/
صفحه اصلی
/
خبرخوان
/
ارتباط با ما
/
¤ ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
تاریخ ارسال:۱۴۰۱ يکشنبه ۹ بهمن
چاپ خبر
پیوند مردم با علما، حجاب، امر به معر وف و نهی از منکر، وجود امام زاده ها، و حرام بودن گوشت خوک و مشروبات الکی، شش نقطه قوت مسلمین از دیدگاه جاسوس انگلیس حجت الاسلام سید سعید حسینی در جمع دانش آموزان دبیرستان پسرانه علامه فیض کاشانی درباره شخصیت فیض کاشانی اظهار داشت : علامه در حدیث شاگرد علامه مجلسی، در فقه و تفسیر شاگرد شیخ بهایی، در فلسفه و عرفان شاگرد ملاصدرا بودند و یکی از اثرات مهم و ماندگار ایشان تفسیر صافی می باشد، لذا مدرسه شما با برکت است بخاطر این نام گذاری.

حجت الاسلام سید سعید حسینی در جمع دانش آموزان دبیرستان پسرانه علامه فیض کاشانی درباره شخصیت فیض کاشانی اظهار داشت : علامه در حدیث شاگرد علامه مجلسی، در فقه و تفسیر شاگرد شیخ بهایی، در فلسفه و عرفان شاگرد ملاصدرا بودند و یکی از اثرات مهم و ماندگار ایشان تفسیر صافی می باشد، لذا مدرسه شما با برکت است بخاطر این نام گذاری.

حجت الاسلام سید سعید حسینی در جمع دانش آموزان دبیرستان پسرانه علامه فیض کاشانی درباره شخصیت فیض کاشانی اظهار داشت : علامه در حدیث شاگرد علامه مجلسی، در فقه و تفسیر شاگرد شیخ بهایی، در فلسفه و عرفان شاگرد ملاصدرا بودند و یکی از اثرات مهم و ماندگار ایشان تفسیر صافی می باشد، لذا مدرسه شما با برکت است بخاطر این نام گذاری.

وی در رابطه با ماه رجب خاطرنشان نمود : در حدیث امده که ماه رجب ماه خدا، ماه شعبان ماه پیامبر خدا و ماه رمضان ماه امت خدا می باشد. ذکر محوری ماه رجب استغفار است. « أَسْتَغْفِرُاللهَ وَ أَتُوبُ إِلَیْهِ ». فردی خدمت حضرت علی ع استغفار را بدون توجه تکرار می کرد، امام به او فرمود استغفار درجه علیّین است، استغفار شش رکن دارد 1_ پشیمانی از انجام گناهان گذشته، نگاه به نامحرم، غیبت، ناسزا گفتن... 2_  تصمیم جدی برای عدم تکرار در اینده سوم 3 _ ادا کردن حقوق مردم 4 _ قضا کردن هر واجبی که فوت شده 5_ گداختن هر گوشتی که از حرام روییده به حزن و الم، تا پوست به استخوان چسبد و گوشت تازه بروید 6 _ الم و زحمت طاعت و عبادت به بدن چشانیدن به ازای آنچه از شیرینی معصیت چشیده.

امام جمعه کاشان گفت : در زیارت شاهچراغ فردی حدود چهل ساله را دیدم که بشدت اشک می ریخت. از من سوال نمود با وجود این که سی سال هست هر گناهی خواستم انجام دادم ایا می توانم وارد زیارت بشوم. از او سوال نمودم چی شد که توبه نمودی؟ گفت دوست خوبی روزی به من یک نوار داد و وقتی ان را گوش دادم بشدت تحت تاثیر قرار گرفتم و از گریه و ناله ذوب شدم. به او گفتم، خدا در قران می فرماید : (إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ التَّوَّابِينَ وَيُحِبُّ الْمُتَطَهِّرِينَ ) اگر کسی توبه کند خدا اور را دوست دارد. در روایت داریم، اگر زوج جوانی بعد از مراجعه به تمام پزشکان نتواند صاحب فرزند شود و نا امید شود ولی بعد از مدتی به لطف خداوند صاحب فرزند شود، چقدر خوشحال می شوند، روایت داریم اگر کسی گناه کند و بعد توبه نماید، خداوند از بازگشت این جوان توبه کار بیش از خوشحالذشدن ان زوج نا امید خوشحال می شود، به او گفتم نه فقط می توانی به زیارت بروی بلکه خدا تو را دوست دارد و این عین روایت است. ضمنا من نوار سخنرانی استاد عالی را به شما پیشنهاد می دهم.

وی افزود : ما معتقدیم امامت، منصب الهی است. امام جواد در سن 9 سالگی به امامت رسید، و سی و سه سال امامت نمود. وقتی به امامت رسید برای بعضی قبول ان سخت بود، امام جواد به قران استناد کردند. در قران خداوند، حضرت عیسی پیامبر اولوالعزم را در گهواره پیامبر قرار داد. وقتی حضرت مریم بدون شوهر صاحب فرزند شد، مردم به می گفتند تو خانم بدکاره هستی، خداوند به او فرمود، به مردم بگو از بچه سوال کنید. (فَأَشارَتْ إِلَيْهِ قالُوا كَيْفَ نُكَلِّمُ مَنْ كانَ فِي الْمَهْدِ صَبِيًّا ) لذا حضرت عیسی در گهواره با مردم صحبت نمود و فرمودند : من پیامبر خدا هستم و خداوند به من کتاب داده است ( قَالَ إِنِّي عَبْدُ اللَّهِ آتَانِيَ الْكِتَابَ وَجَعَلَنِي نَبِيًّا ).

امام جمعه کاشان در رابطه با دهه فجر افزود : حضرت امام ره در بیانی می فرمایند 22 بهمن سراغاز حکومت الله بر جهان است. کشورهای اسلامی حدود دومیلیارد جمعیت دارند، شیعیان حدود چهارصد میلیون هستند و مابقی برادران اهل سنت هستند، دشمن مشترک ما صهیونیست و امریکا هستند. سیصد سال قبل، انگلیس به جای امریکا بود، و کشورهای اسلامی امپراطوری عثمانی را داشتند. این که می گوئیم دشمن هم با شیعه مخالف است هم با اهل سنت به این جهت است که، امپراطوری عثمانی شعیه نبود و اهل سنت بودند ولی متحد بودند

امام جمعه کاشان خاطرنشان نمود : مستر همفر جاسوس انگلیس در کشورهای اسلامی بود جهت تضعیف و تجزیه عثمانی، همفر چندین سال در کشورهای اسلامی تحقیق نمود و کتابی تالیف نمود بنام خاطران همفر : او می گوید اگر بخواهیم اسلام را از بین ببریم ( نمی گوید شیعه یا اهل سنت می گوید اسلام ) باید 23 نقطه قوت انها را بگیریم او نقاط قوت را نام می برد و می گوید برای از بین بردن انها این کارها را باید انجام داد 1_ مشروب بین مسلمین حرام است پس باید مصرف مشروبات الکی را بین انها رواج دهیم، 2_  گوشت خوک حرام است، ترویج مصرف گوشت خوک جهت بی غیرتی 3_ کنار گذاشتن حجاب توسط خانم ها، و برای این راهکار می دهد و می گوید یهود و مسیحیت باید در خیابان ها بدون حجاب راه بروند تا قبح حجاب شکسته شود 4_ امام زاده ها کانون تقویت ایمانی مسلمانان است لذا باید امام زاده ها را با خاک یکسان نمائیم و این کار را در بقیع انجام دادند و گنبد چهار امام را در بقیع تخریب نمودند. می گویند امام زاده ها چه مستقیم و چه غیر مستقیم به پیامبر ص وصل هستند و مورد احترام مردم هستند. وی گفت : بعد از تجزیه عثمانی، فرقه انحر افی وهابیت را بین اهل سنت و فرقه بهائیت را بین شیعیان درست نمودند. 5_ پیوند مردم با علما دین را باید شکست و نباید جوان با عالم دین خودش مرتبط باشد و دین از جایگاه اصلی خود به جوانان نمی رسد لذا ایمان ها سست می شود 6_ امر به معروف و نهی از منکر باید از مسلمین بگیریم و برای این کار باید دو جمله را بین انها رواج بدهیم _ هر کس را داخل قبر خودش می گذارند و _ عیسی به دین خود و موسی به دین خود.

حجت الاسلام حسینی بیان داشت : در مقابل این توطئه با رهبری حضرت امام نظام و همکاری و ایثار مردم جمهوری اسلامی تشکیل گردید و در مقابل این توطئه ها ایستاد. و در این 43 سال هر روز بر علیه نظام اسلامی توطئه می کنند، جنگ هشت ساله نمونه کوچکی از توطئه هاست که تمام قدرتمندان دنیا بر علیه ما بودند، ما از سی کشور اسیر داشتیم ولی یک وجب از خاک خود را به برکت خون شهدا به دشمن ندادیم، داعش توطئه دیگری بود و خانم کلینتون در خاطرات خود می گوید ما داعش را بوجود اوردیم و می خواستند اسلام را با این طرز تفکر به دنیا معرفی کنند و حاج قاسم با عنایت خداوند و رهبری حضرت اقا انها را شکست داد لذا حضرت امام ره در بیانی می فرمایند 22 بهمن سراغاز حکومت الله بر جهان است.

وی در پایان گفت : درس بخوانید تا دانشمند شوید چه شیعه و چه اهل سنت، ایمان خود را حفظ کنید و ماه رجب که ماه سازندگی است استفاده کنید، دشمن مشترک شیعه و سنی را بشناسید

برچسب ها
کاشان - خیابان شهید بهشتی - کوچه جمال آباد - دفتر نماینده مقام معظم رهبری و امام جمعه کاشان - کدپستی: ۸۷۱۴۶۷۸۳۸۹
تلفن: ۵۵۷۸۱۸۱ - ۵۵۷۸۸۸۸ - ۵۵۷۲۲۴۴ (۰۳۱)
نمابر: ۵۵۷۸۱۸۲ (۰۳۱)
© کلیه حقوق مادی و معنوی برای پایگاه اطلاع رسانی سفیر ولایت محفوظ است. استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.