/
صفحه اصلی
/
خبرخوان
/
ارتباط با ما
/
¤ ۱۴۰۲ چهارشنبه ۲ اسفند
تاریخ ارسال:۱۴۰۲ جمعه ۸ ارديبهشت
چاپ خبر
نماز عبادی سیاسی جمعه کاشان به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی مورخ هشتم اردیبهشت ماه 1402 نماز عبادی سیاسی جمعه کاشان به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی مورخ هشتم اردیبهشت ماه 1402
خطبه اول

خطبه دوم

 


بِسمِ اللّهِ الرَّحمنِ الرَّحيمِ

اَلحَمدُللهِ رَبِّ العالَمین، ثُمَّ الصَّلاةُ وَ السَّلام علی سَیِّدنا و نَبیِّنا حبیبِ اِلهِ العالمین، ابِاالقاسِم المُصطَفی مُحَمَّد و علی اَهل بَیته الطّاهرین المعصومین المکرّمین سِیَّما بقیة اللهِ فی الارضین و لَعْنَةُ اللَهِ عَلَي‌ أعْدآئِهِمْ أجْمَعينَ  إلَي‌ يَوْمِ الدّين‌

( اُوصیَکُم عِبادَالله وَ نَفسیِ بِتَقوَی الله) ای بندگان خدا، خودم و شما را به رعایت بیشتر تقوای الهی توصیه می کنم، تقوا یعنی واجبات را انجام بدهیم و محرمات الهی را ترک کنیم. امروز پنجاه و پنجمین خطبه حقیر هست، توصیه به تقوا را در این خطبه به دعای بیستم صحیفه سجادیه، معروف به مکارم الاخلاق ( مَكَارِمِ الْأَخْلَاقِ وَ مَرْضِيِّ الْأَفْعَالِ ) را محضر شما بیان می کنم. (  وَ اجْعَلْ یقِینِی أَفْضَلَ الْیقِینِ، ) خدایا یقینم را بالاترین و با فضیلت ترین یقین قرار بده. چه کار کنیم که یقین ما بیشتر شود و چه چیزی یقین ما را کم می کند.

در غرر الحکم امیرالمومنین ع می فرماید، مخلوط شدن با اهل دنیا یقین انسان را کم می کند، نشستن و برخاستن، گفتگو و جلسه با دنیا طلبان باعث می شود یقین انسان سست شود. ( خُلطَةُ أبْناءِ الدُّنيا تَشينُ الدِّينَ ، و تُضعِفُ اليَقينَ ) یک عامل دیگر، شک و شبهه و تردید است. گوش دادن به رادیوهای معاند نظام مقدس جمهوری اسلامی بتدریج یقین انسان را سست می کند ، حواس همه جمع باشد. فکر نکنند مصون هستند. در فقه ما کتب ضلال و کتب گمراه کننده مطرح شده است، مصداق ان امروز، رسانه های ضلال است . علی ع باز هم در غرر می فرماید : ( يُفسِدُ اليَقينَ الشَّكُّ و غَلَبَةُ الهَوى ) شک و شبهه و تردید یقین انسان را فاسد می کند. در کافی شریف امده اگر انسان نفس خود را اصلاح کند، یقین او زیاد می شود.امام کاظم ع فرمودند ( تَعاهَدُوا عِبادَ اللّه ِ نِعَمَهُ بإصلاحِكُم أنفُسَكُم تَزدادُوا يَقينا و تَربَحوا نَفِيسا ثَمِينا ) اى بندگان خدا! با اصلاح خود، نعمت هاى خداوند را پاس داريد، تا بر يقين شما افزوده شود و سودى با ارزش و گرانبها به دست آوريد. می توانید، ماه رمضان تازه تمام شده است، اراده انسان قوی است. اگر نفس خود را اصلاح کنیم یقین خود را تقویت کرده ایم. خدایا یقین ما را در بالاترین یقین قرار بده، ارتقا بدهد. ( وَ اجْعَلْ یقِینِی أَفْضَلَ الْیقِینِ ). این شرح مختصری از یقین بود که خدمت شما عرض کردم.

در بحث محوری خطبه اول به ایه 48 سوره بقره رسیدیم. ( وَ اتَّقُوا يَوْماً لا تَجْزِي نَفْسٌ عَنْ نَفْسٍ شَيْئاً وَ لا يُقْبَلُ مِنْها شَفاعَةٌ وَ لا يُؤْخَذُ مِنْها عَدْلٌ وَ لا هُمْ يُنْصَرُونَ‌ ) از روزى بترسيد كه كسى مجازات ديگرى را نمى‌پذيرد، کارنامه عمل هر کسی از خودش است، کارنامه عمل شهید حججی، باکری، همت و سلیمانی از من نیست و به ما نمی دهند ( كُلُّ نَفْسٍ بِمَا كَسَبَتْ رَهِينَةٌ ) هر کسی در گرو کار خودش است. خواهران و برادران، هر چه می توانید در این دنیا استفاده کنید، روایت داریم، اگر در کارنامه عمل انسان، به اندازه هفتاد نبی خدا عمل نیک باشد باز انسان حسرت خواهد خورد چرا بیشتر کار نکرده است (  وَ لا يُقْبَلُ مِنْها شَفاعَةٌ وَ لا يُؤْخَذُ مِنْها عَدْلٌ وَ لا هُمْ يُنْصَرُونَ‌ ) در ان روز شفاعت قابل قبول نیست. در رابطه با شفاعت سه دسته ایات داریم  دسته ای از ایات مانند این آیه شفاعت را رد می کنند ( وَ لا يُقْبَلُ مِنْها شَفاعَةٌ). شفاعت کسی قبول نمی شود. در سوره بقره ایه 254 خدا می فرماید : ای کسانی که ایمان آورده اید، از نعمت هایی که به شما در این دنیا دادیم انفاق کنید. قبل از آنكه قیامتی بیاید كه معامله ای در آن نیست رفاقتی نیست، شفاعتى هم نیست . ( يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا أَنْفِقُوا مِمَّا رَزَقْناكُمْ مِنْ قَبْلِ أَنْ يَأْتِيَ يَوْمٌ لا بَيْعٌ فِيهِ وَ لا خُلَّةٌ وَ لا شَفاعَةٌ وَ الْكافِرُونَ هُمُ الظَّالِمُونَ‌ ) لذا این دسته از ایات، شفاعت را نفی می کند.
دسته دوم، شفاعت را برای مجرمان رد می کنند. خداوند در سوره مدثر به ان اشاره می کند. ایات 42 تا 48 ( مَا سَلَكَكُمْ فِي سَقَرَ‌، قَالُوا لَمْ نَكُ مِنَ الْمُصَلِّينَ، وَلَمْ نَكُ نُطْعِمُ الْمِسْكِينَ، وَكُنَّا نَخُوضُ مَعَ الْخَائِضِينَ، وَكُنَّا نُكَذِّبُ بِيَوْمِ الدِّينِ، حَتَّىٰ أَتَانَا الْيَقِينُ، فَمَا تَنفَعُهُمْ شَفَاعَةُ الشَّافِعِينَ ) چه چيز شما را در آتش درآورد؟» گويند: «از نمازگزاران نبوديم،  و بينوايان را غذا نمى‌داديم، با افراده هرزه و باطل  هرزه‌ گرايى می كرديم، و روز جزا را دروغ مى‌شمرديم، تا مرگ ما در رسيد». از اين رو شفاعت شفاعت‌كنندگان به حال آنها سودى نمى‌بخشد.
شفاعت شفاعت کنندگان برای انان نافع نمی باشد. پس برای کسانی که اهل جهنم هم هستند شفاعت رد می شود.
دسته سوم از آیات  : شفاعت وجود دارد اما به اذن الله، مانند ایه 255 بقره، ایت الکرسی ( مَنْ ذَا الَّذِی یَشْفَعُ عِنْدَهُ إِلَّا بِإِذْنِهِ )  
روز عید فطر، برای شفاعت مختصری صحبت کردیم، بعضی از عزیزان نماز جای دیگری بودند و  حضور نداشتند. در بحث شفاعت گفتیم، شفیع، خواه پیامبر ص باشد، خواه شهید باشد، قران باشد، دو کار انجام می دهد، 1 _ یا ظرف وجودی عبد را وسعت می دهد، کاسه دریافت ما را افزایش می دهد تا رحمت الهی را بیشتر دریافت کنیم،  اگر خدا فقط با عدل با ما رفتار کند بیچاره ایم، (  لا تُعاقِبَ بِعَدلک ) خدایا با عدل خودت با ما رفتار نکن  2 _ شفیع در کنار عدل خدا، صفات دیگر مانند، جُود، فضل، رحم و غفران خدا را می آورد. یعنی یا قابلیت ما زیاد می شود یا صفات خدا را متعدد و شفع می کند و ضمیمه می کند تا خدا با عدل تنها با ما رفتار نکند، یا هردو

در دعای عرفه، امام حسین ع چگونه ظرف وجودی ما را زیاد می کند تا دریافت ما بیشتر شود.  دعای عرفه شفاعت است. هر کس  دعای عرفه را می خواند دارد از شفاعت امام حسین ع در مواجهه با خداوند بهره مند می شود. ( أَنَا الَّذِى أَسَأْتُ، أَنَا الَّذِى أَخْطَأْتُ، أَنَا الَّذِى هَمَمْتُ، أَنَا الَّذِى جَهِلْتُ، أَنَا الَّذِى غَفَلْتُ، الَّذِى غَفَلْتُ، أَنَا الَّذِى سَهَوْتُ ) منم که بد کردم، منم که خطا کردم، منم که قصد گناه کردم، منم که نادانی نمودم، منم که غفلت ورزیدم، منم که اشتباه کردم ) این ها همه ظرف است. یا در مثال دوم، امام حسین ع منشا رحمت الهی را برای ما گسترش می دهد. تا من فقط با صفت عدل خدا مواجه نشوم. ( أَنْتَ الَّذِى مَنَنْتَ، أَنْتَ الَّذِى أَنْعَمْتَ، أَنْتَ الَّذِى أَحْسَنْتَ، أَنْتَ الَّذِى أَجْمَلْتَ، أَنْتَ الَّذِى أَفْضَلْتَ، أَنْتَ الَّذِى أَكْمَلْتَ، أَنْتَ الَّذِى رَزَقْتَ، أَنْتَ الَّذِى وَفَّقْتَ، أَنْتَ الَّذِى أَعْطَيْتَ ) تویی که عطا کردی، تویی که نعمت دادی، تویی که نیکی کردی، تویی که زیبا نمودی، تویی که افزون نمودی، تویی که کامل کردی، تویی که روزی دادی، تویی که موّفق نمودی، تویی که عطا کردی، تویی که بی‌نیاز نمودی. و گاهی هر دو مورد می باشد مانند مناجات حضرت علی در کوفه ( مَوْلاَيَ يَا مَوْلاَيَ أَنْتَ الْمَوْلَى وَ أَنَا الْعَبْدُ وَ هَلْ يَرْحَمُ الْعَبْدَ إِلاَّ الْمَوْلَى،  اى آقاى من اى آقاى من تويى مولاى من و من بنده توام و آيا در حق بنده جز مولايش كه ترحم خواهد كرد؟ مَوْلاَيَ يَا مَوْلاَيَ أَنْتَ الْمَالِكُ وَ أَنَا الْمَمْلُوكُ وَ هَلْ يَرْحَمُ الْمَمْلُوكَ إِلاَّ  المالک اى آقاى من اى آقاى من تويى مالك وجود من و من مملوك توام و آيا در حق مملوك جز مالكش كه ترحم خواهد كرد؟مَوْلاَيَ يَا مَوْلاَيَ أَنْتَ الْعَزِيزُ وَ أَنَا الذَّلِيلُ وَ هَلْ يَرْحَمُ الذَّلِيلَ إِلاَّ الْعَزِيزُ،  اى آقاى من اى آقاى من تويى با عزت و اقتدار و من بنده ذليلم و آيا در حق شخص ذليل جز ذات با عزت و اقتدار كه ترحم خواهد كرد؟ ) در دو طرف توسعه داده می شود. این تحلیل شفاعت است

نکته بعدی این است که در شفاعت ماذون، اهل بیت فرموده اند ما باید در این  شفاعت به مرحله و حدّی از شفاعت برسیم. مانند این که امام صادق ع هنگام شهادت به اهل بیت خود گفتند شفاعت ما به کسی که نماز را سبک بشمارد نمی رسد. با این وسعت شفاعت اهل بیت باز هم به شفاعت به عده ای نمی رسد. وسعت شفاعت حضرت فاطمه س را برای شما بگویم. در بحارالانوار جلد 8، این حدیث امده است.(  دخل رسول اللّه صلى اللّه علیه و آله و سلم ذات یوم على فاطمة علیها السّلام و هی حزینة، فقال لها: ما حزنک یا بنیّة؟ قالت: یا أبة، ذکرت المحشر،يَا  فَاطِمَةُ سَلِي حَاجَتَكِ فَتَقُولِينَ يَا رَبِّ شِيعَتِي فَيَقُولُ اَللَّهُ قَدْ غَفَرْتُ لَهُمْ فَتَقُولِينَ يَا رَبِّ شِيعَةَ وُلْدِي فَيَقُولُ اَللَّهُ قَدْ غَفَرْتُ لَهُمْ فَتَقُولِينَ يَا رَبِّ شِيعَةَ شِيعَتِي فَيَقُولُ اَللَّهُ اِنْطَلِقِي فَمَنِ اِعْتَصَمَ بِكِ فَهُوَ مَعَكِ فِي اَلْجَنَّةِ فَعِنْدَ ذَلِكِ يَوَدُّ اَلْخَلاَئِقُ أَنَّهُمْ كَانُوا فَاطِمِيِّينَ فَتَسِيرِينَ وَ مَعَكِ شِيعَتُكِ وَ شِيعَةُ وُلْدِكِ وَ شِيعَةُ أَمِيرِ اَلْمُؤْمِنِينَ آمِنَةً رَوْعَاتُهُمْ مَسْتُورَةً عَوْرَاتُهُمْ قَدْ ذَهَبَتْ عَنْهُمُ اَلشَّدَائِدُ وَ سَهُلَتْ لَهُمُ اَلْمَوَارِدُ يَخَافُ اَلنَّاسُ وَ هُمْ لاَ يَخَافُونَ وَ يَظْمَأُ اَلنَّاسُ وَ هُمْ لاَ يَظْمَئُونَ )   ابن عباس می گوید از علی ع شنیدم، پیامبر ص بر حضرت زهرا س وارد شدند و دیدند ناراحت است، پیامبر، سوال کرد، دخترم چرا ناراحتی؟ حضرت زهرا س فرمود : شما محشر را یاد کردی، پیامبر ص فرمود دخترم، محشر روز بزرگی است و همه خلائق آنجا جمع می شوند، اما جبرائیل برای من خبر آورد که در آن روز خداوند به تو خطاب می کند، یا فاطمه : حاجتت را از من بخواه و شما به خداوند می فرمایی، به فکر شیعیانم هستم، خداوند می فرماید، همه شیعیان تو را بخشیدم، برای بار دوم شما می گویی،. شیعیان فرزندانم، خداوند می فرماید شیعیان فرزندان تو را هم بخشیدم، برای مرتبه سوم شما می گویی، پیروانِ پیروان من، و خداوند می فرماید : همه را آزاد کردم، هر کس با تو اعتصام داشته باشد با تو معیت خواهد داشت در بهشت، و با این بیان آخر، تمام خلایق دوست دارند که فاطمی بودند و تو خوشحال می شوی، که شیعیان تو و شیعیان فرزندانت با تو هستند، ترسی ندارند و در امنیت هستند، عیوب انها در پرده و مخفی است، سختی ها از انها دور می شود و راه ورود انها به بهشت آسان می شود در صورتی که بقیه مردم در ترس هستند، ولی این ها نمی ترسند، با این وسعت شفاعت حضرت زهرا س باز امام صادق ع می فرمایند : شفاعت ما شامل کسانی که نماز را سبک بشمارند نمی شود «إِنَّ شَفَاعَتَنَا لاَ تَنَالُ مُسْتَخِفّاً بِالصَّلاَةِ»

نکته ای دیگری   در روایات وجود دارد که در دعای کمیل هم آمده است، شفاعتِ خداوند است. که از همه شفاعت ها بالاتر است. در رابطه با شفاعت پیامبر ص آمده ( وَ لَسَوْفَ يُعْطيکَ رَبُّکَ فَتَرْضي ) آنقدر اذن شفاعت به پیامبر می دهد تا راضی شود. در مورد شفاعت خدا، در بحار الانوار جلد 8 امده است : ( آخَرُ مَنْ یَشفَع أرحَمُ الرَّاحِمین ) آخرین کسی که شفاعت می کند خداوند است. در تفسیر تسنیم ذیل همین عبارت آمده است : شفاعت خدا محدود نیست به حدودی که  شفاعت برای پیامبر ص در قران محدود شده است. شفاعت باید ماذون باشد شفاعت باید مرضی باشد. این دو شرط برای شفاعت خداوند وجود ندارد. فقط خدا در قران یک شرط قرار داده است و ان اصل ایمان است. کسی که مورد شفاعت قرار می گیرد مشرک نباشد. خداوند در سوره نسا آیه 48 می فرماید : ( إِنَّ اللَّهَ لَا يَغْفِرُ أَنْ يُشْرَكَ بِهِ ) و این بسیار امیدبخش است. وظیفه اول ما عمل نمودن است و بعد از ان همه محتاج شفاعت محمد و آل محمد هستیم. امیر مومنان ع در دعای کمیل به ما یاد داده است که از خداوند، شفاعتِ خودش را طلب کنیم. ( اللَّهُمَّ إنَّی أَتَقَرَّبُ إلَیکَ بِذِکرِکَ وَأسْتَشْفِعُ بِکَ إلی نَفْسِکَ وَأَسْأَلُكَ بِجُودِكَ  ) خدایا! می خواهم به تو نزدیک شوم با یاد تو، خودت را شفیع می گیرم برای خودت، اسم جوادت را واسطه قرار می دهم در مقابل اسمِ عدلت، در مقابل اسم غضبت در مقابل نام قهّار خودت. این می شود خدای مهربان ما

خدایا، ما را مشمول شفاعت اَرحَمَ الرّاحمین که خودت هستی و شفاعت محمد و اهل بیت او و شفاعت شهدا قرار بده.

بِسم اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ : قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ ، اللَّهُ الصَّمَدُ ، لَمْ يَلِدْ وَلَمْ يُولَدْ ، وَلَمْ يَكُنْ لَهُ كُفُوًا أَحَدٌ

 

خطبه دوم
بسم الله الرحمن الرحيم
الحمد و الثناء لله رب العالمين و الصلوات و السلام علي خير خلقه و اشرف بريّته محمد ابن عبدالله صلی الله علیه وآله و سلم، و صل علي اميرالمؤمنين علي ابن ابي طالب و صل علي الصديقه الطاهره فاطمه الزكيه سيده نساء‌العالمين، و صل علي الحسن و الحسين سيدي شباب اهل الجنّه و صل علي علي ابن الحسين زين‌العابدين و محمد بن علي الباقر و جعفر بن محمد الصادق و موسي ابن جعفر الكاظم و عَلِيِّ بْنِ مُوسَى الرِّضَا الْمُرْتَضَى و محمد ابن علي الجواد، و علي ابن محمد الهادي و الحسن ابن علي الزكي العسكري، و الحجت ابن الحسن المهدي القائمَ المنتظر، بِهِمْ نتَوَلَّى و من اعدائهم نتبرء الی الله
اوصيکم عباداللّه و نفسي بتقوي الله
توصیه مصداقی بنده به تقوی، نهج‌البلاغه است که به حکمت بیست و یکم رسیدیم
امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) می‌‌فرمایند: «قُرِنَتِ الْهَيْبَةُ بِالْخَيْبَةِ، وَ الْحَيَاءُ بِالْحِرْمَانِ؛ وَ الْفُرْصَةُ تَمُرُّ مَرَّ السَّحَابِ، فَانْتَهِزُوا فُرَصَ الْخَيْرِ»
ترس قرين نوميدى است و شرم، موجب محرومى است و فرصت مى گذرد، چونان كه ابرها مى گذرند. فرصتهاى نيكو را غنيمت شمريد.
آیه الله مکارم شیرازی در توضیح این حکمت می‌فرماید: هیبت دو معنی دارد یکی شکوه و جلال است و دیگری ترس است ترس نیز دو گونه است ترس مذموم و ممدوح است اینجا امیرالمؤمنین علیه‌السلام می‌فرماید: ترس نابجا قرين نوميدى است ترسی که ناشی از توهم، ضعف نفس و عدم مقاومت در مقابل مشکلات است؛ اما یک ترسی هم داریم ناشی از تعقل است که در صفات امام زمان هم داریم که «السلام علیک ایها الامام الخائف» ولی در اینجا امیرالمؤمنین ترس مذموم را می‌کوبند.
«وَ الْحَيَاءُ بِالْحِرْمَانِ» و شرم، موجب محرومى است.
در اینجا هم منظور هم حیا بد هست و اگر نه حیا خوب یعنی انسان نسبت به مسائل ارزشی رعایت داشته باشد، خوب هست؛ اما حیا مذموم مثلاً حیا در فراگیری مسائل شرعی، حیا در علم و احقاق حق در نزد قاضی و... موجب محرومیت است
«وَ الْفُرْصَةُ تَمُرُّ مَرَّ السَّحَابِ، فَانْتَهِزُوا فُرَصَ الْخَيْرِ» و فرصت مى گذرد، چونان كه ابرها مى گذرند. فرصتهاى نيكو را غنيمت شمريد.
تا مقدمات یک کاری فراهم شد انجامش بدهید یکی از مصادیقش می‌شود ازدواج دختر و پسر ما هست خواستگار خیلی خوب آمده؛ اما بی‌خود و بی‌جهت تأخیر می‌اندازند تا سن دختر به حدی می‌رسد که آمدن خواستگار کم می‌شود
یا در رابطه با مسائل دیگر مثل ساخت همین مصلی من یک سال و یک ماه اینجا آمده‌ام در این مصلی کار عمرانی خوبی صورت نگرفته من از متدینین کاشان گله کنم شما در مدرسه‌سازی توفیقاتی دارید؛ اما مصلی یک مکان عام‌المنفعه است هر قدمی که برمی‌دارید برای آمدن به مصلی هر قدم صدهزار حسنه برای شما می‌نویسند...
ستاد نمازجمعه در این زمینه فعال‌تر بشود دو هزار شرکت در کاشان داریم این شرکت‌ها میلیاردی تمکن دارند برای این شرکت که ماهی یک میلیون تومان بدهند عددی اصلاً نیست زحمتی که آیه الله نمازی کشیدند سال ها در همین حد مانده از سال قبل تا الان چند تا بخاری تهیه شده و یک مقدار حیاط آسفالت شده.
 این شأن کاشان نیست
مناسبت‌ها:
1- 9 اردیبهشت سالروز جنگ احد
عبرت جنگ احد این است که حرف پیامبر اکرم را از آن 50 نفر 45 نفر گوش نکردند وقتی که فرمانده آن 50 نفر گفت: پیامبر فرموده: اگر ما پیروز شدیم دشمن را تا مکه تعقیب راندیم حق ندارید از این تنگه پایین بیایید این
45 نفر گفتند: پیامبر اکرم نمی‌دانست ما پیروز می‌شویم اگر می‌دانست که ما پیروز می‌شویم این دستور را نمی‌داد سراغ غنائم آمدند در این جنگ حمزه سیدالشهدا شهید شد شهادت حمزه در تاریخ اسلام آن قدر مهم هست که وقتی به امام صادق علیه‌السلام گفتند: چرا بنی هاشم حق حضرت امیرالمومنین علیه السلام را نگرفت؟ حضرت فرمود: از بزرگان بنی‌هاشم کی مانده بود؟ اگر دو نفر بودند امیرمؤمنان حقش را می‌گرفت یکی جعفر طیار یکی هم حمزه سیدالشهدا ببینید دنیاطلبی یک عده چه ضربه‌ای به اسلام و عالم وجود زد حضرت حمزه یکی از دو رکنی بود که اگر می‌بود حضرت امیرالمؤمنین حقش را می‌گرفت
2- 10 اردیبهشت سالروز عملیات بیت المقدس
این عملیات از آن عملیات های بود که باید در کلاس‌های جنگ دنیا تدریس بشود فرمانده اسبق سپاه جناب آقای سردار رحیم صفوی را به کشورهای همسایه دعوت کردند یک‌بار که جنگ بین آذربایجان و ارمنستان بود گفتند: شما هر طرحی که دارید به ما بدهید ما در مقابل دشمنمان پیروز شویم آقای صفوی گفت: چطور به طراحی ما ایمان دارید؟ گفت: آن زمان که صدام خرمشهر را گرفت تمام مقامات نظامی منطقه را دعوت کرد از شوروی سابق من رفته بودم صدام به ما استحکامات خودش را در خرمشهر نشان داد آن قدر موانع و استحکامات گذاشته بود که ایران اصلاً امکان نداشت خرمشهر را بگیرد بعد از آن که شما در 3 خرداد اعلام کردید خرمشهر آزاد شد ما فهمیدیم که شما چقدر توان عملیاتی و طراحی دارید بعد از 576 روز اشغال خرمشهر با عملیات بیت‌المقدس که آغازش همین هفته است خرمشهر آزاد شد نتیجه آن عملیات شد این توانمندی‌های امروز ما که زیردریایی فلوریدای هسته‌ای آمریکا که می‌گویند: به‌روزترین زیردریایی آمریکا هست برای این که این زیردریایی را حفظ بکنند یک یگان اسکورت دارد که فقط یکی از این یگان یک ناوشکن است این زیردریایی قصد داشت با اختفا از خلیج‌فارس از نزدیک کشور ما عبور کند نیروی دریایی ارتش ما متوجه می‌شود هشدار می‌دهد می‌گوید: اگر می‌خواهید از اینجا رد شوید باید قانون را رعایت کنید باید بیایید بالای آب و رد شوید تمکین کردند این قدرت جمهوری اسلامی است چند هواپیمای جاسوسی آمریکا فقط آمدند تا مرز هوایی از آنجا یک مقدار اشعه انتشار دادند با انتشار موج می‌خواستند اطلاعات جمع‌آوری کنند بچه‌های شما یادگاران جنگ در جنگ الکترونیک سیستمشان را مختل کردند اینها کارهای بزرگی است نتیجه‌اش این می‌شود که دنیا بفهمد توانمندی جمهوری اسلامی فقط موشک‌هایش نیست توانمندی‌های فراوانی دارد که نتیجه‌اش این شد اسرائیل قدرت بازدارندگی خودش را ازدست‌داده است
3- 11 اردیبهشت روز کارگر
روایت بی‌نظیری در مقام کارگر داریم که پیامبر اعظم دست سعد انصاری که این دست مثل دست یک کشاورز ما که بیل می‌زند سخت و زبر شده بود «فَقَبَّلَ يَدَهُ [ سَعدَ الأنصاريّ] رَسولُ اللّه ِ صلي الله عليه و آله و قالَ : هذِهِ يَدٌ لاتَمَسُّها نارٌ» پیامبر اعظم این دست را بوسید و گفت این دستی است که آتش به او نمی‌رسد رهبر معظم انقلاب وقتی روایت را خوانند فرمودند: این یک تعلیم است می‌خواهند از کار و کارگر تجلیل شود بعد حضرت آقا در یک سال 1395 در روز کارگر فرمودند: مفهوم کارگر توسعه هم دارد هر کسی که مشغول هر کاری هست مدیریت، تولید، خدمات، استاد حوزه و دانشگاه و... خودش یک نوع کارگری است؛ اما آن کارگر خاص اقتصادی ستون فقرات جنگ اقتصادی است در تولید لذا ما به همین مناسبت چون هزار شهید کارگری داریم روز یکشنبه در کارخانه سایپا با حضور آیه الله صدیقی بعد از نماز مغرب و عشا تجلیلی از این کارگران عزیز انجام خواهد شد همه کارگران باید تجلیل شوند خصوصاً کارگران ایثارگر البته یک تعبیری رهبر معظم در حمایت از کارگر دارند این است که فرمود: حمایت از کارگر به این است که ما جنس ایرانی و داخلی را خریداری بکنیم تا ثروت ملی افزایش پیدا بکند.
4- 12 اردیبهشت روز معلم و شهادت آیه الله مطهری
در عظمت معلم همین بس که همه ما وقتی به دنیا آمدیم هیچ چیزی بلد نبودیم معلم به ما یاد داد تا قران و مفاتیح و کتاب ها را بتوانیم بخوانیم این معلم در دل انسان یک چراغی را روشن کرد انسان را از جهل به دانایی رساند این معلم در کنار علمی که به بچه ها دارد یاد می دهد با عملکرد خودش خوبی ها را دارد به بچه ها یاد می دهد در حدیثی در  المحجة البيضاءجلد1 صحفه 14 آمده حضرت پیامبر اعظم صلى اللَّه عليه وآله فرمودند: «أقرَبُ النّاسِ مِن دَرَجَةِ النُّبُوَّةِ أهلُ الجِهادِ وأهلُ العِلمِ» در حدیث دیگری که در ثواب الاعمال جلد 1 صحفه 159 حضرت پیامبر اعظم فرمود: «إنَّ مُعَلِّمَ الخَيرِ يَستَغفِرُ لَهُ دَوابُّ الأرضِ ، و حِيتانُ البَحرِ ، و كُلُّ ذي رُوحٍ فِي الهَواءِ، و جَميعُ أهلِ السَّماءِ و الأرضِ»
جنبندگان زمين و ماهيان دريا و هر جاندارى در هوا و همه اهل آسمان و زمين براى آموزگار خوبيها آمرزش مى طلبند.
لذا یکی از بهترین جاهای که دانشجوی ما می‌تواند انتخاب کند دانشگاه فرهنگیان است خصوصاً خانواده‌های اصیل و ارزشی انتخاب کنند شغل شریف معلمی را که خیالمان راحت باشد برای چند سال آینده
شهید مطهری وقتی دیدند بعد از مشروطه غرب و شرق به جان اسلام افتاده‌اند غرب‌زدگان به‌صورت واضح دین را کنار می‌گزارند دین‌زدایی می‌کنند و شرق زدگان اسلام را تفسیر التقاطی و مارکسیستی می‌کنند؛ ایشان با امداد الهی و کمک چهار معلم بزرگ خودشان امام، آیه الله بروجردی، علامه طباطبائی، میرزاعلی آقا شیرازی آمد و اسلام ناب محمدی را استخراج کرد و جامعه را سیراب کرد در مقابل شرق و غرب ایستاد این هنر بزرگ آقای مطهری است
5- سخنان مقام معظم رهبری در عید فطر
درسی که مقام معظم رهبری در عید فطر به ما دادند درس همدلی بود فرمایشات رهبر معظم را فقط تیترهایش را نخوانیم کلمه‌به‌کلمه فرمایشات آقا را بخوانیم و گوش بکنیم من دفتر حضرت آقا یکی از جلساتی که بودم فرمودند: حضرت آقا گله دارند که بچه‌های ارزشی به‌صورت کامل فرمایشات ایشان را نمی‌بینند. ایشان روی فرمایشاتشان خیلی فکر می‌کنند حضرت آقا فرمودند: قوی سه‌گانه باید همدلی و همکاری و هم‌افزایی بکنند اگر این سه تا قوه به طور کامل همکاری بکنند کارها گره نمی‌خورد این همکاری و هم‌افزایی و همدلی یک راهبرد کلی است همین فرمایش رهبر معظم در کل کشور می‌آید در کاشان می‌شود همدلی همه نیروهای کاشان فرمانداری، ادارات، سپاه، انتظامی و... این همان چیزی است که رهبر معظم انتظار دارند هم‌افزایی کنیم
6- شهادت آیه الله سلیمانی
فاجعه ترور آیه الله سلیمانی همه ما را داغدار کرد من به همین مناسبت از طرف شما مردم عزیز منطقه کاشان سه روز جمعه، شنبه، یکشنبه را در منطقه کاشان عزای عمومی اعلام می‌کنم
بای ذنب قتلت؟ چه گناهی داشت آیه الله سلیمانی؟ عضویت در خبرگان گناه او بود؟ رأی که مردم سیستان به او دادند تا اگر نیاز شد رهبر آینده را انتخاب کند و نظارت بر کارهای رهبری این جرم او بود؟ نمایندگی در کاشان و استان سیستان و بلوچستان گناه او بود؟
ناجوانمردانه کشته شد این مرد خوش‌اخلاق که در همین یک سال و اندی که در کاشان بود تلاش ایشان این بود که وحدت را بین جناح‌های مختلف حفظ بکند با این که در سن 70 و اندی سالگی بود مثل یک چریک بسیاری از روستاهای که حقیر رفتم را ایشان تشریف برده بودند.
آیا جرم او این بود که می‌خواست بین شیعه و سنی وحدت ایجاد بکند؟ تقریب بین شیعه و سنی جرم او بود؟
از رهبر عزیزمان ممنون هستیم من در پیام خودم خطابم را به حضرت آقا دادم و به ایشان تسلیت گفتم از حضرت آقا ممنون هستیم که این فاجعه را شهادت نامیدند و برای آیه الله سلیمانی پیام دادند
بزرگان کاشان در جلسه‌ای که ما خدمت حاج‌آقا قرائتی بودیم با بعضی از عزیزانمان از سپاه و فرمانداری و ستاد تفسیر اولاً - حاج‌آقا قرائتی به همه‌تان سلام رساندند ثانیاً - عزیزانمان در کاشان جلسه گرفتند و گفتند: 10 اتوبوس را فراهم می‌کنیم برای رفتن مردم کاشان به تشیع جنازه که در قم هست طبق وصیت ایشان و روز یکشنبه هم با هماهنگی که با خانواده شهید آیه الله سلیمانی انجام شده در همین مصلی روز یکشنبه ساعت 4:30 عصر بنده خواهشم این است که همه همت کنید شما خودتان دیگر صاحب‌عزا هستید همه بیایید
7- تخریب بقیع
تخریب بقیع جنایت وهابیت است من یک خط از زیارت جامعه ائمه المومنین بخوانم
«وَ أَنْتُمْ بَیْنَ صَرِیعٍ فِی الْمِحْرَابِ قَدْ فَلَقَ السَّیْفُ هَامَتَهُ‏»
و شما اهل بیت رسول (ص) بعضى در محراب عبادت به تیغ دشمن می ‏غلطیدید در حالى که شمشیر فرق مبارکش را شکافته
«وَ شَهِیدٍ فَوْقَ الْجَنَازَهِ قَدْ شُکَّتْ أَکْفَانُهُ بِالسِّهَامِ (شُبِّکَتْ بِالسِّهَامِ أَکْفَانُهُ)»
و برخى شهید بالاى جنازه کفنش از تیرهاى دشمن سوراخ سوراخ گشته
«وَ قَتِیلٍ بِالْعَرَاءِ قَدْ رُفِعَ فَوْقَ الْقَنَاهِ رَأْسُهُ»
و برخى قتیل به عراء کربلا در حالى که سرش بعد از شهادت به بالاى نى می ‏رفت

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ
وَالْعَصْرِ ﴿۱﴾
إِنَّ الْإِنْسَانَ لَفِي خُسْرٍ ﴿۲﴾
إِلَّا الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ ﴿۳﴾

برچسب ها
کاشان - خیابان شهید بهشتی - کوچه جمال آباد - دفتر نماینده مقام معظم رهبری و امام جمعه کاشان - کدپستی: ۸۷۱۴۶۷۸۳۸۹
تلفن: ۵۵۷۸۱۸۱ - ۵۵۷۸۸۸۸ - ۵۵۷۲۲۴۴ (۰۳۱)
نمابر: ۵۵۷۸۱۸۲ (۰۳۱)
© کلیه حقوق مادی و معنوی برای پایگاه اطلاع رسانی سفیر ولایت محفوظ است. استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.