/
صفحه اصلی
/
خبرخوان
/
ارتباط با ما
/
¤ ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
تاریخ خبر:۱۴۰۰ جمعه ۲۱ آبان
چاپ خبر
امام جمعه کاشان: جمهوری اسلامی ایران با اقتدار مذاکره می‌کند نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان با اشاره به انتشار گزارش‌هایی مبنی بر دستیبابی جمهوری اسلامی ایران اسلامی به غنی‌سازی ۶۰ درصدی اورانیوم گفت: این خبرها حکایت از آن دارد کشورمان می‌خواهد با اقتدار بر سر میز مذاکره حاضر شود.
به گزارش ایرنا، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کاشان در مصلای بقیه‌الله‌الاعظم (عج) این شهر افزود: در مذاکره‌های پیش رو ۲ طرف می‌خواهند با ۲ نگاه متضاد رو به روی یکدیگر قرار گیرند.

وی، یک نگاه را غربی و به خصوص آمریکایی دانست و اظهار داشت: غربی‌ها و آمریکا می‌خواهند در حوزه صنعت هسته‌ای برای ایران محدودیت به وجود آورند و برجام را سکویی برای پرداختن به مسایل موشکی ایران و جایگاه منطقه ایران قرار دهند و در این بازی امنیتی و نظامی با محوریت عبری، عربی و غربی، از سلاح تحریم که تنها سلاح آمریکایی است علیه ایران استفاده کنند.

خطیب جمعه کاشان، نگاه دوم را موضع جمهوری اسلامی ایران بیان کرد و ادامه داد: کشورمان به دنبال رفع تحریم‌های اقتصادی و ضد بشری آمریکاست.

وی تصریح کرد: در دولت گذشته محدودیت‌های زیادی برای رفع تحریم‌ها پذیرفته شد و ایران حتی پیش از اجرای تعهدهای طرف مقابل، همه تعهدهایش را عملی کرد و نتیجه آن شد که آمریکا با تصور پایان‌یابی صنعت هسته‌ای بر اثر محدودیت‌های برجام از توافق‌نامه هسته‌ای خارج شد و نزدیک و به یک هزار و ۵۰۰ تحریم بر تحریم‌های قبلی اضافه کرد.

آیت‌الله سلیمانی گفت: اکنون که این تحریم‌ها تا حدودی کم‌اثر و در برخی موارد حتی بی‌اثر شده، ایران در حال گذر از مشکلات داخلی و عزم جدی در قوای سه گانه برای حل معضلات درونی است و مذاکرات در این دوره بر پایه رفع واقعی تحریم‌ها و نتیجه‌محور باید صورت گیرد که البته انجام این مهم، مشروط به سه هدف جداسازی اقتصاد و معیشت مردم از برجام، پیشرفت صنعت هسته‌ای و نگاه به شرق است.

وی با تاکید بر جداسازی اقتصاد و معیشت مردم از مذاکرات برجام، گفت: عیب مذاکره‌ها در دولت پیشین این بود که سفره، معیشت و نوید به رفاه مردم به برجام گره خورده بود، دولت سیزدهم باید معیشیت مردم را از برجام جدا کند و ساماندهی به زندگی مردم را امری مستقل و اقتصاد و معشیت مردم را موضوعی جدا از برجام قرار دهد.

آیت‌الله سلیمانی با یادآوری پیشرفت هسته‌ای ایران افزود: این پیشرفت‌ها می‌تواند کشورمان را در مذاکرات قوی‌تر و برتر جلوه دهد و توانمندی‌های ایران را در مسیر استقلال افزایش و کار را برای دشمنان در مهار ایران دشوار کند.

امام جمعه کاشان اظهار داشت: بر پایه گفته سخنگوی سازمان انرژی اتمی، هم اکنون ایران بیش از۲۰۰ کیلوگرم اورانیوم ۲۰ درصد و ۲۵ کیلوگرم اورانیوم ۶۰ درصد در اختیار دارد که به نظر می‌رسد با آهنگ فعلی غنی‌سازی، ایران تا تاریخ اعلام شده برای مذاکرات بتواند به میزانی از سوخت هسته‌ای دست یابد تا دست قوی‌تری در زمین بازی مذاکره داشته باشد و در صنعت هسته‌ای به یک بازیگر قوی، پیشرو، نیرومند، مستقل و با اراده و تصمیم ساز جلوه کند.

وی، نگاه ایران به شرق را به دلیل برقراری توازن‌ در سیاست خارجی و نگاه به منطقه در راستای تطبیق این توازن‌ و خنثی‌سازی انزواجویی کشورمان از نگاه آمریکا ضرروی دانست و افزود: ایران باید به شرق و منطقه توجه داشته باشد و روابط بین‌الملل و سیاست خارجی را بیشتر و فعال‎تر کند.

آیت‌الله سلیمانی با اشاره به اینکه اندیشکده انستیتو واشنگتن در انزوایابی ایران، موضوع قطع رابطه ایران با کشورها را مطرح کرده است، گفت: عضویت ایران در گروه شانگهای، برای کشورهای غربی نگرانی شدید به وجود آورد.

وی تاکید کرد: اقتصاد ایران باید بدون برجام مدیریت شود و نگاه به منطقه و شرق، جایگزین نگاه غرب‌گرایی شود تا مذاکره‌های نتیجه‌محور بر پایه حکمت، برمبنای مصلحت و با موضع قدرت ایران تحقق یابد.

خطیب جمعه کاشان اظهار امیدواری کرد که ایران اسلامی در مذاکرات پیش رو سربلند، سرافراز، قدرتمند، آبرومند باشد و با پرچم به اهتزاز درآمده بتواند برای ایرانیان افتخارآفرینی کند.

آیت‌الله سلیمانی همچنین با اشاره به سالروز سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی (۲۰ آبان ۱۳۸۰) به شهرستان کاشان، این روز را گرامی‌داشت.
برچسب ها
نظر خود را ارسال نمایید.
دنبال کنید...
گزارش تصویری
عیادت از جوان بستری در بیمارستان  ، بخش مراقبت های ویژه و قرائت حدیث کساء  جهت شفا  :
عیادت از جوان بستری در بیمارستان ، بخش مراقبت های ویژه و قرائت حدیث کساء جهت شفا :
تصاویر : مراسم عزاداری سالروز تخریب قبور مطهر ائمه بقیع (ع)
تصاویر : مراسم عزاداری سالروز تخریب قبور مطهر ائمه بقیع (ع)
مراسم یادمان شهدای طوفان الاحرار
مراسم یادمان شهدای طوفان الاحرار
عیادت از جناب آقای نعناکار  :
عیادت از جناب آقای نعناکار :
تصاویر بازدید از باشگاه بدن سازی :  19 / 1/ 1403
تصاویر بازدید از باشگاه بدن سازی : 19 / 1/ 1403
تصاویر دیدار مدیر عامل و معاونین شرکت آبفا :
تصاویر دیدار مدیر عامل و معاونین شرکت آبفا :
بازدید از مسجد آقا بزرگ :
بازدید از مسجد آقا بزرگ :
تصاویر : حضور در مراسم احیای شب‌های قدر  -  شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان  -  گلزار شهدای دارالسلام  کاشان
تصاویر : حضور در مراسم احیای شب‌های قدر - شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان - گلزار شهدای دارالسلام کاشان
مراسم احیای شبهای قدر : شب نوزدهم ماه مبارک رمضان -  سالن شهدای بسیج - امام زاده هاشم ، آران و بیدگل
مراسم احیای شبهای قدر : شب نوزدهم ماه مبارک رمضان - سالن شهدای بسیج - امام زاده هاشم ، آران و بیدگل
دیدار نوروزی مدیران ادارات با نماینده ولی فقیه در کاشان
دیدار نوروزی مدیران ادارات با نماینده ولی فقیه در کاشان
هیجدهمین سالگرد ارتحال آیت الله سید مهدی یثربی در کاشان
هیجدهمین سالگرد ارتحال آیت الله سید مهدی یثربی در کاشان
نشست منتخبین مردم در مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی با مدیران استان اصفهان
نشست منتخبین مردم در مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی با مدیران استان اصفهان
یادواره شهدای صبر و استقامت به یاد ۱۸ تن از جانبازان ۷۰ درصد شهید کاشان شب گذشته با حضور نماینده ولی فقیه در کاشان، جانبازان، ایثارگران، مسئولان، خانواده معظم شهدا و اقشار مختلف مردم در سالن بنیاد شهید و امور ایثارگران کاشان  : 21 /12 /1402
یادواره شهدای صبر و استقامت به یاد ۱۸ تن از جانبازان ۷۰ درصد شهید کاشان شب گذشته با حضور نماینده ولی فقیه در کاشان، جانبازان، ایثارگران، مسئولان، خانواده معظم شهدا و اقشار مختلف مردم در سالن بنیاد شهید و امور ایثارگران کاشان : 21 /12 /1402
نخستین یادواره سرداران و ۲۲۳ شهید پاسدار شهرستان کاشان
نخستین یادواره سرداران و ۲۲۳ شهید پاسدار شهرستان کاشان
پربازدیدترین خبرها
«خبر خوب» رویکرد امیدآفرینی است که خبرگزاری فارس آغاز کرده است حرکت در مسیر ولایت الهیه و تبلیغ غدیر بزرگترین امر به معروف می باشد علاوه بر تبلیغ لسانی، مردم را با غیر زبان به کار خیر دعوت کنیم خدمت به زائران امام حسین توفیق الهی است بازدید حضرت آیت الله سلیمانی، نماینده مقام معظم رهبری در منطقه و امام جمعه کاشان از بخش های مرکز آموزشی و درمانی شهید دکتر بهشتی کاشان نقش رسانه در پیشرفت و تحول جامعه نماینده مقام معظم رهبری درگذشت حجت‌الاسلام روح‌ الله حسینیان را تسلیت گفت. انتصاب نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه کاشان چشم‌انداز فرهنگی ۲۰ ساله کاشان توسط مسئولان شهر ارائه شود برخی‌ها تعیین قیمت سبد کالای منزل مردم را به انتخابات آمریکا گره زدند
کاشان - خیابان شهید بهشتی - کوچه جمال آباد - دفتر نماینده مقام معظم رهبری و امام جمعه کاشان - کدپستی: ۸۷۱۴۶۷۸۳۸۹
تلفن: ۵۵۷۸۱۸۱ - ۵۵۷۸۸۸۸ - ۵۵۷۲۲۴۴ (۰۳۱)
نمابر: ۵۵۷۸۱۸۲ (۰۳۱)
© کلیه حقوق مادی و معنوی برای پایگاه اطلاع رسانی سفیر ولایت محفوظ است. استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.