات
دیروز یعنی 20 آبان و سال 80 سالروز سفر مقام معظم رهبری به منطقه کاشان بود که برکاتی بر این سفر بار بود و ما چنین روزی را گرامی میداریم و به حساب روزهای حماسی منطقه قلمداد میکنیم. اقای علی باقری کنی معاون سیاسی وزیر امور خارجه روز چهارشنبه 4 ابان و 27 اکتبر پس از دیدار با معاون دبیر کل سرویس اقدام خارجه اتحادیه ی اروپا با هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام در بروکسل گفتگویی انجام داد و گفت ما در این گفتگو با این جایگاه یک حرف های جدی و سازنده ای در مورد عناصر ضروری مذاکارات داشتیم و توافق کردیم پیش از پایان ماه نوامبر در نهم اذر مذاکرات برجام را شروع کنیم.
از طرفی گزارش هایی مبنی بر دست یابی ایران اسلامی به غنی سازی 60 درصدی هم منتشر شد که حکایت از ان دارد که ایران اسلامی میخواهد با اقتدار بر سر میز مذاکره حاضر بشود.
در مذاکره ی وین دو طرف مذاکره با دو نگاه متفاوت میخواهند روبروی هم در کنار میز بنشینند. یک نگاه، نگاه غربی است بخصوص امریکا که میخواهند در حوزه ی صنعت هسته ای برای ایران محدودیت بوجود بیاورند و میخواهند برجام را سکویی برای پرداختن به مسائل موشکی ایران و مسائل جایگاه منطقه ای ایران قرار بدهند و در این بازی امنیتی نظامی که طراحی شده ی توسط محور عبری، عربی و غربی است از صلاح تحریم که تنها صلاح امریکایی است علیه ایران استفاده کنند و نگاه دوم ،نگاه جمهوری اسلامی است که به دنبال رفع تحریم های اقتصادی و ضد بشری امریکا است دونگاه متضاد؛ دونگاه متفاوت.
در دولت گذشته برای رسیدن به این موضوع متاسفانه محدودیت های بسیاری پذیرفته شد و حتی قبل از اجرای تعهدات طرف مقابل ایران همه ی تعهدات خودش را عملی کرد. نتیجه ان شد که امریکا با تصور پایان یابی صنعت هسته ای بر اثر محدودیت های برجام از توافق نامه ی هسته ای خارج شد و نزدیک به هزارو پانصد تحریم بر تحریم های قبلی اضافه کرد. اکنون که بحمدالله این تحریم ها تا حدی کم اثر شد و در بعضی از موارد بی اثر شد و بحمدالله ایران در حال گذر از مشکلات داخلی است و عزم جدی در قوای سه گانه برای حل معضلات درونی است مذاکرات در این دوره براساس رفع واقعی تحریم ها و نتیجه محور باید صورت بگیرد. البته انجام این هدف مشروط به سه اصل است:
اصل اول: جداسازی اقتصاد و معیشت مردم از مذاکره ی برجام. عیب مذاکره در دولت قبل این بود که سفره ی مردم به برجام گره خورده بود. معیشت مردم به برجام وصل شده بود.
نوید به رفاه مردم در حل معضلات برجام انجام میگرفت. دولت فعلی وظیفه مند است که معیشت مردم را از برجام جدا کند. سامان دهی به زندگی مردم را امری مستقل، اقتصاد و معیشت مردم را موضوعی جدا از برجام قرار بدهد. به تعبیر مقام معظم رهبری که فرمود: سی، سی و اندی درصد به تحریم بستگی دارد و شصت و اندی درصد به سوء مدیریت.
امروز سوء مدیریت از دولت موجود پذیرفته نیست.(من جرب المجرب حلت به الندامه)
کشور موش ازمایشگاهی نیست که هر دولتی بخواهد این کشور را در دوران خودش به ازمایش بگذارد این اصل اول
اصل دوم: پیشرفت هسته ای که میتواند دست ایران را در مذاکرات قوی تر و برتر جلوه دهد و توانمندی های ایران را در حرکت در مسیر استقلال افزایش بدهد و کار را بر دشمن در مهار ایران سخت کند. طبق گفته ی سخنگوی سازمان انرژی اتمی هم اکنون ایران بیش از 200 کیلوگرم اورانیوم 20 درصد و 25 کیلوگرم اورانیوم 60درصد را در اختیار دارد. به نظر میرسد با اهنگ فعلی غنی سازی ایران تا تاریخ اعلام شده برای مذاکره به میزانی از سوخت هسته ای بتواند دست پیدا کند که دست قوی تری در زمین بازی مذاکره داشته باشد تا در صنعت هسته ای به یک بازیگر قوی و پیش رو و نیرومند و مستقل و بااراده و تصمیم ساز جلوه کند و نکته ی سوم نگاه به شرق است . بخاطر برقراری توازن نگاه به شرق جهت توازن گرایی در سیاست خارجی ایران و نگاه به منطقه در راستای تکمیل این توازن گرایی و خنثی سازی انزواجویی ایران از نگاه امریکا کار ضروری است. ما باید نگاه به شرق داشته باشیم. باید نگاه به منطقه داشته باشیم. باید روابط بین المللی مان را بیشتر کنیم. باید سیاست خارجی مان را فعال تر کنیم.اندیشکده ی انستیتو واشنگتن در مسئله ی انزوایابی ایران بحث قطع رابطه ی ایران با کشور هارا مطرح میکردند اما وقتی ایران اسلامی توانست در شانگهای عضویت پیدا کند نگرانی شدید برای کشور های غربی بوجود امد. پس باید اقتصاد ایران بدون برجام مدیریت شود.
باید در حوزه ی هسته ای توقف بوجود نیاید با حرکت سریع به پیش برویم و باید نگاه به منطقه و شرق جایگزین غرب گرایی بشود تا مذاکرات نتیجه محور بر اساس حکمت و بر مبنای مصلحت و با موضع قدرت ایرانی تحقق پیدا کند به امید اینکه این بار در مذاکرات وین ایران اسلامی سربلند سرافراز قدرتمند و ابرو مند با پرچم به اهتزاز درامده بتواند برای ایرانیان افتخار بیافریند
إِنَ‏ أَحْسَنَ‏ الْحَدِیثِ‏ وَ أَبْلَغَ الْمَوْعِظَةِ- کتَابُ اللَّهِ
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ‏
وَ الْعَصْرِ *إِنَّ الْإِنْسانَ لَفی‏ خُسْرٍ*إِلاَّ الَّذینَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ وَ تَواصَوْا بِالْحَقِّ وَ تَواصَوْا بِالصَّبْرِ
اَللَّهُمَّ انْصُرْ اْلإِسْلَامَ وَالْمُسْلِمِینَ و انصر من نصر الدین
وَاخْذُلْ مَنْ خَذَلَ المؤمنین
اللهم اید حماة الدین لا سیما زعیمنا و قائدنا الامام خامنه ای

برچسب ها
کاشان - خیابان شهید بهشتی - کوچه جمال آباد - دفتر نماینده مقام معظم رهبری و امام جمعه کاشان - کدپستی: ۸۷۱۴۶۷۸۳۸۹
تلفن: ۵۵۷۸۱۸۱ - ۵۵۷۸۸۸۸ - ۵۵۷۲۲۴۴ (۰۳۱)
نمابر: ۵۵۷۸۱۸۲ (۰۳۱)
© کلیه حقوق مادی و معنوی برای پایگاه اطلاع رسانی سفیر ولایت محفوظ است. استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.