/
صفحه اصلی
/
خبرخوان
/
ارتباط با ما
/
¤ ۱۴۰۴ دوشنبه ۲۹ مهر
تاریخ ارسال:۱۴۰۴ جمعه ۲۶ مهر
چاپ خبر
نماز عبادی سیاسی جمعه کاشان به امامت حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی 25 مهر 1404 نماز عبادی سیاسی جمعه کاشان به امامت حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی 25 مهر 1404

بِسمِ اللّهِ الرَّحمنِ الرَّحيمِ 

اَلْحَمْدُ وَ الثَّناءُ لِلِّهِ رَبِّ العالَمین وَ صَلَّی اللَّهُ عَلی سَیِّدِنا وَ نَبِیِّنا اَبی القاسِم المُصطَفی مُحَمَّد ص وَ عَلي اَهلِ بَيتِه الطَيّبين الطّاهِرين سِیَّما بَقیّةِ اللّهِ فی الاَرَضین وَ لَعْنَةُ اللّهِ عَلَي‌ أعْدآئِهِمْ أجْمَعينَ إلَي‌ يَوْمِ الدّين‌

 در صد و هفتاد و پنجمین خطبه در کاشان مُکرّم، روز بیست و پنجم مهرماه، بیست و چهارم ربیع الثانی١۴۴٧ ، خود و شما برادران و خواهران را به رعایت تقوا الهی، سفارش می کنم « اُوصیکُم وَ نَفسیِ بِتَقوَی اللّه ». مصداقاً هر هفته محضر صحیفه سجادیه می رویم و در صد و نوزدهمین جمله ، فراز دیگری از دعای بیستم صحیفه سجادیه دعای ( مَكَارِمِ الْأَخْلَاقِ وَ مَرْضِيِّ الْأَفْعَالِ ) را خدمت شما عرض می کنم « اللَّهُمَّ ، وَ حَصِّنْ رِزْقِي مِنَ التَّلَفِ  » خدایا، رزق من را از این که تلف شود، حفظ کن. مرحوم شیخ عباس قمی در سفینه البحار، در ماده رزق و روزی، تقریبا چهل عامل معنوی را برای این که رزق انسان زیاد شود بیان می کند. از نظر مادی باید کار و تلاش کنیم و عرق بریزیم، صبح زود از منزل خارج شویم و وقت بگذاریم، ولی شیخ عباس قمی از نظر معنوی چهل راهکار را برای افزایش رزق بیان می کند. من چند عامل را بیان می کنم. 
 ‌١ _ انسان دائم الوضوء باشد. 
٢ _ وقتی اذان گفته می شود، انسان جملات اذان را تکرار کند. می فرماید، اللّه اکبر، ما هم بگوئیم اللّه اکبر، ما هم شهادت ها را تکرار کنیم . وقتی به حَیَّ عَلی الصلاه و حَیَّ عَلی الفلاح رسید، اختیار دارید، همین حَیَّ را بگوئید، یا به جای ان بگوئیم « لَا حَوْلَ وَ لَا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ الْعَلِیِّ الْعَظِیمِ » 
٣ _ اجابت موذن. موذن شش بار دعوت خدا را به ما می گوید. ان را اجابت کنیم. این عملی غیر از تکرار اذان است. به نماز حاضر شویم
۴ _ خوش رفتاری با همسایه
۵ _ قوی ترین سبب برای جلب رزق و روزی، اقامه نماز با تعظیم، اداب، خشوع و تواضع باطنی در مقابل خداوند است ‌. این توصیه به تقوا در خطبه اول بود. برادران و خواهران، بعضی از کارها باعث تلف شدن رزق انسان و بعضی از کارها باعث افزایش رزق انسان می شود. تلاش کنیم آنچه باعث تلف شدن رزق انسان می شود را انجام ندهیم و آنچه باعث افزایش رزق می شود را داشته باشیم. 
 ‌

حجت الاسلام حسینی افزود : بحث اصلی و محوری و مستمر ما در خطبه ها ، قران است ، که به ایه صد و پنجاه و شش سوره بقره رسیدیم ، « الَّذِينَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِيبَةٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ » وقتی مصیبتی به انها می رسد، اهل صبر کسانی هستند که می گویند ما از خدائیم و بسوی خدا برمی گردیم. 

نکات آیه  : 

نکته اول : وقتی می گوئیم در مصیبت اهل صبر باشید، هیچ منافات  ندارد که اشک انسان در مصیبت جاری شود. در بحارالانوار، جلد دوازده صفحه ٣٢۵ روایتی از پیامبر ص را اورده است، فرزند پیامبر ص بنام ابراهیم از دنیا رفت، پیامبر ص می گریستند، بعضی اصحاب اعتراض نمودند، پیامبر ص فرمودند : چشم، اشک می ریزد، دل و قلب انسان متاثر می شود، اما چیزی که باعث خشم خدا می شود را نمی گوئیم. « اَلْعَيْنُ تَدْمَعُ وَ اَلْقَلْبُ یَخشَع وَ لاَ نَقُولُ مَا يُسخَطَ اَلرَّبُّ » صبر منافاتی با عاطفه ندارد.

نکته دوم : معنای « قَالُوا » لزوما گفتن لفظی نیست، که بکار ببرند. مهم این است که منطق انسان های صابر، منطق توحیدی است. « الَّذِينَ إِذَا » إِذَا، یعنی کُلُّما، هر وقت و همیشه، برای انسان ملکه شده است.  « أَصَابَتْهُمْ مُصِيبَةٌ قَالُوا »، وقتی مصیبتی رخ می دهد، می گویند، « قَالُوا ». مفسرین می فرمایند، این « قَالُوا » شبیه « قَالُوا » آیه ٣٠ و ٣٣ سوره فصلت است « إِنَّ الَّذِينَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا » عقیده انها این است که اللّه ربَّ ما می باشد.  « وَمَنْ أَحْسَنُ قَوْلًا مِمَّنْ دَعَا إِلَى اللَّهِ » چه کسی احسن می باشد از نظر « قَوْلًا » و قَوْلًا یعنی از نظر عقیده، چه کسی احسن است از ان کسی که مردم را بسوی خدا دعوت می کند، مانند امام ره. پس این جا « قَالُوا » فقط گفتن با زبان « إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ » نیست. عقیده و خُلق انها این است که در تمام شئون زندگی ، مطابق با ایمان به مبداء و ایمان به معاد حرکت می کنند. 

نکته سوم : چند جمله در رابطه با عظمت « إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ » بیان می کنم:

١ _ مومن، وقتی می گوید « إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ » یعنی، من اعتقاد دارم که هر فعل، کار وفیضی از جانب خدا می باشد. همه حوادث تلخ و شیرین، آزمون خداوند است. خدای متعال به شاکر و به صابر، پاداش می دهد، لذا مایوس نمی شود. به تعبیر آیه ۵١ سوره توبه « قُلْ لَنْ يُصِيبَنَا إِلَّا مَا كَتَبَ اللَّهُ لَنَا » به ما نمی رسد، مگر انچه بر ما مکتوب شده است. هیچ کدام از این حوادث، از دایره قضا و قدر الهی، خارج نیست. این حوادث یا مطابق با عدالت هستند، پس انسان شاکر و صابر باشد، پاداش دارد یا ظلم است، مانند ظلم نتانیاهو در غزه، که قران در ایه ٢٢ سوره سجده می فرماید « إِنَّا مِنَ الْمُجْرِمِينَ مُنْتَقِمُونَ » خدا در کمین مجرمین است که انتقام بگیرد. 

٢ _ روزی چراغ روشنایی معمولی که در منزل پیامبر ص روشن بود، خاموش شد. پیامبر ص فرمود، « إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ ». اصحاب گفتند، این هم مصیبت است، پیامبر ص فرمود، هر چیزی که باعث اذیت مومن شود، مصیبت است و برای مومن اجر دارد. 

٣ _ امام باقر ع می فرمایند:  « مَا مِنْ عَبْدٍ يُصَابُ بِمُصِيبَةٍ فَيَسْتَرْجِعُ عِنْدَ ذِكْرِ اَلْمُصِيبَةِ وَ يَصْبِرُ حِينَ تَفْجَأُهُ إِلاَّ غَفَرَ اَللَّهُ لَهُ مَا تَقَدَّمَ مِنْ ذَنْبِهِ وَ كُلَّمَا ذَكَرَ مُصِيبَة فَاسْتَرْجَعَ عِنْدَ ذِكْرِهِ اَلْمُصِيبَةَ غَفَرَ لَهُ كُلَّ ذَنْبٍ اِكْتَسَبَهُ فِيمَا بَيْنَهُمَا » هر بنده اى گرفتار مصيبتی شود، و ایه استرجاع « إِنّٰا لِلّٰهِ وَ إِنّٰا إِلَيْهِ رٰاجِعُونَ » را بگوید و صبر كند، خداوند تمامى گناهان گذشته اش را مى بخشد. و هر وقت بعد از ده روز بعد، یک ماه بعد، یکسال یا ده سال بعد، به ياد مصيبت افتادید و كلمۀ استرجاع را به زبان آورد، گناهانى را كه بين دو استرجاع مرتكب شده اید را خدا می بخشد. 

۴ _ امام باقر ع می فرمایند: أَرْبَعٌ مَنْ كُنَّ فِيهِ كَانَ فِي نُورِ اَللَّهِ اَلْأَعْظَمِ مَنْ كَانَتْ عِصْمَةُ أَمْرِهِ شَهَادَةَ أَنْ لاَ إِلَهَ إِلاَّ اَللَّهُ وَ أَنِّي رَسُولُ اَللَّهِ وَ مَنْ إِذَا أَصَابَتْهُ مُصِيبَةٌ قَالَ إِنّا لِلّهِ وَ إِنّا إِلَيْهِ راجِعُون وَ مَنْ إِذَا أَصَابَ خَيْراً قَالَ اَلْحَمْدُ لِلّهِ رَبِّ اَلْعالَمِين مَنْ إِذَا أَصَابَ خَطِيئَةً قَالَ ;أَسْتَغْفِرُ اَللَّهَ وَ أَتُوبُ إِلَيْهِ

 » چهار صفت و ذکر است، که اگر انسان در اخلاق و عقیده به این ذکر مداومت داشته باشد، در ذیل نور اعظم الهی جا دارد:

*وقتی خدای ناکرده، گناهی انجام داد، بگوید، خدایا برگشتم. خدایا ببخش. 
*‌ وقتی خیری به او رسید، بگوید، خدایا شکر و ممنون . این خیر از تو به ما رسیده است
*‌ وقتی مصیبتی به او رسید، بگوید، إنّا للّه ِِ و إنّا إلَيهِ راجِعونَ
*‌* کسی که حفظ و دژ مستحکم او، توحید و رسالت و ولایت باشد. 

نکته چهار : وقتی برادر اشعث از دنیا می رود، امیرالمومنین علی ع برای تسلیت به منزل او رفت، مولی جمله ای فرمود. بعد از بیان ان جمله، اشعث گفت، إنّا للّه ِِ و إنّا إلَيهِ راجِعونَ. حضرت فرمود، آیا معنی آن را می دانی؟ اشعث گفت، نه، نهایت و غایت علم شما هستی. امام فرمود، وقتی می گویی « إنّا لِلّه  » یعنی بر علیه خودت اقرار می کنی که مالک من تو هستی. در حکمت ٩٩ نهج البلاغه، مشابه این امده است، « إنّا لِلّه  » یعنی، مالک من تو هستی و من مملوک تو هستم. « أَنْتَ الْمَالِکُ وَ أَنَا الْمَمْلُوکُ » وقتی می گوئیم « إنّا إلَيهِ راجِعونَ » ما بسوی تو بر می گردیم، یعنی، اقرار می کنیم، بر علیه خودمان، که در این دنیا ماندگار نیستیم و هلاک می شویم. به تعبیر ایت الله جوادی آملی در جلد هفت تسنیم صفحه ۶٩٠، ذکر « إنّا للّه ِِ و إنّا إلَيهِ راجِعونَ » در مصائب یک تاثیر تربیتی و روانی دارد. دو اقرار می کنیم، اول این که، مالک حقیقی خداوند است، ضمنا، انچه در اختیار ما انسان ها می باشد عاریه و امانت است. وقتی همسایه ما، ظرفی را در اختیار ما به امانت می گذارد، هفته بعد که بخواهد بردارد، ناراحت می شویم؟ امانتی در دست ما بصورت عاریه بوده است، بازگرداندن عاریه، اندوه ندارد، لذا مومن، در مصائب، مایوس و نا امید نمی شوند.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ :

قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ ، اللَّهُ الصَّمَدُ ، لَمْ يَلِدْ وَلَمْ يُولَدْ ، وَلَمْ يَكُنْ لَهُ كُفُوًا أَحَدٌ .

 

خطبه دوم
بسم الله الرحمن الرحيم
الحمد و الثناء لله رب العالمين اللهم صل علي محمد و آل محمد اللهم صل علي علي اميرالمؤمنين و صل علي الصديقه الطاهره فاطمة الزكيه حبيبت حبيبك و نبيّك و صل علي الحسن و الحسين سيدي شباب اهل الجنه و علي علي ابن الحسين زين العابدين و محمد بن علي الباقر و جعفر بن محمد الصادق و موسي ابن جعفر الكاظم و عَلِيِّ بْنِ مُوسَى الرِّضَا و محمد ابن علي الجواد و علي ابن محمد الهادي و الحسن ابن علي الزكي العسكري اللهم صل علي حجة ابن الحسن المهدي القائم المنتظر‌، 
اللَّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَهِ بنِ الحَسَن صَلَواتُکَ علَیهِ و عَلی آبائِهِ فی هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فی کُلِّ سَاعَةٍ وَلِیّاً وَ حَافِظاً وَ قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْناً حَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَ تُمَتعَهُ فیهَا طَوِیلا
شادی روح حضرت امام و همه‌ي شهدا، مخصوصا شهداي استان اصفهان، منطقه‌ي كاشان و شهداي جنگ 12 روزه، شهداي مسجد جامع كرمان، شهداي خرمشهر، شهيد شوشتري، شهيد وحدت، حاج آقا مصطفي فرزند امام راحل عظيم‌ الشأن و جناب يحيي سنوار كه سالگرد ايشان است همه را شاد كنيد با صلواتي بر محمد و آل محمد 
اوصيكم و نفسي بتقوي الله 
در خطبه‌ي دوم هم خود و شما برادران و خواهران ايماني را به زاد و توشه‌ي سفر آخرت تقوا  سفارش مي‌كنم 
 اوصيكم و نفسي بتقوي الله 
هر چه مي‌توانيم كارنامه‌ي عملمان را سرشار كنيم از واجبات و مستحبات و خالي كنيم از حرام و انشاءالله در مرحله‌ي بعد مكروه 
مصداقاً حكمت 108 نهج البلاغه را رسيده بوديم از حكمتها، بخش پنجم اين حكمت اين است، مولا حالت قلب ما را اينجور بيان مي‌كنند متخصصند مولاي ما
مي فرمايند 
  وَ إِنِ اتَّسَعَ لَهُ الْأَمْرُ  قلب انسان اينجوري است اگركار برايش آسان بشود انسان‌ها بعضي‌ها 
 اسْتَلَبَتْهُ الْغِرَّةُ  غفلت و غرور اورا فرا مي‌گيرد، نعمت به او رسيده، به جايي اينكه شاكر باشد، مغرور مي‌شود
اين خواهران و برادران دقيقاً همان محتواي ايه‌ي قبل  است كه درخطبه‌ي اول محضرتان عرض كردم
منطق موحدان درمصيبت اين است «إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَيْهِ راجِعُونَ‏» 
اما منطق  كساني كه از توحيد دورند اين 3-4 موردي است كه من عرض مي‌كنم 
بعضيهاشون فال بد مي‌زنند به خوب‌ها،
 آيه‌ي 131 اعراف 
فَإِذا جاءَتْهُمُ الْحَسَنَةُ وقتي خوبي به ‌آنها رسيد 
قالُوا لَنا هذِه‏  اين به خاطر اينكه خودمان شايسته بوديم 
وَ إِنْ تُصِبْهُمْ سَيِّئَةٌ  اما يك بدي به‌ آنها برسد 
 يَطَّيَّرُوا بِمُوسى‏ وَ مَنْ مَعَهُ    مي‌گويند فال بد مي‌‌زنيم به خاطر نحس بودن مؤمنان است 
اين يك منطق 
منطق دوم اين ها كه از توحيد به دور هستند اين است 
خدا، مصيبت و ضرر را بر مي‌دارد رحمت را به جايش مي‌آورد به جاي شكر مكر مي‌كنند، 
آيه 21 يونس 
وَ إِذا أَذَقْنَا النَّاسَ رَحْمَةً   به بعضي از انسان‌ها وقتي ما نعمت مي‌دهيم 
مِنْ بَعْدِ ضَرَّاءَ مَسَّتْهُمْ   بعد از اينكه يك مصيبتي به‌آنها رسيد 
إِذا لَهُمْ مَكْرٌ في‏ آياتِنا  مكر مي‌كنند، يعني از آن  نعمت خدا سوء استفاده مي‌كنند
 اين هم منطق ديگر  غير موحدان يا مومنان ضعيف، 
منطق سومشان  اين است خدا نعمت را از آنها گرفتف به جاي اينكه صبركنند مأيوس مي‌شوند
 آيه 9 هود 
وَ لَئِنْ أَذَقْنَا الْإِنْسانَ مِنَّا رَحْمَةً  يك نعمت را داديم 
ثُمَّ نَزَعْناها  نعمت ازآنها گرفتيم  خوب به جاي اينكه صابر باشند، 
إِنَّهُ لَيَؤُسٌ كَفُورمأيوس مي‌شود و كفران مي‌كند اين هم منطق سوم اينها
و منطق چهارمشان اين است،بعضي از انسانها اينجورند وقتي كه ضرر به‌ آنها مي‌رسد بيماري مي‌آيد در خانواده، مشكل مالي دارد، مي‌رود سراغ دعاي توسل، ذكر، توسل به امام زادگان، آدم خوبي مي‌شود نماز اول وقت تا آن مشكل و قسطش برطرف مي‌شود  اصلا انگار خدا رفت كنار
33 روم    
 وَ إِذا مَسَّ النَّاسَ ضُرٌّ دَعَوْا رَبَّهُمْ مُنيبينَ إِلَيْهِ  با اخلاص خدا را مي‌خواند 
ثُمَّ إِذا أَذاقَهُمْ مِنْهُ رَحْمَةً  اما وقتي رحمت مي‌آيد آن مشكل برطرف شد 
إِذا فَريقٌ مِنْهُمْ بِرَبِّهِمْ يُشْرِكُون‏  دوباره مي‌روند سراغ همان شرك 
اين حديث  شريف مي‌فرمايد منطق بعضي‌ها اين است 
وَ إِنِ اتَّسَعَ لَهُ الْأَمْرُ وقتي خدا  وسعتي به ‌آنها مي‌دهد به جاي اينكه شاكر باشند، به جاي اينكه بگويند اين نعمت را خداي متعال داده نعمت را در جاي خودش استفاده كنند 
اسْتَلَبَتْهُ الْغِرَّةُ  در غفلت و در غرور باقي مي‌ماند اين توصيه به تقوا 
نعمت كه آمد شاكر باشيم 
اما مناسبت‌ها
 اولين مناسبت 24 مهر، درسال 57 روز به آتش كشيدن مسجد جامع كرمان، 
برادران و خواهران مقايسه كنيد ارتش شاهنشاهي را با ارتش جمهوري اسلامي 
سخنران محترم، مسئول عقيدتي ارتش منطقه‌ي ما آمدند توضيح دادند، ارتش در جمهوري اسلامي برنامه دارد براي سربازش، براي افسرش، براي فرماندهاش، براي نمازش و براي عقيده‌اش اما ارتش شاهنشاهي را ببينيد
 مردم كرمان ساعت 10 صبح در 24 مهر سال 57 در مسجد جامع كرمان جمع شدند چرا آن روزجمع شدند؟ چهلم شهداي 17 شهريور بوده، 17 شهريور، چهلمشان مي‌شه 24 مهر همان سال، سخنران، آيت الله صمداني آ‌يت الله صمداني سخنران بودند، جمعيتي كه در آن روز جمع شده بود درمسجد و اطراف مسجد، به نقل خبرگزاري‌ها 20 هزار بوده، حمله مي‌كند رژيم و اين حمله يرژيم را حضرت صحاب هم پيش بيني كرده بودند 
من در يك سفري رفته بودم كرمان رفتم قناتستان كرمان آنجا يك مشهدي اكبري خدمت حضرت صاحب رسيده بود سال 56، من داماد ايشان را ديدم بعد از رحلتش بود، گفت يكي از جملاتي كه حضرت صاحب به ايشان فرمود در مسجد جامع داشت نماز مي‌خواند مشهد اكبر قناستاني، گفت همين مسجدي كه شما داريد در آن نماز مي‌خواني را به آتش مي‌كشند، و اين اتفاق افتاد 24 مهر 57، آمدند ارتشي‌هاي رژيم دوچرخه‌ها، موتورهاي مردم را آتش زدند دو تا در ورودي مسجد را  آتش زدند، با چماق، با زنجير، با پنجه بوكس، با چاقو حمله كردند به اين مردم اجتماع كننده درمسجد و با گاز اشك آور هم داخل مسجد،
 به نقل خبرگزاري‌ها، صدها نفر عالم و از مردم عادي مجروح شدند در اين حادثه، 5 نفر شهيد شدند بعد اثاثيه‌ي مسجد را از حمله قرآن‌ها را همين  ارتشي‌هاي شاه، يعني شاه ديگه ما بايد بگوييم جمع كردند و اينها را به آتش كشيدند، و بعد آمدند بيرون  مغازه هاي متدينين را به آتش كشيدند، 
امام فرمودند:
 دركرمان آن فضاحت را به بار آوردند حالا مي‌گويند ما گروه تحقيق مي‌گذاريم تا ببينيم چه كسي اين كار را كرده است، همان طوركه براي 17 شهريور مي‌خواستند گروه تحقيق بگذارند، آن ظالم اعلي حضرت شاهنشاه است مي‌خواهيد او را مجازات كنيد؟
 اينهايي كه خواهران و برادران تطهير مي‌كنند محمدرضا‌ي پهلوي و رضا خان را يك مروركنند بر جنايات اين خبيث پدر و پسر از جمله حادثه‌ي به ‌آتش كشيدن مسجد جامع كرمان، 
شهداي عزيزمان را شاد كنيم با يك صلوات
26 مهر سال 88 سالروز شهادت سردار نور علي شوشتري و دهها نفر از برادران شيعه و سني است بر اثر انفجار تروريستي درسيستان و بلوچستان، ‌شهداي معروف شدند به شهداي وحدت، من يك جمله درعظمت آقاي شوشتري شنيدم از امام، كه مايلم اين را به شما بگويم، آقاي شوشتري متولد1327 در نيشابور هست، همرزم شهيد باكري و برونسي در اكثر عملياتها فرمانده بوده ازجمله از جمله فرمانده‌ي محور، 7 بار مجروح شده شديد، ‌در مرصاد به توصيه‌ي رهبر معظم انقلاب مي‌رود و مسئوليت مي‌گيرد مرحوم شهيد صياد شيرازي، وقتي گزارش را مي‌دهد به حاج احمد آقا و حاج احمد آقا گزارش را به امام راحل عظيم الشأن از پيشرفتها در عمليات مرصاد محضر امام تقديم مي‌كنند، حضرت امام، به نقل آقاي صياد شيرازي خطاب به سردار شوشتري  فرمودند:
 در اين دنيا كه نمي‌توانم كاري بكنم اگر آبرويي داشته باشم در آن عالم قطعا شما را شفاعت خواهم كرد.
 صلواتي برايشان ختم كنيد. 
روز صادرات را داريم، روز آمار  را داريم 
رهبر معظم فرمود اگر توليد درست بشود كارش، صادرات هم جهش پيدا مي‌كند و براي كشور توليد ثروت مي‌كند، در رابطه با آمار حضرت آقا يك بياني دارند مي‌فرمايند: آمار براي برنامه ريزي كشور يك امرحياتي است اگر آمار نباشد برنامه‌ريزي اصلا  امكان ندارد، اگر هم كسي بدون  آمار برنامه ريزي كند محتواي آن برنامه غير منطبق با واقعيت است، غلط از آب در مي‌آيد آمار ستون فقرات برنامه‌ريزي است  همه‌ي برنامه برنامه ريزي ها مي‌فرمايند چه اقتصادي، چه فرهنگي، چه اجتماعي، چه سياسي مي‌فرمايند حتي ديپلماسي، لذا درمنزل يك پدر و مادر موفق بايد اهل برنامه‌ريزي باشند براي آينده بچه‌هاشون خصوصا آينده‌ي عقيدتي انها، يك مديرمدرسه بچه‌مان را  ما به ايشان مي‌سپاريم، در ابتدايي 6 سال، در دبيرستان اول3 سال، در دبيرستان دوم سه سال، مجموعا 12  سال در اختيار آموزش و پرورش است 
يك مدير موفق آموزش پرورش يا مدرسه بايد براي اين نونهالان ما برنامه داشته باشد از كجا مي‌خواهد به كجا برساند؟ 
يك امام جماعت مدير مسجد و محله بايد براي مسجدش و براي محله‌اش برنامه داشته باشد
 امام جمعه هم براي شهرش بايد برنامه داشته باشد،
 انجمن اولياء و مربيان كه يكي از نهادهاي تأثيرگذار  است دركشور، 8 جلسه موظف دارند در طول سال با پدرها و مادرها، اگر مسئول انجمن در اداره  و در مدرسه انسان فكور و دلسوزي  باشد بسياري از معضلات خانوادها را مي‌تواند با همين 8 جلسه و دركنار اين جلسات برطرف كند
مناسبت بعدي روز تربيت بدني، ورزش
در روايات ما و درآيات فروان داريم به  اين مسئله‌ي ورزش اشاره شده است  
از جمله اميرالمؤمنين عليه‌السلام فرمود
الصِّحَّةُ أَفْضَلُ النِّعَمِ.  بالاترين نعمتها اين است كه آدم سالم باشد 
و إنّ لبدنك عليك حقّاً،  همانطوركه روح گردن ما حق دارد ما روحمان را بايد پرورش بدهيم اين جسم هم گردن من حق دارد
بيمار كه مي‌شوم من نبايد همينجوري رها كنم، و بايد تلاش كنم سالم بمانم در قرآن آيه‌ي 26 قصص وقتي مي‌خواهد دختر شعيب به پدرش بگويد ايشان را اجير كن موسي را مي‌گويد 
إِنَّ خَيْرَ مَنِ اسْتَأْجَرْتَ الْقَوِيُّ الْأَمين‏ قوي باشد، وقتي كه خداي متعال مي‌خواهد فرمانده نصب كند در247 بقره مي‌فرمايد 
  إِنَّ اللَّهَ اصْطَفاهُ عَلَيْكُمْ وَ زادَهُ بَسْطَةً فِي الْعِلْمِ وَ الْجِسْمِ     جسم هم مهم است، 
دردعاي كميل آخر دعاي كميل ما درخواست مي‌كنيم
 قَوِّ عَلَى خِدْمَتِكَ جَوَارِحِي‏  اين  اعضاي من، جوارح من قوي باشد براي اينكه خدمت كنم به دينت  
در دعاي امام سجاد عليه‌السلام 
 اللَّهُمَّ ... اجْعَلْ قُوَّتِي فِي طَاعَتِكَ  خدايا اين توانم در بندگي تو مصرف شود 
وَ نَشَاطِي فِي عِبَادَتِكَ 
 بزرگاني كه كار كردند روي ورزش، مي‌گويند تن سالم و ورزش باعث تقويت اراده مي‌شود، سلامتي انسان از خيلي از بيماري‌ها كم مي‌شود سكته و فشار خون و بيماري ديابت، عمرطولاني‌تر مي‌شود به صورت طبيعي اخلاق انسان بهتر مي‌شود، ورزشكارها اخلاقشان هم بهتر است، صرفه جويي كلان در مصرف دارو مي‌شود و آسيب هاي اجتماعي كم مي‌شود من دركاشان بعضي از محله‌ها را كه رفتم كساني كه در آن محله اهل تفكر بودند گفتند وقتي ما ديديم اين ‌آسيب اجتماعي در اين محله وجود دارد، ‌تلاش كرديم ورزشگاه را زياد كنيم والان در يك بازه‌ي زماني چند ساله، بسياري از آسيب‌هاي اجتماعي از بين رفته 
مناسبت پاياني بحث حماس هست و حرفهاي ترامپ
رهبر معظم درباره‌ي جناب يحيي  سنوار فرمودند كه او يك چهره‌ي درخشان مقاومت و مجاهد بود 
آقاي يحيي سنوار، سالگرد ايشان  است، با عزم پولادين در برابر دشمن ظالم و متجاوز ايستاد  با تدبير و شجاعت به دشمن سيلي زد، ضربه‌ي جبران ناپذير 7 اكتبر، درتاريخ اين منطقه يادگار  يحيي سنوار است، برادران و خواهران ببينيد ايمان و اراده و مجاهدت چه مي‌كند، يك نفر يحيي سنوار، به توفيق الهي يك طرحي مي‌ريزد به نام طوفان الاقصي، كه سه دستگاه اطلاعاتي مهم رژيم موساد، شاباك و آمان نتوانستند پيش بيني كنند‌ آن را، اين‌ها معتقد بودند دكترين رژيم دكترين جنگ برق آسا است، ضربه بزن، برگرد به وقتي كه ترامپ، نتانياهو با هاش مشورت كرد كه توكه مي‌خواهي 23 خرداد به ايران حمله كني، چندروزه تمام مي‌شود؟ نتانياهو گفت 3 روزحد اكثر 5 روز، 3 روزحد اكثر 5 روز، 
اصلا دكترين رژيم، حمله‌ي برق آسا وجنگ برق آسا است، دوسال حماس او را به چالش كشيد و آخرش هم با اين ابهت حماس، جسدهاشون را رژيم از نيروي مقتدر حماس تحويل گرفتند
يكي از فوايد طوفان الاقصي اين بود گُسل‌هاي كه در رژيم بود را آشكار كرد، درداخل كشور، ‌اعتراضات كاپلان، يعني آن ميدان درتل آويو، شد نماد  اصلي جنبشهاي ضد دولتي و ضد رژيم، كه در اين ميدان كاپلان اصلا پرچم اسرائيل را خود اسرائيلي‌ها به ‌آتش كشيدند، كيسينجر يك حرفي را زد در اوج جنگ ويتنام، گفت اگر يك چريك، شكست نخورد اين پيروز است، اما يك ارتش اگر پيروز نشود شكست خورده است، چريك حماس، با ارتش تا دندان مسلح رژيم با هم درگير شدند، كيسينجر مي‌گويد همينكه حماس شكست نخورد پيروز است، درحالي كه رژيم در اينجا شكست خورد يعني يك پيروزي مضاعف براي چريكهاي حماس عون الله و باذن الله رقم خورد 
ترامپ در اين  اجلاس شرم الشيخ، آمد حرفهايي را زد البته قبلش در تل آويو ديداري با نتانياهو داشت كه 4 تا شرط گذاشته براي توافق با ايران و وقتي شرطها را مي‌گفت نتانياهو آن سرش را به عنوان تأييد بالا و پايين مي‌كرد.
ترامپ مي‌گويد اگر ايران مي‌خواهد با من توافق كند اولا بايد توقف بده برنامه‌ي هسته اي اش را 1-
2-بايد از تروريست منطقه، شما به جايش بگذاريد يعني محور مقاومت، محورمقدس مقاومت، ايران بايد قطع حمايت كند
3- بايد پايان بدهد به هراس همسايگان تهديد همسايگانش،
4- بايد موجوديت رژيم صهيونيستي را به رسميت بشناسد 
اين 4 تا پيش شرط آقاي ترامپ است براي اين كه با ايران توافق بكند 
ما درججواب ترامپ دو سه تا جمله را بايد بگوييم 
بعد مي‌گويد كه، مي‌گويد اين آتش بسي كه الان در غزه  برقرار شده، باعث شده دنيا  بشوند عاشق اسرائيل، ما بگوييم اولا
بعد از همين اتش بس غزه دراقصي نقاط دنيا تظاهرات عليه رژيم برقراربود از جمله تظاهرات نيم ميليون نفري در انگستان درلندن، عليه اسرائيل،
 ثانيا، اين چه عشقي است به اسرائيل كه حتي همين دور و بري‌هاي خود شماي آقاي ترامپ كه آمدند در شرم الشيخ مصر با تو عكس بگيرند بعضي از همينها شرط كردند كه اگرنتانياهو بيايد در جلسه‌ي مصر ما اصلا حضور پيدا نمي‌كنيم انقدر اين وجود نحس و نجس است كه حتي دور وبري هاي توترامپ هم حاضر نيستندكنارش عكس بگيرند
ثالثا آقاي ترامپ اين چه عشقي است به رژيم كه 68 درصد مردم آمريكا در نظرسنجي‌هاي خودشان از رژيم حمايت نمي‌كنند 
و نكته‌ي پاياني آقاي ترامپ تو مي‌گويي ايران بايد رژيم را به رسميت بشناسد تا ما توافق كنيم، ما به تو مي‌گوييم، تو 
ملت عظيم الشأن ايران را نشناختي، 
رهبر عزيز ما را نشناختي، 
 مقاومت 25 روزه‌ي بچه‌هاي ما را درخرمشهر نشناختي 
شهيد شوشتري‌هاي ما را نشناختي
 شهداي عزيز اقتدار ما را نشناختي
 امام ما را نشناختي 
ما پيرو امامين انقلاب هستيم كه فرمودند ما آمريكا را زيرپا مي‌گذاريم اگر دنيا بخواهد در مقابل دين ما بايستد در مقابل تمام دنيا‌ي ‌آن‌ها مي‌ايستيم 
خدايا در ظهور مولامون، مقتدامون، صاحبمان تعجيل بفرما             
 سلام ما، ‌ادب ما، اخلاص ما را  از اين اجتماع به محضرشان ابلاغ بفرما
همه اين جمع و حق داران و شنوندگان ما را درزمان غيبت و ظهور براي مولامون سرباز قرار بده 
از هرعملي كه موجب ناراحتي امام زمان مي‌شود ما در باز بدار
هرعملي كه موجب خوشحالي آقا مي‌شود ما را به انجامش موفق بدار
رهبر عزيزمان درپناه خودت مصون و محفوظ بدار
پرچم انقلاب توسط رهبر مقتدرمان، رهبر حكيممان هر چه زودتر به صاحب اصلي برسان
ثوابي از اين اجتماع به روح بنيانگذار نظاممان و همه‌ي شهدا قبل و بعد انقلاب شهداي دو جنگ8 ساله و 12روزه عائد و واصل بفرما 
خدايا مقام جانبازان  و ازادگان وايثارگران ما را و شهداي و خانواده‌هاي معظمشان را متعالي بفرما
بيمارانمان مخصوصا بيماران مد نظر شفاي عاجل كرم بفرما 
 
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ‏
وَ الْعَصْرِ (1) إِنَّ الْإِنْسانَ لَفي‏ خُسْرٍ (2)إِلاَّ الَّذينَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ وَ تَواصَوْا بِالْحَقِّ وَ تَواصَوْا بِالصَّبْرِ (3) صدق الله العلي العظيم 
اللهم عجل لوليك الفرج 

برچسب ها
مطالب مرتبط
کاشان - خیابان شهید بهشتی - کوچه جمال آباد - دفتر نماینده مقام معظم رهبری و امام جمعه کاشان - کدپستی: ۸۷۱۴۶۷۸۳۸۹
تلفن: ۵۵۷۸۱۸۱ - ۵۵۷۸۸۸۸ - ۵۵۷۲۲۴۴ (۰۳۱)
نمابر: ۵۵۷۸۱۸۲ (۰۳۱)
© کلیه حقوق مادی و معنوی برای پایگاه اطلاع رسانی سفیر ولایت محفوظ است. استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.