/
صفحه اصلی
/
خبرخوان
/
ارتباط با ما
/
¤ ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
تاریخ ارسال:۱۴۰۱ جمعه ۴ شهريور
چاپ خبر
نماز عبادی سیاسی جمعه کاشان به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی مورخ ۴شهریور ۱۴۰۱ نماز عبادی سیاسی جمعه کاشان به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی مورخ ۴شهریور ۱۴۰۱
خطبه اول

خطبه دوم
 
سلام علیکم و رحمت الله
اعوذ بالله من الشیطان الرجیم
 بسم الله الرحمن الرحیم
الحمد رب العالمین و صلی الله علی سیدنا و نبینا ابی القاسم المصطفی محمد و علی اهل بیته الطیبین الطاهرین سِیمَا بَقِیةُ اللَّهِ فِی الْأَرَضِینَ وَلعْنَة الله عَلِی أَعْدَائِهِمْ أَجْمَعِینَ، الی یوْمِ الدِّینِ
در آستانه‌ی ماه صفرهستیم کاروان اسرای ال الله نزدیک شام بلا هستند به نیابت از زینب کبری، امام سجاد و همه‌ی اسراء آل الله و همینطور به نیابت از همه‌ی شهدا و علما و گذشتگان مخصوصا آیت الله ناصری که امروز مطلع شدیم به لقاء الهی پیوستند دعای سلامتی امام زمان را بخوانیم
بسم الله الرحمن الرحیم
اللَّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَهِ بنِ الحَسَن صَلَواتُکَ علَیهِ و عَلی آبائِهِ فِی هَذِهِ السَّاعَهِ وَ فِی کُلِّ سَاعَهٍ وَلِیّاً وَ حَافِظاً وَ قَائِداً وَ نَاصِراً وَدَلِیلًا وَ عَیْناً حَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَ تُمَتعَهُ فِیهَا طَوِیلا
شادی روح امام راحل عظیم الشأن، همه‌ی شهدا وگذشتگان، مخصوصاً شهدا و گذشتگان منطقه‌ی کاشان، و و جمع حاضر و عالم تازه از دنیا رفته آیت الله ناصری  و برای سلامتی و نصرت رهبر عزیز انقلاب صلواتی اهداء بفرمایید.
 برادران و خواهران خودم و شما را به تقوای الهی توصیه می‌کنم
چه در خفا چه در علن رعایت کنیم حدود الهی را
دردعای 23 صحیفه‌ی سجادیه قدرت مطلق الهی را امام علیه السلام به  ما توجه می‌دهند
اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، وَ مَنْ أَرَادَنِی بِسُوءٍ خدایا اگر کسی قصد بد به من دارد

فَاصْرِفْهُ عَنِّی، او را از آزار من منصرف کن
وَ ادْحَرْ عَنِّی مَکرَهُ، مکر او را از من  دفع کن
 وَ ادْرَأْ عَنِّی شَرَّهُ، شما به جای این من می‌توانید بگذارید نظام مقدس اسلامی، خدایا شرّ دشمن را از نظام مقدس جمهوری اسلامی دورکن
 وَ رُدَّ کیدَهُ فِی نَحْرِهِ. کید و مکرش را به گردن و نحر خودش  بینداز
وَ اجْعَلْ بَینَ یدَیهِ سُدّاً بین او و نقشه‌هایش یک مانعی ایجاد کن
حَتَّى تُعْمِی عَنِّی بَصَرَهُ،  تا اصلا نبیند نظام ما را،‌ رهبرما را
وَ تُصِمَّ عَنْ ذِکرِی سَمْعَهُ،گوشش از ذکر نقشه برای ما کر باشد
 وَ تُقْفِلَ دُونَ إِخْطَارِی قَلْبَهُ، قلب او از اینکه درباره‌ی ما بخواهد مطلبی به قلبش خطور کند آن قلب را قفل کن
وَ تُخْرِسَ عَنِّی لِسَانَهُ، زبان او را رسانه‌ی او را، رسانه‌های بزرگ بین المللی او را نسبت به جمهوری اسلامی لال کن
وَ تَقْمَعَ رَأْسَهُ، ببینید این دعاها سیاسی است، دعای امام سجاد اصلا سیاسی هست، در هم بکوب رأس او را
 وَ تُذِلَّ عِزَّهُ، عزت او را تبدیل به ذلت کن
وَ تَکسُرَ جَبَرُوتَهُ، ابهت آمریکا را بشکن
 وَ تُذِلَّ رَقَبَتَهُ، گردن او را ذلیل کن
وَ تَفْسَخَ کبْرَهُ، تکبر او را نابود کن
وَ تُؤْمِنَنِی مِنْ جَمِیعِ ضَرِّهِ وَ شَرِّهِ ما را، رهبر ما را، کشور ما را از ضرر او ،‌از شرّ‌او، از غمز و فتنه‌ی او از همز و بدگویی او  از لمز و درشت گویی ایمن بدار
وَ حَسَدِهِ وَ عَدَاوَتِهِ وَ حَبَائِلِهِ  دامهای او
 وَ مَصَایدِهِ صید او
 وَ رَجِلِهِ پیاده نظام او
وَ خَیلِهِ، سواره نظام او  دور کن
 إِنَّک عَزِیزٌ قَدِیرٌ.
مطلبی که سلسله وار درمحضر قرآن بودیم در هفته قبل رسیدیم به آیه 16
مرورجلسه‌ی قبل این شد که منافق سرمایه‌ی علمی و عملی خودش را می‌دهد هیچ چیز هم گیرش نمی‌آید
سرمایه‌ی علمی چی بود؟ فطرت خداداد، وحی انبیاء، عقل،
 سرمایه عملی چی بود؟ این اعضاء و بدن و عمر 80 – 90صدساله
 تمام این سرمایه را داد اما در مقابلش ضلالت را خرید
فَما رَبِحَتْ تِجارَتُهُمْ این تجارت هیچ سودی برای منافق نداشت
امروز آیه‌ی 17 این است
مَثَلُهُمْ کمَثَلِ الَّذِی اسْتَوْقَدَ ناراً مثل منافقین مثل کسی است که اسْتَوْقَدَ ناراً یک آتشی را روشن کند
فَلَمَّا أَضاءَتْ ما حَوْلَهُ  وقتی که این آتش اطراف این منافق را روشن کرد که می‌خواهد یک مسیری را پیدا کند راه برود
ذَهَبَ اللَّهُ بِنُورِهِمْ خدا نورشان را می‌برد  یک طوفانی می‌آورد آن شعله خاموش می‌شود
وَ تَرَکهُمْ فی‏ ظُلُماتٍ لا یبْصِرُونَ (17)و منافق را خدا رها می‌ کند در یک صحرای بدون نور،‌ ظلمانی و تاریک
صُمٌّ این ها کر هستند
 بُکمٌ گنگ هستند
عُمْی کور هستند فَهُمْ لا یرْجِعُونَ (18) و از راه خطا بر نمی‌گردند
دو سه نکته را سریع عرض کنم
نکته‌ی اول این است که برادران و خواهران مبلغان عزیز دینی، معلمین عزیز، قرآن به ما یاد می‌دهد از مثل استفاده کنیم، همین ایاتی که الان خوانده شد
 مَثَلُهُمْ کمَثَلِ الَّذِی اسْتَوْقَدَ ناراً حالات منافقین را به صورت یک مثل برای ما بیان می‌کند این اوقع درنفس است برای مخاطب بهتر جا می‌افتد،‌
مثالهای دیگر قرآن، خدا وقتی می‌خواهد ابهت فرعونها را، نمرودها را امروز آمریکا را برای به ما بیان کند می‌فرماید اینها مثل خا نه‌ی عنکبوت سست هستند، جبهه‌ی مؤمن بداند آمریکا سست است
إِنَّ أَوْهَنَ الْبُیوتِ لَبَیتُ الْعَنْکبُوتِ سست‌ترین خانه‌ها، خانه‌ی عنکبوت است،
 وقتی به عالم بی عمل می‌رسد، چه می‌خواهد روحانی باشد، چه می‌خواهد دکتر باشد، چه می‌خواهد معلم باشد، هردانشمندی که به اقتضای علم خود عمل نمی کند، چه می‌خواهد مسلمان باشد چه مسیحی، چه یهودی، می‌فرماید مثل او، مثل یک الاغی است، که کتاب  را دارد حمل می‌کند، یحْمِلُ أَسْفاراً
خیلی هشدار بزرگی است
وقتی غیبت را خدا می‌خواهد بیان کند، می‌فرماید مثل غیبت و پشت سر مؤمن، عیب مخفی او را گفتن، مثل این است که برادر انسان از دنیا رفته باشد و ما خدای نکرده گوشت مرده‌ی برادر خودمان را بخوریم    این ضرب المثلی است که خدا استفاده کرده
حالا برویم سراغ  بحث امروز
امروز خدای متعال اینجور طرح بحث می‌فرماید
می فرماید ای انسانها همه‌ی شما مسافرید، خواهران، برادران،همه‌ی ما مسافریم
این سفر به سوی کیست؟ خدا
در سوره‌ی مبارکه انشقاق ایه 6  می فرماید
برگردیم به اصل بحث
یا أَیهَا الْإِنْسانُ ای مردم
 إِنَّک کادِحٌ ای انسان تو تلاش می‌کنی
 إِلى‏ رَبِّک داری به سمت خدا می‌روی، در حرکتی،طاقت فرسا به سوی خدا حرکت می‌کنی
کدْحاً، کادح کدحا یعنی تلاش می‌کنی با حرکت تند
فَمُلاقیهِ  خدا را ملاقات می‌کنی
امام، حاج قاسم، شهدا، خدا را ملاقت می‌کنند با قلبشان ،‌با اسماء مهر، لطف، ‌با رحمانیت و رحیمیت خدا، ‌یزید و  ابن زیاد و یزدهای امروزخدا را ملاقات می‌کنند با اسماء غضب و قهر، پس همه مسافریم،
این مسافرت نیاز به نور دارد، مسیر با ید به وسیله‌ی نورروشن شود، نورچیست؟ نور ایمان است، نور آمادن به نماز جمعه‌ی شماست، ای مومنین ،‌ای مؤمنات، خواهران، برادران قرآن می‌فرماید شما نور دارید
 یوْمَ تَرَى الْمُؤْمِنینَ وَ الْمُؤْمِناتِ یسْعى‏ نُورُهُمْ بَینَ أَیدیهِمْ وَ بِأَیمانِهِمْ نور مؤمن از پیشاپیش او درپهلوی او می‌تابد اطراف او را روشن می‌کند، تا بهشت این نور مسیر را برای شما روشن می‌کند
اما انسان منافق خدا می‌فرماید نور ندارد
یوْمَ یقُولُ الْمُنافِقُونَ سوره‌ی حدید آیه 12
 یوْمَ یقُولُ الْمُنافِقُونَ وَ الْمُنافِقاتُ زن و مرد منافق به مؤمنین می گویند
 لِلَّذینَ آمَنُوا انْظُرُونا نَقْتَبِسْ مِنْ نُورِکمْ یک مهلتی بدهید به ما نگاه کنید
ما از نور شما اقتباس کنیم
مسیر را می‌خواهیم طی کنیم
قیلَ هاتفی به آنها گفته می‌شود
 ارْجِعُوا وَراءَکمْ  برگردید به دنیا
فَالْتَمِسُوا نُوراً این نوری بود که از نمازجماعت و جمعه به دست آمد،‌ این نوری است که  از واجبات به دست آمده  از حجاب و خمس وزکات به دست امد،‌ این نوری است که از اطاعت ولی فقیه به دست آمد برگردید به دنیا وچون برگشت به دنیا محال است لذا اقتباس نور هم برای منافق می‌شودمحال
بین ‌آیه‌ی 17 و 18 بعضی ها فکر کردند یک تشابه و تکرار است، ببینید آخر آیه‌ی 17 فرمود
وَ تَرَکهُمْ فی‏ ظُلُماتٍ لا یبْصِرُونَ خدا منافق را رها می‌کند، درظلمات نمی‌بیند
در آیه 18 فرمود
صُمٌّ بُکمٌ عُمْی فَهُمْ لا یرْجِعُونَ آیا این دو تا تکرار است؟ بزرگان فرمودند نه
حضرت ایت الله جوادی در تسنیم می‌فرماید جمله‌ی اول یعنی صحنه برای منافق تاریک است، ‌لامپی نیست، نوری نیست، نور افکنی نیست
جمله‌ی دوم می‌فرماید حتی اگرچراغی باشد، منافق کوردل است، مثل شخص نابینا که اگر درنور کامل هم باشد نمی‌بیند، ‌این منافق کوردل است ف پس دو مطلب تکرار نیست، نوری که راه را برایش روشن کند ندارد،‌ جمله‌ی اول ایه‌ی 17
چشمی که بینا باشد، ندارد،یعنی کوردل است،
و این کوردلی جزو بدترن صفاتی است که در قرآن ذکر شده،‌
آیه‌ی 22 انفال می‌فرماید
إِنَّ شَرَّ الدَّوَابِّ بدترین جنبندگان وکسانی که جان دارند
عِنْدَ اللَّهِ نزد خدا
الصُّمُّ الْبُکمُ همین کسانی هستند که حق را نمی‌شوند، حق را بر زبان جاری نمی کنند
الَّذینَ لا یعْقِلُونَ درباره‌ی حق فکر نمی‌کنند
چشمشان کار می‌کند، زبانشان هم کار می‌کند،‌ اما درباره حق نه
وقتی هم شما انها را نصیجت می‌کنید که راه حق این است، راه شهدا این است اعراض می‌کنند ایه‌ی 23 انفال می فرماید
... وَ لَوْ أَسْمَعَهُمْ لَتَوَلَّوْا وقتی به آنها تفهیم هم بکنی باز اعراض می‌کنند وَ هُمْ مُعْرِضُونَ
یکی دو تا روایت هم بخوانم ذیل همین آیه‌ی شریفه‌ی 17 و 18 پس تا اینجا متوجه شدیم از محضر قرآن که مسیری که می‌خواهند به سمت اخرت طی کنیم نیاز به نور دارد،‌ مؤمن نوردارد، منافق نور ندارد،‌
علاوه بر اینکه منافق نورندارد، اگر نوری هم روشن شودخدا  آن نور را برطرف می‌کند چون اینها خاضع نیستند درمقابل حق، و کورددل هستند، امام باقر علیه السلام دربحارجلد 24 صفحه‌ی 368 می‌فرماید این
ذَهَبَ اللَّهُ بِنُورِهِمْ وَ تَرَکهُمْ فِی ظُلُماتٍ یعنی بعد از رحلت پیامبر عظیم الشأن ظلمتی ظاهر شد،‌ وقتی علی ابن ابی طالب خانه نشین شد، ‌ظلمت همه جا را فرا گرفت
 فَظَهَرَتِ الظُّلْمَةُ فَلَمْ یبْصِرُوا پس بصیرت پیدا نکردند به چی؟
فَضْلَ أَهْلِ بَیتِهِ به فضیلت اهل بیت، این می‌شود کوردلی، این می‌شود کری نسبت به اهل بیت،
درنامه‌ی 33 نهج البلاغه شریف (که  باز خودم را توصیه می‌کنم و همه شما برادران و خواهران را هم به قرآن هم به نهج البلاغه، هم به صحیفه) امیر مؤمنان مردم شام را اینجور توصیف می‌کند، می‌فرماید مردمی هستند بی بصیرت،‌
وُجِّهَ إِلَى الْمَوْسِمِ أُنَاسٌ یک عده از مردم شام را بردند به مکه برای انجام حج
الْعُمْی الْقُلُوبِ دلهایشان نابیناست
 الصُّمِّ الْأَسْمَاعِ گوشهایشان ناشنواست
الْکمْهِ الْأَبْصَارِ دیدگانشان کور است
 الَّذِینَ یلْبِسُونَ الْحَقَّ بِالْباطِلِ حق را با باطل مخلوط می‌کنند، می‌پوشانند
 وَ یطِیعُونَ الْمَخْلُوقَ ازیک مخلوق پلیدی به نام معاویه اطاعت می‌کنند
فِی مَعْصِیةِ الْخَالِقِ درمعصیت خدا
ببینیدکوردلی آدم را به اینجا می‌رساند، به جای علی ابن ابی طالب معاویه را انتخاب می‌کند و از او اطاعت می‌کند
این درباره‌ی مردم شام
درخطبه‌ی 108 درباره‌ی مردم کوفه حضرت این جمله را بیان می‌کنند
مَا لِی أَرَاکمْ چه شده است شما را  
أَشْبَاحاً بِلَا أَرْوَاحٍ جسدی هستید بدون روح
وَ أَرْوَاحاً بِلَا أَشْبَاحٍ روحی هستید بلا جسد
وَ نُسَّاکاً بِلَا صَلَاحٍ اهل نسک و مناسک و عبادت هستید اما غیر صالح
وَ تُجَّاراً بِلَا أَرْبَاحٍ تجارت می‌کنید اما تجارت سودی برایتان ندارد
وَ أَیقَاظاً نُوَّماً (چقدرعبارتها زیباست)،‌ بیدارید، چشمهایتان بیدار است اما خوابید از درک حقایق علوی خوابید
 وَ شُهُوداً غُیباً ظاهرا حاضرید اما غایبید در واقع
وَ نَاظِرَةً عَمْیاءَ شاهد مثالم این جمله است بینندگانی هستید اما کور،
وَ سَامِعَةً صَمَّاءَ شنوندگانی هستید اما کر
 وَ نَاطِقَةً بَکمَاءَ گویندگانی هستید لال
پس سرّ اینکه مردم زمان امیرالمؤمنین حرف ایشان را گوش نمی کردند این بود
گوش، چشم وزبان ظاهری داشتند اما چشم و گوش و دل باطنی آنها کرو کور و لایعقل بود
اخرین حدیث یک حدیث اخلاقی ذیل همین آیه
حدیث در بحار است جلد 74 صفحه‌ی 102 پیامبر اکرم به ابن مسعود فرمود
احْذَرْ سُکرَ الْخَطِیئَةِ- از مسیر گناه برحذر باش
 فَإِنَّ لِلْخَطِیئَةِ سُکراً گناه انسان را به مستی و بی عقلی می‌رساند
 کسُکرِ الشَّرَابِ- همانطور که مشروب انسان را مست و بی عقل می‌کند
بَلْ هِی‏ أَشَدُّ سُکراً مِنْهُ- بلکه مستی گناه از مستی شراب شدیدتر است
بعد حضرت استشهادکردند به این آیه است
 یقُولُ اللَّهُ تَعَالَى صُمٌّ بُکمٌ عُمْی فَهُمْ لا یرْجِعُونَ – شراب عقل را تعطیل می‌کند
 ببینید عبارت آیت الله جوادی ذیل این عبارت این است
دربحث روایی تسنیم می‌فرماید اینکه حضرت فرمود شدیدتر از گناه است، شراب عقل را  تعطیل می‌کند، یک ساعت، دو ساعت ده ساعت عقل تعطیل است،‌اما گناه،‌ وقتی زیاد شود مستی گناه عقل را معزول می‌کند، عقل را عزل می‌کند
خدایا چشم ما را، زبان ما را عقل ما را به معارف قرآن ،‌ عترت و اهل بیت بینا بفرما
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ‏
قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ (1)اللَّهُ الصَّمَدُ (2)لَمْ یلِدْ وَ لَمْ یولَدْ (3)وَ لَمْ یکنْ لَهُ کفُواً أَحَدٌ (4)
خطبه‌ی دوم
بسم الله الرحمن الرحیم
الحمد و الثناء لله رب العالمین و الصلوات و السلام علی خیر خلقه و اشرف بریته  محمد ابن عبدالله صلی الله علیه وآله و سلم، اللهم صل علی، علی امیرالمؤمنین و صل علی الصدیقه الطاهره فاطمه الزکیه سیده نساء‌العالمین، اللهم صل علی الحسن و الحسین سیدی شباب اهل الجنّه و صل علی علی ابن الحسین زین‌العابدین و محمد بن علی الباقر و جعفر بن محمد الصادق و موسی ابن جعفر الکاظم و عَلِی بْنِ مُوسَى الرِّضَا الْمُرْتَضَى اللهم صلی علی محمد ابن علی الجواد، و علی ابن محمد الهادی و الحسن ابن علی الزکی العسکری، اللهم صلی علی حجت ابن الحسن المهدی القائمَ المنتظر، بِهِمْ نتَوَلَّى و من اعدائهم نتبرء
 به ولایت شما ایمان داریم و از دشمنان شما تمام وجود بیزاریم
برادران و خواهران، خودم را و شما را به تقوای الهی توصیه می‌کنم
توصیه‌ی این خطبه دعای 24 صحیفه سجادیه است بسیار دعای زیبایی است خواهران و برادرانم، جوانان عزیزاین دعا را با توجه بخوانید دو سه خطش را الان می‌خوانم
اللَّهُمَّ اجْعَلْنِی أَهَابُهُمَا هَیبَةَ السُّلْطَانِ الْعَسُوفِ،خدایاکاری کن که من انقدر نسبت به پدر ومادرم احترام بگذارم مثل اینکه ابهت یک سلطان ستمگر در مقابل چطور یک شخصی مثل عبد ذلیل وار می‌ایستد در مقابل یک سلطان ستمگر من نسبت به پدرو مادرم اینطور بترسم خوف داشته باشم، و درکنارش
 وَ أَبَرُّهُمَا بِرَّ الْأُمِّ الرَّءُوفِ، مثل یک مادری که به بچه اش نهایت برّ و احسان را دارد من نسبت به والدین خودم این احترام را داشته باشم
وَ اجْعَلْ طَاعَتِی لِوَالِدَی وَ بِرِّی بِهِمَا این اطاعت من و این احسانم را نسبت به والدینم برای من اینجور قراربده  أَقَرَّ لِعَینِی پیش چشم من لذیذتر باشد
مِنْ رَقْدَةِ الْوَسْنَانِ، از اینکه سرم روی بالشت نرمی بگذارم چقدر آسودگی دارد این نیکی را با اخم و تخم انجام ندهم با این لذت انجام بدهم
وَ أَثْلَجَ گواراتر
 لِصَدْرِی برای بدنم  برای سینه‌ی من گوارا تر باشد
مِنْ شَرْبَةِ الظَّمْآنِ در یک روز گرم تابستان که شما کار کردی دو سه ساعت عرق ریختی فرض کنید یک راهپیمایی سنگین حمایت از نظام مقدس جمهوری اسلامی انجام دادید وقتی لیوان آبی به شما تعارف کنند، چقدر برای شما لذت دارد آن آب
می فرماید این احسان من به پدر و مادرم گواراتر باشد برای من از نوشیدن آن شربت در اوج تشنگی
حَتَّى أُوثِرَ عَلَى هَوَای هَوَاهُمَا، اگر پدر و مادرم یک تمایلی دارند حتی امر نکردند به من، نهی نکردند من درپرانتز عرض کنم  (یک برادری بود در خرم آباد جز و سرداران جبهه‌ی مقاومت در سوریه بود یک روز به من گفت من زندگی ام را آورده‌ام قم، ولی رونقی ندارد زندگی ام از ایشان پرسیدم والدینت راضی بودند گفت نه، مادرم مایل بود من خرم اباد بمانم،)
اینجا عبارت می‌فرماید حَتَّى أُوثِرَ عَلَى هَوَای هَوَاهُمَا من به تمایل پدرو مادرم نه امرو نهیشان، آن که هیچ چی، سرجای خودش، فقط تمایل پدر و ما درم را که بدانم، خدایا به من توفیق بده که بر تمایل خودم آن را مقدم کنم
وَ أُقَدِّمَ عَلَى رِضَای رِضَاهُمَا ولو زیاد باشد که بشمارم وَ أَسْتَقِلَّ بِرِّی بِهِمَا اگرمن یک کار خوب برایشان انجام دادم تمایل پدر و مادرم را که بدانم، خدایا به من توفیق بده که بر تمایل خودم آن را مقدم کنم حَتَّى أُوثِرَ عَلَى هَوَای هَوَاهُمَا و ان کثیر واگر یک کار خوبی من انجام دادم نسبت به انها ولو زیاد باشدکم بشمارم
وَ أَسْتَکثِرَ بِرَّهُمَا بِی و بر عکس اگر آنها کار خوبی نسبت به من انجام دادند ولو کم باشد بگویم خدایا اینها چقدر به من محبت کردند
البته هیچ منافات ندارد  همسر و فرزندان که آن  انشاءالله در مناسبتها‌ی بعدی خواهیم گفت
اما مناسبت های این هفته، هفته‌ی دولت را داریم فرماندار محترم توضیحات  بسیار جامعی دادند از وضعیت شهرستان، اقدامات دولت حضرت حاج اقای رئیسی که انشاءالله بتوانند منویات رهبر عزیز انقلاب را پیاده کنند درکنار قوای مقننه و قضائیه
سفر معاون سیاسی استاندار را به منطقه داشتیم به شهرستان داشتیم من دو جلسه کنار ایشان بودم مطالب سودمندی هم مردم مطرح کردند و هم ایشان پاسخ های خوبی داشتند
حمایتشان از فرماندار محترم در همان جلسه حقیر از ایشان تقدیرکردم که حمایت حمایت به جایی بود از مسئول سیاسی شهرستان باید استاندار محترم و استانداری تمام قد حمایت کند که ایشان تصریح کردند به این مطلب
 در رابطه با مسائل نخبگان، مطالبی داشتند که همان جلسه من به جناب آقای جان نثاری معاون محترم سیاسی عرض کردم مشکلات بیان شده ولی همان طور که مردم درنمازجمعه هرهفته من را می‌بینند و اگرمطلبی را هفته قبل به من گفته باشند این هفته مطالبه کنند که چه شد حرفی که یک هفته قبل به شما گفتیم؟ ما این انتظار را داریم از معاون محترم سیاسی که مطالبات این نخبگان دراسرع وقت ممکن انشاءالله انجام شود که ایشان هم فرمودند زمان بندی بیان خواهند کردم
به طور کلی برادران و خواهران این از برکات انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی است که فرماندار محترم هم قبل از خطبه‌ها صحبت می‌کند هم نمازجمعه شرکت می‌کند، مسئولان انتظامی و اداراتش را می‌آورد میز  خدمت بعد از نماز تشکیل می‌دهد به لطف خدا درکاشان در این چهارماه غیر از محرم هر هفته یک ساعت یک مسئول اینجا نشست پاسخ به سولات شما را داد حقیر هم کنار آن مسئول نشستم که قدرت چانه زنی شما برادران و خواهران بالا برود و اگر در هفته‌ی بعد باز انجام نشده بود من می‌توانم مطالبه کنم و یا اگر سهل انگاری بوده مؤاخذه، امروز فرماندار محترم به من اطلاع دادند که همزمان با ایشان که در کاشان هستند
در مشکات تأمین اجتماعی رفتند
در راوند نیروی انتظامی و محیط زیست و صنعت و معدن رفتند
در برزک علوم پزشکی و مخابرات و گاز رفتند،‌
در جوشقان قالی جهاد کشاورزی و شورای اسلامی
در قمصر کمیته‌ی امداد و بخشدار
در نیاسر اداره بهزیستی و بخشدار و شهردار
در مشهد اردهال بنیاد مسکن و منابع طبیعی
 اینها ارزش دارد
ببینید دشمن وقتی انقلاب اسلامی به پیروزی رسید آمریکایی‌ها تمام توانشان را برای شکستن جمهوری اسلامی به کار گرفتند ولی خدای متعال به این ملت هدیه‌ای داده
رهبری مثل امام
و بعد رهبری مثل رهبر عزیز انقلاب حضرت امام خامنه‌ای
این رهبر مقتدر نه فقط برای داخل کشور ایده دارد، ‌طراحی دارد بلکه  بین‌الملل را ایشان دارد خط می‌دهد
این شوخی که نیست
رئیس جمهور روسیه می‌آید در اینجا در یک سفر اول آقا مطالبی را به ایشان می‌گوید در سفردوم که می‌آید خدمت آقا می‌گوید آقا فرمایشات شما را انجام دادم سودش را هم بردم
این دیگر از هم همتی و کم غیرتی بعضی از مسئولان دولت‌های قبل است که در مقابل فرامین رهبر معظم انقلاب می ایستادند تا آقا یک مطلبی را می‌گفت، یک مطلبی را انحرافی می‌گفتند
خدا را شکر می‌کنیم امروز اگر هیچ نعمتی نداشته باشیم، همین که رئیس جمهور محترم مطیع اوامر رهبرمعظم انقلاب است این از نظر معنوی برای ما نعمت می‌آورد،
 ‌ببینید این آیه‌ی شریفه را  با این دید نگاه کنید
وَ مَنْ أَعْرَضَ عَنْ ذِکری فَإِنَّ لَهُ مَعیشَةً ضَنْکاً هرکس از ذکر من اعراض کند زندگی سختی خواهد داشت، ‌این ذکر فقط سبحان الله که نیست اطاعت از امام المسلمین جزو مصادیق بزرگ ذکر است اگر رئیس جمهوری وزیری، در یک مقطعی حرف ولی فقیه را گوش نکند این اعراض از ذکر است
اعراض از ذکر خداست
آن وزیری که علی رغم اینکه رهبر معظم انقلاب به او تذکر داد آقا مردم پول دادند برای مسکن مهر، تو مخالفی با مسکن مهر ولی بیا پول مردم را تکمیل کن، مسکن را به آنها تحویل بده،‌ روزی که دارد از دولت خارج می‌شود مصاحبه می‌کند می‌گوید بزرگترین افتخار من این است که یک ریال برای مسکن مهر هزینه نکردم، ‌این برای تو افتخار نیست این ننگ است که حرف ولی فقیه را گوش نکردی، هم ننگ در دنیا است، هم ننگ درآخرت
مناسبت دوم سفر اربعین است
برادران و خواهران این سفر اربعین یک نمونه‌ای است از برخورد مردم با هم در عصر ظهور
شما خودتان دیدید دیگر این عراقی‌هایی که موکب می‌زنند خودشان می‌گویند ما 11 ماه کار می‌کنیم پول جمع می‌کنیم که بیاییم 20روز دراختیار زوار قراربگیریم
مردم عصرظهور اینجوری‌اند
برادر مؤمن نیازخودش را از جیب برادر مؤمن خودش تأمین می‌کند با رغبت
رهبر معظم انقلاب در یک بیانی فرمودند اگر ظرفیتهای کشورهای اسلامی روی هم جمع شوند امت اسلامی نشان خواهد داد که عزت الهی یعنی چه؟
تمدن عظیم اسلامی به جوامع عالم را نشان خواهند داد
بعد حضرت آقا ربطش دادند به اربعین
باید هدف ما این باشد و این راهپیمایی اربعین می‌تواند یک وسیله‌ی گویایی برای تحقق این هدف باشد
عزت الهی را به رخ دنیا بکشانیم درذیل راهپیمایی اربعین
بعضی‌ها متمکنند
پول سفرشان را دارند حالا بعضی‌ها سفرهوایی می‌توانند بروند
بعضی‌ها سفر زمینی
ولی خواهران و برادران بعضی توان سفر زمینی هم ندارند
امروز کمیته‌ی امداد بین الصلواتین بین نماز جمعه و نماز عصر بین صفوف حرکت می‌کند،
 ستاد نمازجمعه امروز تمام کمکهای شما را برای نذرشما برای زوار اربعین میخواهد هزینه کند
1000تومان شما
10000هزارتومان کمتر و بیشتر کمک شما دردست یک زائری قرار  می‌گیرد که توان رفتن را ندارد خود کمیته‌ی امداد هم 2 برابرمی کند آن را در اختیار آنها قرار می‌دهد
یک قدمی که او در سفر اربعین بر دارد برای یک گام او صد هزار حج نوشته می‌شود و شما در آن یک گام شریک هستی
اگر نمی‌رویم به سفراربعین دریغ نکنیم از این کمک به اصلاح ناقابل مالی
مناسبت سوم بانکداری اسلامی است
در هفته‌ی گذشته تمام مدیران ارشد یا اکثر مدیران ارشد آمدند به دفتر ما توضیحاتی دادند، من هم مطالبی را عرض کردم محضرشان به طورکلی برادران و خواهران رهبر معظم انقلاب می‌فرماید
اگر ما در زمینه‌ی اقتصاد توصیه‌های اسلام را دقیقا عمل می‌کردیم یقینا وضع ما از اینکه الان داریم بهتر بود
نسخه‌ی اقتصادی الان ما مخلوطی است از اسلام و آموزه‌های غربی، کدام غرب همان غربی که به تعبیر رهبر معظم الان خودشان در آن نظریاتشان دارند خدشه می‌کنند
یکی از کارهای خوب بانکها که به من گزارش دادند وام ازدواج است
وام فرزند‌آوری است
برای فرزند اول مثلا این میلیون
فرزند دوم این مقدار
سوم عددش را هم دارم
یکی از روسای بانکها به من گفت که آقا به مردم بگویید برای وام فرزند و ازدواج خیلی به ما مراجعه نکنند بهتر است که ما این را در صنعت و شرکتها و واحدهای صنتعتی هزینه کنیم به ایشان گفتم آقا فکر می‌کنید که فرزند آوری از این که یک کارخانه‌ای راه بیفتد ارزشش کمتر است؟
آمار سازمان را برای مدیر بانک گفتم، سازمان ملل می‌گوید با این رشد جمعیتی که الان داریم می‌کنیم  80 سال دیگر جمعیت ایران می‌شود19 میلیون نفر
شما کارخانه و شهرک صنعتی را80 سال دیگر برای چه کسی می‌خواهید  درست کنید؟
رهبر معظم انقلاب می‌فرماید امروز فرزنداوری جهاد است، جهاد است
روز پزشک را به همه‌ی پزشکان تبریک عرض می‌کنم از زحماتشان تقدیرمی کنم مخصوصا پزشکان و پرستارانی که درکرونا جهاد کردند و حتی تا مرز شهادت هم پیش رفتند،
روزکارمند را هم تقدیر می‌کنم و به همه‌ی کارمندان توصیه می‌کنم این 8 ساعتی که درمحل کار تشریف دارید این 8 ساعت را وجدان کاریتان را بیشتر کنید، وجدان کاریمان نشود 2 ساعت، کارمفیدمان نشود یکساعت و نیم، باورکنید شما کار یک شیعه، یک مؤمنی را که حل می‌کنید امام زمان خدای متعالی، خوشحال می‌شوند عین عبارت امام ک اظم علیه السلام است، با این دید به ارباب رجوع نگاه کنید که این شخصی که از روستا از جای دور و نزدیک آمده من با حلّ مشکل او دارم رضایت خدا را، رضایت امام معصوم خودم را فراهم می‌کنم
عرض آخرم ذکر مصیبتی باشد برای سفر اسرای آل الله و نزدیکیشان به شام بلا
آن روز جبهه‌ی حق درمقابلش جبهه‌ی باطلی بود یزید ابن معاویه،
‌امروز هم اسلام ناب با یزید زمان و آمریکا درگیر است
زینب کبری با سخنرانی‌های خودشان، با خطبه‌های خودشان و همینطور حضرت امام سجاد فرعون زمان خودش را محاکمه کرد،‌ من گوشه‌ای از مقتل را بخوانم درمحضرتان
در بحار جلد 45 صفحه‌ی 154 امام صادق علیه السلام می‌فرمایند پدرم امام باقر که خودشان درکربلا بودند3-4 ساله بودند نقل فرمودند که امام سجاد را بر یک شتری سوارکردند بدون جهاز،‌
وَ رَأْسُ الْحُسَینِ علیه السلام عَلَى عَلَمٍ سرمطهرامام حسین علیه السلام هم بر یک نیزه ای بود
 وَ نِسْوَتُنَا خَلْفِی عَلَى بِغَالٍ فأکف- [وَاکفَةً] وَ الْفَارِطَةُ خَلْفَنَا عمه جانم زینب، عمه جان ام کلثوم بانو رباب،‌سکینه، پشت سرما درحرکت
وَ حَوْلَنَا بِالرِّمَاحِ سربازان با سر نیزه اطراف ما بودند
این عبارت امام معصوم است
إِنْ دَمَعَتْ مِنْ أَحَدِنَا عَینٌ اگر اشک یکی از ما جاری می‌شد
 قُرِعَ رَأْسُهُ بِالرُّمْحِ سر او را با نیزه می‌کوبیدند
این یتیم نوازی آل بنی امیه است
سهل ساعدی در مقتل خوارزمی آمده
می‌گوید من دیدم در شام سرها را دارند یکی یکی وارد می‌کنند
و إِذَا أنا بِفَارِسٍ بِیَدِهِ رمح‏ دیدم یک نیزه داری نیزه‌ای در دستش است
عَلَیهِ رَأْسٌ سری که بالای  آن نیزه بود می‌گوید من پیغمبر اکرم را دیده بودم، ‌نگاه کردم به این سر
 أَشْبَهِ‏ النَّاسِ‏ وَجْهاً بِرَسُولِ اللَّه‏ دیدم این سر شبیه ترین افراد به پیغمبر اکرم است
بعد می‌گوید نگاه کردم
 و إِذَا بنِسْوَهً خانمهایی دیدم
مِنْ وَرَائِهِ پشت سر این سر بریده
عَلَى جِمَالٍ  بر شترهایی بدون جهاز
فَدَنَوْتُ مِنْ أُولَاهُمْ نزدیک یکی از  این خانمها شدم
فَقُلْتُ لها: به ایشان گفتم
یَا جَارِیَهُ مَنْ أَنْتِ؟ اسم شما چیه؟
فَقَالَتْ: انا أسُکَیْنَهُ بِنْتُ الْحُسَیْنِ. من سکینه دختر امام حسینم
یا بقیه الله کار به کجا رسیده دختر ابی عبدالله
فَقُلْتُ لَهَا: به سکینه گفتم
 أَ لَکِ حَاجَهٌ إِلَیَّ؟ آیا حاجتی داری انجام بدهم دستوری داری؟
فَأَنَا سَهْلُ بْنُ سَعْدٍ من سهل بن سعدم
مِمَّنْ رَأَى جَدَّکِ  من پیغمبر اکرم را دیدم
وَ سَمِعْتُ حَدِیثَهُ. از لبان مطهر پیغمبر جد شما حدیث شنیدم، اگر دستوری دارید بفرمایید
 قَالَتْ: یَا سَعْدُ ببینید درخواست سکینه چیست؟
قُلْ لِصَاحِبِ هَذَا الرَّأْسِ برو به این نیزه دار بگو
 أَنْ یُقَدِّمَ بالرَّأْسَ یک کمی سر را از ما فاصله بدهد
أَمَامَنَا حَتَّى یَشْتَغِلَ النَّاسُ بِالنَّظَرِ إِلَیْهِ تا این مردم با  آن سر بریده نگاه کنند
وَ لَا یَنْظُرُون إلینا، به ما نگاه نکنند
 فنحن حَرَمِ رَسُولِ اللَّهِ صلی الله علیه و اله و سلم.  ما ناموس پیغمبریم، ما حرم پیغمبریم
عین همین جمله را زینب کبری در شام به دهن یزید کوبید با آن جمله  شان
أَ مِنَ الْعَدْلِ یا ابْنَ الطُّلَقَاءِ ای کسی که جد تو را پدر من پیغمبر آزاد کرد این عدالت است
تَخْدِیرُک حَرَائِرَک زن خودت را در پرده نشاندی
وَ إِمَاءَک‏ کنیز خودت را پشت پرده گذاشتی
وَ سَوْقُک‏ بَنَاتِ‏ رَسُولِ‏ اللَّهِ‏ سَبَایا اما دختران پیغمبر اکرم را اسیر بردی
 قَدْ هَتَکتَ سُتُورَهُنَّ چهره‌ی آنها را هتک کردی
وَ أَبْدَیتَ وُجُوهَهُنَّ صورتهایشان را نشان دادی به دیگران
وُجُوهَهُنَّ الْقَرِیبُ وَ الْبَعِیدُ وَ الْغَائِبُ وَ الشَّهِیدُ همه آمدند نگاه کردند
لَیسَ مَعَهُنَّ مِنْ رِجَالِهِنَّ وَلِی مردی نداشتیم عباس من نبود علی اکبرم نبود
 وَ لَا مِنْ حُمَاتِهِنَّ حَمِی  اینها را انجام دادی
عُتُوّاً مِنْک عَلَى اللَّهِ چون با خدا دشمنی
وَ جُحُوداً لِرَسُولِ اللَّهِ ببینید این جمله‌ی آخر محاکمه‌ی یزید است تو این کارها را کردی
بخاطر اینکه اصلا پیغمبر اکرم را قبول نداری
خدایا درظهور مولامون منتقم آل پیغمبر تعجیل بفرما
رهبرعزیزمان نصرت و تأیید خاص بفرما
این مردم خوب را حاجاتشان را برآورده بفرما
جوانان عزیزما حاجات مادی  و معنویشان برآورده بفرما
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ‏
إِنَّا أَعْطَیناک الْکوْثَرَ (1)فَصَلِّ لِرَبِّک وَ انْحَرْ (2)إِنَّ شانِئَک هُوَ الْأَبْتَرُ (3)

برچسب ها
کاشان - خیابان شهید بهشتی - کوچه جمال آباد - دفتر نماینده مقام معظم رهبری و امام جمعه کاشان - کدپستی: ۸۷۱۴۶۷۸۳۸۹
تلفن: ۵۵۷۸۱۸۱ - ۵۵۷۸۸۸۸ - ۵۵۷۲۲۴۴ (۰۳۱)
نمابر: ۵۵۷۸۱۸۲ (۰۳۱)
© کلیه حقوق مادی و معنوی برای پایگاه اطلاع رسانی سفیر ولایت محفوظ است. استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.