/
صفحه اصلی
/
خبرخوان
/
ارتباط با ما
/
¤ ۱۴۰۳ شنبه ۶ مرداد
تاریخ ارسال:۱۴۰۱ جمعه ۷ بهمن
چاپ خبر
نماز عبادی سیاسی جمعه کاشان به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی مورخ هفتم بهمن ماه 1401 نماز عبادی سیاسی جمعه کاشان به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی مورخ هفتم بهمن ماه 1401
خطبه اول

خطبه دوم

خطبه اول
سلام عليكم و رحمت الله
اعوذ بالله من الشيطان الرجيم
 بسم الله الرحمن الرحيم
الحمد و الثنا لله رب العالمين و الصلوة و السلام علي خيرخلقه و اشرف بريّته محمد ابن عبدالله صلي الله عليه و آله و سلم و علي اهل بيته الطيبين الطاهرين سِيَّمَا بَقِيَّةُ اللَّهِ فِي الْأَرَضِينَ وَلعْنَة الله عَلِيِّ أَعْدَائِهِمْ أَجْمَعِينَ، الی يَوْمِ الدِّينِ
اوصيکم عباداللّه و نفسي بتقوي الله
امروز چهل و سومین خطبه‌ای هست که در خدمت شما هستم؛ محضر دعای چهل و سوم صحیفه سجادیه می رویم؛ عنوان دعا این است «وَ كَانَ مِنْ دُعَائِهِ عَلَيْهِ السَّلَامُ إِذَا نَظَرَ إِلَي الْهِلَالِ» امام سجاد (علیه السلام) هنگامی که به ماه نگاه می کردند این طور با خدا نجوی می کردند:
«آمَنْتُ بِمَنْ نَوَّرَ بِكَ الظُّلَمَ... أَسْأَلُ اللَّهَ رَبِّي وَ رَبَّكَ... أَنْ يَجْعَلَكَ هِلَالَ بَرَكَةٍ لَا تَمْحَقُهَا الْأَيَّامُ ، وَ طَهَارَةٍ لَا تُدَنِّسُهَا الآْثَامُ»
ایمان آوردم به کسی که به سبب تو، تاریکی‌ها را روشن کرد... می خواهم از خداوند، پروردگارم و پروردگارت... تو را هلال بابرکتی قرار دهد که گذشت روزگاران آن برکت را از بین نبرد؛ و هلال پاکی که گناهان، آلوده‌اش نکند.
«اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ ، وَ اجْعَلْنَا مِنْ أَرْضَى مَنْ طَلَعَ عَلَيْهِ ، وَ أَزْكَى مَنْ نَظَرَ إِلَيْهِ ، وَ أَسْعَدَ مَنْ تَعَبَّدَ لَكَ فِيهِ ، وَ وَفِّقْنَا فِيهِ لِلتَّوْبَةِ»
خدایا! بر محمّد و آلش درود فرست و ما را از خشنودترین کسانی قرار ده که ماه نو بر آنان طلوع کرده و از پاکیزه‌ترین کسانی که به آن نگاه کرده و خوشبخت‌ترین کسانی که در آن به انجام هرگونه عبادت، از واجب و مستحب برخاسته‌اند؛ و ما را در این ماه به توبه موفّق کن.
امام سجاد به ماه نگاه می کند؛ اما به ما چه درس های را در ضمن این نگاه به ماه می دهند؛ از جمله توفیق توبه.
مطلب مستمر ما در خطبه اول قران است؛ به آیه 36 سوره بقره رسیدیم؛ خداوند در این آیه می فرماید:
«فَأَزَلَّهُمَا الشَّيْطَانُ عَنْهَا فَأَخْرَجَهُمَا مِمَّا كَانَا فِيهِ ۖ وَقُلْنَا اهْبِطُوا بَعْضُكُمْ لِبَعْضٍ عَدُوٌّ ۖ وَلَكُمْ فِي الْأَرْضِ مُسْتَقَرٌّ وَمَتَاعٌ إِلَى حِينٍ»
پس شیطان آنها را به لغزش افکند (تا از آن درخت خوردند) و (بدین عصیان) آنان را از آن مقام بیرون آورد، و گفتیم که (از بهشت) فرود آیید که برخی از شما برخی را دشمنید، و شما را در زمین تا روز مرگ قرارگاه و بهره خواهد بود.
چهار نکته صریح از محضر مفسران عالی مقام:
1- کلمه «أَزَلَّهُمَا» به معنی شیطان آن دو را لغزاند، است.
شیطان برای انسان ها چهار نوع ازلال دارد:
یک- ازلال با ز است یعنی شیطان اگر ببیند مومنی در مسیر حق استوار است، او را می لغزاند.
دو- اذلال با ذال است یعنی شیطان اگر ببیند مومنی در اوج عزت هست، او را وسوسه می کند تا ذلیل شود.
سه- اضلال با ضاد است، یعنی شیطان اگر ببیند مومنی در مسیر هدایت است، او را در مقابل این هدایت گمراه می کند.
چهار- اظلال با ظا است، یعنی شیطان اگر ببیند مومنی در مسیر تقوی و نور قران و اهل بیت است او را در سایه و بعد در تاریکی می برد.
نکته‌ای مهمی که مفسران ذکر کردند این است که شیطان آدم و حوایی را لغزاند که در بهشت برزخی مستقر بودند، در نتیجه اگر این شیطان می تواند مستقر در بهشت برزخی را بلغزاند پس من و شما که هنوز افراد غیرمستقر هستیم برای شیطان آسان‌تر است. اگر برای بزرگی که فضائل برای او ملکه و راسخ شده‌اند در آن عالم قبل از تکلیف امکان لغزیدن بود پس برای ما که فضائل ملکه نشده، بیشتر باید مراقبت بکنیم.
اما شیطان چگونه آدم و حوا را لغزاند؟
در آیه 120 سوره مبارکه طه آمده است که شیطان پیش آدم آمد و گفت این درختی که خداوند تو را از آن ممنوع کرده درخت سلطنتی است که کهنه نمی شود «هَلْ أَدُلُّكَ عَلَى شَجَرَةِ الْخُلْدِ وَمُلْكٍ لَا يَبْلَى» ای آدم آیا (میل داری) تو را بر درخت ابدیت و ملک جاودانی دلالت کنم؟
این حرف را زد، قسم هم خورد در آیه 21 سوره اعراف آمده است «وَقَاسَمَهُمَا إِنِّي لَكُمَا لَمِنَ النَّاصِحِينَ» و بر آنان سوگند یاد کرد که من خیر خواه شما هستم.
آیه الله جوادی آملی می فرماید: اگر شیطان بخواهد دنیا طلب را فریب دهد از طریق شهوت، مال، مقام و... وارد می شود؛ اما اگر بخواهد انسان با تقوی را فریب دهد از نصیحت و خیرخواهی وارد می شود.
از امام رضا علیه السلام در ذیل همین آیه روایتی در نورالثقلین جلد1 صحفه59 آمده است.
حضرت امام رضا علیه السلام می فرماید: این که آدم و حوا فریب خوردند و لغزیدند به این خاطر بود که «وَ لَمْ یَکُنْ آدَمُ وَ حَوَّاءُ (علیها السلام) شَاهَدَا قَبْلَ ذَلِکَ مَنْ یَحْلِفُ بِاللَّهِ کَاذِباً» آدم و حوّا تا پیش از آن ندیده بودند کسی به دروغ سوگند به خدا بخورد. اصلا فکر نمی کردند موجودی این قدر جرئت پیدا کند، قسم دروغ بخورد.
نکته2- کلمه «اهْبِطُوا» یعنی فرود بیایید است.
مفسرین توضیح دادند هبوط دو نوع است: کریمانه و لعینانه
هبوط برای آدم و حوا هبوط کریمانه بود؛ یعنی همین از بهشت برزخی آمدنشان بعد توبه آن ها باعث شد خداوند بالا ببردشان و صفوه الله برگزیده خدا بشوند.
اما همین هبوط برای ابلیس، هبوط لعینانه می شود که رجیم و مذموم می شود
هبوط شیطان دو مرحله بوده است؛ در مرحله اول وقتی که سجده نکرد از جایگاه فرشتگان هبوط کرد؛ که خداوند می فرماید:
«قَالَ فَاهْبِطْ مِنْهَا فَمَا يَكُونُ لَكَ أَنْ تَتَكَبَّرَ فِيهَا فَاخْرُجْ إِنَّكَ مِنَ الصَّاغِرِينَ»
خدا به شیطان فرمود: از این مقام فرود آ، که تو را نرسد که در این مقام بزرگی و نخوت ورزی، بیرون شو که تو از زمره پست ترین فرومایگانی.
بعد در آن جایگاهی که آدم و حوا حضور داشتند آمد که این مرحله «وَقُلْنَا اهْبِطُوا» مرحله دوم شیطان است.
نکته3- جمله «بَعْضُكُمْ لِبَعْضٍ عَدُوٌّ» برخی از شما دشمن برخی دیگراید، است
آیه الله جوادی در تفسیر تسنیم جلد 3 صحفه 375 می فرماید: دو نوع عداوت اینجا است:
یک- دشنمی اصیل، که دشمنی شیطان با انسان است.
دو- دشمنی بالتبع که دشمنی انسان با انسان است؛ خداوند در آیه 91 سوره مائده می فرماید:
 «إِنَّمَا يُرِيدُ الشَّيْطَانُ أَنْ يُوقِعَ بَيْنَكُمُ الْعَدَاوَةَ وَالْبَغْضَاءَ فِي الْخَمْرِ وَالْمَيْسِرِ وَيَصُدَّكُمْ عَنْ ذِكْرِ اللَّهِ وَعَنِ الصَّلَاةِ ۖ فَهَلْ أَنْتُمْ مُنْتَهُونَ»
شیطان قصد آن دارد که به وسیله شراب و قمار، میان شما عداوت و کینه بر انگیزد و شما را از ذکر خدا و نماز باز دارد، پس شما آیا از آن دست برمی‌دارید؟
رهبر معظم و مفسرین می فرمایند: قمار و شراب مصداق و مثالی از راه های ایجاد دشمنی شیطان است؛ اما تمام گناهان می تواند مصداقی برای ایجاد دشمنی بین مومنین باشد.
نکته4- در مقابل این دشمن قسم خورده چه کنیم؟
بزرگان و اساتید می فرمایند: آن‌جای که خداوند نماز، خمس، روزه و ذکات و... را بیان می کنند برای اش حدی معین می کنند؛ اما وقتی خداوند به تقوی و ذکر می رسند حدی معین نمی کنند؛ خداوند در آیه 41 سوره احزاب می فرماید: «اذْكُرُوا اللَّهَ ذِكْراً كَثِيراً» خداوند را بسیار یاد کنید؛ امام صادق علیه السلام می فرماید: این فقط ذکر تسبیحات اربعه نیست؛ ذکر خدا یعنی اگر خدا به واجبی امر کرد به یاد خدا باش و انجام اش بده. اگر از حرامی نهی کرد به یاد خدا باش و ترک اش کن.
در آیه 16 سوره تغابن می فرماید: «فَاتَّقُوا اللَّهَ مَا اسْتَطَعْتُمْ» هر چقدر می توانید تقوی پیشه کنید.
راهکار یاد دائمی خدا و تقوی حداکثری است. شیطان در مقابل انسان دائم الذکری که تا می تواند تقوی را پیشه می کند، هیچ راهکاری ندارد؛ چون او خودش را به دامن خدای متعال پناه داده است؛ خداوند در آیه 200 سوره اعراف می فرماید: «فَاسْتَعِذْ بِاللَّهِ» به خدا پناه ببر. اگر واقعا به خدا پناه ببریم؛ یعنی در مقابل یک گناه به خدای متعال بگویم: خدایا من هیچی نیستم این گناهی که شیطان مرا وسوسه می کند من از خودم قدرتی ندارم کمک ام کن. اگر واقعا انسان خودش را عاجز بداند و به کهف حصین امام زمان و خدای قادر متعال پناه ببرد ، آیه شریفه 38 سوره حج کنار او می آید «اِنَّ اللهَ یُدافِعُ عَنِ الَّذِینَ آمَنُوا» خداوند مدافع مومن در مقابل کید شیطان می شود.
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ‏
قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ (1)اللَّهُ الصَّمَدُ (2)لَمْ يَلِدْ وَ لَمْ يُولَدْ (3)وَ لَمْ يَكُنْ لَهُ كُفُواً أَحَدٌ (4)

خطبه دوم
بسم الله الرحمن الرحيم
الحمد و الثناء لله رب العالمين و الصلوات و السلام علي خير خلقه و اشرف بريّته محمد ابن عبدالله صلی الله علیه وآله و سلم، و صل علي اميرالمؤمنين علي ابن ابي طالب و صل علي الصديقه الطاهره فاطمه الزكيه سيده نساء‌العالمين، و صل علي الحسن و الحسين سيدي شباب اهل الجنّه و صل علي علي ابن الحسين زين‌العابدين و محمد بن علي الباقر و جعفر بن محمد الصادق و موسي ابن جعفر الكاظم و عَلِيِّ بْنِ مُوسَى الرِّضَا الْمُرْتَضَى و محمد ابن علي الجواد، و علي ابن محمد الهادي و الحسن ابن علي الزكي العسكري، و الحجت ابن الحسن المهدي القائمَ المنتظر، بِهِمْ نتَوَلَّى و من اعدائهم نتبرء الی الله
اوصيکم عباداللّه و نفسي بتقوي الله
توصیه تقوی مصداقی بنده، نهج البلاغه است؛ که به حکمت هشتم رسیدیم.
امیرالمومنین (علیه السلام) می‌‌فرمایند: «اِعْجَبُوا لِهَذَا اَلْإِنْسَانِ يَنْظُرُ بِشَحْمٍ وَ يَتَكَلَّمُ بِلَحْمٍ وَ يَسْمَعُ بِعَظْمٍ وَ يَتَنَفَّسُ مِنْ خَرْمٍ»
از ويژگى‌هاى انسان در شگفتى مانيد، كه: با پاره‌اى «پى» مى‌نگرد، و با «گوشت» سخن مى‌گويد، و با «استخوان» مى‌شنود، و از «شكافى» نفس مى‌كشد.
این چشم ساختمان عجیبی دارد؛ هفت طبقه روی هم قرار دارد وقتی پیش چشم پزشک بروی می‌گوید: من متخصص شبکیه هستم، عنبیه با کس دیگری هست. سه ماده شفاف و سیال بین این هفت لایه قرار دارد. دقیق ترین وسیله فیلم برداری قدرت چشم را ندارد. اگر نور زیاد باشد مردمک چشم کوچک می شود تا نور کمتری وارد چشم شود و چشم آسیب نبیند.
اگر نور کم باشد مردمک بزرگ می شود تا چشم بتواند ببیند. دوربین فیلم برداری بی نظیری که هفتاد، هشتاد سال بدون این که فیلم اش را عوض کنند، کار می کند.
قدرت خداوند را از همین چشم ببینیم و تقوی این خدا را پیشه کنیم.
مناسبت ها:
اول- سالگرد رحلت عالم برجسته و کم نظیر منطقه کاشان آیه الله میرسیدعلی یثربی
ایشان استادحضرت امام بودند؛ بر حضرت امام یکی آقای شاه آبادی خیلی حق دارند، یکی شیخ عبدالکریم حائری و یکی هم آیه الله میرسیدعلی یثربی.
این بزرگوار در سال 1311 قمری به دنیا آمدند و در 5 رجب 1379 قمری از دنیا رفتند. آیه الله العظمی نجفی از شاگردان ایشان است.
ایشان شاگرد آقا سید ابوالحسن اصفهانی و مرحوم سید صاحب عروه و مرحوم میرزای نائینی و آقا ضیاء بودند
مرحوم آیه الله نجفی می فرماید: ایشان استوانه تقوی بودند؛ ولی در عین حال خودشان را هیچی حساب نمی‌کردند مثل یک طلبه معمولی بودند.
بزرگ دیگری که همین ایام، اولین سالگرد رحلت شان هست استاد محمد فراهتی اند؛ ایشان عالم، ادیب و مفسری اند سی سال درس قران داشتند. سه دهه مبارزانقلابی بودند. همرزم شیخ فضل الله نوری در نهضت مشروطه بودند. از خاندان اصیل نراقی بودند.
مناسبت دوم- ماه رجب
یک از ویژگی های جمعه های ماه رجب این است که در روایت داریم هرکس جمعه ماه رجب صد مرتبه سوره توحید بخواند، این سوره توحید روز قیامت نوری می شود که این شخص را به سمت بهشت می کشاند.
ماه رجب یکی از ماه های حرام است؛ در هر ماه حرامی اگر انسان پنج شنبه و جمعه و شنبه آن را روزه بگیرد، ثواب نهصد سال عبادت دارد.
فضیلت دیگری که با ماه رجب همراه شده اعتکاف است... امام حسن مجتبی علیه السلام در مسجد الحرام معتکف بود یک آقای آمد گفت: یک نفر از من طلبی دارد حضرت فرمود چیزی ندارم بدهم گفت: می شود واسطه شوی من را زندان نبرند؟ حضرت اعتکاف را رها کردند. یاران گفتند: آقا شما می خواهید اعتکاف را ترک کنید؟ (روز اول و دوم می شود اعتکاف را ترک کرد) فرمود: بله بخاطر این که از جدم رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم شنیدم:
«مَنْ سَعَی فِی حَاجَةِ أَخِیهِ الْمسلمِ فَکَأَنَّمَا عَبَدَ اللَّهَ تِسْعَةَ آلَافِ سَنَةٍ صَائِماً نَهَارَهُ قَائِماً لَیْلَه»
 کسی که در راه حاجت برادر مسلمان اش تلاش کند، گویا نُه هزار سال خدا را عبادت کرده است؛ در حالی که روزها را روزه و شب ها را در حال قیام (نماز) بوده است.
اعتکاف در سه روز 13 و14 و15 ماه رجب که ایام البیض هست بعد از انقلاب به لطف خدای متعال سنتی شده این جزء رویش های انقلاب اسلامی هست. قبل از انقلاب بزرگان در مسجد امام پنجاه، شصت نفری معتکف می شدند. اعتکاف مال میان سال ها یا افراد زاهد بزرگ سال بود؛ الان فقط در کاشان یک مسجد 600 معتکف دارد.
 مسئول سازمان تبلیغات توضیح دادند؛ گفتند: امسال ما اعتکاف با این وضعیت داریم پدر با فرزند در بعضی جا ها مجاز اند بروند. مادر با دختر خودش مجاز معتکف بشود. این ها قبل از انقلاب کجا بود؟ هشتاد و اندی کشور در دنیا معتکف می شوند این صدور انقلاب و معنویت است.
حاج آقای تکیه‌ای فرموند: یک خانم آلوده به گناهی یک نامه عتاب آمیزی داد؛ اسم این خانم در قرعه کشی در نیامده بود و اصلا بخاطر خلاف (فرض کنید برای دزدی) می خواست وارد شود. این خانم بین دو شیفت ناظران اعتکاف خانم ها وارد می شود یک لحظه می بیند این ها دعا و ثنا می کنند گفت: من هم بروم یک امتحان کنم در روز دوم معتکفین، به اعتکاف ملحق شد بعد نامه نوشت برای آقای تکیه‌ای که چرا ما ها را از این فضای که می توانیم توبه کنیم پاک شویم، محروم می کنی.
با همت آیه الله نمازی چند سال در اینجا اعتکاف برگزار شد. من یک بار حکم شرعی این جا را گفته‌ام توضیح می دهم تا اذهان واضح شود؛ آیه الله نمازی بر اساس نظر فقهی خودشان قائل بودند که هرجای که نماز جمعه اقامه شود حکم مسجد را دارد. هرکسی که در زمان آیه الله نمازی اینجا اعتکاف گرفته است، اعتکاف اش صحیح و ماجور است.
ما که محضر شما آمدیم رئیس شورای سیاستگذاری آقای حاج علی اکبری فرمودند: ملک مصلی مال شورای سیاست گذاری هست «لا وقف الا فی ملک» اگر کسی بخواهد این جا را حکم مسجد بگیرد باید از من حاجی علی اکبری اجازه بگیرد. این کار الان صورت گرفته است. ما با کمک آقای حاج علی اکبری می خواهیم بخشی از مصلی را حکم مسجد بهش بدهیم تا امسال هم اعتکاف بشود. فقط چون اینجا پیش مصلی است؛ مصلی اصلی جلو هست که گنبد جلوتر است. قانون حاج آقای حاج علی اکبری این است؛ که جلوی محراب را مسجد می کنند؛ اما استثناء فقط برای مردم کاشان به احترام آیه الله نمازی اجازه دادند بخشی از قسمت مردانه این بخش ان شا الله تبدیل به مسجد شود و اعتکاف خوبی با حضور خواهران وبرادران در همین مکان با لطف خدای متعال بر قرار شود.
مناسبت سوم-10 ماه رجب میلاد امام جواد علیه السلام
روایت داریم امام جواد عليه السلام : «الثِّقَةُ باللّه ِ تعالى ثَمَنٌ لِكُلِّ غالٍ، و سُلَّمٌ إلى كُلِّ عالٍ»
امام جواد عليه السلام : اعتمادِ به خداوند متعال، بهاى هر چيز گرانى است و نردبانی به سوی هر مرتبه بلندی هست.
مقام معظم رهبری در شرح این حدیث فرمودند: انسان در این دنیا بعضی وقت ها به پدرش اعتماد می کند، بعضی وقت ها به مادرش و بعضی وقت ها به یک پارتی و... ولی همه این ها از بین می رود؛ فقط اعتمادی به خدای متعال باقی می ماند و این ثمن و بها است برای هر غال یعنی افق بالایی. به هرجای که می خواهی برسی به خدای متعال اعتماد کن؛ خدا برای تو راه را فراهم می کند و این می شود «سُلَّمٌ إلى كُلِّ عالٍ» نردبانی به مراتب عالی که در نظر داری برسی.
 رهبر معظم برای دهه فجر از همین حدیث استفاده کردند و فرمودند: تشکیل حکومت و جمهوری اسلامی در این کشور یکی از مصادیق بارز این حدیث امام جواد علیه السلام است. آن غال و آن عال مرتبه عالی، تشکیل نظام مقدس جمهوری اسلامی بود که قبل از انقلاب کسی فکرش را نمی کرد، در این کشور حکومت اسلامی تشکیل شود.
ژاندارمری، شهربانی، ارتش و ساواک همه طرف شاه بودند؛ اما امام اعتمادش به خدای قادر متعال بود و خداوند برای او این زمینه را به وجود آورد.
مناسبت 4- دهه فجر انقلاب اسلامی
رهبر معظم انقلاب در تبین‌شان از این دهه فرمودند: 22 بهمن حکم عید غدیر را برای ما دارد؛ همان طور که در عید غدیر پیامبر عظیم شان به دستور خدای متعال فرمود: «الیوم اکملت لکم دینکم» دهه فجر انقلاب اسلامی و 22 بهمن برای ملت ما روزی است که نعمت ولایت و اتمام نعمت و تکمیل نعمت الهی صورت گرفت. مردم کاشان این افتخار را دارند که از 12 تا 22 بهمن جلسه می گیرند و به ایام الله تذکر می دهند. من از روحانین و معلمین محترم استدعا دارم برای نسل نو دستاورد‌های انقلاب اسلامی را بگویند. این کتاب جناب آقای راجی "صعود چهل ساله" کتاب خوبی است. مردم کاشان 11بهمن توفیق دارند خدمت حضرت امام مشرف شوند و ضریح مطهر امام را با گلاب شستشو دهند و همینطور مرقد مطهر شهدای 72 تن را.
مناسبت 5: توهین به قران و مرجعیت و سپاه
اول بهمن آقای راسموس که رئیس حزب راست افراطی دانمارک است در مقابل سفارت ترکیه در دانمارک آمد و در یک عمل هتاکانه قران کریم را آتش زد خدا عذاب اش را زیاد کند در همین دنیا خواری او و همداستان اش را ببینیم.
در کنار این حادثه قبل اش، نشریه فرانسوی شارلی کاریکاتور موهنی علیه مراجع عظام، روحانیت و رهبر معظم انقلاب به تصویر کشید و اروپایی ها در تیراژ وسیع منتشر کردند.
بعد از آن اروپایی ها سپاه مقتدر ما را تحریم کردند؛ امروز حقیر لباس روحانیت را که از سال 1375 که به دست رهبر معظم انقلاب در تهران این عمامه بر سر من گذاشته شد تا امروز هیچ کس من را بدون لباس روحانیت ندیده، به در آوردم و لباس مقدس سپاه را پوشیدم؛ یک وجه مشترکی در این توهین است؛ وجه جمع این است: سپاه ابلیس دیدند آن چیزی که به آنان ضربه زده قران با تفسیر اهل بیتی است که امروز نماد تفسیر اهل بیتی رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام تقلید هستند. بازوی مقتدر رهبر معظم انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی سپاه پاسدار انقلاب اسلامی است؛ یک پاسدار سپاه می شود آقای تهرانی مقدم پدرموشکی ایران، یک پاسدار می شود حسین همدانی که در فتنه 88 به شورای امنیت ملی التماس کرد؛ گفت: اجازه ندهید اسلحه به کار ببرند. دشمن طراحی کرده بود که نیروی مسلحه ما با اسلحه وارد شود تا درگیری داخلی به وجود بیایید؛ اما پاسدار حسین همدانی در شورای امنیت ملی گریه کرد که به نیروی انتظامی اسلحه ندهید؛ لذا خودشان گفتند: حاج حسین همدانی باعث شد فتنه ما به هم بخورد. یک پاسدار می شود سردار حاج قاسم سلیمانی که فتنه داعش را که می گفتند: داعش را سی سال هیچ کس نمی تواند از بین ببرد، با توکل بر خدای متعال شش سال جمع کرد.
 این فتنه و آشوب های اخیر که طراحی جامع بود به تعبیر رهبر معظم انقلاب فقط یک ضلع ده گانه این فتنه 17 هزار نیروی کومله بود که در اطراف ما در کردستان جمع کرده بودند بود. چه کسی این 17 هزار نفر را به درک واصل کرد؟ نیروی مقتدر سپاه در داخل خاکشان آن ها را قلع و قمع کرد؛ لذا کینه سپاه را در دل دارند؛ ولی ملت عظیم الشان ما چه در دوران جنگ و چه الان قدر سپاه را می داند. ملت ما می داند: همین کومله‌ای که الان برای اروپا دوست است، همین کومله کسی بود که وقتی رئیس کومله در کردستان آمد. گفتند: می خواهیم جلوی شما گوسفندی ذبح کنیم؛ بعد خبر دادند یک قربانی دیگری هم داریم اگر می خواهی او را قربانی کنیم. گفتند: یک پاسداری در زندان داریم گفت: او را بیارید و قربانی کنید. مردم می دانند سپاه جان خودش را برای این ملت داده است.
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ‏
إِنَّا أَعْطَيْناكَ الْكَوْثَرَ (1)فَصَلِّ لِرَبِّكَ وَ انْحَرْ (2)إِنَّ شانِئَكَ هُوَ الْأَبْتَرُ (3)


برچسب ها
کاشان - خیابان شهید بهشتی - کوچه جمال آباد - دفتر نماینده مقام معظم رهبری و امام جمعه کاشان - کدپستی: ۸۷۱۴۶۷۸۳۸۹
تلفن: ۵۵۷۸۱۸۱ - ۵۵۷۸۸۸۸ - ۵۵۷۲۲۴۴ (۰۳۱)
نمابر: ۵۵۷۸۱۸۲ (۰۳۱)
© کلیه حقوق مادی و معنوی برای پایگاه اطلاع رسانی سفیر ولایت محفوظ است. استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.