/
صفحه اصلی
/
خبرخوان
/
ارتباط با ما
/
¤ ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
تاریخ ارسال:۱۴۰۱ جمعه ۱۹ اسفند
چاپ خبر
نماز عبادی سیاسی جمعه کاشان به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی مورخ نوزدهم اسفند ۱۴۰۱ نماز عبادی سیاسی جمعه کاشان به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی مورخ نوزدهم اسفند ۱۴۰۱
خطبه اول

خطبه دوم
خطبه اول
سلام‌علیکم و رحمت‌الله
اعوذ بالله من الشيطان الرجيم
 بسم الله الرحمن الرحيم
الحمد و الثنا لله رب العالمين و الصلوة و السلام علي خيرخلقه و اشرف بريّته محمد ابن عبدالله صلي الله عليه و آله و سلم و علي اهل بيته الطيبين الطاهرين سِيَّمَا بَقِيَّةُ اللَّهِ فِي الْأَرَضِينَ وَلعْنَة الله عَلِيِّ أَعْدَائِهِمْ أَجْمَعِينَ، الی يَوْمِ الدِّينِ
اوصيکم عباداللّه و نفسي بتقوي الله
امروز چهل و نهمین خطبه‌ای هست که در خدمت شما هستم؛ محضر دعای چهل و نهم صحیفه سجادیه می‌رویم؛ این دعا امام سجاد علیه‌السلام «دِفَاعِ كَيْدِ الْأَعْدَاءِ، وَ رَدَّ بَأْسِهِمْ» برای دفع نیرنگ دشمنان و برگرداندن اذیت و آزار آنان است که فرازی از این دعا را با هم می‌خوانیم.
«فَكَمْ مِنْ عَدُوٍّ انْتَضَى عَلَيَّ سَيْفَ عَدَاوَتِهِ، وَ شَحَذَ لِي ظُبَةَ مُدْيَتِهِ ، وَ أَرْهَفَ لِي شَبَا حَدِّهِ ، وَ دَافَ لِي قَوَاتِلَ سُمُومِهِ»
چه بسیار دشمنی که شمشیر دشمنی‌اش را علیه من از نیام بیرون کشیده و دم تیغش را بر ضد من تیز کرده و سرنیزه‌اش را به قصد حمله بر من نازک ساخته و زهرهای کشنده‌اش را به آشامیدنی‌ام درآمیخته
«فَنَظَرْتَ يَا إِلَهِي إِلَى ضَعْفِي عَنِ احْتِمالِ الْفَوَادِحِ، وَ عَجْزِي عَنِ الِانْتِصَارِ مِمَّنْ قَصَدَنِي بِمُحَارَبَتِهِ، وَ وَحْدَتِي فِي كَثِيرِ عَدَدِ مَنْ نَاوَانِي»
ولی ای خدای من! تو ناتوانی‌ام را از تحمّل بارهای گران و عجزم را از پیروزی در برابر کسی که آهنگ جنگ و مبارزۀ با من را دارد، دیدی؛ و تنهایی‌ام را در برابر عدّۀ زیادی که با من به عداوت و دشمنی برخاسته‌اند؛ مشاهده فرمودی.
«فَابْتَدَأْتَنِي بِنَصْرِكَ، وَ شَدَدْتَ أَزْرِي بِقُوَّتِكَ، ثُمَّ فَلَلْتَ لِي حَدَّهُ»
پیش از آنکه از تو یاری بخواهم، بی‌مقدّمه به یاری‌ام برخاستی؛ و پشتم را به نیرویت محکم کردی؛ سپس سطوت و صولت و تندی و تیزی دشمن را شکستی.
در سلسله بحث‌های قرانی‌مان به آیه 42 سوره بقره رسیدیم که خداوند می‌فرماید:
«وَلَا تَلْبِسُوا الْحَقَّ بِالْبَاطِلِ وَتَكْتُمُوا الْحَقَّ وَأَنْتُمْ تَعْلَمُونَ»
و حق را با باطل مخلوط نکنید [تا تشخیص‌دادنشان بر مردمِ جویای حق دشوار نشود]، وحق را [که قرآن وپیامبر است] در حالی که می‌دانید [و می شناسید، از مردم] پنهان نکنید.
چند نکته:
1- «وَلَا تَلْبِسُوا»
حروف اصلی "تَلْبِسُوا" لام، باء و سین است بزرگان لغت دو معنی برایش ذکر کردند که عبارتند از:
یک) لَبس (بفتح الام) به معنی اشتباه یعنی خداوند می‌فرماید: ای علما یهودی و مسیحی حق را با باطل مشتبه نکنید. کاری نکنید که مردم وقتی می‌خواهند حق را بشناسند به خطا بیفتند. حق واضح است شما اوصاف پیغمبر اکرم را مثل بچه هاتون می‌شناسید؛ آدم بچه خودش را اشتباه می‌گیرد؟!
الان شما در مدرسه 200 نفره راهنمایی که فرزند شما آنجا است، بروید در بین این 200 نفر شما فرزند خودتان را تشخیص می‌دهید. خداوند می‌فرماید: شما ای علما یهود که پیامبر اکرم را عین بچه خودتان می‌شناسید، چرا کاری می‌کنید مردم به‌اشتباه بیفتند؟ یکی از کارهای که این ها می‌کردند این بود که می‌گفتند: در کتاب مقدس آمده است پیامبری خواهد آمد؛ اما آیه دیگری داریم که می گوید: پیامبران دروغین هم خواهند آمد و این پیامبری که در مدینه آمده و می‌گوید: من پیامبرم، پیامبر دروغین است و پیامبر اکرم 500 سال دیگر ظهور می‌کند. این مطلب عین روایتی است که امام حسن عسکری آوردند.
دو) لُبس (بضم الام) به معنی پوشاندن یعنی حق را با لباس باطل نپوشانید. مردم می‌خواهند حق را تشخیص دهند شما علما یهودی و مسیحی یک لباس باطل روی این حق می‌پوشانید تا مردم باطل را ببینند و حق را نبینند. مانع می‌شوید به این که گرایش به حق پیدا کنند.
کار دیگری که می‌کنند این است که بر باطل خودشان لباس حق می‌پوشانند؛ مثلاً یکی از باطل‌های این ادیان این است که می‌گویند: اسقف و پاپ نباید اصلاً ازدواج کند؛ در حالی که پیامبر اکرم می‌فرماید: «النِّکَاحُ سُنَّتِی» ازدواج روش من است. حالا این عالم مسیحی و یهودی چهره حق را می‌پوشاند و می‌گوید: می‌دانید چرا من ازدواج نمی‌کنم؟  چون می‌خواهم تمام وقتم برای مناجات با خدا مصرف بشود. هم علما مرد و هم علما زنشان راهبه هایشان. این مطلب باطل است؛ در حالی که یک لباس حق به هش می‌پوشانند. در زمان امام صادق (علیه‌السلام) یک خانمی پیش حضرت آمد؛ گفت: من مبطله هستم. امام فرمودند: معنی تبطیل چیست؟ گفت: من نمی‌خواهم ازدواج کنم حضرت فرمودند: چرا نمی‌خواهی ازدواج کنی؟ گفت: به‌خاطر این که می‌خواهم به خدای متعال تقرب کامل پیدا کنم.
امام صادق فرمود: تو هرچقدر هم مقامت بالا برود به گرد حضرت زهرا هم نمی‌رسی حضرت زهرا ازدواج نکرد؟ این مغالطه است که آدم ازدواج نکند تا به خدا تقرب پیدا کند. این ها باطل را در یک پوشش حق قرار می‌دهند.
2- «وَتَكْتُمُوا الْحَقَّ»
کار دیگری که می‌کنند کتمان حق است؛ یعنی می‌دانند قران از طرف خدای متعال نازل شده است؛ اما کتمان می‌کنند. در تسنیم جلد 4 آمده کتمان دو گونه است که عبارتند از:
یک) کتمان علمی آیاتی که وصف پیامبر اکرم بود در دسترس مردم قرار نمی‌دادند.
دو) کتمان عملی یک سیره و روشی را انجام می‌دادند که مردم بیچاره که با اصل دین آشنا نبودند فکر می‌کردند این عملی که این آقای عالم دارد انجام می‌دهد اصل دین مسیحی و یهودی است عملکرد او را به حساب دین می‌گذاشتند قران می‌فرماید: کتمان علمی و کتمان علمی نکنید
3- «وَأَنْتُمْ تَعْلَمُونَ»
جناب آقای ری‌شهری در کتاب میزان‌الحکمه در ماده بدعت حدیثی را از پیامبراکرم می‌آورد.
پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمودند:
«مَن عَمِلَ في بِدعَةٍ خَلّاهُ الشَّيطانُ وَالعِبادَةَ، وأَلقى عَلَيهِ الخُشوعَ وَالبُكاءَ»
اگر کسی در دین خدا بدعت بگذارد، شیطان او را با عبادت تنها می‌گذارد و به او خشوع و گریه می‌دهد.
اگر شما مکه رفتید؛ پشت سر آن امام جماعت مسجدالحرام و مسجدالنبی نماز خواندید؛ اگر دیدید در وسط قرائتش به گریه افتاده است، فکر نکنید گریه واقعی است، گریه از ترس خداوند است؛ حدیث پیامبر اکرم می‌فرماید: کسی که در دین خدا بدعت بگذارد شیطان به او گریه می‌دهد.
اما عاقبت کسانی که اشتباه انداختن مردم، پوشاندن حق و کتمان را انجام می‌دهند. این ها حواسشان باشد دانشمندانی که این کارها را انجام می‌دهند، حتی از شیعه، کسی که می‌داند ولایت‌فقیه امروز حق است؛ اما کتاب می‌نویسد؛ در خارج از کشور منتشر می‌کند؛ 40 سال خدمات انقلاب اسلامی را می‌نویسد: "ابتذال مرجعت شیعه" این کسان بدانند عاقبتشان همین آیاتی است که محضر شما می‌خوانم.
یک- سوره بقره آیه 159
«أُولَئِكَ يَلْعَنُهُمُ اللَّهُ وَيَلْعَنُهُمُ اللَّاعِنُونَ»
خدا لعنتشان می‌کند، و لعنت کنندگان هم لعنتشان می‌کنند.
دو- سوره بقره آیه ۱۷۴
«أُولَئِكَ مَا يَأْكُلُونَ فِي بُطُونِهِمْ إِلَّا النَّارَ»
قطعاً کسانی که آنچه را خدا از کتاب [تورات و انجیل به عنوان حلال و حرام] نازل کرده [به سود خود، از بی‌سوادان یهود و نصاری] پنهان می کنند، و در برابر این پنهان‌کاری بهای اندکی به دست می‌آورند، جز آتش به شکم‌های خود نمی‌ریزند.
سه- سوره جن آیه 15
«وَأَمَّا الْقَاسِطُونَ فَكَانُوا لِجَهَنَّمَ حَطَبًا»
ولی منحرفان هیزم دوزخ‌اند.
چهار- سوره همزه آیه 6 و 7
«نَارُ اللَّهِ الْمُوقَدَةُ * الَّتِي تَطَّلِعُ عَلَى الْأَفْئِدَةِ»
آتش برافروخته خداست. [آتشی] که بر دل‌ها برآید و چیره شود.
چرا آدم به جای می‌رسد، که با این که می‌داند یک مطلبی حق است؛ اما کتمان می‌کند؟
آیه 283 سوره بقره رمزش را بیان می‌کند:
«وَلَا تَكْتُمُوا الشَّهَادَةَ ۚ وَمَنْ يَكْتُمْهَا فَإِنَّهُ آثِمٌ قَلْبُهُ»
و [شما ای شاهدان!] شهادت را پنهان نکنید و هر که آن را پنهان کند، یقیناً دلش گناهکار است؛ و خدا به آنچه انجام می‌دهید داناست.
در اثر گوش نکردن به حرف خدا و پیامبر و عقل، قلب روحانی‌اش بیمار می شود. یقین دارد پیامبر اکرم و دوازده‌امام و امروز ولایت‌فقیه حق است؛ اما زیر بار حق نمی‌رود.
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ‏
إِنَّا أَعْطَيْناكَ الْكَوْثَرَ (1)فَصَلِّ لِرَبِّكَ وَ انْحَرْ (2)إِنَّ شانِئَكَ هُوَ الْأَبْتَرُ (3)

خطبه دوم
بسم الله الرحمن الرحيم
الحمد و الثناء لله رب العالمين و الصلوات و السلام علي خير خلقه و اشرف بريّته محمد ابن عبدالله صلی الله علیه وآله و سلم، و صل علي اميرالمؤمنين علي ابن ابي طالب و صل علي الصديقه الطاهره فاطمه الزكيه سيده نساء‌العالمين، و صل علي الحسن و الحسين سيدي شباب اهل الجنّه و صل علي علي ابن الحسين زين‌العابدين و محمد بن علي الباقر و جعفر بن محمد الصادق و موسي ابن جعفر الكاظم و عَلِيِّ بْنِ مُوسَى الرِّضَا الْمُرْتَضَى و محمد ابن علي الجواد، و علي ابن محمد الهادي و الحسن ابن علي الزكي العسكري، و الحجت ابن الحسن المهدي القائمَ المنتظر، بِهِمْ نتَوَلَّى و من اعدائهم نتبرء الی الله
اوصيکم عباداللّه و نفسي بتقوي الله
توصیه مصداقی بنده به تقوی، نهج‌البلاغه است که به حکمت چهاردهم رسیدیم.
امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) می‌‌فرمایند: «مَنْ ضَيَّعَهُ الْأَقْرَبُ، أُتِيحَ لَهُ الْأَبْعَدُ»
كسى را كه نزديكانش واگذارند، بيگانگانش دست گيرند.
جناب آیه الله مکارم شیرازی در شرح این حکمت در "پیام امام" می‌فرمایند: مثال این حکمت پیامبر اکرم است؛ فامیل پیامبر اکرم در مکه ایشان را کمک نکردند؛ آن‌قدر بد بودند که آیه برای فامیل نازل شد.
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ
«تَبَّتْ يَدَا أَبِي لَهَبٍ وَتَبَّ»
نابود باد قدرت ابولهب، و نابود باد خودش.
و در ادامه می‌فرماید:
«وَامْرَأَتُهُ حَمَّالَةَ الْحَطَبِ»
و [نیز] همسرش که هیزم‌کش است [در آتش زبانه‌دار در آید.]
اما مردم مدینه دو قبیله‌ای که صدسال با هم جنگ داشتند با پیامبر بیگانه بودند نسبت به فامیل پیامبر اکرم "اَبعد" بودن به پیامبر اما آمدند و پیامبر اکرم را یاری کردند؛ انصار را تشکیل دادند و بعد مهاجرین آمدند با همین مهاجرین و انصار اسلام قوت پیدا کرد؛ به‌گونه‌ای که «يَدْخُلُونَ فِي دِينِ اللَّهِ أَفْواجاً» فوج فوج وارد دین می‌شدند.
مرحوم آقای خوئی در منهاج البراعه می‌فرماید: حضرت امیر علیه‌السلام را فامیل های خودش در مدینه یاری نکردند؛ چه در 25 سال خانه‌نشینی و چه بعدش اما دیگران آمدند علی ابن ابی‌طالب را یاری کردند؛ از جمله ایرانی‌ها آفرین بر ملت عظیم الشان ایران موالیان موالی به ایرانی‌ها می‌گفتند بیشتر کمک‌کاران امیرمؤمنان علی علیه‌السلام موالی بودند در لشکر مختار هم از 70 هزار نیروی که مختار داشت جمع کثیری موالیان و ایرانیان بودند .
امروز هم ما به این اعراب منطقه می‌گوییم: انقلاب اسلامی به وجود آمده شما قطر و امارات و حجاز و... حقش بود از اول انقلاب می‌آمدید امام را کمک می‌کردید؛ اما بدانید اگر شما کمک نکنید خدای متعال ابعد را به کمک ایران می‌آورد کمونیست‌ها را به کمک ایران می‌آورد چین و روسیه را می‌آورد
امروز نیروی دریایی ما در برزیل رفته است. با این که آمریکایی‌ها به برزیل هشدار دادند؛ اما نیروی دریایی ما در آنجا حضور دارد. خدا ابعد را به کمک دین خودش خواهد آورد.
مناسبت‌ها:
1- کانون‌های فرهنگی
یکی از برکات انقلاب اسلامی در کنار مساجد، پایگاه بسیج و کانون فرهنگی است؛ بچه‌ها را با هنر جذب می‌کنند. در همین کاشان من به یک مسجد رفتم امام‌جماعتش گفت: من 9 ماه آمده‌ام در این 9 ماه ترکیب جمعیتی مسجد عوض شده بود؛ یعنی 60% مسجد جوان و نوجوان شده بود. این ها ارزش است. این ها آن چیزی است که پیامبر اکرم را خوشحال می‌کند؛ جوان و نوجوان ما با ابتکار روحانیت و بسیج، جوان‌ها را به مساجد بکشانند.

2-بازگشایی زیرگذر شهید خادمی
به کمک مسئولان شهر و قرارگاه خاتم و به لطف خدا زیرگذر شهید خادمی بازگشایی شد. یک کار سنگین چندصد میلیاردی بود که %70 این پروژه باید از زمین تهاتری تامین می شد؛ زمینی را که شهردار سابق یا اسبق به قرارگاه خاتم داده بود یک زمینی بود مورد نزاع پنج مجموعه هم بیمه تامین اجتماعی هم ریسندگی و هم شهرداری و هم قرارگاه خاتم و هم مردم لذا به یک معضلی تبدیل شده بود به لطف خدا با عقل و تدبیر مسئولان شهرستانی ما و در سطح کلانتر قرارگاه خاتم این گره باز شد و از شب نیمه شعبان بازگشایی شد.
3-راهیان نور
از نقاط قوت جمهوری اسلامی راهیان نور است که من هم تقدیر می‌کنم از دانشگاه، بسیج، مساجد و پایگاه های که دارند جوانان کشور را به مناطق جنگی می‌برند. که حقیقتاً یک دانشگاه است. چهار روز رفت‌وبرگشت؛ ولی به‌اندازه یک دانشگاه انسان معنویت کسب می‌کند. کسانی که توانای دارند کمک کنند تا این راهیان هرچه بهتر و باکیفیت بیشتر  و هم در کمیت و تعداد بیشتر ان شا الله برگزار شود.

4-میلاد امام زمان علیه‌السلام
مرحوم آقا شیخ عباس قمی در سفینه در ماده هدیه که حروف اصلی کلمه مهدی در همین هدیه هست حدیثی را نقل می‌کند؛ ایشان می‌گوید: وقتی حضرت صاحب به دنیا آمدند امام زمان علیه‌السلام طبق مراسمی توسط حکیمه خاتون به حضرت امام عسکری تحویل شدند بعد امام عسکری فرمود: «يا عمّة إذا كان يوم السابع فائتنا» عمه جان برو روز هفتم بیا. حضرت حکیمه خاتون می‌گوید: من فردا آمدم هرچه گشتم دیدم پسر نیست گفتم: آقا پسر کجاست؟ فرمود: گفتم هفتم بیا. حضرت حکیمه خاتون می‌گوید: من رفتم هفتم آمدم؛ حضرت امام عسکری فرمود: «هلمّي اليّ ابني،فجئت بسيّدي في الخرقة ففعل به كفعلته الأولى ثمّ أدلى لسانه في فيه كأنّه يغذيه لبنا أو عسلا» پسرم را پیش من بیاور پس حضرت صاحب را در یک پارچه‌ای پیچیدم خدمت امام عسکری آوردم زبان خودشان را امام عسکری در دهان امام زمان قرارداد گویا دارد غذا می‌دهد؛ به امام مهدی شیر یا عسل را به کام امام زمان می‌چشاند.
ثمّ قال:تكلّم يا بنيّ،فقال:أشهد أن لا اله الاّ اللّه و ثنّى بالصلاة على محمّد و على أمير المؤمنين و الأئمة(صلوات اللّه عليهم أجمعين)حتّى وقف على أبيه عليه السّلام.
سپس رو کرد به امام زمان فرمود: پسرم صحبت کن امام زمان به یگانگی خداوند شهادت دادند و بر پیامبر اکرم و امیرمؤمنان و ائمه دیگر درود فرستادند تا این که به اسم پدرشان رسیدند توقف کردند.
 ثمّ تلا هذه الآية بسم اللّه الرحمن الرحيم «وَ نُرِيدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثِينَ* وَ نُمَكِّنَ لَهُمْ فِي الْأَرْضِ وَ نُرِيَ فِرْعَوْنَ وَ هامانَ وَ جُنُودَهُما مِنْهُمْ ما كانُوا يَحْذَرُونَ»
سپس آیه 5 و 6 قصص را تلاوت کردند. به نام خداوند بسیار بخشنده و همیشه مهربان و ما می‌خواستیم به آنان که در آن سرزمین به ناتوانی و زبونی گرفته شده بودند، نعمت‌های با ارزش دهیم، و آنان را پیشوایان مردم و وارثان [اموال، ثروت‌ها و سرزمین‌های فرعونیان] گردانیم.
و برای آنان در آن سرزمین، زمینه قدرت و حکومت آماده کنیم، و به فرعون و هامان و سپاهشان که از ایشان‌اند چیزی را که از آن هراسناک و در حذر بودند [و آن پیروزی بنی‌اسرائیل بر آنان بود] نشان دهیم.
آقای بن سلمان گفته که ما با شیعه و ایران هیچ وحدت و اشتراکی نداریم؛ چون قائل به مهدویت‌اند. قائل‌اند یک امام زمانی می‌آید جهان را پر از عدل و داد می‌کند.
ما به این شخص می‌گویم:
اولاً - این که صریح دارید این حرف را می‌زنید برای ما جای شکر دارد چرا که اگر می‌خواستیم به دنیا و مسلمانان عالم بگوییم: این کسی که دارد حرم خدا و پیامبر اکرم را اداره می‌کند ذره‌ای به فرمایشات پیامبر اکرم اعتقاد ندارد با هیچ وسیله‌ای جز اعتراف خودت نمی‌توانستیم ثابت کنیم. الان خودت با زبان خودت به همه مسلمانان عالم نشان دادی که ذره‌ای برای فرمایشات پیامبر اکرم ارزش قائل نیستی. این حدیث نبوی است مخصوص شیعه نیست که می فرماید: پسر من ظهور می‌کند جهان را پر از عدل و داد می‌کند بعد از این که پر از ظلم و جور شده است.
آقای بن سلمان بدان آن روز خواهد آمد در کنار کعبه امام زمان ما فریاد «اَلا یا اَهلَ العالَم» ای مردم دنیا بدانید. فریاد خودش را با پنج ندا سر خواهد داد و این ذیل آیه محقق خواهد شد.
«وَ نُرِيَ فِرْعَوْنَ وَ هامانَ وَ جُنُودَهُما مِنْهُمْ ما كانُوا يَحْذَرُونَ»
به فرعون که امروز آمریکا است و اسرائیل و لشکر این دو، مثل تو بن سلمان آن چیزی که از آن امروز ترس دارید خدای متعال با قدرت غالبه خودش که فرمود: «إِنَّ اللَّهَ بَالِغُ أَمْرِهِ» خدا بر کار خودش سوار و استوار است قدرت خودش را به شما نشان خواهد داد.
5- تحریم ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر توسط انگلیس
اولاً - این یک کار جدیدی نیست آقای همفر جاسوس شما انگلیسی‌ها سیصد سال پیش آمد و گفت من باید فکر کنم جستجو بکنم چه کاری می‌شود کرد تا اسلام را زمین زد.
کتابش هم چاپ شده می‌گوید: من در بررسی‌های خودم به این نتیجه رسیدم اسلام 23 تا نقطه قوت دارد. باید این 23 نقطه قوت را بگیریم یکی بحث حجاب است. می‌گوید: باید کاری کنیم روسری و چادر از سر زنان مسلمان کشیده شود. یکی دیگر از راهکارهایش می‌گوید: باید این فریضه امر به معروف و نهی از منکر را بشکنیم و فضولی جلوه بدهیم به گونه ای که تا یک نفر به دیگری گفت: این کار نکن. طرف مقابل دوکلمه را در جوابش بگوید یک- عیسی به دین خود موسی به دین خود دو- هرکسی را در قبر خودش می‌گذارند.
این دقیقاً خلاف فرمایشات قران است. خلاف فرمایشات پیامبر اکرم است که می فرماید:
«کلکمْ راعٍ»
هرکسی عهده‌دار برادر و خواهر دینی خودش است. نباید ما بگذاریم او جهنم برود و نباید بگذاریم علنی گناه کند مثل این که بگوید: من می‌خواهم آب شهر را مسموم کنم حق خودت نیست کل شهر آسیب می‌بیند. این کار انگلیسی‌ها در راستای کار قبلی آن‌ها است که با اسلام مخالفند
به برادران و خواهران ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر عرض می‌کنم:
همین که انگلیسی‌ها شما را در لیست تحریم قرار دادند نشان می‌دهد کار شما درست و تأثیرگذار است با قوت و متانت و لحن ملایم و تدبیر صحیح این فریضه الهی را ادامه بدهید.

6- عملیات بدر
از 19 تا 29 اسفند سال 1363 این عملیات بزرگ توسط سپاه و ارتش رقم خورد. اهدافی که مد نظر بود الحمدلله پانصد کیلومتر مربع از منطقه هور آزاد شد. 10هزار کشته و زخمی از دشمن و 3 هزار اسیر از دشمن. 450 تانک و نفربر و خودروی دشمن  و 6 هواپیما و 4 هلی‌کوپتر دشمن منهدم شد. یکی از عملیات های بزرگ و تأثیرگذار همین عملیات بود .
البته در این عملیات ما شهدای عزیزی تقدیمی کردیم از جمله شهید والامقام آقا مهدی باکری فرمانده لشکر 31 عاشورا که در این عملیات به ملاقات خدای عالم پیوست.

7- جنگ ترکیبی دشمن
اضلاع مختلفی دارد یک بخشش بحث هسته‌ای است. آقای گروسی وقتی که می‌خواهد بیاید به ایران اسرائیلی‌ها گفتند نباید پرونده‌های ایران در بحث هسته‌ای مختومه بشود. این یک ضلع جنگ ترکیبی دشمن علیه ما است. ما به اسرائیل و هم به نوچه‌های او می‌گوییم: ملت ما با انتخاب خودشان مجموعه‌ای را سرکار آوردند که همه مطیع رهبر معظم انقلابند؛ دیگر گذشت آن زمانی که وزیر خارجه انگلستان بیاید پایش را روی میز مذاکره دارز کند. گذشت آن زمانی که وزیر خارجه ما از 9 شرط رهبر معظم بیاید بگوید: من نتوانستم بعضی از شروط را رعایت بکنم. الان به لطف خدا این تیم هسته‌ای خودش را مقید می‌داند مو به مو فرامین رهبر معظم را اجرا بکند. یک بخش دیگر این جنگ ترکیبی همین بحث مسمومیت‌های مدارس هست.
اگر یک تحلیل کلانی می‌خواهیم داشته باشیم فرمایش رهبر معظم در 29 نهمین سالگرد امام راحل که امام فرمود: همان‌طور که حضرت علی علیه‌السلام سه دسته دشمن داشت انقلاب اسلامی ما هم سه دسته دشمن دارد که عبارتند از: قاسطین، مارقین و ناکثین. قاسطین این زمان همان‌های هستند که نمی‌گذاشتند انقلاب پیروز شود در این 44 سال هم مداوم توطئه می‌کنند. آمریکا و اسرائیل و اعراب منطقه و اروپا
مارقین که همان خوارج هستند کسانی هستند که با نام دین با نام تقدس حتی با نام وعجل فرجهم با این ها با این عبا، علیه دین و ولایت فقیه کار می‌کنند این ها مارقین‌اند که هم زمان امام بودند و هم الان هستند.
و ناکثین و عهدشکنان هم زمان امیرمؤمنان بودند که جنگ جمل را راه‌انداختند؛ وقتی که در جنگ جمل در مقابل حضرت امیر طلحه و زبیر قرارگرفتند؛ حضرت فرمود: ابن عباس برو با این ها صحبت کن. به طلحه و زبیر بگو: مگر آن لحظه‌ای که آمدند بیت بکنند من به آن ها نگفتم: بیایید شما امیر بشوید تا من با شما بیعت بکنم؛ ولی عهد شکستند. اینجا هم همین‌طور، کسانی را داریم که لانه جاسوسی را آن زمان خودشان فتح کردند. رفتند از دیوار سفارت بالا این جاسوسان را گرفتند و این اسناد مهم را به دست ما رساندند؛ اما در طول زمان دنیاطلبی و همنشینی با منافقین با آن ها کاری کرد که در 13 آبان چند سال قبل خود همین افراد گفتند: به مردم بگویم در 13 آبان شعار مرگ بر آمریکا نگویند .
در این جنگ ترکیبی همه این ها وجود دارند هم قاسطین و هم مارقین و هم ناکثین یک ضلعش می‌شود ماجرای مسمومیت‌ها.
اولاً - رهبر معظم محکم با بیان صریح و قاطع فرمودند: آن کسانی که سبب بودند یا عامل باید به اشد مجازات رسانده شوند تخفیف هم اینجا وجود ندارد مثل ماجرای آشوب‌های چند ماه قبل.
ثانیاً - در این ماجرا نگاه می‌کنیم خبرهای دشمن را ببینید چه چیزی را دارند تیتر می‌کنند. می‌گویند: این مسمومیت‌ها کار خود دولت جمهوری اسلامی و کار سپاه است؛ چون این ها با تحصیل زنان ها مخالف هستند؛ لذا این مسمومیت‌ها را دارند انجام می‌دهند تا بچه ها مدرسه نروند.
این دلیل مضحک را با چند آمار محضر شما باطل می‌کنم.
%49 دانشجویان خانم‌ها هستند. 33% اعضاء هیئت‌علمی دانشگاه‌ها خانم‌ها هستند. 40% متخصصان پزشکی خانم‌ها هستند. 60 هزار پزشک عمومی خانم داریم. 92 هزار استاد دانشگاه خانم داریم. در ادوار مختلف مجلس 111 نفر نماینده مجلس خانم داشتیم. در بحث فیلم‌سازان بانوان ما در جشنواره‌های مطرح دنیا 128 جایزه بین‌المللی را گرفتند. در بحث مدال‌های ورزشی در داخل و خارج کشور خانم‌های ما 3 هزار مدال گرفتند. در بحث مدیریت‌های دولتی همین الان 26% مدیران دولتی کشور بانوان هستند. در بحث رشته‌های ورزشی قبل از انقلاب 9 مربی خانم داشتیم الان 3500 مربی خانم داریم. در شرکت‌های دانش‌بنیان 2782 شرکت موسسش خانم‌ها هستند؛ 900 تا از این شرکت‌ها مدیرعاملش خانم‌ها هستند.
%94 زنان بعد انقلاب باسواد هستند در حالی که قبل از انقلاب 35% بود و ما پایین جدول بودیم و حتی در بحث زنان و زایمان 98% متخصصین خانم هستند و در بحث قضاوت در آنجا های که خلاف‌شرع نباشد 1121 مورد بانوی قاضی به امور دادگاهی مردم رسیدگی می‌کند؛
 لذا ما مطالبه داریم از غرب این شعار زن، زندگی و آزادی را ما ایرانی‌ها باید سر بدهیم و از دنیا غرب مطالبه کنیم.
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ‏
قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ (1)اللَّهُ الصَّمَدُ (2)لَمْ يَلِدْ وَ لَمْ يُولَدْ (3)وَ لَمْ يَكُنْ لَهُ كُفُواً أَحَدٌ (4)

برچسب ها
کاشان - خیابان شهید بهشتی - کوچه جمال آباد - دفتر نماینده مقام معظم رهبری و امام جمعه کاشان - کدپستی: ۸۷۱۴۶۷۸۳۸۹
تلفن: ۵۵۷۸۱۸۱ - ۵۵۷۸۸۸۸ - ۵۵۷۲۲۴۴ (۰۳۱)
نمابر: ۵۵۷۸۱۸۲ (۰۳۱)
© کلیه حقوق مادی و معنوی برای پایگاه اطلاع رسانی سفیر ولایت محفوظ است. استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.