/
صفحه اصلی
/
خبرخوان
/
ارتباط با ما
/
¤ ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
تاریخ ارسال:۱۴۰۱ جمعه ۲۸ بهمن
چاپ خبر
نماز عبادی سیاسی جمعه کاشان به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی مورخ ۲۸ بهمن ۱۴۰۱ نماز عبادی سیاسی جمعه کاشان به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی مورخ ۲۸ بهمن ۱۴۰۱
خطبه اول

خطبه دوم
خطبه اول
سلام عليكم و رحمت الله
اعوذ بالله من الشيطان الرجيم
 بسم الله الرحمن الرحيم
الحمد و الثنا لله رب العالمين و الصلوة و السلام علي خيرخلقه و اشرف بريّته محمد ابن عبدالله صلي الله عليه و آله و سلم و علي اهل بيته الطيبين الطاهرين سِيَّمَا بَقِيَّةُ اللَّهِ فِي الْأَرَضِينَ وَلعْنَة الله عَلِيِّ أَعْدَائِهِمْ أَجْمَعِينَ، الی يَوْمِ الدِّينِ
اوصيکم عباداللّه و نفسي بتقوي الله
امروز چهل و ششمین خطبه‌ای هست که در خدمت شما هستم؛ محضر دعای چهل و ششم صحیفه سجادیه می رویم؛ این دعا را امام سجاد علیه السلام دوبار می خواندند یکی جمعه ها و یکی هم روز عید سعید فطر «إِذَا انْصَرَفَ مِنْ صَلَاتِهِ قَامَ قَائِماً ثُمَّ اسْتَقْبَلَ الْقِبْلَةَ» دو، سه جمله اش را با هم می خوانیم.
«کُلُّ شَرِیفٍ فِی جَنْبِ شَرَفِکَ حَقِیرٌ، خَابَ الْوَافِدُونَ عَلَى غَیْرِکَ، وَ خَسِرَ الْمُتَعَرِّضُونَ إِ لَّا لَکَ، وَ ضَاعَ الْمُلِمُّونَ إِلَّا بِکَ، وَ أَجْدَبَ الْمُنْتَجِعُونَ إِلَّا مَنِ انْتَجَعَ فَضْلَکَ»
هر شریفی در کنار شرفت حقیر است. آنان که به سوی غیر تو کوچ کردند، ناامید شدند؛ و آنان که جز تو را خواستند، به خسارت نشستند؛ و آنان که به درگاه غیر تو فرود آمدند، تباه شدند؛ و نعمت خواهان جز آنان که از فضل و احسان تو نعمت خواستند، دچار تهی‌دستی و قحطی شدند.
«بَابُکَ مَفْتُوحٌ لِلرَّاغِبِینَ»
درب رحمتت به روی علاقه‌مندان باز است.
در چند خط بعد می فرمایند:
«وَ الشَّقَاءُ الْأَشْقَى لِمَنِ اغْتَرَّ بِکَ»
و بدترین تیره‌بختی برای کسی که به رحمت و کرم تو مغرور گشت.
یعنی ما امید داریم به خداوند متعال اما این امید ما را باید به عمل بکشاند مبادا بگویم: خداوند را داریم حج نرویم، خمس ندهیم و... نه بدترین بدبختی این است که انسان به لطف خدا مغرور شود.
«وَ اسْمَعْ نَجْوَایَ، وَ اسْتَجِبْ دُعَائِی، وَ لَا تَخْتِمْ یَوْمِی بِخَیْبَتِی»
و رازم را بشنو و دعایم را مستجاب کن و روزم را به نومیدی ختم مکن.
در سلسله بحث های قرانی مان به آیه 39 سوره بقره رسیدیم؛ که خداوند می فرماید:
«وَالَّذِينَ كَفَرُوا وَكَذَّبُوا بِآيَاتِنَا أُولَئِكَ أَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِيهَا خَالِدُونَ»
و كسانى كه كفر ورزيدند و نشانه‏ هاى ما را دروغ انگاشتند آنانند كه اهل آتشند و در آن ماندگار خواهند بود.

خداوند در آیه قبل فرمود:
« فَإِمَّا يَأْتِيَنَّكُمْ مِنِّي هُدًى فَمَنْ تَبِعَ هُدَايَ فَلَا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلَا هُمْ يَحْزَنُونَ»
تا آن گاه که از جانب من راهنمایی برای شما آید، آنان که پیروی او کنند هرگز بیمناک و اندوهگین نخواهند شد.
اما اگر برای کسی هدایت آمد اما هدایت را نپذیرفت؛ عالما و عامدا زیر بار حق نرفت، چه عواقبی برایش در پی دارد؟
1-ماندگاری همیشگی در جهنم
مرحوم علامه طباطبایی در المیزان جلد11 صحفه 39 روایتی از ابوبصیر نقل می کنند؛ که امام باقر علیه السلام فرمود: مردمی از آتش جهنم خارج می شوند و به بهشت می روند.
یک عده جهنم را وارد می شوند اما بالاخره بعد یک مدتی خارج می شوند؛ ولی یک عده تا آخر می مانند. یک عده ممکن است در برزخ پاک بشوند؛ خداوند در آیه 102 سوره توبه می فرماید:
«وَآخَرُونَ اعْتَرَفُوا بِذُنُوبِهِمْ خَلَطُوا عَمَلًا صَالِحًا وَآخَرَ سَيِّئًا عَسَى اللَّهُ أَنْ يَتُوبَ عَلَيْهِمْ»
و بعضی دیگر از آنها به گناهان خود اعتراف کردند که عمل صالح و فعل قبیح هر دو به جای آوردند، امید باشد که خداوند توبه آنان بپذیرد که البته خدا بسیار آمرزنده و مهربان است.
سوال: خالدین چه کسانی هستند؟
الف) کسی که به خدا و پیامبراکرم دشمنی می کند.
خداوند در آیه 63 سوره توبه می فرماید:
«أَلَمْ يَعْلَمُوا أَنَّهُ مَن يُحَادِدِ اللَّهَ وَرَسُولَهُ فَأَنَّ لَهُ نَارَ جَهَنَّمَ خَالِدًا فِيهَا ۚ ذَلِكَ الْخِزْيُ الْعَظِيمُ»
آیا ندانسته‌اند که هر کس با خدا و رسولش به عداوت برخیزد آتش دوزخ کیفر دائمی اوست؟ و این به حقیقت ذلت و خواری بزرگ است.
شما می توانید در ذهنتان کسانی که با پیامبر و حضرت زهرا و امیرالمومنین دشمنی کردند، را بیاورید؛ این ها جهنم می روند همیشگی هم می مانند.
ب) کسی که مومنی را عمدا بکشد.
خداوند در آیه 93 سوره نساء می فرماید:
«وَمَنْ يَقْتُلْ مُؤْمِنًا مُتَعَمِّدًا فَجَزَاؤُهُ جَهَنَّمُ خَالِدًا فِيهَا وَغَضِبَ اللَّهُ عَلَيْهِ وَلَعَنَهُ وَأَعَدَّ لَهُ عَذَابًا عَظِيمًا»
و هر کس مؤمنی را به عمد بکشد مجازات او (آتش) جهنم است، که در آن جاوید (معذّب) خواهد بود و خدا بر او خشم و لعن کند و عذابی بسیار شدید بر او مهیا سازد.
در این آشوب ها یک برادر طلبه‌ای را در شهرک غرب تهران 30 نفر عمدا چاقو زدند.
ج)کسی که مرتد بشود و در همان حال ارتداد بمیرد.
خداوند در آیه 217 سوره بقره می فرماید:
«وَمَنْ يَرْتَدِدْ مِنْكُمْ عَنْ دِينِهِ فَيَمُتْ وَهُوَ كَافِرٌ فَأُولَئِكَ حَبِطَتْ أَعْمَالُهُمْ فِي الدُّنْيَا وَالْآخِرَةِ ۖ وَأُولَئِكَ أَصْحَابُ النَّارِ ۖ هُمْ فِيهَا خَالِدُونَ»
و هر کس از شما از دین خود برگردد و به حال کفر باشد تا بمیرد چنین اشخاص اعمالشان در دنیا و آخرت ضایع و باطل گردیده، و آنان اهل جهنّم‌اند و در آن همیشه (معذّب) خواهند بود.
اگر در حال ارتداد بمیرد یعنی توبه نکند مصداق بارزش سلمان رشدی است.
د)تکذیب کنندگان آیات الهی
همین آیه مورد بحث مان.
«وَالَّذِينَ كَفَرُوا وَكَذَّبُوا بِآيَاتِنَا أُولَئِكَ أَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِيهَا خَالِدُونَ»
و كسانى كه كفر ورزيدند و نشانه‏ هاى ما را دروغ انگاشتند آنانند كه اهل آتشند و در آن ماندگار خواهند بود.
اما شما مومنان کسانی هستید که همیشه با زیارت آل یاسین عقاید حق را می گوید، حق است؛ امام زمان را شاهد می گیرید، می گوید:
«أُشْهِدُكَ يَا مَوْلايَ أَنِّي أَشْهَدُ...»
تو را گواه می‌گیرم ای مولایم که گواهی می‌دهم.
شهادت می دهید به خدا و پیامبر اکرم و داوزده امام و یکی یکی عقایدمان را می گوییم و به امام زمانمان می سپاریم تا آن موقعه که نیاز داریم به ما بدهد.
بعضی از اساتید ما توصیه کردند وقتی زیارت امام رضا رفتیم عقائدمان را به ایشان امانت بدهیم؛ بگویم: این عقائد من است و آن لحظه که بهش نیاز دارم به من برگردان.
همین آل یاسین با این اعتقاد در محضر امام رضا بخوانید.
«وَأَشْهَدُ أَنَّ النَّشْرَ حَقٌّ، وَالْبَعْثَ حَقٌّ، وَأَنَّ الصِّراطَ حَقٌّ، وَالْمِرْصادَ حَقٌّ، وَالْمِيزانَ حَقٌّ، وَالْحَشْرَ حَقٌّ، وَالْحِسابَ حَقٌّ، وَالْجَنَّةَ وَالنَّارَ حَقٌّ، وَالْوَعْدَ وَالْوَعِيدَ بِهِما حَقٌّ»
و گواهی می‌دهم که و زنده شدن و برانگیختن و صراط و کمینگاه و میزان و گردآوردن و حساب و بهشت و دوزخ و وعده و تهدید به هر دو حق است.
2-منحرف شدن از صراط
خداوند در آیه 62-63 سوره غافر می فرماید:
«ذَلِكُمُ اللَّهُ رَبُّكُمْ خَالِقُ كُلِّ شَيْءٍ لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ ۖ فَأَنَّى تُؤْفَكُونَ﴿٦2﴾ كَذَلِكَ يُؤْفَكُ الَّذِينَ كَانُوا بِآيَاتِ اللَّهِ يَجْحَدُونَ ﴿٦٣﴾»
همان خدا پروردگار شما آفریننده همه موجودات عالم است، جز او هیچ خدایی نیست، پس (ای بندگان) از درگاه یگانه معبود حق به کجا بازگردانیده (و فریفته معبودان باطل) می‌شوید؟
این گونه [که شما منحرف می شوید] آنان که همواره آیات خدا را انکار می کردند، منحرف می شوند.
کسای از جاده حق منحرف می شود که بفهمد آیه ای حق است اما زیر بار آن نرود.
3-سقوط
خداوند در آیه 175-176 سوره اعراف می فرماید:
«وَاتْلُ عَلَيْهِمْ نَبَأَ الَّذِي آتَيْنَاهُ آيَاتِنَا فَانْسَلَخَ مِنْهَا فَأَتْبَعَهُ الشَّيْطَانُ فَكَانَ مِنَ الْغَاوِينَ»
و بخوان بر این مردم (بر قوم یهود) حکایت آن کس (بَلْعَم باعور) را که ما آیات خود را به او عطا کردیم، و او از آن آیات بیرون رفت و شیطان او را تعقیب کرد تا از گمراهان عالم گردید.
«وَلَوْ شِئْنَا لَرَفَعْنَاهُ بِهَا وَلَكِنَّهُ أَخْلَدَ إِلَى الْأَرْضِ وَاتَّبَعَ هَوَاهُ ۚ فَمَثَلُهُ كَمَثَلِ الْكَلْبِ إِنْ تَحْمِلْ عَلَيْهِ يَلْهَثْ أَوْ تَتْرُكْهُ يَلْهَثْ ۚ ذَلِكَ مَثَلُ الْقَوْمِ الَّذِينَ كَذَّبُوا بِآيَاتِنَا ۚ فَاقْصُصِ الْقَصَصَ لَعَلَّهُمْ يَتَفَكَّرُونَ»
و اگر می‌خواستیم به آن آیات او را رفعت مقام می‌بخشیدیم، لیکن او به زمین (تن) فروماند و پیرو هوای نفس گردید، و در این صورت مثل و حکایت حال او به سگی ماند که اگر بر او حمله کنی و یا او را به حال خود واگذاری به عوعو زبان کشد. این است مثل مردمی که آیات ما را بعد از علم به آن تکذیب کردند. پس این حکایت بگو، باشد که به فکر آیند.
4- از درک حق کر و لال می شوند.
خداوند در آیه 39 سوره انعام می فرماید:
«وَالَّذِينَ كَذَّبُوا بِآيَاتِنَا صُمٌّ وَبُكْمٌ فِي الظُّلُمَاتِ»
و آنان که تکذیب آیات ما کردند کر و گنگ در ظلمات (جهل) به سر برند.
آدم عظمت راهپیمایی 22 بهمن را ببیند اما حاضر نباشد بخشی از فضای مجازی اش را به این عظمت راهپیمایی اختصاص بدهد.
5- درهای آسمان برای شان باز نمی شود و وارد بهشت نمی شوند.
خداوند در آیه 40 سوره اعراف می فرماید:
«إِنَّ الَّذِينَ كَذَّبُوا بِآيَاتِنَا وَاسْتَكْبَرُوا عَنْهَا لَا تُفَتَّحُ لَهُمْ أَبْوَابُ السَّمَاءِ وَلَا يَدْخُلُونَ الْجَنَّةَ حَتَّى يَلِجَ الْجَمَلُ فِي سَمِّ الْخِيَاطِ ۚ وَكَذَلِكَ نَجْزِي الْمُجْرِمِينَ»
همانا آنان که آیات ما را تکذیب کردند و از کبر و نخوت سر بر آن فرود نیاوردند هرگز درهای آسمان به روی آنان باز نشود و به بهشت در نیایند تا آنکه شتر در چشمه سوزن در آید (یعنی داخل شدنشان به بهشت بدان ماند که شتر به چشمه سوزن رود و این در عادت محال باشد). و این گونه گنهکاران (متکبّر) را مجازات سخت خواهیم کرد.
فهمیدند امیرالمومنین حق است، رهبر معظم حق است؛ روی موازین حرکت می کند، اما زیر بار حق نرفتند، این ها درهای آسمان برای شان باز نمی شود و وارد بهشت نمی شوند.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ‏
قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ (1)اللَّهُ الصَّمَدُ (2)لَمْ يَلِدْ وَ لَمْ يُولَدْ (3)وَ لَمْ يَكُنْ لَهُ كُفُواً أَحَدٌ (4)

خطبه دوم
بسم الله الرحمن الرحيم
الحمد و الثناء لله رب العالمين و الصلوات و السلام علي خير خلقه و اشرف بريّته محمد ابن عبدالله صلی الله علیه وآله و سلم، و صل علي اميرالمؤمنين علي ابن ابي طالب و صل علي الصديقه الطاهره فاطمه الزكيه سيده نساء‌العالمين، و صل علي الحسن و الحسين سيدي شباب اهل الجنّه و صل علي علي ابن الحسين زين‌العابدين و محمد بن علي الباقر و جعفر بن محمد الصادق و موسي ابن جعفر الكاظم و عَلِيِّ بْنِ مُوسَى الرِّضَا الْمُرْتَضَى و محمد ابن علي الجواد، و علي ابن محمد الهادي و الحسن ابن علي الزكي العسكري، و الحجت ابن الحسن المهدي القائمَ المنتظر، بِهِمْ نتَوَلَّى و من اعدائهم نتبرء الی الله
اوصيکم عباداللّه و نفسي بتقوي الله
توصیه مصداقی بنده به تقوی ، نهج البلاغه است؛ که به حکمت یازدهم رسیدیم.
امیرالمومنین (علیه السلام) می‌‌فرمایند: إِذَا قَدَرْتَ عَلَى عَدُوِّكَ فَاجْعَلِ اَلْعَفْوَ عَنْهُ شُكْراً لِلْقُدْرَةِ عَلَيْهِ
اگر بر دشمنت دست يافتى، بخشيدن او را شكرانۀ پيروزى قرار ده.
خداوند نعمتی که به ما داد باید شکر کنیم شکر یک وقت زبانی است؛ می گوییم: الحمدلله
الان ماه رجب است ذاکر باشیم؛ انسان در روز های جمعه 100 بار سوره توحید را بخواند یک نور می شود که او را در روزقیامت به سمت بهشت می کشاند. ذکر محوری ماه رجب استغفار است. این اذکار زبانی است؛ ولی یک ذکر عملی هم داریم و آن این است که نعمت را در همان مسیری که خداوند فرموده مصرف کنیم. شکر عملی قدرت این است که حضرت می فرماید: وقتی بر دشمنت غلبه کردی او را عفو کن؛ البته نه آن کسی که دست اش به خون این ملت آغشته است او حسابش فرق می کند. آیه الله مکارم نمونه های از عفو را در شرح این عبارت آورده اند؛ مثلا پیامبراعظم وقتی وارد مکه شدند انتظار مسلمانان این بود، امروز روز انتقام است. پیامبر اکرم مکه را که فتح کردند فرمودند: «اِذْهَبُوا فَأَنْتُمْ الطُّلَقَاءُ» بروید که شما آزادشدگانید و فرمودند:«أَلْیوْمُ یوْمُ الْمَرْحَمَةِ» امروز، روز مهربانی و ترحم است. البته در همین ماجرا پیامبر اکرم دستور قتل چهار و پنج نفر را صادر کردند. اسلام دین عدل و رحمت است.
معاویه وقتی در صفین آب را گرفت، آب را بر حضرت امیرالمومنین علیه السلام بست. حضرت به یارانش فرمود: اگر آب می خواهید باید آب را از معاویه بگیرید. رفتند با قدرت آب را گرفتند. همه انتظار داشتند که حضرت امیرالمومنین آب را بر روی دشمن ببندد اما حضرت مثل معاویه برخورد نکرد. به آنان آب داد.
 امام حسین علیه السلام لشکر هزار نفری حر ابن یزید ریاحی را که راه را بر اباعبدالله بست، زن و بچه امام حسین را ترساند هم به خودشان آب داد و هم به اسب هایشان. این رحمت امام حسین علیه السلام است. امام راحل عظیم الشان وقتی که در سفارت آمریکا جاسوس های آمریکا را گرفتند بعد از طی یک مدتی عفوشان کردند. مقام معظم رهبری بچه های ما را که در همین آشوب های اخیر فریب خوردند و در دامن دشمن قرار گرفتند، عفو کردند. این می شود مصداق حکمت یازدهم
حالا در مسائل کوچک خودتان مثلا شما رئیس یک اداره می شوید؛ قبلا کسی با شما بد بوده، حالا شما رئیس شدید عفو اش کنید مثل او برخورد نکنید. از مسیر تقوی خارج نشویم.
مناسبت ها:
1-سالروز شهادت امام کاظم علیه السلام.
دیروز سالروز شهادت امام کاظم علیه السلام بود. ایشان 20 سالگی امام شدند و 35 سال هم امامت کردند. در 55 سالگی به شهادت رسیدند. در زمان امامت امام کاظم علیه السلام چهار خلیفه ظالم عباسی بودند که عبارت اند از: منصور دوانیقی، هادی عباسی، مهدی عباسی، هارون عباسی. هارون علی رغم این که این همه خون ریز بود؛ ولی امام کاظم علیه السلام در مقابلش چقدر شجاع ایستادند. هارون گفت: می خواهم فدک را به شما برگردانم حضرت فرمود: اگر فدک را بخواهی برگردانی من فدک را با تمام حدودش می خواهم هارون گفت: باشد حضرت فرمود: بگویم نمی دهی گفت: مگر حد فدک چقدر است؟
حضرت فرمودند: حد اولش عدن، حد دومش سمرقند، حد سومش آفریقا و حد چهارمش بحر خزر تا این ها را می فرمود رنگ هارون تغییر می کرد. گفت: پس برای من چه می ماند؟ حضرت فرمود: فدک فقط آن مزرعه نیست آن مزرعه یک اسم رمز است؛ برای ولایت علی ابن ابی طالب.
 از امام کاظم آثار فراوانی رسیده؛ یکی از آثاری که دم دست همه شما هست و در مفاتیح آمده، جوشن صغیر است. یک جوشن کبیر داریم که شما ماه رمضان با آن مانوس هستید. یک جوشن صغیر هم داریم؛ در جنگ 33 روزه به توصیه رهبر معظم انقلاب حزب الله بر خواندن این جوشن مداومت کرد. جوشن صغیر حزب الله را بر اسرائیل غاصب پیروز کرد. همین هادی عباسی قصد قتل امام کاظم علیه السلام را داشت حضرت امام کاظم علیه السلام دعای جوشن صغیر را خواند. پیامبر اکرم را در خواب دید. پیامبر فرمودند: خداوند دشمن ات را هلاک خواهد کرد. نمی تواند تو را به قتل برساند.
با این دعای جوشن بر دشمن درون و بیرون بر نفس اماره وشیطان غالب شوید. جوشن بخوانید تا ان شا الله سپر شود.
2- سالروز وفات حضرت ابوطالب.
بخاطر بغض به فرزندشان علی ابن ابی طالب، در حق حضرت ابوطالب خیلی ظلم شد. می گویند: حضرت ابوطالب ایمان نداشت!!! بنده یک گوشه ای از سیره ابوطالب را محضرتان بگویم؛ ببینیم ایمان داشت یا نه؟
بعد از این که هفت، هشت سال از اصل اسلام گذشت چرا که بعد گذشت سه سال دعوت علنی شد و فشار خیلی زیادی بر مسلمانان آمد مشرکین زن و بچه مسلمانان را هر جای می دیدند، شکنجه می کردند. پیامبر اکرم به عموی بزرگوارشان ابوطالب فرمود: عمو جان اینجوری نمی شود. بایستی هر کس که مسلمان شده ببریم در شعبی جا بدهیم که خودمان از شان حفاظت کنیم. مسلمانان را به شعب ابی طالب بردند. از آن طرف دشمن یک عهدنامه ای نوشت؛ که 80 نفر از بزرگان قریش امضا ومهر کردند. آن کسی که عهدنامه را نوشت شخصی به نام منصور ابن عکرمه بود که وقتی این عهدنامه را نوشت چندی بعد دست اش فلج شد. در عهدنامه نوشتند: ما دیگر هیچ آذوقه ای به طرفدار های پیغمبر نمی دهیم. نه اجازه می دهیم کسی با آنان ازدواج کند. و نه به آن ها زن می دهیم. عهدنامه را امضا کردند و در کعبه گذاشتند. فقط دو ماه تجارت آزاد بود یکی ماه رجب و یکی هم ماه ذی حجه. ده ماه دیگر هیچ آذوقه ای نباید برای این ها می آمد. این قدر شرایط برای پیامبراکرم و اصحاب سخت شد که صدای گریه بچه های کوچک از شعب ابی طالب، از گرسنگی بلند می شد طوری که مشرکین قریش خوابشان نمی برد. ایمان ابوطالب را ببینید. بعد از گذشت سه سال، پیامبر اکرم یک روز به عموی بزرگوار فرمود: عموجان جبرائیل امین به من خبر داده که آن عهدنامه را موریانه خورده فقط «بسمک اللهم» مانده است. ابوطالب در مقابل کفار قریش آمد. دورش جمع شدند. گفتند: برای چه آمدی؟ گفت :پیغمبر برای من خبری آورده. این خبر یا راست است یا دروغ. اگر راست باشد، شما دیگر عهدنامه تان از بین رفته است و باید روابط ما عادی شود؛ ما دیگر از شعب خارج می شویم. اگر دروغ باشد، من پیغمبر را به دست شما می سپارم تا همان کاری که قبل اش انجام می خواستید انجام دهید؛ که قتل پیامبر اکرم بود انجام دهید. ببینید ابوطالب چقدر به فرمایش پیامبر اکرم ایمان دارد که یک طرف سخن اش قتل پیامبراکرم است. رفتند در مقابل چشم همه صندوقچه را آوردند باز کردند دیدند موریانه تمام جملات عهدنامه را خورده فقط «بسمک اللهم» مانده است.
3- سالروز مبعث رسول گرامی.
امشب که شب مبعث است یک دعای دارد، که حتما بخوانید «اللّـهُمَّ اِنّي اَساَلُكَ بِالتَّجَلِي الاَعْظَمِ في هذِهِ اللَّيْلَةِ» خدایا تو را می خوانم به تجلی اعظم ات در امشب. بزرگترین آیه خدا، بزرگترین مخلوق خدا پیامبر اکرم است. یک عبارتی امام در صحیفه جلد 12 صحفه 419 دارد؛ می فرماید: در سراسر دهر از ابتدا تا انتها روزی شریف تر از روز بعثت پیامبراکرم محمد مصطفی نداریم. قدیر با همه عظمت اش استمرار و ادامه بعثت است. امشب شب با عظمتی است فردا اگر مقدور بود برای روزه ممتاز است.
4-حلول ماه شعبان
دو نکته:
1.از مانده ماه رجب بیشتر استفاده کنید.
2.ذکر محوری ماه شعبان عبارت است از صلوات بر محمد وآل محمد. در وسائل جلد10 صحفه 512 حدیثی آمده؛
امام صادق علیه السلام فرمود: در ماه شعبان بر پیامبرتان بسیار صلوات بفرستید... و ماه شعبان، ماه شفاعت نامیده شد زیرا پیامبرتان هرکسی که در ماه شعبان بر او صلوات بفرستد را شفاعت می کند.
«وَ أَکْثِرُوا فِی شَعْبَانَ مِنَ الصَّلَاةِ عَلَی نَبِیِّکُمْ (إِلَی أَنْ قَالَ) وَ إِنَّمَا سُمِّیَ شَعْبَانُ شَهْرَ الشَّفَاعَةِ لِأَنَّ رَسُولَکُمْ یَشْفَعُ لِکُلِّ مَنْ یُصَلِّی عَلَیْهِ فِیهِ»
انقلاب اسلامی ما هم مظهری است از بعثت پیامبر اکرم آن در تاریکی جاهلیت اولی، این در تاریکی جاهلیت مدرن. حقیقتا انقلاب 22 بهمن 1357 یک بعثت است در ظلمت مادیت عصر امروز.
5-سالگرد علامه میرزا حبیب الله شریف کاشانی
ایشان در سال 1224متولد شدند و در سال 1300 رحلت نمودند. یعنی تقریبا 76 سال عمر شریفشان بود. ایشان 160کتاب خوب تالیف نمودند؛ که رهبر معظم انقلاب فرمودند: ایشان از ملاهای متنوع و متفنن در علوم مختلف است. شخصیت برجسته علمی دارد.
در علوم مختلف هم کتاب دارد. مثلا در تفسیر قران که چند سوره را شرح کردند مانند سوره حمد و توحید و کوثر و فتح و اعلی و ملک. شرح زیارت عاشورا دارند. شرح صحیفه سجادیه و شرح خطبه شقشقیه نهج البلاغه دارند. در فقه کتاب منتقد المنافع شرح مختصر المنافع دارند. در قواعد فقیه کتاب دارند. در شرح حال علماء کتاب دارند. در ادبیات کتاب دارند. در ریاضیات کتاب دارند.
آدم زاهدی بودند تا آخر عمر در یک خانه معمولی زندگی کردند. در وجوهات بسیار مواظب بودند. اگر کسی یک مختصری وجوهات می آورد همان شب به فقیر می رساندند.
این عالم بزرگوار 2 اسفند سالگردشان است. قبر مطهرشان در مزار دشت افروز است.
6-سالروز عملیات خیبر
3 اسفند 1362 سالروز عملیات خیبر است. حالا همین 3 اسفند در سال 1299 سالروز کودتای رضاخان است. این دو تا را با هم مقایسه کنید.
رضاخان فرمانده قزاق ها بود در قزوین انگلیسی ها به او گفتند: از قزوین حرکت کن تهران بیا. از بی عرضگی احمدشاه قاجار تهران را مثل آب خوردن فتح کرد. این احمدشاه بی عرضه رضاخان را فرمانده کل قوا و طباطبائی را نخست وزیر قرار داد.
کودتاه 100% انگلیسی بود. رضاخان عرضه نداشت خودش بیاید بر تخت بنشیند. انگلیسی ها کودتا کردند. زمانی که ولایت فقیه حاکم نباشد، کودتا رضاخان می شود. همه اطرافیان اش جاسوس های انگلیس بودند؛ حتی آن خانمی که برای او چای می آورد. یک نقشه‌ای در اتاقش داشت پیشرفت های آلمان را علامت می زد. سریع او را برداشتند. وقتی به او گفتند: تو باید بروی پسرت محمد رضا بیاید فقط یک جمله پرسید: زن و بچه ام را می توانم ببرم؟ شاه چقدر ذلیل! همین شاه کسی بود که مرحوم بافقی را در حرم حضرت معصومه، بخاطر نهی از منکر حجاب زیر لگد گرفت با مردم خودش «اَشِدا» اما با دشمن «رُحَما» وقتی لایت فقیه نباشد این جوری می شود اما وقتی ولایت فقیه باشد عملیات خیبر، بیت المقدس و والفجر هشت و... می شود. هشت سال دفاع مقدس می شود که یک وجب از خاک کشور به دشمن داده نشد.
7-سفر رئیس جمهور به چین
در مدرسه‌ای پسری از من سوال کردند: چرا ما با روسیه و چین رابطه داریم اما با آمریکا رابطه نداریم؟
شما می دانید اما برای روشن شدن ذهن بچه هایمان باید بگویم این از یک آیه قران گرفته می شود؛ خداوند در آیه 8 و9 سوره ممتحنه می فرماید:
«لَا يَنْهَاكُمُ اللَّهُ عَنِ الَّذِينَ لَمْ يُقَاتِلُوكُمْ فِي الدِّينِ»
خدا شما را از آنان که با شما در دین قتال و دشمنی نکرده، نهی نمی‌کند.
مثل یک مسیحی و یک یهودی که در تهران زندگی می کند، رهبر معظم انقلاب می روند دیدارشان و کیک آن مادر شهید را هم می خورد.
«إِنَّمَا يَنْهَاكُمُ اللَّهُ عَنِ الَّذِينَ قَاتَلُوكُمْ فِي الدِّينِ»
و تنها شما را از دوستی کسانی نهی می‌کند که در دین با شما قتال کرده است.
حالا شما مقایسه کنید در این چهل سالی که از انقلاب اسلامی گذشته است.
هواپیمای مسافربری ما را با 300 نفر کی زد؟ هواپیمایی که حامل شهید محلاتی بودند را نوکر آمریکا صدام زد. اصلا صدام به دستور چه کسی به جنگ ما آمد؟ وزیر دفاع آمریکا هُل‌اش داد؟ کدام کشور بود که گفت: ما باید پیچ و مهره هسته ای ایران را باز بکینم نباید یک ذره هسته ای داشته باشند؟ آمریکا و اروپا بودند.
اما قطعنامه های علیه ایران را چین و روسیه وتو می کند. داعش را کی به وجود آورد؟ آمریکایی ها تصریح می کنند ما به وجود آوردیم.
اما چه کسی وقتی حاج قاسم به دیدنش رفت در از بین بردن داعش کمک کرد؟ رضوان خدا بر حاج قاسم که با آن بیان الهی اش پوتین را قانع کرد؛ گفت: دشمن تو پس فردا همین داعشی ها هستند که در چچن می آیند. نیروی هوایی روسیه زیر نظر حاج قاسم عمل می کرد. چه کسی علیه ما شبکه ماهواره‌ای راه انداخته است، آمریکا و اروپا یا چین یا روسیه؟
به منافقین کی ماوا داده؟ 17هزار نفر را شهید کردند این ها کجا زندگی می کنند؟ از فتنه 78، 88 و آشوب های اخیر چه کسی حمایت کرد؟ همین آمریکا و اروپا حمایت کردند.
لذا رهبر معظم انقلاب در دیداری که رئیس جمهور چین خدمت‌شان آمده بود؛ فرموند: روابطه استراتیژیک 25 ساله کاملا حکمت آمیز، نو و درست است. جمهوری اسلامی همکاری های چین را در دوران تحریم یادش نمی رود. آمریکا نمی گذاشت دارو برای بیماری های خاص بدهند؛ اما آقای رئیسی واکسن را از چین خرید در حالی که ما روزی 700 نفر از کرونا کشته می دادیم.
مقام معظم رهبری فرمودند: ما همکاری شما را یادمان نمی رود ما به غربی ها هیچ گاه اعتماد نداشتیم.
از دید دیگر که نگاه می کنیم به نکته جالبی برخورد می کنیم.
چین کمونیست است. کمونیست ها شعاری داشتند که دین افیون و مواد مخدر ملت ها است؛ یعنی اگر کسی متدین باشد قدرت تحرک ندارد.
حالا نگاه کنید در همان کشور کمونیست یک عالم روحانی بعنوان رئیس جمهور می رود. قبل‌اش هم رهبر معظم انقلاب در زمان ریاست جمهوری‌شان رفتند؛ یعنی با همین حضور یک رئیس جمهور کشور انقلابی، آن تئوری شما که می گفت دین افیون است، باطل شد.
8-زلزله سوریه و ترکیه
تقریبا 40هزار نفر کشته دادند. این در جنوب ترکیه و شمال سوریه بوده است. ضرورت دارد هرکسی هر آنچه از دست‌اش می آید بفرستد؛ خصوصا برای مردم سوریه بخاطر این که غربی ها در همین ماجرا هم نشان دادند که برای حقوق بشر باز دوگانه دارند بازی می کنند. 65 کشور به ترکیه کمک کرده است؛ اما 13 کشور فقط به سوریه کمک کرده است؛ در حالی که یک زلزله است. بعضی از کشور های اروپایی مثل فرانسه باز کاریکاتور کشیدند، مسخره کردند. همان روزنامه شارلی یک کاریکاتور کشیده گفته: دیگر نیاز نیست برای کشتن این ها تانک بفرستیم؛ همین زلزله کفایت شان می کند. داغ ها را این جوری تسکین می دهند. کمک نمی کنند. مسخره می کنند؛ بلکه بالاتر از این آمریکا مانع رسیدن کمک به سوریه می شود.
به نمایندگی از رهبر عظیم الشان انقلاب که فرمودند: من در مقابل عظمت ملت ایران لازم میدانم، اظهار تعظیم بکنم؛ بخاطر این کار ارزشمندی که شما در 22بهمن امسال انجام دادید؛ علی رغم همه مشکلات مختلف اقتصادی و... که با جسم و جانتان حس می کنید و علی رغم هوای سرد، تحریک دشمن اما شرق و غرب و شمال و جنوب کشور وشهر ها روستا ها همه آمدید.
[بنده نیز عرض می کنم] شَکَرَ الله سعیکم.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ‏
إِنَّا أَعْطَيْناكَ الْكَوْثَرَ (1)فَصَلِّ لِرَبِّكَ وَ انْحَرْ (2)إِنَّ شانِئَكَ هُوَ الْأَبْتَرُ (3)

برچسب ها
کاشان - خیابان شهید بهشتی - کوچه جمال آباد - دفتر نماینده مقام معظم رهبری و امام جمعه کاشان - کدپستی: ۸۷۱۴۶۷۸۳۸۹
تلفن: ۵۵۷۸۱۸۱ - ۵۵۷۸۸۸۸ - ۵۵۷۲۲۴۴ (۰۳۱)
نمابر: ۵۵۷۸۱۸۲ (۰۳۱)
© کلیه حقوق مادی و معنوی برای پایگاه اطلاع رسانی سفیر ولایت محفوظ است. استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.