/
صفحه اصلی
/
خبرخوان
/
ارتباط با ما
/
¤ ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
تاریخ ارسال:۱۴۰۱ يکشنبه ۲۷ آذر
چاپ خبر
حضور در جمع دانش آموزان دبیرستان دخترانه ابن سینا حجت الاسلام سید سعید حسینی در جمع دانش آموزان دبیرستان دخترانه ابن سینا اظهار داشت : هر چند دشمنی آمریکا با ما بخاطر وجود حکومت دینی در ایران است. اما در این برهه از زمان، آمریکا با ایران قوی مخالف است لذا هدف آمریکا تجزیه ایران به چهار منطقه است که آنرا دنبال می کند.

حجت الاسلام سید سعید حسینی در جمع دانش آموزان دبیرستان دخترانه ابن سینا اظهار داشت : هر چند دشمنی آمریکا با ما بخاطر وجود حکومت دینی در ایران است. اما در این برهه از زمان، آمریکا با ایران قوی مخالف است لذا هدف آمریکا تجزیه ایران به چهار منطقه است که آنرا دنبال می کند.

حجت الاسلام حسینی گفت : انسان ها طبق سوره واقعه  به سه گروه 1_ اصحاب یمین 2_ اصحاب شمال 3_ مقربون تقسیم می شودند، وی در توضیح اصحاب یمین گفت : کسی که واجبات را انجام می دهد و حرام را ترک می کند جزو این گروه است و این مشخصه اهل تقواست و اهل تقوا، اهل بهشت هستند. و باید بدانیم درجات افراد در بهشت متفاوت است و فاصله هر درجه تا درجه دیگر مانند فاصله زمین تا آسمان است. و این درجات باعث می شود که بعضی نتوانند امام حسین را در بهشت زیارت نمایند و یا بعضی هر هفتصد سال لیاقت دیدار پیدا می نمایند. اما اگر کسی جزو مقربون باشد، همسایه اهل بیت می شوند و رعایت بیشتر تقوا باعث می شود ما در گروه مقربون قرار بگیریم و برایرقرار گرفتن در گروه مقربین باید واجبات و مستحبات را انجام دهیم و حرام و مکروهات را انجام ندهیم و اگر گناهی انجام دادیم توبه نمائیم.
وی بیان داشت : اصل مقربین مخصوص چهارده معصوم است اما کسانی می توانند با رعایت شرایطی که گفتیم خود را به این مرحله نزدیک نمایند،و می شود گفت، حاج قاسم نمونه یک انسان مقرب است.امام سجاد می  فرمایند همه شیعیان اهل بهشت هستند اما برای رسیدن به درجات بالاتر مسابقه بدهید. وی توصیه نمود باید در این زمان که با تلفن همراه بیشتر ارتباط داریم مواظبت بیشتری هم داشته باشیم. هر خبری را که برای ما ارسال نمودند تا از درستی خبر و منبع ان مطمئن نشدیم آنرا اشاعه ندهیم.

امام جمعه کاشان گفت :  اما اگر کسی عقیده و اصول دینش ناصحیح باشد،  خدا و پیامبر را قبول نداشته باشد و همچنین ترک واجب و انجام حرام را داشته باشد، و نماز  که مرز بین اسلام و کفر است را نخواند، این فرد جزو اصحاب شمال است.
وی در توضیح بیشتر برای نماز گفت : در روایت داریم اگر نماز کسی پذیرفته نشد و صحیح نباشد اصلا به بقیه کارها نگاه نمی کنند. نماز گذرنامه عبور در قیامت است، همانگونه که در مرز برای خروج از کشور، کارت ملی و یا کارت شناسایی دیگری مورد قبول نیست در قیامت هم هیچ عملی، جایگزین نماز نمی شود. 

امام جمعه کاشان افزود : در قیامت از اهل دوزخ سوال می کنند چه چیزی باعث شد شما اهل آتش و جزو اصحاب شمال شوید می گویند، ما اهل نماز نبودیم، قیامت را قبول نداشتیم، با اهل باطل رفت و آمد داشتیم و به فقرا کمک نمی کردیم. ( ما سَلَكَكُمْ فِي سَقَرَ، قالُوا لَمْ نَكُ مِنَ الْمُصَلِّينَ، وَ لَمْ نَكُ نُطْعِمُ الْمِسْكِينَ، وَ كُنَّا نَخُوضُ مَعَ الْخائِضِينَ، وَ كُنَّا نُكَذِّبُ بِيَوْمِ الدِّينِ.

حجت الاسلام حسینی گفت : نه تنها باید حرام را انجام نداد بلکه باید فکر خود را کنترل کنیم. فکر گناه نکنیم، وی گفت : روزی دو نفر خدمت پیامبر رسیدند و یک نفر از انها سوال کرد، حکمت وضو را توضیح دهید، پیامبر فرمودند : انسان وقتی می خواهد با خدا صحبت کند باید پاکیزه باشد، شستن دست و صورت، يعني خدايا هر گناهي كه با چشم و زبان هر انجام دادم آن را می شویم، تا با دست و صورت پاك تو را عبادت كنم و اگر گناهی انجام دادم توبه می کنم، و برای شستن دست راست و چپ هم همین نیت را می کنیم و با پيشاني پاك سر بر خاك بگذارم. مسح سر در وضو، يعني خدايا اگر فکر گناه به ذهنم امد از افکار گناه توبه می نمایم و سرم را از هر خيال باطل كه در آن پروراندم تطهير مي ‏كنم. مسح پا، يعني خدايا اگر گناهی با این پا انجام دادم توبه می کنم و تطهير مي ‏كنم و با جسم و ذهن پاک الله اکبر می گویم. هدف دین رساندن ما به تقرب خداوند است. و بنا بر فرموده علی ع بهای جسم و جان ما بهشت است انرا به کمتر از بهشت نفروشیم.


برچسب ها
کاشان - خیابان شهید بهشتی - کوچه جمال آباد - دفتر نماینده مقام معظم رهبری و امام جمعه کاشان - کدپستی: ۸۷۱۴۶۷۸۳۸۹
تلفن: ۵۵۷۸۱۸۱ - ۵۵۷۸۸۸۸ - ۵۵۷۲۲۴۴ (۰۳۱)
نمابر: ۵۵۷۸۱۸۲ (۰۳۱)
© کلیه حقوق مادی و معنوی برای پایگاه اطلاع رسانی سفیر ولایت محفوظ است. استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.