السلام علیکم و رحمة الله
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ الْحَمْدُ لِلَّهِ و السلام و الصلوه علی رسول الله حبیب اله العالمین ابی القاسم المصطفی محمد (ص) صل الله علیه و علی اولیائه الطیبین الطاهرین المعصومین المکرمین و اللعن الدائم على أعدائهم أجمعین، من الان الى یوم الدین، عباد الله اوصیکم و نفسی بتقوی الله.
خودم و شما را توصیه میکنم به رعایت تقوا، خدا را سپاسگزاریم که به ما توفیق عنایت فرمود تا یک ماه به ضیافت او درآییم و به پذیرایی او نائل شویم، پذیرایی ذات اقدس ربوبی در ماه مبارک رمضان، پذیرایی بخوروبخواب نبود پذیرایی استفاده از منابع و معارف دین و نورانیت قرآن و اهلالبیت (ع) بود، چون قران مأدبه خداست، سفرهی الهی است، و بندگان در کنار این سفره اجتماع میکنند، و ماه رمضان ظرفیت مناسبی بود که ما هر کدام به مقدار عرضه و توان خودمان از این ظرفیت استفاده کنیم، ذات اقدس ربوبی بستر را فراهم کرد، مثل برخی از هتلهای مدرن 5 ستاره که مواد غذایی دقیقاً آماده است و این انسانها هستند که میروند منطبق با ذوق و سلیقه و به مقدار اشتها و ظرفیت از این خوان نعمت آماده بهره میگیرند، و ما به مقدار ظرفیت خودمان توانستهایم از ماه مبارک رمضان بهره بگیریم و به خاطر همین هم به مثل دیروز را روز عید فطر مینامیم یعنی بازگشت به خویشتن خویش، بازیافت اصالت وجود، اصالت وجود ما مبتنی بر فطرت الهی خداجویی است، خدا طلبی است، خداخواهی است، خداشناسی است و خداپرستی و در این ماه شریف ما به این فطرتمان بسیار و بسیار نزدیک میشویم، چون در نظام ماده به سر میبریم کششهای مادی ما را از فطرت اولیه خودمان تا حدی دور میکند، درست است فطرت اولیه خاموش نمیشود، ولی به قول علامه شهید مطهری خمولی پیدا میکند، کم فروغ میشود، کم نور میشود و برای اینکه نورانیت فطرت آدمی رو به رشد بگذارد و صیقلی پیدا کند، ما باید دنبال ابزار کار باشیم، زیارت قبور اولیاء الله ابزار کارند، تلاوت قران شریف، ابزار کارند، نشست پای مواعظ ابزار و نصایح علما ابزار کارند حتی نگاه به چهرهی عالمان راسخ دین که جزء عبادت است، ابزار کارند، محال هم بود نگاه به چهرهی آیت الله العظمی بهجت که این ایام، ایام ارتحالش هست، بیندازی و ایمان تو افزایش پیدا نکند، محال هم بود که پای صحبت امام امت بنشینی و اشک از چشمهایت جاری نشود، محال است که پای درس اخلاق آیت الله مشکینی حضور پیدا کنی همان چنددقیقهای که مباحث اخلاقی را مطرح میکرد دل را از جا نکند و نورانیت به دل آدم ندهد و این یعنی ابزار کار، ماه رمضان دقیقا این تأثیر را برای ما داشت و ما در ماه مبارک رمضان به مقدار ظرفیت خودمان توانستهایم افزایش ایمان پیدا کنیم، به همان نسبت افزایش ایمان سنخیت با امام زمان(عج) پیدا کردیم، امام زمان (عج) به عنوان انسان اکمل است و مؤمن اکمل است، چطور درتفاسیر ما دارد هر آیهای که در قرآن با ایها الذین آمنوا آغاز میشود مصداق اکملش امیرالمؤمنین (ع) است، امروز در مملکت ما وقتی میگیم آقا فرمود، همه آقا هستند، اما آقای مطلق رهبری معزز انقلاب است وگرنه همه واژه آقا را نسبی برای خودشان به کار میبرند، آقای فلانی چنین فرمود، آقای فلانی چنین گفت، آقای فلانی فلان جا رفت اما وقتی آقای مطلق میگوییم یعنی رهبری معزز انقلاب، مؤمن مطلق ولی امر است، مؤمن مطلق درصدر اسلام زمان نزول قرآن، با واژه یا ایها الذین آمنوا آقا امیرالمؤمنین (ع) بود، هر اندازه ما درجات ایمانمان در ماه مبارک رمضان و در هر کجا در زیارت قبور مبارکه امامان معصوم (ع) در مشهد الرضا، درکربلا، درنجف، در هر نقطهای که وسیلهی افزایش ایمان ماست ما همانجا به امام زمان (عج) قُرب پیدا میکنیم، نزدیکتر میشویم، به گونهای به وجود نازنینش ما قرابت پیدا میکنیم که ماه مبارک رمضان، ماه شریف، در واقع، به محضر قرب او هستیم، چطور امام امت و آن مسیحا دم بی نظیر تاریخ معاصر ما فرمود: عالم محضر خداست، عالم محضر بقیت الله هم هست و ما در محضر او قرار داشتیم و به هر اندازهای که قرب پیدا کنیم ارتباط برقرار میشود، به هر نسبتی که قرب و ارتباط بر قرار بشود محبت به وجود میآید و به هر نسبتی که محبت به وجود بیاید شدت اتصال بین ما و وجود نازنین او حاصل میشود که قرآن میگوید: این سلسله، این جریان و این زنجیره و این شالوده همان جریان خروج از ظلمت به نور است «اللَّهُ وَلِی الَّذینَ آمَنُوا یخْرِجُهُمْ مِنَ الظُّلُماتِ إِلَى النُّورِ» نقطه برابر ما دشمنان ما هستند بدخواهان ما هستند، نقطه مقابل ما جریان طاغوت است، وَ الَّذینَ کفَرُوا أَوْلِیاؤُهُمُ الطَّاغُوتُ یخْرِجُونَهُمْ مِنَ النُّورِ إِلَى الظُّلُماتِ در نتیجه ماه مبارک رمضان ماه قرابت ما به وجود نازنین بقیة الله الاعظم ارواحنا فداه است و به این مناسبت است که ما در پایان ماه مبارک رمضان جشن عید فطر را با دعا ندبه آغاز میکنیم، صبحدم روز عید فطر مثل صبحدم عیدجمعه با دعای ندبه ما سروکار پیدا میکنیم، و به جایی ممکن است برسیم که دیگر برای ما حضور و غیاب او موضوعیت نداشته باشد به فرموده آقای امام سجاد (ع) فرمود بعضیها به جایی میرسند مَا صَارَتْ بِهِ الْغَیبَةُ عِنْدَهُمْ بِمَنْزِلَةِ الْمُشَاهَدَةِ مثل اینکه در محضر امام زمانند چطور ما خدا را نمیبینیم ولی احساس میکنیم در محضر او هستیم نه احساس میکنیم بلکه واقعیت هم همین است و ما ممکن است به چشم ظاهر امام زمان را نبینیم ولی احساس درک محضر وجود نازنین او را داشته باشیم آنقدر این حدیث زیباست آنقدر این حدیث ایمان آور است اجازه بدهید در خطبه اول با خواندن این حدیث تبرک پیدا کنیم، آقا امام سجاد فرمود: إنَّ أَهْلَ زَمَانِ غَیبَتِهِ زمان غیبت وجود نازنین بقیت الله الْقَائِلُونَ بِإِمَامَتِهِ آنهایی که اعتقاد به امامت این وجود نازنین دارند الْمُنْتَظِرُونَ لِظُهُورِهِ انتظار ظهور و خروج این امام را میکشند أَفْضَلُ أَهْلِ کلِّ زَمَانٍ از همهی مردم در تمام ادوار با فضیلتترند اینجاست که پیامبر میفرمایند: من آرزوی دیدار برادرانم را دارم گفتند برادرانت، فرمود: بله، گفت مگه ما برادرانتون نیستیم، فرمود: نه شما اصحاب من هستید برادران من آن هایی هستند که ندیده ایمان میآورند ندیده باور دارند ندیده متصلاند، ندیده ارتباط دارند، ندیده عشق میورزند، فرمود: بالاترین مردم درتمام ادوارند و افتخار کنیم والله به این توصیفی که از زبان امام سجاد (ع) نسبت به منتظران وجود بقیت الله به عمل آمد.
لِأَنَّ اللَّهَ تَعَالَى ذِکرُهُ أَعْطَاهُمْ مِنَ الْعُقُولِ وَ الْأَفْهَامِ خدای منان اینها را به بالاترین فهم و به بهترین عقل و اندیشه رساند وَ الْمَعْرِفَةِ که بالاترین معرفت را نسبت به وجود امام زمان دارند، درک محضر امام کرده بودند، فهم و شعور امام را نداشتند، سلام میدهد به امام مجتبی (ع) میگوید السلام علیک یا مذلّ المؤمنین آن کسی که خود را صحابی امام مجتبی میداند، اما شما به تمام وجود خودتان را وابسته به وجود مبارک بقیت الله میشناسید و می دانید مَا صَارَتْ بِهِ الْغَیبَةُ عِنْدَهُمْ بِمَنْزِلَةِ الْمُشَاهَدَةِ فرمود به جایی میرسند که با وجود بقیتالله معیت تشریفی پیدا میکنند ما یک معیت تکوینی داریم، هنر نیست، الاغ هم معیت تکوینی دارد، اسب هم معیت تکوینی دارد، گاو هم معیت تکوینی دارند، حیوانات هم معیت تکوینی دارند، نباتات هم معیت تکوینی دارند به گونهای که شما در دعای عدیله اینجوری میخوانید میگویی وَ بِهِ یمْلَأُ اللَّهُ الْأَرْضَ قِسْطاً وَ عَدْلاً، بَعْدَ ما مُلِئَتْ ظُلْماً وَ جَوْراً، میرسی به اینجا وَ بِوُجُودِهِ ثَبَتَتِ الْأَرْضُ وَ السَّمآءُ، ثُمَّ الْحُجَّةُ الْخَلَفُ الْقآئِمُ الْمُنْتَظَرُ الْمَهْدِىُّ، الْمُرجَى الَّذى بِبَقائِهِ بَقِیتِ الدُّنْیا، وَ بِیمْنِهِ رُزِقَ الْوَرى، همهی موجودات عالم به کلک وجودش هستند به یمن وجودش هستند معیت تکوینی با او دارند عالم با او معیت تکوینی دارد وَبِوُجُودِهِ ثَبَتَتِ الْأَرْضُ وَالسَّمآءُ، وَ هُوَ مَعَکمْ أَینَ مَا کنْتُمْ وَاللَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ بَصِیرٌ. قرآن میگوید خدا با شماست هر کجایید امام زمان (عج) هم با ماست هرکجاییم، و این معیت تکوینی است این هنر نیست دست ما هم نیست دست ما این است که با وجود نازنینش ما معیت تشریفی پیدا کنیم، معیت تشریفی کجاست؟ قرآن میگوید:
وَ الَّذینَ جاهَدُوا فینا لَنَهْدِینَّهُمْ سُبُلَنا وَ إِنَّ اللَّهَ لَمَعَ الْمُحْسِنینَ (عنکبوت/69)
خدا با چه کسانی هست؟ با محسنین است، نه با کافرین نه با مُسیئین، نه با منافقین، این معیت تشریفی با خداست و ما با امام زمان (عج) معیت تشریفی پیدا میکنیم درماه مبارک رمضان و باید سعی کنیم این معیت را به معنای درست کلمه حفظ کنیم چگونه معیت تشریفی پیدا میکنیم؟ به این شکل وَ اَشْهَدُ اَنَّ اَقْوالَهُمْ حُجَّةٌ، وَ امْتِثالَهُمْ فَریضَةٌ، وَ طاعَتَهُمْ مَفْرُوضَةٌ، وَ مَوَدَّتَهُمْ لازِمَةٌ مَقْضِیةٌ، وَ الْإِقْتِدآءَ بِهِمْ مُنْجِیةٌ، باید تابع محض وجود نازنین او باشیم، در زمان غیبت، ولی فقیه، ولی فقیه عادل، ولی فقیه عادل مشرف بر قضایای جامعه به عنوان نازل منزله امام زمان (عج) است، او به ما بگوید انتخابات آری، او به ما بگوید ایران قوی آری، او به ما بگوید حضور در عرصهی انتخابات و همهی مجامعی که به اقتدار ایران ما تمام میشود آری و من بگویم نه، آنوقت خودم را مقایسه کنم در اطاعت از امام زمان آیا تابع امام زمانم؟ یا فقط به لقلقهی زبان، از این وجود نازنین یاد میکنم، امیدواریم برکاتی که در ماه مبارک رمضان نصیب ما شد ادامه پیدا کند و به راحتی نمیشود حفظ کردباید با دقت حفظ کرد والله او با ما هست یکی از سننی که او از پیامبران دارد سنت یوسفی است، یوسف درجمع مردم بود، یوسف غایب نبود حاضر بود یک لحظه ای ته چاه بود و بعد در متن جامعه بود اتفاقا برادران فراوان به پیش یوسف آمد و رفت میکردند و کمک میگرفتند مواد غذایی از او در یافت میکردند، نه یکبار بلکه مکرر این آمد و رفت بود یوسف هم میشناخت ملاطفت میکرد، اینها نمیشناختند و ارادتی ازباب برادری نشان نمیدادند، وقتی بنیامین را با آن ترفند گرو گرفته بود، برادر بزرگ عصبانی شد گفت یکی از ماها را درجایش بگیر، گفت ابدا، ما درون کیسه و ظرف هرکسی که پیمانه را پیدا کردیم همان را گرو میگیریم عصبانی شد برادر یوسف به پسر خودش گفت از پشت سر برو دست بگذار روی شانهی عمو جان، عمو جان نمیفهمد دست را گذاشت روی شانه عمو مثل اینکه آب سردی بریزد روی آتش خشمش فرو نشست به برادرها گفت یک رابطهی خونی بین ما و اینها هست، چه رابطهای ما با اینها داریم نمیدانم گفت از کجا میگویی، گفت: تا دستش را گذاشت روی شانه خشمم فرو نشست، اینها بچهی پیامبرند اینها افراد جاهل و نادان مطلق نیستند، چیزهایی میفهمند ولی باز حالیشون نشد تا جایی که برسد به آن نقطهی زیبایی که خطاب کنند به جناب یوسف و بگویند: أَ إِنَّک لَأَنْتَ یوسُفُ تو یوسفی؟ این همه میآمدیم و میرفتیم از تو کمک میگرفتیم ملاطفت میکردی نوازشمان میدادی، ما می آمدیم اینجا نمیگذاشتی بریم برای مسافرخانه و در کوچه گوشه ای بخوابیم تو کاخ ما را پذیرایی میکردی؟ امام زمان(عج) ما را پذیرایی نکرد؟ درجبهه پذیرایی نکرد؟ در انقلاب پذیرایی نکرد؟ امام از دنیا رفت کشوردیق شد، اعضای خبرگان همه متحیر، یک عزیزی را درذهن همه انداخت، بالاتفاق بگویند این آقا جای آن اقا، کمک نکرد؟ والله انقلاب ما به برکت عنایت بقیت الله است قدردانی کنیم شکرگذاری کنیم، ممنون از شما، آقا جان ممنون هستیم، بضاعتمان مذجات ولی لطف او امین.
إنَ أَحْسَنَ الْحَدِیثِ وَ أَبْلَغَ الْمَوْعِظَةِ کتَابُ اللَّهِ
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ
إِنَّا أَعْطَیناک الْکوْثَرَ * فَصَلِّ لِرَبِّک وَ انْحَرْ * إِنَّ شانِئَک هُوَ الْأَبْتَرُ
بسم الله الرحمن الرحیم الحمد لله و الصلواة و السلام علی رسول الله حَبِیبِ إِلَهِ الْعَالَمِینَ أَبِی الْقَاسِمِ المصطفی مُحَمَّدِ. اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم، اللهم صلی علی امیرالمؤمنین (ع) و صل علی فَاطِمَةَ الزَّهْرَاءِ سَیدَةِ نِسَاءِ الْعَالَمِینَ وصل علی سبطی الرحمه و امام الهدی الحسن و الحسین وصل علی ائمه المسلمین علی بن الحسین و محمد بن علی و جعفربن محمد و موسی ابن جعفر و علی ابن موسی و محمد ابن علی و علی ابن محمد والحسن بن علی وحجة ابن الحسن المهدی صلواة الله و سلامه علیهم اجمعین اللهم انا راضین بهم ائمه فرضنا لهم انک علی کل شیء قدیر
با توصیهی مجدد به تقوا، مناسبتها را یاد آوری کنیم،
امروز سالروز لغو امتیاز تنباکو یا تنبافو در سال 1270 به قلم یک مرجع بزرگوار آیت الله العظمی شیرازی بزرگ، یک جمله نوشت کل سیاست به هم ریخت، سیاست ایران، سیاست بریتانیای به اصطلاح کبیر، فرمود: الیوم استعمال تنباکو به منزلهی محاربه با امام زمان (عج) است، حتی به فرموده امام امت در درون دربار وقتی ناصر قلیان را به دست غلام داد که برود چاقش کند بیاورد زن تا دید سر قلیان را شکست، قلیان به ناصر برنگشت، ناصر عصبانی شد تشر به غلام زد، غلام گفت بانو گفته من سر قلیان را بشکنم،گفت چرا گفتی؟ گفت مگر نفهمیدی، مگه نشنیدی مگه کر بودی میرزا فرمود: الیوم استعمال تنباکو به منزلهی محاربه یعنی جنگ با امام زمان، گفت میرزا درگوشهی روستای سامرا گفت، گفت میرزا همان است که من را برایت حلال میکند، میتواند تنباکوی حلال را هم برای ما حرام کند، بفهم، نادان، بدان، از آن زمان به قول سیدکمال دنیای استکبار نفوذ روحانیت را فهمید و در صدد جدایی مردم از روحانیت برآمد و سالروز بزرگداشت حماسه سرای بی نظیر ایران زمین حکیم ابوالقاسم فردوسی است و سالروز پاسداشت زبان فارسی هم هست
شنبه اعلام موجودیت رژیم منحوس اشغالگر قدس در سال 1327 شمسی است که به دنبال این همه جنایات و این روزها هم این همه جنایات شاهدش هستیم، این رژیم منحوس و پلید و ناکام و شوم، در منطقه به عنوان یک غدهی سرطانی است.
یکشنبه روز ارتباطات و روابط عمومی
دوشنبه روز ورود حضرت مسلم بن عقیل به شهر کوفه به عنوان سفیر امامت معصوم در سال 60 قمری و سالروز رحلت مرجع تقلید جهان تشیع آیت الله العظمی بهجت (ره)
چهارشنبه سالروز غزوهی احد دومین جنگ صدر اسلام و به فرماندهی شخص نبی مکرم اسلام در به اصطلاح 7 شوال در سال 3 هجری قمری و
پنجشنبه هم سالروز تخریب بقاع متبرکهی امامان چهارگانه بقیع در مدینه الرسول توسط عناصر پلید وهابیت در سال 1344 یعنی 98 سال قبل
تراژی غمبار در منطقه شیعه نشین کابل، ویل چرخی، این ایام وجدان همهی انسانهای بیدار را جریحهدار کرد، 18 اردیبهشت برابر با 25 رمضان سال جاری در بخش غربی کابل که یک منطقهی شیعه نشین است در مقابل مدرسهی دخترانه سید الشهدا سه انفجارپی در پی رخ داد که تا کنون بیش از 85 آلاله دانشآموز مظلومانه به شهادت رسیدهاند و بیش از 200 نفر مجروح که برخی از مجروحین شرایط سختی هم دارند، به عصمت زهرای اطهر خدایا همهی مجروحین و این مجروحان عزیز را شفا مرحمت بفرما،
همهی این نوجوانان بین 10 تا 12 سال عمر این عزیزان بود، این مدرسه 7000 دانش آموز داشت که در دو شیفت صبح و عصر کار میکرد و شیفت عصر 2000 دانش آموز و شیفت صبح 5000 دانش آموز و این ماجرای غم انگیز در شیفت عصر رخ داد ابتدا یک بمب منفجر شد و دقایق بعد بمبهای دیگر که منجر به افزایش تعداد شهدا و مجروحان گردید، اگر چه بمب گذاری و خرابکاری در این سالها در افغانستان چیز عادی قلمداد میشود اما این جنایت در نوع خود نه تنها در این کشور بلکه در جهان بی نظیر است چون قتل عام مظلومانه دختران معصومه و بی گناه به جرم شیعه بودن است. موجی از غم و اندوه را در جهان برای انسانهای با وجدان و به ویژه در جهان اسلام به وجود آورد هنوز گروه یا حزبی عهدهدار این جنایت نشدهاند، عمق این جنایت آنقدر بالاست که جرأت پذیرش این جنایت را مستقیم بعضی از عناصر پیدا نکردهاند، دولت افغانستان طالبان را عامل این جنایت میداند ولی طالبان ادعای دولت را تکذیب و به ظاهر هم این جنایت را محکوم کردند و عامل این انفجارات و جنایات را داعش میدانند، این صورت مسئله است این، این روی سکه است باید ببینیم پشت صحنه چه چیزی نهفته است برای اینکه تا حدی به پشت صحنه اطلاع پیدا کنیم به مقدار بضاعت و توان خودم به برخی ازمحورها اشاره میکنم،
محوراول: امریکا و هم پیمانان نظامی اروپاییاش در سال 81 با قدرت هرچه تمامتر به افغانستان هجوم نظامی آوردند شعارشان هم تعقیب دو هدف بود:
1- گفتند میخواهیم ترور و تروریسم را ریشه کن کنیم، ترور را به پایان برسانیم،
2- مواد مخدر را ریشه کن کنیم و یا مهار کنیم این دو تا مأموریت به ظاهر این هجوم نظامی بود 18 سال امریکا و گروههای ائتلافی نظامی اروپایی به حالت متجاوزانه در افغانستان ماندند، دستاورد این تجاوز در طی این 18 سال چی بود؟ آیا تروریسم را ریشه کن کردند؟ ترور را به پایان بردند یا تروز افزایش پیدا کرد و تروریسم رشد پیدا کرد که امروز در زمان خروج امریکا از افغانستان ما داعش را هم در ا فغانستان نگاه میکنیم تماشا میکنیم این یک هدف بود برای این تهاجم امروز طالبان را میبینیم القاعده را میبینیم داعش را میبینیم، و امریکایی که شعار مبارزه با ترور و تروریسم را داشت باید بگویم همان جملهی امام که هیچ غلطی نکرد.
در زمینهی شعار دوم: یعنی مقابله با مواد مخدر سال 81 که عربده کشان لشکرکشی کردند 150 هزار هکتار زیر کشت خشخاش بود الان که دارند از افغانستان بیرون میروند 350 هزار هکتار زیر کشت خشخاش است این شعار دوم آمریکا
تقریبا دو و نیم برابر اراضی زیر کشت خشخاش افزایش پیدا کرد، سالی که امریکا وهم پیمانان وارد افغانستان شدند تولیدی مواد مخدر150 هزار تن بود الان که دارند که خارج میشوند 350 هزار تن است این رسوایی را در برنامه و پروندهی خودشان بایست داشته باشند، این نکتهی اول،
نکتهی دوم ممکن است گفته شود این افزایشهای ترور و ترویسم و یا این مواد مخدر و اراضی زیرکشت از قدرت دید اینها خارج بود، پنهانی انجام گرفت اولاً کسی چنین ادعای نا عاقلانه را نمیتواند داشته باشد و اگر کسی چنین ادعا کند جزء مصادیق دروغهای شاخدار است ضمن اینکه هم سطح افزودهی زیر کشت مشخص است و ترانزیت مواد مخدر مشخص است، ترانزیت مواد مخدر 30% از مرزهای ایران به مرز ترکیه برای تأمین نیاز ترکیه و اروپا میرود 30% البته در داخل کشورمان آلودگی سنگین به وجود آورد، 2 میلیون ما معتاد رسمی داریم، 800هزار نفر تا یک میلیون معتاد نفننی داریم،30% مرزی وارد ایران میشود، و از ایران خارج می شود هم نیاز ایران تأمین بشود و هم نیاز ترکیه تأمین شود و هم نیاز اروپا 70%دیگرچی؟ 70% دیگر بخشی از طریق بنادر کراچی و آبی منتقل میشود و بخشی به وسیلهی هوا با هواپیماهای نظامی آمریکا، اُف بر غیرت و لعنت بر این دروغگویی، مواد مخدر طالبان را نظامیهای آمریکایی با هواپیماهایشان به دنیای غرب منتقل میکنند بعد میگویند برای مقابله با مواد مخدر یک هدف از دو هدف به این کشور آمدیم،
نکتهی سوم آیا نتوانستند هدف را تعقیب کنند یا نخواستند دنبال هدف شعاریشان باشند به نظرمی رسد که نخواستند دنبال اهداف شعاری باشند چرا؟ چون گردش مالی مافیای بین المللی بزرگ دردنیا از طریق کوکائین، کدوئین مرفین هروئین و مشتقات حاصل از تریاک 1600 میلیارد دلار در دنیاست در ایران ما معادل 167000 میلیارد تومان است که معادل 40% بودجه کشور ماست و هرگز آمریکا و اروپا از این در آمد نجومی صرف نظر نخواهند کرد لذا امریکا هم آلوده به تروریست دولتی است، نمونه، ترور دانشمندان هستهای، نمونه: ترورسپهبد شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی و هم رزمانش و هم آلوده به ترانزیت مواد مخدر نمونه: هواپیماهای نظامی آمریکا در افغانستان بخشی از مسئولیت و مأموریتش مربوط میشود به همین کار ننگین و پلید و پست، تنها کشوری که در دنیا با مواد مخدر به مبارزهی مردانه برآمد ایران اسلامی است، ایران اسلامی با این مواد خانمان سوز آنقدر به مبارزه بر آمد که بیش از سه هزار شهید در ایران داد بعضی از شهدای ما ازسرداران رشید جبهه دفاع بودند، آمار بین 3500 تا 3700 شهید برای مبارزه با این مواد خانمانسوز است،
نکتهی چهارم، سال گذشته، البته این نکته را من اضافه کنم تنها کشوری که در صدد انهدام این مواد است ایران اسلامی است که من خودم در چند مراسم رسمی انهدام حضور داشتم، عزیزان انتظامی، عزیزان سپاه، عزیزان اطلاعات با حکم دستگاه قضایی این مواد را به انهدام میکشانند دنیا برای سود نجومی این مواد مروج این مواد هستند حتی هواپیامهایشان برای حمل و نقل به کار گرفته میشود
نکتهی چهارم: سال گذشته دولت ترامپ برای کسب رأی بیشتر و جبران ناکامیهای خودش در افغانستان موضوع گفتگو با طالبان را پیش کشید و چند دورگفتگو را در دوحه پایتخت قطر به انجام رسانید که النهایه منجر به یک توافق نامه شد، با اینکه دولت افغانستان را در این گفتگو ابدا به بازی نگرفتند رسمیت ندادند اعتنا نکردند، حرمت نگذاشتند اما در این توافق به دولت الزام کردند و دولت اشرف غنی و دولت مرکزی که باید 5000 زندانی طالبان را آزاد کند اصلا درمذاکره دولت اشرف غنی و دولت مرکزی نقشی نداشت اما الزاما میبایست 5000 زندانی طالبان را آزاد کند منتها این توافق نامه دو مشکل اساسی پیدا کرد:
1- حدود دو سال بود که بین طالبان و دولت مرکزی و دولت اشرف غنی اختلافات و کشمکشهای زیادی وجود داشت دولت دل خوشی از طالبان نداشت،
دوم: به زودی جای ترامپ بایدن و بایدن وقتی روی کار آمد روی خوشی با طالبان نشان نداد لذا اشرف غنی فرصت را غنیمت شمارد و زیر آبی رفت و این توافق را عملی نکرد.
نکته پنجم: خود طالبان هم در بین خودشان بیش از 10 تا 15 گروه شدند بعضی از گروهها بسیار تندرو و آلوده به تعصبات قومی و مذهبی که امروز بعضی از جنایات مذهبی یا جنایات قومی توسط این عناصر تند رو در افغانستان صورت میگیرد در این میان هم داعش شرائط موجود را برای حداکثر سوء استفاده مناسب دید و دست به کشتار و نا امن سازی و تخریب و حملات پی در پی به شهرها و روستاها زده است.
نکتهی ششم: اکنون که دولت بایدن دستور خروج نظامیان امریکا و هم ائتلافیها از افغانستان صادر کرد و دو پادگان نظامی امریکایی طی هفتههای گذشته به ارتش افغانستان تحویل داده شد گروه ائتلافی که در طی این روزهای اخیر از این کشور خارج شدند برای افکار عمومی این سؤال پیش آمد که نتیجهی این لشکرکشیها چی شد؟ جز تخریب، جز نا امنی، جزکشتار، جز آوارگی، و جز افزایش ترور و جز مسئلهی افزایش جنایات که حتی عروسیها تبدیل شد به عزاخانه در یک عروسی 35 کشته از شرکت کنندگان درجشن گرفتند، به نظر میرسد تروریستهای تکفیری همانند داعش و شاخهی افراطی از طالبان با الهامگیری از سازمانهای اطلاعاتی امریکا به این جنایت و به انفجار اتوبوس در جادهای درجنوب افغانستان در روز دوشنبه 20 اردیبهشت دست یازیدند و 25 عزیز را به شهادت رساندند تا بتوانند در راستای این اقدامات جنایاتکارانه دو هدف را تأمین کنند
هدف اول: مخدوش ساختن چهرهی اسلام، دامن زدن به اختلافات مذهبی شیعه و سنی که اساسا فلسفهی وجودی عناصر تکویری دقیقا برای همین هدف بود وهست،
هدف دومی را هم تعقیب کردند نا امن سازی کشور افغانستان و به منصه و ظهور رساندن بی لیاقتی و بیکفایتی و بی عرضگی دولت افانستان که در نتیجه این را تسری بدهند به شرق آسیا و حتی به غرب آسیا و عمده هدفشان ایران و چین تا بتوانند بگویند حضور آمریکا در افغانستان عامل ثبات بود، عامل امنیت بود؛ عامل آرامش بود، حالا که بناست دامن برچیند این نا امنیها به وجود آمد، این جنایات نشأت گرفته ازخوش رقصیهای عناصر تکفیری افغانستان، چه داعش و چه شاخهی افراطی از طالبان، برای خوش خدمتی به اربابشان است، نقش مزدوری اینها را وادار کرد به این جنایت، تسلیت میگوییم به همهی صاحبان وجدان آزاد در جامعهی بشری، به همه دلدادگان به وحدت امت اسلامی، و دل جریحهدار شدهی امت مسلمان و به مردم مظلوم، آواره، بی پناه که 45 سال است مدتی زیر چکمهی ارتش سرخ شوروی و مدتی از 81 تا به الان زیر چکمهی ظالمانهی استکبار جهانی به این مردم تسلیت میگوییم امیدواریم هرچه زودتر دامن کفر برچیده بشود و زمینه نابودی استکبار و اسراییل فراهم شود و آنهایی که پشتیبانی میکنند از گروههای تکفیری و افراطی انشاءالله زمینهی سرنگونیشان مخصوصا دولت سعودی فراهم بشود و بستر آزادی مسلمانان مظلوم جهان چه افغانستان و چه یمن و چه بحرین و چه دیگر سرزمینها، کشمیر و امثال این انشاءالله فراهم شود.
إِنَ أَحْسَنَ الْحَدِیثِ وَ أَبْلَغَ الْمَوْعِظَةِ- کتَابُ اللَّهِ
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ*اللَّهُ الصَّمَدُ *لَمْ یلِدْ وَ لَمْ یولَدْ*وَ لَمْ یکنْ لَهُ کفُواً أَحَدٌ
اَللّهُمَّ انْصُرِ الْاِسْلامَ وَ الْمُسْلِمینَ، وَ انْصُرِ مَنْ نَصَرَ الدّینَ، وَ اخْذُلْ مَنْ خَذَلَ الْمُؤمنین
اللهم اید حماة الدین لا سیما زعیمنا و قائدنا الامام خامنه ای