/
صفحه اصلی
/
خبرخوان
/
ارتباط با ما
/
¤ ۱۴۰۳ سه شنبه ۱ آبان
تاریخ ارسال:۱۴۰۲ جمعه ۹ تير
چاپ خبر
نماز عبادی سیاسی جمعه کاشان به امامت حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی نهم تیر ماه 1402 نماز عبادی سیاسی جمعه کاشان به امامت حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی نهم تیر ماه 1402
خطبه اول

خطبه دوم
 


بِسمِ اللّهِ الرَّحمنِ الرَّحيمِ 

اَلْحَمْدُ وَ الثَّناءُ لِلّهِ رَبِّ العالَمین وَ الصّلوة وَ السّلام علي خَيرَخَلقه و اَشرفِ بَريّته مُحمّد ابنِ عَبداللّه صَلّي اللّه عليه و آله و سَلّم وَ علي اَهلِ بَيتِه الطيّبين الطاهِرين سِیَّما بَقیّة اللّهِ فی الارضین و لَعْنَةُ اللّهِ عَلَي‌ أعْدآئِهِمْ أجْمَعينَ  إلَي‌ يَوْمِ الدّين‌

( اُوصیَکُم عِبادَالله وَ نَفسیِ بِتَقوَی اللّه )  برادران و خواهران گرامی خودم  و شما را به رعایت بیشتر تقوای الهی یعنی انجام واجبات و ترک محرمات توصیه می کنم، امروز شصت و ششمین خطبه ما در کاشان مُکرّم است. محضر صحیفه سجادیه می رویم و در دوازدهمین جلسه، دعای بیستم صحیفه سجادیه دعای ( مَكَارِمِ الْأَخْلَاقِ وَ مَرْضِيِّ الْأَفْعَالِ ) را خدمت شما عرض می کنم : ( وَ أَغْنِنِي وَ أَوْسِعْ عَلَيَّ فِي رِزْقِكَ وَ لَا تَفْتِنِّي بِالنَّظَرِ ) خدایا من را بی نیاز کن، رزق مرا وسیع کن، خدایا من را آزمایش و مبتلا نکن به این که چشمم به سوی دستِ دیگران باشد  )
برای افزایش رزق هم باید از ابزار مادی و هم معنوی استفاده نمود. آشیخ عباس قمی در عوامل افزایش رزق به 25 عامل معنوی اشاره می کند. در خطبه عید قربان 13 عامل را ذکر نمودیم و امروز به سایر عوامل اشاره می کنیم. عوامل معنوی افزایش رزق معنوی عبارتند از : 

14_ صدقه است : امیرالمومنین علی ع در حکمت 137 می فرماید : اسْتَنْزِلُوا الرِّزْقَ بِالصَّدَقَةِ 

15_  ترک حرص : نظام غرب بر اساس ترویج حرص و طمع بنا شده است امام علی می فرماید :  عَلَيكَ بِالآخِرَةِ تَأتِكَ الدُّنيا صاغِرَةً : در كار آخرت باش تا دنيا ذليلانه به تو رو آورد

16_ قرائت سوره واقعه در شب:  

17_ خواندن سوره یس و ملک بعد از نماز صبح  : خاصیت دیگر سوره یس این است، بزرگان بر اثر تجربه منتقل نموده اند اگر کسی دارای فرزند نمی شود، زن و شوهر بعد از نماز صبح چهل روز ( حتی در موقعی که خانم عذر شرعی دارد بخواند ) و به مادر امام رضا، حضرت نجمه  هدیه کنند. انشاء الله خدا بخاطر امام رضا و مادرش ع عنایت می کند 

18_ قبل از اذان در مسجد حاضر باشیم

19_ خواندن نماز با خشوع. آشیخ عباس می گوید، این قوی ترین سبب برای جلب رزق است. اقامه نماز با خشوع برای مسائل مادی هم خوب است. امام حسن ع می فرماید : وَ أَقْوَى الْأَسْبَابِ الْجَالِبَةِ لِلرِّزْقِ إِقَامَةُ الصَّلَاةِ بِالتَّعْظِيمِ وَ الْخُشُوعِ،

20_ نماز شب را در منزل خواندن و همچنین نافله صبح و وتر در منزل و نماز صبح در مسجد : وَ أَدَاءُ سُنَّةِ الْفَجْرِ وَ الْوَتْرِ فِي الْبَيْتِ 

21_ دوری از حرف لغو : وَ أَنْ لَا يَتَكَلَّمَ بِكَلَامٍ لَغْوٍ 

عَنِ الْحَسَنِ بْنِ عَلِيٍّ (ع) ... وَ أَقْوَى الْأَسْبَابِ الْجَالِبَةِ لِلرِّزْقِ إِقَامَةُ الصَّلَاةِ- بِالتَّعْظِيمِ وَ الْخُشُوعِ- وَ قِرَاءَةُ سُورَةِ الْوَاقِعَةِ خُصُوصاً بِاللَّيْلِ وَ وَقْتِ الْعِشَاءِ- وَ سُورَةِ يس وَ تَبَارَكَ الَّذِي بِيَدِهِ الْمُلْكُ وَقْتَ الصُّبْحِ- وَ حُضُورُ الْمَسْجِدِ قَبْلَ الْأَذَانِ وَ الْمُدَاوَمَةُ عَلَى الطَّهَارَةِ- وَ أَدَاءُ سُنَّةِ الْفَجْرِ وَ الْوَتْرِ فِي الْبَيْتِ- وَ أَنْ لَا يَتَكَلَّمَ بِكَلَامٍ لَغْوٍ...

22_  دعا برای برادر مومن در غیاب او : برای دوست و همسایه دعا کنیم که رزقش زیاد شود. خدا برای ما هم استجابت می کند. امام صادق ع می فرماید : إنّ دُعاءَ المُؤمِنِ لِأَخیهِ بِظَهْر الغَیبِ مُستَجابٌ وَ یدِرُّ الرِّزقَ وَ یدفَعُ المَكروهَ. دعای مؤمن در حق برادر دینی غایب خود هم مستجاب می‌شود و هم باعث زیاد شدن روزی و دفع ناگواری‌ها خواهد بود. (وسائل، ج ٤، ص ١١٤٧)

23_ کثرت ذکرِ لَا حَوْلَ وَ لَا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ الْعَلِیِّ الْعَظِیمِ : 

24_ امام باقر ع می فرماید :  در نمازهای واجب در سجده خدا را با این ذکر بخوانیم :  «يَا خَيْرَ الْمَسْئُولِينَ وَ يَا خَيْرَ الْمُعْطِينَ ارْزُقْنِي وَ ارْزُقْ عِيَالِي مِنْ فَضْلِكَ الْوَاسِعِ فَإِنَّكَ ذُو الْفَضْلِ الْعَظِيمِ» اى بهترين كسى كه دستِ خود را بسوی او دراز می کنیم  و اى بهترين عطاكنندگان، روزى بده به من و عيال من از فضل خودت، پس به درستى كه تو داراى فضل بزرگى

25_ همین رزقی که خدا به ما داده و همین حقوقی که می گیریم را کم نشماریم، اگر کم بشاریم از ذکر کثیر محروم می شویم :  « لا تستقلّوا قلیل الرّزق فتحرموا کثیره » روزی کم را اندک نشمارید که از روزی فراوان محروم می‌شوید.


حجت الاسلام حسینی در ادامه افزود : بحث محوری و مستمر ما  در خطبه ها، ایه قران بود و در تفسیر ایات به ایه 57 سوره بقره رسیدیم  « وَ ظَلَّلْنا عَلَيْكُمُ الْغَمامَ وَ أَنْزَلْنا عَلَيْكُمُ الْمَنَّ وَ السَّلْوى‌ كُلُوا مِنْ طَيِّباتِ ما رَزَقْناكُمْ وَ ما ظَلَمُونا وَ لكِنْ كانُوا أَنْفُسَهُمْ يَظْلِمُونَ‌» ما ابر را برای شما سایه قرار دادیم و علاوه بر ان به شما « مَنَّ، عسل یا شبیه عسل وَ السَّلْوى‌ کبوتر یا شبيه كبوتر را به شما اعطا کردیم » سید عبدالله شُبّر در تفسیرش می گوید : این « السَّلْوى‌» بصورت یک پرنده کباب شده ( مشوی) در سفره انان برای خوردن حاضر می شد. « تجي‏ء بالعشاء مشويا فيقع على موائدهم » این رحمت خداوند بود علیرغم تمام بدی های بنی اسرائیل، دیروز در خطبه عید قربان گفتم، این ها در بیابانِ تیه چهل سال بخاطر این که حرف پیامبرشان را گوش نکردند تنبیه می شدند.

امام جمعه کاشان گفت : ادامه این ایه  « كُلُوا مِنْ طَيِّباتِ ما رَزَقْناكُمْ وَ ما ظَلَمُونا» می فرماید : از رزق طیّب که به شما دادیم بخورید. به ما ظلم نکردند. بزرگان می گویند این که خدا می فرماید رزق را بخورید و به ما ظلم نکردند. این ظلم چیست؟ دو احتمال را لااقل فرموده اند که ذکر می کنم 1 _  حضرت موسی فرمودند : این «  مَنَّ، وَ السَّلْوى‌ » را که نازل شده یعنی باید همین جا بخورید و ذخیره نکنید. اگر ذخیره کنید، دوباره خلاف دستور می شود. اگر بخواهیم برای شما این ماجرا (  خوردن و ذخیره نکردن ) را تشبیه کنم ، به یک مسئله فقهی اشاره می کنم. در فقه ما در کتاب  اطعمه و اشربه ، بحثی داریم بنام حق عبور کننده، شما با خانواده از مسیری می روید. شاخه درخت سیبی از باغ آویزان است، ایا ما می توانیم سیب را بخوریم یا نه؟ می گویند به چند شرط می توان خورد، شرط اول، این که اتفاقی از ان مسیر عبور کنیم نه با تصمیم قبلی، بدانیم باغِ فلانی در چنین مکانی هست و میوه فراوان دارد، شرط دوم : دیوار نداشته باشد، شرط سوم : علم یا ظنّ هشتاد درصد نداشته باشیم که صاحب باغ راضی نیست، اگر بدانیم راضی نیست نمی توانیم استفاده کنیم، شرط چهارم : ذخیره نکنیم. هم میوه ها را بخوریم و مقداری را هم برای منزل ببریم، شرط پنجم : همان مقدار هم که می خوریم باعث افساد برای صاحبِ باغ نشود. ده نفرباشیم و تمام میوه ها را بخوریم. با این شرایط می توانیم از میوه باغ بعنوان حق عبور کننده استفاده کنیم. 

حجت الاسلام حسینی بیان داشت : اینجا هم بعضی مفسرین می فرمایند « كُلُوا مِنْ طَيِّباتِ ما رَزَقْناكُمْ » از این «  مَنَّ، وَ السَّلْوى‌ » فقط حق داشتند بخورند نه این که ذخیره کنند . اگر خلافش را برخورد کردند این ظلم به خودشان است. 2_ بعضی هم گفته اند منظور از ظلم کارهای قبلی آنان است که حرف انبیا را گوش نکردند.

 نکته دوم در رابطه با ایه، این است که چرا خداوند فرمود : وَ ما ظَلَمُونا، چرا فرمود: « ما » نفرمود به منِ خدا : شبیه ایه قران در سوره قدر است.  « إِنَّا أَنْزَلْناهُ فِی لَیْلَةِ الْقَدْرِ» ما قران را نازل کردیم. نفرمود من نازل کردم. مفسرین دو جواب داده اند، می فرمایند : 1_ گاهی اوقات خداوند مدبّراتِ امر، مانند فرشتگان را، کنار خودش ذکر می کند « ما» یعنی منِ خدا با فرشتگان قران را نازل کردیم « إِنَّا أَنْزَلْناهُ  » 2 _ گاهی اوقات که مطلب،  توحید ناب است و فرشته دخالت ندارد، می فرمایند یعنی : منِ خدا ، با تمام اسماء و صفاتم،  « إِنَّا » در رابطه با مسائل توحیدی یعنی منِ خدا با هزار اسمم در دعای جوشن کبیر،  این کار را انجام دادم. در اینجا « وَ ما ظَلَمُونا » روایت خاصی داریم از امام موسی کاظم ع که می فرمایند :  « إِنَّ اَللَّهَ أَعَزُّ وَ أَمْنَعُ مِنْ أَنْ يَظْلِمَ وَ أَنْ يَنْسِبَ نَفْسَهُ إِلَى ظُلْمٍ وَ لَكِنَّ اَللَّهَ خَلَطَنَا بِنَفْسِهِ فَجَعَلَ ظُلْمَنَا ظُلْمَهُ وَ وَلاَيَتَنَا وَلاَيَتَهُ » خدا بزرگتر از آنست که کسی بخواهد به او ستم کند، بلکه او انبیا و اوصیا و ائمه را به خود وابسته کرده و ستم به ما را، ستم به خود انگاشته و ولایت ما را ولایت خود شناخته است. یعنی ظلم به پیامبر ص و حضرت زهرا و هر کدام از ائمه ظلم به خدا می باشد. پس « وَ ما ظَلَمُونا، به ما ظلم نکردند یعنی چه؟ » یعنی این ظلمی که انجام می دهند، ظاهرش ظلم به پیامبر ص است اما در واقع و باطنش یعنی ظلم بخودشان است، خواهران و برادران، هر کسی هر گناهی در دنیا انجام دهد، این ظلم بخودش بر می گردد  خودش را بدبخت می کند. ظاهرش ظلم به دیگران است اما بدانید خدا در کمین ستمگران است « إِنَّ رَبَّک لَبِالْمِرْصَادِ » این برای خودش دارد عذاب را فراهم می کند. 

خدایا ما را پیرو زبانی، عملی و قلبی چهارده معصوم و دستورات قران قرار بده 

بِسم اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ : إِنَّا أَعْطَيْناكَ الْكَوْثَرَ «1» فَصَلِّ لِرَبِّكَ وَ انْحَرْ «2» إِنَّ شانِئَكَ هُوَ الْأَبْتَرُ «3»

خطبه دوم

بسم الله الرحمن الرحيم

الحمد و الثناء لله رب العالمين و الصلوات و السلام علي خير خلقه و اشرف بريّته محمد ابن عبدالله صلی الله علیه وآله و سلم، و صل علي اميرالمؤمنين علي ابن ابي طالب و صل علي الصديقه الطاهره فاطمه الزكيه سيده نساء‌العالمين، و صل علي الحسن و الحسين سيدي شباب اهل الجنّه و صل علي علي ابن الحسين زين‌العابدين و محمد بن علي الباقر و جعفر بن محمد الصادق و موسي ابن جعفر الكاظم و عَلِيِّ بْنِ مُوسَى الرِّضَا الْمُرْتَضَى و محمد ابن علي الجواد، و علي ابن محمد الهادي و الحسن ابن علي الزكي العسكري، و الحجت ابن الحسن المهدي القائمَ المنتظر، بِهِمْ نتَوَلَّى و من اعدائهم نتبرء الی الله

اوصيکم عباداللّه و نفسي بتقوي الله

توصیه مصداقی بنده به تقوی، نهج‌البلاغه است که به حکمت سی و یکم رسیدیم.

« وَ سُئِلَ (علیه السلام) عَنِ الْإِيمَانِ، فَقَالَ الْإِيمَانُ عَلَى أَرْبَعِ دَعَائِمَ: عَلَى الصَّبْرِ وَ الْيَقِينِ وَ الْعَدْلِ وَ الْجِهَادِ. وَ الصَّبْرُ مِنْهَا عَلَى أَرْبَعِ شُعَبٍ: عَلَى الشَّوْقِ وَ الشَّفَقِ وَ الزُّهْدِ وَ التَّرَقُّبِ؛ فَمَنِ اشْتَاقَ إِلَى الْجَنَّةِ سَلَا عَنِ الشَّهَوَاتِ وَ مَنْ أَشْفَقَ مِنَ النَّارِ اجْتَنَبَ الْمُحَرَّمَاتِ وَ مَنْ زَهِدَ فِي الدُّنْيَا اسْتَهَانَ بِالْمُصِيبَاتِ وَ مَنِ ارْتَقَبَ الْمَوْتَ سَارَعَ [فِي] إِلَى الْخَيْرَاتِ»

از امیرالمؤمنین معنى ايمان را پرسيدند، فرمود: ايمان را چهار پايه است: شكيبايى و يقين و عدل و جهاد.

شكيبايى را نيز چهار شعبه است: شوق و ترس و پارسايى و انتظار.

پس، هر كه در او شوق بهشت باشد، بايد كه از شهوات دورى جويد و هر كه از آتش دوزخ ترسد، بايد كه از محرمات اجتناب كند، و هر كه در دنيا پارسايى گزيند، تحمل مصيبتها بر وى آسان شود و هر كه در انتظار مرگ باشد، به كارهاى نيك شتاب كند.

آیه الله مکارم می‌فرماید: این تفسیر جامع‌ترین تفسیر برای ایمان هست که در هیچ منبعی ذکر نشده

مرحوم آقای خوئی در منهاج البراعه می‌فرماید: آنچه که حضرت امیرالمؤمنین اینجا بیان کردند تفسیر اخلاقی ایمان است

مناسبت‌ها:

1- عید غدیر خم

یک تجلیلی از علامه امینی داشته باشیم علامه امینی به نقل از آقای دکتر شهیدی برای نوشتن این الغدیر که یازده جلدش در زمان حیات ایشان چاپ شده و بعد از وفات ایشان هم چند جلد از روی یادداشت‌های ایشان چاپ شد که شانزده جلد شد آقای شهیدی می‌فرماید: ایشان چهل سال روزی هفده ساعت زحمت کشید

ایشان می‌فرماید: برای نوشتن الغدیر ده‌هزار جلد کتاب را از اول باء بسم الله تا آخر تاء تمت را خواندم و به صد هزار کتاب هم مراجعه کردم به عراق، سوریه، هند، پاکستان، مغرب و... برای نوشتن الغدیر سفر کرد

این الغدیر این‌قدر استدلال‌هایش محکم است برای این که من و شما این استحکام را بفهمیم رهبر عظیم الشان انقلاب می‌فرماید: استدلال‌های الغدیر مثل بتن‌آرمه محکم است قابل خدشه نیست

ایشان در جلد اول الغدیر را در آیات و روایات آوردند در جلد دوم هر آنچه از شعرای قرن یک و دو آمده جمع‌کردن در جلد سه از شعرای قرن سه و چهار در جلد چهار از شعرای قرن پنج در جلد پنج از شعرای قرن شش و هفت و پاسخ شبهه‌ای که چگونه حضرت امیرالمؤمنین در یک شب هزار رکعت نماز خواند؟ و همین‌طور بحث ردالشمس را در همین جلد بیان کردند در جلد شش مطالب شعرای قرن هشتم را جمع کرده و همین‌طور اشتباهات قضاوتی خلفا را ذکر کردند در جلد هفت شعرای قرن نهم را جمع کرده و همین‌طور تعریف‌های مبالغه‌آمیز از خلفا را نقد کرده

در جلد هشت و نه در رابطه با حکمرانی خلیفه سوم هست در جلد ده غلوی که در رابطه با معاویه آمده و بدعت‌های معاویه را آورده در جلد یازدهم رفتار معاویه با امام حسن مجتبی را آورده دیگر قبل از جلد دوازدهم ایشان مرحوم می‌شوند؛ ولی یادداشت‌های ایشان بود که مجلدات را اضافه کردند این یک نمونه از استدلال بر غدیر کتاب شریف الغدیر علامه امینی هست

ان شاالله مردم کاشان برای احیا غدیر نمونه باشند از زدن یک پرچم شادی پرچم یا علی و امثال آن در مساجد، خیابان، سردر منازل و... دریغ نکنیم هرکس وارد کاشان بشود در خیابان‌ها و کوچه‌ها بفهمد که این دهه، دهه ولایت است و شهر، شهر دارالمؤمنین، نهج‌البلاغه و من کنت مولا فهذا علی مولا هست

فعالان فرهنگی دفتر ما، سپاه، سازمان تبلیغات، اوقاف، امور مساجد یک جلسه داشتند گفتند: ده مسجد برتر ده سخنرانی بصیرتی و علوی هم داشته باشند که آن هم ان شاالله استفاده خواهیم کرد

سال قبل اولین سالی بود که غدیر محضر شما بودم استقبال بسیار خوبی داشتید از نماینده رهبر معظم انقلاب من عظمت را به رهبر می‌دهم من که عددی نیستم شما رهبر را بلکه امیرالمؤمنین را تجلیل کردید در روز عید غدیر ان شالله یک دو ساعت و نیمی مسجد صادقیه خدمتتان هستیم و بعد به مصلی می‌آیم؛ اما عندالورود به کسانی که وارد مصلی خواهند شد عرض ادب می‌کنم گفتند: عصر غدیر هم برنامه مفصلی در شهر خواهد بود در کنار آن میلاد امام هادی علیه‌السلام را داریم که ان شا الله این زیارت جامعه کبیره امام هادی را اگر هر روز نمی‌توانیم بخوانیم هفته‌ای یک‌بار بخوانیم امام‌زمان علیه‌السلام دوست دارند جامعه کبیره خوانده شود یک جمله‌اش «وِلايَتِكُمْ طيبا لِخَلْقِنَا وَ طَهارَةً لأِنْفُسِنَا وَ تَزْكِيَةً لَنا» ولایت شما سبب پاكىِ سرشت و اخلاق ما ، و پاكيزگى جان هايمان است

مرحوم شهید مطهری می‌گوید: بچه‌ای که به دنیا می‌آید جسم و روحش کوچک است آن چیزی که باعث کامل‌شدن روح انسان می‌شود ولایت اهل‌بیت است این عبارت می‌فرماید: ولایت ما برای روح شما تزکیه و رشد است این ولایت قلبی و زبانی و عملی باعث رشد و تزکیه روح است

2- روز جهانی مبارزه با مواد مخدر

جناب آقای فرماندار عزیز مبسوط و بسیار خوب توضیح دادند البته یک ایرادی که وجود دارد این هست زمانی که جمعیت وارد مصلی می‌شود من امروز با اتوبوس به مصلی آمدم وقتی که به مصلی رسیدیم تقریباً ده دقیقه به دوازده بود که تقریباً یک ربع از سخنران عزیز رد می‌شود یک فکری بایستی اینجا هم اتوبوس‌رانی داشته باشد و هم عزیزانی که با ماشین خودشان می‌آیند داشته باشند تا استفاده بشود

 یکی از راه‌های که استعمار و انگلیسی‌های خبیث برای این که جوانان را از فعالیت و دین جدا کنند ابداع کردند همین مواد مخدر بود خصوصاً در کشور ما پیرمردها خودشان برای من نقل کردند می‌گفتند: این انگلیسی این مواد مخدر را می‌آوردند می‌گفتند شما استعمال بکنید ما سوخته آن را چندبرابر از شما می‌خریم در ایران شغل شده بود تا به خودشان آمدند عده‌ای مردم ما مبتلا شد بعد حکومت پهلوی آمد اشرف پهلوی خودش مافیا مواد مخدر بود من به جوانان عزیز عرض می‌کنم به وزیر ارشاد هم گفتم الان من فیلم‌های خانگی را که رصد می‌کنم فیلم‌های خانگی در حال ترویج مواد مخدر خصوصاً برای خانم‌ها هست به جوانان عزیز عرض می‌کنم شیطان گام دارد «لَا تَتَّبِعُوا خُطُوَاتِ الشَّيْطَانِ» قران می‌گوید: این شیطان خبیث اول کار نمی‌گوید شما بیا هروئین بکش آن مواد مخدر صنعتی را بکش اول بیا یک پک هوسی از سیگار بکش این توصیه‌های آقای فرماندار بسیار توصیه‌های خوبی بود دوست بد، خانواده بی‌عاطفه وقتی در خانه عاطفه نمی‌بیند یک دوست بد یک لبخندی که به او می‌زند او را منحرف می‌کند یک هشداری بدهم آقای فرماندار عزیز رصد می‌کنند؛ اما من در قم که بودم این کمپ‌های ترک اعتیاد را یک نگاهی کردم یک جزوه‌های داشتند این جزوه‌ها کاری که می‌کرد این معتاد را انگیزه می‌داد اراده‌اش را قوی می‌کرد؛ اما در کنار آن به نظر می‌آمد که من به دفتر رهبر معظم منتقل کردم گفتم: حتی آن کسانی که مواد مخدر را ترویج می‌کنند در بعضی از کمپ‌ها هم داخل شده‌اند که این بیچاره‌ای که گرفتار شده حالا که می‌خواهد ترک کند فقط خدا برایش باعظمت باشد؛ اما این که دین چه دینی باشد برایش مهم نباشد؛ یعنی خروجی بعضی از کمپ‌ها پلورالیسم دینی می‌شود دیگر شیعه، سنی، مسیحیت، معاویه و... دیگر برایش فرقی ندارد

 3- فرمایشات رهبر معظم انقلاب راجب به اوضاع دخلی و خارجی

در بحث داخل با خانواده شهدا دیدار می‌کنند می‌فرماید: مجاهد فقط آن نیست که اسلحه به دست جبهه رفته آن پدر و مادر که آن را فرستادند آن همسری که علاقه خودش را کنار گذاشت شوهرش را اجازه داد به جبهه برود اینها هم مجاهد هستند رهبر معظم انقلاب فرمودند: یکی از مصادیق جهاد همین خانواده‌های شهدا هستند

با قوه قضائیه که دیدار می‌کنند بر یکی از گلوگاه‌های فساد دست می‌گذارند من با بعضی از عزیزان دستگاه قضا که دیدار داشتم تأکید می‌کردند این فرمایش حضرت آقا بسیار دقیق است این که بدون سند رسمی زمین یا ماشین و اموال غیرمنقول معامله می‌شود به دفتر ما می‌آید می‌گوید: من زمین را خریدم ده نفر با آن زمین با قولنامه معامله کردند حضرت آقا فرمود: این بایستی جلواش گرفته شود این بایستی بی‌اعتبار شود

آز آن طرف حضرت آقا روی آن موادی که در کار کلانشان خودشان زحمت کشیدند نوشتند به‌عنوان سیاست‌های کلان به قوه قضائیه تأکید کردند به فکر پیشگیری از جرم باشند نگذارید طلاق به وجود بیاید که الحمدلله برخی از قضات ما به مساجد می‌روند و تبین می‌کنند این کار باید گسترش پیدا کند

در صحنه بین‌الملل بحث حج که پیش می‌آید پیام می‌دهند می‌فرمایند: اولاً همه عالم مخاطب پیام حج هستند طبق آیه قران «وأذن في الناس بالحج» همه مردم مخاطب حج هستند می‌فرماید: اگر بخواهیم حج اثر بگذارد این پیام حج را باید مسلمانان بشنوند و بعد به‌اندازه همتشان که عالی باید باشد عمل کنند دو پیام حج یکی وحدت است و دیگری معنویت است این کارها واقعاً فکر می‌خواهد رهبر معظم خدای متعال ایشان الحمدلله این توفیق را داده است می‌فرماید: اگر جهان اسلام بخواهد وحدت ایجاد بکند یکی‌اش این است که از نظر علمی هم‌افزایی بکند علم‌های که داریم دانشگاه‌هایمان خدا رحمت کند حاج‌قاسم یکی از مهم‌ترین سفارش‌هایشان قبل از شهادت این بود فرمود: هر چه می‌توانید از کشورهای دیگر در ایران دانشجو بگیرید هم‌افزایی تجربی آن‌ها تجربه‌ای دارند ما تجربه‌ای داریم با هم تبادل کنیم پیوند اقتصادی کاری که جناب آقای رئیسی با همسایگان دارند انجام می‌دهند شناخت ظرفیت‌ها و استفاده بهتر از ظرفیت همسایگان و جهان اسلام و بعد هر کشوری که مخالف با ظلم هست همیاری در برابر دشمنان مشترکمان به همدیگر کمک کنیم چرا آمریکا بیاید با یکی از کشورهای اسلامی مانور مشترک بگذارد؟ ما در خلیج‌فارس خودمان همین کشورهای عربی به اضافه جمهوری اسلامی بیاییم مانور مشترک بگذاریم جلوگیری از تکرار تجربه تلخ مهندسی غرب توسط غربی‌ها در خاورمیانه و غرب آسیا یک بار انگلیسی‌ها آمدند نقشه خاورمیانه را آن‌ها ترسیم کردند یک بار دیگر خواستند در جنگ 33 این نقشه خاورمیانه را تغییر بدهند که حزب الله به لطف خدا در دهانشان زد امروز هم برای از بین بردن آن دشمن اصلی مشترک رهبر معظم انقلاب نه سال پیش در سال 93 فرمودند: باید کرانه باختری مسلح شود در دیدار اخیرشان با اسماعیل هنیه از تسلیح کرانه باختری ابراز رضایت کردند فرمودند: غزه آن مرکز ثقل و مقاومت است؛ اما آن جای که اسرائیل را به‌زانو درمی‌آورد کرانه باختری است و ما الحمدلله اخباری داریم که به لطف خدا در یک 24 ساعت گاهی اوقات 70 عملیات علیه اسرائیل انجام می‌شده ان شا الله این عملیات ها به‌زودی اسرائیل را به زوال خواهند کشید

نکته دوم حج حضرت آقا معنویت است ما گاهی اوقات در ستاد احیا به فکر کاشان هستیم؛ اما حضرت آقا نه‌تنها به فکر ایران هستند؛ بلکه به فکر معنویت جهان اسلام است در این پیام حجش می‌فرماید: نقشه دشمن این است که تدین نسل جوان ملت‌های مسلمان را هدف قرار بدهد این رهبر جهان اسلام است به فکر تمام جوانان جهان اسلام است می‌فرماید: ما این نقشه را باید از بین ببریم هم وظیفه دولت‌ها هست و هم وظیفه ملت‌ها هست فرمودند: باید اخلاق دینی را ترویج کنیم در مقابل اخلاق منهای دین اگر اخلاق دینی شد پدر و مادر جایگاه ویژه‌ای دارند استاد فرانسه در همین کاشان پیش من آمد گفت: من در فرانسه رفته بودم به من گفتند اگر می‌خواهی زبانت خوب شود باید با این پیرزن‌ها و پیرمردهای فرانسوی که خیلی صحبت می‌کنند هم کلام بشوی من با خانواده خودم مستأجر یک پیرزن فرانسوی شدم بعد فهمیدم ایشان بچه هم دارد که مثلاً چند کوچه آن‌طرف‌تر هست بعد یک روزی قانون فرانسه هم این بود که بعد نه شب منع عبور و مرور بود همه باید در خانه‌شان باشند نه شد نیامد نه و نیم شد نیامد ده شد نیامد به پلیس زنگ زدم پلیس گفت: از اقوام و خویشانش کسی را می‌شناسید گفتم: بله خانه پسرش را می‌شناسم با پلیس جلوی خانه‌شان رفتیم پایین نیامد از بالا گفت: چه‌کار دارید؟ گفتم: مادر شما نیامده الان هم یازده شب هست نگرانیم این جوان فرانسوی دورافتاده از اخلاق دینی گفت: چرا ساعت یازده شب مزاحم من شدید نیامده که نیامده این می‌شود اخلاق بدون دین اما وقتی در مکتب اسلام و پیامبر اکرم می‌آیم می‌فرماید: جوان به پدر و مادرت خدمت کن اگر به تعداد ریگ‌های بیابان و قطرات باران به مادرت خدمت کنی یک روز از روزهای که در شکم مادرت بودی جبران نشده است.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ‏

قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ (1)اللَّهُ الصَّمَدُ (2)لَمْ يَلِدْ وَ لَمْ يُولَدْ (3)وَ لَمْ يَكُنْ لَهُ كُفُواً أَحَدٌ (4)

برچسب ها
کاشان - خیابان شهید بهشتی - کوچه جمال آباد - دفتر نماینده مقام معظم رهبری و امام جمعه کاشان - کدپستی: ۸۷۱۴۶۷۸۳۸۹
تلفن: ۵۵۷۸۱۸۱ - ۵۵۷۸۸۸۸ - ۵۵۷۲۲۴۴ (۰۳۱)
نمابر: ۵۵۷۸۱۸۲ (۰۳۱)
© کلیه حقوق مادی و معنوی برای پایگاه اطلاع رسانی سفیر ولایت محفوظ است. استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.