/
صفحه اصلی
/
خبرخوان
/
ارتباط با ما
/
¤ ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱ آذر
تاریخ ارسال:۱۴۰۳ جمعه ۲۳ شهريور
چاپ خبر
خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه کاشان به امامت حجت الاسلام والمسلمین حسینی (نماز جمعه ۱۴۰۳/۶/۲۳) خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه کاشان به امامت حجت الاسلام والمسلمین حسینی (نماز جمعه ۱۴۰۳/۶/۲۳)
خطبه اول

خطبه دوم


سلام عليكم و رحمت الله
اعوذ بالله من الشيطان الرجيم
 بسم الله الرحمن الرحيم
الحمد و الثنا لله رب العالمين و صلي الله علي سيدنا و نبينا ابي القاسم المصطفي محمد صلي الله عليه و‌آله وسلم و علي اهل بيته الطيبين الطاهرين سِيَّمَا بَقِيَّةُ اللَّهِ في الْأَرَضِينَ وَلعْنَة الله عَلي أَعْدَائِهِمْ أَجْمَعِينَ، الی يَوْمِ الدِّينِ
در صد و بيست و يكمين خطبه در كاشان مكرم، خود و شما برادران و خواهران بزرگوار را به رعايت تقواي الهي سفارش مي‌كنم،
اوصيكم و نفسي بتقوي الله
مصداقاً مي‌رويم محضردعاي مكارم الاخلاق، دعاي 20 صحيفه عبارت 65
وَ لَا تَفْتِنِّي خدايا من را امتحان نكن
 بِالاسْتِعَانَةِ بِغَيْرِكَ كه از ديگران، از غير تو كمك بگيرم
إِذَا اضْطُرِرْتُ،  وقتي كه مضطر و بيچاره شدم
عبارت مرحوم سيد علي خان كبير در رياض السالكين، ‌در رابطه با لَا تَفْتِنِّي اين است مي‌فرمايد:
اين فتنه دو تا معنا د ارد، ‌يك معنايش امتحان است لَا تَفْتِنِّي يعني خدايا من را امتحان نكن به اين امتحان
يك معناي فتنه، ‌يعني الضلال عن الحق، يعني من را از حق گمراه نكن، لَا تَفْتِنِّي يعني
لا تضلّني من را گمراه نكن يكي از مصاديق گمراهي، اين است، ‌آدم موقع اضطرار برود سراغ غير خدا، غير خدا،  اضطرار چيه؟
در سوره نمل آيه 62 مكرر اين آيه را من و شما مي‌خوانيم
أَمَّنْ يُجيبُ الْمُضْطَرَّ إِذا دَعاهُ وَ يَكْشِفُ السُّوءَ   
چه كسي است كه اجابت مي‌كند دعاي مضطرّ را؟ وقتي كه او مي‌خواند خدا را؟
اضطرار از ماده ضرر است، ضرر يعني زيان، وقتي مي‌رود به باب افتعال يعني حالت ناگزيري، ‌بيچارگي و بحراني براي انسان پيش بيايد، اين را مي‌گويند اضطرار،
خيلي چيزها ممكن است به معناي اضطرار باشد، ‌انسان در اضطرار مالي قرار بگيرد
در اضطرار غذايي قرار بگيرد در يك بياباني نه آب دارد، ‌نه غذا دارد، هيچ راه تماسي هم ندارد، همه‌ي اينها مصداق اضطرار هست. اضطرار جاني و امنيتي پيدا مي‌كند، ‌اما مهمترين اضطرار، در ذيل اين آيه معنا شده، عبارت است از اين كه انسان امام معصومش پيشش نباشد. اين آن اضطرار حقيقي است، لذا مضطر مي‌شود خود امام زمان، خليفه‌ي خدا يا آن مردمي كه طالب آن امام زمان هستند، چه كسي جواب مي‌دهد مضطر را، يعني امام زمان را و اين مردم طالب امام زمان را، و
 وَ يَكْشِفُ السُّوءَ و آن سوء را ازشان برطرف مي‌كند ادامه‌ي آيه مي‌فرمايد
 وَ يَجْعَلُكُمْ خُلَفاءَ الْأَرْضِ وشما را خليفه قرار بدهد اين وَ يَجْعَلُكُمْ خُلَفاءَ الْأَرْضِ نشان مي‌دهد آن اضطرار نبودن اين خليفة‌الله است، خواب
پس توصيه به تقوا اين شد كه انسان مي‌گويد خدا آن زماني كه من اضطرار دارم، خصوصاً اين اضطرار، نبودن امام معصوم، استعانت از غير تو نداشته باشم، يعني سراغ دشمنان تو نروم، دستم را جلو آمريكا و انگليس خبيث و اسرائيل دراز نكنم، اين توصيه به تقواي خطبه‌ي اول
محضر قرآن بوديم، رسديم به آيه 103 سوره‌ي مباركه بقره
وَ لَوْ أَنَّهُمْ اگر يهودي‌ها
 آمَنُوا ايمان مي‌آوردند
 وَ اتَّقَوْا تقواي الهي را پيشه مي‌كردند
 لَمَثُوبَةٌ مِنْ عِنْدِ اللَّهِ ثوابي كه از ناحيه‌ي الهي به آنها مي‌رسيد
خَيْرٌ برايشان بهتر بود
 لَوْ كانُوا يَعْلَمُونَ (103) اگر مي‌دانستند
دو سه نكته ذيل اين آيه‌ي شريفه محضرتان عرض كنم
اولاً فرمود آمَنُوا وَ اتَّقَوْا
مرحوم علامه در الميزان در جلد1 صحه 236 مي‌فرمايد آمَنُوا آن حالت اعتقادي را مي‌گويند مرحله اعتقاد است، من ايمان و اعتقاد داشته باشم به خداي متعال، وَ اتَّقَوْا مرحله‌ي اعتقاد نيست، مرحله‌ي عمل است، اگر اين يهودي‌ها ايمان مي‌آوردند وَ اتَّقَوْا و تقواي الهي را در مرحله‌ي عمل انجام مي‌دادند، به تعبير ايشان اتبعوا الإيمان و التقوى‏، ‌از آن ايمان اعتقاديشان و تقوا تبعيت مي‌كردند، ‌به جاي اينكه بروند دنبال سحر و شياطين، آن ثواب الهي برايشان خير بود، بهترين بود، ادامه‌ي فرمايش مرحوم علامه اين است،
 فاليهود آمنوا اين يهودي‌ها ايمان آوردند به خدا و پيامبرشان، اما
و لكن لما لم يتقوا اين ايمان به مرحله تقوا و عمل نرسيد
و لم يرعوا محارم الله، محارم الهي را، حرمتهاي الهي را، حدود الهي را اينها رعايت نكردند
لم يعبأ بإيمانهم ديگر آن ايمانشان را هم خدا بهشان توجهي نكرد
پس ايمان منهاي تقوا صرف اعتقاد بدون عمل و تقوا مرحوم علامه مي‌فرمايد لم يعبأ اصل امورد اعتنا قرار نمي‌گيرد.
پس اين نكته‌ي اول ايمان بايدكنارش تقوا و عمل باشد.
نكته‌ي دوم
لَمَثُوبَةٌ مِنْ عِنْدِ اللَّهِ، ‌مَثُوبَةٌ يعني چي؟
اصلش ازماده‌ي ثوب است، ث سه نقطه واو، ب، معناي ثوب چيه؟
اصل لغت ثوب، به معناي رجوع است، بازگشت است، چرا به ثواب، به پادش اعمال مي‌گويند ثواب، به جزاي اعمال مي‌گويند ثواب، براي چي به آن مي‌گويند ثواب؟
چون جزاي عمل انسان به خود انسان رجوع مي‌كند، لذا بهش گفتند ثواب، ‌ثواب اصلش يعني رجوع كردن، ‌پاداش كار شما به شما رجوع مي‌كند، لذا بهش مي‌گويند ثواب
كار بدي يك بدكار هم به خود او رجوع مي‌كند، به آن هم مي‌گويند مثوبه، نكته‌ي بعدي ذيل اين آيه اين است، مثوبه هم براي كارهاي خوب اطلاق مي‌شود و هم براي كارهاي بد، ‌در خود قرآن،
مثلا در عذاب سوره‌ي مائه آيه 60 مي‌فرمايد:
قُلْ هَلْ أُنَبِّئُكُمْ بِشَرٍّ مِنْ ذلِكَ آيا من بدتر از اين را به تو خبر بدهم؟
مَثُوبَةً عِنْدَ اللَّهِ از نظر عذاب، نزد خدا
مَنْ لَعَنَهُ اللَّهُ كسي كه خدا لعنتش كند، خوب ببينيد اينجا مثوبه ذكر شده اما معناي پاداش نيست به معناي عقاب است پس مثوبه يعني بازگشت آن عمل به انسان، رجوع به انسان، هم در بدي ذكر شده مثوبه، هم درخوبي، اين آيه‌ي 103 بقره مي‌فرمايد مثوبه يعني پاداش خير، ‌پاداش خوبي، بعد مفسرين ما دقتي كردند، مي‌فرمايند كه خدا فرمود مثوبه، نفرمود المثوبه يعني نكره هست، معرفه نيست، مشخص نيست، نامشخص ذكر كرده، اين دليل بر اين است كه اينجا منظور يك پاداش است،
مثوبه نكره كه آمده دلالت بر وحدت آن پاداش دارد يك پاداش، تنوين دارد، ‌مثوبةٌ اين تنوين دلالت بر تفخيم و عظمت ان پاداش دارد،
اي يهودي‌ها اگرتقواي الهي را دركنار ايمان اعتقادي رعايت مي‌كرديد، يك پاداش الهي اگر مي‌گرفتيد برايتان بهتر بود از تمام عمرتان كه به سحر گذشت، ‌يك پاداش،
 اي مؤمنين، خواهران و برادران، توضيح بيشترش اين است ثوابهاي آخرتي، اصلا با اين پاداش‌هاي دنيوي قابل مقايسه نيست، عقاب اخروي هم با عذابهاي اينجا اصلا قابل مقايسه نيست،
 آيت الله جوادي درذيل همين آيه در تسنيم، جلد5 صفحه‌ي 722 مي‌فرمايد يك ميوه را شما درنظر بگيريد ميوه دنيا، اين ميوه‌ي دنيا حالا سيب باشد، پرتقال باشد، ‌هرچي كه باشد بذري را كشاورز در زمين كاشته شده درخت اين درخت ثمر داده شده ميوه، اين ميوه ازخاك است، دقت كرديد، ميوه‌ي دنيايي از خاك است، ‌اما ميوه‌ي اخرتي چيه/ شما انشاءالله از بهشت برزخي و بعد بهشت اخروي آنجا هم براي شما ميوه مي‌‌آورند، اما ميوه‌ي بهشت برزخ و آخرت از خاك نيست، از عمل صالح شماست، از نماز جمعه‌اي است كه شما شركت كردي، از ايمان شماست، از اعمال صالح شما ميوه تبديل مي‌شود،
 لذا نه عذاب اخروي قابل مقايسه است نه پاداش اخروي،
من يك مثال قرآني و روايي برايتان بزنم و عرض اين خطبه من تمام
در جهنم به اين نتانياهوي خبيث و بايدن و ترامپ قاتل سردار سليماني درقرآن مي‌فرمايد
 سوره‌ي غاشيه طعامشون ضَريع‏ است، ‌صاد ضاد،  ضريع،
يا درسوره‌ي واقعه ‌آيه 52 مي‌فرمايد طعامشان زقوم است، زَقُّوم‏
‌يا درسوره‌ي حاقه آيه 36 مي‌فرمايد نوشيدني آنها غِسْلينٍ است
خوب حالا ببينيد روايت داريم در ماده‌ي جهنم در ميزان الحكمه آمده
پيامبر اكرم اگر از اين غسلين كه نوشيدني اهل جهنم است، يك دلو، يك سطل ريخته شود در مشرق زمين محل طلوع آفتاب، مشرق، جمجمه‌ي افراد در مغرب زمين بجوش مي‌آيد،
وَ لَوْ أَنَّ دَلْواً صُبَّ مِنْ غِسْلِينٍ فِي مَطْلَعِ الشَّمْسِ در محل طلوع خورشيد يك دلو غسلين نوشيدني جهنمي‌ها بريزد
لَغَلَتْبه غل در مي‌آيد
مِنْهُ از آن دلو
جَمَاجِمُ جمجمه‌هاي
 مَنْ فِي مَغْرِبِهَا، كساني كه در مغرب كره زمين هستند
اين نوشيدني اهل جهنم است،
شما نه، ‌شما اهل تقوا هستيد، اين مال آن خبيثهايي است كه با ائمه در افتادند و امروز هم با حكومت اسلامي ما در افتادند، آن ضريع كه غذاي جهنمي‌ها بود، امام صادق عليه السلام فرمود:
انقدر آن غذا بدبو هست كه اگر يك قطره‌ي آن غذاب بد بو در غذا و نوشيدني اهل زمين بيفتد، يك قطره‌اش، انقدر بد بوست كه تمام اهل دنيا از بوي بد آن مي‌ميرند  
لَوْ أَنَّ قَطْرَةً مِنَ الضَّرِيعِ قَطَرَتْ بيفتد
فِي شَرَابِ أَهْلِ الدُّنْيَا- در نوشيدني اهل دنيا
لَمَاتَ أَهْلُهَا مي‌ميرند اهل زمين
مِنْ نَتْنِهَا- از بوي تعفن آن
خواب ببينيد اصلا قابل مقايسه با اين چيزهايي كه ما در دنيا مي‌بينيم نيست
نعمتهاي بهشتي هم همينطور است
الان لباسهايي كه به هر حال گرانترين لباس دنيا را شما در نظر بگيريد ولي لباس آخرتي را، در روايت داريم خواهران و برادران شما كه اهل تقوا هستيد اهل عمل صالح هستيد، اهل مراقبت هستيد، خداي متعال يكي از هديه‌هاي به مؤمنين لباس بهشتي است
مي‌فرمايد يك لباس بهشتي را اگر بياروند، همين آسماني كه ستاره‌هاش را مي‌بينيم فقط اين لباس را باز كنند، انقدر زيباست كه تمام اهل دنيا با ديدن آن لباس مدهوش و بي هوش مي‌شوند، نه عذابها و نه پاداش‌ها اصلا قابل مقايسه با دنيا نيست.  
خدايا در اضطرارها ما را به غير خودت واگذار نفرما
ما را در كنار ايمان، اهل تقوا قرار بده
ما را از ثواب عندالله بهره‌مند بفرما
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ‏
إِنَّا أَعْطَيْناكَ الْكَوْثَرَ (1)فَصَلِّ لِرَبِّكَ وَ انْحَرْ (2)إِنَّ شانِئَكَ هُوَ الْأَبْتَرُ (3)
 
خطبه‌ي دوم
بسم الله الرحمن الرحيم
الحمد و الثناء لله رب العالمين وصلي الله علي سيدنا و نبينا ابي القاسم المصطفي محمد اللهم صل علي علي اميرالمؤمنين و صل علي الصديقه الطاهره فاطمه الزكيه حبيبت حبيبك  ونبيك و صل علي الحسن و الحسين سيدي شباب اهل الجنه و علي علي ابن الحسين زين‌العابدين و محمد بن علي الباقر و جعفر بن محمد الصادق و موسي ابن جعفر الكاظم و علي ابن موسي الرضا و محمد ابن علي الجواد و علي ابن محمد الهادي و الحسن ابن علي الزكي العسكري اللهم صل علي حجه ابن الحسن المهدي القائمَ المنتظر،
درروز نهم ربيع الاول همه‌ي خواهران و برادران با توجه دعاي سلامتي مولامون را بخوانيم
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ‏
اللَّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَهِ بنِ الحَسَن صَلَواتُکَ علَیهِ و عَلی آبائِهِ فی هَذِهِ السَّاعَهِ وَ فی کُلِّ سَاعَهٍ وَلِیّاً وَ حَافِظاً وَ قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْناً حَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَ تُمَتعَهُ فیهَا طَوِیلا
شادي روح حضرت امام و همه‌ي شهدا، گذشتگانمان، مفاخر منطقه‌ي كاشان، شهداي عزيز استان اصفهان و 1800 شهيد شهرستان كاشان، سلامتي رهبر عزيزمان صلواتي اهدا بفرماييد.
اوصيكم و نفسي بتقوي الله
برادران و خواهران، آقا پسرها، دختر خانمها، خود و شما را به رعايت بيشتر تقواي الهي سفارش مي‌كنم،
مصداقا مي‌رويم محضر نهج‌البلاغه حكمت 65
فَقْدُ الْأَحِبَّةِ غُرْبَة از دست دادن دوست براي انسان غربت مي‌آورد، تنهايي مي‌آورد اين فرمايش اميرالمؤمنين است در حكمت 65
مرحوم مغنيه در شرح اين عبارت در تفسير في ضلال جلد4 صفحه 253 مي‌فرمايد دو تا مؤمن كه همديگر را دوست دارند دو تا برادر ايماني، دو تا خواهر، اينها يك تعاقد و وابستگي روحي بينشان ايجاد مي‌شود روحشان با هم علقه پيدا مي‌كند
 الحب بين اثنين صورة من صور التعامل و التعاقد بين الارواح
 محبت يك پيوند روحي به وجود مي‌آ‌ورد و اين كه پيامبر عظيم الشأن فرمود
«إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ» پيامبر اكرم مايلند كه يك روح اجتماعي بين تمام مؤمنين ايجاد شود، در نامه‌ي 31 نهج البلاغه هم حضرت امير عليه السلام به فرزند دلبندشان امام مجتبي عليه السلام شبيه اين را دارند مي‌فرمايند
الْغَرِيبُ مَنْ لَيْسَ لَهُ حَبِيب‏ غريب آن كسي است كه دوست نداشته باشد،
يك بياني هم جناب ابن ابي الحديد سني معتزلي دارد مي‌گويد كه     
 أسرة المرء والداه ‏ خانواده يك انسان اول پدر و مادرش هستند بعد مي‌شوند همسر و بچه‌ها  
و إذا وَليا عن المرء يوما  اگر اين پدرو مادر زن و بچه، از اين فرد اغراض كنند، رويشان برگردانند        
فهو في الناس او در بين مردم است اما
أجنبيٌ غريبٌ‏ تنهاست.
با اين توضيح ايشان معناي غريب الغربا امام رضا هم واضح مي‌شود.
امام رضا درست است در مشهد زائر دارد، اما او را از پيامبر اكرم مأمون جدا كرد، از پيامبر عظيم الشأن جدا كرد،
 پس توصيه‌ي به تقواي خطبه‌ي دوم اين است كه
دوست خوب را حفظ كنيم، با اندك بهانه‌اي دوستان خوب را از دست ندهيم،
 اين توصيه‌ي به تقواي خطبه دوم
اما مناسبتهاي سياسي و اجتماعي
اولين مناسبت در هفته گذشته به لطف خدا در همين مكان ميزبان آيت الله اعرافي بوديم رياست محترم حوزه‌هاي علميه سراسر كشور لطف كردند برادران و خواهران طلبه تشريف آوردند و سال تحصيلي حوزه شروع شد.
يكي از مطالبي كه آيت الله اعرافي اينجا بيان كردند، گفتند حوزه علميه به لطف خدا شده بين المللي، از حدود 128 كشور در قم دارند تحصيل مي‌كنند و خود آيت الله اعرافي فرمود من به بيش از 100كشور دنيا سفركردم، بعضي از كشورهايي كه فرمود رفتم 15 هزار كيلومتر فاصله دارد با ايران، 15 هزاركيلومتر، مي‌گويد آنجا كه من رفتم درخيابان با اين لباس كه من حركت مي‌كردم با اين عمامه و با اين عبا و قبا، مردمي كه داخل مغازشون بود، كارشان را رها مي‌كردند مي‌آمدند به اين لباس احترام مي‌كردند چرا؟ چون نماد انقلاب اسلامي ايران است. ببينيد شما چه كرديدها، برادران وخواهران، ‌
خانواده شهدا و ايثارگر و جانباز و آزاده‌ي ما افتخار كنند به خودشان، ‌15 هزاركيلومتر آن طرف تر مي‌آيند به لباس نماد امام تبرك مي‌جويند، اين صدور انقلاب اسلامي است و روز به روز هم به لطف خداي متعال دارد بيشتر مي‌شود،
مناسبت ديگر هفته‌ي گذشته ما
 كنگره‌ي شهداي كارمند بود در ذيل كنگره‌ي 1800 شهيد كاشان كه 55 شهيد كارمند داريم ما
جناب سرداركفيل تشرف آوردند سخنراني كردند و كليپي هم از شهيد عزيز داروغه پخش شد كه ايشان گفت الگوي من در كارمندي شهيد رجايي است، شهيدرجايي، سفارش اكيد ايشان به همه‌ي كارمندان اين است
 اين پولي كه داريم مي‌گيريم حقوقي داريم مي‌گيريم بيت المال است، مواظب باشيم وجدان كاري كم نشود، براي مراجعه كننده كم نگذاريم، اگر مي‌شود امروز كارش انجام شود نگوييم برو فردا بيا اين بنده خدا از 50كيلومتري از 60 كيلومتري وقت گذاشته هزينه كرده آمده اينجا برادرم، خواهرم اگر امكان داردكارش امروز انجام شود، فرض كن اين شخص نزديكترين فرد به توست فاميل ترين به توست، محبوبترين فرد به توست، فرستاده‌ي امام زمان است، انسان، يك همچين حالتي را به هر مراجعه كننده اي داشته باشد
نكته‌ي بعدي در هفته آينده ما رويداد كميته‌ي علمي كنگره حضرت علي ابن باقر را داريم،
 چهارشنبه در دانشگاه كاشان،
 و5 شنبه درمشهد اردهال
 120 مقاله در رابطه با حضرت علي ابن باقر، ‌از ايران و خارج از كشور آمده 32 تا از اين مقاله‌ها برگزيده هستند انشاءالله كارهاي علمي در دانشگاه كاشان و بعد 5 شنبه ديگه دعوت عام هستيد همه‌ي شما درمشهد اردهال با سخنراني رياست محترم مجلس شوراي اسلامي
 يادمان نرود، حضرت علي ابن باقر منصوب و نصب شده‌ي امام باقرعليه السلام اند در سال 113،
و بعد سال 114 كه امام باقر عليه السلام شهيد شدند نامه‌ي امام صادق عليه السلام هم خبر شهادت پدر را دادند و هم تمديد فرمودند ماندن حضرت علي ابن باقر را، منصوب دو امام معصوم ما هستند.
نثار روح مطهر همه امام زادگانمان مخصوصا حضرت علي ابن باقر صلوات ختم كنيد.
مناسبت چهارم جناب شهريار بزرگداشت سيد محمدحسين شهريار است 27 شهريور67 ايشان به لقاء الهي پيوستند
لذا به عنوان روز شعر و ادب فارسي تعيين شده است، روز وفات مرحوم شهريار
 ايشان در حوادث مشروطيت بچه بودند پدر بزرگوارشان به خاطر آن حوادث مشروطيت ايشان را از تبريز مي‌برند به روستا و در آن حوادث روستا منظومه‌ي حيدر بابا توليد مي‌شود خاطراتش، ‌درسش را در دارالفنون تهران مي‌خواند، ‌در رشته طب بعد يك تحول دروني در ايشان به وجود مي‌آيد، يك مقطعي از زمان هم تبعيد بوده به مشهد، سال 310 تا 314 در مشهد تبعيد بوده ايشان متولد1285 و رحلتشان 1367 رهبر معظم انقلاب و مرحوم شهريار يك علاقه‌ي متقابلي داشتند، درخاطرات مرحوم شهريار خواندم ايشان تلويزيون خيلي كم مي‌ديد، آن چيزي كه از تلويزيون نگاه مي‌كرد يكي  سخنراني هاي مرحوم امام بود، يكي هم خطبه‌هاي نماز جمعه‌ي تهران كه رهبر معظم مي‌خواند و بعد نماز ايشان، خصوصا نماز رهبر معظم را خيلي ايشان اعتقاد داشت مي‌فرمود كه نماز حضرت آقا جشنواره اي از شيوايي هاست، اهلا من العسل است، رهبر معظم فرمودند كه عده‌اي شهريار را ملامت مي‌كردند كه تو چرا در رابطه با حوادث انقلاب شعر مي‌گويي؟
در رابطه با جبهه و رزمندگان شعر دارند
در رابطه با ماجراي حج خونين شعردارند،
 حوادث انقلاب 500 صفحه لااقل ايشان شعر دارند
 ملامت مي‌كردند، هجو مي‌كردند جناب شهريار را اما رهبر معظم فرمود مثل كوه ايستاد و مقاومت كرد يكي از اشعار ايشان وقتي كه سفرهاي خارجي رهبر معظم انقلاب به خارج بود ايشان اين اشعار را در رابطه با حضرت آقا سرودند
جهاد بود که شخص رئیس جمهوری
 صلای عشق به گوش جهانیان در داد
خطابه بود ولی دیکته‌ کردة جبریل
 که دل صدای خدا می‌شنفت از آن فریاد
غریو زینب کبری به خطبه چون طوفان
 خراب ساخته قصر یزید و ابن زیاد
يك صلواتي ختم كنيد
مناسبت پنجم هفته وحدت است
 ببينيد برادران و خواهران امام مراحل عظيم الشأن و رهبر معظم انقلاب فتواشون اين است نمادهاي اهل سنت را توهين نكنيم، همان اعتقادي كه من و شما به اميرالمومنين داريم، همان اعتقادي كه ما حضرت علي ابن ابيطالب داريم، آنها به نمادهاي خودشان دارند،
 از12 ربيع الاول تا17 ربيع الاول هفته وحدت است
من يكي دو تا ثمره‌ي وحدت را محضر شما بگويم
يكيش ماجراي تنباكو
ميرزاي شيرازي وقتي فتوا دادند كه اليوم استعمال توتون و تنباكو بأي نحو كان به هر نحوه‌اي كه باشد درحكم محاربه با امام زمان است برادران اهل سنت اين فتوا را تأييد كردند الان متن فتواي قاضي بزرگ ملا محمدكريم كردستان، نامه داد نوشت كه
بركافه‌ي مسلمانان خاص و عام مبرهن است كه فرقه‌ي تشيع از ذكور و اناث با فرقه سنت متحد بالذات هستند هر چند متغاير بالاعتبار لذا ما تابع فتواي ميرزاي شيرازي هستيم. اين اتحاد باعث شده كه شكست بخورد توطئه‌ي انگلستان،
ماجراي حشد الشعبي را در نظر بگيريد كه داعش شكست داد حاج قاسم، 130 هزار نفر نيروي حشد الشعبي بودند90 هزار شيعه 30 هزار برادران اهل سنت 7 هزار تركمن 3هزار مسيحي اين وحدت توانست تو دهن داعش بزند
دردفاع 8 ساله خودمان، ما 250 هزار شهيد داريم
 11 هزار شهيد از برادران اهل سنت بودند
189 شهيد طلبه‌ي سني ما داريم
حدودا ارقام استانهايشان هم ايني است كه من عرض مي‌كنم
4500 شهيدكردستان، اهل سنت دارند
3500 آذربايجان غربي
500 تا شهيد سيستان و بلوچستان از اهل سنت
450 شهيد سني در گلستان
200  تا در خراسان و
100 تا در هرمزگان
پس دفاع مقدس ما هم شهدا عجين بودند شعه و سني،
 اين يكي از ثمرات وحدت شيعه و سني
مناسبت ششم غزه و مقاومت است
اين روزايي كه الان من و شما هستيم خواهران و برادران 26 شهريوردرسال 1970 اصطلاحا مي‌گويند سپتامبر سياه، ‌كشتار آوارگان فلسطيني توسط ملك حسين اُردني در خاك اردن، اين آوراگان آمدند چند تا عمليات عليه اسرائيل انجام دادند ملك حسين، دستورداد آوارگان فلسطييني را درخاك اردن به خاك و خون بكشند بين 12 تا 15هزار نفر آواره فلسيني در اردن شهيد شدند. 26 شهريور1970
100 هزار آواره‌ي فلسطيني را هم اخراج كرد، گفت اردن نبايد محلي باشد كه به اسرائيل تعرض مي‌كند.
اينها درد جامعه‌ي اسلامي ما ست،
اما آنچه كه بشارت است اين است، علي رغم خيانتهاي اين سران كشورهاي اسلامي، اما مي‌بينيم در مناظره آقاي ترامپ با اين خانم هريس يك چيزي موجب اشتراك هر دوي اينهاست،
ترامپ به اين خانم مي‌گويد اين خانم هم به ترامپ مي‌گويد، مي‌گويد اگر رقيب راي بياورد ايران قوي‌تر مي‌شود و آمريكا و اسرائيل نابود مي‌شوند.
مناسبت هفتم
سفررياست محترم جمهور است به عراق، اين سفر را قرار بود آيت الله رئيسي انجام بدهند، از قبل پيش بيني شده بودديگه خداي متعال تقديرشان اين بود كه حضرت ‌آيت الله رئيسي با انشاءالله خود اميرالمؤمنين و خود امام حسين عليه السلام و ائمه‌ي كاظمين و سامرا و حضرت ابوالفضل ملاقات داشته باشند انشاءالله
اين سفر، سفر مهمي هست،
هم بحث حُسن همجواري است كه تأكيد رهبر معظم است، ‌حضرت آقا به تقويت روابط همسايگان جزو اولويت‌هاي راهبردي رهبر معظم است، لذا ما از آقاي رئيس جمهور ممنون هستيم،
هم بحث تبادل فرهنگي دارد،
و هم بحث اقتصادي دارد تسهيل تجارت الان ما 1000تا فرض كنيد كارخانه فرض كه داريم در اينجا يكي از مشكلات كارخانه‌داران ما همين مشكلات صادرات است، تسهيل روابط تجاري يكي از اهداف اين سفر آقاي رئيس جمهور است، لذا از بصره هم بازديد فرمودند كه پايتخت اقتصادي عراق هست
و هم مباحث امنيتي است كه مبارزه با تروريست و محدود كردن ضد انقلاب جزو اهداف اين سفر است و هم پيام تشكر رهبر عظيم الشأن انقلاب اسلامي را از هم مهمان نوازي مردم عراق و موكب داران و هم از استقامت مردم عراق از اين جهاد طولاني كه خسته نشدند به سمع و نظر مسئولان و مردم عراق رساندند دعا مي‌كنيم كه انشاءالله اين سفر براي دو ملت بلكه براي جهان اسلام سفري پر بركت باشد.
آخرين مناسبت 9 ربيع هست آغاز امامت امام زمان عليه السلام، در روايات ما خواهران و برادران، ديدم 9 ربيع به عنان عيد غديرثاني، عيد غدير دوم معرفي شده است، يعني همانطوركه در18 ذي حجه با نصب اميرالمؤمنين علي عليه السلام
الْيَوْمَ يَئِسَ الَّذِينَ كَفَرُوا كفار مأيوس شدند از اينكه اسلام را منحرف كنند با امامت امام زمان عليه السلام اين غدير ثانيا تجديد شد و بازهم
الْيَوْمَ يَئِسَ الَّذِينَ كَفَرُوا و همه‌ي مؤمنان در طول تاريخ اميدوارند كه ما صاحب داريم و شما امروز در دعاي ندبه اين عبارت را خوانديد
أَيْنَ السَّبَبُ الْمُتَّصِلُ بَيْنَ الْأَرْضِ وَ السَّمَاءِ، كجاست آن امامي كه بين زمين و ‌آسمان اتصال ايجاد مي‌كند؟
أَيْنَ صَاحِبُ يَوْمِ الْفَتْحِ كجاست آن امامي كه صاحب روز فتح و پيروزي است؟
وَ نَاشِرُ رَايَةِ الْهُدَى،  منتشر مي‌كند پرچم هدايت را در سراسر عالم
بعد آخر دعاي ندبه من و شماي منتظر دعا مي‌كنيم
اللَّهُمَّ وَ أَقِمْ بِهِ الْحَقَّ حق را به وسيله او اقامه كن
 وَ أَدْحِضْ بِهِ الْبَاطِلَ و باطل را به وسيله‌ي او نابود كن
حكايتي را سريع محضرتان عرض مي‌كنم كه بدانيد امام زمان عليه السلام كه الان خُدام افتخاري جمكران هم دربين ما هستند و پرچم متبرك جمكران را هم بين ما آوردند و ازشان ممنون هستيم امام زمان ما را واقعا فراموش نكرده است چه در مسائل علمي، چه در همه‌ي اضطرارهاي فردي يا اضطرارهاي بزرگ كشور كه دست رهبر معظم انقلاب را بايد امام زمان عليه السلام بگيرند
3تا اسم را به ذهن بسپاريد
1-     آيت الله آشيخ عبد النبي اراكي
2-    مرحوم آسيد ابوالحسن اصفهاني
3-    مرحوم آيت الله لنگرودي
آيت الله حاج شيخ عبدالنبي اراكي، ‌قبر مطهرشان قم است، ‌پايين پاي مرحوم آشيخ عبدالكريم حائري است
حكايت را شنيديد محضرتان تكرار مي‌كنم،
بعد از اينكه اسيد ابوالحسن اصفهاني، مرجع تقليد بود زماني كه آيت الله بهجت يك طلبه‌ي جوان بود، آسيد ابوالحسن مرحوم مي‌شود مرحوم آشيخ عبدالنبي اراكي مي‌آيد ديدن ايت الله لنگرودي، ‌مي گويد آقاي لنگرودي، من يك خاطره مي‌خواهم برايت تعريف كنم از مرحوم آسيد ابوالحسن، گفت چيه؟
گفت واقعش يك روزي در نجف يك عارف اهل بيتي آمده بود هركسي مي‌رفت سراغش، حاجتي داشت ايشان نسخه مي‌داد يكي همسر مي‌خواست، يكي بچه مي‌خواست، ‌يكي هم شكل مالي داشت، من رفتم پيش اين عارف اهل بيتي گفتم آقا شما نسخه‌اي داري كه من خدمت امام زمان برسم؟
گفت بله، نسخه مجرب هم دارم، اما نگفت چيه‌ها ولي اين مقدارش آمده، گفت اين ذكري كه به تو مي‌گويم مي‌روي در يك محوطه‌ي خلوت، ‌انجام مي‌دهي خاصيت اين ذكر اين است كه وقتي تمام شد اولين نفري كه ديدي خود حضرت صاحب است،
مرحوم شيخ عبدالنبي اراكي يه آيت الله است داردنقل مي‌كند مي‌گويد من رفتم اين ذكر را در يك جايي انجام دادم تمام كه شد يك آقايي آمد با من سلام كرد آقا سلام عليكم من هم ديدم از سادات است احترام مي‌كردم فرمودكه با من كاري داري، ‌گفتم نه من با شما كاري ندارم، براي باردوم حضرت فرمود شما من را صداكردي، گفت نه من شما را صدا نكردم، من منتظر يك آقاي بزرگي هستم، براي بار سوم حضرت فرمود كه اگر شما با من كاري نداري افراد زيادي هستند كه الان دارند من را صدا مي‌كنند من بايد به آنها برسم، آقاي اراكي مي‌گويد من هم غافل از همه جا گفتم نه بفرماييد به ان كارهاي ديگه تان برسيد، ‌ايشان حركت كرد مي‌گويد من يك دفعه به ذهنم آمد كه گفته بود اولين نفر خود حضرت است، سريع بلند شدم پشت سر ايشان خواهران، برادران يكي از عرض شود توانايي‌ها امام زمان طي الارض است يعني يك قدم بر مي‌دارد اما يك كيلومتر، ده كيلومتر زير پاي ايشان طي مي‌شود، و نمونه اش را هم در قرآن ما داريم.
مي گويد من مي‌ديدم حضرت دارد عادي راه مي‌رود، اما خيلي مسير از من جلو افتاد من نعلين‌ها را گذاشتم زير بغل به دو حركت كردم باز هم به حضرت نمي‌رسم، ‌از دورنشان كردم كه چند تا خيمه بود ديدم داخل كدام خيمه مي‌شود بعد ديگه با فاصله خستگي دركن رسيدم در خيمه در زدم، خادمي آمد دم در، گفتم من با اين آقايي كه الان رفت داخل خيمه كار دارم، ‌گفت اشكالي ندارد من بايد اذن بگيرم، رفت داخل اذن گرفت مي‌گويد آقا فرمود بفرماييد رفتم داخل ديدم حضرت صاحب روي تخت چوبي معمولي نشستند سلام كردم حضرت خيلي با مهرباني جواب دادند بعد من يك مدتي حضرت را نگاه مي‌كنم هر چي سؤال علمي كه داشتم از فقه مي‌خواستم بپرسم يادم رفت، يادم رفت، اين هم تصرف خود حضرت است گاهي يك چيز ديگري مي‌خواهند به ما ياد بدهند، بعد يك مدتي آقا را نگاه مي‌كردم ديدم وقت حضرت را من دارم مي‌گيرم گفتم آقا اجازه مي‌فرماييد مرخص شوم، فرمودند صاحب اختياري تا از دم درخيمه‌ي حضرت آمدم بيرون تمام سوالها يادم آمد، دوباره در زدم خادم آمد دم در گفتم من با آقا كار دارم سوالهام يادم آمد، خادم گفت آقا نيستند، من گفتم دروغ نگو همين الان من محضرشان بودم تا گفتم دروغ نگو، گفت شما فكر مي‌كني من اگر دروغ بگويم گناه كبيره انجام بدهم لايق درباني اين خيمه هستم؟ اين درس است، من اگر فكر دروغ به ذهنم بيايد لايق اينجا نيستم چه رسد به اينكه دروغ را بگويم آقاي اراكي گفت فهميدم اشتباه كردم گفتم آقا من استغفار مي‌كنم، ‌دست است مطلب حرف خوبي نزدم ولي و اقعا من سؤال علمي دارم مي‌توانم حضرت را ببينم حضرت نيست نمي‌داني آقا كيه، يكبار نشده از در بيايد، بعضي وقتها ديوار شكافته مي‌شود، بعضي وقتها سقف شكافته مي‌شود بعضي وقتها 20روز اينجا هست، بعضي وقتها سه روز اينجا نيست، الان آقا نيست تشريف بردند گفتم خوب وقتي آقا نيست چكار بايد با كنيم، فرمود نائبشان هست، گفتم مي‌توانم بروم محضر نائبشان گفت بايد اذن بگيرم، رفت اذن گرفت آمد گفت بفرماييد وارد شدم به خيمه ديدم كه دقيقا همان جايي كه امام زمان روي تخت نشسته بودندآيت الله العظمي آسيد ابوالحسن اصفهاني نشستند، سلام كردم با لهجه‌ي شيرين اصفهاني جواب داد حال شما چطورست، ‌سؤالها را يكي يكي پرسيدم
 اولين سوال فرمود بحار جلد 41 صفحه 10 سوال دوم وسائل جلد 5 صفحه 20، سوال سوم رياض فلان
 مي‌گويد من اين جوابها را كه گرفتم خداحافطي كردم با مرحوم آسيد ابوالحسن آمدم بيرون شيطان آمد سراغ من واقعا آسيد ابوالحسن بود يا كسي شبيهش بود گفتم خواب كاري ندارد الان مي‌روم نجف درب خانه آسيد ابوالحسن رفتم در زدم آسيد ابوالحسن دوباره با همان لهجه‌ي شيرين اصفهاني سلام و عليك سوال اول دقيقا همان جواب، سوال دوم همان جواب، سوال سوم همان جواب، بعد فرمود كه خوب حالا مرا امتحان هم كردي؟
 از اين حكايت مي‌خواهم اين استفاده را بكنم برادران و خواهران افتخار كنيد به اين كه رساله‌ي عمليه را داري از مراجع تقليد مي‌گيريد مقلد مراجع تقليد مقلد رهبر معظم انقلاب هستيد تمام مراجع نائب عام امام زمان‌اند، حالا رهبر معظم انقلاب علاوه بر مسائل رساله‌ي عمليه فردي نيابت را در مسائل سياسي و اجتماع و قضا هم دارند ازطرف امام زمان نائب عام.
و دوم اگر مي‌خواهيم من و شما هم به امام زمان نزديك باشيم در روز نهم ربيع به امام زمان قول بدهيم مثل آن خادم و دربان نه فقط گناه كبيره انجام ندهيم گناه صغيره انجام ندهيم بلكه مراقبت و تقوا را به حدي برسانيم كه حتي فكر گناه هم در ذهن ما نيايد
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ‏
قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ (1)اللَّهُ الصَّمَدُ (2)لَمْ يَلِدْ وَ لَمْ يُولَدْ (3)وَ لَمْ يَكُنْ لَهُ كُفُواً أَحَدٌ (4)
اللهم عجل لوليك الفرج

برچسب ها
کاشان - خیابان شهید بهشتی - کوچه جمال آباد - دفتر نماینده مقام معظم رهبری و امام جمعه کاشان - کدپستی: ۸۷۱۴۶۷۸۳۸۹
تلفن: ۵۵۷۸۱۸۱ - ۵۵۷۸۸۸۸ - ۵۵۷۲۲۴۴ (۰۳۱)
نمابر: ۵۵۷۸۱۸۲ (۰۳۱)
© کلیه حقوق مادی و معنوی برای پایگاه اطلاع رسانی سفیر ولایت محفوظ است. استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.