/
صفحه اصلی
/
خبرخوان
/
ارتباط با ما
/
¤ ۱۴۰۴ دوشنبه ۱۳ آبان
تاریخ ارسال:۱۴۰۴ جمعه ۱۰ آبان
چاپ خبر
نماز عبادی سیاسی جمعه کاشان به امامت حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی نهم آبان 1404 نماز عبادی سیاسی جمعه کاشان به امامت حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی نهم آبان 1404

بِسمِ اللّهِ الرَّحمنِ الرَّحيمِ 

اَلْحَمْدُ وَ الثَّناءُ لِلِّهِ رَبِّ العالَمین وَ صَلَّی اللَّهُ عَلی سَیِّدِنا وَ نَبِیِّنا اَبی القاسِم المُصطَفی مُحَمَّد ص وَ عَلي اَهلِ بَيتِه الطَيّبين الطّاهِرين سِیَّما بَقیّةِ اللّهِ فی الاَرَضین وَ لَعْنَةُ اللّهِ عَلَي‌ أعْدآئِهِمْ أجْمَعينَ إلَي‌ يَوْمِ الدّين‌

 در صد و هفتاد و هفتمین خطبه در کاشان مُکرَّم، روز نهم آبان ماه،  نهم جمادی الاولی١۴۴٧ ، خود و شما برادران و خواهران گرامی را به رعایت تقوا الهی، سفارش می کنم « اُوصیکُم وَ نَفسیِ بِتَقوَی اللّه ». مصداقاً هر هفته محضر صحیفه سجادیه می رویم و در صد و بیست و یکمین جمله ، فراز دیگری از دعای بیستم صحیفه سجادیه دعای ( مَكَارِمِ الْأَخْلَاقِ وَ مَرْضِيِّ الْأَفْعَالِ ) را خدمت شما عرض می کنم « اللَّهُمَّ وَ أَصِبْ بی‌سَبِیلَ الْهِدَایةِ لِلْبِرِّ فِیمَا أُنْفِقُ مِنْهُ  » خدایا، برای نیکوکاری راه هدایت را به من نشان بده تا من اموالم را در ان انفاق کنم.  در عبارت قبل، امام سجاد ع از خدا خواستند که مالِ ما با برکت باشد. حالا که مال، با برکت شد، از خدا می خواهند، خدایا، همین مالِ حلال وسیع را به من کمک کن تا در راه صحیح انفاق شود. در من لا یحضر، روایتی از امام صادق ع اورده شده است، امام می فرماید، مردم سه دسته هستند:  «  لَو أنَّ النّاسَ أخَذوا ماأمَرَهُمُ اللّه ُ بهِ فأنفَقوهُ فيما نَهاهُم عَنهُ ما قَبِلَهُ مِنهُم ، ولو أخَذوا ما نَهاهُمُ اللّه ُ عَنهُ فأنفَقوهُ فيما أمَرَهُمُ اللّه ُ بهِ ما قَبِلَهُ مِنهُم ؛ حتّى يأخُذوهُ مِن حَقٍّ ويُنفِقوهُ في حَقٍّ » 
 ‌
 ‌* بعضی، مال را از مسیر حلال بدست می اورند، اما در راه حرام انفاق و مصرف می کنند. خد از انها قبول نمی کند
 ‌
 ‌* عده ای، مال را از مسیر حرام بدست اورده اما در حلال انفاق می کنند. برای مستمندان هزینه می کند، با مالِ حرام به کربلا و حج می رود. این هم قبول نیست
 ‌
 ‌* عده ای مال را از مسیر حلال بدست می اورند و در راه حق و حلال مصرف می کنند. و این مدّ نظر امام می باشد. اینجا مکاسب محرّمه مطرح می شود. یاد دارم، هر روز بازاریان قم، قبل از باز کردن درب مغازه، مکاسب شیخ اعظم انصاری را می خواندند و بعد درب مغازه را باز می کردند. این همان مطلبی است که امیرالمومنین علی ع می فرماید « اَلْفِقْهُ ثُمَّ الْمَتْجَرُ » ابتدا، احکام شرعی معامله را یاد بگیرید و بعد تجارت کنید. لذا بزرگان می فرمایند، تجارت پنج قسم است : 
 ‌
 ‌* بعضی اوقات حرام است. بعضی مکاسب حرام است. مانند خرید و فروش مشروبات الکلی، خوک، سگ، الات قمار ، فروش انگور به قصد شراب سازی و یا قسم دروغ خوردن برای بدست اوردن پول، مثل این که دو برادر برای ارث دعوا دارند و یکی قسم دروغ یاد می کند که مالی بدست بیاورد. یا کسی اجرت بگیرد که مقاله ای را علیه ارزش های دینی بنویسد. مطالب ضلال بنویسد. این مکاسب حرام است
 ‌
 ‌* بعضی اوقات، مکاسب مکروه است. مثلاً صرّافی و یا هر کاری که ممکن است انسان را به ربا برساند. این جزء مکروهات است. 
 ‌
 ‌* گاهی اوقات مکاسب واجب است. هر موقع انسان، کاری انجام دهد، زراعت، تجارت و یا کارهای اداری باشد، برای این که مایحتاج منزل را و یا این که نظام جامعه را تامین کند، ان کسب واجب است. 
 ‌
 ‌* و یا اگر کاسبی برای توسعه خانواده اش، اضافه، کار کند، ان تجارت مستحب است. 
 ‌
 ‌* بغیر از ان چهار مورد، مباح است. ترک و فعا ان، رجحانی ندارد. اول مکاسب را یاد بگیریم و بعد در حلال مصرف کنیم. 
 
این توصیه به تقوا در خطبه اول بود. 
 ‌

حجت الاسلام حسینی افزود : بحث اصلی و محوری و مستمر ما در خطبه ها ، قران است ، که به ایه صد و پنجاه و هشت سوره بقره رسیدیم ، « إِنَّ الصَّفَا وَالْمَرْوَةَ مِنْ شَعَائِرِ اللَّهِ ۖ فَمَنْ حَجَّ الْبَيْتَ أَوِ اعْتَمَرَ فَلَا جُنَاحَ عَلَيْهِ أَنْ يَطَّوَّفَ بِهِمَا ۚ وَمَنْ تَطَوَّعَ خَيْرًا فَإِنَّ اللَّهَ شَاكِرٌ عَلِيمٌ » صفا و مروه جزو شعائر الهی هستند. کسی که حج یا عمره را بجا می اورد، اطراف این ها طواف کند و سعی را انجام دهد، باکی بر او نیست. هر کس کار خیری را انجام دهد، خدا از او تشکر می کند و خدا از کار خیر انها اگاه هست


نکات آیه  : 

نکته اول : بعضی از مسلمانان از سعی صفا و مروه پرهیز داشتند. چرا؟ روایتی در مجمع البیان و المیزان امده است، امام صادق می فرماید:  « إنّ المسلمين كانوا يظنّون أنّ السعي بين الصفا و المروة شي‌ء صنعه المشركون فأنزل الله عزّوجلّ: اِنَّ الصَّفا والمَروةَ مِن شَعائِرِ اللّهِ فَمَن حَجَّ....

» مسلمین معتقد بودند، سعی بین صفا و مروه، عملی است که مشرکین ابداع کرده اند، ایه نازل شد که اینطور نیست.

چرا مسلمین این اعتقاد را داشتند؟ در دُرّالمنثور امده است : بتی روی کوه صفا قرار داشت بنام اِساف، بتی هم روی کوه مروه قرار داشت بنام نائله. اهل جاهلیت، سعی شان این بود که، وقتی از صفا به مروه می رفتند و از مروه به صفا می امدند، این دو بت را مسح می کردند. لذا بعد از اسلام، برای مسلمین سخت بود که سعی بین صفا و مروه را انجام بدهند. پس ایه نازل شد « إِنَّ الصَّفَا وَالْمَرْوَةَ مِنْ شَعَائِرِ اللَّهِ.. » باکی نداشته باشید. این شبیه این است که داخل خانه خدا، بت گذاشته بودند، اما وجود بت، باعث نمی شد که مسلمانان طواف را تعطیل کنند. روی کوه صفا و مروه هم بت وجود داشت، اسلام فرمود، این مانع نیست که سعی صفا و مروه را انجام ندهید.

نکته دوم : انسان سعی بین صفا و مروه با حالت هروله انجام می شود« هروله یعنی حالتی بین راه رفتن معمولی و دویدن ». سرّ این چیست؟ در بحارالانوار جلد ١١٢ صفحه ١٠٨ روایت امده است. امام صادق ع می فرماید «  صار السعي بين الصفا و المروة لأن إبراهيم عليه السّلام عرض له إبليس (لعنه اللّه) فأمره جبرئيل عليه السّلام فشدّ عليه فهرب منه، فجرت به السنّة يعني به الهرولة. » ابلیس ملعون خود را بر حضرت ابراهیم عرضه نمود، حضرت جبرائیل او را راند و حضرت ابراهیم بر او حمله کرد، ابلیس فرار کرد. این سنت شد که مسلمین، سعی بین صفا و مروه را بصورت حمله به شیطان و هروله کنان انجام بدهند

نکته سوم  :  « شَاكِرٌ عَلِيمٌ » خدا شاکر و علیم است. امام صادق ع می فرماید، خانمی بنام هاجر وقتی امتحان سنگین الهی برای او پیش امد « هفته قبل عرض کردیم، هر کس در امتحانات و مصائب صبر کند، خدا سه پاداش به او می دهد :
*صلوات از ربّ است، صلوات از ربّ دو خاصیت داشت: ١ _ ظلمت ها را از دل انسان می برد و نور می اورد و ٢ _ ارامش را نازل می کند. 
*رحمت رحیمیه خدا شامل او می شود
* اهتدی، هدایت رساندن او به مطلوب، ایصال الی المطلوب » یک مصداق این، هاجر می شود. وقتی خدا او را امتحان کرد، و او را با فرزندش اسماعیل در مکه « وادی غیر ذی زرع » گذاشت، فرزندش تشنه شد، امام صادق ع فرمود: « إِنَّ  إِبْرَاهِيمَ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ لَمَّا خَلَّفَ   إِسْمَاعِيلَ  بِمَكَّةَ  عَطِشَ اَلصَّبِيُّ فَكَانَ فِيمَا بَيْنَ  اَلصَّفَا وَ اَلْمَرْوَةِ  شَجَرٌ فَخَرَجَتْ أُمُّهُ حَتَّى قَامَتْ عَلَى  اَلصَّفَا فَقَالَتْ هَلْ بِالْبَوَادِي مِنْ أَنِيسٍ فَلَمْ تُجِبْهَا أَحَدٌ فَمَضَتْ حَتَّى اِنْتَهَتْ إِلَى اَلْمَرْوَةِ فَقَالَتْ هَلْ بِالْبَوَادِي مِنْ أَنِيسٍ فَلَمْ تُجَبْ ثُمَّ رَجَعَتْ إِلَى  اَلصَّفَا وَ قَالَتْ ذَلِكَ حَتَّى صَنَعَتْ ذَلِكَ سَبْعاً فَأَجْرَى اَللَّهُ ذَلِكَ سُنَّةً.. »  وقتی ابراهیم، فرزند و مادرش را گذاشت و رفت، بچه تشنه شد و نیاز به اب داشت، حضرت هاجر بین صفا و مروه درختی را دید، هاجر روی کوه صفا ایستاد و صدا زد، ایا در این منطقه کسی هست؟ جوابی نیامد. روی مروه، همین جمله را تکرار کرد، باز جوابی نیامد. هفت بار این عمل را تکرار نمود. امام صادق ع می فرماید، خدا برا تشکر از این زنِ صابر، این عمل را برای حجاج سنت قرار داد. 

در پایان، جمله ای از حضرت زهرا س است که در خطبه فدک می فرماید: « وَ الْحَجَّ تَشْییداً لِلدِّینِ.. » خداوند حج را برای مسلمانان قرار داد که از نظر ظاهری ترک و کوچ کردن انسان از علائق است و از نظر باطنی، اجتماع عظیم موحدان است. ایت الله مصباح یزدی ره، در شرح این عبارت، می فرماید، حج یکی از احکام اجتماعی اسلام است، مظهر شکوه دین است. « تَشْیید » یعنی ساختمانی را محکم و زیبا ساختن. پایه ها ان را مرتفع قرار دادن. حضرت زهرا س می فرماید، خداوند حج را قرار داد تا ابهّت اسلام را به جهانیان نمایان کند. 


بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ :

قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ ، اللَّهُ الصَّمَدُ ، لَمْ يَلِدْ وَلَمْ يُولَدْ ، وَلَمْ يَكُنْ لَهُ كُفُوًا أَحَدٌ .

 

 

خطبه دوم
بسم الله الرحمن الرحيم
الحمد و الثناء لله رب العالمين اللهم صل علي محمد و آل محمد اللهم صل علي علي اميرالمؤمنين و صل علي الصديقه الطاهره فاطمة الزكيه حبيبت حبيبك و نبيّك و صل علي الحسن و الحسين سيدي شباب اهل الجنه و علي علي ابن الحسين زين العابدين و محمد بن علي الباقر و جعفر بن محمد الصادق و موسي ابن جعفر الكاظم و عَلِيِّ بْنِ مُوسَى الرِّضَا و محمد ابن علي الجواد و علي ابن محمد الهادي و الحسن ابن علي الزكي العسكري اللهم صل علي حجة ابن الحسن المهدي القائم المنتظر‌، 
اللَّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَهِ بنِ الحَسَن صَلَواتُکَ علَیهِ و عَلی آبائِهِ فی هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فی کُلِّ سَاعَةٍ وَلِیّاً وَ حَافِظاً وَ قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْناً حَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَ تُمَتعَهُ فیهَا طَوِیلا
شادی روح حضرت امام و همه‌ي شهدا، مخصوصا 24 هزار شهيد استان اصفهان، حدود 2000 شهدي  شهرستان كاشان و شهداي اخير و شهداي اين ايام شهيد آيت الله قاضي طباطبايي و سلامتي رهبر عزيزمان و  ترفيع مقام همه‌ي امام زادگان و مفاخر كاشان صلواتي هديه بفرماييد.
اوصيكم و نفسي بتقوي الله 
در خطبه‌ي دوم هم شما برادران و خواهران و خود را به رعايت بيشتر تقواي الهي سفارش مي‌كنم 
 رسيديم به حكمت 108 حكمتي است طولاني بخش هفتم اين حكمت اين است 
حضرت امير عليه السلام قلب من و شما را تحليل مي‌كند مي‌فرمايد بعضي از انسانها  اينجور هستند 
وَ إِنْ أَصَابَتْهُ مُصِيبَةٌ  يك مصيبتي برايشان در زندگي كه رخ بدهد 
فَضَحَهُ الْجَزَعُ  انقدر بي صبري مي‌كنند كه رسوا مي‌شوند توصيه به تقوايش چيه؟ 
اين است كه برادران و خواهران يك موحد سالك الي الله كه با قرآن و روايت آشنا است وقتي مصيبت  برايش اتفاق مي‌افتد اين جمله 
«إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَيْهِ راجِعُونَ‏»  را مد نظر مي‌گيرد ما مملوك خدا هستيم و به سوي او برمي‌گرديم 
همه‌ي اين اموال، امانت است نزد ما چه بچه هامون، چه اموال ديگرمان
 من مادر شهيدي را سراغ دارم خواهران و برادران، يك لحظه به من نگاه كنيد پدرشهيد براي من نقل كرد گفت وقتي كه خبر شهادت پسرم مهدي را به خانمم دادم يك لحظه دستش را بلند كرد كه بزند روي زانويش از روي تأسف، اما اين دست را نگه داشت آرام آورد پايين، كه مبادا اين دست روي زانو زدن خلاف صبر و تسليم باشد اين توصيه به  قوا 
اما مناسبت‌هايي كه داريم 
جناب آقاي فرماندار كه لطف كردند صحبت را داشتند قبل از خطبه‌ها در رابطه با پدافند غير عامل مبسوط صحبت كردند، انشاءالله همه‌ي ما اين موضوع را مد نظر داشته  باشيم كه آسيب‌ها درجنگ احتمالي به حداقل برسد، به حداقل 
هفته‌ي گذشته با حضور جناب آقاي فرماندار، چند تا كار مهم در شهر  انجام شد يكي چشم انداز كاشان بود براي 20سال آينده با محوريت شهرداري محترم دو  سال زحمت كشيدند روي اين چشم انداز، ما گوش كرديم مطالبشان را ارائه شان را تذكراتي آقاي فرماندار داشت، تذكراتي هم حقير داشتم كه دو تا تذكرمن اين بود 
1-مسجد محوري را پررنگ تر كنيد
 2- بازار اسلامي را بگنجانيد در برنامه هاي آينده تان كه از توليد به مصرف واقعي باشد 
مطلب دومي كه اتفاق افتاد هفته‌ي گذشته يك گردهمايي كشوري در دانشگاه علوم پزشكي بود براي سلامت معنوي، يعني معنويت چه تأثيري دارد در خوب شدن بيمار ما، كه رئيس دانشگاه بقية الله تهران آمده بود‌و در آن جلسه آقاي دكتر داوودي از كاشان فوق تخصص قفسه‌ي سينه به عنوان نفر اول مطرح شد من با ايشان يك چند دقيقه اي صحبت كردم گفتم شما نمازتان را كجا مي‌خوانيد جراحيد، فوق تخصصي،‌ايشان گفت نمازم را اول وقت مي‌خوانم درمسجد، دكتر فوق تخصص، يك كليپي از ايشان پخش كردند، توصيه‌ي دو سه دقيقه اي ايشان به دانشجوهايش آقا پسرها و دخترخانمها سفارش مي‌كرد مي‌گفت زود ازدواج كنيد، زود ازدواج كنيد ببينيد تأثير ازدواج درجواني مي‌شود دو سوم احراز دين، اين دكتر لمس كرده كه اگر دور و بر او هم بچه‌هاي او متدين باشند شاگردهاي او متدين باشند تأثير دارد در  بهبود بيمار او 
و  نكته‌ي سوم دبيرخانه‌ي شهرهاي زيارتي، 5 تاشهر به عنوان شهرهاي زيارتي كشورمطرح شدند، 
يكي مشهد الرضا‌، امام هشتم، 
يكي قم حضرت معصومه سلام الله 
يكي شيراز شاهچزاغ 
يكي كاشان حضرت علي ابن باقرو ساير امام زادگان والا مقام
يكي هم طبس به عنوان برادر امام رضا كه رهبر معظم توليت حضرت حسين ابن موسي الكاظم را دادند به آستان قدس رضوي جلسه‌ي خوبي برگزارشد براي تعامل  بين شهرهاي زيارتي آنجا من عرضي داشتم كه وظيفه‌ي شما شهرداران محترم اكرام مهمان است هم از نظر مادي اكرام كنيد هم از نظر معنوي خصوصا ببينيد آن امام و امام زاده چه هدفي را دنبال مي‌كرد
 اما مناسبت‌هاي  اصلي اين هفته يكي بحث 13 آبان با سه مناسبت مهمش هست
 43 تبعيد امام
 57 روز كشتار دانش آموزان عزيز ما 57 13 آبان 57 دانش آموزان جمع شدند در دانشگاه تهران رژيم آنها را به رگبار بست خود خبرگزاري ها گفتند 11 تا شهيد داديم اما كساني كه حاضر بودند درجلسه گفتند65  تا ما شهيد داديم و صدها مجروج و جانباز
 و حادثه‌ي سوم 13 آبان 58 تسخير وگرفتن اين لانه‌ي جاسوسي آمريكا كه هر توطئه‌اي در ايران داشت انجام مي‌شد از همين لانه‌ي جاسوسي داشت برنامه‌ريزي وطراحي مي‌شد 
من به اين مناسبت يك جمله اي  عرض مي‌كنم در رابطه با چرايي مرگ بر آمريكا، چرا مردم ايران اين شعار از سر زبان آن ها كنار نمي رود رهبرمعظم يك بياني دارند كه من از حضرت آقا كمك مي‌گيرم فرمودند اولا  نفس جمهوري اسلامي با شعار نه شرقي و نه غربي كه ايجاد شد روحيه‌ي استقلال خواهي را هم در ملت خودش زنده كرد و هم آن را به سايركشورها صادركرد يعني نظام ظالمانه‌ي آمريكا را اين جمهوري اسلامي مستقل به چالش مي‌كشاند پس استقلال خواهي ما باعث مي‌شود كه آمريكا با ما مخالف باشد آمريكا محمد رضاي ذليل و بله قربان گو را مي‌خواهد اين اولا 
ثانياً رژيم آمريكا يك رژيم مستكبر است اساس سياست آمريكا افزون طلبي است دست اندازي هست خود آمريكايي‌ها اعتراف مي‌كنند مي‌گويند نظام ما آمريكايي‌ها فرسنگها فاصله دارد از ارزش‌هاي  انساني، چي دارند آنها؟ تبعيض، اخلاف، نژادپرستي،  لگد مال كردن حقوق بشر،
 ثالثا بعضي‌ها مي‌گويند شما دشمن تراشي مي‌كنيد اگر به پيشينه‌ي  قبل از انقلاب مراجعه كنيد اول آمريكا شروع كرد در 28 مرداد 32 در ايران هيچكس نگفت مرگ بر آمريكا،  اول آمريكا بود كه عليه يك دولت مردمي كودتا كرد، ساقطش كرد بعد16 آذر 32 براي اولين بار توسط دانشجويان عزيز اين شعارمرگ بر آمريكا گفته شد اين هم نكته‌ي سوم 
نكته‌ي چهارم 
حمايت همه جانبه‌ي آمريكا از سگ هار منطقه رژيم صهيوني 
حمايت كامل سياسي، مالي، لجستيكي و تسليحاتي، فقط درجنگ 12روزه يك خبرنگار رژيم به يك ژنرال آمريكايي گفت كه آيا ما توانستيم  ايران را سرجايش بنشانيم ايشان دو تا جواب داد
گفت اولا بدان ما آمريكايي‌ها در اين جنگ 50 ميليارد دلار هزينه كرديم براي همين 12 روز 
ثانيا ايران را فكر نكن كه 4 تاجايش را زدي توان ندارد ايران توان جابه جايي و ساماندهي از نقاط  مختلف زمين و دريا را دارد اين هم پس نكته‌ي چهارم، حمايت آمريكا از اين رژيم صهيوني هر بمبي كه درغزه دارد فرود مي‌آيد از آمريكا است روي بچه‌ها،‌ مدارس، مساجد دانشگاهها بيمارستان‌ها بمبهاي دو تني، بمبي كه درلبنان  آسيدحسن نصر الله را به شهادت رساند همه اش منشأش آمريكاي ملعون است 
و نكته‌ي پنجم دشمني مستمر آمريكا با ملت ايران از همان 32 تا الان شما اگربخواهيد فقط ليستش را مروركنيد طول مي‌كشد من يكي دو تايش را فقط انتخاب مي‌كنم 
در 12 تير67 هوايپماي مسافربري جمهوري اسلامي ايران را با موشك مي‌زند اين هواپيما 290 تا مسافر داشته 16 تا خدمه، 274 مسافر عادي، همه‌ي 290 نفركشته و شهيد مي‌شوندكه 66 تاش برادران و خواهران يادتان بماند خصوصا دانش آموزان عزيز 66 تا از اين 290 نفركودك زير 13 سال بودند، آمريكا اول اعلام كرد كه من فكر مي‌كردم اف 14است بعد  ديد اصلا جور در نمي‌آيد با آن ابهت علمي و نظاميش گفت نه نظامي بوده مسافري بوده ولي داشت فرود مي‌آمد به سمت ناو من مثل حالت عمليات انتحاري، بعد سازمان هوانوردي ايكاوو گزارش داد گفت نه 7 دقيقه بعد از پرواز بود اصلا هوايپما داشت اوج مي‌گرفت به سمت بالا نهايتا خواهران و برادران به آن كاپيتان ويليام سيجرز را هم به خود او مدال دادند و هم به تمام كاركنان آن ناو، به كاركنان مدال مبارزه دادند به فرمانده و كاپيتان مدال لياقت، يكي از كارهاي آمريكاست، ما 12 آبان روز ايثار و شهادت كاشان را داريم، از اين 2000 شهيدكاشان، فقط در يك روز  12 آبان 73 ، 95 شهيد روي دست مردم كاشان تشييع شد اينها به دستور چه كسي بود كه صدام حمله كرد آمريكاي ملعون ما روز25  آبان 61 روز ايثار و شهادت اصفهان را  داريم 370 شهيد روي دست مردم اصفهان تشييع شد اينها به دستور آمريكا  و اجراي صدام بود 370 شهيد، 25 آبان 61  
ما 4 دي 65 داريم روز شهادت ايثار وشهادت آران و بيدگل از 800 تا شهيد آران و بيدگل 124 تاشهيد در عمليات كربلاي 4 و 5 به شهادت رسيدند 4 دي 65  
ماروز ايثار و شهادت نطنز را داريم 160 تا شهيد داده از اين 160 تا شهيد9 شهيدش در عمليات طريق‌القدس روز 9 آذر سال 60 به شهادت رسيدند اينها همه يكي از جنايات آمريكاست و اگر بخواهم بگويم زمان مي‌برد لذا به اين 5 دليل است كه مردم ايران پير و جوان دختر و پسر فرياد مرگ بر آمريكا از زبانشان جدا نمي‌شود 
روز فرهنگ عمومي را داريم 14 ‌آبان، فرهنگ عمومي چند تا زير شاخه و مصداق دارد يكيش بحث  محيط زيست است همه اهتمام داشته باشيم كه محيط زيست ما هوا، آب سالم باشد، 
يكي بحث خانواده و سبك زندگي ايراني و اسلامي است و هم اينجا من سفارش مي‌كنم برادران و خراهران ما مبانيمان در ازدواج مباني اسلام باشد، ساده گيري باشد، جهيزيه‌ي آسان باشد مهريه‌ي سبك باشد به دستگاه هنري كشور توصيه مي‌كنم فيلم اگر مي‌خواهد بسازد فيلمي بسازد كه پايه‌هاي خانواده مستحكم شود از فرماندار محترم رئيس شوراي تأمين و مسئول ارشاد تقديرمي كنم كه وقتي شنيدند يك فيلمي قرار است در اينجا اكران شود كه مباني خانواده درآن سست بود محكم باهاش برخورد كردند 
فرهنگ عمومي يعني فرهنگ شهروندي و قانون مداري و مسئوليت پذيري 
فرهنگ عمومي يعني هويت ديني اخلاق و معنويت، نماز، حيا 
فرهنگ عمومي يعني فرهنگ مقاومت، همبستگي و دفاع ملي، 
و فرهنگ عمومي يعني گفتگو و مشاوركت عمومي
 آخرين عرضم حضرت زهرا سلام الله عليهاست 
 حضرت زهرا، به خطبا به سخنرانان عرض مي‌كنم در اين فاطميه‌ي اول و دوم خطبه هاي حضرت زهرا را براي مردم بخوانيد بخوانيد و شرح دهيد جوانان عزيز خودشان جستجو كنند 
خطبه‌ي صديقه‌ي طاهره آيت الله جوادي آملي مي‌فرمود خطبه هاي اميرالمؤمنين وقتي مقايسه مي‌شوند با خطبه  حضرت زهرا، خطبههاي نهج البلاغه بعضي ها فرود دارد بعضي‌ها متوسط است بعضي‌ها در اوج است 
خطبه‌هاي اميرالمؤمنين كه در اوج است برابري مي‌كند با خطبه‌ي زهراي مرضيه 
 من دو سه جمله‌اش را عرض مي‌كنم چون مي‌خواهم نماز باران بخوانم 12 دقيقه اي هم براي نماز باران بماند براي ما اولا با حمد و ثنا شروع مي‌كند بعد  فلسفه‌ي بعثت نبوي را بيان مي‌كند بعد ويژگي قرآن و عترت را بعد مي‌آيد سراغ فروع دين و امامت مثلا 
 وَ الْجِهَادَ عِزّاً لِلْإِسْلَامِ حماس باعث عزت اسلام شده است حزب الله لبنان باعث عزت اسلام شده است 
بعد ويژگي عصر جاهلي را بيان مي‌كند وَ كُنْتُمْ عَلى‏ شَفا حُفْرَةٍ مِنَ النَّار 
بعد نقش اميرالمؤمنين را بيان مي‌كند مي‌فرمايد هرزماني كه مشركين و دشمنان اسلام كُلَّما أَوْقَدُوا ناراً لِلْحَرْبِ  يك آتشي را بر مي‌افروختند اژدها دهانش را باز مي‌كرد براي بلعيدن اسلام و شيطان شاخ خودش را بيرون مي‌آورد پدرم يك شخص را مي‌فرستاد براي شكستن شاخ شيطان و خاموش كردن آن آتش 
قَذَفَ اَخاهُ فى لَهَواتِها برادر پيغمبر اكرم اميرالمؤمنين علي بود
 بعد مي‌آيند تحليل مي‌كنند اوضاع را مي‌فرمايند شما بي تفاوت شديد 
وَ يَتَرَبَّصُ بِكُمُ الدَّوائِرَ منتظر فرصت بوديد نفاق در بين شما ظاهر شد 
 ظَهَرَ فِيكُمْ حَسَكَةُ النِّفَاقِ بعد به رأس هرم مخالفت رو  مي‌كنند 
و أفی كتابِ الله أن ترِثَ اَباكَ  آيا در قرآن نوشته تو از پدرت ارث ببري ولا اَرِثُ أبی، و من از پدرم ارث نبرم؟ 
 وَ وَرِثَ سُلَيْمانُ داوُدَ بعد سستي انصار را نكوهش مي‌كنند 
يا معشر الفتية و اعضاد الملة   اي بازوان ملت ما هذا الغميضه اين سستي چيه؟ في حقي در حق من و بعد همه‌ي مردم را مخاطب قرار مي‌دهند 
[إيها] بني قيلة. اي فرزدان ان مادربزرگ اوس و خزرج 
أاهتضم تراث أبي. ارث پدرم كه اصل ارث پدر ولايت اميرالمؤمنين است هضم شود  
 و أنتم بمرأى مني  و مسمعي شما داريد مي‌بينيد، مي‌شنويد، اما امان از بي تفاوتي و نفاق كاري كردند كه 
دعائم الاسلام درجلد 1 صفحه‌ي 232 ‌مي نويسد
انها لزمت الفراش  بعد از رحلت پيغمبر تمام اين مدت حضرت  زهرا بستري بود
 لزمت الفراش  بعد ما قبض رسول الله و نحل جسمها  جسمش لاغر شد 
و ذاب لحمها گوشتش ذوب شد 
حتي  صارت كالخيال شبهي از حضرت زهرا مانده بود  
صارت عظماً  استخواني بود ليس عليه لا جلده فقط روي اين استخوان پوستي مانده بود 
مرحوم مجلسي در بحار جلد43 مي‌گويد
 أَنَّهَا مَا زَالَتْ بَعْدَ أَبِيهَا مُعَصَّبَةَ الرَّأْسِ تمام اين مدت سرش را از درد بسته بود  
 نَاحِلَةَ الْجِسْمِ جسم لاغر  
مُنْهَدَّةَ الرُّكْنِ كمر خميده
 و كان سبب وفاتها علت چي بود ؟  
اَن قُنْفُذَ  آن خبيث ملعون قنفذ 
 لَکَزَها بِنَعْلِ السیْفِ  با غلاف شمشير به امر مولايش زد به حضرت زهرا 
فَاَسْقَطَتْ مُحْسِنا  محسن زهرا سقط شد 
وَ مَرِضَتْ  من ذالك مَرَضا شَدیدا 
 درجلد 28 بحار مي‌نويسد 
ضَرَبَهَ قُنْفُذٌ خدا لعنتت كند قنفذ خدا لعنتت كند مغيره  فألجأها إلى عضادة بيتها  وقتي حمله كردند به در، مادر خودش را پشت در كنار گذاشت كه آسيب نبيند  ألجأها الى عضادة الباب  اما  و دفعها  در را هل دادند 
فكسر ضلعا من جنبها پهلوي مادر را شكستند 
  فألقت جنينا من بطنها  جنين او سقط شد 
علي لعنت الله علي القوم الظالمين 
اللهم عجل لوليك الفرج  
خدايا به************ 
همه اين جمع شنوندگان ما را مشمول شفاعت حضرت زهرا قرار بده 
به حق فاطميه رهبر عزيزمان را كمك خاص بفرما 
به حق فاطميه آمريكا و اسرائيل و منافقين را نابود بفرما 
حاجات جمع حاضر برآورده بفرما 
ايننماز باران كه خوانده مي‌شود مثل نمازعيدين است 4تاقنوت در ركعت اول 4 تا قنوت در ركعت دوم و بعد از پايان نماز چهار ذكر هر كدام100 بار گفته مي‌شود 
الله اكبر
سبحان الله 
لا اله الا الله 
الحمدالله
 از همه‌ي خواهران و برادران يا حتي آنهايي كه كار دارند ولي دوست دارند بمانند قبول بفرما 
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ‏
إِنَّا أَعْطَيْناكَ الْكَوْثَرَ (1) فَصَلِّ لِرَبِّكَ وَ انْحَرْ (2) إِنَّ شانِئَكَ هُوَ الْأَبْتَرُ (3)

برچسب ها
مطالب مرتبط
کاشان - خیابان شهید بهشتی - کوچه جمال آباد - دفتر نماینده مقام معظم رهبری و امام جمعه کاشان - کدپستی: ۸۷۱۴۶۷۸۳۸۹
تلفن: ۵۵۷۸۱۸۱ - ۵۵۷۸۸۸۸ - ۵۵۷۲۲۴۴ (۰۳۱)
نمابر: ۵۵۷۸۱۸۲ (۰۳۱)
© کلیه حقوق مادی و معنوی برای پایگاه اطلاع رسانی سفیر ولایت محفوظ است. استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.