/
صفحه اصلی
/
خبرخوان
/
ارتباط با ما
/
¤ ۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
تاریخ ارسال:۱۴۰۱ پنج شنبه ۱۸ اسفند
چاپ خبر
امروز این قابلیت را پیدا کرده اید که می توانید دستورات خداوند، که به امام زمان ع داده است را عمل کنید حجت الاسلام سید سعید حسینی با حضور و شرکت در جشن تکلیف دانش آموزان پسر دبیرستان اصفهانیان اظهار داشت: شما امروز این قابلیت را پیدا کرده اید که می توانید دستورات خداوند، که به امام زمان ع داده است را عمل کنید لذا شایستگی و قابلیت خود را جشن گرفته اید.

حجت الاسلام سید سعید حسینی با حضور و شرکت در جشن تکلیف دانش آموزان پسر دبیرستان اصفهانیان اظهار داشت : موجوداتی که ما اطراف خودمان می بینیم، بعضی بی جان و بعضی جاندار هستند مانند درخت، چون در روز درخت کاری قرار داریم به حدیثی هم اشاره می کنم، ( إن قامَتِ السَّاعَةُ و فِی یَدِ أحَدِکم فَسیلَةٌ، فإنِ استَطاعَ أنْ لا یَقومَ حَتّی یَغرِسَها، فَلیَغرِسْها ) اگر دنیا در حال پایان است، اگر نهالی در دست داشتید و در حال کاشت نهال بودید،. بکار خود ادامه دهید. بعضی از موجودات، حیوان هستند ( اهلی یا وحشی)، بعضی از جانداران را ما نمی بینیم ( جن و ملائکه) و موجودی هم به نام انسان وجود دارد

امام جمعه کاشان گفت : خدا به فرشتگان گفت، من می خواهم برای خودم در تمامی عوالم جانشین انتخاب کنم، این جانشین از موجودات بی جان، گیاهان، حیوانات،. جن و ملائکه انتخاب نشد بلکه انسان انتخاب شد خداوند در آیه 30 سوره بقره می فرماید :( وَإِذْ قَالَ رَبُّكَ لِلْمَلَائِكَةِ إِنِّی جَاعِلٌ فِی الْأَرْضِ خَلِیفَةً) خدای متعال به فرشتگان فرمود، من می خواهم در زمین، جانشین برای خودم قرار بدهم، دنیا، بخش کوچکی از عالم است که ما  آن را اشغال کرده ایم، می دانید، سرعت نور در ثانیه سیصد هزار کیلومتر است، جالب است بدانید،  امروز با پیشرفت علم و ساخت تلسکوپ های بسیار پیشرفته انسان توانسته است ستاره ها و کهکشان هایی که چهارده میلیارد سال نوری با زمین فاصله دارند را کشف کنند و پیامبر ص  فرمود : تمام ستاره هایی که شب در آسمان می بینی مانند یک انگشتر هستند و زیر مجموعه آسمان اول،  آسمان اول مانند بیابان وسیعی است و نسبتِ ستارگان به آسمان اول « کحلقة فی فلات » مثل یک حلقه ای که در بیابان افتاده است، یعنی، ستاره ها مانند حلقه و اسمان اول مانند بیابان، این اسمان اول در برابر آنچه که بالای آن است و آسمان دوم می باشد مثل حلقه ای در بیابان، و این دو  اسمان با هم با هر آنچه بر آنها و در آنها هستند در برابر آنچه که بالای آن که آسمان دوم است همچون حلقه ایست در بیابان، و به همین ترتیب  آسمان سوم در مقابل آسمان  چهارمی تا به آسمان هفتم برسد و آسمان هفتم نسبت به کرسی مانند حلقه است و کرسی نسبت به عرش خدا، و خداوند تمام این ها را با یک امر (( کُن، وجود باش )) بوجود آورده و اینها همه مخلوق هستند. لذا جایگاه خود را بشناسید زیرا وقتی خدا می خواهد بین این مخلوق و اسمان های هفت گانه و زمین جانشین برای خود انتخاب کند،  خلیفه خود را از جن، گیاه و ملائکه انتخاب نکرد بلکه انسان را انتخاب نمود

حجت الاسلام حسینی افزود : الان امام زمان ع جانشین خداوند در تمامی اسمان ها و زمین است. امام زمان و قبل از این وجود مبارک، امامان و پیامبر اسلام برای سعادت ما دینی آورده اند که ما بتوانیم خود را به جانشین خدا کمی نزدیک کنیم. دستورات خداوند در قالب دین ارائه شده است و شما امروز این قابلیت را پیدا کرده اید که می توانید دستورات خداوند را که به امام زمان داده است را عمل کنید لذا شایستگی و قابلیت خود را جشن گرفته اید و برای شما عید است. خدای عالم با شما صحبت می کند. خدا را شکر کنید که انسان، خدا پرست و پیرو پیامبر ص هستید. و در بین پیروان پیامبر ص شیعه و اهل سنت داریم، و خدا را شکر می کنیم که شیعه حضرت علی ع هستیم، امام اول ما علی ع و امام دوازدهم امام زمان ع  می باشد ( الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّکِینَ بِوِلاَیَهِ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ وَ الْأَئِمَّهِ عَلَیْهِمُ السَّلاَمُ )

امام جمعه کاشان بیان داشت : جشن تکلیف هم جای شکرگذاری دارد و هم برای ما وظایفی تعیین می شود که باید انجام دهیم. باید حریم محرم و نامحرم را رعایت کنیم، نماز را کامل و به موقع بخوانیم،  وی در رابطه با اهمیت نماز گفت : شخصی نزد امام صادق ع امد استخاره كرد، بد آمد. استخاره را نديده گرفت و به تجارت رفت. اتفاقاً به او خوش گذشت و علاوه بر آن سود فراواني هم برد؛ تعجب كرد كه من پيش امام(ع) استخاره كردم بد آمد، مسافرت به من خوش گذشت و سود فراوان بردم، يعني چه؟ خدمت امام صادق(ع) آمد و گفت: يابن رسول الله، يادتان هست كه چند وقت قبل خدمت شما رسيدم، استخاره كردم و بدآمد؛ براي مسافرت بود، به تجارت رفتم، سود فراواني داشت و خوش گذشت. امام صادق(ع) تبسم فرمودند و گفتند: يادت هست در فلان منزل خسته بودي، نماز مغرب و عشايت را خواندي، شام خورده خوابيدي، خوابت برد.
يك وقت بيدار شدي كه آفتاب زده و نمازت قضا شده بود؟ (البته گناه نكرده بود زيرا نمي‌خواسته كه قضا شود، بعد هم قضاي نمازش را خواند) فرمودند: يادت هست؟ گفت: بله يابن رسول الله، فرمودند: اگر خدا دنيا و آنچه در دنيا است به تو داده بود جبران آن خسارت نمي‌شد. خيلي چيز از دستت رفت، نمي‌داني چه خبر است.

حجت الاسلام حسینی بیان داشت : با امام زمان ع و شهدا عهد ببندید که به شما کمک کنند تا نماز شما قضا نشود،  روزی یک صفحه قران بخوانید و یک خط از ان صفحه را ترجمه کنید و وقتی به پایان قران رسیدید توان پیدا می کنید تقریبا هشتاد درصد قران را ترجمه کنید و بفهمید  ، به حلال و حرام دقت نمائید، و حریم محرم و نامحرم را رعایت نمائید.

برچسب ها
کاشان - خیابان شهید بهشتی - کوچه جمال آباد - دفتر نماینده مقام معظم رهبری و امام جمعه کاشان - کدپستی: ۸۷۱۴۶۷۸۳۸۹
تلفن: ۵۵۷۸۱۸۱ - ۵۵۷۸۸۸۸ - ۵۵۷۲۲۴۴ (۰۳۱)
نمابر: ۵۵۷۸۱۸۲ (۰۳۱)
© کلیه حقوق مادی و معنوی برای پایگاه اطلاع رسانی سفیر ولایت محفوظ است. استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.