/
صفحه اصلی
/
خبرخوان
/
ارتباط با ما
/
¤ ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۹ فروردين
تاریخ ارسال:۱۴۰۰ جمعه ۱ بهمن
چاپ خبر
نماز عبادی سیاسی جمعه‌ کاشان به امامت آیت‌الله سلیمانی مورخ یکم بهمن ماه ۱۴۰۰ نماز عبادی سیاسی جمعه‌ کاشان به امامت آیت‌الله سلیمانی مورخ یکم بهمن ماه ۱۴۰۰

اعوذ بالله السمیع العلیم من الشیطان الرجیم

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمد لله ربّ العالمین بارئ الخلائق اجمعین باعث الانبیاء و المرسلین،
البشیر النذیر و السراج المنیر، سید الانبیاء و المرسلین ثمّ الصلاه و السلام علی سیدنا و نبینا حبیب اله العالم ابی القاسم المصطفی محمد، و علی آله الطاهرین، لا سیما بقیه الله فی الارضین و اللعن الدائم علی اعدائهم اجمعین
اوصیکم و نفسی باتقوا الله

خود و شما برادران و خواهران ایمانی را به رعایت تقوای الهی سفارش میکنم.
برای رسیدن به گوهر تقوا انسان باید در مرحله ی اول بداند که تقوا را چگونه می‌شود به دست آورد و تقوا چیست؟
اگر انسان این مقدمه را نداند ممکن است خودش را خیلی آدم باتقوایی بداند درحالی که باتقوا هم نباشد و نیست. کما اینکه بعضی ها هم اینگونه هستند. خودشان را خیلی خوب می‌دانند در حالی که راه و روش آنها درست نیست. تقریبا بیشتر معارف قرآن و اهل بیت که به ما رسیده است اکثر آنها حول سه محور هست:
یک: اعتقادات
دوم: احکام
سوم: اخلاق
البته مطالب دیگری هم هست، اما بیشتر آنها حول این سه محور هست.
از نظر رتبه بندی اعتقادات در رتبه‌ی اول هست. مسلمان واقعی کسی است که در مرحله‌ی اول اعتقاداتش صحیح باشد.
در مرحله‌ی دوم نوبت به احکام می‌رسد. مسلمان واقعی کسی است که اعتقاداتش صحیح باشد و بعد از اعتقادات صحیح، احکام دین را رعایت کند. احکام یعنی چه؟
یعنی همان واجبات و محرمات. یعنی همان حلال و حرام. یعنی آنچه که در رساله های فقها امده است. مسائل فقهی، احکام مربوط به رساله. اینها احکام دین هست. اینها احکام است.
اگر ما بخواهیم مسلمان واقعی باشیم این دومین شرط آن هست و بدون آن مسلمان واقعی نیستیم.
دقت بفرمایید، اینکه بعضی می‌گویند شما قلبت پاک باشد؛ حالا نماز خواندی، خواندی. نخواندی هم طوری نیست. قلبت پاک باشد. شما قلبت پاک باشد حالا حجاب داشتی یا نداشتی. هرجور بود قلبت پاک باشد. این حرف یک مغالطه است یک شبهه است. حرف، باطل است.
اصلا عزیزان بدون رعایت دستورات شرعی قلب پاک نمی‌شود. آنچه که در مرحله سوم اخلاق است. اخلاق، ببینید عزیزان اگر بخواهم یک مثال بزنم، در حکم رنگ روغن ساختمان است. رنگ روغن و نقاشی کردن یک ساختمان کی ارزش دارد؟ وقتی که ساختمان، ساختمان محکم باشد ولی ساختمان خشت‌و‌گلی را شما هرچقدر رنگ روغن و نقاشی بکنی هیچ ارزشی ندارد.
از نظر اسلام اخلاق مرتبه‌ی سوم هست. اول عقاید دوم احکام که همان عمل صالح است که عمل صالح هم یعنی طبق دستورات رساله عمل کنیم. سوم اخلاق. قلبت پاک باشد یعنی چه؟
قلب باید پاک باشد؛ بله. اگر قلب پاک نباشد انسان در قیامت گرفتار خواهد شد. إِلَّا مَنْ أَتَى اللَّهَ بِقَلْبٍ سَلِيمٍ
خدا می‌فرماید: در روز قیامت کسانی وارد بهشت می‌شوند که قلبشان سالم باشد خوب باشد. قلبشان پاک باشد. ولی قلب را چگونه می‌توان پاک کرد؟ از راه اعتقادات صحیح و عمل صالح. عمل صالح عنایت بفرمایید یعنی عمل به دستورات مراجع تقلید و علمای اسلام. یعنی حلال و حرام؛ یعنی واجبات و محرمات.
اصلا اگر انسان عمل صالح نداشته باشد ولو اخلاقش خوب باشد ولو اعتقاداتش صحیح باشد، اعمالش، احکام شرعی را رعایت نکند رفته رفته اعتقاداتش هم کمرنگ می‌شود ضعیف می‌شود. رفته رفته اخلاقش هم ضعیف می‌شود. اگر کسی مال حرام خورد ربا خورد دستورات شرعی را رعایت نکرد دیگر اعتقاداتش هم ضعیف می‌شود. اخلاقش هم کم کم ضعیف می‌شود و بر عکس اگر کسی بخواهد اعتقادات خودش را تقویت کند از ضعف جلوگیری کند اخلاقش را تقویت کند یکی از مهم ترین راه هایش عمل صالح است. یعنی عمل طبق دستورات دین؛ مسائل فقهی.
لذا اهل بیت علیهم السلام خیلی تاکید داشتند در این زمینه.
دقت بفرمایید عزیزان؛
از امام صادق (ع) این روایت نقل شده است که فرمود: حَدِيثٌ فِي حَلاَلٍ وَ حَرَامٍ تَأْخُذُهُ مِنْ صَادِقٍ خَيْرٌ مِنَ اَلدُّنْيَا وَ مَا فِيهَا مِنْ ذَهَبٍ أَوْ فِضَّةٍ .
یک روایت در مورد حلال و حرام که از یک انسان راستگویی بگیری و به آن عمل کنی برای تو بهتر است از دنیا و آنچه در دنیا از طلا و نقره است.
البته این را هم عرض کنم؛ مسائل فقهی ما همان قال الصادق و قال الباقر است. در زمان اهل بیت مسائل فقهی بصورت قال الصادق و قال الباقر بوده است.
شخصی آمد خدمت راوی. سوال میکرده است که آیا خون نجس است؟ من وظیفه ام درمورد نماز چه هست؟
نمی‌گفته است فتوای من این است فورا میگفته است: قال الصادق(ع)؛ قال الباقر(ع).
ولی بعد از دوران غیبت در دوران غیبت کبری که بحث پیروی از مراجع و علما مطرح شد آن قال الصادق ها و قال الباقر ها به شکل همین مسائل فقهی شد.
این یک روایت.
و همچنین سرزنش کرده اند کسانی را که دنبال یادگیری مسائل دین نیستند.
باز این روایت از امام صادق (ع) نقل شده است که آن حضرت از رسول گرامی اسلام نقل می‌کند که رسول گرامی اسلام فرمود: أُفٍّ لِرَجُلٍ لاَ يُفَرِّغُ نَفْسَهُ فِي كُلِّ جُمُعَةٍ لِأَمْرِ دِينِهِ فَيَتَعَاهَدُهُ وَ يَسْأَلُ عَنْ دِينِهِ.
طبق این روایت رسول خدا فرمودند: اف بر مسلمانی که در هر هفته ای یک ساعتی را قرار نمی‌دهد برای یادگیری و سوال از مسائل دینش.
پس بنابراین عزیزان تقوای واقعی راه تحصیلش این است. راه را اشتباه نرویم. یک روایت دیگری عرض کنم و بحثم را تمام کنم.
باز این روایت از امام صادق(ع) است که حضرت می‌فرماید: إنَّ اللّه َ تعالى يقولُ للعبدِ يَومَ القيامَةِ. خب انسان روز قیامت بالاخره به میز محاکمه می‌رود محاسبه می‌رود. خدای متعال از بنده اش سوال می‌کند: عبد من بنده ی من؛ مسائل دینت را یاد گرفتی؟ اگر بگوید بله آقا یاد گرفتم. خدای متعال به ایشان می‌فرماید که أ فلا عَمِلْتَ بما عَلِمْتَ ؟!
پس تو که مسئله را بلد بودی چرا عمل نکردی؟! تو که بلد بودی چرا عمل نکردی؟ و اگر و إنْ قالَت بگوید نه بلد نبودم كُنتُ جاهِلاً بلد نبودم. خدا به ایشان می‌فرماید که  أ فلا تَعلّمْتَ حتّى تَعْمَلَ ؟! بله نکته این است. چرا نرفتی یاد بگیری تا عمل کنی؟! اینجا انسان در مقابل پروردگار نمی‌تواند دیگر حرف بزند نمی‌تواند حرف بزند.
لذا برادران عزیزان خواهران محترم؛ ما باید حتما نسبت به یادگیری مسائل دین حساس باشیم تقوا فقط یعنی همین. یعنی مسائل دینمان را یاد بگیریم و به آن عمل کنیم. در همه‌ی رساله ها در ابتدای رساله ها همه‌ی مراجع تقلید فرموده اند مسائلی که انسان غالبا به آن نیاز پیدا می‌کند واجب است که برود یاد بگیرد. در این خانه هایمان باید رساله داشته باشیم از مرجع تقلید شماره تلفن داشته باشیم از مرجع و دفترش یا مسائلمان را از افرادی که واقعا مورد اعتماد هستند سوال کنیم. از هرکسی نمی‌شود مسئله را سوال کرد. این را عزیزان دقت داشته باشید.
پس مهمترین راه در مرحله اول برای رسیدن به تقوای الهی عمل به دستورات دین است. عمل به دستورات رساله و فقها و مراجع است که متأسفانه امروز در عرصه‌ی تهاجم فرهنگی دشمن دارد به شدت تلاش می‌کند که مردم را از بین مردم و علما و فقها جدایی ایجاد کند. دست مردم را از دامان فقهای دین کوتاه کند. که این خودش اول انحراف است.
خداوند ان‌شاءالله همه‌ی مارا به احکام دین آشنا و عامل بگرداند.
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم
قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ ﴿١﴾
اللَّهُ الصَّمَدُ ﴿٢﴾
لَمْ یَلِدْ وَلَمْ یُولَدْ ﴿٣﴾
وَلَمْ یَکُنْ لَهُ کُفُوًا أَحَدٌ ﴿٤﴾  
اللّهُمَّ اغفِر لِلمُومِنینَ وَ المُومِنَاتِ.
اللَّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَهِ بنِ الحَسَن. صَلَواتُکَ علَیهِ و عَلی آبائِهِ فِی هَذِهِ السَّاعَهِ وَ فِی کُلِّ سَاعَهٍ وَلِیّاً وَ حَافِظاً وَ قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْناًحَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَ تُمَتعَهُ فِیهَا طَوِیلا
بسم الله الرحمن الرحیم
الحمد لله و الصلواة و السلام علی رسول الله حَبِیبِ‏ إِلَهِ‏ الْعَالَمِینَ‏ أَبِی الْقَاسِمِ المصطفی مُحَمَّدِ. اللهم صلی علی امیرالمؤمنین (ع) و صل علی فَاطِمَةَ الزَّهْرَاءِ سَیدَةِ نِسَاءِ الْعَالَمِینَ وصل علی سبطی الرحمه و امامی الهدی الحسن و الحسین وصل علی ائمه المسلمین علی بن الحسین و محمد بن علی و جعفربن محمد و موسی ابن جعفر و علی ابن موسی و محمد ابن علی و علی ابن محمد و الحسن بن علی وحجة ابن الحسن المهدی صلواة الله و سلامه علیهم اجمعین اللهم انا راضین بهم ائمه فرضنا لهم انک علی کل شیء قدیر.
بار دیگر خود و شما برادران و خواهران ایمانی را به رعایت تقوای الهی سفارش میکنم.
در این خطبه‌ی دوم به طور مختصر به دو نکته اشاره می‌کنیم.
هم اکنون ما در ماه بهمن هستیم. بهمن ماه پیروزی خون بر شمشیر.
ماه پیروزی اسلام و قرآن بر کفر
پیروزی مظلومین بر ظالمین
مستضعفین بر مستکبرین جهانی
البته این پیروزی بزرگ و این گوهر بسیار با ارزش آسان و ارزان به دست نیامد. با اهدا خون هزاران شهید چه در دوره‌ی یک ساله ی انقلاب و چه عزیزانی که در زندان های ستم شاهی زیر شکنجه جان دادند و بعد از پیروزی انقلاب تا کنون هن خود عزیزان همه شاهد هستید چه بهایی پرداخت شده است تا انقلاب به چهل سالگی رسیده است. چه توطئه ها چه شهادت ها چه انفجار ها.
توطئه های اقتصادی سیاسی فرهنگی و نظامی ولی از آنجا که ﴿یرِیدُونَ لِیطْفِؤُا نُورَ الله بِأَفْواهِهِمْ وَاللهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کرِهَ الْکافِرُونَ﴾ این انقلاب با عظمت پشتوانه اش اراده ی الهی است. اراده‌ی خداوند هست که چنین انقلاب با عظمتی پیاده شود و مقدمه باشد برای آن انقلاب جهانی.
لذا‌ کور خوانده‌اند آن کسانی که خیال می‌کنند با این برنامه‌ها و توطئه‌ها این چراغ را خاموش کنند. امروز ما عزیزان میراث دار آن خون ها هستیم. مسئول حفظ و نگهداری و پاسداری از دستاورد های خون آن شهدا هستیم به عبارت دیگر ما امروز مسئول نگهداری این نهضت هستیم. این پرچم را باید به دیگران بدهیم حفظ کنیم و به بقیه برسانیم و ان‌شاءالله بقیه ای در کار نباشد مستقیما خدا به ما این لیاقت را بدهد این توفیق را بدهد که به همراهی مقام معظم رهبری به دست با کفایت ایشان این پرچم را به دست صاحبش انشاالله برسانیم.
ولکن انجام این مسئولیت بزرگ عزیزان، عوامل و اسبابی لازم دارد مقدماتی لازم دارد.
مهم ترین مقدمه اش همان که مقام معظم رهبری مکرر فرمودند؛ بصیرت است.
اگر بصیرت باشد هیچ توطئه ای محقق نخواهد شد. لذا اگر ملاحظه بفرمایید مقام معظم رهبری پیوسته از هر فرصتی استفاده می‌کنند برای اینکه مسائل را برای مردم بیان کنند بر بصیرت مردم بی‌افزایند.
یکی از نمونه های بصیرت دشمن شناسی و یکی هم توطئه شناسی است. انسان هم باید بداند دشمن کیست تا اشتباه نکند گلوله را به سمت و تفنگ را به سمت خودی بگیرد و هم بداند توطئه دشمن چیست. گاهی میدانم این دشمن است ولی نمی‌دانم چه کار می‌خواهد بکند. یک دفعه میبینم خنجر از پشت زد.
در دیداری که اخیرا مقام معظم رهبری با مردم قم داشتند در سالروز حماسه‌ی ۱۹ دی آقا به گوشه ای از این بصیرت ها اشاره فرمودند. اشاره فرمودند که دشمن در عرصه‌ی تهاجم فرهنگی برای اینکه این سرمایه‌ی انقلاب را بگیرد.
عزیزان مردم بیخود به صحنه نیامده‌اند. بیخود و بی جهت جلو گلوله نرفتند. بیخود و بی جهت جوانان ما به جنگ تحمیلی نرفتند برای دفاع.
سرمایه ای در اینجا وجود دارد.
دشمن می‌خواهد آن سرمایه را بخشکاند. اگر سرمایه از دست رفت انقلاب هم می‌رود. یکی از آن سرمایه های انقلاب آقا فرمود دشمن در صدد غیرت زدایی است. غیرت دینی را از جامعه بزداید از بین ببرد. غیرت زدایی. لذا آقا دوبار فرمود: غیرت دینی را حفظ کنید. غیرت دینی را حفظ کنید. بعد فرمود: غیرت دینی بود که حماسه‌ی ۱۹ دی را بوجود اورد مردم در دفاع از دین و مرجعیت تقلید به خیابان ها رفتند.
غیرت دینی بود که حماسه‌ی ۸ سال دفاع مقدس را مدیریت کرد. غیرت دینی بود که مردم حماسه‌ی ۹ دی را آفریدند. غیرت دینی اگر باشو احکام شرعی را عمل می‌کنیم. غیرت دینی اگر باشد امر به معروف هم هست. غیرت دینی اگر باشد غیرت ناموسی هم هست. دفاع از علمای دین دفاع از اسلام و مکتب قرآن هم هست. اگر این غیرت نباشد دیگر هیچکس انگیزه‌اس برای حضور در این صحنه هارا نخواهد داشت. لذا این یک نکته.
آقا فرمود: غیرت دینی را حفظ کنید.
دوم وحدت زدایی. دشمن در صدد این است که وحدت را از بین ببرد از عوامل مهم پیروزی انقلاب و ادامه‌ی آن وحدت بین مردم بود. آقا فرمود حواستان جمع باشد. وحدت باید حفظ بشود. مبادا یک بار به بهانه‌ی دفاع از دین در بعضی جاها انسان دچار اشتباه بشود. هستند بعضی ها؛ به خیال خودشان دارند از امام زمان دفاع میکنند از دین و ولایت دفاع میکنند و بعد می‌بینیم نه؛ دارند ضربه می‌زنند. حالا شما برای دفاع از دین دفاع از حضرت علی بیایی مثلا حرفی بزنی که م جب اختلاف و دشمنی بشود. این دفاع است؟
نکته ی دوم فرمودند وحدت.
و آخرین نکته ای که بطور خلاصه عرض میکنم آقا فرمود: دشمن در صدد حساسیت زدایی است یعنی کاری بکند که حساسیت ما نسیت به اصول انقلاب از بین برود. بی تفاوت باشیم. یکی از مهم ترین اصول انقلاب حاکمیت دینی است. یکی از مهم‌ترین  انقلاب جدا نبودن دین از سیاست است. دفاع از مظلومان است استقلال است علت ملت و کشور است. دشمن می‌خواهد مارا نسبت به این اصول بی تفاوت کند. یعنی حساسیت زدایی کند. لذا ما عزیزان باید خیلی حواسمان جمع باشد. امروز سرمایه‌ی انقلاب اینها است. غیرت دینی، وحدت و حساسیت نسبت به اصول انقلاب و پافشاری روی آن.
این مطلب اول.
مطلب‌ پایانی را عرض کنم.
ما در آستانه ی ولادت با سعادت حضرت فاطمه‌ی زهرا (س) هستیم.
خب روز ولادت آن حضرت که البته مصادف هم اتفاقا هست با روز ولادت حضرت امام(ره) که از برکات وجود حضرت زهرا(س) یکی از برکات وجودی آن حضرت چنین فرزندی است که یک همچنین حماسه‌ای را در سطح جهان ایجاد کرد.
این انقلابی که برپا شد. این عزت و اقتداری که برپا شد که نمونه ی ان را دیدید دیروز و پریروز در کاخ کرملین که مرکز کفر بود. پرچم کفر از آنجا بلند شد. کمونیست ۷۰ سال بر علیه دین تبلیغ کردند ریاست محترم جمهور ما رفت آنجا با عزت و آقایی نماز خواند. در مجلس دومای روسیه حاضر شد که کسی را به راحتی در آنجا راه نمی‌دهند. وقتی ایشان وارد شد تمام مسئولین آنجا برخواستند به احترام ایشان و به احترام ایشان چقدر کف زدند. پوتین که ارزشی برای هیچ کس قائل نیست اهمیتی نمی‌دهد به ریاست جمهوری گفته بود: سلام رهبر عزیز ایران را برسانید.
این ها اقتدار است.اینها عظمت است. در ابر قدرتی که در یک زمانی دم از ... میزد همان امام(ره) پیش‌بینی کرد سقوط اروپای کمونیست را. اینها ریشه اش بر می‌گردد به برکات وجودی حضرت زهرا(س).
خب ما در آستانه روز مادر هستیم. روز حضرت زهرا روز مادر روز همسر روز زن. اصلا روز انسان. یعنی الگوی انسان شدن حضرت زهرا است. الگوی یک زن کامل بودن حضرت زهرا است. الگوی همسر کامل مادر نمونه حضرت زهرا است. ولی الگو عزیزان یعنی چه؟
می‌گویند دانشجوی نمونه. کارمند نمونه کشاورز نمونه یعنی چه.
یعنی ببین چگونه عمل کرده است از او یاد بگیر و عمل کن. اصلا ارائه الگو برای پیش برد جامعه است تا عمل به آن رفتار های الگو نباشد فایده ای ندارد. لذا ما عزیزان اگر خانم های ما بخواهند همسر خوب باشند زن خوب باشند مادر خوب باشند اگر یک انسان بخواهد انسان خوبی باشد چون حضرت زهرا الگویی برای زن ها نیست فقط الگو برای همه‌ی انسان ها است. یک انسان کامل است یک الگوی جامع است. انسانیت را باید از حضرت زهرا یاد گرفت.
در عالم هستی عزیزان، فقط یک نفر بالاتر حضرت زهراست  آن هم رسول گرامی حضرت محمد(ص) است.
یک نفر هم مساوی با حضرت است و آن حضرت علی(ع) است. کوف حضرت بود. حضرت زهرا از همه ائمه دیگر بالاتر است. از همه‌ی  انبیا الهی که خیلی مقام دارند پیش خدا البته حضرت زهرا بالاتر است. چنین شخصیت والایی است.
ما برای اینکه اهل هدایت باشیم، اگر جامعه ما بخواهد اهل هدایت باشد اگر خانواده ها بخواهند اهل هدایت باشند باید از حضرت الگو بگیرند.
خیلی خلاصه دو سه نمونه از کارهای حضرت را عرض دارم.
حضرت زهرا یک اصولی در زندگی خوشان داشتند. ما باید آن اصول را بشناسیم و طبق آن اصول عمل کنیم. به عنوان نمونه عرض میکنم یک اصل در زندگی حضرت در عرصه‌ی عبودیت.
البته همه ائمه اینطور بودند. اصل مهم این بود ترجیح رضای خدا بر رضای خودش.
لذا وقتی حصرت علی به خاستگاری حضرت امد حضرت علی که چیزی نداشت. پولی نداشت. مال و منال نداشت. خاستگار های ثروتمند برای حضرت همه آمده بودند. حضرت همه را رد کرد. ولی علی آمد با دست خالی از نظر مالی البته. حضرت زهرا فرنود: باباجان، ا رضی اللَّه به؟ آیا خدا به این ازدواج راضی است؟ فرمود بله. فرمود منم راضیم. تمام
من هم راضیم.
اگر ما بخواهیم در مسیر حضرت زهرا حرکت کنیم باید هرکاری می‌کنیم اول ببینیم خدا راضی هست یا ن. نمونه هایش خیلی زیاد است در زندگی.
پای تلوزیون نشسته ای میخواهی فیلم ببینی دارد اذان میگوید.
خب خدا میگوید پاشو نمازت را بخوان اذان صبح از خواب بیدار شدی خدا میگوید پاشو نمازت را بخوان. حالا میگویی بخوابیم یک ساعت دیگر. یک دفعه میبینی آفتاب زد. در هر کاری. نکته اول ترجیح رضای خدا بر رضای خود.
نکته دوم د زندگی شخصی حضرت ساده زیستی بود. چه زندگی ساده ای حضرت داشت. جهیزیه اش چه بود؟ چه ازدواج ساده ای داشت لباس‌های ساده. متاسفانه امروز بلای جان این زندگی ها تجملات و تشریفات است. یک جوان از اسم ازدواج می‌ترسد. برای این همه تشریفات و تجملات و چشم و هم چشمی ها. ما پیرو حضرت زهرا هستیم؟
ساده زیستی.
سوم در ارتباط با شوهر. می‌گوییم حضرت همسرداری خوبی داشت. همسر و الگوی نمونه برای همسران. یک نمونه اش را عرض کنم.
حضرت زهرا به علی فرمود: يا أباالحَسَنِ! إنّي لأَستَحيي مِن إلهي أن اُكَلِّفَ نَفسَكَ مالاتَقدِرُ عَلَيهِ
معلوم بود که حضرت زهرا وقتی حضرت علی را صدا می‌کرد نمی‌گفت علی، فرمود يا أباالحَسَنِ!
احترام است. ابوالحسن! این درس است برای خانم ها. که وقتی می‌خواهند شوهر را صدا بزنند یا آقایان هم فرقی نمی‌کند. خانم را می‌خواهند صدا بزنند با احترام صدا بزنند. احترام! خانواده های محترم نگویید او شوهر ما است او زن ما هست این حرف هارا با هم نداریم.
هرجوری بخواهند همدیگر را صدا بزنند . نه این درست نیست با لاحترام
من از پروردگار خودم حیا میکنم ازینکه از تو چیزی بخواهم که تو توان تهیه آن را نداشته باشی. نکته چهارم اصل چهارم احسان و خدمت رسانی به دیگران است.
حضرت زهرا با اینکه یک زن بود ولی خیلی خدمت کرد. حتی در دعاهایش خدمت رسانی بود. یک نمونه اش امام حسن همان شب تا صبح دید مادر دارد دعا می‌کند. هی به همسایه ها دعا می‌کند. بعد فرمود: مادر یک دانه برای خودت دعا نکردی؟ فرمود: الجار ثم الدار
اول همسایه. مگر میشود یک خانمی پیراهن عروسی خودش لباس عروسی خودش را در آن شبی که می‌رود خانه ی همسر به فقیر بدهد؟ مگر می‌شود. ولی حضرت زهرا همین کار را کرد. چه عظمتی داشت چه زهدی داشت.
گردنبندی که طلا بود و یادگار حضرت خدیجه بود فاطمه زهرا وقتی فقیر به در خانه و چیزی نداشت حضرت زهرا گردنبند را به او داد.
درآمد فدک را که پیامبر به فرمان خدا به حضرت زهرا بخشید تمام درآمد فدک را حضرت برای پیامبر قرار داد برای کمک به فقرا. خودشان ساده زندگی می‌کنند. بعد از وفات پیامبر هم همه را داد به علی برای کمک به فقرا که بعدش غصب کردند و از حضرت گرفتند.
مسئله میگفت برای خانم ها. مسائل متعدد و خسته هم نمیشد و اصل آخر پایان عرایضم حضور در صحنه های اجتماعی بود. این اصل دفاع از حق از اصول زندگی حضرت زهرا بود. خصوصا دفاع از ولایت منتها این دفاع با این خصوصیت بود. دفاع یک به موقع بود. به موقع حضرت به صحنه امد. دو با تمام توان دفاع کرد. رفیق نیمه راه نبود تا زنده بود در هر دفاعی از حضرت علی کوتاهی نکرد. جانش را هم داد. هر هزینه ای لازم بود داد. دفاع به موقع و تمام قد از حق.
این از اصول زندگی حضرت زهرا بود. در جنگ احد هم حضرت همراه زن ها امد به جبهه و کمک به مجروحان در جنگ خندق هم آمد. حضور در صحنه های انقلاب.
خداوند انشاالله به همه ما زن ها مردها توفیق پیروی کامل از زندگی حضرت زهرا(س) مرحمت بفرماید.
خدایا مقام معظم رهبری در پناه امام زمان حفظ بفرما. به همه ما توفیق پاسداری از دستاورد های خون شهدا مرحمت بفرما. خدایا مسئولین مارا ریاست محترم جمهور دولت قوه‌ی مجریه قوه قضائیه همه را در خدمت اسلام و مسلمین یاری بفرما. خدایا دشمنان ملت ایران دشمنان قرآن و اهل بیت دشمنان انقلاب همه را خوار و ذلیل و نابود بگردان. خدایا ارواح طیبه همه‌ی شهدا من الاوین و الاخرین خصوصا سردار شهید و باعظمت سلیمانی و همچنین روح مطهر حضرت امام را با شهدای کربلا محشور بگردان.

 

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ
إِنَّا أَعْطَيْنَاكَ الْكَوْثَرَ ﴿١﴾
فَصَلِّ لِرَبِّكَ وَانْحَرْ ﴿٢﴾
إِنَّ شَانِئَكَ هُوَ الْأَبْتَرُ ﴿٣﴾
والسلام و علیکم و رحمته الله و برکاته.

برچسب ها
مطالب مرتبط
کاشان - خیابان شهید بهشتی - کوچه جمال آباد - دفتر نماینده مقام معظم رهبری و امام جمعه کاشان - کدپستی: ۸۷۱۴۶۷۸۳۸۹
تلفن: ۵۵۷۸۱۸۱ - ۵۵۷۸۸۸۸ - ۵۵۷۲۲۴۴ (۰۳۱)
نمابر: ۵۵۷۸۱۸۲ (۰۳۱)
© کلیه حقوق مادی و معنوی برای پایگاه اطلاع رسانی سفیر ولایت محفوظ است. استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.