/
صفحه اصلی
/
خبرخوان
/
ارتباط با ما
/
¤ ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
تاریخ ارسال:۱۴۰۲ جمعه ۱۵ ارديبهشت
چاپ خبر
نماز عبادی سیاسی جمعه کاشان به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی مورخ ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ نماز عبادی سیاسی جمعه کاشان به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی مورخ ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
خطبه اول

خطبه دوم

 

 

بِسمِ اللّهِ الرَّحمنِ الرَّحيمِ

اَلْحَمْدُ وَ الثَّناءُ لِلّهِ رَبِّ العالَمین وَ الصّلوة وَ السّلام علي خَيرَخَلقه و اشرف بَريّته مُحمّد ابن عبداللّه صَلّي اللّه عليه و آله و سَلّم و علي اهل بيته الطيّبين الطاهِرين سِیَّما بَقیّة اللّهِ فی الارضین و لَعْنَةُ اللَهِ عَلَي‌ أعْدآئِهِمْ أجْمَعينَ  إلَي‌ يَوْمِ الدّين‌

( اُوصیَکُم عِبادَالله وَ نَفسیِ بِتَقوَی اللّه ) برادران و خواهران ایمانی، خودم و شما را به رعایت بیشتر تقوای الهی توصیه می کنم، در منزل و  محیط کار متقی باشیم، در بین کار و منزل متقی باشیم. تقوا یعنی انجام واجبات و ترک حرام . مراقبت کنیم ، واجبات الهی را به اندازه توان انجام دهیم و محرمات الهی را ترک کنیم تا برای سفر ابدی که بی نهایت است، نه هشتاد سال،. نود سال یا صد سال زاد و توشه داشته باشیم ( أنَّ خَيرَ الزّادِ التَّقوى ) بهترین توشه تقوای الهی است. امروز در ادامه و در چهارمین جلسه، دعای بیستم صحیفه سجادیه دعای ( مَكَارِمِ الْأَخْلَاقِ وَ مَرْضِيِّ الْأَفْعَالِ ) را خدمت شما عرض می کنم : ( وَ بِعَمَلِي إِلَى أَحْسَنِ الْاَعْمَالِ ) خدایا کمکم کن عمل من احس العمل و بهترین عمل باشد. بهترین عمل یعنی چه؟ این تعبیر در قران به کار رفته است. لا اقل در دو جای قران بکار رفته است. سوره ملک ایه 2 ( الَّذِي خَلَقَ الْمَوْتَ وَ الْحَياةَ لِيَبْلُوَكُمْ أَيُّكُمْ أَحْسَنُ عَمَلًا وَ هُوَ الْعَزِيزُ الْغَفُورُ ) خدا شما را آفرید تا بیازماید، کدامیک عملِ شما بهتر و احسن است. در ذیل این ایه شریفه علامه طباطبایی در المیزان جلد 10 صفحه 180 از اصول کافی حدیثی را می اورد : امام صادق ع می فرمایند : « لِيَبْلُوَكُمْ أيُّكُمْ أحسَنُ عَمَلاً » ـ : لَيسَ يَعني أكثَرَكُم عَمَلاً ، و لكِنْ أصوَبَكُم عَمَلاً، و إنَّما الإصابَةُ خَشيَةُ اللّه ِ تعالى و النِّيَّةُ الصّادِقَةُ الحَسَنةُ .امام صادق ع ـ درباره آيه «تا شما را بيازمايد كه كدامتان نيكوتر عمل مى كنيد» ـ فرمود : مقصود اين نيست كه كدام يك بيشتر عمل مى كنيد، تعدا مهم نیست ، بلكه مقصود اين است كه كدامتان درست تر عمل مى كنيد و درستى عمل همان ترس از خداست و داشتن نيّت صادق و خوب است. برای خداوند کمیّت مهم نیست. آمار مهم نیست که مثلا در هلال احمر به چند آسیب دیده کمک کردید، ممکن است در یک منطقه از زلزله، رفته باشید. کیفیت مهم است. ملاک کثرت عددی نیست. پس چیست؟ کسی که عملش به صواب نزدیک تر باشد. و امام می فرماید صواب با ترس از خدا و نيّت صادق بدست می اید. خداوند می فرماید تمام مجموعه آفرینش برای این است : «  لِيَبْلُوَكُمْ أيُّكُمْ أحسَنُ عَمَلاً » چقدر عمل شما از روی خشیّت الهی و نیّت خالص و صادق است. هدف خلقت این است و امام سجاد در دعای مکارم به ما یاد می دهند که این را از خدا درخواست کنیم. ( وَ بِعَمَلِي إِلَى أَحْسَنِ الْاَعْمَالِ ) خدایا کمکم کن عمل من احس العمل و بهترین عمل باشد.

حجت الاسلام حسینی گفت : در تفسیر ایه در خطبه های نماز جمعه به ایه 50 سوره بقره رسیدیم ( وَ إِذْ فَرَقْنا بِكُمُ الْبَحْرَ فَأَنْجَيْناكُمْ وَ أَغْرَقْنا آلَ فِرْعَوْنَ وَ أَنْتُمْ تَنْظُرُونَ‌ ) بیاد آورید زمانی را که دریا را برای شما شکافتیم و شما بنی اسرائیل و یهود را نجات دادیم و فرعونی که با سپاه چند صد هزار نیرو پشت سر موسی و یاران او بود ، ما انها را غرق نمودیم در حالی که شما نگاه می کردید. این ایه محور بحث خطبه اول است. چند نکته در رابطه با این ایه توضیح می دهم.
نکته اول ( فَرَقْنا ) است : به کسی که در وضو مسح سر را انجام می دهد، خصوصا خانم ها وقتی موی خود را کنار می زند برا مسح، می گویند فرق سر را باز کرد . خداوند به بعضی از فرشتگان در قران قسم یاد نموده است ( فَالْفارِقاتِ فَرْقاً ) فرشتگانی که در روز قیامت، بین حق و باطل را جدا می کنند. این آقا، از جبهه حق است و او از جبهه باطل، یکی از اسامی روز قیامت یوم الفرقان است. امروز ممکن است شخص منافق بین مومنان جا باز کند. اما روز قیامت نمی تواند. روز قیامت یوم الفرقان است. جبهه حق از جبهه باطل جدا می شوند. به فکر یوم الفرقانِ خودمان باشیم. مواظب باشیم. در این جا خدا می فرماید ( وَ إِذْ فَرَقْنا ) دریا را شکافتیم. ایت الله جوادی املی در تسنیم می نویسد، این که خدا می تواند دریا را بشکافد بخاطر این است که، کلید همه چیز دست خداست. ( لَهُ مَقالِيدُ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ ) کلید دو کار انجام می دهد، باز کردن و بستن. هر دو کلید می خواهد. کلید دریا هم در دستِ خداوند است. به اذن خداوند حضرت موسی کلیم عصای خود را به دریا زد و باعث شد دریا کنار برود این دریای بهم چسبیده و متصل کنار برود. و وقتی فرعونیان همه در دریا قرار گرفتند. باز به اذن خداوند کلید چرخید.

و به تعبیر ایه 78 سوره طه ( فَأَتْبَعَهُمْ فِرْعَوْنُ بِجُنُودِهِ فَغَشِيَهُمْ مِنَ الْيَمِّ مَا غَشِيَهُمْ ) اب فرعونیان را کامل فرا گرفت و همه غرق شدند. ( وَ إِذْ فَرَقْنا ) این کارِ خداوند است.

نکته دوم که نکته بسیار دقیق و ظریف قرانی است کلمه  (  اسرا ) است :  این کلمه هم برای پیامبر ص و هم برای حضرت موسی بکار رفته است. ولی تفاوت را ببینید. وقتی به حضرت موسی می رسد، خداوند در ایه 23 دخان می فرماید ( فَأَسْرِ بِعِبادِي لَيْلًا إِنَّكُمْ مُتَّبَعُونَ ) : ای موسی شبانه، بندگان من، بنی اسرائیل را، تو کوچ بده. و یا در ایه 77 طه ( وَ لَقَدْ أَوْحَيْنا إِلى‌ مُوسى‌ أَنْ أَسْرِ بِعِبادِي فَاضْرِبْ لَهُمْ طَرِيقاً فِي الْبَحْرِ يَبَساً لا تَخافُ دَرَكاً وَ لا تَخْشى‌ ) ما به موسی وحی کردیم تو کوچ بده بندگانم را ، دستور خداوند است که تو کوچ بده، اما : وقتی در سوره اسرا به پیامبر ص می رسد نمی فرماید یا مُحمّد سیر کن به سمت من از مسجد الحرام تا مسجد القصی. منزلت پیامبر ص خیلی بالاتر از این است. خدا می فرماید، مهمان خاصِ خود من هستی ( سُبْحانَ الَّذي أَسْري‏ بِعَبْدِهِ لَيْلاً مِنَ الْمَسْجِدِ الْحَرامِ إِلَي الْمَسْجِدِ الْأَقْصَي ). پاک و منزه است خدایی که سیر داد پیامبر اکرم ص را. فرق ( اسرا ) موسوی و محمدی این است : خداوند به حضرت موسی می فرماید : شبانه برو و بندگان مرا ببر ولی به پیامبر ص که می رسد خداوند خودش، پیامبر ص را می برد. مهمان ویژه خداوند است. قران این ها را به ما یاد می دهد. درس معراج این است.

نکته سوم این است : حضرت موسی برای انکه این معجزه را انجام دهد چه دعایی نمود که دریا شکافته شد. در نورالثقلین جلد یک صفحه 80 امده است : در جنگ حُنین، اصحاب مشاهده نمودند پیامبر ص دستان خود را به سوی اسمان بالابرد و فرمود : خدایا، حمد و سپاس مخصوص تو می باشد و شکایتم را بسوی تو می اورم و تو تنها کسی هستی که از تو. کمک می خواهم :جبرائیل نازل شد و فرمود : دعای کردی، با همان دعایی که موسی انجام داد، و خدا را خواند، زمانی که دریا را برایش شکافت و او را از دست فرعون نجات داد ( رَفَعَ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ يَدَهُ فَقَالَ: اَللَّهُمَّ لَكَ اَلْحَمْدُ وَ إِلَيْكَ  اَلْمُشْتَكَى وَ أَنْتَ اَلْمُسْتَعَانُ، فَنَزَلَ إِلَيْهِ جَبْرَئِيلُ عَلَيْهِ السَّلاَمُ فَقَالَ: يَا رَسُولَ اَللَّهِ دَعَوْتَ بِمَا دَعَا بِهِ مُوسَى حِينَ فَلَقَ اَللَّهُ لَهُ اَلْبَحْرَ وَ نَجَا مِنْ فِرْعَوْنَ )

 امام جمعه کاشان گفت : ذهن جوان عزیز ما، گمان نکند، پیامبر اکرم ص از حضرت موسی این دعا را یاد گرفت. هیچ کسی در این عالم واسطه فیض برای پیامبر ص نیست. اگر موسی کلیم هم گفته است، معلّم او در عالم قبل و توسط جبرائیل باز وجود مقدس پیامبر اکرم ص است.
 
نکته چهارم ( وَ أَنْتُمْ تَنْظُرُونَ‌ ) : فرعون را غرق کردیم در حالی که شما نگاه می کردید : صاحب تفسير شبّر در شرح ( شما نگاه می کردید ) می نویسد : یعنی ( وَ أَنْتُمْ تَنْظُرُونَ‌ و هم یَغرِقون  ) شما می دیدید که فرعونیان دارند غرق می شوند. نظر در این جا یعنی نگاه. قول دومی ، نظر را علم تفسیر می کند، شما دانستید که فرعونیان غرق شدند و نظر سوم هم می گوید: این جا نظر به معنی انتظار است ( تَنْظُرُونَ‌ ) یعنی ( تَنْتَظُرُونَ‌ ) یعنی شما منتظر این عاقبت تلخ برای فرعونیان بودید. و این هم درس عبرتی می باشد برای همه مستکبران، اگر شما هم مانند فرعونیان عمل کنید، ظلم کنید، امروز صهیونیست ها به مردم عزیز فلسطین ظلم کنند بدانند همان عاقبت أَغْرَقْنا و  مشابه ان برای انان هم هست و مومنان عصر نبوی هم توجه کنند. بدانند اگر بعد از رحلت پیامبر ص نقض عهد کردید ، پیمان با امیرالمومنین ع را شکستید، بدانید بنی العباس ها و بنی امیه ها سراغ شما می ایند. منصور دوانیقی ظالمی بود که علی ع در روایتی که بحارالانوار جلد 41 صفحه 322  می فرماید : دومین بنی عباس خونریزترین حکام بنی عباس است. در تاریخ امده است، ریطه عروس منصور دوانیقی نقل می‌کند که منصور، موقعی که عازم حج بود کلیدی را به او داد و گفت: این کلیدِ یکی از اتاق ها و سالن های من است، بعد از مرگ من به اتفاق مهدی پسرم که خلیفه و جانشین بعد از من است، در این سالن را باز کنید . بعد از هلاکت منصور دوانیقی، و جانشینی پسرش، عروسش ماجرا را با مهدی عباسی در میان گذاشت و وقتی آنها در اتاق را باز کردند، با صحنه بسیار عجیبی روبرو شدند و آن اینکه سرها و اجساد متعددی از هاشمیان از پیر و جوان و کودک در سیاهچال مشاهده کردند که کنار انها اسامی انها امده بود .


منصور دوانیقی  یاداشتی هم برای پسرش گذاشت و نوشته بود : این حکومت با این خون ریزی ها بدست امده، اگر می خواهی دوام داشته باشد باید روش مرا داشته باشی، این هشدار قران است ( وَ أَنْتُمْ تَنْظُرُونَ‌ ) شما دارید نگاه می کنید، حکومت های ظالم آمدند، اگر از ولایت علی ابن ابی طالب ع  دست بردارید، بنی امیه ها و بنی عباس ها می ایند. قدر ولایت علی ع را بدانید، که ندانستند، و امروز هم هشدار این است : قدر ولایت فقیه را بدانید.

خدایا در ظهور مولایمان تعجیل بفرما.

خدایا ما را قدردان قران و قدردان ولایت چهارده معصوم و استمرار ان ولایت فقیه قرار بده.

بِسم اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ : قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ ، اللَّهُ الصَّمَدُ ، لَمْ يَلِدْ وَلَمْ يُولَدْ ، وَلَمْ يَكُنْ لَهُ كُفُوًا أَحَدٌ

 

خطبه دوم
بسم الله الرحمن الرحيم
الحمد و الثناء لله رب العالمين و الصلوات و السلام علي خير خلقه و اشرف بريّته محمد ابن عبدالله صلی الله علیه وآله و سلم، و صل علي اميرالمؤمنين علي ابن ابي طالب و صل علي الصديقه الطاهره فاطمه الزكيه سيده نساء‌العالمين، و صل علي الحسن و الحسين سيدي شباب اهل الجنّه و صل علي علي ابن الحسين زين‌العابدين و محمد بن علي الباقر و جعفر بن محمد الصادق و موسي ابن جعفر الكاظم و عَلِيِّ بْنِ مُوسَى الرِّضَا الْمُرْتَضَى و محمد ابن علي الجواد، و علي ابن محمد الهادي و الحسن ابن علي الزكي العسكري، و الحجت ابن الحسن المهدي القائمَ المنتظر، بِهِمْ نتَوَلَّى و من اعدائهم نتبرء الی الله
اوصيکم عباداللّه و نفسي بتقوي الله
توصیه مصداقی بنده به تقوی، نهج‌البلاغه است که به حکمت بیست و دوم رسیدیم
امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) می‌‌فرمایند: « لَنَا حَقٌّ، فَإِنْ أُعْطِينَاهُ، وَ إِلَّا رَكِبْنَا أَعْجَازَ الْإِبِلِ وَ إِنْ طَالَ السُّرَى»
ما را حقى است كه اگر آن را به ما دادند، بگيريم و اگر ندادند، بر ترك شتر سوار می‌شویم، هر چند، سير در شب باشد و به دراز كشد.
ابن ابی‌الحدید در شرح نهج‌البلاغه می‌فرماید: شیعه گمان می‌کند این جمله را حضرت امیرالمؤمنین روز سقیفه یا روز شورای شش‌نفری خلیفه دوم، فرمودند
در ادامه می‌گوید: دو احتمال دارد:
یک) هر کسی که ترک شتر بنشیند به مشقت و سختی می‌افتد پس امیرالمؤمنین می‌خواستند بفرمایند: زمانی که حق ما را از ما منع کردند، ما به مشقت افتادیم
دو) وقتی شخصی پشت نفر اول می‌نشیند متأخر شده پس باید صبر کند
آیه الله مکارم سه احتمال از بزرگان نقل فرمودند:
احتمال اول) سیدرضی می‌فرماید: حقم را ندادند من را خوار کردند دیگر باید ترک شتر بنشینم
احتمال دوم) برخی بزرگان: مشقت
احتمال سوم) صبر و استقامت
آقای خوئی در منهاج البراعه می‌فرماید: حضرت امیرالمؤمنین در اینجا افق آینده ظهور بیان می‌کنند و می‌فرمایند: حقم را از من منع کردید؛ اما این دوران شب به پیان می‌رسد اشاره به فرارسیدن دولت مهدوی و حکومت حق دارد
مولای مظلوم ما را 25 سال خانه‌نشین کردند؛ اما حضرت می‌فرماید: صبری انجام می‌دهم تا مقدمه‌ای برای دولت امام‌زمان بشود
من از مردم کاشان تقدیر می‌کنم که تجلیل خوبی از آیه الله سلیمانی داشتید به‌گونه‌ای که آیه الله لائینی امام‌جمعه ساری، بزرگانی که از شورای سیاست‌گذاری، خانواده آیه الله سلیمانی و امام‌جمعه بابلسر اذعان کردند که مردم کاشان حق را تمام کردند
پدر شهیدان دقیقی (حمید، مجید، مجتبی) دیروز به لقا الهی پیوست مادر این شهدا نیز در سال 1396 به رحمت خداوند رفت شهید اول خانواده آقا حمید سال 1359 در آبادن به شهادت رسید که بنا بر وصیت خودشان در شیخان قم دفن شدند شهید دوم خانواده آقا مجید در اسفند 1365 به شهادت رسیدند که در دارالسلام کاشان مدفون هستند شهید سوم سال آقا مجتبی 20 فروردین 1366 شهید شدند که هنوز مفقودالاثر است پدر و مادر این سه شهید این لیاقت را داشتند که سه تا گل را برای تقویت اسلام در راه خدا هدیه کنند
درگذشت پدر شهیدان دقیقی را به خاندان محترمشان مخصوصاً حاج حسین دقیقی عرض می‌کنم و برای شادی روح همه شهدا و والدین شهدا صلواتی را هدیه می‌کنیم
مناسبت‌ها:
1. بزرگداشت شیخ صدوق و کلینی
امروز بزرگداشت شیخ صدوق است که در سال 306 به دنیا آمدند و سال 381 قمری از دنیا رفتند یعنی 75 سال از خداوند عمر گرفتند تولد ایشان با دعای امام حسن عسکری علیه‌السلام بوده پدر ایشان در قم مدفون هستند این پدر تا میان‌سالی بچه‌دار نمی‌شدند تا این که امام حسن عسکری علیه‌السلام برای ایشان دعا کردند که نتیجه دعا امام این پسر شد چندتا از کتاب‌های ارزشمند ایشان عبارت است از: توحید صدوق، علل‌الشرایع صدوق، امالی صدوق، عیون اخبار الرضا، من لایحضر الفقیه هر کدام از اینها افتخاری است برای هر کسی که بخواهد آن را مطالعه کند تا چه برسد به نوشتنشان
جناب کلینی (258-329) روز سه‌شنبه بزرگداشتشان است کلین 38 کیلومتری اطراف ری هست که صاحب کتاب کافی است مرحوم مجلسی در مراه العقول که شرح کتاب کافی است می‌فرماید: جناب کلینی مورد مدح تمام طوائف و شیعه و سنی است از بعضی تعبیرات از حضرت صاحب‌الزمان آمده که کافی، کافی است برای امت ما
2. روز ماما در 15 اردیبهشت
همه ما که به دنیا آمدیم خانمی به نام ماما گردنمان حق دارد
روز تولد بچه چند چیز مستحب است:
یک- موی سر بچه را بتراشد که لازم هم نیست با تیغ باشد با ماشین باشد سپس به‌اندازه وزن آن مو صدقه بدهد
دو- عقیقه بدهد؛ یعنی گوسفندی ذبح کند که در هنگام ذبح یک دعای دارد که می‌گوید: خدایا گوشت این در مقابل گوشت بچه‌ام حفظش کن خون او در مقابل خون او، اعضا او سپری می‌شود از بلا برای این بچه
پیامبر اعظم فرمود: این ماما گردن شما حق دارد بخشی از این گوشت را برای او بفرستید
یک سفارش هم به خانم‌های ماما دارم این که شما در دوران بارداری مراقبت می‌کنید بین دو زایمان مراقبت می‌کنید متخصصین گفتند: اولین دستی که به این بچه می‌خورد تا به دنیا بیاوردش حالات و روحیات او در این بچه خیلی تأثیر دارد
عرض من به خانم‌های ماما این هست: اگر امکان دارد با وضو باشید، خوش‌اخلاق باشید
اینها تجربه شده اگر خوش‌اخلاق باشد به آن بچه منتقل می‌شود اگر بداخلاق باشد به آن بچه منتقل می‌شود
ما تقدیر خودمان را با یک صلوات اعلام می‌کنیم
3. 18 اردیبهشت روز بیماری صعب‌العلاج
خداوند بعضی وقت‌ها بیماری‌های می‌دهد امام راحل در دوران آخر عمر به این بیماری از ناحیه معده مبتلا شدند من به خود بیمار عرض می‌کنم: هیچ‌وقت ناامید نشوید خدای متعال قادر مطلق هست وقتی والده‌ام بیماری صعب‌العلاج گرفتند نامه‌ای به حضرت آقا دادم مسئولین دفتر آقا فرمودند: هر چه می‌توانید برای مادرتان انجام بدهید؛ یعنی ما وظیفه داریم از بهترین و جدیدترین ابزار برای معالجه بیمارمان استفاده کنیم؛ ولی در کنارش توسل و دعا کنیم خداوند به من توفیق داد در آن دو سالی که والده ما درگیر بود ما هر روز به سفارش ابوی می‌رفتیم منزل یک ساعت برنامه عبادی داشتیم یا جامعه کبیره بود یا امین‌الله و ادعیه دیگر بود که بعداً وقتی والده مرحوم شدند یکی از خانم‌های مبلغه جامعه الزهرا خواب دیدند گفت: صورتش نورانی بود مثل خورشید که معبر به من گفت: این در اثر آن دعاها بود. کاری نداریم خوانند کی بوده اثر دعا این هست
من سفارشم به کسانی که مبتلا شدند این هست که تلقین کنید به خودتان که من خوب می‌شوم بیمار نباید روحیه‌اش ضعیف شود و به اطرافیان بیمار عرض می‌کنم ثانیه به ثانیه‌ای که وقت می‌گذارید برای عزیزی که مبتلا شده به بیماری صعب‌العلاج رحمت خدای متعال دارد برای شما نازل می‌شود «المصائب مفتاح الاجر» یکی از روحانیون که شاید اینجا باشد دو، سه سال مادرش مبتلا بود به بیماری خودش کارهای ضروری مادرش را انجام می‌داد یقین دارم خداوند برایشان جبران می‌کند
4. روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه
خداوند به من توفیق داد حتی شب احیا بیست و سوم رفتم یک زورخانه خیلی ما بخیل هستیم در وقتمان در شب احیا بیست و سوم ولی زورخانه مکانی است که از همان اولی که انسان وارد می‌شود یک در کوچکی گذاشته‌اند که سر خم بشود؛ یعنی به همه درس تواضع می‌دهد بعد آن مرشدی که می‌خواند مدام ذکر علی ابن ابی‌طالب را می‌گوید آن کسی هم که دارد در گود ورزش می‌کند آن قدر مؤدب هست که اگر کاری می‌خواهد انجام بدهد هم از پیش‌کسوت و هم از حضار در جلسه رخصت می‌طلبد اینها درس‌های مهمی هست که این ورزش به ما می‌دهد
خوشحال هستیم که این زورخانه‌ها در کاشان زیاد است از جمله زورخانه‌ای به بنام شهید سعید طوقانی که من کتاب ایشان را به رهبر معظم و رئیس‌جمهور هدیه دادم این جوان ده‌ساله قهرمان زورخانه نوجوان کشور شد و بچه‌های خوش‌ذوق روبه‌روی این زورخانه در پارک آیه الله مدنی یک چایخانه به نام امام رضا علیه‌السلام درست کردند که این هم من ممنون هستم که با خانواده تشریف ببرید به پارک آیه الله مدنی یک چایخانه شبیه چایخانه امام رضا علیه‌السلام دائر است ان شا الله منصوب به امام رضا هست و خداوند درش شفا هم قرار بدهد
آزادی هویزه در سال 1361، جنگ احزاب، قتل عمرو ابن عبدود به دست مولا امیرالمؤمنین در سال 5 قمری، در این ایام است
5. سفر رئیس‌جمهور به سوریه
این سفر هم دستاورد سیاسی و هم دستاورد اقتصادی دارد
دستاورد سیاسی این است که شکست کامل پروژه آمریکایی، اروپایی، عبری و عربی کلید خورد؛ یعنی رئیس‌جمهورمان در عالی‌ترین سطح به دیدار آقای بشار اسد می‌روند؛ یعنی تمام توطئه آمریکا رفت کنار و استقرار شما و زحمات حاج‌قاسم تثبیت شد
وقتی رئیس‌جمهور عراق به دیدن رهبر معظم آمد یک جمله از فرمایشات حضرت آقا به رئیس‌جمهور عراق این بود فرمودند: حتی یک آمریکایی هم در عراق نباید بماند این فرمایش رهبر معظم معنی وسیع ترش آن است که در خاورمیانه و در غرب آسیا یک آمریکایی نباید باشد و این یعنی تحقق همان وعده انتقام خون حاج‌قاسم سلیمانی
6. وفات عبدالعظیم حسنی و شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا
یک جمله از امام رضا به حضرت عبدالعظیم این است فرمود: «أبلغ عنّي أوليائي السلام وقل لهم... ومرهم بالصدق في الحديث»
سلام مرا به دوستانم برسان و به شان بگو... به آن‌ها امر کن راست‌گو باشند.
اما در مورد حضرت حمزه
در ذیل آیه 23 سوره احزاب که خداوند می‌فرماید:
«مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا»
از ميان مؤمنان مردانى‏ اند كه به آنچه با خدا عهد بستند صادقانه وفا كردند برخى از آنان به شهادت رسيدند و برخى از آنها در [همين] انتظارند و [هرگز عقيده خود را] تبديل نكردند.
حضرت امیرالمؤمنین می‌فرماید: آنان که وفا کردند یکی حمزه یکی برادرم جعفر و یکی پسرعمویم عبیده است و آن جزو منتظران شهادت هستم
حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها: هر هفته دو بار دوشنبه و پنج‌شنبه‌ها حضرت زهرا سر قبر شهدا احد می‌رفتند و تبین می‌کردند می‌فرمودند: اینجا جای بود که لشکر پیامبر و پیامبر ایستاده بود و این طرف جای بود که مشرکین اینجا بودند در زیارت عاشورا درباره حضرت حمزه لعن آمده بر قاتل او «وابن اکله اکباد» ای یزید تو پسر هند جگرخوار هستی در روایت امام سجاد علیه‌السلام داریم هیچ روزی برای پیامبر اکرم مثل شهادت حمزه سخت نبود
«ما من یوم اشد علی رسول‌الله من یوم احد قتل فیه عمّه حمزه» ما در نماز میت پنج تکبیر می‌گویم ولی دارد «کبّر رسول‌الله علی حمزه سبیعن تکبیر» هفتاد تکبیر بر این جنازه بیان کردند
یک‌وقتی هم خبردادن به پیامبر اکرم که دارد خواهر حمزه صفیه می‌آید...
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ
وَالْعَصْرِ ﴿۱﴾
إِنَّ الْإِنْسَانَ لَفِي خُسْرٍ ﴿۲﴾
إِلَّا الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ ﴿۳﴾

برچسب ها
کاشان - خیابان شهید بهشتی - کوچه جمال آباد - دفتر نماینده مقام معظم رهبری و امام جمعه کاشان - کدپستی: ۸۷۱۴۶۷۸۳۸۹
تلفن: ۵۵۷۸۱۸۱ - ۵۵۷۸۸۸۸ - ۵۵۷۲۲۴۴ (۰۳۱)
نمابر: ۵۵۷۸۱۸۲ (۰۳۱)
© کلیه حقوق مادی و معنوی برای پایگاه اطلاع رسانی سفیر ولایت محفوظ است. استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.