/
صفحه اصلی
/
خبرخوان
/
ارتباط با ما
/
¤ ۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
تاریخ ارسال:۱۴۰۱ جمعه ۲۱ بهمن
چاپ خبر
نماز عبادی سیاسی جمعه کاشان به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی مورخ بیست و یکم بهمن ۱۴۰۱ نماز عبادی سیاسی جمعه کاشان به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی مورخ بیست و یکم بهمن ۱۴۰۱
خطبه اول

خطبه دوم

خطبه اول
سلام عليكم و رحمت الله
اعوذ بالله من الشيطان الرجيم
 بسم الله الرحمن الرحيم
الحمد و الثنا لله رب العالمين و الصلوة و السلام علي خيرخلقه و اشرف بريّته محمد ابن عبدالله صلي الله عليه و آله و سلم و علي اهل بيته الطيبين الطاهرين سِيَّمَا بَقِيَّةُ اللَّهِ فِي الْأَرَضِينَ وَلعْنَة الله عَلِيِّ أَعْدَائِهِمْ أَجْمَعِينَ، الی يَوْمِ الدِّينِ
اوصيکم عباداللّه و نفسي بتقوي الله
امروز چهل و پنجمین خطبه‌ای هست که در خدمت شما هستم؛ محضر دعای چهل و پنج صحیفه سجادیه می رویم؛ عنوان دعا این است «وَ كَانَ مِنْ دُعَائِهِ عَلَيْهِ السَّلَامُ فِي وِدَاعِ شَهْرِ رَمَضَانَ» دعاى آن حضرت است در وداع ماه مبارك رمضان؛ اما اول این دعا عبارت های کلی دارد امام سجاد می فرماید:
«أَنْتَ الَّذِي فَتَحْتَ لِعِبَادِكَ بَاباً إِلَى عَفْوِكَ ، وَ سَمَّيْتَهُ التَّوْبَةَ ، وَ جَعَلْتَ عَلَى ذَلِكَ الْبَابِ دَلِيلًا مِنْ وَحْيِكَ لِئَلَّا يَضِلُّوا عَنْهُ ، فَقُلْتَ تَبَارَكَ اسْمُكَ ﴿تُوبُوا إِلَى اللَّهِ تَوْبَةً نَصُوحاً عَسَى رَبُّكُمْ أَنْ يُكَفِّرَ عَنْكُمْ سَيِّئَاتِكُمْ وَ يُدْخِلَكُمْ جَنَاتٍ تَجْرِي مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ﴾»
 تویی که دری برای بندگانت به سوی بخششت گشودی و آن را توبه نامیدی و بر آن درِ گشوده، دلیلی از وحی‌ات قرار دادی تا آن را گم نکنند؛ پس فرمودی (ای که نامت والا و مبارک است!):
 «به سوی خدا بازگردید؛ بازگشتی خالص، باشد که پروردگار گناهانتان را محو کند و شما را وارد بهشت‌هایی کند که از زیر آن‌ها، نهرها روان است».
برای توبه نصوح بزرگان چند معنی ذکر کرده اند یکی این است که انسان حالت اش قبل از توبه با بعد توبه فرق بکند بگونه ای که هر کس نگاه بکند بگوید: ایشان فرق کرده؛ چهره او نصیحت گر شده.
امام علیه السلام در ادامه می فرماید:
«فَمَا عُذْرُ مَنْ أَغْفَلَ دُخُولَ ذَلِكَ الْمَنْزِلِ بَعْدَ فَتْحِ الْبَابِ وَ إِقَامَةِ الدَّلِيلِ»
پس بهانه و عذر کسی که پس از گشوده شدن در و اقامۀ راهنما، از ورود به عرصه‌گاه بخششت غفلت کند چیست؟
چقدر زیبا امام سجاد تبیین می کنند؛ امام می فرماید: خداوند یک منزلی به نام بهشت آماده کرده در این منزل هم توبه هست که خداوند باز گذاشته چرا وارد نمی شوید؟
 «وَ أَنْتَ الَّذِي زِدْتَ فِي السَّوْمِ عَلَى نَفْسِكَ لِعِبَادِكَ ، تُرِيدُ رِبْحَهُمْ فِي مُتَاجَرَتِهِمْ لَكَ ، وَ فَوْزَهُمْ بِالْوِفَادَةِ عَلَيْكَ ، وَ الزِّيَادَةِ مِنْكَ ، فَقُلْتَ تَبَارَكَ اسْمُكَ وَ تَعَالَيْتَ ﴿مَنْ جَاءَ بِالْحَسَنَةِ فَلَهُ عَشْرُ أَمْثَالِهَا ، وَ مَنْ جَاءَ بِالسَّيِّئَةِ فَلَا يُجْزَى إِلَّا مِثْلَهَا﴾»
 و تویی آن‌که در معاملۀ خود، به بهره و سود بندگانت افزودی؛ و در این داد و ستدشان با تو، سودشان و کامیابی و به وقت ورود بر تو فوزشان و از جانب خود بهرۀ افزون را ، برای آن‌ها خواسته‌ای؛ پس فرمودی: (ای که نامت مبارک و والاست!): «هر کس یک خوبی بیاورد، ده برابرش برای اوست؛ و هر کس یک بدی بیاورد، جز به مانند آن کیفر نشود.»

«وَ لَمْ تَلْحَقْهُ أَوْهَامُهُمْ ، فَقُلْتَ ﴿اذْكُرُونِي أَذْكُرْكُمْ ، وَ اشْكُرُوا لِي وَ لَا تَكْفُرُونِ﴾»
مطلب دیگری در قران بیان نمودی که به وهم کسی در نمی آید؛ فرمودی: مرا یاد کنید تا شما را یاد کنم و شکر مرا به جا بیاورید و کفران نعمت نکنید.
این که خدا ما را یاد کند نعمتی است که در اندیشه و عقل نمی گنجد.
این می شود توصیه به تقوی
در سلسله بحث های قرانی مان به آیه 38 سوره بقره رسیدیم که خداوند می فرماید:
«قُلْنَا اهْبِطُوا مِنْهَا جَمِيعًا ۖ فَإِمَّا يَأْتِيَنَّكُمْ مِنِّي هُدًى فَمَنْ تَبِعَ هُدَايَ فَلَا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلَا هُمْ يَحْزَنُونَ»
گفتیم: همه از بهشت [برزخی] فرود آیید، تا آن گاه که از جانب من راهنمایی برای شما آید، آنان که پیروی او کنند هرگز بیمناک و اندوهگین نخواهند شد.
چند نکته از این آیه:
نکته1.تکرار جمله «اهْبِطُوا» فرود بیایید، است.
علتی که مفسرین ذکر کرده اند این است: چون بین آیه 36 و آیه 38 آیه 37 آمد که خداوند فرمود:
«فَتَلَقَّى آدَمُ مِنْ رَبِّهِ كَلِمَاتٍ فَتَابَ عَلَيْهِ ۚ إِنَّهُ هُوَ التَّوَّابُ الرَّحِيمُ»
پس آدم از خدای خود کلماتی آموخت و خداوند توبه او را پذیرفت، زیرا خدا بسیار توبه‌پذیر و مهربان است.
ممکن بعضی ها فکر کنند حالا که دیگر حضرت آدم آن کلمات را دریافت کرد و توبه کرد خدا هم توبه اش را پذیرفت فرمان «اهْبِطُوا» کنار رفت اما گرفتن کلمات و توبه و اجتبا الهی هیچ کدام مانع دستور قبلی و هبوط نخواهد بود قرار است حضرت آدم و حوا به زمین بیایند و پیامبران بیاییند دین تشریع شود.
نکته2. کلمه «جمیعا» است.
جمیعا یک معنی اش این است که همه شما سه نفر که مامور شدید، بدون استثنا باید اطاعت کنید هم شیطان هم حضرت آدم هم حضرت حوا منتهی ظرایف قران این است که نفرمود «جمعا» بلکه فرمود: «جمیعا» فرق اش در این است که جمعا یعنی شما سه نفر با هم مثل این که سه نفر در ماشین می نشینند با هم می روند مشهد این را جمعا می گویند در مقابل انفرادی اما خداوند فرمود: «جمیعا» یعنی شما سه تا باید این دستور را اطاعت کنید اما لازم نیست در حال اطاعت اجتماعا هبوط کنید منافاتی با افتراق ندارد.
توضیح بیشتر: شیطان یک مسیری دارد آدم یک مسیری دارد انتهای مدت آدم در این دنیا یک مقدار و شیطان یک مقدار است؛ مثلا در آیه قبلی فرمود: «وَلَكُمْ فِي الْأَرْضِ مُسْتَقَرٌّ وَمَتَاعٌ إِلَى حِينٍ» تا مدت زمانی معین شما در زمین مستقر و بهرمند هستید در باره انسان و نسل انسان این مدت تا پایان دنیا است «إِذَا الشَّمْسُ كُوِّرَتْ» آنگاه كه خورشيد به هم درپيچد اما در مورد شیطان «إِلَى يَوْمِ الْوَقْتِ الْمَعْلُومِ» تا روز وقت معلوم است؛ یعنی تا روز ظهور مهدی آل محمد.
ممکن انگیزه حبوط متفاوت باشد؛ حضرت حوا برای پرورش و تربیت نسل، هبوط می کند؛ برای این که مظهر عاطفه خدا باشد خانم ها مظهر عاطفه و جاذبه الهی اند.
حضرت آدم برای خلافت و نبوت و امامت و رهبری جامعه بشر، هبوط می کند.
اما شیطان، خداوند در آیه 18 سوره اعراف فرمود: «اخْرُجْ مِنْهَا مَذْءُومًا مَدْحُورًا» از این مقام بیرون شو که تو نکوهیده و رانده درگاه مایی.
 شیطان می توانست توبه کند اما توبه نکرد شروع کرد به وسوسه و شک در دل ها ایجاد کردن.
نکته3. جمله «فَإِمَّا يَأْتِيَنَّكُمْ مِنِّي هُدًى» تا آن گاه که از جانب من راهنمایی برای شما آید، است.
مخاطب این جمله فقط حضرت آدم و حوا و شیطان نیست؛ بلکه تمام مکلفین مخاطب «کُم» هستند؛ حتی انبیاء دو یژگی دارند: یک- شخصیت حقیقی دارند که بشری مثل ما هستند. دو-شخصیت حقوقی دارند که وحی به آنان می شوند «قُلْ إِنَّمَا أَنَا بَشَرٌ مِثْلُكُمْ يُوحَى إِلَيَّ» بگو: جز این نیست که من مانند شما بشری هستم که به من وحی می‌رسد.
از باب شخصیت حقیقی تمام مکلفین از جمله انبیاء مصداق «يَأْتِيَنَّكُمْ مِنِّي هُدًى» هستند؛ این هدایت هم می تواند عقلی باشد هم می تواند هدایت نقلی و ارسال انبیاء و کتاب و... باشد.
اگر این هدایت آمد و شما از هدایت تبعیت کردی؛ خداوند می فرماید: «فَمَنْ تَبِعَ هُدَايَ فَلَا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلَا هُمْ يَحْزَنُونَ» آنان که پیروی او کنند هرگز بیمناک و اندوهگین نخواهند شد.
ببینید چه زیبا می فرماید: «فَمَنْ تَبِعَ هُدَايَ» پس هرکس که از "هدایت من" تبعیت کرد بزرگان فرموده اند: اینجا می خواهد هدایت را شرافت بدهد.
آیه الله جوادی آملی در تسنیم می فرماید: خوف دو گونه است: یک- خوف ممدوح و خوب دو-خوف مذموم وبد. خوف خوب آن است که انسان از خدا بترسد آیه 40 سوره بقره: «وَإِيَّايَ فَارْهَبُونِ» و تنها از من بر حذر باشید.
 حضرت جوادی آملی می فرماید: خوب است آدم هر روز خودش را نشان امیرالمومنین بدهد.
«السَّلامُ عَلَيْكَ يَا أَمِينَ اللّهِ فِي أَرْضِهِ، وَحُجَّتَهُ عَلَى عِبادِهِ»
در زیارت امین الله شما می خوانید: کسی که خدا را می شناسد خوف این دارد که خدا که محبوب ما هست روش از ما برگرداند « وَ أَفْئِدَةَ الْعَارِفِينَ مِنْكَ فَازِعَةٌ » دل آدم خدا شناس از تو می ترسد که روی اش را از من برگرداند این خوف خوب است.
اما خوف بد ترس از آمریکا و اسرائیل و منافقین و... است کسی که خدا را بزرگ بداند این خوف را ندارد امیرالمومنین در خطبه 193 نهج البلاغه می فرماید: «عَظُمَ الْخَالِقُ فِی أَنْفُسِهِمْ فَصَغُرَ مَا دُونَهُ فِی أَعْیُنِهِمْ» کسی که به عظمت الهی پی برد،خداوند درباطنش بزرگ ومخلوق در نظرش کوچک است.
خوف ترس از یک عامل بیرونی است و حزن یک منشاء درونی دارد؛ مثلا به کسی بگویند: فلان زمین شما قیمت اش پاین آمد ناراحت می شود؛ اما مومن این حزن را هم ندارد؛ خداوند آیه 23 سوره حدید می فرماید: «لِكَيْلَا تَأْسَوْا عَلَى مَا فَاتَكُمْ» تا بر آنچه از دست‏ شما رفته اندوهگين نشويد.
مومن چون یقین دارد که خداوند برای او جبران می کند ناراحت نمی شود. در بحار جلد94 صحفه 302 روایتی داریم که می فرماید: خداوند این صفت را دارد «مُدْرِکَ کُلِّ فَوْتٍ» خدا برای ما هرچیزی که برای ما فوت شود را جبران می کند.
از همه این ها مهم تر این است که اگر حرف خدا و پیغمبر و عقل گوش کردیم و از هدایت الهی تبعیت کردیم مشمول آیه 47 سوره طه می شویم که می فرماید:
«وَالسَّلَامُ عَلَى مَنِ اتَّبَعَ الْهُدَى» و بر هر كس كه از هدايت پيروى كند درود باد.
سلام خدا چقدر ارزش دارد این سلام خدا همان سلامی است که بر حضرت یحیی برای سه زمانی که از همه زمان ها سخت تر است روز تولد به دنیا روز رحلت از دنیا و روز قیامت، داده شد؛ خداوند آیه 15 سوره مریم می فرماید:
«وَسَلَامٌ عَلَيْهِ يَوْمَ وُلِدَ وَيَوْمَ يَمُوتُ وَيَوْمَ يُبْعَثُ حَيًّا» و سلام حق بر او باد در روز ولادتش و روز وفاتش و روزی که زنده برانگیخته خواهد شد.
شما ملت عظیم الشان ایران با این انقلابی که به وجود آوردید و این تبعیتی که از امام راحل انجام دادید مصداق این آیه هستید«وَالسَّلَامُ عَلَى مَنِ اتَّبَعَ الْهُدَى» تحت اسم سلام خداوند متعال قرار دارید.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ‏
قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ (1)اللَّهُ الصَّمَدُ (2)لَمْ يَلِدْ وَ لَمْ يُولَدْ (3)وَ لَمْ يَكُنْ لَهُ كُفُواً أَحَدٌ (4)

خطبه دوم
بسم الله الرحمن الرحيم
الحمد و الثناء لله رب العالمين و الصلوات و السلام علي خير خلقه و اشرف بريّته محمد ابن عبدالله صلی الله علیه وآله و سلم، و صل علي اميرالمؤمنين علي ابن ابي طالب و صل علي الصديقه الطاهره فاطمه الزكيه سيده نساء‌العالمين، و صل علي الحسن و الحسين سيدي شباب اهل الجنّه و صل علي علي ابن الحسين زين‌العابدين و محمد بن علي الباقر و جعفر بن محمد الصادق و موسي ابن جعفر الكاظم و عَلِيِّ بْنِ مُوسَى الرِّضَا الْمُرْتَضَى و محمد ابن علي الجواد، و علي ابن محمد الهادي و الحسن ابن علي الزكي العسكري، و الحجت ابن الحسن المهدي القائمَ المنتظر، بِهِمْ نتَوَلَّى و من اعدائهم نتبرء الی الله
اوصيکم عباداللّه و نفسي بتقوي الله
توصیه مصداقی بنده به تقوی ، نهج البلاغه است؛ که به حکمت دهم رسیدیم.
امیرالمومنین (علیه السلام) می‌‌فرمایند: «خَالِطُوا اَلنَّاسَ مُخَالَطَةً إِنْ مِتُّمْ مَعَهَا بَكَوْا عَلَيْكُمْ وَ إِنْ عِشْتُمْ حَنُّوا إِلَيْكُمْ»
 با مردم آنگونه معاشرت كنيد، كه اگر مرديد بر شما اشك ريزند، و اگر زنده مانديد، با اشتياق سوى شما آيند.
مرحوم آقای خویی در منهاج البراعه می فرماید: «هذا بیان جامع لأدب المعاشرة و الخلطة مع الناس، و المقصود أن تکون المخالطة ودّیّة و علی قصد الاعانة للناس و جلب قلوبهم و التفانی فی مصالحهم بحیث یحسّوا من فقده فقد محبّ و معین»
 این یک بیان جامع برای ادب معاشرت است یعنی قصد من و شما در تعامل با مردم به گونه ای باشد که اگر از دنیا رفتیم به گونه ای باشد که غائب بودن مان را احساس کنند یعنی این قدر وجودمان نافع باشد که نبودمان را احساس کنند نبود یک محب و معین.
ابن ابی الحدید در شرح نهج البلاغه می گوید: في الخبر المرفوع إذا وسعتم الناس ببسط الوجوه و حسن الخلق و حسن الجوار فكأنما وسعتموهم بالمال.
در حدیث داریم که اگر با صورت منبسط و حسن خلق و حسن جوار با مردم برخورد کردی گویا با مال خودت به آن ها کمک کردی.
مناسبت ها:
از معتکفین عزیز تشکر می کنم که در مصلی خواهر و برادر 800 نفر و هم در ده ها نقطه منطقه معتکف بودند و هم رهبر معظم فرمودند و هم من آماری که گرفتم حدود 65% یا70% زیر 30 سال بودند این ها از رویش های انقلاب اسلامی است.
من تصاویر معتکفین جوان را که یک بچه راهنمایی حتی پنجم ابتدائی در یک دست اش مفاتیح و با دست دیگرش دعا می کند، دفتر رهبر معظم فرستادم. آن ها هم از این چهره های رویشی انقلاب اسلامی خیلی خوشحال شدند.
تشکر دوم از همه مردم منطقه بخاطر برپایی جشن های دهه فجر که بسیج و پلیس و هیئات وشهرداری و... همه تلاش کردند.
مناسبت1. امداد های غیبی:
 یک- 21بهمن 1357 یکی از بزرگترین امداد های غیبی خداوند برای این ملت انجام شد؛ قطعا آمریکایی ها می خواستند کودتا کنند. اسنادش موجود است جنرال هایزر برای کودتا آمد؛ تا با بقایای ساواک، صدهزار و پانصد هزار هرچقدر لازم باشد بکشند؛ امام و هوادران انقلاب کنار بروند و یک حکومت کودتایی سرکار بیاید؛ قرار بود این کار 21 بهمن با علامت رمز حکومت نظامی، ساعت 4 بعد از ظهر انجام شود.
امام راحل عظیم الشان یک اطلاعیه چند خطی دادند؛ فرمودند: حکومت نظامی خلاف شرع است.
آیه الله طالقانی با امام تماس می گیرد؛ می گوید: شما ایران نبودید من می دانم این شاه چقدر وحشی است من 17 شهریور را دیدم که مردم را به رگبار بستند امام فرمودند: نه خلاف شرع است و مردم باید به خیابان بریزند.
از آقای طالقانی اصرار و از امام انکار نهایتا دیدند آقای طالقانی تلفن را زمین گذاشتند و گریه می کنند. گفتند: آقای طالقانی چی شد؟ گفت: امام یک جمله فرمود: آقای طالقانی اگر حرف خودم نباشد چی؟ دیگر حرفی داری؟
دو- مدد غیبی دیگر 19 بهمن پیوستن نیروی هوایی به انقلاب که ملت حقیقتا امیدوار شد دیگر ارتش با شاه نیست. خیلی کار مهمی بود و خدا چه عظمتی داده به نیروی هوایی که رهبرانقلاب پریروز فرمودند: هر سال این 19بهمن باعث می شود 22بهمن جلوه‌اش بیشتر شود دلیل اش را آقا نفرمودند اما دلیل اش این است آقا در 19 بهمن یک سخنرانی دارند که تمام ملت ایران را به هیجان می آورند برای نیروی هوایی پیشران ما این هم واقعا افتخاری است.
سه- رونمایی از پایگاه هوایی عقاب 44 در 18 بهمن امسال.  چند وقت پیش آمریکایی ها با اسرائیل یک مانور مشترکی انجام دادند. اسم مانور را هم درخت بلوط گذاشتند 140 تا هواپیما آوردند در این مانور از جمله هواپیماهای F35 (ما زمان شاه F4 و F5 داشتیم) F35 و B52  آوردند در مانور F15 وF16 وB1B آوردند که این آخری مهم ترین اش بود. 12 ناو آوردند 6400 پرسنل آمریکا و 1000 پرسنل اسرائیل شرکت کردند. این اعراب خبیث منطقه هم هواپیما هایشان برای کمک آوردند از جمله بحرین و مصر و گاو شیرده
هدف این بود اسرائیل گفت: من مستقیم با حمله هوایی تاسیسات هسته ای ایران را می خواهم بزنم آمریکا هم گفت: پیام روشنی را من می دهم به ایران که ما با هم که باشیم یعنی آمریکا و اسرائیل قوی می شویم بمب های بسیار سنگینی داریم که این ها می توانیم حمل کنیم و تاسیسات هسته ای ایران را نابود کنیم. به این یک فضای رسانه ای عجیبی دادند.
امداد غیبی این است که 10 روز بعد از آن مانور رهبرمعظم انقلاب به سردار باقری دستور دادند یکی از تجهیزات نظامی خودتان را رو کنید و آن عبارت بود از یک پایگاه هوایی زیر زمینی جمهوری اسلامی وقتی از این پایگاه و فرودگاه رونمایی کردند اول مشخص شد که این ساخت الان نیست و در دهه 70 ساخته شده؛ یکی از حکمت های ساخت این پایگاه این است که قبل از انقلاب اسلامی اسرائیل یک جنگ 6 روزه ای با اعراب راه انداخت در ساعت اول جنگ تمام باندهای فرودگاه های مصر را بمباران کرد بعدهم هواپیما های مصر را یکی یکی شکار کرد.
یکی از حکمت های دستور ساخت این فرودگاه زیرزمینی این هست که اسرائیل و آمریکا و همپیمانان اش و این پایگاه های 50 الی70 گانه شان در منطقه اصلا دسترسی به این پایگاه هوایی ندارند بخاطر این که صد ها متر زیر زمین است.
اما بخاطر این الان رونمایی شد چون آمریکایی ها بعد از تهدیدشان فکر کردند رعبی در ایران و جبهه مقاومت ایجاد شده است. با اطلاع عرض می کنم وقتی از این عقاب44 جمهوری اسلامی رونمایی شد و آن جمله سردار باقری پخش شد که همه بدانند از هر پایگاهی در منطقه ایران تهدید بشود ما از نزدیکترین مسیر آن پایگاه آمریکا را منهدم خواهیم کرد.
با این کار جمهوری اسلامی تمام آن مانور مشترک لوله شد کنار رفت.
این تازه یکی از پایگاه های زیر زمینی جمهوری اسلامی است؛ خدا این فکر ها را در ذهن می اندازد «وَمَكَرُوا وَمَكَرَ اللَّهُ ۖ وَاللَّهُ خَيْرُ الْمَاكِرِينَ»
مناسبت2.زلزله تلخ خوی
به همه عزیزانی که آسیب دیدند تسلیت عرض می کنیم. مردم کاشان کمک های را کردند ولی این هفته استثنائا کمک های بین صفوف برای زلزله خوی جمع می شود و همینطور در بیرون مصلی یک مجموعه ای هستند که کمک های شما را برای مردم زلزله زده خوی جمع می کنند.
بطور کلی در رابطه با زلزله سه وظیفه داریم:
 یک- وظیفه کمک رسانی
دو- وظیفه علمی که برنامه ریزان ساخت مسکن دارند همین مکانی که نشسته ایم به من گفتند: ضد زلزله است. ساخت مکان ها ضد زلزله باشد، روی گسل های زلزله نباشد و...
سه- وظیفه معنوی که همه داریم  در روایت داریم فرمودند: از دو آیه و یک سوره غفلت نکنید اگر خواندنش را مداومت کنید آسیبی در زلزله نمی بینید؛ یک.سوره زلزال است إِذَا زُلْزِلَتِ الْأَرْضُ زِلْزَالَهَا و یکی آیه 41 سوره فاطر و یکی هم آیه 65 سوره حج است که خداوند می فرماید: «وَيُمْسِكُ السَّمَاءَ أَنْ تَقَعَ عَلَى الْأَرْضِ إِلَّا بِإِذْنِهِ ۗ إِنَّ اللَّهَ بِالنَّاسِ لَرَءُوفٌ رَحِيمٌ»
 آسمان را (دستور) او نگاه می‌دارد که بر زمین نیفتد مگر به اذن او؟ همانا خدا به مردم بسیار رئوف و مهربان است.
مناسبت3. شهادت امام کاظم علیه السلام در پنج شنبه 25رجب است.
در این رابطه دو نکته عرض می کنم:
یک- در دعای "توسل دیگر" دارد در بیماری های تان حتی صعب العلاج به موسی ابن جعفر متوسل بشوید «اللَّهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُکَ بِحَقِّ وَلِیِّکَ مُوسَى بْنِ جَعْفَرٍ عَلَیْهِ السَّلَامُ إِلَّا عَافَیْتَنِی بِهِ فِی جَمِیعِ جَوَارِحِی مَا ظَهَرَ مِنْهَا وَ مَا بَطَنَ یَا جَوَادُ یَا کَرِیمُ» حالا بیماری می خواهد جسمی باشد یا اخلاقی و روحی.
دو- امام کاظم علیه السلام تلاش کردند ولایت الهیه را از ولایت طاغوت برای مردم کاملا شفاف کنند. یک مصداق اش ماجرای صفوان جمال است. صفوان شتر هایش را به هارون الرشید کرایه دادند؛ آن هم نه برای سفر تفریحی بلکه برای حج بعدا امام فرمود: صفوان آیا تو این مقدار دلت می خواهد که هارون الرشید زنده بماند و برگردد کرایه شتر های تو را بدهد؟ گفت: بله، این مقدار مایل ام زنده بماند تا این جمله را گفت امام علیه السلام فرمود: «مَنْ أَحَبَّ بَقَاءَهُمْ فَهُوَ مِنْهُمْ وَ مَنْ کَانَ مِنْهُمْ کَانَ وَرَدَ النَّارَ»
 کسی که دوست داشته باشد بقای آنها را، از آنان خواهد بود و هر کس از آنان (دشمنان خدا) باشد، جایگاهش جهنم خواهد بود.
حالا ظالم آن زمان هارون الرشید بود و زمان قبل انقلاب محمدرضا پهلوی و ظالم این زمان آمریکا و اسرائیل و...
مناسبت4. راهپیمایی 22 بهمن
می دانید چه کاری کردید با این انقلاب؟
حضرت زهرا در خطبه فدکیه در چند روز بعد از رحلت پیامبر اکرم فرمود: «وَ اَطْلَعَ الشَّیْطانُ رَأْسَهُ مِنْ مَغْرَزِهِ هاتِفاً بِکُمْ، فَاَلْفاکُمْ لِدَعْوَتِهِ مُسْتَجِیبِینَ»
[ای مردم] شیطان (که در مخفی گاه خودش رفته بود در این 23 سال بعثت الان با این کار های شما) سرش را از مخفیگاه خود بیرون کرد و شما را به سوى خود دعوت نمود، و شما را آماده پذیرش دعوتش یافت و منتظر فریبش!
این اجابت دعوت از 28 صفر سال 11 هجری رحلت پیامبراکرم  بود تا چهار سال و نیم که حکومت دست امیرالمومنین بود و شش ماه امام مجتبی، دیگر همیشه طاغوت ها حاکم بودند تا 22 بهمن 1357 که شما مردم عظیم الشان ایران با این انقلابی که پشت سر امام خمینی انجام دادید و بعد در جنگ هشت ساله از جمله عملیات بزرگ والفجر هشت بینی این شیطان چه شیطان جن را و چه شیطان انسی را به خاک مالیدید در این 44 سال اخیر هرچه تلاش کردند دوباره مسیر ولایت را منحرف کند شما نگذاشتید. این راهپیمایی های 22 بهمن خاصیت اش این است شما به همه دنیا اعلام می کنید ما بیداریم ما انقلاب مان را دوست داریم. ایران در قلب همه ما قرار دارد. ما بعیت مان را با رهبر معظم، با امام راحل و با شهدای والا مقام، با شرکت در راهپیمایی 22 بهمن اعلام خواهیم کرد.
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ‏
إِنَّا أَعْطَيْناكَ الْكَوْثَرَ (1)فَصَلِّ لِرَبِّكَ وَ انْحَرْ (2)إِنَّ شانِئَكَ هُوَ الْأَبْتَرُ (3)



برچسب ها
مطالب مرتبط
کاشان - خیابان شهید بهشتی - کوچه جمال آباد - دفتر نماینده مقام معظم رهبری و امام جمعه کاشان - کدپستی: ۸۷۱۴۶۷۸۳۸۹
تلفن: ۵۵۷۸۱۸۱ - ۵۵۷۸۸۸۸ - ۵۵۷۲۲۴۴ (۰۳۱)
نمابر: ۵۵۷۸۱۸۲ (۰۳۱)
© کلیه حقوق مادی و معنوی برای پایگاه اطلاع رسانی سفیر ولایت محفوظ است. استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.