/
صفحه اصلی
/
خبرخوان
/
ارتباط با ما
/
¤ ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
تاریخ ارسال:۱۴۰۱ جمعه ۱۲ اسفند
چاپ خبر
نماز عبادی سیاسی جمعه کاشان به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی مورخ دوازدهم اسفند ۱۴۰۱ نماز عبادی سیاسی جمعه کاشان به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی مورخ دوازدهم اسفند ۱۴۰۱
خطبه اول

خطبه دوم

 

 

خطبه اول
سلام‌علیکم و رحمت‌الله
اعوذ بالله من الشيطان الرجيم
 بسم الله الرحمن الرحيم
الحمد و الثنا لله رب العالمين و الصلوة و السلام علي خيرخلقه و اشرف بريّته محمد ابن عبدالله صلي الله عليه و آله و سلم و علي اهل بيته الطيبين الطاهرين سِيَّمَا بَقِيَّةُ اللَّهِ فِي الْأَرَضِينَ وَلعْنَة الله عَلِيِّ أَعْدَائِهِمْ أَجْمَعِينَ، الی يَوْمِ الدِّينِ
اوصيکم عباداللّه و نفسي بتقوي الله
امروز چهل و هشتمین خطبه‌ای هست که در خدمت شما هستم؛ محضر دعای چهل و هشتم صحیفه سجادیه می‌رویم؛ این دعا  امام سجاد علیه‌السلام برای روز عید قربان و جمعه است که فرازی از این دعا را با هم می‌خوانیم.
«اللَّهُمَّ إِنَّ هَذَا الْمَقَامَ لِخُلَفَائِكَ وَ أَصْفِيَائِكَ وَ مَوَاضِعَ أُمَنَائِكَ فِي الدَّرَجَةِ الرَّفِيعَةِ الَّتِي اخْتَصَصْتَهُمْ بِهَا قَدِ ابْتَزُّوهَا»
خدایا! این جایگاه اقامۀ نماز عید قربان و جمعه که ویژۀ اوصیا و برگزیدگانت و جایگاه امنای توست، در مرتبه بلندی است که آن را ویژۀ آنان قراردادی؛ ولی غاصبان و غارتگران، این مقام را از آن‌ها به غارت بردند.
بعضی‌ها می‌گویند: دین از سیاست جدا است!!
این جمله مال امام سجاد (علیه‌السلام) است امامی است که معروف است به دعا اما در متن دعا چه جمله‌ای گنجانده است؛ می‌فرماید: مقام امامت نماز عید غدیر و امامت جمعه، جایگاه امیرالمؤمنین و امام حسن و... هست که بنی‌امیه آن را دزدیدند.
می‌شود از این جمله سیاسی‌تر گفت؟
در سلسله بحث‌های قرانی‌مان به آیه 41 سوره بقره رسیدیم که خداوند می‌فرماید:
«وَآمِنُوا بِمَا أَنْزَلْتُ مُصَدِّقًا لِمَا مَعَكُمْ وَلَا تَكُونُوا أَوَّلَ كَافِرٍ بِهِ ۖ وَلَا تَشْتَرُوا بِآيَاتِي ثَمَنًا قَلِيلًا وَإِيَّايَ فَاتَّقُونِ»
و به آنچه نازل کرده‌ام که تصدیق‌کننده آن چیزی است که با شماست، ایمان آورید و نخستین کافر به آن نباشید و آیاتم را به بهایی ناچیز نفروشید، و فقط از من پروا کنید.
چند نکته:
1- خطاب «آمِنُوا» ایمان بیاورید.
این خطاب یک عتاب به مردم و علما یهودی و مسیحی است؛ اما در «َلَا تَكُونُوا أَوَّلَ كَافِرٍ بِهِ» نخستین کافر به آن نباشید، چون علمای یهود و نصارا از محتوا اصلی کتاب تورات و انجیل با خبر هستند و ممکن است مردم خبر نداشته باشند، این خطاب مختص علمای بنی‌اسرائیل است.
2- «مَا أَنْزَلْتُ» به آنچه نازل کرده‌ام.
بیشتر مفسران می‌گویند: «مَا أَنْزَلْتُ» به آنچه نازل کرده‌ام، یعنی ای علما و مردم اهل کتاب به قران ایمان بیاورید.
اما برخی مفسران با توجه به آیات 10 و 11 سوره طلاق می‌گویند: به آنچه من نازل کردم ایمان بیاورید؛ یعنی علاوه بر قران به پیامبر اکرم نیز ایمان بیاورید؛ به این دلیل که در آیه 10 و 11 سوره طلاق می‌فرماید:
«قَدْ أَنْزَلَ اللَّهُ إِلَيْكُمْ ذِكْرًا ﴿١٠﴾ رَسُولًا يَتْلُو عَلَيْكُمْ آيَاتِ اللَّهِ»
به‌ راستی خدا به سوی شما وسیله تذکر نازل کرده است. [و آن] پیامبری [است] که آیات خدا را بر شما می‌خواند
پس به دلیل این آیه شریفه «ذِکر» که پیامبر اکرم است نیز «ما انزلت» می‌باشد.
3- «مُصَدِّقًا لِمَا مَعَكُمْ» تصدیق‌کننده آن چیزی است که با شماست
مفسران می‌گویند: خداوند این جمله را برای ترغیب و تشویق مسیحی‌ها فرموده است؛ به‌خاطر این که اصول، اخلاق و احکام معارف همه ادیان الهی مشترک است. محرمات در همه‌جا حرام است. احترام به والدین در همه ادیان واجب است. توحید در همه ادیان الهی مشترک است.
4- منظور قران کدام تورات و انجیل است؟
در دو آیه قران اشاره وجود دارد؛ بلکه تصریح وجود دارد بر این که در همان زمان پیامبر اکرم علی‌رغم این که تورات و انجیل تحریف شده بود؛ نسخه‌های تحریف نشده دست آنان بود. یکی آیه 43 سوره مائده است که خداوند می‌فرماید: «عِنْدَهُمُ التَّوْرَاةُ فِيهَا حُكْمُ اللَّهِ» تورات که در آن حکم خداست نزد آنان است.
یک هم آیه 93 سوره آل‌عمران که خداوند می‌فرماید: «فَأْتُوا بِالتَّوْرَاةِ فَاتْلُوهَا إِنْ كُنْتُمْ صَادِقِينَ» اگر راستگویید تورات را [که از نظرها پنهان کرده اید] بیاورید و آن را بخوانید.
مرحوم بلاغی در تفسیر آلاء الرحمن صحفه 89 می‌فرماید: حتی در انجیل و تورات تحریف شده یک چیزی وجود داشت که می‌توانستند با آن حقیقت و پیامبر اکرم را بفهمند در تورات و انجیل تحریف شده این جمله آمده است «خداوند کلامش را در دهان پیامبر آخرالزمان می‌گذارد».
5- رابطه قران با انیجل و تورات تحریف نشده، رابطه عام و خاص مطلق است.
یک دایره بزرگی را در نظر بگیرید که قران می‌شود و یک دایره کوچک نیز درونش در نظر بگیرید که انجیل و تورات می‌شود؛ مثلاً هرآنچه در کاشان است در ایران است؛ اما هرآنچه که در ایران است در کاشان نیست؛ مشهد که در کاشان نیست. پس تمام خوبی‌های که در تورات و انجیل را می‌شود به قران نسبت داد؛ اما چیزهای بسیاری در قران وجود دارد که در تورات و انجیل وجود ندارد. کلاس تورات و انجیل به حد قران نیست. اسلام کامل‌ترین دین است.
مرحوم کاشف الغطاء در کتاب کشف الغطاء صحفه 391 می‌فرماید: اگر قران نبود، مسیحیت و یهودیت با این همه تحریفی که در این دو کتاب انجام دادند؛ این دو کتاب را از شایستگی عرضه به دنیا انداختند؛ از جمله مطالبی که در مورد حضرت مریم گفتند و دامن او را آلوده به گناه کردند. این قران است که حضرت مریم را به‌عنوان معصومه معرفی می‌کند. این قران شایستگی عرضه به جهانیان را دارد؛ پس قران، تورات و انجیل را اِحیا کرده است؛ لذا یک وصف قران مهیمن است.
6- اولین کافر
مفسران می‌فرمایند: منظور از اولی‌ات زمانی نیست؛ زیرا از نظر زمانی اولین کافر به قران بت‌پرستان مکه بودند. در اینجا منظور اولی‌ات رتبی است؛ یعنی شما خداوند و پیامبران و وحی و... قبول داشتید؛ اما حالا که کافر شدید، رتبه کفر شما از مشرکین بالاتر است.
7- «لَا تَشْتَرُوا بِآيَاتِي ثَمَنًا قَلِيلًا» آیاتم را به بهایی ناچیز نفروشید.
امام باقر علیه‌السلام در نورالثقلین جلد 1 صحفه 73 می‌فرماید: کَانَ حُیَیُّ‌بْنُ‌أَخْطَبَ وَ کَعْبُ‌بْنُ‌الْأَشْرَفِ وَ آخَرُونَ مِنَ الْیَهُودِ لَهُمْ مَأْکَلَه عَلَی الْیَهُودِ فِی کُلِّ سَنَه فَکَرِهُوا بُطْلَانَهَا بِأَمْرِ النَّبِیِّ (صلی ‌الله علیه و آله) فَحَرَّفُوا لِذَلِکَ آیَاتٍ مِنَ التَّوْرَاه فِیهَا صِفَتُهُ وَ ذِکْرُهُ.
حیّ‌بن‌اخطب و کعب‌بن‌اشرف و چند نفر دیگر از یهود که هرساله از یهود مقرّری دریافت می‌نمودند نمی‌خواستند با اعتراف به نبوّت حضرت محمّد مقرّری خود را از بین ببرند؛ به همین جهت آیاتی که در تورات درباره‌ی مشخّصات پیامبر اکرم بوده تغییر دادند.
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ‏
قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ (1)اللَّهُ الصَّمَدُ (2)لَمْ يَلِدْ وَ لَمْ يُولَدْ (3)وَ لَمْ يَكُنْ لَهُ كُفُواً أَحَدٌ (4)

خطبه دوم
بسم الله الرحمن الرحيم
الحمد و الثناء لله رب العالمين و الصلوات و السلام علي خير خلقه و اشرف بريّته محمد ابن عبدالله صلی الله علیه وآله و سلم، و صل علي اميرالمؤمنين علي ابن ابي طالب و صل علي الصديقه الطاهره فاطمه الزكيه سيده نساء‌العالمين، و صل علي الحسن و الحسين سيدي شباب اهل الجنّه و صل علي علي ابن الحسين زين‌العابدين و محمد بن علي الباقر و جعفر بن محمد الصادق و موسي ابن جعفر الكاظم و عَلِيِّ بْنِ مُوسَى الرِّضَا الْمُرْتَضَى و محمد ابن علي الجواد، و علي ابن محمد الهادي و الحسن ابن علي الزكي العسكري، و الحجت ابن الحسن المهدي القائمَ المنتظر، بِهِمْ نتَوَلَّى و من اعدائهم نتبرء الی الله
اوصيکم عباداللّه و نفسي بتقوي الله
توصیه مصداقی بنده به تقوی، نهج‌البلاغه است که به حکمت سیزدهم رسیدیم.
امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) می‌‌فرمایند: «إِذَا وَصَلَتْ إِلَيْكُمْ أَطْرَافُ اَلنِّعَمِ فَلاَ تُنَفِّرُوا أَقْصَاهَا بِقِلَّةِ اَلشُّكْرِ»
چون نشانه‌های نعمت پروردگار آشکار شد، با ناسپاسی نعمت‌ها را از خود دور نسازید.
هرکسی در زندگی خودش با کارهای خوبی که کرده در معرض یک نعمتی قرار می‌گیرد امیرالمؤمنین می‌فرماید: اگر می‌خواهید خداوند نعمتش را بر شما کامل کند باید شکرتان را بیشتر بکنید تا به انتهای آن نعمت برسید.
یکی از این نعمت‌ها انقلاب اسلامی است همه ما به ‌ویژه مسئولین باید شاکر باشیم. هم با شکر زبانی الحمدلله و هم با شکر عملی خدمت به این مردم خوب تا به نهایت نعمت برسیم.
مرحوم آیه الله خویی در منهاج البراعه در شرح این حکمت می‌فرماید: یک مصداقش فتوحاتی است که در زمان 25 سال خانه‌نشینی امیرالمومنین انجام گرفت؛ از برکت رشد اسلام، روم و فارس و جاهای مختلف را گرفتند. غنائم فراوان آمد؛ اما بجای این که شاکر باشند و این غنائم را برای مستضعفین و پیشرفت اسلام مصرف کنند، به افزودن اموال خودشان افتادند؛ حتی اکابر صحابه مثل طلحه و زبیر. در حالی که توقع حضرت امیرالمؤمنین علیه‌السلام این بود که وقتی اطراف نعمت به شما روآورد، وقتی که فارس و روم دو ابرقدرت آن زمان مسلمان شدند؛ پس اقصای نعمت را یعنی مسلمان شدن تمام کره زمین را با شکر به دست بیاورید. که متأسفانه این کار در صدر اسلام انجام نشد.
مناسبت‌ها:
1- تولد حضرت علی‌اکبر
الگوی جوانان ما حضرت علی‌اکبر است. من سه ویژگی را فقط از ایشان محضر شما عرض می‌کنم:
یک- بصیرت والا
همان‌طور که در رابطه با حضرت قمر بنی‌هاشم شنیدیم که در شب عاشورا برای ایشان امان‌نامه آوردند، در روز عاشورا برای حضرت علی‌اکبر امان‌نامه آوردند و به ایشان گفتند: تو از نظر مادری به ابوسفیان منتسب هستی؛ لذا ما به تو امان‌نامه می‌دهیم. باید حسین کشته شود، تو می‌توانی در امان باشی.
حضرت علی‌اکبر با آن جمله تاریخی در دهانشان زد؛ فرمود: قرابت رسول‌الله برای من از قرابت بنی‌امیه محبوب‌تر است.
دو- دست‌ودل‌بازی و جواد بودن
یک صفتی در کتاب‌ها از جمله مجمع‌البحرین جلد 1 صحفه 35 برای حضرت علی‌اکبر آمده که برای هیچ کدام از آقازاده های ائمه ما بیان نشده است.
و آن صفت عبارت است "نارُ القُری" به کسی که بر بام خانه‌اش شعله‌ای را می‌افروخت تا مستمندان و فقرا و مهمان‌های که مکان و غذا ندارند بفهمند یک کسی در این شهر وجود دارد که پناه بی‌چارگان است. این صفت برای حضرت علی‌اکبر ثبت است؛ امروز کمیته امداد این کار را انجام می‌دهد.
سه- حق‌مداری
در سوره مبارک عصر یکی از ویژگی مؤمنان که اهل خسارت نیستند این است «وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ» و یکدیگر را به حق توصیه نموده و به شکیبایی سفارش کرده‌اند.
حق یعنی صراط مستقیم علی ابن ابی‌طالب علیه‌السلام
در مسیر مکه تا کربلا در سحری امام حسین علیه‌السلام یک لحظه پلک هایشان به هم آمد خوابشان برد وقتی از خواب بیدار شد دیدند امام حسین «انا لله و انا الیه راجون» گفتند سپس فرمودند: «الحمدلله رب العالمین»
حضرت علی‌اکبر عرضه داشتند: بابا چرا حمد و استرجاع را بیان فرموید؟ امام حسین فرمود: پسرم منادی در خواب این جمله را می‌گفت: این قوم دارند می‌روند؛ اما سرنوشتشان مرگ است مرگ با شتاب دارد به سمت اینها می‌آید. حضرت علی‌اکبر گفت: بابا مگر ما بر حق نیستیم؟ امام حسین علیه‌السلام فرمود: پسرم به آن خدای که بازگشت همه خلائق به سمت اوست ما بر حق هستیم حضرت علی‌اکبر فرمود: پس اگر ما بر حق هستیم از مرگ ذره‌ای هراس نداریم. امام حسین این جمله را که از حضرت علی‌اکبر شنید آن قدر خوشحال شد که برای حضرت علی‌اکبر دعا کرد؛ فرمود: پسرم خدا تو را جزای خیر بدهد که برای پدرت چه فرزند نیکویی هستی.
علامه جعفری یک کتابی دارند درباره امام حسین در صحفه 399 می‌فرمایند: به این سعادت می‌گویند پسری در مقابل پدرش این جمله را بگوید. سعادت یعنی همین حق‌مداری.
اگر به انسان بگویند: فردا روز آخر عمر شما است؛ آیا آماده هستی برای سفر آخرت؟ انسان بگوید: بله. حضرت علی‌اکبر با این سخن، گفت: من آماده هستم برای رفتن. ما بر حق هستیم. ما هر لحظه برای لقاء خدا آماده هستیم.
2- شب و روز نیمه شعبان
شب نیمه شعبان شب عجیبی است روایت در بحار جلد 94 صحفه 85 که فرمود: «انّها اللیلة التی جعلها الله لنا أهل البیت بإزاء ما جعل لیلة القدر لنبینا صلی الله علیه و آله و سلم»
شب نیمه شعبان شبی است که خداوند برای ما اهل‌بیت قرار دارد در مقابل شب قدر که برای پیامبرمان قرارداد.
وزن شب نیمه شعبان وزن شب 23 ماه مبارک رمضان است؛ قدر بدانیم. بعضی از اعمال در این شب مستحب است؛
گل مستحبات شب نیمه شعبان زیارت امام حسین علیه‌السلام است. همین صلوات زوال ظهرها را در شب نیمه شعبان بخوانیم. و 100 بار ذکر شریف تسبیحات اربعه در شب نیمه شعبان. دعا در شب نیمه شعبان یادمان نرود. در امالی جلد 1 صحفه 297 روایت داریم؛ فرمود: «فإنّها لیلة آلی الله علی نفسه الا یردّ سائلاً له فیها ما لم یسأل معصیة»
نیمه شعبان شبی است که خداوند قسم‌خورده به خودش که کسی را که به درگاه خدا درخواست کند را نراند تا زمانی که معصیت درخواست نکند. هر حاجتی داریم در شب نیمه شعبان از خدای غنی مطلق در خواست کنیم.
روز نیمه شعبان نام‌گذاری های متعددی دارد دو تا از این نام‌گذاری‌ها عبارتند از: روز مستضعفان و روز سربازان گمنام امام‌زمان علیه‌السلام.
پیشنهاد می‌کنم در شب و روز نیمه شعبان یک نماز امام‌زمان را در برنامه خودمان بگنجانیم.
 نکته دیگر این که همدلی را امام‌زمان دوست دارد؛ امام‌زمان در بحار جلد 53 صحفه 77 فرمود: «أَنَّ أَشْيَاعَنَا وَفَّقَهُمْ اَللَّهُ لِطَاعَتِهِ عَلَى اِجْتِمَاعٍ مِنَ اَلْقُلُوبِ فِي اَلْوَفَاءِ بِالْعَهْدِ عَلَيْهِمْ لَمَا تَأَخَّرَ عَنْهُمُ اَلْيُمْنُ بِلِقَائِنَا وَ لَتَعَجَّلَتْ لَهُمُ اَلسَّعَادَةُ بِمُشَاهَدَتِنَا»
اگر شیعیان ما (خداوند توفیق طاعت شان بدهد) اجتماع بر قلوب پیدا می‌کردند در وفای به عهدی که دارند زود به لقاء ما و دیدار ما موفق می‌شدند.
یک از کارهای ناب امام همین کمیته امداد است که مورد اعتمادند. صدقه‌ای دارید به این مجموع بدهید.
یک صندوقی دارند برای وام دادن که برای همه است، شما می‌خواهید وام بگیرید و پنج میلیون دارید این پول را در صندوق امداد می گذارید بعد یک فاصله کوتاه دوبرابرش را با همان کارمزد 4% به شما وام می‌دهند؛ یعنی من از این قرض‌الحسنه‌تر دیگر در کاشان سراغ ندارم. این برای مؤمنین قابل‌استفاده است.
ضمن این که کمک‌های شما برای ایتام و... خیلی می‌تواند در زندگی شما برکت ایجاد کند؛ الان نزدیک عید است همه خانواده‌ها تلاش می‌کنند برای بچه‌های خودشان یک کاری کنند لباسی بخرند و... در کنار هزینه‌ای که برای بچه های خودتان می کنید، مقدار اندکی را هم برای ایتام و مستضعفین کنار بگذارید.
3- ویژگی یاران امام‌زمان عجل الله فرجه
از خداوند در دعای عهد می‌خواهیم ما را از یاران امام‌زمان قرار دهند. یاران امام‌زمان چه ویژگی دارند؟
یک) بی‌رغبت به دنیا هستند.
حدیثی در منتخب الاثر آیه الله صافی آمده که می‌فرماید: امام‌زمان از اصحابش بیعت می‌گیرد که طلا و نقره را ذخیره نکنند.
مصداق این ویژگی، شهدا و بسیجیان و شما هستید.
دو) شهادت‌طلبی
بحار جلد 52 صحفه 308 می‌فرماید: «يَتَمَنَّونَ أن يُقتَلُوا في سبيلِ اللّه» خواستار شهادت در راه خدا هستند.
سه) مطیع هستند.
حضرت امام می‌فرماید: «هم اطوع له من الامة لسیّدها» آنها در برابر فرمان امامشان از بردة مطیع، مطیع‌ترند.
مطیع امام‌اند؛ امروز مطیع نایب امام هستند.
امروز ببینید فرمایشات رهبر معظم را چقدر گوش می‌کنیم.
چهار) انس با قران
منزل جانبازی رفتم خود جانباز گفت: برادرم روزی سه جزء قران می‌خواند.
امیرالمؤمنین در یوم الخلاص صحفه 226 می فرماید: «تجلی بالتنزیل بصائرهم و یرمی بالتفسیر فی مسامعهم» با تلاوت قران چشم‌هایشان جلی پیدا می‌کند و در گوششان تفسیر قران جا می‌گیرد.
من همین‌جا از برادر عزیزمان جناب آقای شاه فضل، درخواست می‌کنم که این بحث تفسیر را در مجامع شهری کاشان با همان جدیت سابقشان ان شا الله پیگیری کنند.
پنج) شجاع هستند
امام صادق علیه‌السلام: «رجال کان قلوبهم زبر الحدید لایشوبها شک فی ذات الله اشدّ من الحجر» آنان مردانی هستند که دل هایشان مانند پاره‌های آهن است و هیچ تردیدی نسبت به ذات مقدس خداوند ندارند از سنگ محکم‌تر هستند.
امام علی (ع) در می‌فرماید:
«رِجَالٌ مُؤْمِنُونَ عَرَفُوا اَللَّهَ حَقَّ مَعْرِفَتِهِ»
 مردان مومنی که خدا را چنان که شایسته است، شناخته‌اند.
اگر دوست داریم جزو 313 نفر یا جزو گروه‌های 10 هزارنفری یاران امام‌زمان باشیم باید این ویژگی‌ها را در خودمان به وجود بیاوریم.
رهبر معظم انقلاب برخی از این ویژگی‌ها را بر نیروهای اداره اطلاعات تطبیق کردند؛ فرمودند: ویژگی مهم نیروهای اطلاعات ایمان آن‌ها است. اینها سربازان گمنام امام‌زمان‌اند. رهبر معظم انقلاب در توضیح فرمودند: ایمان شاخصه اصلی نیروی اطلاعات است. پایگاه عظیم مبارزه و جهاد هستند. چشم بیدار مردم هستند. حافظ ارزش‌های انقلاب، مصمم به مبارزه با فساد چه اداری و چه اقتصادی و...
4- 16 اسفند 1329 سالگرد اعدام انقلابی رزم‌آرا توسط فدائیان اسلام
رزم‌آرا یکی از فاسدترین ارکان رژیم پهلوی بود.
5- 15 اسفند روز درخت‌کاری است
من پیشنهاد می‌کنم شهرداری و منابع طبیعی به این حدیث شریف دقت کنند؛ حدیثی از پیامبر داریم که پیامبر اعظم فرمود:
«مَن نَصَبَ شَجَرَةً و صَبَرَ عَلى حِفظِها والِقيامِ عَلَيها حَتّى تُثمِرَ كانَ لَهُ في كُلِّ شَى ءٍ يُصابُ مِن ثَمَرِها صَدَقَةٌ عِندَاللّه ِ»
هر كس درختى بكارد و در نگهدارى آن بكوشد تا ميوه دهد ، در برابر هرچه از آن ميوه به دست آيد ، پاداشى نزد خدا خواهد داشت.
اصل درخت کاری یک مطلب است و درخت مثمر مطلب دیگر. این روایت مثمر یعنی میوه‌دهنده را ترویج می‌کند.
رهبر معظم انقلاب هم چند سال است تأکید دارند.
درخواست من از شهرداری و برادرانی که در این امر دخالت دارند این است که درخت میوه دهند را مدنظر قرار بدهند.
شیطان دقیقاً نقطه مقابل این را انجام می‌دهد؛ خداوند در آیه 119 سوره نساء می‌فرماید: «فَلَيُغَيِّرُنَّ خَلْقَ اللَّه» شیطان تمام تلاشش این است آنچه که خدا خلق کرده را تغییر بدهد؛ اما خداوند در آیه 61 سوره هود می‌فرماید: «وَاسْتَعْمَرَكُمْ فِيهَا» خدا از شما طلب عمران و آبادی زمین را کرده است.
لذا دانش‌آموزان به کمک معلمین خوب است در محیط‌های برایشان این درخت‌کاری انجام بشود؛ حتی در مصلی هم اگر جناب آقای کاشانی نژاد این کار را انجام بدهد بسیار ستوده و پسندیده است.
6- سفر به تهران
برای دیدار حضرت آقا و رئیس‌جمهور و برخی از وزرا به تهران رفتیم؛ اما حضرت آقا کسالت سرماخوردگی داشتند و چون نمایندگان حضرت آقا سی و چند نفر بودند؛ هرکدام هم چند دقیقه می‌خواستند صحبت کنند و خود آقا هم سخنانی را بیان کنند؛ لذا یک‌وقت دوساعته‌ای از آقا گرفته می‌شد و ما راضی نبودیم که کسالت آقا به‌خاطر جلسه ما تشدید بشود؛ لذا با مسئولان عالی دفتر حضرت آقا جلسه مفصلی داشتیم. آن نامه‌ها و کتاب‌های که داده بودند من محضر دفتر حضرت آقا دادم ان شا الله به رویت حضرت آقا برسد.
اما در جلسه‌ای که با رئیس‌جمهور داشتیم هشت خواسته را مطرح کردم که ان شا الله بتوانند انجام دهند.
وزرا هم گزارش خوبی دادند از جمله وزیر صمت در رابطه ‌با اوضاع اقتصادی و این بحث تورم.
ایشان (کارشناس‌های اقتصادی هم تأیید می‌کنند) می‌گویند: اگر بخواهیم اقتصاد کشور را ارزیابی کنیم حداقل پنج شاخصه دخیل است که عبارتند از: تولید، اشتغال، سرمایه‌گذاری، تجارت خارجی و تورم
ما در شاخصه‌های یک و دو و سه و چهار همه‌اش رشد داریم؛ یعنی تولید ما بعد از این رکود ده‌ساله دهه نود که دو هزار کارخانه تعطیل داشتیم رشد داشته برخی از کارخانه‌های بزرگ صنعتی ما تولیداتشان را دوبرابر کرده‌اند.
در اشتغال صنعتی هشت و نیم‌میلیون شاغل داریم به‌گونه‌ای که در برخی از شهرها که این کارخانه‌های صنعتی وجود دارد با مشکل کارگر یعنی به کارگر نیاز دارند. ما نطنز که رفتیم؛ فرماندار محترمشان می‌گفت: ما دنبال این هستیم مصوبه بگیریم تا کسانی که به‌خاطر مسائل امنیتی نمی‌توانند وارد نطنز بشوند، وارد شوند؛ تا کارخانه‌ها رونق بگیرد. کمبود نیروی کار دارند در اشتغال هم رشد داریم. در سرمایه‌گذاری میل و اقدام به سرمایه‌گذاری خصوصاً از طرف شرقی‌ها چه روسیه و چه چین فوق‌العاده زیاد شده.
در زمان دولت قبل یک بی‌اعتنایی به شرق بود؛ اما زمانی که آقای رئیسی آمد همان دستورات قبلی حضرت آقا را عملی کردند که فرمودند: روابطتان را با همسایگان و شرق زیاد بکنید. الان روسیه اعلام آمادگی کرده که از خزر تا دریایی عمان دو باند ریل برای ترانزیت کالا با سرمایه‌گذاری خودش بکشد. فوق‌العاده برای ما هم ارزشمند خواهد بود.
چند ده شرکت بزرگ چینی در جلسه خصوصی با رئیسی گفتند: ما به ایران می‌آیم. سرمایه‌گذاری می‌کنیم؛ اما چون در جاهای دیگر هم کار می‌کنیم ما را رسانه‌ای نکنید.
در تجارت خارجی، هم در صادرات رشد داشتیم و هم در واردات تغییر داشتیم؛ یعنی یک زمانی در این کشور لوازمی وارد می‌شد که بدرد عامه مردم نمی‌خورد. لوازم‌آرایش وارد می‌کردند. الان بیش‌ترین واردات ما ماشین‌آلات است. سرمایه‌گذاری برای تولید این کشور است.
بله در شاخصه تورم ما مشکل داریم؛ این تورم یک ‌بار در دوران آقای احمدی‌نژاد به 49% رسید و یک بار در زمان مرحوم آقای هاشمی رفسنجانی به 50% رسید؛ اواخری که جناب رئیسی دولت را از دولت قبل تحویل گرفتند از 50% هم بالا رفته بود؛ یعنی آقای رئیسی خودشان در این جلسه فرمودند: من وقتی اولین جلسه دولت را در همین اتاق تشکیل دادم. برخی از وزرا به من گفتند: آقای رئیسی خدا به شما رحم کند. 480 هزار میلیارد تومان کسری بودجه ارث دولت قبل برای جناب آقای رئیسی بود. آقای رئیسی گفت: به لطف خدا امسال تا الان یک ریال کسری بودجه نداریم. در این بحث ارز بخشی به‌خاطر اغتشاشات است که سرمایه‌گذاری را دو، سه ماه متلاطم کرد؛ اما در دی و بهمن بهتر شد. بخشی به‌خاطر حذف ارز ترجیحی است که چند درصد تورم را بالا برد و بخشی جنگ ارزی آمریکا است؛ یعنی وزیر امور خارجه به عراق رفت تا طلب ما را بگیرد و برای کشور از امارات دینار وارد کند. آمریکایی‌های ملعون دقیقاً بعد از وزیر امور خارجه ما، به همان دو کشور فشار وارد کردند؛ یک‌دفعه رئیس بانک مرکزی عراق را عوض کردند یا در امارات همین‌طور. جنگ؛ جنگ ارزی است؛ اما ما به آیات قران ایمان داریم «كَتَبَ اللَّهُ لَأَغْلِبَنَّ أَنَا وَرُسُلِي» ما پیروزیم ما به اقدامات بچه‌های اطلاعاتی که دارند همین شبکه جنگ ارزی را در خارج از کشور که روزهای تعطیلی که معامله ارزی نمی‌شود آمار می‌دهند شناسایی می‌کنند.
 ان شالله در این جهت هم به توفیق الهی بتوانیم در این جنگ ارزی دشمن را به خاک برسانیم.


بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ‏
إِنَّا أَعْطَيْناكَ الْكَوْثَرَ (1)فَصَلِّ لِرَبِّكَ وَ انْحَرْ (2)إِنَّ شانِئَكَ هُوَ الْأَبْتَرُ (3)


برچسب ها
کاشان - خیابان شهید بهشتی - کوچه جمال آباد - دفتر نماینده مقام معظم رهبری و امام جمعه کاشان - کدپستی: ۸۷۱۴۶۷۸۳۸۹
تلفن: ۵۵۷۸۱۸۱ - ۵۵۷۸۸۸۸ - ۵۵۷۲۲۴۴ (۰۳۱)
نمابر: ۵۵۷۸۱۸۲ (۰۳۱)
© کلیه حقوق مادی و معنوی برای پایگاه اطلاع رسانی سفیر ولایت محفوظ است. استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.