/
صفحه اصلی
/
خبرخوان
/
ارتباط با ما
/
¤ ۱۴۰۳ شنبه ۶ مرداد
تاریخ ارسال:۱۴۰۱ جمعه ۲ دي
چاپ خبر
نماز عبادی سیاسی جمعه کاشان به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی مورخ دوم دی ماه ۱۴۰۱ نماز عبادی سیاسی جمعه کاشان به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی مورخ دوم دی ماه ۱۴۰۱
خطبه اول

خطبه دوم

خطبه اول
سلام عليكم و رحمت الله
اعوذ بالله من الشيطان الرجيم
 بسم الله الرحمن الرحيم
الحمد و الثنا لله رب العالمين و الصلوة و السلام علي خيرخلقه و اشرف بريّته محمد ابن عبدالله صلي الله عليه و آله و سلم و علي اهل بيته الطيبين الطاهرين سِيَّمَا بَقِيَّةُ اللَّهِ فِي الْأَرَضِينَ وَلعْنَة الله عَلِيِّ أَعْدَائِهِمْ أَجْمَعِينَ، الی يَوْمِ الدِّينِ
اوصيکم عباداللّه و نفسي بتقوي الله
امروز سی و نهمین خطبه ما در نماز جمعه است؛ میرویم محضر دعای سی ونهم صحیفه سجادیه "فِي طَلَبِ الْعَفْوِ وَ الرَّحْمَةِ" یک عبارت امام سجاد علیه السلام این است.
﴿2﴾ اللَّهُمَّ وَ أَيُّمَا عَبْدٍ نَالَ مِنِّي مَا حَظَرْتَ عَلَيْهِ ، وَ انْتَهَكَ مِنِّي مَا حَجَزْتَ عَلَيْهِ ، فَمَضَى بِظُلَامَتِي مَيِّتاً ، أَوْ حَصَلَتْ لِي قِبَلَهُ حَيّاً فَاغْفِرْ لَهُ مَا أَلَمَّ بِهِ مِنِّي ، وَ اعْفُ لَهُ عَمَّا أَدْبَرَ بِهِ عَنِّي ، وَ لَا تَقِفْهُ عَلَى مَا عَنْهُمْ فِيَّ ، وَ لَا تَكْشِفْهُ عَمَّا اكْتَسَبَ بِي ، وَ اجْعَلْ مَا سَمَحْتُ بِهِ مِنَ الْعَفْوِ ارْتَكَبَ ، وَ تَبَرَّعْتُ بِهِ مِنَ الصَّدَقَةِ عَلَيْهِمْ أَزْكَي صَدَقَاتِ الْمُتَصَدِّقِينَ ، وَ أَعْلَي صِلَاتِ الْمُتَقَرِّبِينَ
(2) خدایا! هر بنده‌ای که رسید از طرف من به او مطلبی که حرام بود. یا کاری انجام داد نسبت به من که بر او ممنوع کرده بودی (دو طرف را حضرت دارند بیان می کنند چه گناه من نسبت به یک برادر ایمانی چه گناه او نسبت به من ) با اون ظلمی که در حق من کرده از دنیا رفته؛ یا هنوز زنده است پس او را نسبت به ستمی که بر من روا داشته بیامرز و در رابطۀ با حقّی که از من پایمال کرده از او گذشت کن و دربارۀ آنچه با من کرده او را (در مواقف برزخ) نگه ندار و به خاطر گناهانی که با ستم بر من مرتکب شده رسوایش نساز و آنچه که مسامحه کردم ازعفو نمودن آنها و آنچه که  بخشش نمودم از صدقه دادن بر آن ها پاکیزه ترین صدقه‌های صدقه دهندگان و بهترین صله های و عطا های مقربان درگاهت قرار بده.
﴿3﴾ وَ عَوِّضْنِي مِنْ عَفْوِي عَنْهُمْ عَفْوَكَ ، وَ مِنْ دُعَائِي لَهُمْ رَحْمَتَكَ حَتَّى يَسْعَدَ كُلُّ وَاحِدٍ مِنَّا بِفَضْلِكَ ، وَ يَنْجُوَ كُلٌّ مِنَّا بِمَنِّكَ .
(3) و در برابر گذشت من از آنان تو هم من را ببخش و در مقابل دعایم برای آنان رحمتت را ؛ تا هر یک از ما به سبب فضل تو سعادتمند شویم؛ و هر کدام‌مان به‌خاطر احسانت رستگار گردیم.
این می شود تقوی. ما ظلم نکنیم؛ اگر هم به ماظلم کردند ببخشیم. نگذاریم کینه در دل بماند.
مطلب قرانی که امروز در محضر کتاب شریف قران هستیم آیه 32 سوره مبارکه بقره هست:
قَالُوا سُبْحَانَكَ لَا عِلْمَ لَنَا إِلَّا مَا عَلَّمْتَنَا إِنَّكَ أَنتَ الْعَلِيمُ الْحَكِيمُ
ﻓﺮﺷﺘﮕﺎﻥ ﮔﻔﺘﻨﺪ: «ﺧﺪﺍﻳﺎ، ﺗﻮ ﭘﺎﻛﻲ. ﺟﺰ ﺁﻧﭽﻪ ﺗﻮ ﻳﺎﺩﻣﺎﻥ ﺩﺍﺩﻩ‌ﺍی، ﻫﻴﭻ ﻋﻠﻤﻲ ﻧﺪﺍﺭﻳﻢ!  ﻓﻘﻂ ﺗﻮ ﺩﺍﻧﺎی حکیم هستی.»(البقره ٣٢)
چند نکته:
1- «سُبْحَانَكَ»
این ذکر شریف «سُبحان» خیلی ذکر مهمی است. در تسبیحات حضرت زهرا (سلام الله علیها) با این که یکی الله اکبر است، یکی الحمدلله است، یکی سبحان الله ولی اسم مجموعه شده تسبیح حضرت زهراء. این تسبیح به تعبیر حضرت آیه الله جوادی در تسنیم جلد3 صحفه 237: اولا خود سبحان یعنی خدایا تو پاک و منزه‌ای عیب نداری. ثانیا از ماده سین، با و حا گرفته شده؛ که در سوره مزمل آیه 7 تصریح شده:«إِنَّ لَكَ فِي النَّهَارِ سَبْحًا طَوِيلًا» یا رسول الله شما در روز اشتغال طولانی داری روز ها مشغول کار هستی شب برای خود تو هست. این «سَبْحًا» همان ماده سبحان است یعنی اشتغال و جریان کار. ایشان از این ماده استفاده می‌کنند می فرمایند: پس کسی که می خواهد مُسبح خدا باشد باید این تسبیح او جریان داشته باشد پیوسته باشد این سبحان الله اشتغال دائمی ما باشد. همیشه بگویم: خدایا نقص هرچی هست برای من هست تو هیچ نقص و عیبی نداری این جا فرشته‌ها همین نکته را به خداوند عرضه داشتند. گفتند: «سُبْحَانَكَ» تو پاک و منزه‌ای اما تسبیح حضرت زهرا، در روایت داریم هر کس همین تسبیح حضرت زهرا را بگوید و بخوابد مصداق این آیه شریفه است که فرمود: «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اذْكُرُوا اللَّهَ ذِكْرًا كَثِيرًا» (احزاب ۴۱) ای کسانی که ایمان آورده‌اید ذکر کثیر بگوید. حضرت فرمودند: یعنی تسبیحات حضرت زهراء را قبل از خواب بگوید. امام صادق علیه السلام فرمودند: «مَن باتَ علی تسبیح فاطمه سلام الله علیها کان من الذاکرین الله کثیرا» هرکس بخوابد بعد از این که تسبیح حضرت زهراء سلام الله علیها را گفته باشد این جزو مصادیق ذاکرین خداست آن هم ذکر کثیر. در یک روایت دیگر فرمودند: اگر تسبیح حضرت زهراء را بگوی قبل از این که پای شما جا به جا شود خدای متعال شما را بخشیده «مَن قال تسبیحَ فاطمه صلوه الله علیها قبل اَن یُثنَی رِجلَیه غُفِرَ له» در حدیث دیگری از امام صادق علیه السلام فرمود: کامل کردن تسبیح حضرت زهراء این است که آخرش یک دانه بگویم «لا اله الا الله».
2-در این جا چه کرده بودند فرشته ها که گفتند: «سُبحانَکَ» ؟
چند نظر را مفسران بیان کردند؛ که من یکی از نظرات را تقدیمتان می کنم.
بعد از این که خدای متعال به فرشته‌ها فرمود: «أَنبِئُونِي بِأَسْمَاءِ» فرشته ها دیدند نه تعلیم را بلدند یعنی نه اسما الهی به جان آن ها رسیده و نه می توانند در حد یک گزارش اجمالی خبر بدهند. وقتی دیدند از اِنباء هم عاجزاند، روشن شد حضرت آدم شایستگی خلافت الهی را دارد و استعداد فرشتگان برای خلافت الهی نیست. پی بردند آن عدم تعلیم از باب این نبود که نعوذ بالله خدا می‌خواسته فیض‌اش را از این ها منع بکند، بخل بورزد؛ بلکه استعداد فرشته اینقدر نیست که بی واسطه شاگرد خدا بشود. این استعداد مال انبیاء است مال حضرت آدم است.
 بعد آیه الله جوادی می فرماید: این مطلب که تعلیم اسما الله به حضرت آدم شد و به فرشته‌ها تعلیم نشد شبیه همان حدیثی است که پیامبر عظیم الشان موقعه رحلت خودشان به شاگرد برجسته خودشان امیرمومنان هزار باب را تعلیم کردند؛ این می شود آن تعلیم بی واسطه. امیرمومنان فرمود: «عَلَّمَنِي  رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ أَلْفَ بَابٍ مِنَ اَلْعِلْمِ فَانْفَتَحَ لِي مِنْ كُلِّ بَابٍ أَلْفَ بَابٍ» به من تعلیم داد هزار باب از علم که از هر بابی هزار باب دیگر گشوده شد. واسطه برای فیض خدا به پیامبر اکرم هیچ فرشته‌ای نیست. پیامبر اکرم مستقیم فیض را از خدا می‌گیرند؛ اگر هم شنیدیم جبرائیل وحی را می‌گیرد؛ در مرحله نورانی خود جبرائیل از پیامبراکرم دریافت می‌کند و در زمین به وجود جسمی پیامبراکرم تحویل می‌دهد هیچ کسی واسطه برای فیض به پیامبر اکرم نیست.
3- فرشته‌ها گفتند: لَا عِلْمَ لَنَا.
این خیلی نکته مهمی است. یادبگیریم اگر چیزی را بلد نیستیم بگویم من بلد نیستم. آیه الله مصباح می فرمود: من یک بار از علامه طباطبایی در مسیر راه پرسیدم حضرت استاد این مسئله فلسفی چه می‌شود؟ علامه فرمودند: نمی دانم. بعد از این که چند قدمی جلو رفتیم فرمود: حاج آقای مصباح ببینید این جوابی که می‌دهم می‌تواند جواب درستی باشد. جوابی فرمودند بسیار دقیق؛ ولی اولش فرمودند نمی‌دانم بعد هم فرمودند ببینید این جواب می شود. این درس مکتب انبیاء و فرشتگان است «لا علم لنا». همین مطلب را در مکانیکی، پزشکی و مشاوره و... هم بگوید. یکی از بستگان ما گفت: داشتم می‌رفتم سمت مشهد. تهران ماشین خراب شد؛ رفتم یک مکانیکی این بنده خدا گفت: این عیبی که وارد شده باید این قطعات را عوض کنی حالا این شخص شاگرد مغازه بود و استادکار اصلی نیامده بود. برای من دو میلیون تومان قطعه عوض کرد عیب هم برطرف نشد با همان عیب مسیر را ادامه دادم تا در قائم شهر با چهل و پنج هزار تومان حل شد. وقتی آدم بلد نیست نباید نسخه بی‌خود بدهد. در مسائل شرعی هم همینطور. از من و امثال من سوال می کنند مسائل گاهی اوقات خیلی دقیق است، مسائل بانوان فوق العاد دقیق است آدم راحت می‌گوید نمی‌دانم به این شماره تماس بگیرید ایشان تخصص بیشتری دارد.
4- ادب فرشته‌ها «قَالُوا سُبْحَانَكَ لَا عِلْمَ لَنَا إِلَّا مَا عَلَّمْتَنَا»
آدم یک اشتباهی، یک ترک اولی، یک تعجبی که از خدا می کند، سریع جبران بکند. حضرت موسی کلیم الله که با خدای متعال صحبت کرد حضرت آیه الله جوادی می فرماید: وقتی که دیگر مشافهتا با خدا صحبت کرد (به تعبیر من) طمع کرد به آن چیزی که پیامبر اکرم در معراج برایش اتفاق افتاد، بعد از این مکالمه شیرین خدا با او عرض کرد: «رَبِّ أَرِنِي أَنظُرْ إِلَيْكَ» حالا همان چیزی که پیامبر اکرم دید من هم میخواهم با دلم مشاهده کنم اما در ادامه خدا فرمود:«فَلَمَّا تَجَلَّى رَبُّهُ لِلْجَبَلِ جَعَلَهُ دَكًّا وَخَرَّ مُوسَى صَعِقًا» خدا در کوه تجلی کرد کوه متلاشی شد و حضرت موسی بی‌هوش افتاد «فَلَمَّا أَفَاقَ قَالَ سُبْحَانَكَ» وقتی به هوش آمد گفت: «سُبْحَانَكَ» این مقام مال محمد و آل محمد است.
همین ادب را انسان از پدر و مادر شهداء می بیند. به دیدن پدر شهیدی رفتم ایشان تعریف کرد گفت: وقتی پسر اولم آقا مهدی شهید شد. (ایشان دو پسرش شهید شده بود) خبر را وقتی به خانم دادم این خانم وقتی شنید پسرم مهدی شهید شده دست‌اش را یک لحظه بالا آورد که به عنوان تاثر به زانویش بزند همین بالا دست را نگه داشت مبادا همین دست زدن به زانو در مقابل خدا خلاف ادب باشد. فرشته‌ها باید یاد بگیرند از این پدر شهید از این مادر شهید.
نکته آخر- «لَا عِلْمَ لَنَا إِلَّا مَا عَلَّمْتَنَا إِنَّكَ أَنتَ الْعَلِيمُ الْحَكِيمُ»
سوال- آیا فرشته می تواند رشد علمی داشته باشد یا محدود است؟ چون یک آیه دیگری هست «ما منا الا له مقام معلوم»
اولا- برتری انسان ها بر فرشتگان به این است که انسان هم در دنیا و در برزخ و هم در بهشت رشد علمی دارد.
آیه الله کشمیری (ره) کتابی دارد به نام "آفتاب خوبان" در آن جا من خواندم که از ایشان پرسیدند برزخ چگونه است؟ فرمود: شب‌ها منبری گذاشته می شود پیامبر‌اکرم سخنرانی می‌کنند تمام مومنین پای درس پیامبر اکرم می‌نشینند و تکامل علمی است.
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ‏
قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ (1)اللَّهُ الصَّمَدُ (2)لَمْ يَلِدْ وَ لَمْ يُولَدْ (3)وَ لَمْ يَكُنْ لَهُ كُفُواً أَحَدٌ (4)

خطبه دوم
بسم الله الرحمن الرحيم
الحمد و الثناء لله رب العالمين و الصلوات و السلام علي خير خلقه و اشرف بريّته محمد ابن عبدالله صلی الله علیه وآله و سلم، و صل علي اميرالمؤمنين علي ابن ابي طالب و صل علي الصديقه الطاهره فاطمه الزكيه سيده نساء‌العالمين، و صل علي الحسن و الحسين سيدي شباب اهل الجنّه و صل علي علي ابن الحسين زين‌العابدين و محمد بن علي الباقر و جعفر بن محمد الصادق و موسي ابن جعفر الكاظم و عَلِيِّ بْنِ مُوسَى الرِّضَا الْمُرْتَضَى و محمد ابن علي الجواد، و علي ابن محمد الهادي و الحسن ابن علي الزكي العسكري، و الحجت ابن الحسن المهدي القائمَ المنتظر، بِهِمْ نتَوَلَّى و من اعدائهم نتبرء
اوصيکم عباداللّه و نفسي بتقوي الله
توصیه این خطبه ما، حکمت چهارم نهج البلاغه باشد.
اَلْعَجْزُ آفَةٌ، ناتوانى، آفت وَاَلصَّبرُ شَجَاعَةٌ، صبر و شکیبایی شجاعت است.
رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم در صحفه 19 می فرماید:
«به‌رغم همه‌ی این مشکلات طاقت‌فرسا، جمهوری اسلامی روزبه‌روز گامهای بلندتر و استوارتری به جلو برداشت. این چهل سال، شاهد جهادهای بزرگ و افتخارات درخشان و پیشرفتهای شگفت‌آور در ایران اسلامی است. عظمت پیشرفتهای چهل‌ساله‌ی ملّت ایران آنگاه بدرستی دیده میشود که این مدّت، با مدّتهای مشابه در انقلابهای بزرگی همچون انقلاب فرانسه و انقلاب اکتبر شوروی و انقلاب هند مقایسه شود. مدیریّتهای جهادی الهام‌گرفته از ایمان اسلامی و اعتقاد به اصل «ما میتوانیم» که امام بزرگوار، به همه‌ی ما آموخت، ایران را به عزّت و پیشرفت در همه‌ی عرصه‌ها رسانید.»
تقوی یعنی انسان احساس عجز نکند؛ آمریکایی ها دقیقا دارند این جمله را ترویج می‌کنند؛ در مقابل بیانیه گام دوم می‌گویند: باید این جمله را رواج بدهیم، که جمهوری اسلامی به بن بست رسیده است دیگر نمی شود کاری کرد. در مقابل‌اش امیرمومنان می‌فرماید احساس عجز نکنید، استقامت کنید؛ با مدیریت جهادی می توانیم ان شا الله.
مناسبت ها:
مناسبت اول- روز حمل و نقل را در هفته گذشته داشتیم.
از همه رانندگان عزیز در انواع و اقسام ماشین ها ممنون هستیم؛ مخصوصا از عزیزانی که در رساندن شما به نمازجمعه هر هفته ثوابی را برای خودشان و برای مومنین فراهم می کنند. برایشان آرزوی توفیق داریم.
مناسبت دوم-روز ثبت احوال در سوم دی.
از این جهت که ثبت احوال یک کارش ثبت نوزادها است و یک کار دیگرش ابطال شناسنامه‌ها با رحلت است؛ به مدیر ثبت احوال گفتم: اگر توجه کنید، خیلی شما به یاد معاد هستید؛ یکی شناسنامه را برای تولد می‌آورد، یکی هم شناسنامه را برای ابطال که پایان زندگی است. انسان را یاد معاد می اندازد که این دنیا محل ماندن نیست. یک توصیه‌ای هم برای اسم نیکو دارم؛ پیامبر عظیم الشان فرمودند: بچه‌ها گردن پدر و مادر ها چند ؟؟؟ حق دارند: اولین حق این است که قبل تولد بچه در انتخاب همسر دقت کنیم؛ تا برای بچه آیندمان مادر خوب انتخاب کنیم «اختیاره لوالدته»
دومین حق انتخاب اسم نیک هست. اسامی انبیا و چهارده معصوم و منسوبین به چهارده معصوم بهترین اسم‌ها است؛ که روز قیامت به این که اسم من را عباس گذاشتی، اسم من را فاطمه گذاشتی، اسم من را رقیه گذاشتی، افتخار می‌کند و در روایت داریم آن اسامی دیگر گله می‌کنند؛ که این چه اسمی بود برای من گذاشتی، امروز من شرمنده پیامبراکرم هستم.
سومین حق یاد دادن سواد به بچه است «یُعلِّمُهُ الکِتابَۀَ». حق چهارم تعلیم قران«یُعلِّمُهُ القران». حق پنجم وقتی به بلوغ رسید اسباب ازدواج بچه‌اش را فراهم کند«یُزَوِّجُهُ اِذا بَلَغَ». آخرین حق هم این است در ادب کردن فرزندنمان حداکثر تلاش را داشته باشیم«المُبالَغَةُ فی تَادیبِهِ». این ها حقوقی است که پیامبراکرم گردن ما گذاشته‌اند.
مناسبت سوم- میلاد حضرت مسیح چهارم دی.
من یک حدیثی از حضرت مسیح می‌خوانم موعظه‌ای برای من و شما باشد.
حضرت مسیح فرمود: مَن نَظَرَ إلَى الحَيَّةِ تَؤُمُّ أخاهُ لِتَلدَغَهُ و لَم يُحَذِّرْهُ حتّى قَتَلَتْهُ فلا يَأمَنْ أن يَكونَ قَد شَرِكَ في دَمِهِ ،و كذلكَ مَن نَظَرَ إلى أَخيهِ يَعمَلُ الخَطيئةَ و لَم يُحَذِّرْهُ عاقِبَتَها حتّى أحاطَت بهِ فلا يأمَنْ أن يَكونَ قَد شَرِكَ في إثمِهِ.
هر كس مارى را ببيند كه به طرف برادرش مى رود تا او را نيش زند و برادر خود را برحذر ندارد و مار او را بكشد، نبايد خودش را از شركت در خون او مبرّا بداند. همچنين هر كه ببيند برادرش گناه مى كند و او را از عاقبت آن برحذر ندارد تا گناه او را فرا گيرد، از شركت در گناه وى مبرّا نيست.
شما در کلان نگاه بکنید به مسیحیت می‌گویم به آقای پاپ می‌گویم: آقای پاپ این نصیحت مسیح پیامبر بزرگ خداست پیامبری که شما به پیامبری او افتخار می‌کنید. آیا شما گناه را نمی بینید؟ آیا گناه را در اسرائیل نمی‌بینید؟ آیا گناه را در یمن نمی‌بینید؟ چرا به رئیس جمهور آمریکا تشر نمی‌زنید؟ آقای پاپ طبق همین حدیث شریف حضرت مسیح، در جرم تمام جنایتکارانی که به اسم مسیح در عالم این کارها را دارند انجام می‌دهند، شریک هستید.
مناسبت چهارم- نهضت سوادآموزی است.
از همه کسانی که در این امر شرکت دارند صمیمانه ممنون هستم. این قلم امام هر جا یک نهادی را تاسیس کردند، برکت‌اش واقعا عالم‌گیر است. وقتی آمدند به من گزارش دادند، گفتم: از افراد مسنی که آمدند سواد یادگرفتن به تحصیلات عالیه رسیدند؟ گفتند: بله یک خانمی چهل و پنج سالگی تحصیلات را شروع کرد و الان رسیده به ارشد، فوق لیسانس گرفته است و دارد تدریس می‌کند.
این از برکات نهضت امام است.
مناسبت پنجم- شهادت آیه الله غفاری در 6 دی 1353 است.
تولد ایشان سال 1295 بوده، یعنی در 58 سالگی به شهادت رسیدند. این های که شاه را هنوز دوست دارند، همین مطلبی که درباره شهید غفاری عرض می کنم برای این که کسی هر روز یک تسبیح دست بگیرد، بر محمدرضا و ساواک محمدرضا لعن بفرستد، کافی است.
آقای شهید غفاری متولد تبریز، شاگرد امام، علامه، آیه الله بروجردی، آیه الله آسیداحمد آقا خوانساری، آیه الله حجت و آیه الله مرعشی نجفی است.
 وقتی که انجمن های ایالتی ولایتی مطرح شد؛ که سوگند به قران کریم را حذف کردند و امام خروشید، یکی از یاران امام که در اعتراض به این لایحه سخنرانی کرد شیهد غفاری بود. وقتی که رفراندم خواستند انجام دهند؛ آن انقلاب سفید را که اصول شش گانه از جمله همین مواد بود. امام فرمود: این قانونی نیست جناب آقای غفاری با شجاعت آمد اعتراض کرد؛ در مسجد خاتم الاوصیا ایشان منبر می رود سرهنگ شاه در مسجد می‌آید آخر مسجد می‌ایستد دست اش را به کمرش را می گذارد. آیه الله غفاری بدون ترس می فرماید: جناب سرهنگ مردم نشسته‌اند دارند حرف من را گوش می دهند شما هم بنشین هیچ نمی ترسد. بعد از آن شاه وقتی دید امام موضع گرفت آقای غفاری شاگردان دیگر امام موضع گرفتند، اسفند همان سال آمد توهین کرد به علما و آن ها را تشبیه های عجیبی کرد. امام در مقابل این توهین شاه فرمود: نوروز امسال را من عزا اعلام می‌کنم. آقای غفاری از اعلام عزای امام حمایت کرد. شاه در یک ماجرای ترور می شود؛ ساواک دستور می دهد همه مساجد باید به شکرانه برای سلامتی شاه دعا کنند. آقای غفاری زیر بار نمی‌رود یک دو روز ماند به این ماجرای دعا، تمام فرش‌های مسجد را به قالی‌ شویی می‌دهد که مسجد بدون فرش باشد. اصلا موضوع را منتفی می کند
در زمان شاه در کنار همین مسجد ایشان یک باغی بود مال یکی از دوستان اسدالله علم؛ این مردک عیاش بود. آقای غفاری می‌گوید: دیدم کنار مسجدی که من افاضه می‌کنم شب جمعه دعای کمیل می‌خوانم این آقا دارد با حمایت اسدلله علم در باغ‌اش فحشا راه انداخته است. به مردم گفتم: ما داریم دعای کمیل می خوانیم در کنار ما تو این باغ دارد فحشا می‌شود تا کی باید صبرکنیم؟ تذکر دادم گوش نمی دهند. همه مردم بلند شدند داخل باغ رفتند. تمام صاحبان فحشا حتی اسدالله علم فرار کردند. هیچ نترسید از این که بعدا ساواک او را احضار کند. چندین بار ایشان را زندان انداختند شکنجه های عجیب هم روحی و هم جسمی کردند. شکنجه روحی ایشان این بود که تمام محاسن شریفشان را با تیغ خشک تراشیدند؛ یک روحانی را به این شکل دربیارند براش خیلی از نظر روحی شکست است. از نظر جمسی خانواده‌شان وقتی رفتند دیدن ایشان دیدند دوتا دست شکسته است زیر بغل‌ها را گرفتند که برای دیدار با خانواده بیاورند. از ضربه های شلاق و شکنجه تمام بدن کوفته ولی هیچ گله هم نمی کنند به خانمشان فرمود: خانم این ارثی است که از امام کاظم به ما رسیده «ذِي السَّاقِ الْمَرْضُوضِ بِحَلَقِ الْقُيُودِ» صاحب آن استخوان های ساق خرد شده. امام وقتی بعد از شهادت ایشان اطلاعیه دادند سخنرانی کردند جملاتی را بکار بردند. امام فرمودند: علماء ما را زندان می‌برند پایشان را ارّه می‌کنند بدن را در روغن داغ جوش می‌اندازند ایشان را با این وضعیت به شهادت رساندند. همین یک دانه کفایت می‌کند که یک شخصی بخواهد محمدرضا پهلوی ملعون را بشناسد.
مناسبت آخر – فاطمیه عزیز است.
من از همه ممنون هستم. کاشان هر جا رفتم؛ خیابان ها خیلی احترام کردید. وسط بلوار نام شریف فاطمه، عبارات مختلف در رابطه با حضرت زهرا سلام الله علیها، خصوصا آن وصیت حضرت زهرا «یا علی غسِّلنِی باللیل دفِّنِی باللیل» یکی از جوانان عزیز گفت: چرا این قدر این را می نویسید؟ گفتم: پسرم این یک عبارت سیاسی هست که مردم راه را گم نکنند. چرا حضرت زهرا شب باید دفن شود؟ در کنارش سازمان تبلیغات معارف دیگر فاطمی را بنویسند.
یک جمله از خطبه فدک حضرت زهرا بخوانم. افتخار کنید به شجاعت این بانوی هجده ساله. آمد در مسجد مقابل حکام غاصب، مهاجر و انصار همه نشسته اند هیچ نترسید حضرت زهرا فرمود:
فَلَمَّا اِختارَ اللَّهُ لِنَبِیِّهِ دارَ اَنْبِیائِهِ وَ مَأْوى اَصْفِیائِهِ، ظَهَرَ فیکُمْ حَسْکَةُ النِّفاقِ، وَ سَمَلَ جِلْبابُ الدّینِ، وَ نَطَقَ کاظِمُ الْغاوینَ، وَ نَبَغَ خامِلُ الْاَقَلّینَ، وَ هَدَرَ فَنیقُ الْمُبْطِلینَ، فَخَطَرَ فی عَرَصاتِکُمْ، وَ اَطْلَعَ الشَّیْطانُ رَأْسَهُ مِنْ مَغْرَزِهِ، هاتِفاً بِکُمْ، فَأَلْفاکُمْ لِدَعْوَتِهِ مُسْتَجیبینَ.
و آن گاه که خداوند براى پیامبرش خانه انبیاء و آرامگاه اصفیاء را برگزید، علائم نفاق در شما ظاهر گشت، و جامه دین کهنه، و سکوت گمراهان شکسته، و پست رتبه‏‌گان با قدر و منزلت گردیده، و شتر نازپرورده اهل باطل به صدا درآمد، و در خانه‏‌هایتان بیامد، و شیطان سر خویش را از مخفى‌‏گاه خود بیرون آورد، و شما را فراخواند، مشاهده کرد پاسخگوى دعوت او هستید.
این خروش فاطمه زهرا سلام الله علیها است.
ان شا الله روز شهادت از طرف حقیر در مسجد شامخی یک ربع به نه تا ده روضه‌ای بر قرار هست. و اگر شهیدی آوردند تشیع می کنیم به طرف کمال الملک روضه سراسری شهرمان.
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ‏
إِنَّا أَعْطَيْناكَ الْكَوْثَرَ (1)فَصَلِّ لِرَبِّكَ وَ انْحَرْ (2)إِنَّ شانِئَكَ هُوَ الْأَبْتَرُ (3)


برچسب ها
کاشان - خیابان شهید بهشتی - کوچه جمال آباد - دفتر نماینده مقام معظم رهبری و امام جمعه کاشان - کدپستی: ۸۷۱۴۶۷۸۳۸۹
تلفن: ۵۵۷۸۱۸۱ - ۵۵۷۸۸۸۸ - ۵۵۷۲۲۴۴ (۰۳۱)
نمابر: ۵۵۷۸۱۸۲ (۰۳۱)
© کلیه حقوق مادی و معنوی برای پایگاه اطلاع رسانی سفیر ولایت محفوظ است. استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.