/
صفحه اصلی
/
خبرخوان
/
ارتباط با ما
/
¤ ۱۴۰۳ سه شنبه ۴ ارديبهشت
تاریخ خبر:۱۴۰۰ شنبه ۲۱ فروردين
چاپ خبر
آیت الله عباسعلی سلیمانی در خطبه های نماز جمعه این هفته کاشان: سند همکاری ۲۵ ساله ایران و چین نقشه راه دو کشور است آیت الله سلیمانی گفت: سند همکاری راهبردی ۲۵ ساله بین ایران و چین نقشه راه دو کشور در طراحی و ترسیم روابط طرفین به مدت یک ربع قرن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در مصلی بقیه الله الاعظم کاشان که به دلیل وضعت قرمز ویروس کرونا به صورت مجازی برگزار شد، گفت: کرونا طی یک سال گذشته خسارات زیادی به بخش‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی، درمانی کشور وارد کرده است.

وی با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان، از این ماه به عنوان ماه خود سازی، بندگی و بخشندگی، درک فیوضات الهی و فرصتی برای طلب مغفرت نام برد و افزود: در این ماه مبارک، مومنان باید برای بخشش گناهان خود به درگاه خداوند روی آورند و طلب مغفرت کنند.

آیت الله سلیمانی به توافق برنامه همکاری جامع فی مابین ایران و چین اشاره کرد و با طرح این سؤال که آیا این سند که متن آن به دلایلی منتشر نشده در راستای حفظ منافع مردم چین و یا در راستای حفظ منافغ ملت ایران و یا یک قرار داد بُردبُرد است، گفت: رهبر معظم انقلاب در دیدار با رئیس جمهور چین توافق رؤسای ایران و چین برای یک روابط استراتژیک ۲۵ ساله را درست و حکمت آمیز توصیف کرد.

وی به دغدغه برخی نسبت به برنامه همکاری ایران و چین که نکند با این قرار داد از دهان افعی به دهان اژد‌ها پناه برده باشیم و یا از استعمار غرب و آمریکا فرارکرده و مستعمره شرق و چین شده باشیم اشاره کرد و گفت: این دغدغه حق طبیعی ملت ایران است، اما چون ملت ایران ملتی زخم خورده است، بخشی از این دغدغه بیش از اینکه واقعی و داخلی باشد القائی و خارجی است.

نماینده ولی فقیه در کاشان ادامه داد: استکبار رسانه‌ای و ارتش‌های سایبری در کمپین‌ها و کانالیزه کردن افکارعمومی و ایجاد تبلیغات صوری با برداشت‌های منفی خود از برنامه همکاری ایران و چین برای مردم وحشت آفرینی می‌کنند.

آیت الله سلیمانی یادآور شد: اگر جوبایدن در نخستین واکنش خود نسبت به امضای این سند اعلام می‌کند، یک سال است نگران این قرارداد است، برای این است که این نگرانی رئیس جمهور آمریکا برای ایران نیست، بلکه نگرانی او بابت از دست دادن منافع آمریکا است.

وی افزود: فریاد غرب و آمریکا و همجه رسانه‌ای آن‌ها ازهمکاری 25 ساله ایران و چین بیانگر این است که در این سند منافع مشترکی برای دو طرف منظور شده است، چرا که امام امت اعلام کرد هر اقدامی از سوی ایران که با تعریف و تمجید غرب همراه باشد از آن هراس داشته باشید و هر اقدامی که با مخالفت غرب همراه باشد بر آن تأکید داشته باشید، بنابراین امروز ما باید با شاغول امام راحل سیاست‌های داخلی و خارجی کشور را ادامه دهیم.

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: نگرانی از تحرکات ایران در حوزه سیایت خارجی به دلیل مارگزیدگی این کشور در طول سال‌های قبل از انقلاب، دوران پهلوی و حتی از دوران سلاطین قاجار امری طبیعی است، اما باید دقت کرد تا این حساسیت ذاتی باشد نه اینکه القای دشمن باشد.

واکنش غرب و آمریکا از توافق ایران و چین از سر دلسوزی برای مردم ایران نیست

آیت الله سلیمانی ادامه داد: واکنش غرب و آمریکا از این توافق از سر دلسوزی برای مردم ایران نیست بلکه نگران از دست دادن منابع و منافع خودشان است و نگرانی آن‌ها از این توافق به دلیل منافع ایران و نجات از چنگال غرب است.

به گفته وی این یک سند همکاری راهبردی ۲۵ ساله بین ایران و چین، نقشه راه دو کشور درطراحی و ترسیم روابط طرفین به مدت یک ربع قرن است، نه یک قرار داد و یک توافقنامه‌ای که هیچ تعهدی برای دو کشور به وجود نیاروده است.

نماینده ولی فقیه در کاشان ابراز داشت: هرگونه قرار داد یا توافقنامه‌ای که بین طرفین بخواهد تعهد به وجود بیاورد براساس ماده ۷۳ قانون اساسی باید مصوبه مجلس داشته باشد در حالیکه این سند مصوبه مجلس ندارد، چرا که در سند امضاء شده هیچگونه قراردادی وجود نداشته و نیازی به تصویب مجلس ندارد، اما درآینده برای هر گونه قراردادی در هریک از حوزه‌های ۹ گانه آن نیاز به مصوبه مجلس خواهد داشت.

به گفته وی این سند صرفا یک برنامه است و شبیه سند رژیم حقوقی دریای خزر است که در مرداد ماه ۹۷ امضاء شد و نیازمند به انعقاد حدود ۲۰ توافقنامه دو یا جند جانبه بود و برای عملیاتی شدن هریک از آن‌ها باید مصوبه مجلس را داشته باشد.

آیت الله سلیمانی گفت: ایران و چین از این نوع سند‌ها با کشور‌های مختلف دارند و معمولا این توافقنامه‌ها را رسانه‌ای نمی‌کنند به ویژه اگر در درون این تفاهم نامه‌ها موادی در رابطه با نظامی باشد، از این رو آمریکا و دیگر کشور‌های جهان تفاهم نامه های این چنینی خود را هرگز رسانه‌ای نمی‌کنند.

وی افزود: ایران با کشوری تفاهم نامه امضاء کرده است که به سرعت در حال پیشرفت و رشد است و کشور‌های جهان در حال استفاده از پیشرفت‌های چین هستند، چرا که می‌دانند آمریکا در حال افول و سقوط است.

با کشوری تفاهم نامه امضاء کرده ایم که هر دو کشور دارای تمدن کهن هستند

نماینده ولی فقیه در کاشان ادامه داد: ما با کشوری تفاهم نامه امضاء کرده ایم که هردو کشور دارای تمدن کهن آسیایی و دو شریک نزدیک در عرصه‌های تجاری، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و امنیتی هستند و ایران و چین دیدگاه و منافع مشترک دیرینه‌ای جاده ابریشم را دارند.

به گفته وی ایران و چین ظرفیت‌های عظیم همکاری فناوری و علمی، اقتصادی، گردشگری، دفاعی و راهبردی دارند، ضمن اینکه درمبارزه با تروریسم و کوتاه کردن دست آمریکای متجاوز از منطقه با یکدیگر نقطه اشتراک دارند.

آیت الله سلیمانی یادآور شد: ما با کشوری سند همکاری امضاء کرده ایم که در اوج تحریم‌های غرب و آمریکا برای دور زدن تحریم‌ها به ایران کمک‌های شایانی داشته و با دشمنان ایران به جنگ تجاری برخاسته است و در زمینه ارز و مایحتاج عمومی و فناوری‌های خاص نظامی با ایران همکاری صادقانه‌ای داشته است.
برچسب ها
نظر خود را ارسال نمایید.
دنبال کنید...
آخــرین خبــرها
امام جمعه کاشان : عزت و قدرت نظام اسلامی ، بر اثر استقامت ، جانبازان و ازادگان و به برکت خون شهدا می باشد امام جمعه کاشان : بیکاری و زیاد خوابیدن در اسلام مذمت شده است امام جمعه کاشان : پیامبر ص و امامان معلمان قران هستند امام جمعه کاشان : یکی از روش های دریافت صلوات الهی ، صبر است امام جمعه کاشان : کسب مهربانی ویژه خداوند ، با انجام واجبات و ترک محرمات امام جمعه کاشان : اعتقاد به شاهد بودن خداوند و یاداوری مصائب اهل بیت ، تسکین دهنده مصیبت است
گزارش تصویری
حضور در گلزار شهدای روستای مرق : 3 / 2 / 1403
حضور در گلزار شهدای روستای مرق : 3 / 2 / 1403
عیادت از جوان بستری در بیمارستان  ، بخش مراقبت های ویژه و قرائت حدیث کساء  جهت شفا  :
عیادت از جوان بستری در بیمارستان ، بخش مراقبت های ویژه و قرائت حدیث کساء جهت شفا :
تصاویر : مراسم عزاداری سالروز تخریب قبور مطهر ائمه بقیع (ع)
تصاویر : مراسم عزاداری سالروز تخریب قبور مطهر ائمه بقیع (ع)
مراسم یادمان شهدای طوفان الاحرار
مراسم یادمان شهدای طوفان الاحرار
عیادت از جناب آقای نعناکار  :
عیادت از جناب آقای نعناکار :
تصاویر بازدید از باشگاه بدن سازی :  19 / 1/ 1403
تصاویر بازدید از باشگاه بدن سازی : 19 / 1/ 1403
تصاویر دیدار مدیر عامل و معاونین شرکت آبفا :
تصاویر دیدار مدیر عامل و معاونین شرکت آبفا :
بازدید از مسجد آقا بزرگ :
بازدید از مسجد آقا بزرگ :
تصاویر : حضور در مراسم احیای شب‌های قدر  -  شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان  -  گلزار شهدای دارالسلام  کاشان
تصاویر : حضور در مراسم احیای شب‌های قدر - شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان - گلزار شهدای دارالسلام کاشان
مراسم احیای شبهای قدر : شب نوزدهم ماه مبارک رمضان -  سالن شهدای بسیج - امام زاده هاشم ، آران و بیدگل
مراسم احیای شبهای قدر : شب نوزدهم ماه مبارک رمضان - سالن شهدای بسیج - امام زاده هاشم ، آران و بیدگل
دیدار نوروزی مدیران ادارات با نماینده ولی فقیه در کاشان
دیدار نوروزی مدیران ادارات با نماینده ولی فقیه در کاشان
هیجدهمین سالگرد ارتحال آیت الله سید مهدی یثربی در کاشان
هیجدهمین سالگرد ارتحال آیت الله سید مهدی یثربی در کاشان
نشست منتخبین مردم در مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی با مدیران استان اصفهان
نشست منتخبین مردم در مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی با مدیران استان اصفهان
یادواره شهدای صبر و استقامت به یاد ۱۸ تن از جانبازان ۷۰ درصد شهید کاشان شب گذشته با حضور نماینده ولی فقیه در کاشان، جانبازان، ایثارگران، مسئولان، خانواده معظم شهدا و اقشار مختلف مردم در سالن بنیاد شهید و امور ایثارگران کاشان  : 21 /12 /1402
یادواره شهدای صبر و استقامت به یاد ۱۸ تن از جانبازان ۷۰ درصد شهید کاشان شب گذشته با حضور نماینده ولی فقیه در کاشان، جانبازان، ایثارگران، مسئولان، خانواده معظم شهدا و اقشار مختلف مردم در سالن بنیاد شهید و امور ایثارگران کاشان : 21 /12 /1402
پربازدیدترین خبرها
«خبر خوب» رویکرد امیدآفرینی است که خبرگزاری فارس آغاز کرده است حرکت در مسیر ولایت الهیه و تبلیغ غدیر بزرگترین امر به معروف می باشد علاوه بر تبلیغ لسانی، مردم را با غیر زبان به کار خیر دعوت کنیم خدمت به زائران امام حسین توفیق الهی است بازدید حضرت آیت الله سلیمانی، نماینده مقام معظم رهبری در منطقه و امام جمعه کاشان از بخش های مرکز آموزشی و درمانی شهید دکتر بهشتی کاشان نقش رسانه در پیشرفت و تحول جامعه نماینده مقام معظم رهبری درگذشت حجت‌الاسلام روح‌ الله حسینیان را تسلیت گفت. انتصاب نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه کاشان چشم‌انداز فرهنگی ۲۰ ساله کاشان توسط مسئولان شهر ارائه شود برخی‌ها تعیین قیمت سبد کالای منزل مردم را به انتخابات آمریکا گره زدند
کاشان - خیابان شهید بهشتی - کوچه جمال آباد - دفتر نماینده مقام معظم رهبری و امام جمعه کاشان - کدپستی: ۸۷۱۴۶۷۸۳۸۹
تلفن: ۵۵۷۸۱۸۱ - ۵۵۷۸۸۸۸ - ۵۵۷۲۲۴۴ (۰۳۱)
نمابر: ۵۵۷۸۱۸۲ (۰۳۱)
© کلیه حقوق مادی و معنوی برای پایگاه اطلاع رسانی سفیر ولایت محفوظ است. استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.