/
صفحه اصلی
/
خبرخوان
/
ارتباط با ما
/
¤ ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
تاریخ خبر:۱۴۰۱ چهارشنبه ۲ آذر
چاپ خبر
نماینده ولی فقیه در کاشان: احکام تاریخ مصرف ندارند/امر به معروف در ناوگان مسافربری مورد توجه قرار گیرد حجت الاسلام والمسلمین حسینی اجرای احکام اسلامی را بدون تاریخ مصرف و برای همه دوران‌ها دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی در دیدار با مدیریت و کارکنان راه آهن کاشان، گفت: نقش راه آهن در دوران دفاع مقدس نقش تعیین کننده و بی بدیلی است.

وی به اهمیت توجه به اوقات شرعی نماز در ناوگان مسافربری اشاره کرد و افزود: امام خمینی(ره) می‌فرماید، ناوگان مسافربری هوایی، زمینی و دریایی زمان حرکت خود را با نماز تنظیم کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی ادامه داد: تنظیم حرکت ناوگان مسافربری با اوقات شرعی نماز به این معنی نیست که نماز مسافران قضا نشود بلکه به گونه‌ای برنامه ریزی شود که نمازاول وقت مسافران اقامه شود.

وی با اشاره به اینکه در قرآن چهار وظیفه برای حکومت اسلامی تعیین شده است، اظهار داشت: بعد از تشکیل حکومت اسلامی، نماز در اولویت نخست و زکات و امر به معروف و نهی از منکر در اولویت‌های بعدی است.

به گفته وی نخستین وظیفه حکومت صالحان تلاش برای اقامه نماز و اهمیت دادن به نماز است و نماز باید در اولویت نخست حکومت اسلامی قرار داشته باشد.

نماینده ولی فقیه ساماندهی کوپه‌های قطار‌های مسافربری برای عدم اختلاط محرم و نامحرم و اختصاص کوپه‌های ویژه برای بانوان را قابل تقدیر دانست و اضافه کرد: رعایت حریم الهی توسط راه آهن جمهوری اسلامی قابل تقدیر و تحسین است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی اجرای احکام اسلامی را بدون تاریخ مصرف و برای همه دوران‌ها دانست و ابراز داشت: احکام الهی باید همیشه و همه جا اجرا شود چرا که جمهوری اسلامی ایران مترقی‌ترین احکام اسلامی دارد.

وی همچنین بر ساماندهی بلیط‌ های اینترنتی بین راهی ناوگان مسافربری راه آهن تأکید کرد و افزود: خرید بلیط اینترنتی برای مسافران بین راهی یک پارچه و براساس تفکیک جنسیتی و عدم اختلاط محرم و نامحرم ثبت و ضبط شود.

نماینده ولی فقیه در کاشان در ادامه به تامین امنیت خطوط ریل راه آهن تأکید کرد و گفت: امنیت ریل راه آهن با کنترل الکتریسیته و پهباد از اهمیت زیادی برخوردار است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی به لزوم رعایت شئونات اسلامی حجاب و عفاف در قطار‌های مسافربری کوپه‌ای و اتوبوسی تأکید کرد و اظهار داشت: به امر به معروف و نهی از منکر در ناوگان مسافربری راه آهن باید اهمیت داده شود.

نماینده ولی فقیه در کاشان برخورد با هتک قانون اسلام در کشور اسلامی را الزامی دانست و گفت: باید تلاش شود تا از ارتکاب گناه در ناوگان مسافربری راه آهن جلوگیری شود.

برچسب ها
نظر خود را ارسال نمایید.
دنبال کنید...
گزارش تصویری
عیادت از جوان بستری در بیمارستان  ، بخش مراقبت های ویژه و قرائت حدیث کساء  جهت شفا  :
عیادت از جوان بستری در بیمارستان ، بخش مراقبت های ویژه و قرائت حدیث کساء جهت شفا :
تصاویر : مراسم عزاداری سالروز تخریب قبور مطهر ائمه بقیع (ع)
تصاویر : مراسم عزاداری سالروز تخریب قبور مطهر ائمه بقیع (ع)
مراسم یادمان شهدای طوفان الاحرار
مراسم یادمان شهدای طوفان الاحرار
عیادت از جناب آقای نعناکار  :
عیادت از جناب آقای نعناکار :
تصاویر بازدید از باشگاه بدن سازی :  19 / 1/ 1403
تصاویر بازدید از باشگاه بدن سازی : 19 / 1/ 1403
تصاویر دیدار مدیر عامل و معاونین شرکت آبفا :
تصاویر دیدار مدیر عامل و معاونین شرکت آبفا :
بازدید از مسجد آقا بزرگ :
بازدید از مسجد آقا بزرگ :
تصاویر : حضور در مراسم احیای شب‌های قدر  -  شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان  -  گلزار شهدای دارالسلام  کاشان
تصاویر : حضور در مراسم احیای شب‌های قدر - شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان - گلزار شهدای دارالسلام کاشان
مراسم احیای شبهای قدر : شب نوزدهم ماه مبارک رمضان -  سالن شهدای بسیج - امام زاده هاشم ، آران و بیدگل
مراسم احیای شبهای قدر : شب نوزدهم ماه مبارک رمضان - سالن شهدای بسیج - امام زاده هاشم ، آران و بیدگل
دیدار نوروزی مدیران ادارات با نماینده ولی فقیه در کاشان
دیدار نوروزی مدیران ادارات با نماینده ولی فقیه در کاشان
هیجدهمین سالگرد ارتحال آیت الله سید مهدی یثربی در کاشان
هیجدهمین سالگرد ارتحال آیت الله سید مهدی یثربی در کاشان
نشست منتخبین مردم در مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی با مدیران استان اصفهان
نشست منتخبین مردم در مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی با مدیران استان اصفهان
یادواره شهدای صبر و استقامت به یاد ۱۸ تن از جانبازان ۷۰ درصد شهید کاشان شب گذشته با حضور نماینده ولی فقیه در کاشان، جانبازان، ایثارگران، مسئولان، خانواده معظم شهدا و اقشار مختلف مردم در سالن بنیاد شهید و امور ایثارگران کاشان  : 21 /12 /1402
یادواره شهدای صبر و استقامت به یاد ۱۸ تن از جانبازان ۷۰ درصد شهید کاشان شب گذشته با حضور نماینده ولی فقیه در کاشان، جانبازان، ایثارگران، مسئولان، خانواده معظم شهدا و اقشار مختلف مردم در سالن بنیاد شهید و امور ایثارگران کاشان : 21 /12 /1402
نخستین یادواره سرداران و ۲۲۳ شهید پاسدار شهرستان کاشان
نخستین یادواره سرداران و ۲۲۳ شهید پاسدار شهرستان کاشان
پربازدیدترین خبرها
«خبر خوب» رویکرد امیدآفرینی است که خبرگزاری فارس آغاز کرده است حرکت در مسیر ولایت الهیه و تبلیغ غدیر بزرگترین امر به معروف می باشد علاوه بر تبلیغ لسانی، مردم را با غیر زبان به کار خیر دعوت کنیم خدمت به زائران امام حسین توفیق الهی است بازدید حضرت آیت الله سلیمانی، نماینده مقام معظم رهبری در منطقه و امام جمعه کاشان از بخش های مرکز آموزشی و درمانی شهید دکتر بهشتی کاشان نقش رسانه در پیشرفت و تحول جامعه نماینده مقام معظم رهبری درگذشت حجت‌الاسلام روح‌ الله حسینیان را تسلیت گفت. انتصاب نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه کاشان چشم‌انداز فرهنگی ۲۰ ساله کاشان توسط مسئولان شهر ارائه شود برخی‌ها تعیین قیمت سبد کالای منزل مردم را به انتخابات آمریکا گره زدند
کاشان - خیابان شهید بهشتی - کوچه جمال آباد - دفتر نماینده مقام معظم رهبری و امام جمعه کاشان - کدپستی: ۸۷۱۴۶۷۸۳۸۹
تلفن: ۵۵۷۸۱۸۱ - ۵۵۷۸۸۸۸ - ۵۵۷۲۲۴۴ (۰۳۱)
نمابر: ۵۵۷۸۱۸۲ (۰۳۱)
© کلیه حقوق مادی و معنوی برای پایگاه اطلاع رسانی سفیر ولایت محفوظ است. استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.