/
صفحه اصلی
/
خبرخوان
/
ارتباط با ما
/
¤ ۱۴۰۴ جمعه ۲ فروردين
تاریخ ارسال:۱۴۰۳ جمعه ۷ دي
چاپ خبر
خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه کاشان به امامت حجت الاسلام والمسلمین حسینی مورخ هفتم دی خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه کاشان به امامت حجت الاسلام والمسلمین حسینی مورخ هفتم دی
خطبه اول

خطبه دوم

سلام عليكم و رحمت الله
اعوذ بالله من الشيطان الرجيم
 بسم الله الرحمن الرحيم
الحمد و الثناء لله رب العالمين و صلي الله علي سيدنا و نبينا ابي القاسم المصطفي محمد صلي الله عليه و آله و سلم و علي اهل بيته الطيبين الطاهرين سيما بقية الله في الارضين و لعنة الله علي اعدائهم اجمعين الي يوم الدين
در صد و سي و چهارمين خطبه در كاشان مكرم‌، كه حدوداً 1000 روز است، مزاحم شما برادران و خواهران هستيم،‌ خود و شما را به رعايت بيشتر تقوا سفارش مي‌كنم‌،‌
 اوصيكم و نفسي بتقوي الله
مصداقاً محضر دعاي مكارم هستيم، دعاي 20  عبارت 78
وَ وَفِّقْنِي لِلَّتِي هِيَ أَزْكَى، خدايا من را توفيق بده موفق ام كن به  آني كه أَزْكَى هست
أَزْكَى يعني چي؟
مرحوم سيد علي خان، سه تا معنا براي أَزْكَى آورده‌اند،
1- يكي مي‌فرمايد كه يعني آني كه رشدش بيشتر  است ان ماها
2- مي‌فرمايد معنايش اين است كه آني كه از همه پاكتر است اطهرها
3- آني كه از همه بهتر است، اصلحها
نمونه قرآني‌اش هم مثال مي‌زنند، مثلاً درسوره‌ي كهف آيه 80 وقتي كه حضرت خضر مأمور شد آن فرزند آن شخص را پدر و مادرش مؤمن بودند و خودش مؤمن نبود، و خوف اين بود كه ايمان پدر و مادر را از بين ببرد، حضرت خضر مأمور شد مثل عزرائيل جان او را بگيرد، بعد خدا مي‌فرمايد بدل او كسي را داديم خَيْراً مِنْهُ زَكاةً كسي كه از او اصلح بود مرحوم شبّر مي‌فرمايد ابدل الله اعلي خدا به جاي او بدل كرد به اين پدر و مادر داد جارية دختري را كه فَولدت از او متولد شد سبعين نبيّا 70 پيامبر در طول زمان
 پس يك معناي ازكي يعني اصلح
يك معناي ازكي يعني اطيب، اطهر پاكيزه‌تر، پاك‌تر، باز درسوره كهف آيه 19 آمده وقتي اصحاب كهف بعد  از 300 سال به امر خدا بيدار شدند يك سكه‌اي داشتند دادند به يكي از آنها گفتند برو طعام تهيه كن
 فَلْيَنْظُرْ أَيُّها أَزْكى‏ طَعاماً  اين ازكي با آن  زكات فرق دارد
 در  آيه 80 به معناي صلاحيت بود
 در اينجا مرحوم علامه‌ي طباطبايي در الميزان مي‌فرمايد: اين  به معناي اطيب است پاكيزه‌ترين غذا
مفسرين ذيل همين آيه تصريح مي‌كنند مي‌فرمايند مؤمن وقتي مي‌خواهد خريد كند حالا حبوبات باشد ميوه باشد، گوشت باشد نان باشد هر چي مي‌خواهد بخرد دنبال اين است كه كجا طيب، پاكيزه، حلال اين فروشنده لااقل اگر بتواند آدم تشخيص بدهد كه اهل خمس است، اهل زكات است، اهل حساب سال است با خيال راحت از او خريد مي‌كند عموم مردم متدين‌اند ولي به هر حال در واجبات مالي بعضي موفق نيستند اين توصيه به تقوا
خدايا من را موفق كن به آن كاري كه به آن سيره‌اي كه به آن كردار و روشي كه از همه ازكي هست
ثوابش بيشتر، طيب و طاهرتر و با صلاح بيشتر، اما
محضر قرآن آيه 116 بقره
وَ قالُوا گفتند اهل كتاب يا مشركين عرب
 اتَّخَذَ اللَّهُ وَلَداً   خدا ولد گرفته است، خدا بچه دارد،
سُبْحانَهُ  پاك و منزه است خدا
بَلْ لَهُ ما فِي السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ   هر چه كه در آسمان  و زمين است مِلك خداست چرا مي‌گوييد خدا فرزند دارد
كُلٌّ لَهُ قانِتُونَ (116) همه در قنوت نسبت به خدا هستند
خوب نكته‌ي اول چه كساني گفتند كه خدا فرزند دارد؟
لااقل سه دسته اين نسبت را به خداي متعال داده‌اند مرحوم شبّر درذيل آيه‌ي شريفه مي‌فرمايد
يهودي‌ها اين نسبت را داده‌اند
 مسيحي‌ها هم داده‌اند
مشركين عرب هم گفتند
مشركين عرب مي‌گفتند: الْمَلَائِكَةُ بَنَاتُ اللَّهِ فرشته‌ها دخترخدا هستند
يعهودي‌ها مي‌گفتند: عُزَيْرٌ ابْنُ اللَّهِ  پسر خداست
مسيحي‌ها مي‌گفتند:  ‏ الْمَسِيحُ ابْنُ اللَّهِ  
هر سه دسته مشرك اند و تهمت دارندبه خداي متعال مي‌زنند
 خدا مي‌فرمايد: سُبْحانَهُ اين سبحانه يعني چه؟
پس نكته‌ي اول چه كساني گفتند؟
نكته‌ي دوم سبحانه
 اين سبحانه، در روايات ما از جمله در تسنيم جلد6 صفحه 314 آمده، پيامبراكرم كه اصل حديث را آيت الله جوادي از سيوطي گرفته دُرّ المنصور سيوطي جلد 1 صفحه 269
 پيامبر اعظم فرمودند سبحان الله يعني تنزيه  الله من كل سوء خداي متعال را منزه بدانيم ببينيد برادران و خواهران وقتي مي‌گوييم سبحان  الله يعني چي؟
يعني آن خدايي كه من او را مي‌پرستم از هر نقصي، از هر سوءي از هربدي پاك و منزه است، اين مي‌شود سبحان الله
بعدحضرت امير عليه السلام  فرمودند اين سُبْحَانَ اللَّهِ قَالَ هُوَ تَعْظِيمُ جَلَالِ اللَّهِ، جلال و عظمت خدا را داريد بزرگ مي‌شماريد
وَ تَنْزِيهُهُ داري او را منزه مي‌داري
  عَمَّا از آنچه كه قَالَ فِيهِ كُلُّ مُشْرِكٍ هر مشركي نسبت ناروايي را دارد به خداي متعال نسبت مي‌دهد شما با گفتن سبحان الله مي‌گويي خداي من منزه است  از اين حرفهاي شما
بعد ثواب اين سبحان الله، چي است؟ حضرت امير عليه السلام فرمود
فَإِذَا قَالَهَا الْعَبْدُ   وقتي عبد بگويد سبحان الله
 صَلَّى عَلَيْهِ كُلُّ مَلَكٍ. تمام فرشتگان آسمان‌ها بر سبحان الله‌گو صلوات مي‌فرستند
درحديث ديگري حضرت امير عليه السلام فرمود اين سبحان الله كلمةٌ يك كلامي است
رَضِيَها اللَّه تعالى لنفسِه،  خدا اين ذكر را براي خودش پسنديده است
اين هم نكته‌ي دوم درعظمت اين سبحان الله
نكته‌ي سوم:
اين است كه هم در تسنيم آمده آيت الله جوادي، هم افتخاركاشان و جهان اسلام حاج آقاي قرائتي درتفسير نورشان آوردند،‌كه انسان به فرزند نياز دارد،
1-    به خاطر اينكه ميل به بقا داريم ما، دوست داريم ادامه داشته باشيم اين فرزند ما پسر ما، دختر ما نوه‌ي ما، نتييجه‌ي ما ادامه خودمان است، ادامه وجود خود ماست،
2-    انسان قدرتش محدود است، فرزند به تعبير امام سجاد عليه السلام در دعاي 26 كمك كار والدين است
3-    ما نياز به انس داريم همانطور كه درسوره يوسف آمده آيه 21
 أَكْرِمي‏ مَثْواهُ  آن وزير و بزرگ مصر وقتي يوسف را ازچاه گرفتند و خريدند و همسر خودش كه باردار نمي‌شد گفت جايگاه او را گرامي بدار،  
أَكْرِمي‏ مَثْواهُ عَسى‏ أَنْ يَنْفَعَنا    براي ما مفيد باشد
 أَوْ نَتَّخِذَهُ وَلَداً
پس انسان لا اقل به 3 دليل به فرزند نياز دارد
•    ميل به بقا
•    قدرتش كم است معاون ميخواهد
•    و نيازبه انس و محبت و عاطفه
خداي متعال منزه است از اين كمبودها، همه‌ي آسمان ها وزمين ملك خداست
نكته‌ي چهارم
استدلالي است كه مرحوم علامه طباطبايي در ذيل اين آيه آوردند مي‌فرمايند:
خداي متعال با 2 برهان باطل مي‌كند حرف اين كساني را كه  مي‌گويند خدا بچه  دارد، خدا فرزند دارد
يك برهانش اين است اگر كسي بگويد خدا فرزند دارد يعني جايز دانسته باشد، خدا كه به عنوان پدر هست موجودي باشد كه بدن او بتواند يك جزءش جدا بشود از او ولادتي صورت بگيرد، موجودٌ طبيعي بعض اجزاء وجوده يُفَصَّل از او  جدا بشود و اين خلاف صمد بودن خداي متعال است
يك برهان ديگه، مي‌فرمايد خدا پدر، مادر وقتي ميخواهند فرزندي به دنيا بيايد مقدماتي را تدريجا به كار مي‌گيرند اين نطفه در طول 9 ماه تدريجا مي‌شود فرزند، نياز به  تدريج دارد، اما خداي قادر متعال امرش با كن فيكون اصلا نيازي به زمان ندارد خداي متعال با امر كُن به وجود مي‌آيد  اين هم استدلال بعدي
نكته‌ي پاياني عرض من در اين آيه‌ي شريفه كلمه‌ي قنوت است
كُلٌّ لَهُ قانِتُونَ، قنوت يعني چه؟
مرحوم طبرسي در مجمع البيان مي‌فرمايد كه جلد 1 ، صفحه 192 مي‌فرمايد اصل قنوت  يعني دوام، قنوت يعني دوام، اما استعمال مي‌شود علي وجوهٍ بر چند تا معنا استعمال شده است
1-    به معناي اطاعت خدا كُلٌّ لَهُ قانِتُونَ همه موجودات قانت او هستند يعني مطيع خدا هستند
2-     به معناي نماز، قنوت به معناي نماز
ايشان مي‌فرمايد آن آيه شريفه  يا مَرْيَمُ اقْنُتي‏ لِرَبِّكِ  آن اقْنُتي مرحوم طبسي  در مجمع مي‌فرمايد نه يعني قنوت انجام بده، يعني نماز بخوان، اين هم معناي دوم
3-    معناي سوم قنوت مي‌فرمايد يعني قرائت نماز را در بعد از حمد سوره‌ي طولاني خواندن، طول القنوت مي‌فرمايد طولاني شدن قيام را مي‌گويند ايشان مي‌فرمايد آن روايتي كه داريم از پيامبر اكرم سؤال شد افضل نمازها كدام نماز است؟ فرمود آن نمازي كه قنوتش طولاني‌تر باشد  به معنا
 اي طول القيام يعني سوره‌ي طولاني‌تر بخواند بعد از حمد پس طول القيام معناي سوم
4-معناي چهارم به معناي دعا هست ‌آيه‌ي أَمَّنْ هُوَ قانِتٌ آناءَ اللَّيْلِ چه كسي است دردل شب اهل قنوت باشد؟ اينجا مي‌فرمايد اين قنوت يعني همان دعاء بعد از قرائت در نماز وتر
پس قنوت لااقل به چند معنا استعمال شده است در مقاييس اللغة مي‌فرمايد هر استقامت دردين يعني قنوت علامه مصطفوي در التحقيق مي‌گويد در قنوت دو تا قيد لحاظ شده
1-    اطاعت خدا
2-    اين اطاعت با خضوع باشد
پس كُلٌّ لَهُ قانِتُونَ يعني تمام آسمان و زمين و موجودات آن مطيع خداوند متعال هستند
فرمانبردار خدا هستند، خاضعانه، دارند خدا را اطاعت مي‌كنند
خدايا همه‌ي ما را اهل انجام كارها و كردار  أزْكي صالح‌ترين قرار بده
خدايا ما را اهل تسبيح و تنزيه خدا قرار بده
خدايا ما را اهل قنوت، اهل دعا، اهل طول قيام، اهل اطاعت خاضعانه خودقرار بده
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ
إِنَّا أَعْطَيْنَاكَ الْكَوْثَرَ‌‌،‌  فَصَلِّ لِرَبِّكَ وَانْحَرْ‌‌،‌  إِنَّ شَانِئَكَ هُوَ الْأَبْتَرُ
 
خطبه دوم
 بسم الله الرحمن الرحيم
الحمد و الثناء لله رب العالمين و صلي الله علي سيدنا و نبينا ابي القاسم المصطفي  محمد اللهم  صل علي علي اميرالمؤمنين و صل علي الصديقه الطاهره فاطمه الزكيه حبيبت حبيبك و نبيك و‌ صل علي الحسن و الحسين سيدي شباب اهل الجنه و علي علي ابن الحسين زين‌العابدين اللهم صل علي محمد بن علي الباقر و صل علي جعفر بن محمد الصادق و  موسي ابن جعفر الكاظم و علي ابن موسي الرضا المرتضي و محمد ابن علي الجواد و علي ابن محمد الهادي والحسن ابن علي الزكي العسكري اللهم صل علي حجة ابن الحسن المهدي القائم المنتظر‌،‌
اللَّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَهِ بنِ الحَسَن صَلَواتُکَ علَیهِ و عَلی آبائِهِ فی هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فی کُلِّ سَاعَةٍ وَلِیّاً وَ حَافِظاً وَ قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْناً حَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَ تُمَتعَهُ فیهَا طَوِیلا
شادي روح حضرت امام‌،‌ همه‌ي شهدا‌، گذشتگانمون، 24 هزار شهيد استان اصفهان، 1830 شهيد  شهرستان كاشان و شهداي عمليات كربلاي 4 همه‌شان را شاد كنيم و نيز براي سلامتي و نصرت رهبر عزيزمان‌،‌ توفيق بيشتر خودتان و همه‌ي شنوندگان عزيزمان با يك صلوات.
اوصيكم و نفسي بتقوي الله
برادران و خواهران، آقا پسرها، خانم دخترها،  خود و شما را به رعايت بيشتر تقواي الهي سفارش‌ مي‌كنم واجباتمان را انجام بدهيم كامل،‌ محرمات الهي را ترك كنيم كامل،
مصداقاً رسيديم به حكمت 78 نهج البلاغه شريف
مرحوم مغنيه در في ضلال جلد 4، صفحه 259، مي‌گويد پيشينه اين حكمت اين است
ان رجل شاميًّ   يك مرد شامي حارَبَ مع الامام عليه السلام في صفين
درجنگ با امام عليه السلام بود درجنگ صفين بعد از بازگشتش از جنگ صفين،‌ يك سوالي از اميرالمؤمنين پرسيد، گفت كه آيا  اين رفتن ما را به جنگ اهل شام براي صفين آيا جزو قضا و قدر الهي بود؟
أ كَانَ مَسِيرُنَا إِلَى اهل الشَّامِ بِقَضَاءٍ مِنَ اللَّهِ وَ قَدَرِهِ‏ حضرت فرمود بله
ما عَلَوْنَا تَلْعَةً هيچ قدمي برنمي داريم ما
وَ لَا هَبَطْنَا وَادِياً هيچ جا ما فرود نمي آييم   
 إِلَّا بِقَضَاءٍ مِنَ اللَّهِ وَ قَدَرٍ  مگر اينكه با قضا و قدر خداست
تا حضرت اين جمله را فرمود اينها در نهج البلاغه نيامده
تا اين جمله حضرت مولا فرمود، اين مرد شامي گفت كه پس به نظرمن ما فَمَا أَرَى لِي مِنَ الْأَجْرِ شَيْئاً پس ما پاداشي نداريم، اين كارها همه اش با قضا و قدرالهي بوده است پاداش ديگه ما نداريم
حضرت فرمود مَه آرام باش،  
مه أيها الشيخ لقد عظم الله أجركم في مسيركم  خدا در قرآن فرموده كسي كه جهاد برود
  وَ فَضَّلَ اللَّهُ الْمُجاهِدِينَ اجر عظيم براي شما قرار داده است  
في مسيركم  در رفتتان و في مُنصَرفكم در بازگشتتان
لم تكونوا في شي‏ء من حالاتكم مكرهين‏ و لا إليها مضطرين شما در اين كارهايي كه انجام داديد آمدنتان به جبهه، شمشير زدنتان عليه معاويه‌ي ملعون و عمر و عاص و لشكرش شما مضطر را مجبور نبودي،
فقال السائل بعد دوباره سؤال كرد اين مرد شامي
 كيف و قد ساقنا القضا و القدر نه قضا و قدر ما را سوق داد ما را مجبور كرد كه ما بياييم به صفين پاداشي نداريم، حضرت امير عليه السلام از اينجا به بعدش ديگه در نهج البلاغه هست حكمت 78 حضرت فرمود
وَيْحَكَ  واي به حال تو
لَعَلَّكَ ظَنَنْتَ  تو فكر كردي قضا و قدريعني تو مجبور هستي اگرچنين بود بهشت و جهنمي به وجود نمي‌آمد با اجبار تو بر كار خوب، يا اجبار عاصي بر كار بد،
.... وَ سَقَطَ الْوَعْدُ وَ الْوَعِيدُ نه خدا به تو اختيار داده است امر و نهي و تكليف كرده است پيامبر فرستاده، كتاب فرستاده، تا خودت با اختيار خودت راه صحيح را انتخاب كني و مأجور باشي عند الله
بعدا خودتان مراجعه بفرماييد بسيار حديث زيبا اين توصيه به تقواي خطبه‌ي دوم
 اولين مناسبت نهضت سواد آموزي هست
برادران و خواهران، قبل از انقلاب اسلامي، آمار با سوادهاي سن 10 تا 50 سال ما، 10 تا 50 سال ما حدودا حدودا 45 درصد با سواد بودند كه در اين 45درصد خانمها سهم بسيار كمتري را داشتند، امام درچنين روزي 7دي ماه 1358 دستور دادند نهضت سواد آموزي به وجود بيايد، جهادي عمل مي‌كنند خواهران و برادران، من ديروز ملاقاتي داشتم با اين خواهراني كه در نهضت سواد آموزي دارند تدريس مي‌كنند حقوق اين خانمها اصلا با حقوق معلمها يكسان نيست و اين يك نقص است كه من به استاندار محترم هم تماس گرفتم، ماهي 500 هزار تومان، يك معلم نهضت جهادي جهادي دارند كار مي‌كنند، الان آمار با سوادي آن 45 – 6 درصد رسيده به 95 درصد،
 براي عزت جمهوري اسلامي و شكرانه‌ي تلاش اين خواهرانمان يك صلواتي هديه بفرماييد.
 مناسب دوم شهادت حضرت علي ابن باقر است 27 جمادي الثاني كه سخنران قبل از خطبه‌ها جناب حجت الاسلام و المسلمين ‌آقاي دكتر زجاجي مبسوط و بسيار دقيق مطالب  ارزنده‌اي را به همه ما ياد دادند من فقط يك نكته را عرض مي‌كنم كه ببينيد، حضرت علي ابن باقر، ما الان مراجع عظاممون چقدرداريم، احترام مي‌كنيم، رهبرعزيزمان را چقدر داريم احترام مي‌كنيم، ولي يادمان باشد تمام مراجع عظام
 آيت الله جوادي آملي‌، آيت الله سيستاني، آيت الله بهجت، ‌آيت الله عرض شود نوري همداني، مكارم شيرازي، شبيري زنجاني، وحيد خراساني، رهبرمعظم انقلاب همه نائب عام امام اند علي ابن باقر نائب خاص امام محمدباقر و امام جعفر صادق بود يك صلوات ختم كنيد.
نكته‌ي بعدي،
در اين سه سال، مردم كاشان، كاشان يعني منطقه‌ي كاشان، هماني كه در حكم رهبرمعظم به امام جمعه‌ي كاشان تصريح شده است منطقه‌ي كاشان، مردم منطقه‌ي بزرگ كاشان درطول سه سال تفسير قرآن را  تبيين حقايق را، جهاد تبيين و مقاومت را، مبارزه‌ي با بني اميه‌ي ملعون را، احكام الهي، اخلاق اسلامي را سيره‌ي رفتاري را، در طول سه سال از فرزند بلا فصل امام ياد گرفتند، عميق است اسلام مردم اين منطقه، از آن طرف، مصائب ابا عبدالله عليه السلام را، مصائب زينب كبري سلام الله عليها را درسفر به كوفه از كوفه به شام، با يك واسطه چون حضرت امام باقر، حضور داشتند در سفر اسارت، مردم منطقه‌ي كاشان مصائب اهل بيت و عاشورا را با يك واسطه فقط از پسر امام باقر عليه السلام شنيدند لذا، هم دربخش اغناء انديشه، و بيان معارف دين و هم در تحريك احساسات و بيان مصائب اهل بيت، مردم منطقه‌ي كاشان، از يك امتياز بي نظير نسبت به مردم سراسركشور، بهره‌مند هستند بله فاطمه‌ي معصومه سلم الله عليها هم همين خصوصيات را داشت اما 17روز درقم بودند، حضرت علي ابن باقر 3 سال از 113 تا 116 در اين منطقه افاضه كردند،
 نثار روح  مطهرو منورشان وعزيزاني كه با ايشان شهيد شدند و انشاءالله همه يما قدر دان اين نعمت بي‌نظيردر اين منطقه باشيم صلواتي ختم كنيد.
يكشنبه هم 27 جمادي است كه انشاءالله شركت مي‌فرماييد هم  در شبش مراسم هست درحرم مطهر علي ابن باقر و روزش راهپيمايي هست و ظهرش  هم مراسم درسردرمنازلتان پرچم سياهي را به عنوان عزاداري همه ما نسبت به اين بزرگوار، انجام بدهيم،
9دي ماه هم يكشنبه است 9دي پايان فتنه‌ي 88 است، من اجازه مي‌خواهم براي نسل جوان مروركنم، ماجراي فتنه‌ي 88 را،
پسرهاي گلم، دختر خانمها بيشتر دقت كنند آمريكايي ها ازحدود20 سال پيش يعنياز 2003 انقلاب‌هاي رنگيني را كه يك شيوه‌ي مدرن بود براي  كودتا انجام دادند، درگرجستان 200، اوكراين و قرقيزستان 2004، عمليات كودتا با اين روش انجام مي‌شد
1-    كودتاگران مورد حمايت غرب،
2-    همه در بستر انتخابات، آن شخص غرب گرا، رأي كمتري مي‌آورد
3-    دولت مستقر را مي‌گفتند تو تقلب كردي و خواسته آنها ابطال، انتخابات
4-     در تمام اين سه كشور معترضان اعتراض خودشان را از مسير قانوني پيگيري نكردند،
5-    در هرسه كشور براي تهييج مردم و انسجام بخشي به هواداران از يك رنگ به عنوان نماد استفاده كردند
6-    سفارتهاي غربي، به ويژه آمريكا تمام قد براي سازماندهي آنها نقش ايفا كردند
7-    درهرسه كشور رهبر معترضان توسط كارشناسان مؤسسات غربي آموزش ديده بود
8-    درهر سه كشور بازيگر اصلي كودتاي مخملي قبل از انتخابات در همان كشور يك دوره‌اي مسئول و حاكميت داشت، هم درگرجستان، هم در اوكراين و هم در قرقيزستان
9-     رسانه‌هاي غربي رهبران موجود مستقر را مي‌گفتند ضعيفيد، ناتوانيد و فاسد، ناجي مردم را همين بازيگر معترض معرفي مي‌كردند و
10-    در هر سه كشور معترضان تجمعات خياباني خودشان را ادامه مي‌دادند تا مراكزدولتي را بگيرند و حاكم مستقر را ساقط كنند
اين نمونه در سه تاكشور،
حالا بياييم سخنراني رهبر معظم، در29 خرداد 88 ، يك هفته بعد از انتخابات 29 خرداد 88 ، رهبر معظم فرمود  3 تا حرف دارم
1-    با عموم مردم،
2-    با نخبگان سياسي و نامزدهاي انتخابات
3-    با دشمن و سران استكبار
اما مطلب اول، با عموم مردم، آقا از شما تشكر كردند فرمودند: انتخابات 22 خرداد 88 كه 85درصدمردم آمدند40 ميليون رأي دادند براي دشمن يك زلزله سياسي  بود  براي دوستان ملت ايران يك جشن واقعي و تاريخي،‌ تجديد پيمان با امام و شهدا، ‌نظام يك تنفس تازه‌اي كرد، مردم سالاري ديني را به رخ دنيا شما كشانديد
اما، دشمن، از اول فروردين فرمودند من مشهد  الرضا بودم در آنجا زمزمه‌ي دشمن هنوز بود  3 ماه قبل از انتخابات كه گفتند تقلب، تقلب و تقلب، رقابتها جدي بود و شفاف، اينها نكات مهمي است، خواهران و برادران، آقا مي‌فرمايند هرچهار نامزد ازجريان متعلق به نظام هستند، دعوا بين طرفدار نظام و مخالف نظام نيست،
 يكي رئيس جمهور مستقر است، آقاي احمدي نژاد،
يكي نخست وزير 8 سال خود بنده است آقاي موسوي،
يكي فرمانده سپاه درساليان متمادي و يكي از فرماندهان  اصلي دفاع مقدس آقاي رضايي،
يكي هم رئيس دو دوره‌ي قوه مقننه آقاي كروبي،
ديدگاه اين آقايان را قبول ندارم، نظرهاي‌شان قابل انتقاد است، ولي رقابت بين عناصر وابسته‌ي به نظام است، مردمي كه به اين 4 نفررأي دادند با اعتقاد به نظام رأي دادند، اين نكته‌ي اول
نكته‌ي دوم
خطاب به نخبگان سياسي و كانديداها و نامزدها فرمودند:
مي‌گويند11 ميليون تقلب شده است، ساز و كار قانوني انتخابات دركشور ما اجازه‌ي تقلب را نمي‌دهد، آن كسي كه وارد  باشد مي‌داند، هر كسي از كانديداهاي محترم نماينده دارد روي صندوق رأي، موقعي كه دارند رأي را مي‌شمرند همه دارند مي بينند، علاوه بر نماينده شوراي نگهبان و نماينده هيئت اجرايي فرماندار همه حضور دارند درحضور همه يك برگ در آورده مي‌شود  نشان  داده مي‌شود يك عدد به آن آراء چهار نفر اضافه مي‌شود به هركي كه رأي بدهند،
 بنده زير بار بدعت‌هاي غير قانوني نخواهم رفت امروز اگر، چهار چوبهاي قانوني شكسته شد درآينده هيچ انتخاباتي ديگر مصونيت نخواهد داشت اگر واقعا شبهه‌اي دارند از راه قانوني پيگيري كنند، قانون در اين زمينه كامل است، نامزدها حق دارند ناظر داشته باشند، حق دارند شكايت كنند اگر نياز به باز شماري صندوقها بود صندوقها را مجدد بشمارند با حضور نمايندگان نامزدها،
بعد يك خطابي كردند به سياسيون كشور، حضرات سياسيون و نامزدها و گرداندگان احزاب درنقطه‌ي حساسي از تاريخ قرار گرفتيم، همه وظيفه داريم هوشيار باشيم، اشتباه نكنيم مراقب رفتارتان باشيد اگر كمي شما افراط كنيد دامنه‌اش مي‌رسد به بدنه‌ي مردم، ديگه خودتان هم نمي‌توانيد جمعش كنيد
اگر  نخبگان سياسي بخواهند قانون را زير پا بگذارند چه بخواهند و چه نخواهند مسئول خونها و خشونتها و هرج و مرجها آنها هستند، دست دشمن را ببينيد از گرگهاي گرسنه‌ي كمين كرده كه امروز نقاب ديپلماسي  را يواش يواش از چهره دارند كنار مي‌زنند غفلت نكنيد
آخرين وصاياي امام را به ياد بياوريد قانون فصل الخطاب است، اگر قرار  باشد هركس رأي نياورد اردو كشي خياباني بكند بعد اونهايي هم كه ر أي آوردند مقابل طرفدارانشان بيايد به خيابان پس انتخابات براي چه انجام گرفته است؟
خيال نكنيد كه حركات خياباني يك اهرم فشار عليه نظام مي‌شود، نه، تن دادن به مطالبات غير قانوني زير فشار، شروع يك ديكتاتوري است،
چقدر بصير، بعد نكته‌ي پاياني  ايشان دراين خطبه به سران استكبار خيال كردند ايران گرجستان است، كه يك سرمايه دار صهيونيست آمريكايي خودش ا عتراض مي‌كند مي‌گويد من ده ميليون دلارخرج كردم  درگرجستان انقلاب مخملي راه انداختند هنوز ملت ايران را نشناخته‌ايد آمريكا هم دم از حقوق بشر نزند، شما كساني هستيد كه فرقه‌ي داوودي را به دليل غضبي كه به ‌آنها كرديد رفته بودند80 نفر زن و مرد دريك منزل متحصن شدند خانه را آتش زديد، 80 زن و مرد را زنده زنده سوزانديد، شما ديگر حقوق بشر نمي فهميد،
9 دي برادران و خواهران پايان اين فتنه‌ي آمريكا و صهيونيست و اروپا عليه ملت ايران بود، همه آمدند، همه‌ي كساني كه به آن چهار كانديدا رأي دادند آمدند، در9 دي و نشان دادند مردم ايران پشت سر رهبر معظم انقلاب، فريب توطئه‌هاي پيچيده‌ي صهيونيست بين الملل را نخواهند خورد
وقت گذشت مي‌خواستم مكتب حاج قاسم سليماني را نكاتي را بگويم و همينطور، استاد بزرگوار آيت الله مصباح يزدي كه سالگرد هر دو عزيز  است ولي نقطه مشترك آيت الله مصباح و حاج قاسم اين است،
كه به نظر آيت الله مصباح در خطابي كه به آسيد حسن نصر الله داشتند، فرمودند، شرط سلوك معنوي اگر انسان مي‌خواهد در معنويت خودش هم رشد كند، ولايت فقيه است، حاج قاسم مشابه اين دارد،‌ از مهمترين شئون عاقبت به خيري، ولايت فقيه است، ميلاد امام باقر عليه السلام اول ماه رجب بر همه‌ي شما مبارك باشد در دعاي توسل ديگر، مي‌خوانيم
خدايا به حق امام باقر و به حق امام صادق من را كمك كن، در امر آخرتم با طاعت خودت با رضوان خودت يعني ولايت امام باقر و ولايت امام صادق، مي‌تواند ما را به عالي‌ترين درجات بهشت كه رضوان الله باشد برساند،
 ‌اولين شب جمعه ماه رجب ليله الرغائب درمفاتيح ملاحظه فرموديد نمازي داردكه بعد از عمل بيستم آمده است، ممكن است بعضي‌ها در سند روايت خدشه كنند، ولي از دفتر رهبر معظم سؤال كرديم، فرمودند با استناد به مفاتيح هيچ اشكالي ندارد انجام بدهيد حقير هم انشاءالله در حسينيه جنب دفترمان درشب جمعه به شرط حيات اين نماز را خواهم خواند اگركسي مي‌خواهد كاملتر ثوابش را ببرد، روز پنجشنبه را روزه بگيرد بين مغرب و عشا 6 تا دوركعت  حمد يكبار، سوره‌ي قدر سه بار، سوره توحيد12 بار بعد از اينكه اين 6 تا دو ركعت را خوانديم، 4 ذكر است كه هركدام را 70 بار بيان مي‌كنيم
 خدايا درظهور مولامون تعجيل بفرما
ما را يك آن از ولايت اهل بيت و از قرآن جدا مفرما
ما را مثل حاج قاسم سليماني و آيت الله مصباح يزدي مطيع و فرمانبردار ولايت فقيه قرار بده
خدايا پرچم را توسط رهبر عزيزمان هر چه زودتر به صاحب اصلي برسان
ما را مشمول عنايات خاص امام زادگان منطقه‌ي كاشان به ويژه علي  ابن باقر قرار بده
خدايا تمام اين خواهران و برادران و نسل شان را تا قيامت از بهترين متمسكان به قرآن و عترت قرار بده
جبهه‌ي مقاومت را پيروز بفرما
جبهه‌ي كفر و نفاق را نابود بفرما
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ‏
قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ (1) اللَّهُ الصَّمَدُ (2) لَمْ يَلِدْ وَ لَمْ يُولَدْ (3)وَ لَمْ يَكُنْ لَهُ كُفُواً أَحَدٌ (4)
 اللهم عجل لوليك الفرج
 


برچسب ها
کاشان - خیابان شهید بهشتی - کوچه جمال آباد - دفتر نماینده مقام معظم رهبری و امام جمعه کاشان - کدپستی: ۸۷۱۴۶۷۸۳۸۹
تلفن: ۵۵۷۸۱۸۱ - ۵۵۷۸۸۸۸ - ۵۵۷۲۲۴۴ (۰۳۱)
نمابر: ۵۵۷۸۱۸۲ (۰۳۱)
© کلیه حقوق مادی و معنوی برای پایگاه اطلاع رسانی سفیر ولایت محفوظ است. استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.