/
صفحه اصلی
/
خبرخوان
/
ارتباط با ما
/
¤ ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱ آذر
تاریخ ارسال:۱۴۰۳ جمعه ۲۶ مرداد
چاپ خبر
خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه کاشان به امامت حجت الاسلام والمسلمین حسینی (نماز جمعه ۱۴۰۳/۵/۲۶) خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه کاشان به امامت حجت الاسلام والمسلمین حسینی (نماز جمعه ۱۴۰۳/۵/۲۶)
خطبه اول

خطبه دوم


سلام عليكم و رحمت الله
اعوذ بالله من الشيطان الرجيم
 بسم الله الرحمن الرحيم
الحمد و الثنا لله رب العالمين و صلي الله علي سيدنا و نبينا ابي القاسم المصطفي محمد صلي الله عليه و‌آله‌ و سلم و علي اهل بيته الطيبين الطاهرين سِيَّمَا بَقِيَّةُ اللَّهِ في الْأَرَضِينَ وَلعْنَة الله عَلي أَعْدَائِهِمْ أَجْمَعِينَ، الی يَوْمِ الدِّينِ
در صد و هفدهمين خطبه در كاشان مكرم خود و شما را به رعايت بيشتر تقواي الهي سفارش مي‌كنم
اوصيكم و نفسي بتقوي الله
مصداقاً مي‌رويم محضر دعاي  مكارم الاخلاق دعاي 20 جلسه 61 اين دعا
وَ لَا تَبْتَلِيَنِّي خدايا من را مبتلا نكن به
مُجَامَعَةِ با اينكه من معاشرت كنم
مَنْ با كسي كه
تَفَرَّقَ عَنْكَ، از تو متفرق شده است
خدا رحمت كند مرحوم سيد علي خان كبير را ايشان مي‌فرمايد كه تفرق الناس عن فلان كي مي‌گويند از فلاني مردم متفرق شدند؟ زماني كه او يك رياست ديني يا دنيايي داشته باشد، آدم مهمي باشد بعد با او يك پيوند و اجتماعي داشته باشند بعد از او جدا شوند اين را مي‌گويند  تفرق عن فلان،
‌حالا خطاب به عنك است، تفرق عنك، ‌از خدا يك عده  اول با خدا اجتماع كردند، ‌يعني اوامر خدا را گوش مي‌كردند بعد از يك مدتي بر مي‌گردند از اين مسير، ‌امام سجاد عليه السلام عرضه مي‌دارند خدايا من را مبتلا نكن به اينكه من معاشرت كنم، دوستي كنم، مساعدت كنم با كساني كه از امر تو‌، از اطاعت، از دوستي با تو خدا و پيامبر اكرم و اهل بيت اعراض كردند، يك دعاي سياسي است، خواهران و برادران، يعني شما الان نگاه كنيد يك عده با امام خوب بودند، يك عده با رهبر معظم خوب بودند، ‌بعد از يك مدتي جدا شدند، امام كه فرقي نكرده است، رهبر معظم كه عوض نشده پس مشكل درآن كسي است كه جدا شده، ‌امام سجاد دعا مي‌كنند خدايا من با اونايي كه از تو و پيامبر اكرم و در استمرارش ولايت فقيه جدا شدند من نروم با اينها معاشرت كنم دوستي كنم، اين يك دعاي بسيار سياسي مهم درتوصيه‌ي به تقوا،
مي‌رويم محضر قرآن كريم آيه 100 از سوره‌ي بقره
أَ وَ كُلَّما عاهَدُوا عَهْداً   آيا هر زمان كه اين يهوديها عهدي بستند
 نَبَذَهُ  اين را انداختند دور
 فَريقٌ مِنْهُمْ بعضي از آنها
 بَلْ  بلكه  أَكْثَرُهُمْ لا يُؤْمِنُون‏ اكثر اينها ايمان نياوردند نمي آورند
ماجراي عجيبي است خواهران و برادران  اين ماجراي بني اسرائيل و ايمان آنها كه همه‌اش هم براي ما امت پيامبر اكرم درس آموز است، ‌نكته‌ي اولي كه عرض مي‌كنم در رابطه با اين عهد است، اين عهد يعني چي؟
مرحوم طبرسي در مجمع البيان دو تا قول را برايش آوردند مي‌فرمايند يك قول اين است كه آن عهد يعني عهد گرفته شده بودند از همه‌ي انبياء و امتها كه به پيغمبر اكرم ايمان بياورند،
 أراد به العهد الذي أخذه الأنبياء عليهم، انبياء گذشته از امتهاي خودشان عهد گرفته بودند  
أن يؤمنوا بالنبي الأمّي  كه اينها به پيامبر اكرم محمد مصطفي صلي الله عليه و آله و سلم ايمان بياورند.
احتمال دومي كه مرحوم طبرسي مي‌دهند مي‌گويند شايد عهدهايي باشد كه يهودي‌ها با خود پيامبر اكرم بستند. يكي از عهداشون اين بود اينها سه تا قبيله بزرگ بودند در مدينه  بني نضير، بني قينقا و بني قريظه اينها آمدند همشان عهد بستند كه ما با دشمنان شما هم پيمان نمي‌شويم با قريش، با بت پرستها، با ابوسفيان هم پيمان نمي‌شويم، اما عهدشان را شكستند، ‌در جنگ خندق ده هزار لشكر آوردند، ‌خواب يهودي‌ها هم جزء همينها بودند پس خداي متعال ميفرمايد،
أَ وَ كُلَّما عاهَدُوا عَهْداً نَبَذَهُ  هرموقع عهدي بستند عهدشان را شكستند،
نكته‌ي دوم اين نبذه هست، اين نبذه يعني چي؟
 مرحوم علامه طباطبايي در الميزان جلد1 مي‌فرمايد:
النبذ ‏ يعني الطرح دور انداختن،
‌شاگرد برجسته‌ي علامه طباطبايي آيت الله جوادي در تسنيم ايشان مي‌فرمايند كه درست است كه نبذ يعني دور انداختن اما نه هر دور انداختني، دور انداختن همراه با تحقير، ‌مثال مي‌زنند ايشان
 مثلا شما كفشي را ديگه چند بار شما تعميرش كرديد ديگه مي‌بريد پيش كفاش، ميگه آقا اين ديگه به درد تعمير  نمي خوره، پاشنش ديگه نمي‌شود تعميرش كرد، يا لباس كهنه را چند بار شما دادي عرض شود رفو كردند، ‌ديگه قابل رفو نيست؛‌ اين را اگر دور بندازيد اين را مي‌گويند نبذه، نبذه همراه با دورانداختن يك چيزي كه كهنه شده ديگه  قابل استفاده نيست از باب بي اعتنايي، نه صِرف هر دور انداختن
چند تا مثال قرآني مي‌آورند آيت الله جوادي، ‌مي‌فرمايند مثلاً حضرت مريم درسوره‌ي حضرت مريم آيه 22 اين كلمه برايش به كاررفته شده، ‌فَانْتَبَذَتْ بِهِ مَكاناً قَصِيًّا وقتي كه باردارشد حضرت مريم بدون شوهر، با امر الهي، خوب خيلي خجالت كشيد، فَانْتَبَذَتْ دور شد مَكاناً قَصِيًّا يك مكان دوري را، مي‌فرمايد اين دور شدن است يك انزوا گوشه گيري يك انزواي مخصوص، اين را مي‌گويند انْتَبَذَ
 يا درباره‌ي فرعوني‌ها اين كلمه به كار رفته درقرآن، ‌فَأَخَذْناهُ وقتي كه ديگه ادعاي خدايي كرد
أَنَا رَبُّكُمُ الْأَعْلى‏
فَأَخَذْناهُ ما اورا با سنت مواخذه گرفتيم  وَ جُنُودَهُ  و لشكرش را همينطور
فَنَبَذْناهُمْ همين كلمه نبذ  همين جابه كار رفته
فَنَبَذْناهُمْ فِي الْيَمِّ  آنها را مثل خس و خاشاك به دريا ريختيم و غرقشان كرديم پس ببينيد يك دور انداختن همراه با تحقير را خدا براي جنود فرعون به كاربرده، يا مثال ديگر، سوره‌ي مباركه تكاثر، سوره مباركه وَيْلٌ لِكُلِّ هُمَزَةٍ لُمَزَة مي‌فرمايد اخرش كَلاَّ لَيُنْبَذَنَّ فِي الْحُطَمَة، لَيُنْبَذَنَّ ازهمين ماده‌ي نبذه هست، حطمه يعني آن آتش  خورد كننده كسي كه حرف خدا و پيغمبر و عالما عامدا گوش ندهد، زيرپا بگذارد، حريم‌ها را همه را بشكنه، پل‌ها را قطع كند ديگه اتمام حجت شده برايش خداي متعال او را درقيامت مي‌اندازد در حطمه در اين ‌آتش خوردكننده، يعني انداختني، ترك كردني، آميخته با بي اعتنايي با او لَيُنْبَذَنَّ به او بي اعتنا ميشود
اين هم نكته‌ي دوم در اين آيه نبذه يعني اينها عهد خدا را قرآن را با بي اعتنايي كنار گذاشتند
نكته‌ي سوم اين است كه خدا مي‌فرمايد فريقي از اين‌ها نبذ كردند، انداختند كتاب الهي را بعد مي‌فرمايد اكثر  اينها ايمان نياوردند، فرق اين دو تا چيه؟ نبذ فريق، بعدش مي‌فرمايد  بَلْ أَكْثَرُهُمْ لا يُؤْمِنُونَ، اكثرشان هم ايمان نياوردند
فرق اين دو تا چيست؟
نَبَذَهُ فَريقٌ مِنْهُمْ بَلْ أَكْثَرُهُمْ لا يُؤْمِنُون‏، فريقي از اينها عهد را كنار زدند بلكه اكثر آنها ايمان نياوردند، يك تقسيم بندي دارد در بين مفسرين چند جا  آوردند مفسرين، مي‌فرمايند كه مردم دو دسته هستند، يك دسته علماشون بودند، يكدسته عموم مردم غير عالمشان بودند، اين فَريقٌ مِنْهُمْ مال علماست، علماي اهل كتاب بعضياشون با اينكه مي‌دانستند ايشان پيامبر اكرم است و اين قرآنكتاب  الهي است اما نَبَذَهُ فَرِيقٌ مِنْهُمْ، قرآن را كنارگذاشتند، پس فَرِيقٌ مِنْهُمْ براي علماي يهود بوده است .
خواب وقتي علما  شدند دو دسته يك عده  قرآن را آمدند تأييد كردند، ‌پيامبر را تأييد كردند، يك عده تأييد نكردند، خوب آنهايي كه تأييد نكردند پس مردم دينشان را دارند از اين علما مي‌پرسند ديگه، خدا حفظ كند آيت الله جوادي را يكبار محضرشان بوديم، علماي عقيدتي، سياسي، نيروي انتظامي آمده بودند، ايشان رو كردند به علماي نيروي انتظامي فرمودند، آقايان 85، 90 درصد مردم دينشان را از اين لباس دارند‌ها، از اين لباس پيامبر اكرم دارند، حالا شما در نظر بگيريد علماي يهود فريقي از آنها نگويند اصلا پيامبر اكرمي خواهد آمد، ‌نگويند اين قرآن كتاب آسماني است، مردم ديگه در بي خبري ماندند فرقه اي كه كتمان دارند مي‌كنند، لذا نتيجه اش چي مي‌شود، نتيجه اش اين مي‌شود  اكثر مردم عادي ديگه ايمان نمي‌آورند به قرآن، ‌اين بل اكثرهم مي‌شود براي مردم عادي، قليلي از يهودي‌ها ايمان آوردند به پيامبراكرم پس يه عده علما كتمان كردند حقيقت را، نتيجه‌اش اين شد مردم حق و حقيقت به آنها نرسيد اكثريت يهود به پيغمبر اكرم ايمان نياوردند
نكته‌ي آخر دراين آيه‌ي شريفه خواهران وبرادران چي مي‌شود كه علماي يهود، نمي‌گويند حقيقت را به مردمشان؟ چرا اوصاف  پيغمبر اكرم را نمي‌گويند؟
چرا نمي گويند اين قرآن آخرين كتاب‌ آسماني است؟
امام صادق عليه السلام فرمودند، علتش حسادت است، حسادت،
 اين حديث دربرهان آمده جلد1 صفحه 135 امام صادق عليه السلام فرمود
 تَرَكُوا الْعَمَلَ بِمَا فِيهَا ترك كردند عمل به تورات  واقعي را كه آنجا اوصاف پيغمبراكرم آمده،
 وَ حَسَدُوا ازباب حسادت مُحَمَّداً  به محمد و آل محمد.
 درس اخلاقي اين آيه شريفه براي ما نماز گزاران نماز جمعه و براي همه‌ي شنوندگان عزيز اين است كه حسادت نكنيم،
در منزل حسادت ممنون،
 ‌درمحل كار ممنوع،
درمسجد ممنوع
 دراجتماعات ديني حسادت را بگذاريم كنار،
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ‏
قُلْ أَعُوذُ بِرَبِّ الْفَلَقِ (1)  آخر آيه  وَ مِنْ شَرِّ حاسِدٍ إِذا حَسَدَ (5)
روايت داريم كه امير المؤمنين علي عليه‌السلام فرمود:
الْحَسَدُ حَبْسُ الرُّوح حسادت باعث مي‌شود روح شما در زندان قرار بگيرد. ديگر تعالي برايش نباشد چقدر گوياست اين جمله، خواهران و برادران ما هر نمازي كه مي‌خوانيم ذكري كه مي‌گوييم، دوست داريم روحمان ترقي بكند ‏ اميرمؤمنان كه متخصص روح است مي‌شناسد تعالي روح به چيه، فساد روح به چيه، مي‌فرمايد حسادت زندان روح است، نمي گذارد روح شما و من و شما ترقي بكند، دريك حديث ديگري مولا فرمود
ثَمَرَةُ الْحَسَدِ شَقَاءُ الدُّنْيَا وَ الْآخِرَة هم در دنيا آدم حسود بدبخت مي‌شود و هم در آخرت،
دركافي شريف هم از قول پيامبر اكرم آمده كه خداي متعال به حضرت موسي كليم فرمود:
 آن كس كه حسادت مي‌كند و نعمتي كه من به بنده اي دارم نمي‌بيند اين ساخط للنعمي نسبت به نعمتي كه من به او دادم خشم گرفته است، با تقسيم من خدا تضاد دارد پس راهكار اين كه ادم حسود نباشد در اين حديث ‌آمده‌ها توحيدمان را قوي كنيم، توحيدمان را قوي كنيم تا نسبت به نعمتي كه دست ديگران هست حسادت نكنيم،
خلاصه‌ي خطبه اول اين شد كه توصيه به تقوا اين بود كه خدايا من دوستي و معاشرت نكنم با كساني كه از تو متفرق شدند، ‌از خدا، از پيامبراكرم، از اهل بيت از شهدا، از ولايت فقيه، عالماً، ‌عامدا جدا شدند من ديگه با اين‌ها دوستي نكنم، ‌وآيه‌ي قرآن هم فرمود يك عده عهد خدا را كنار مي‌اندازند، از روي تحقير قرآن را پيامبر اكرم را كنار مي‌گذارند، ‌اينها هم علما هستند، ‌علماي يهود هستند و نتيجه اش هم مي‌شود كه حق به مردم نمي رسد اكثريت مردم يهود ايمان نمي‌آورند، دليلش چيه كه نَبَذَهُ فَريقٌ مِنْهُم‏ اتفاق مي‌افتد، حسادت، ‌حسادت،
 درمان حسادت چيه؟ ‌آدم بفهمه كه اين حسادت چه ضرري براي او  دارد دنيا و آخرت ما را خراب مي‌كند، روح ما را حبس مي‌كند و انسان تقسيم الهي را نسبت به نعمتها نپذيرفته است
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ‏
قُلْ أَعُوذُ بِرَبِّ الْفَلَقِ (1)مِنْ شَرِّ ما خَلَقَ (2)وَ مِنْ شَرِّ غاسِقٍ إِذا وَقَبَ (3)وَ مِنْ شَرِّ النَّفَّاثاتِ فِي الْعُقَدِ (4) وَ مِنْ شَرِّ حاسِدٍ إِذا حَسَدَ (5)
 
خطبه‌ي دوم
بسم الله الرحمن الرحيم
الحمد و الثناء لله رب العالمين و صلي الله علي سيدنا و نبينا اللهم صل علي محمد واهل بيته اللهم صل علي علي اميرالمؤمنين و صل علي الصديقه الطاهره  و صل علي الحسن و الحسين سيدي شباب اهل الجنه و علي علي ابن الحسين زين‌العابدين و محمد بن علي الباقر و جعفر بن محمد الصادق و موسي ابن جعفر الكاظم و علي ابن موسي الرضا و محمد ابن علي الجواد و علي ابن محمد الهادي و الحسن ابن علي الزكي العسكري اللهم صل علي حجه ابن الحسن المهدي القائمَ المنتظر،
اللَّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَهِ بنِ الحَسَن صَلَواتُکَ علَیهِ و عَلی آبائِهِ فی هَذِهِ السَّاعَهِ وَ فی کُلِّ سَاعَهٍ وَلِیّاً وَ حَافِظاً وَ قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْناً حَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَ تُمَتعَهُ فیهَا طَوِیلا
شادي حضرت روح امام و همه‌ي شهدا، مخصوصاً شهداي استان اصفهان، منطقه كاشان، سلامتي و نصرت رهبر عزيزمان، ‌توفيق بيشتر جمع حاضر و همه‌ي شنوندگان گرانقدرمان، صلوات ختم كنيد .
اوصيكم و نفسي بتقوي الله
برادران، خواهرانم، خود و شما را به رعايت بيشتر تقوا سفارش مي‌كنم،
مصداقاً مي‌رويم محضر نهج البلاغه حكمت 61،
حكمت 61 در رابطه با بعضي از خانم‌هاست كه در منزل زبانشان نسبت به شوهرشان يك مقدار تند است، اميرالمؤمنين علي عليه السلام سفارش مي‌كنند كه علي رغم اينكه زبان گزنده است، ‌اما زندگي شيرينتان را حفظ كنيد، من براي اينكه فرمايش مولا را كامل‌تر توضيح بدهم عرض مي‌كنم كه خواهران و برادران بدانند در روايات ما آمده هم زن خوب و بد دارد و هم مرد، يعني اخلاق مردان هم ممكن است بد باشد، خوب باشد زن‌ها هم همينطور،
 اگر زن خوب باشد پيامبر اكرم فرمود بعد از تقواي الهي براي مؤمن هيچ چيز بهتر از همسر صالح نيست،
ما استفادَ المؤمنُ بعدَ تَقوى اللهِ بعد از تقواي الهي بهترين فايده براي يك مؤمن همسر خوب است، خانم خوب، ‌ مِن زوجةٍ صالِحةٍ، اين زن خوب،
 گاهي اوقات هم زن بد است، بد اخلاق است در منزل پيامبر اكرم به مردها توصيه مي‌كند صبر كنيد، اگر صبر كنيد همان ثوابي كه حضرت ايوب نبي دربلاها و مصيبتها به ايشان داده شد به اين مرد مي‌دهند،
 مَنْ صَبَرَ عَلَى سُوءِ خُلُقِ امْرَأَةٍ  بد اخلاقي خانمش، خداي متعال براي هر يَوْمٍ وَ لَيْلَةٍ  كه صبر كند به او ثواب حضرت ايوب نبي را در مصائبش مي‌دهد، پس مرد خوب دارد، بد دارد، زن خوب دارد، بد دارد، ‌
درباره‌ي باز عرض شود كه روايت داريم
مَا مِنِ امْرَأَةٍ تَسْقِي زَوْجَهَا شَرْبَةَ مَاءٍ خانم با محبت يك ليوان آب مي‌آورد براي شوهر خودش، يك چايي مي‌آورد براي شوهر خودش، روايت مي‌فرمايد إِلَّا كَانَ خَيْراً لَهَا مِنْ سَنَةٍ  از يك سال براي او بهتر است، صِيَامٍ نَهَارُهَا روزهايش را روزه‌ي مستحبي بگيرد، شبها را شب زنده داري كند،
اگر مرد خانه، بد اخلاق باشد، و زن صبر كند براي  بد اخلاقي شوهرش، ثواب حضرت آسيه را به او مي‌دهند، يكي از زنان برگزيده عالم،
 مَنْ صَبَرَتْ عَلَى سُوءِ خُلُقِ زَوْجِهَا أَعْطَاهَا اللَّهُ مِثْلَ ثَوَابِ آسِيَةَ  ببينيد پس هر دو جورش در روايت آمده،
مرد خوش اخلاق، مرد بد اخلاق
زن خوش اخلاق، زن بد اخلاق
 حالا حكمت61 در رابطه با زن بد اخلاق است، اميرالمومنين تشبيه كردند او را به موجودي كه نيش مي‌زند و صبرش كم است مرحوم جناب مغنيه در في ضلال مي‌فرمايد علت اين تشبيه اين است كه سريع الغضب است ولي توصيه‌ي اميرالمؤمنين اين است كه شما تحمل كنيد اذيت او را و زندگي را نپاشانيد
 اين توصيه به تقوا،
خواهران و برادران در منزل مهربان باشيد، چه همسر ما خوش اخلاق است، چه همسر ما بد اخلاق است، زندگي  و كانون زندگي را حفظ كنيم
 اگر خوش اخلاق است با شُكر، ‌با محبت بيشتر، اگر خدايي نكرده بد اخلاق است با صبر، با تحمل و با اين رواياتي كه فرمودند اگر صبر كنيد ثواب حضرت آسيه و ايوب نبي را داري.
اما مناسبتهاي اين هفته،
اولين مطلب در رابطه با مطالب شهرمان هست، خوب مي‌دانيد يكي از مشكلات مهم كاشان، ‌بحث مسكن هست، چه بحث اجاره و چه مسكن ملكي و اين مسكن‌هايي كه  اسم نوشتند از دو سه سال پيش بلكه 4 سال پيشبعضي هاشون پيشرفت خوبي نداشته هم فرماندار سابق‌مان هم فرماندار محترم فعلي همه تلاش  كردند كه مشكل اين عزيزان حل شود آخرين تلاشي كه انجام شد ديروز پنجشنبه فرماندار محترم ما در اصفهان جلسه اي را با حضور استاندار عزيز گرفتند كه انشاءالله اميدواريم خداي متعال ثمرات خوبي براي آن جلسه تقدير بفرمايد من نسبت به مسكن استيجاري هم يك سفارشي داشته باشم، ‌برادران و خواهران، يك برادري را من رفتم ديدنشان گفت من مي‌خواهم از منزلي كه الان نشستم بلند شوم، منزلش هم يك منزل استيجاري معمولي بود، واقعا معمولي بود، گفتم چرا مي‌خواهي پا بشي، گفت كه صاحبخانه با اينكه آدم خوبي هم هست و من  را احترام مي‌كند قيمت اجاره را رهنش را برده بالا، گفتم چقدرگفته؟  گفته يك ميلياردتومن، ‌من واقعا شرمنده شدم، ‌در پيشگاه امام زمان عليه السلام چرا ما داريم خودمان در جامعه‌ي ايماني اينجوري داريم برخورد مي‌كنيم؟ يادمان بيايد پيامبر اكرم، يادمان بيايد انصار مدينه، وقتي كه مهاجرين از مكه آمدند به مدينه واقعا خانه نداشتند، نصف كردند خانه‌هايشان را دو تا اتاق داشتند يك اتاق را دادند به مردم مكه،
مردم مدينه حتي درجنگها وقتي غنيمت  مي‌گرفتند پيامبر اكرم فرمود غنائم  را به فقراي شما مدينه بدهيم يا به فقراي مهاجرين بدهيم؟ باز مدينه‌اي‌ها ايثار كردند گفتند يا رسول الله بدهيد به آنها،
 پيامبر اكرم مبعوث شده كه ما را با اين اخلاق تربيت كند، خواهران و برادران، ايثار، ايثار، مؤمن نسبت به مؤمن ايثار كند، باور كنيد اگر با پيامبر اكرم معامله كنيد مخصوصا اگر مي‌بينيد تعداد بچه‌ي او زياد است، بگوييد يا رسول الله چون تو فرمودي كه من به زيادي امتم افتخار مي‌كنم و اين خانواده به خاطر زيادي امت تو 4-5 تا بچه آورده من حاضرم اين زوج را با اين بچه‌هاش درخانه خودم سكنا بدهم ولي تو به من بركت بده، مي‌بيند پيغمبر اكرم ايثارشما را خانم، آقا، باوركنيد لحظه لحظه ما در مشهد  و مرئاي پيامبر اكرم است.
 انشاءالله كه همه‌ي ما تربيتمان بشود تربيت محمدي و علوي
مناسبت بعدي ورود آزادگان عزيز هست به كشورمان،
جناب آقاي رخسارزاده آزاده‌ي3هزار و اندي روز برايمان صحبت كردند، ‌نكات را فرمودند، ‌خواهش مي‌كنم از اين آزادگان عزيزمان كه بروند در مساجد، بروند در مدارس، بروند در اين هيأت، بگويند  مطالب را كه ما بيشتر هم قدر آزاده‌ها را بدانيم، هم قدر انقلاب را بيشتر بدانيم، ‌اين آزاده‌هاي ما هم شكنجه‌ي جسمي مي‌شدند، هم شكنجه‌ي روحي مي‌شدند دراين مدتها، اما باز آزاده‌ها براي من نقل مي‌كنند، مي‌گويند ما تمام آن شكنجه‌هاي كه مي‌شديم اما بازبالاترين مصيبت آنها نبود، شكنجه‌ي روحي براي ما سخت‌تر بود، از يكي از اين عزيزان، نقل شد من مكتوبش را ديدم، گفت در طول اين دوران اسارت، بالاترين ضربه‌ي روحي كه به ما وارد شد، يك روزنامه‌اي را آوردند بعد از 14 خرداد68 و نوشته بود مات خميني، خبر رحلت امام راحل بزرگترين ضربه‌ي روحي براي ما آزاده‌ها بود،
مي‌گويد وقتي اين خبرپخش شد، بعضي از آزاده‌ها رفتند داخل آسايشگاه تا 24 ساعت زير پتو گريه مي‌كردند، ‌بعضي از آزاده‌ها تا سه روز عزاداري مي‌كردند، در عزاداري‌هاي معمولي يكي عزاداري مي‌كرد بقيه او را دلداري مي‌دادند، ولي درماجراي رحلت امام تمام اردوگاه شده بود زجه و درسر خود زدن، بعضي هاشون تا سه روز لب به غذا نزدند، ‌با خبر رحلت امام، تسكينشان چي بود؟ مي‌گويد تسكين ما خبري آمد از جانشيني امام، ‌خصوصا كه مي‌گويد كه يكي از آزاده‌ها خواب ديد كه ما آزاد شديم رفتيم جماران حالا منتظرهستيم امام راحل عظيم الشأن بيايد با امام ديدار كنيم، هرچي منتظر مي‌شويم مي‌بينيم امام نيامد، امام نيامد، بعد از دقايقي ديديم حضرت آيت الله خامنه‌اي آمدند و با اين رؤيا من گفتم هيچ اتفاقي به لطف خداي متعال براي انقلاب اسلامي نخواهد افتاد، علمدار تغيير كرد، اما صاحب اصلي كس ديگري است امام  زمان است، ما تقدير مي‌كنيم هم از آزادگان قبل  از انقلاب هم از عزيزاني كه سالها ماه‌ها در زندانهاي رژيم منحوس پهلوي اذيت شدند، سال گذشته يكي از آن آزاده‌ها براي ما صحبت كردند و هم از آزادگان عزيز زندانهاي رژيم بعثي عراق، انشاءالله همه‌ي ما قدردان اين عزيزان باشيم.
بيانات رهبر معظم در رابطه با شهدا را شنيديد من فقط موظف هستم كه رهبر معظم فرمودندكه وظيفه‌ي اصلي نماينده من در استان يا منطقه، حرفهاي من را تبيين بكند، اين وظيفه‌ي اصلي ماست،
اولا از ورزشكارها به عنوان ورزشكاران عزيز خوش روحيه و با اراده تقديركردند از فدراسيون‌هاي مختلف و مربيانشان كميته‌ي المپيك كه دل مردم  ايران را شاد كردند، ‌سر بلندكردند كشور را تقدير كردند و ما هم حقيقتا از اين عزيزان ممنون هستيم، بچه‌هايي كه مي‌توانستند كشورهاي ديگه بروند زيرپرچم ديگري مسابقه بدهند، اما به خاطر ايران اسلامي ماندند، علي رغم امكانات كم و كشور ما را سربلند كردند، ‌عزت همه شان يك صلواتي ختم كنيد.
دركنگره‌ي شهدا حضرت آقا روي جنگ رواني دشمن خيلي توقف كردند و اين را توضيح دادند، فرمودند پايه‌هاي جنگ رواني اين است كه توان دشمن را مي‌آيند بزرگ جلوه مي‌دهند  القا مي‌كنند كه بايد شما بترسيد از آمريكا، ‌از انگليس از ناتو، و اسرائيل بايد بترسيد، نتيجه‌ي اين بزرگ نمايي و القاء ترس اين مي‌شود كه شما هم در عرصه‌ي نظامي عقب نشيني كنيد و هم در عرصه‌ي سياسي و فرهنگي متزلزل بشويد نتوانيد قاطع تصميم بگيريد، اما هنر امام راحل عظيم الشأن اين بود كه فرمود با همين توانايي‌هاي خودتان مي‌توانيد كارهاي بزرگ انجام بدهيد، و جمهوري اسلامي در اين 46 سال نشان داد اين را تمام قدرت مادي دنيا غرب و شرقش ببينيد، خواهران درجنگ 8 ساله هم غرب، هم شرق شوروي و آن اتحاد جماهيرش، آمريكا اعراب منطقه اتحاديه‌ي اروپا، ناتو همه يك طرف بودند اما جمهوري اسلامي يك طرف، شما مردم كاري كرديد همه‌ي آن جبهه‌ي باطل شكست خوردند، الان هم همينطوره، الان هم دارند القا مي‌كنند كه اگر جمهوري اسلامي بخواهد پاسخ بدهد به اسرائيل، اسرائيل چكار مي‌كند؟ ناتو چكار مي‌كند؟ رهبر معظم هر زماني كه صلاح بدانند مصالح عالي كشور و عالي اسلام را امروز رهبر معظم تعيين مي‌كنند، هر زماني كه رهبر معظم صلاح بدانند با توكل بر خداي متعال، خداي قادر متعال كه تمام جنود، جنود اوست، شن‌هاي طبس جنود او بودند، و همينطور با توانمندي‌هاي داخلي خودمان و بازوان جمهوري اسلامي از جمله حزب الله، يمن مقتدر، حشد الشعبي، انشالله در آن لحظه‌ي موعود كاري خواهيم كرد كه تمام آن سناي آمريكا كه 80 باركف زدند براي نتانياهو همه آنها بگويندكاش دست تو شَل بود اي نتانياهو، مرگ بر اسرائيل
آخرين عرضم كودتاي 28 مرداد است،
‌آقاي مصدق، اينهاي عبرتهاي اين كودتاست، آقاي مصدق براي اينكه از شرّ انگليسي‌ها خلاص شود آمد اعتماد كرد به آمريكا، نتيجه اش چيشد؟ همان آمريكا آمد با انگليس همدست شد و مصدق را بركناركردند، ‌اين نتيجه‌ي اعتماد به آمريكاست،
دولتها بايد دولتهاي مختلف، حواسشون جمع باشد، اصلا آمريكا قابل اعتماد نيست، در زمان بوش پدر، آمريكايي‌ها گفتند در لبنان اسير داشتند گروگان داشتند، بوش پدرآمد سخنراني كرد، گفت كه آمريكا وقتي حرف مي‌زند چه شفاهي چه مكتوب، حرفش حرف است ما يك دولت بزرگ هستيم، حُسن نيت نشان بدهيد تا ما هم نشان بدهيم، ‌دولت وقت جمهوري اسلامي با نفوذي كه درحزب الله داشت گروگانهاي آمريكايي را آزاد كردند، چند روز بعد نماينده‌ي آمريكا آمد در ايران با وقاحت گفت هيچ خبري از حسن نيت نيست، اصلا آمريكا قابل اعتماد نيست، اين اولين عبرت
عبرت دوم ماجراي 28 مرداد اين است كه نيروهاي ملّي آمدند فقط اكتفا كردند به مليت، صرف ملي گرايي، اين اشتباه فاحش ملي گرايان بود، فدائيان عزيز اسلام را، نواب شهيد را اينها را كنار گذاشتند، اين عدم توجه به نيروهاي مؤمن اين نتيجه را به دنبال مي‌آورد
و عبرت سوم اين است كه افق ديد امام راحل عظيم الشأن را بدانيم، ‌در آن ماجرا بزرگان چه ملّي و سياسي و چه ديني ما افق ديدشان اين نبود كه رأس حرم و شاه را كنار بزنند، به فكر يك اصلاحات جزئي بودند اين امام راحل عظيم الشأن بود كه با آن بصيرت بي نظير الهي تشخيص دادند شاه بايد از بين برود، هيچ كوتاه هم  نيامدند و خداي متعال  هم او را كمك كرد
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ‏
إِنَّا أَعْطَيْناكَ الْكَوْثَرَ (1)فَصَلِّ لِرَبِّكَ وَ انْحَرْ (2)إِنَّ شانِئَكَ هُوَ الْأَبْتَرُ (3)
 اللهم عجل لوليك الفرج

برچسب ها
کاشان - خیابان شهید بهشتی - کوچه جمال آباد - دفتر نماینده مقام معظم رهبری و امام جمعه کاشان - کدپستی: ۸۷۱۴۶۷۸۳۸۹
تلفن: ۵۵۷۸۱۸۱ - ۵۵۷۸۸۸۸ - ۵۵۷۲۲۴۴ (۰۳۱)
نمابر: ۵۵۷۸۱۸۲ (۰۳۱)
© کلیه حقوق مادی و معنوی برای پایگاه اطلاع رسانی سفیر ولایت محفوظ است. استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.