/
صفحه اصلی
/
خبرخوان
/
ارتباط با ما
/
¤
۱۴۰۳ پنج شنبه ۱ آذر
صفحه اصلی
اخبار
پیامها و نامهها
زندگینامه
خطبه نماز جمعه
دروس
پیام سفیر
در محضر قرآن
شرح صحیفه سجادیه
سلسله درسهای نهجالبلاغه
مبانی فکری شهید مطهری(ره)
حضور در مدارس-سال سوم
حضور در مدارس-سال دوم
حضور در مدارس-سال اول
سخن نوشته
پاسخ به سوالات
عکس
فیلم
ارتباط با دفتر
تاریخ ارسال:
۱۴۰۳ جمعه ۱۹ مرداد
چاپ خبر
خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه کاشان به امامت حجت الاسلام والمسلمین حسینی (نماز جمعه ۱۴۰۳/۵/۱۹)
خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه کاشان به امامت حجت الاسلام والمسلمین حسینی (نماز جمعه ۱۴۰۳/۵/۱۹)
خطبه اول
Your browser does not support this audio
خطبه دوم
Your browser does not support this audio
سلام عليكم و رحمت الله
اعوذ بالله من الشيطان الرجيم
بسم الله الرحمن الرحيم
الحمد و الثنا لله رب العالمين و صلي الله علي سيدنا و نبينا ابي القاسم المصطفي محمد صلي الله عليه وآله و سلم و علي اهل بيته الطيبين الطاهرين سِيَّمَا بَقِيَّةُ اللَّهِ في الْأَرَضِينَ وَلعْنَة الله عَلي أَعْدَائِهِمْ أَجْمَعِينَ، الی يَوْمِ الدِّينِ
در صد و شانزدهمين خطبه در كاشان مكرم خود و شما برادران و خواهران گرانقدرم را به رعايت بيشتر تقواي الهي سفارش ميكنم
اوصيكم و نفسي بتقوي الله
مصداقاً ميرويم محضر دعاي 20 صحيفه جمله 60 اين دعا
شصتمين جمله از اين دعا
وَ لَا تَبْتَلِيَنِّي خدايا من را مبتلا نكن
بِالتَّعَرُّضِ لِخِلَافِ مَحَبَّتِكَ، به اينكه من متعرض شوم اقدام كنم برخلاف رضايت و محبت تو
در قرآن كريم خواهران و برادران ديديد بعضي جاها خدا ميفرمايد
إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ
بعضي جاها ميفرمايد
إِنَّ اللَّهَ لا يُحِبُّ
آن جاهايي كه نوشته لا يُحِبُّ اصلا سراغش نريم
إِنَّ اللَّهَ لا يُحِبُّ الظالمين خداوند ظالم را دوست ندارد
إِنَّ اللَّهَ لا يُحِبُّ المتكبرين متكبر را دوست ندارد
إِنَّهُ لا يُحِبُّ الْمُسْرِفين اسراف كننده را دوست ندارد
چون تابستان است و بحث برق، من همين تذكر را بدهم، بعضي از عزيزاني كه موفق هستند بين الطلوعين پياده روي ميكنند در شهر، ميگويند ما ميبينيم مغازهها بعضي از آنها با اينكه مغازه بسته است اما پرژكتور قوي او روشن است، اين اسراف است،
حتي يك لامپ در منزل اگر ما دو تا سه تا لامپ داريم كه يكدانه اش اضافه است بي خود روشن باشد برادران و خواهران اسراف است،
مادران كه مدير منزل هستند اگرحبوباتي ميخرند، اگر براي فرزندان عزيزشان بيسكويتي چيزي ميخرند بعد تاريخ مصرف با اينكه اون موقع وضعش درست بود، يك ماه دوماه سه ماه وقت داشت، اما بي توجهي كنند تاريخ مصرفش بگذرد اين را بخواهند دور بريزند اين اسراف است
غذايي كه شب اضافه مانده، بايد دريخچال نگه داريد، كه فردا صبح، يا ظهر يا شب استفاده شود غفلت ميشود گاهي اوقات تنبلي ميشود در يخچال نميگذارند فردا بايد در سطل زباله ريخته شود، مواظب باشيم اسراف است.
يك سيب نيم خورده در مسير امام صادق عليه السلام بود، حضرت تشر زدند به غلامشان فرمودند اگر شما سير هستيد عدهاي گرسنهاند چرا اسراف ميكند، اين سيب چرا نيم خورده است؟
توصيه به تقواي خبه اول اين است، من كاري كه مورد خلاف محبت خداي متعال است انجام ندهم، يكي از مصاديقش اين است كه خدا فرموده
إِنَّهُ لا يُحِبُّ الْمُسْرِفين
اما بحث قرآني ما رسيديم به آيه 99 ازسورهي مباركه بقره
وَ لَقَدْ أَنْزَلْنا إِلَيْكَ آياتٍ بَيِّناتٍ يا رسول الله، ما به سوي تو نازل كرديم آيات، معجزاتي را كه واضحند،
وَ ما يَكْفُرُ بِها كسي كافر نميشود به اين آيات بينات،
إِلاَّ الْفاسِقُونَ (99) مگر افراد فاسق
سه نكته از محضر بزرگان در رابطه با اين آيهي شريفه خدمت شما تقديم ميكنم
نكتهي اول
درجلسات قبل يهوديها گفتند ما ايمان نميآوريم به شما رسول الله به خاطر اينكه آورندهي قرآن جبرائيل است، اگر ميكائيل قرآن را آورده بود ما قبول ميكرديم، اين دفعه يك بهانهي ديگه آوردند ميگويند، نه اصلا بحث جبرائيل و ميكائيل را بگذايم كنار خود محتواي قرآن را ما نميفهميم، محتواي قرآن يكجوري كه ما نمي فهميم،
اين مطلب را جناب شيخ طبرسي در مجمع البيان آوره جلد 1 صفحه 168
كه ابن سوريا يهودي، به پيامبر اكرم گفت يا محمد صلي الله عليه و آله و سلم، انصافا آدم لذت ميبرد اين صلوات بلند شما، خطاب كرد به پيامبر اكرم فرمود
ما جئتنا بشىء نعرفه، چيزي نياوردي كه ما بفهميم
و ما أنزل عليك من أية بينة خدا نازل نكرده بر تو يك آيهي روشني كه
فنتبعك لها، ما تبعيت كنيم
تا اين حرف بي ربط را زد ابن سوريا اين آيه نازل شد
وَ لَقَدْ أَنْزَلْنا إِلَيْكَ آياتٍ بَيِّناتٍ ما آياتي كه نازل كرديم خيلي واضح است،
نكتهي دوم همين است كه خدا فرمود آيه بيّنه است روشن است، درتسنيم جلد 5 صفحهي 616 ميفرمايد بيّن بودن قرآن از جهات مختلف است
يعني وقتي شخص در دو راهي قرار بگيرد بين حق و باطل ميآيد سراغ قرآن ميفرمايد حق كدام طرف است بين صدق و كذب ميآيد سراغ قرآن به صدق ميرسد
فرض كنيد براي افراد مختلف هم قرآن روش مختلف دارد، براي كسي كه با استدلال عقلي سرو كار دارد يك روش آورده، قرآن، براي كساني كه در آن فهم بالا نيستند، مطالب آسانتر آورده از جمله درسوره مباركه زمر آيه 29 ميفرمايد
ضَرَبَ اللَّهُ مَثَلاً رَجُلاً فيهِ شُرَكاءُ مُتَشاكِسُونَ يك بردهاي را شما در نظر بگيريد، يك خدمتكاري را در نظر بگيريد كه اين شش دنگ او هركدامش براي يك نفر است، يك سهمش براي نفر اول، يك سهمش نفردوم تا 6 تا سهم دارند در اين شخص خدمتكار، هر كسي دستوري ميدهد به اختلاف ميرسند
مَثَلاً رَجُلاً خدمتكاري كه
فيهِ شُرَكاءُ مُتَشاكِسُونَ چند تا صاحب دارد، خود آنها هم با متشاكسن يعني نزاع دارند، اختلاف، اين يك نفر، نفر دوم
وَ رَجُلاً سَلَماً لِرَجُلٍ يك نفر ديگه هست خدمتكاري كه يك صاحب دارد، او دستور ميدهد او هم سريع اطاعت ميكند،
هَلْ يَسْتَوِيانِ آيا اينها با هم مساويند؟
خداي واحد، احد، فرد، صمد خالق آسمانها و زمين را شما مقايسه ميكنيد با اين خدايان متعددي كه نفع و ضرري نميتوانند برسانند؟
اين براي مثل
برهانش هم مثل آيه شريفه 22 انبياء
لَوْ كانَ فيهِما آلِهَةٌ إِلاَّ اللَّهُ لَفَسَدَتا اگر آلهه اي غير از الله تعالي بود در آسمانها و زمين فاسد ميشد اين نظام،
مرحوم علامه درجلد14 الميزان دقتي كردند ميفرمودند خدا فرموده:
لَوْ كانَ فيهِما آلِهَةٌ نفرمود خالق، آلهه يعني اله معبود، موردپرستش، بخاطر اينكه بعضي از اين بت برستها خالقيت خدا را قبول داشتند چنانكه در آيهي شريفهي 87 زخرف آمده
وَ لَئِنْ سَأَلْتَهُمْ مَنْ خَلَقَهُمْ اگر از آن ها سوال كني خالق اين آسمانها وزمين كيه؟
لَيَقُولُنَّ اللَّهُ ميگويند خالق خداست
اما تو كه شيطان خالقيت خدا را قبول داشت،
خَلَقْتَني مِنْ نارٍ وَ خَلَقْتَهُ مِنْ طين اما با اين حال كافر بود.
كانَ مِنَ الْكافِرين
مرحوم علامه ميفرمايد اين اله بودن مد نظر اين برهان است
اين هم نكتهي دوم كه خدا آيات و بينات را معلوم كرده هم براي عرفا هم براي حكما فلاسفه هم براي عموم مردم
براي همه مطالب قران قابل فهم است
نكتهي سوم
وَ ما يَكْفُرُ بِها إِلاَّ الْفاسِقُونَ كسي كافر نميشود به اين آيات كه واضحند مگر افراد فاسق
مرحوم علامه كه رضوان الهي بر اين مرد فيلسوف و عالم برجستهي شيعه باد درجلد1 الميزان صفحهي 230 ميفرمايد اين الف و لام الفاسقون الان ما آيه 99 هستيم ولي ميفرمايد هيچ بعيد نيست كه اين الف و لام عهد ذكري باشد، مربوط باشد به آيه 26 بقره
كه آنجا فرمود وَ ما يُضِلُّ بِهِ إِلاَّ الْفاسِقينَ (26)
كسي گمراه نميشود مگر افراد فاسق، فاسق چه كسي است آيه 27 بيان كرده
الَّذينَ يَنْقُضُونَ عَهْدَ اللَّهِ آيه 99 هستيم ولي ميفرمايد اين الف و لام عهد ذكري 26 بقره است
اينجا ميفرمايد كافر نميشود به ايات خدا مگركسي كه فاسق باشد، فاسق كيه؟كسي كه عهد خدا را بشكند، نقض عهد كند،
لذا مجمع البيان، مرحوم طبرسي درجلد 1 صفحهي 168 ميفرمايد
الفاسقون ايِ الكافرون اينجا فاسقون يعني كفاّر، بعد ميفرمايد كه چرا به كافر ميگوييم فاسق، ميفرمايد بخاطر اين كه اصلا فسق، يعني خروج يك شيءي از يك شيئ ديگر،
لأن الفسق خروج من شيء إلى شيء از يك چيزي خارج بشود وارد شي ء ديگر شود اين را ميگويند فسق،
خوب اينجا چه خروجي رخ داده؟
مي گويد اينها متدين بودند به دين حضرت موسي، در داخل دين حضرت موسي آمده كه بايد شما ايمان بياورد به حضرت محمد صلي الله عليه و آله و سلم ميفرمايد
و اليهود خرجوا من دينهم از دين خودشان هم خارج شدند،
و هو دين موسى چرا
بتكذيب النبي صلي الله عليه و آله و سلم چون پيامبر اكرم را تكذيب كردند
خارج شدند از دين خودشان ميشوند فاسق،
يك مطلب اضافهاي هم آيت الله جوادي دارند در تسنيم جلد 5 صفحه 622 ميفرمايد فسق، هر خروجي را نميگويند، بلكه خروج زيانبار را ميگويند ضرر بكند، اگر بخواهم مثال روزش را بزنم بعضي ها از ايران اسلامي غيور قدرتمند خارج ميشوند پناهنده ميشوند به بعضي از كشورهاي دشمن ما، حالا چه در مسائل ورزشي، چه درمسائل غير ورزشي، اين خروج زيانبار است، خروج زيانبار را آيت الله جوادي بزرگوار دام الظله ميفرمايد اين را ميگوييم فسق،
خلاصه كنم مطلب خطبهي اول را
توصيهي به تقوا اين بود كه خدايا ما را مبتلا نكن به اقدام به كاري بر خلاف محبت تو باشد
يكي از مصادقيش را عرض كرديم اسراف است
محضرقرآن گفتيم ايرادي كه يهود گرفتند، گفتند اين قرآن را ما نمي فهميم چي آمده بر تو نازل شده، خدا جواب ميدهد، آيات، بينات هستند
بين بودن قران درجهات مختلف است چه براي حكما مطلب دارد فلاسفه، چه براي عموم مردم و كسي انكار نمي كند كافر نميشود به ايـن آيات بينات، مگركسي كه فاسق باشد يعني كي خورج زيانبار داشته باشد و آن فسق هم مرحوم علامه فرمود با نقض عهد، عهد خدا را بشكنند به وجود ميآيد
خدايا ما را عارف و عالم و عامل به قرآن عزيزمان قرار بده
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ
إِنَّا أَعْطَيْناكَ الْكَوْثَرَ (1)فَصَلِّ لِرَبِّكَ وَ انْحَرْ (2)إِنَّ شانِئَكَ هُوَ الْأَبْتَرُ (3)
خطبهي دوم
بسم الله الرحمن الرحيم
الحمد و الثناء لله رب العالمين و صلي الله علي سيدنا و نبينا و حبيب قلوبنا ابي القاسم المصطفي محمد صلي الله عليه و آله و سلم اللهم صل علي علي اميرالمؤمنين و صل علي الصديقه فاطمه الزكيه حبيبة حبيبك و نبيك و صل علي الحسن و الحسين سيدي شباب اهل الجنه و علي علي ابن الحسين زينالعابدين و محمد بن علي الباقر و جعفر بن محمد الصادق و موسي ابن جعفر الكاظم و علي ابن موسي الرضا و محمد ابن علي الجواد و علي ابن محمد الهادي و الحسن ابن علي الزكي العسكري اللهم صل علي حجه ابن الحسن المهدي القائمَ المنتظر،
اللَّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَهِ بنِ الحَسَن صَلَواتُکَ علَیهِ و عَلی آبائِهِ فی هَذِهِ السَّاعَهِ وَ فی کُلِّ سَاعَهٍ وَلِیّاً وَ حَافِظاً وَ قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْناً حَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَ تُمَتعَهُ فیهَا طَوِیلا
شادي حضرت روح امام و همهي شهدا، مخصوصا 24 هزار شهيد استان اصفهان و1800 شهيد شهرستان كاشان شهداي عزيز مدافع حرم، شهيد آقا محسن حججي كه سالگرد ايشان هست و همينطور گذشتگانمان آيات اعتمادي و مصطفوي، و سلامتي و نصرت رهبر عظيم الشأن انقلاب اسلامي صلواتي اهدا بفرماييد.
اوصيكم و نفسي بتقوي الله
برادران، خواهرانم، خود و شما را به رعايت بيشتر تقواي الهي سفارش ميكنم،
مصداقاً ميرويم محضر نهج البلاغه حكمت 60 نهج البلاغه رسيديم
اللِّسَانُ سَبُعٌ اين زبان يك درنده است
إِنْ خُلِّيَ عَنْهُ اگر كسي زبان را رها كند
عَقَر نيش ميزند، ميگزد
جناب مغنيه در تفسير في ضلال جلد4 صفحه 252 ميفرمايد: اين زبان حركتش زياد است، لغزشش هم زياد است
اللسان كثير الحركات و الأثرات
پس بايد مراقبش باشيم، بايد او را در زندان نگهش داريم، هرچي خواست نگويد
و لا بد من مراقبته و سجنه و إلا أهلك
و الا ما را نابود ميكند همين زبان كوچيك ما را نابود ميكند.
روايت داريم در كافي شريف، باب 130 حديث 4 كه امام صادق عليه السلام فرمود:
مبغوضترين خلايق پيش خدا كسي است كه مردم ازش بترسند به خاطر بد زبانيش،
إِنَّ أَبْغَضَ خَلْقِ اللَّهِ عَبْدٌ مبغوض ترين افراد پيش خدا يك بنده اي است كه
اتَّقَى النَّاسُ مردم از او بترسند
لِسَانَه به خاطر زبانش
يك جملهاي هم آقاي ابن ابي الحديد سني دارد در ذيل همين حكمت در جلد18 صفحه 58 ميگويد به سوره الرحمن نگاه كنيد خدا فرمود
الرَّحْمنُ (1)عَلَّمَ الْقُرْآنَ (2)خَلَقَ الْإِنْسانَ (3) عَلَّمَهُ الْبَيانَ (4)
تا گفت خلق الانسان بعدش فرمود علمه البيان واو نياورد، نفرمود و علمه البيان
استفاده آقاي ابن ابي الحديد اين است ميگويد يعني انسانيت، خلق الانسان، انسانيت انسان به اين است كه اين زبان خودش را حفظ كند
لم يقل و علمه البيان يعني علمه البيان تفسير است براي خلق الانسان
انسان را خلق كرد بيان را به او ياد داد تفسير انسانيت اين است كه تعليم بيان به او داد، پس اگر از انسان اين زبان بيان، مرتفع شود مراقب زبان خودش نباشد يعني آن انسانت انسان مخدوش شد
اين توصيه به تقواي خطبه دوم كه مراقب زبان خودمان باشيم
اما مناسبتها
اولا در هفتهي گذشته درشهر، جلسات متعددي هم فرماندار محترم داشتند، هم نمايندهي محترم درسطح كلان،
آقاي دكتر معيني با رئيس جمهور محترم كه ديداري داشتند آنجا بحث باند دوم آسفالت قم به كاشان درجادهي قديم مطرح كردند كه انشاءالله محقق شود و با راه اندازي آنجا، بار ترافيكي اتوبان انشاءالله كمترشود و تصادفات را كمتر شاهد باشيم.
فرمانده محترم سپاه كه پيگير كار كنگره هستند ديدارهاي خوبي را در سطح كلان با فرماندهان ارتش داشتند كه انشاءالله آن هم باعث بركت شود و در ارتقاء كنگرهي شهداي عزيزمان مفيد باشد
ستاد احياء خواهرانمان مخصوصاً جلسات متعددي را با ادارات داشتند، ادارات تأثيرگذار، من گاهي اوقات ناچارم بگويم ديگه لباسهايي گاهي اوقات ميآيد دركاشان كه نام مقدسات ما رويش حك ميشود براي تمسخر، از ستاد احياء ممنون هستيم كه اين جلسات را پيگيري ميكنند.
همينطور فرماندار عزيزمان مراسم قاليشويان را و نشجليها را وپياده روي اربعين و جلسهي خبرنگاران، كه انشاءاله همهي اينها براي ارتقائ شهرستان ما هم مادي و هم معنوي انشاءالله مفيد باشد
اما مناسبتهاي ملي و جهانيمون
در مناسبتهاي ملي برادران و خواهران 23 مرداد درسال 1350 اتفاق تلخي افتاد در كشور ما
23 مرداد 1350 و آن جدايي بحرين از كشورما بود، استان14 ما را آقاي محمد رضا پهلوي از ايران جدا كرد بحرين شد براي خودش يك كشور مستقل، به اندازهي استان البرز ما مساحت دارد، 70 درصد مردم بحرين شيعه هستند و با دسيسهي انگليسيها و اين روباه مكار تمام هم مردم جدا شدند و هم ذخاير مختلف گاز و نفتش از ايران دريغ شدو فرداي آن روز محمد رضا يعني 24 مرداد سال 50 استقلال بحرين را تبريك گفت،
برادران و خوراهران اينهايي كه تطهير ميكنند رضا شاه را و محمد رضاي پهلوي را اينها بايد جواب بدهند، استان 14 ما توسط محمد رضا پهلوي از ايران جدا شد، آفرين بر ولايت فقيه، افرين بر اين 250 شهيد كه نگذاشتند يك وجب از خاك اين مردم جدا شود، يك زماني، آقا سر جزاير سه گانه يك حرفي مطرح شده بود رهبر معظم فرمود دست راستم را دادم، دست چپم را ميدهم يك وجب از خاك اين كشور جدا نشود. عزتشان صلوات ختم كنيد
8 صفر سال 35 رحلت سلمان فارسي است، ببينيد آدم به كجا ميرسد، سلمان منا اهل البيت، چجوري ميشود ادم سلمان بشود با تبعيت
فمن تبعني فإنه مني هر كي از ما تبعيت كند ميشود منا اهل البيت
من عرض كردم از امام صادق عليه السلام محضرتان
يكي از ويژگيهاي سلمان اين بود منتظر نميماند امر اميرالمومنين صادر شود تا تمايل اميرالمومنين ميفهميد انجام ميداد،
ايثاره ترجيح ميداد هوي امير المومنين علي هوا، تمايل علي ابن ابي طالب را بر تمايل خودش انجام ترجيح ميداد
من يك خاطره اي چون گذشته عرض كنم
ببينيد اينها مهم است برادران و خواهرم عرض ميكنم محضرتان زماني كه ناوگان آمريكا درجنگ 8 ساله ما براي كمك به صدام داشت ميآمد به خليج فارس، در دوران دفاع 8 ساله، ناوگان آمريكا ميخواست بيايد به كمك صدام ،هنوز نيامده بود امام راحل عظيم الشأن فرمودند من امر نميكنم ولي اگر من به جاي باشم اولين ناو آمريكا كه آمد ميزنمش، متأسفانه اين نظر امام را انجام ندادند،
يك حديث هم از جناب سلمان بخوانم محضرتان حقيقتا افتخار است، در كامل التاريخ جلد صفحهي 59 امده
عمر به سلمان گفت سلمان من پادشاه هستم يا خليفه پيغمبر؟
سلمان گفت
أملك أنا أم خليفة؟ جواب جناب سلمان را ببينيد
فرمود اگر از بيت المال مسلمين يك درهم كمتر يا بيشتر را گرفتي و در ناحق مصرف كردي تو پادشاه هستي نه خليفهي پيغمبر
فقال له سلمان: إن أنت جبيت اگر جمع كني
من أرض المسلمين درهما درهمي را از فَيء جمع كني
أو أقل أو أكثر، ثم وضعته في غير حقه، در غير حق خودش مصرفش كردي
فأنت ملك غير خليفة تو ديگه خليفهي پيغمبر نيستي
افتخار ميكنيم به جناب سلمان فارسي كه به نظر اميرالمؤمنين علي عليه السلام آمدند مدائن و همهي ما فرزندان سلمان فارسي هستيم نثار روحشان صلواتي ختم كنيد.
تقابل حق و باطل را در صحنهي بين الملل داريم، از طرفي ميبينيم كه شريك جرم اصلي ماجراي غزه و شهادت فلسطينيها و همينطور جناب آقاي اسماعيل هنيئه آمريكا و اروپا هستند، يعني هم آقاي بايدن و هم رقيب او همه دنبال اين هستند كه در ميدان، در ميدان نبرد يك امتياز به دست بياورند تا در انتخابات آبان ماه به نفعشان بشود، لذا خبر داشتند اينكه گفتند ما بي اطلاع بوديم كذب است، ناوگانشان حركت كرد قبل از اينكه ترور انجام شود و اين اروپاييها هم حتي محكوم نكردند لفظا ترور آقاي هنيئه را، درجلسهي اضطراري شوراي امنيت فرانسه و انگليس باز از اسرائيل حمايت كردند، ببينيد آمريكا و اروپا چقدر وقيح شدند اين يك ضلع ماجرا،
از ان طرف آمريكاييها براي اينكه حفظ كنند اين رژيم جعلي را تلاشهايي را شروع كردند
يك تلاششان يك تشكيل ائتلاف هست، عبري، عربي و غربي يك مثلث عبري عربي و غربي، تلاشهاي ديپلماتيك خودشان را تشديد كردند از جمله وزير خارجه اردن را فرستادن اينجا كه مانع شوند از پاسخ جمهوري اسلامي و مقاومت و ميخواستند ضمنا امتحان كنند جناب آقاي مسعود دكتر پزشكيان را كه به لطف خدا با موضع محكم آقاي پزشكيان مواجه شدند.
و كار بعدي آمريكايي ها دارند آتش بس را براي 25 مرداد اعلام كردند كه يك فرار به جلو باشد كه بگويند مانع آتش بس غزه و مقاومت و حماس هستند كه انشاءالله اين نقشه شان هم به انجام نخواهد رسيد
اما ازطرف مقاومت چه حزب الله و چه حماس و چه جمهوري اسلامي
اولا انتخاب آقاي يحيي سنوار بهترين پاسخ ممكن به اسرائيليها بود كه خود اين انتخاب به اندازهي چند تا حملهي موشكي خودش بار دارد
شخصي كه به آقاي نتانياهو گفت كاري ميكنيم كه مادرت به عزايت بنشيند و مادرت بگويد كاش نتانياهو به دنيا نميآمد اين جمله برادران و خواهرانهمان جملهي حضرت زينب سلام الله عليها است،
وقتي درمجلس يزيد حضرت زينب سلام الله عليها ديدند كه چوب خيزران را برداشته و به لب و دندان حضرت امام حسين عليه السلام ميزند و اين شعر را ميخواند، كه
لَأَهَلُّوا وَ اسْتَهَلُّوا فَرَحاً ثُمَّ قَالُوا يَا يَزِيدُ لَا تُشَلَ
كاش بزرگان من بودند به توي يزيد دست مريزاد ميگفتند
حضرت زينب سلام الله عليها فرمود نه الان داري اين حرف را ميزني اما
وَ لَتَوَدُّ يَمِينُكَ به زودي اين دست راست تو دوست ميداشت كه شَل بود از مرفق، قطع بود اصلا از مرفق و
وَ أَحْبَبْتَ أُمَّكَ لَمْ تَحْمِلْكَ مادرت دوست ميداشت كه اصلا تو را به دنيا نمي آورد
و ضلع پاياني مقاومت جمهوري اسلامي ايران است
برادران و خواهران پاسخ جمهور اسلامي قطعي است،
تأخير اين پاسخ حكمتي دارد آن مقداري كه من خبر دارم
اولاً بايد گلوگاهها شناسايي شود، يعني ما در وعدهي صادق قبل، فقط مكان اف 35 و مركز اطلاعاتي او زده شد اما چون خط قرمزهاي متعددي را اسرائيل پشت سر گذاشته اين پاسخ محدود فقط به منطقهي نظامي نخواهد بود، مراكز اقتصادي ميتواند محل حملهي ايران باشد و حتي سران كفر قاتلوا ائمه الكفر ميتواند مصداق انتقام سخت باشد، اما حكمت هم اقتضا ميكند كه رفت و برگشتهاي جبههي باطل هم مدنظر باشد يعني اگر جمهوري اسلامي نقطهي الف را زد پاسخ احتمالي آنها به كجا خواهد بود؟
چند رفت و برگشت را بايد ستادكل در نظر بگيرد، و اگر نقطهي ضعفي احتمالاً در پدافند ما وجود داشته باشد بايد ترميم شود كه خسارت به حداقل يا صفر برسد ولي پاسخ به اسرائيل غاصب به لطف خداي متعال و با عنايت امام زمان عليه السلام قطعي و شديد خواهد بود.
امشب كه 5 صفر هست سالروز شهادت حضرت رقيه است 7 صفر به روايتي شهادت امام مجتبي عليهالسلام است من فقط يك نكته در رابطه با صلح امام حسن عليه السلام بگويم، بزرگان ما فرمودند اين صلح مصداق آيه شريفهي مُتَحَرِّفاً لِقِتالٍ است، يعني حضرت امام احسن عليه السلام از جنگ كناره گيري كردند به خاطر اينكه يك قوتي ايجاد كنند براي اسلام كه آن قوت در عاشورا اجرايي شد
مُتَحَرِّفاً لِقِتالٍ و همينطور مصداق آيه 71 كهف است كه خود امام حسن در بياني فرمود
فَانْطَلَقا حَتَّى إِذا رَكِبا فِي السَّفينَةِ خَرَقَها جناب خضر آن سفينه را خرق كرد و معيوب كرد به خاطر اينكه در آيه 79 فرمود :
فَأَرَدْتُ أَنْ أَعيبَها وَ كانَ وَراءَهُمْ مَلِكٌ يك پادشاهي بود كه
يَأْخُذُ كُلَّ سَفينَةٍ غَصْباً اين حكمتي از حكمتهاي صلح امام مجتبي عليه السلام
يك ذكر مصيبت كوتاه هم داشته باشيم
اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّهِ وَ عَلَى الاَْرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِناَّئِکَ عَلَیْکَ مِنّى سَلامُ اللَّهِ (اَبَداً) ما بَقیتُ وَ بَقِىَ اللَّیْلُ وَ النَّهارُ وَ لاجَعَلَهُ اللَّهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّى لِزِیارَتِکُمْ اَلسَّلامُ عَلَی الْحُسَیْن وَ عَلی عَلَیِ بْن الْحُسَین وَ عَلی اَوْلادِ الْحْسَیْن وَ عَلی اَصحابِ الْحُسَین
شانزدهم مرداد آقا محسن حججي را داعش اسيركرد دو روز گرداند آقا محسن را در مقرهاي داعش 18 مرداد سر مطهر محسن را جدا كردند، مثل مولا ابا عبدالله، بدن مطهر حججي را مثله كردند اربن اربا، اما بدن به خانوادهاش به پدرش كل بدن نرسيد نگاه كنند بدن محسن را، اما دلا بسوز براي بچههاي ابيعبدالله، سكينه دختر امام حسين آمد در قتله گاه مواجه شد با يك بدن بي سر
اعْتَنَقَتْ جَسَدَ أَبِيهَا اين بدن بي سر را درآغوش گرفت بي بي زينب چكار كرد با اين بدن اولا دستها را برد زير اين بدن بي سر، يك جملهاي به خدا گفت
اللهم تقبل منا هذا القربان خدايا اين قرباني را قبول كن
بعد ميخواهد ببوسه اين بدن را مرحوم ايت الله شوشتري ميگويد از نالههاي زينب ميفهميم دو جا رو بوسيده يكي جاي تير سه شعبه قلب ابي عبدالله يكي هم حلقوم بريدهي حسين
حالا بريم خرابهي شام ببينيم سه ساله كجا رو بوسيد؟
مرحوم آشيخ عباس قمي در منتهي الآمال نقل ميكند ميگويد وقتي سر را دادند به سه ساله اول جملاتي گفت
مَنْ ذَا الَّذي أَيتمني كي من را يتيم كرده
علي صِغَر سِنّي! حالا ميخواهد ببوسه بابا را
كجا رو بوسيد؟ لبهاي كوچكش را گذاشت رو لبهاي حسين
وَضَعَت فَمَها عَلى فَمِهِ لبها را گذاشت رو لبهاي حسين
از امام زمان بپرسيم از اين مصلي يا بقيه الله رقيه كدام لبها رو بوسيد؟
همان لبهايي كه شما بهش سلام دادي
أَلسَّلامُ عَلَى الثَّغْرِ الْمَقْرُوعِ بِالْقَضیبِ، سلام بر آن لب و دندان كه با چوب خيزران
حسين آرام جانم
حسين روح و روانم
خدايا در ظهور مولامون تعجيل بفرما
سلام و تسليت ما را از اين مصلي به محضر مولامون ابلاغ بفرما
همهي اين جمع خواهران و برادران و شنوندگان عزيز را مشمول دعاي خير امام زمان عليه السلام قرار بده
همهي ما را دوران غيبت و ظهور سرباز مولا، سرلشكر مولا قرار بده
خدايا حاجات اين جمع به حق حضرت رقيه بر آورده بفرما
حاجات جوانان عزيزمان را به حق حضرت سكينه و حضرت علي اكبر خدايا برآورده بفرما
خدايا انتقام سخت وعده داده شده را به بهترين نحو خدايا مقدر بفرما
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ
قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ (1)اللَّهُ الصَّمَدُ (2)لَمْ يَلِدْ وَ لَمْ يُولَدْ (3)وَ لَمْ يَكُنْ لَهُ كُفُواً أَحَد
اللهم عجل لوليك الفرج
برچسب ها
مطالب مرتبط
توصیه به تقوا از حکمت ۷۲ نهج البلاغه (۱۴۰۳/۸/۲۵)
۱۴۰۳ پنج شنبه ۱ آذر
ادامه مبارزات جبهه مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی (۱۴۰۳/۸/۲۵)
۱۴۰۳ سه شنبه ۲۹ آبان
بیست و چهارم آبان ماه، روز کتاب و کتابخوانی (۱۴۰۳/۸/۲۵)
۱۴۰۳ سه شنبه ۲۹ آبان
خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه کاشان به امامت حجت الاسلام والمسلمین حسینی ۱۴۰۳/۸/۲۵
۱۴۰۳ جمعه ۲۵ آبان
سالگرد ارتحال علامه سیّدمحمّدحسین طباطبایی (۱۴۰۳/۸/۱۸)
۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۴ آبان
کاشان - خیابان شهید بهشتی - کوچه جمال آباد - دفتر نماینده مقام معظم رهبری و امام جمعه کاشان - کدپستی: ۸۷۱۴۶۷۸۳۸۹
تلفن: ۵۵۷۸۱۸۱ - ۵۵۷۸۸۸۸ - ۵۵۷۲۲۴۴ (۰۳۱)
نمابر: ۵۵۷۸۱۸۲ (۰۳۱)
© کلیه حقوق مادی و معنوی برای پایگاه اطلاع رسانی سفیر ولایت محفوظ است. استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.