/
صفحه اصلی
/
خبرخوان
/
ارتباط با ما
/
¤ ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۸ فروردين
تاریخ ارسال:۱۴۰۱ سه شنبه ۲۹ آذر
چاپ خبر
دیدار با دانش آموزان دبیرستان نور دانش حجت الاسلام سید سعید حسینی در دیدار با دانش آموزان دبیرستان نور دانش در رابطه با ایام فاطمیه و علت عزاداری شیعیان اظهار داشت : خداوند خالق و هستی بخش تمام موجودات می باشد، و ما انسان ها بخشی کوچکی در این عالم هستیم و باید با تفکر و تامل در این عالم نگریست تا به عظمت خداوند پی برد.

حجت الاسلام سید سعید حسینی در دیدار با دانش آموزان دبیرستان نور دانش در رابطه با ایام فاطمیه و علت عزاداری شیعیان اظهار داشت: خداوند خالق  و هستی بخش تمام موجودات می باشد، و ما انسان ها بخشی کوچکی در این عالم هستیم و باید با تفکر و تامل در این عالم نگریست تا به عظمت خداوند پی برد.

وی در رابطه با عظمت خداوند گفت : همه می دانیم سرعت نور در ثانیه سیصد هزار کیلومتر است و امروز با پیشرفت علم و ساخت تلسکوپ های بسیار پیشرفته انسان توانسته است ستاره ها و کهکشان هایی که چهارده میلیارد سال نوری با زمین فاصله دارند را شناسایی کنند و واقعا انسان با تفکر در عالم خلقت پی می برد که خدا بزرگتر از آنست که بخواهیم او را توصیف کنیم. لذا در روایت داریم قبل از این که بخواهیم الله اکبر و  تکبیره الاحرام نماز را بگوئیم به عظمت خداوند فکر کنیم.

امام جمعه کاشان گفت : این خدای با عظمت، این لیاقت را به ما داده که در نمازهای یومیه با او صحبت کنیم و این افتخار است. وی گفت :  خداوند به جهت خالقیت خود، می خواهد ما سعادتمند شویم  پس حق دارد به ما امر و نهی نماید و برای رسیدن به این سعادتمندی، خداوند هم قانون آنرا فرستاده که قران کریم است و هم مجری قران و قانون خود را ، که پیامبر و امامان می باشند. و اگر دشمنان اجازه می دادند که اهل بیت قران را اجرا نمایند تمام انسان ها سعادتمند می شدند، زیرا تمام دستورات سعادتمندی انسان در قران ذکر شده است.

حجت الاسلام حسینی با ذکر خاطره ای بیان داشت : در ایام تبلیغ در دانشگاه شهید چمران اهواز، دانشجویی گفت من زردتشتی بودم و مسلمان شدم، علت را سوال کردم، گفت دوستم کتاب قران به من هدیه داد و من از اول تا آخر قران را با ترجمه خواندم، وقتی قران را با اوستا مقایسه نمودم، فهمیدم، اوستا مانند کتاب اول ابتدایی و قران، کتابی است در حد فوق تخصص، لذا اسلام را پذیرفتم.

امام جمعه کاشان افزود: از همان ابتدای خلقت، شیطان قسم یاد نمود که همه انسان ها را گمرا نماید ( قَالَ فَبِعِزَّتِكَ لَأُغْوِيَنَّهُمْ أَجْمَعِينَ ). پس دنیا محل جنگ بین پیامبر و شیطان است و خدا می فرماید اگر مردم دین خدا را یاری کنند یقینا پیامبر و جبهه حق پیروز می شود ( كَتَبَ اللَّهُ لَأَغْلِبَنَّ أَنَا وَرُسُلِي ۚ إِنَّ اللَّهَ قَوِيٌّ عَزِيزٌ )

حجت الاسلام حسینی خاطر نشان نمود، یکی از جاهایی که شیطان برای ایجاد انحراف وارد شد روز بیست و هشت صفر و بعد از رحلت پیامبر بود. پیامبر اسلام، حضرت علی را برای بعد از خودش بعنوان اولین مفسر و مجری قران در روز غدیر از طرف خدا معرفی و نصب نمود و از همه بیعت گرفت. اما بیعت شکنان مسیر ولایت الهی را تغییر دادند.

وی گفت : در روز غدیر پیامبر این جملات را برای بیعت با علی بیان می کرد و حاضران جملات را تکرار می کردند.
پیامبر، می فرمود : ما قبول داریم جانشین شما علی ع است و بر این عهد هستیم و اگر از ما از این عهد جدا شویم خدا ما را لعنت نماید بعد از آن پیامبر فرمود بزرگترین امر به معروف این است که ولایت علی ع را به دیگران خبر دهیم.

امام جمعه کاشان گفت : هفتاد روز بعد از غدیر و معرفی امام علی بعنوان جانشین، شیطان، و مردم مدینه که متشکل از مهاجرین و انصار بودند در روز 28 صفر،   انصار، سعد بن عباده و مهاجرین، کسی دیگر را برای جانشینی پیامبر معرفی کردند و ولایت علی ع را نپذیرفتند و فقط، سلمان فارسی، ابوذر، مقداد ولایت را پذیرفتند.

وی افزود : انصار نیز شامل دو قبیله، اوس و خزرج بودند، که با فردی غیر از علی ع بیعت نمودند و جانشین پیامبر این گونه تعیین گردید و حضرت علی بخاطر اسلام 25 سال خانه نشین شدند. در این دوران، حضرت زهرا به میدان امد و اعلام نمود جانشین پیامبر، انتخابی نیست، خلیفه مردم باید معصوم و عصمت داشته باشد اما علیرغم استدلال کامل حضرت زهرا، به او اعتنایی نکردند، حضرت فاطمه شب ها با امام حسن، امام حسین و حضرت علی به درب خانه انصار و مهاجرین می رفتند و برای ولایت علی طلب کمک می نمودند، آنها قول کمک می دادند اما هیچ وقت برای یاری نیامدند.

امام جمعه کاشان اظهار داشت : خروش حضرت زهرا برای حفظ ولایت الهیه بود. و بر اثر آزار و اذیت، حمله به منزل، آتش زدن درب منزل و شکسته شدن پهلوی مبارک به شهادت رسیدند. فاطمه س خط صحیح ولایت را به ما نشان دادند.

وی گفت: جنگ بین حق و باطل همیشه وجود داشته است، آنروز جنگ بین پیامبر و شیطان بود که در راس شیطان انسی، ابوسفیان حضور داشت در زمان امام حسین، شیطان انسی، یزید، و در زمان امام رضا در راس شیطان انسی، مامون و امروز هم در راس شیطان انسانی، آمریکا و اسر ائیل حضور دارند. مقام معظم رهبری می خواهند مسیر ولایت امام علی را ادامه دهند اما شیاطین نمی گذارند.

امام جمعه کاشان گفت : درس بخوانید تا دانشمند شوید، ایمان خود را حفظ کنید و نماز اول وقت و نیکی به پدر و مادر فراموش نکنید و دست مادر را با افتخار ببوسید که باعث اوج گر فتن سریع انسان می شود. و دشمن را بشناسید. دشمن ما، آمریکا، اسرائیل و انگلیس است. وی افزود، یک مقام آمریکایی در مصاحبه با یک مقام سیاسی غیر آمریکایی سوال کرد ، بنظر شما چرا در آمریکا کودتا نمی شود؟ مقام سیاسی دلایل متعددی را گفته بود، مقام امریکایی ان دلایل را نپذیرفته بود و گفته بود چون در کشور آمریکا، آمریکا سفارت ندارد. یعنی هر جا امریکا سفارت دارد ان سفارت یک لانه جاسوسی است برای کودتا.
برچسب ها

برچسب ها
کاشان - خیابان شهید بهشتی - کوچه جمال آباد - دفتر نماینده مقام معظم رهبری و امام جمعه کاشان - کدپستی: ۸۷۱۴۶۷۸۳۸۹
تلفن: ۵۵۷۸۱۸۱ - ۵۵۷۸۸۸۸ - ۵۵۷۲۲۴۴ (۰۳۱)
نمابر: ۵۵۷۸۱۸۲ (۰۳۱)
© کلیه حقوق مادی و معنوی برای پایگاه اطلاع رسانی سفیر ولایت محفوظ است. استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.