/
صفحه اصلی
/
خبرخوان
/
ارتباط با ما
/
¤ ۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
تاریخ ارسال:۱۴۰۱ جمعه ۲۱ مرداد
چاپ خبر
نماز عبادی سیاسی جمعه کاشان به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی مورخ ۲۱ مرداد۱۴۰۱ نماز عبادی سیاسی جمعه کاشان به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی مورخ ۲۱ مرداد۱۴۰۱
خطبه اول

خطبه دوم
 
سلام علیکم و رحمت الله
اعوذ بالله من الشیطان الرجیم
 بسم الله الرحمن الرحیم
الحمد و الثناء لله رب العالمین و الصلوات و السلام علی خیر خلقه و اشرف بریته محمد ابن عبدالله صلی الله علیه و آله و سلم و علی اهل بیته الطیبین الطاهرین سِیمَا بَقِیةُ اللَّهِ فِی الْأَرَضِینَ وَلعْنَة الله عَلِی أَعْدَائِهِمْ أَجْمَعِینَ، الی یوْمِ الدِّینِ
با توجه، به نیابت از شهدای گرانقدر 72 تن و اسرای آل الله دعای سلامتی حضرت صاحب را بخوانیم
بسم الله الرحمن الرحیم
اللَّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَهِ بنِ الحَسَن صَلَواتُکَ علَیهِ و عَلی آبائِهِ فِی هَذِهِ السَّاعَهِ وَ فِی کُلِّ سَاعَهٍ وَلِیّاً وَ حَافِظاً وَ قَائِداً وَ نَاصِراً وَدَلِیلًا وَ عَیْناً حَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَ تُمَتعَهُ فِیهَا طَوِیلا
شادی روح حضرت امام راحل عظیم الشأن، همه‌ی شهدا مخصوصا شهدای منطقه کاشان، شهدای مدافع حرم، حاج قاسم عزیز و شهید حسین همدانی و روح همه گذشتگان و اهل لا اله الا الله و سلامتی و نصرت رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی صلواتی هدیه بفرمایید
برادران و خواهران، جوانان عزیز، نوجوانان، پیشکسوتان، روحانیت عظیم الشأن، خودم را و شما را به تقوای الهی توصیه می‌کنم.
 در صحیفه سجادیه دعای بیست و یکم امام سجاد علیه السلام از خدای متعال طلب می‌کنند که خدایا تقوا را شعار قلب من قرار بده، شعار در مقابل دثار هست یا أَیهَا الْمُدَّثِّر
دثار به آن لباسی می‌گویند که رو است مثل لحاف و پتو و امثال ذالک،
شعار به لباسی که به بدن چسبیده گفته می شود.
خدایا تقوا را شعار قلب من قرار بده چسبیده‌ی به قلب من، همیشه با من همراه باشد
 در محل کار
 در خیابان
در تفریح
در کوچه
 در منزل با اهل خانواده
عبارت حضرت این است
وَ اجْعَلْ ثَنَائِی عَلَیک، وَ مَدْحِی إِیاک، وَ حَمْدِی لَک فِی کلِّ حَالاتِی
خدایا حمد و ثنای من نسبت به خودت را در همه حالات قرار بده
خدا رحمت کنه پدربزرگ خانواده مارا حاج آقای سبزواری و همه گذشتگان شما وقتی از ایشان می‌پرسدیم در آخرعمر، حاج آقا بهتر هستید کسالت داشتند، ‌ایشان می‌فرمود نه الحمد الله، بهتر هستید، ‌نه الحمد لله در همه‌ی حالات من را مادح خود قرار بده
حَتَّى لَا أَفْرَحَ بِمَا آتَیتَنِی مِنَ الدُّنْیا، تو اگر به من نعمتی از دنیا دادی، سرمستی نکنم
وَ لَا أَحْزَنَ عَلَى مَا مَنَعْتَنِی فِیهَا، و اگر یک نعمت را به من ندادی، باز باعث نشود که من محزون شوم، تسلیم تو باشم درگرفتن و دادن نعمت
وَ أَشْعِرْ قَلْبِی تَقْوَاک، تقوای خودت را شعار قلب من قرار بده ، ‌همیشه چسبیده ی به بدن من قرار بده
وَ اسْتَعْمِلْ بَدَنِی فِیمَا تَقْبَلُهُ مِنِّی، این بدن من را، پای من را، دست من را، جسم من را به کار بگیر، ‌در چی؟ در آن عملی که از من قبول می‌کنی، ‌
این توصیه به تقوای خطبه‌ی اول
درجسه قبل بحث قرآنی ما آیه 13 سوره مبارکه ی بقره بود که مرور یک دقیقه ای آن این است
وَ إِذا قیلَ لَهُمْ آمِنُوا کما آمَنَ النَّاسُ به منافقین گفتند ایمان بیاورید مثل ناس که ناس را آیت الله جوادی فرمود یعنی مهاجرین و انصار که هر دوسته هم صادقانه هجرت کردند، اموالشان را گذاشتند به خاطر خدا، و هم انصار صادقانه اموالشان را نصف کردند با مهاجرین به خاطر خدا، به منافقین گفتند اینجور ایمان بیاورید،
قالُوا أَ نُؤْمِنُ کما آمَنَ السُّفَهاءُ گفتند اینها سفیهند که ایمان آوردند
سفیه گفتیم یعنی کسی که اختلال عقلی دارد، نفع و ضررش را تشخیص نمی دهد، خدا می‌فرماید
أَلا آگاه باشید
إِنَّهُمْ هُمُ السُّفَهاءُ سفیه خود این منافقینند
و تبیین آیت الله جوادی این بود که عقلشان اسیر شده در دست توهمشان، لذا
وَ لکنْ لا یعْلَمُونَ (13) دچار جهل مرکب اند و به تعبیر استاد مطهری اغلب روشنفکران دچار همین جهل مرکب هستند
اما آیه امروز 14 و 15 سوره بقره است
وَ إِذا لَقُوا الَّذینَ آمَنُوا وقتی منافقین دیدار می‌کنند مؤمنین را
 قالُوا آمَنَّا می‌گویند ما ایمان آوردیم
وَ إِذا خَلَوْا إِلى‏ شَیاطینِهِمْ وقتی خلوت می‌کنند با دوستان شیطان خودشان
قالُوا إِنَّا مَعَکمْ ما با شماییم
 إِنَّما نَحْنُ مُسْتَهْزِؤُنَ (14) ما داریم اهل ایمان را مسخره می‌کنیم
خدا در جواب می‌فرماید
اللَّهُ یسْتَهْزِئُ بِهِمْ خدا آنها را مسخره می‌کند
وَ یمُدُّهُمْ آنها را می‌کشاند درطغیانشان
فی‏ طُغْیانِهِمْ یعْمَهُونَ (15)
4 نکته را سریع عرض می‌کنم در ذیل این دو آیه شریفه
اولاً : از تفاسیر اساتید بزرگوار از جمله تسنیم جلد 2 صفحه 282 استفاده می‌شود منافقین صدر اسلام و مدینه یکجور نبودند، دو دسته بودند،
 دسته ای از همان اول منافق بودند، ‌ایمانشان نفاقی بود، ‌که تعبیر 167 آل عمران برای این دسته است
...یقُولُونَ بِأَفْواهِهِمْ با زبان و فوه چیزی می‌گویند که
ما لَیسَ فی‏ قُلُوبِهِمْ در دلشان نیست
شهید مطهری می‌فرماید در آشنایی با قرآن جلد 2 صفحه 97 رئیس این دسته ابی عبید بود که آدم پولدار، ‌متشخص‌ترین و اشرافی‌ترین مرد یثرب بود که بعدا شد مدینه، علتش هم شد منافق این بود دو تا قبیله بزرگ اوس و خزرج، ‌در مدینه با هم اختلاف داشتند ‌صد سال با هم می‌جنگیدند، ‌تنها راهی که به ذهنشان ‌آمد به وحدت برسند این بود که این عبدالله اُبیّ بشود پادشاه، برایش یک تاجی فراهم کنند و او بعد از اینکه پادشاه شد این دو تا قبیله را به هم صلح بدهد  اسلام آمد، پیامبر عظیم الشأن مبعوث شد مردم مدینه که رفتند به مکه، با کلام وحی گونه پیغمبر اکرم که آشنا شدند، ‌گفتند ما یک مبلّغ می‌خواهیم، یک مبلغ بفرستید، ‌حضرت مصعب را فرستادند مردم مدینه تدریجا مسلمان شدند، ‌بعد هجرت پیش آمد، ‌پیامبر عظیم الشأن تشریف آوردند مدینه دیگه اصلا بحث پادشاهی عبدالله اُبیّ موضوعاً منتفی شد، ‌لذا کینه به دل گرفت این شخص، ‌ناچار شد تظاهر و تمایل به اسلام کند اما دلش اصلا ایمان نداشت، این یک دسته از منافقان
اما دسته ی دوم کسانی بودند به تعبیرآیت الله جوادی ایمانشان از ابتدا، صادقانه بود، اما وقتی اسلام دیدند با منافعشان نمی‌سازد، ‌آمدند ایمان ظاهری را حفظ کردند اما قلبشان کافر شد، ‌در سایه‌ی دین با دین مبارزه کردند
به تعبیر سوره‌ی منافقون آیه 2  
اتَّخَذُوا أَیمانَهُمْ جُنَّةً قسم های خودشان را جنّه و سپر قرار دادند برای چی؟
برای اینکه راه خدا را ببندند
فَصَدُّوا عَنْ سَبیلِ اللَّهِ این نکته ی اول که منافقین دو دسته بودند، ‌بلکه شاید بتوان گفت سه دسته بودند ، ‌عده ای از ابتدا ایمانشان اصلا طمعی بود، ‌
نکته‌ی دوم این است در همین دو آیه ای که محضرتان تلاوت شد تمایل با طنی منافقان به کفر مشخص می‌شود، مایلند به سمت کفر بروند
ببینید دو سه تا شاهد سریع عرض می کنم اینها ظرایف قرآن است
اینها را باید بیشتر دقت کنید بزرگان روحانیت‌مان که می‌دانند برای عزیزان غیر روحانی و کسانی که جوان هستند عرض می‌کنم
شاهد اول این است
ببینیدخدا وقتی تعبیر اجتماع مؤمن را با منافق بیان می‌کند، از تعبیر لقوا، ملاقات کرد استفاده می‌کند یعنی اصراری نداشتند برونددیدن مؤمنان بلکه برخوردکردند گفتند که ما با شما هستیم، ‌
وَ إِذا لَقُوا الَّذینَ آمَنُوا قالُوا آمَنَّا اما وقتی بحث دیدار منافقان با کفار مطرح می‌شود تعبیر خدا این است
وَ إِذا خَلَوْا خلوت کردند یعنی با رغبت به سوی خانه‌های امن کفار رفتند جلسه‌ی خصوصی خلوت تشکیل دادند، ‌این اولین شاهد که رغبت منافقین به سمت کفار است
شاهد 2 وقتی برخورد منافق را با مؤمن بیان می‌کند از فعل استفاده می‌کند، گفتند آمنّا و در ادبیات اساتید به ما یاد دادند جمله فعلیه دالّ بر حدوث است گذرا بودن است این ایمان گذرا است، اماوقتی با کافر برخورد می‌کنند با جمله‌ی اسمیه می‌گویند ما با شما هستم
 إِنَّا مَعَکمْ این جمله‌ی اسمیه یعنی دائمی است، ‌ثبوت دارد پس ببینید این هم شاهد2 که منافق تمایلش به کفر است،
شاهد سوم تعبیر شیاطینهم هست، خدا می‌فرماید وقتی اینها خلوت کردند با شیاطینشان، ‌شیطان به کی می‌گویند؟
‌به هر موجود مکار متمرد، ‌شرور، ‌گریزان از حق، می‌خواهد ابلیس باشد یا از انسان باشد، خدا اینجا منافقین را می‌گوید شیاطینهم و با کفار هر دو را از هدایت رهبران الهی گریزان حساب کرده، یعنی میل اینها، ‌این است که خودشان به سمت کفر بروند و بعد با طرق مختلف بقیه‌ی مردم را هم با وسوسه، ‌به سمت دو دلی، ‌پیش ببرند یوَسْوِسُ فی‏ صُدُورِ النَّاسِ این هم نکته ی دوم در رابطه با این آیات
نکته‌ی سوم ، ‌استهزاء مسخره کردن، منافقان گفتند ما داریم انها را مسخره می‌کنیم ،
‌اولا، خدا تضمین کرده که استهزاء منافق به شما اثر نکند إِنَّا کفَیناک الْمُسْتَهْزِئینَ حجرآیه 95
بعد خدا می‌فرماید من آنها را مسخره می‌کنم
اللَّهُ یسْتَهْزِئُ بِهِمْ ، ‌این یعنی چی؟ از امام رضا علیه السلام سؤال کردند حدیث در نور الثقلین جلد 1صفحه 35 حضرت فرمود منظور این است
 لَکنَّهُ تَعَالَى یجَازِیهِمْ جَزَاءَ السُّخْرِیةِ خدا به آنها جزا می‌دهد، ‌پاداش همان مسخره کردن را، ‌
تبیین آیت الله جوادی از استهزاء الهی نسبت به منافق این است می‌فرماید، ‌اینها یک کارهایی انجام می‌دهند در دنیا، ‌انتظار دارند وزنی داشته باشد اما روز قیامت که  می شود می‌بینند اعمالشان سبک است، اصلا وزنی ندارد، ‌
 فَلا نُقِیمُ لَهُمْ یوْمَ الْقِیامَةِ وَزْناًهیچ وزنی ندارد، این همه کار کردیم ولی وزنی نداردسوره ی کهف ، ‌آیه 105، اعملشان درقیامت بی وزن است ، ‌و دلهاشون در همین دنیا تهی است، سبک مغز وسبک عقلند، ‌تهی عقلند ، ‌ابراهیم/43
وَ أَفْئِدَتُهُمْ هَواءٌ (43) این می‌شود استهزاء‌الهی
و نکته‌ی چهارم درذیل همین آیه ، ‌خدا می‌فرماید
وَ یمُدُّهُمْ فی‏ طُغْیانِهِمْ یعْمَهُونَ (15) یک ماده  اعمی داریم ، یعنی چشم سر ما نبیند، این را می‌گویند اعمی، این یعنی کوری چشم باطن، ‌باطن نبیند، ‌یعنی منافق در یک حیرت شدیدی هست، ‌و خدا او را در همین حیرت رها می‌کند به حال خودش وا می‌گذارد، ‌کورکورانه راه خودش را ادامه می‌دهد و در این حیرتش می‌شود غوطه ور این عاقبت منافق است
درسی که از این آیات می‌گیریم این است که ما با ید مسیر همان اهل ایمان آن 5 آیه اول را طی کنیم نه این 13 آیه منافقین را ایمان صادقانه داشته باشیم و برحذر باشیم از اهل نفاق با این آیاتی که برای ما روشنگری فرمودند
‏ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ‏
قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ (1)اللَّهُ الصَّمَدُ (2)لَمْ یلِدْ وَ لَمْ یولَدْ (3)وَ لَمْ یکنْ لَهُ کفُواً أَحَدٌ (4)


 
خطبه‌ی دوم
بسم الله الرحمن الرحیم
الحمد و الثناء لله رب العالمین و صلی الله علی سیدنا و نبینا ابی القاسم المصطفی محمد صلی الله علیه وآله و سلم و و اهلک اعدائهم، اللهم صل علی، علی امیرالمؤمنین و صل علی الصدیقه الطاهره سیده نساء‌العالمین، اللهم صل علی الحسن و الحسین سیدی شباب اهل الجنّه و صل علی علی ابن الحسین زین‌العابدین و محمد بن علی الباقر و جعفر بن محمد الصادق و موسی ابن جعفر الکاظم و عَلِی بْنِ مُوسَى الرِّضَا الْمُرْتَضَى اللهم صل علی محمد ابن علی الجواد، و علی ابن محمد الهادی و الحسن ابن علی الزکی العسکری، اللهم صل علی حجت ابن الحسن المهدی القائمَ المنتظر، بِهِمْ نتَوَلَّى و من اعدائهم نتبرء الی الله
 به ولایت شما 14 معصوم ایمان داریم تولی داریم و از دشمنان شما با تمام وجود بیزاریم
اوصیکم و نفسی بتقوی الله
 برادران و خواهران، مهمانان عزیز، همه‌ی جوانان، دختران و پسران، خودم و شما را به تقوای الهی توصیه می‌کنم، انجام واجبات، ترک محرمات درمرحله‌ی اول و انشاءالله در مرحله‌ی دوم انجام مستحبات و ترک مکروهات، ادامه‌ی دعای 21 صحیفه سجادیه می‌فرماید
وَ لَا تَجْعَلْ عرضه می‌دارد به خدا
وَ لَا تَجْعَلْ لِفَاجِرٍ وَ لَا کافِرٍ عَلَی مِنَّةً، خدایا کاری کن، آدم فاجر، گنه کار و آدم کافر بر من منت نداشته باشد
 وَ لَا لَهُ عِنْدِی یداً، دست او بر من نباشد
وَ لَا بِی إِلَیهِمْ حَاجَةً، من نیازم را پیش آنها نبرم
بَلِ اجْعَلْ سُکونَ قَلْبِی آرامش قلبم
 وَ أُنْسَ نَفْسِی انس جان من
وَ اسْتِغْنَائِی وَ کفَایتِی بِک بی نیاری من کفایت من به وسیله تو باشد
 وَ بِخِیارِ خَلْقِک. (13) نیاز هم اگر داشته باشم بروم سراغ خوبان از مخلوقات تو
اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، وَ اجْعَلْنِی لَهُمْ قَرِیناً،  من را با محمد وآل قرین قرار بده،
این می‌شود تقوا که ما دستمان را جلو  فاجر، ‌و کافر دراز نکنیم، با خوبان معامله کنیم و ازآنها نیازمان را بخواهیم و درخواست همنشینی با 14 معصوم
مناسبتهای این هفته دو سه مناسبت را مد نظر داریم انشاءالله سریع محضرتان عرض کنم
اولاً مناسبت اول 26 مرداد سالروز بازگشت آزادگان عزیز ما به میهن اسلامی
در فرهنگ ما به 3-4 دسته کلمه‌ی ‌اسیر و آزاده اطلاق می‌شود به تمام کسانی که در زندان رژیم شاه بودند به آنها ‌آزاده اطلاق می‌شود
جوانان عزیز بدانند که قبل از انقلاب یاران امام را به خاطر حمایت از امام، به خاطر داشتن یک اطلاعیه امام،  زندان می‌انداختند، مثل آیت الله سعیدی ها، آیت الله غفاری، از همین استان قم افرادی را من سرا غ دارم یکی از اهالی کاشان آمد پیش من پای خودش را در‌آورد گفت حاج آقا این اثری که درهر دو پای من وجود دارد این اثر شکنجه‌ی ساواک است هنوز جایش مانده، ‌من به ایشان گفت من باورمی کنم چون نمونه اش را از ماجرای امام سجاد علیه السلام داریم که بعد از 34-35 سال اثر سفر اسارت، هنوز اثرآن غل جامعه در رانهای امام زین العابدین علیه السلام بود، بدانند جوانان ما، رژیم شاه و ساواک شاه اینچنین انقلابیون را شکنجه می‌کرد
دسته دوم کسانی بودند که در اردوگاههای عراق اسیر بودند آخرجنگ کسی که اسیر شده باشد 2 سال اسیربوده اگر اول جنگ اسیر بوده 10-11 سال اسیر بوده به دست رژیم بعثی عراق
من به بعضی از جوانان عزیز می‌گویم یک تسبیح بردارید با این تسبیح خدای نکرده کسی تو سرشما بزنند ببینید چه قدر درد دارد، آزادگانی برای من تعریف کردند با کابل سیم برق به سر ما می‌زدند به صورت ما می‌زدند، به چشم ما می‌خورد یکی از اعزه از بنیاد شهید کاشان برای من نقل کردکه بعضی از اسرا برایشان نقل کردند با آهن به آنها می‌زدند، حالا ببینید این آزاده‌ی ما در آنجا چه برخوردی با اینها داشت
یک نمونه اش جناب آقای ابوترابی عزیز بود از سازمان ملل آمدند در اردوگاهی که آقای ابوترابی شکنجه می‌شد به آقای ابوترابی گفتند شما شکنجه می‌شوی یا نه؟  ایشان می‌توانست بگوید بله، ‌نگفت بله، هر چی مأمور سازمان ملل گفت آقا من از سازمان ملل آمدم گفت نه، وقتی آن بنده‌ی خدا رفت آن شکنجه گر به آقای ابوترابی گفت چرا نگفتی حقیقت را ؟ ایشان ‌این آیه را گفت من مسلمانم تو هم مسلمانی درظاهر اینها کافر هستند که آمدند از سازمان ملل و قرآن به من یاد داده
وَ لَنْ یجْعَلَ اللَّهُ لِلْکافِرینَ عَلَى الْمُؤْمِنینَ سَبیلاً
نباید  هیچ وقت دست کافر بالادست مسلمان باشد
 این جمله ی جناب آقای ابوترابی ابهت آن شکنجه گر را شکست شد مرید آقای ابوترابی، گفت هر درخواستی که از من داری بگو انجام بدهم، ‌آقای ابوترابی گفت من شنیدم در بعضی از اردوگاهها آزادگان ما نمی‌دانند چگونه تعامل کنند با مأموران شکنجه گر شما، شما هرهفته‌ ای من را به یک بهانه‌ای بزن و تنبیه کن و مجازات تنبیه من این باشد که ازاردوگاه یک بفرستی شماره 2، بعد از 2 بفرستی شماره 3 که من بروم در اردوگاههای مختلف با بچه‌های آزاده صحبت کنم که آنقدر بیخود شنکجه نشوند راههایی در اسلام وجوددارد که هم مبانی را حفظ کنیم و شکنجه‌ی غیرضرور نشویم، ‌اینها سرمایه‌های ما بودند که بعد از 10 سال برگشتند به کشور و من به همه‌ی ائمه‌ی جماعت عزیزمان و اگر صدای من می‌رسد به امامان جمعه‌ی 14 گانه مان عرض می‌کنم برای آزادگان در26 یا 27مرداد جلسه‌ای برگزار بفرمایید در مسجدخودتان درمصلی نماز جمعه خودتان، ‌یا در دفترخودتان بیایند آزادگان عزیزبرای ما خاطره بگویند ایمان ما را تقویت کنند و همینطور در مرحله ی بعدجوانان عزیز ما را، هر مسجدی یک آزاده‌ای را دعوت کند و انشاءالله هم تجلیل بشود او و هم تزریق ایمان بشود مسجد باید
خُذُوا زینَتَکمْ عِنْدَ کلِّ مَسْجِدٍ باشد ایمان بگیرند از مسجد یکی از راههای گرفتن ایمان این است که این آزاده‌ی عزیزخاطرات خودش را نقل کند دسته‌ی دیگر آزادگان کسانی بودند که در دست داعش ملعون اسیر بودند مثل جناب شهید حججی عزیز ما در یک مقطعی و یا د ر دست اسرائیل منحوس مثل شهید متوسلیان عزیز.
مناسبت دوم پیروزی جبهه‌ی مقاومت است در این جنگ اخیر سه روزه، ضمنا سالگرد جنگ 33 روزه‌ی لبنان هم هست، ببینید اسرائیلی‌ها حمله کردند به منطقه‌ی جنین در یک شب و درقلب کرانه‌ی باختری‌ آمدند یکی از رهبران جهاد اسلامی شیخ بسام اسعدی را ربودند و بردند جهاد اسلامی اعلام کرد که اگر او را ‌آزاد نکنی پاسخ جدی ما خواهیم داد، گوش نکرد ، ‌بعضی از تحلیلگران می‌گویند علت اینکه به هر حال او اقدام کرد و بعد گوش نکرد به تهدید جهاد اسلامی این بود که یک سامانه پدافندی جدیدی از گنبد‌ آهنی درست کرده بود که می‌گفت دیگه موشکهای جبهه‌ی مقاومت به من اثر نمی‌کند، ‌لذا بعد از اینکه این شیخ سعدی را ربودند حمله کردند به همین مناطق غزه که آماری که فلسطینی‌ها دادند گفتند 1740 واحد مسکونی خسارت دید 18 واحد تخریب کامل 71  واحد تخریب کلی 44 فلسیطینی شهیدشدند که 15 تا از این 44 تا کودک بودند، ‌و 4 تا خانم بودند و 360 تا مجروح، جهاد اسلامی جواب داد قبلاً درجنگ 50 روزه‌ی غزه با فلسطین 50 روز 5 هزار موشک شلیک شد به سمت اسرائیل، ‌برادران و خواهران با کمک جمهوری اسلامی که در این سالها جبهه‌ی مقاومت را تسلیح کرد و یادشان داد در این 3 روز جهاد اسلامی فقط 4000 موشک به سمت اسرائیل شلیک کرد آن گنبد آهنین جدید اسرائیل که مدعی بودند پدافند هوشمند دارد نتوانست در مقابل این 4000موشک توان بیارد 58 شهرک صهیونیستی موشک باران شد 4موشک به فرودگاه بین المللی بن گورین اصابت کرد دیگر رفتند سراغ مصر و قطر دستامون بالا بیاید سراغ آتش بس، فرق این حمله با آن دفعات قبل این بود، آن دفعه کل جبهه‌ی مقاومت جواب اسرائیل را می‌داد این دفعه به قول سیدحسن نصرالله عزیز بزرگوار که فرمود تنها راه مبارزه با اسرائیل و آزاد کردن فلسطین مقاومت است جناب سید حسن فرمود دراین مرحله فقط یک جنبش به نام جهاد اسلامی درمقابل اسرائیل ایستاد و پاسخ او را داد و او را منکوب کرد یک صلواتی برایشان ختم کنید.
مناسبت سوم این حرف باطلی است که یکی از سران فتنه علیه سردار همدانی و سردار سلیمانی و  حزب الله عزیز و مقاومت و  یمن و امثال ذالک بیان کرد من نه نام او را می‌خواهم بیاورم و نه قصد بسط کار او را دارم فقط یکی دو جمله را به عنوان عبرت عرض می‌کنم، ‌برادران و خواهران انسان هر چه قدرهم در اوج باشد باید مواظب خطر نفاق و خطر ابلیس باشد، ممکن است یک شخصی رئیس مجلس بوده باشد نماینده‌ی امام بوده باشد نخست وزیر مورد تأیید امام بوده باشد اما ملاک حال فعلی افراد است،
امیرمؤمنان درنهج البلاغه ریشه‌یابی می‌کنند چی می‌شود انسان از آن اوج برسد به این ذلت؟ خطبه 86 نهج‌البلاغه شریف را ببینید
 مُجَالَسَةَ أَهْلِ الْهَوَى همنشینی با اهل هوی و هوس
مَنْسَاةٌ لِلْإِیمَانِ ایمان انسان را به فراموشی می‌برد
مواظب باشید درجلساتمون، ‌مبادا اگر دیدیم مقدسات ما توهین می‌شود سکوت کنیم، ‌
آیه‌ی شریفه 140 نساء باز به ما یاد می‌دهد
 إِذا سَمِعْتُمْ آیاتِ اللَّهِ یکفَرُ بِها اگردیدی آیات الهی داردکفران می‌شود
وَ یسْتَهْزَأُ بِها مسخره می‌شود
فَلا تَقْعُدُوا مَعَهُمْ ننشینید در آن جلسه
حَتَّى یخُوضُوا فی‏ حَدیثٍ غَیرِهِ تا حرفشان را عوض کنند
اگر دیدید در یک جلسه انقلاب، امام، ‌شهدا، حاج قاسم، رهبر عزیز دارد بهش توهین می‌شود اگر بلد نیستی استدلال کنی ننشین در آن جلسه
اگر بنشینی آیه می‌فرماید
 إِنَّکمْ إِذاً مِثْلُهُمْ شما مثل آنها هستی راز اینکه یک عده سقوط کردند انقلابی بودند در یک مقطعی اما سقوط کردند همین است با اهل باطل نشستند، ‌در آیه‌ی شریفه 42 مدثر هم اهل جهنم این سوال که ما سَلَککمْ فی‏ سَقَر چی شد شما جهنمی شدید؟
یکی از 4 عامل این است کنَّا نَخُوضُ مَعَ الْخائِضین‏ با اهل باطل می‌نشستیم، ‌با اهل باطل
این خاصیت انسان است، من باز از یکی سران فتنه، 88 خبر خاص دارم که یکی از افراد موثق جناب آقای حجت الاسلام سید حمید روحانی که از طرف امام مأمور شد تاریخ انقلاب اسلامی و تاریخ نهضت را در 3 جلد بنویسد خود ایشان برای من نقل کرد که خانم یکی از همین سران فتنه به من گفت من نگران شوهرم هستم، گفتم چطوز؟ گفت صبح که می رود سرکار افرادی می‌آیند درگوشش می‌خوانند، می‌خوانند، می‌خوانند علیه امام، شهدا، تدریجا فکرش عوض می‌شود و شد، به حدی فکرعوض شد که شما وقتی این بیانیه را ببنید و اگر اسمش را نمی‌دانستید می‌گویید اسرائیل داردحرف می‌زند آمریکا داردحرف می‌زند، ‌و به تعبیر نهج البلاغه شریف کار به‌ آنجا می‌رسد که زبان او می‌جنبد اما شیطان دارد حرف می‌زند.
 امیرمؤمنان درخطبه 7 نهج البلاغه می‌فرماید بعضی از آدمها کارشان به جایی می‌رسد فَبَاضَ شیطان می‌آید در درون وجود آنها تخم گذاری می‌کند
 وَ فَرَّخَ جوجه در درون وجود آنها تولید می‌کند
فِی صُدُورِهِمْ در قلبشان
وَ دَبَّ حرکت می‌کند
وَ دَرَجَ فِی حُجُورِهِمْ دردامنشان آن شیطان جدید پرورش پیدا می‌کند
 فَنَظَرَ بِأَعْینِهِمْ دیگه شیطان با چشم آنها نگاه می‌کند
وَ نَطَقَ بِأَلْسِنَتِهِمْ شیطان از زبان آنها حرف می‌زند از قلم آنها بیانیه صادر می‌کند همه  به هوش باشیم، ‌همه در معرض خطر هستیم
و آخرین عرضم روز خبرنگار و اسارت اسرای آل الله
اولا تجلیل می‌کنم از همه‌ی خبرنگاران منطقه‌ی کاشان که اخبار را صحیح بدون دخل و تصرف، نقص و زیادت به مردم می‌رسانند روشنگری می‌کنند، کمبودها را به مسئولین می‌رسانند، ‌حرف تبیینی مسئولان را به مردم می‌رسانند، مثلا یک نمونه‌اش در بحث تولید دام، گوسفند و گاو آمدند گفتند به خبرنگاران گفتند به ما گفتند که با توجه به گرانی یونجه و جو و امثال ذالک برای تولید کننده صرف نمی کند تولید کند رو آوردند به فروش دام آن هم با قیمت کم و کسی که سود را دارد می‌برد دلال هست این به مسئولان شهرستانی بیان شد 4-5 تاراهکار را بیان کردند، ‌و خودشان هم معتقد بودند کافی نیست انشاءالله در مرحله‌ی بالاتر به وزیر محترم ابلاغ خواهد شد که فکری برای تولید دام داشته باشند که با این وضعیت برایشان صرف نمی کند
این یک کار خوب خبرنگار است
مشکل را بیان می‌کند، جواب را می‌دهد به مردم و دنبال راهکار می‌گردد اصل خبرنگاری الگویش حضرت زینب سلام الله علیها و حضرت امام سجاد است که من همین را تبدیل کنم به روضه‌ی پایان خطبه‌ی خودم
در روز عاشورا وقتی اصحاب تمام شدند اولین کسی که آمد از بنی هاشم اجازه‌ی میدان گرفت جوان رعنای ابا عبدالله حضرت علی اکبر بود
 استإذن اباه فاذن له بدون هیچ معطلی حضرت اباعبدالله پسر خودش را اجازه داد، ‌حالا علی اکبر آمد درخیمه کنار خیمه می‌خواهد با خانمها خداحافظی کند، دور علی اکبر حلقه زدند بی بی زینب، حضرت ام کلثوم خانمهای دیگر، ‌بچه‌ها، ‌سکینه، ‌رقیه یک جمله‌ای گفتند نمی دانم برای امام زمان علیه السلام چقدر این جمله سوزناک است خانمها گفتند یا علی اکبر ارحم غربتنا، به غربت ما به عریبی ما رحم کن، ‌من عرض می‌دارم یا حضرت صاحب این جمله را علی اکبرگفت زمانی که تمام بنی هاشم هنوز بودند اما یک زمانی هم امام حسین علیه السلام آمد برای وداع آنجا دیگه کسی باقی نمانده، ‌ارحم غربتنا یا حسین نمی‌توانستند ساکت شوند امام حسین علیه السلام با دست ولایتی خودشان آرام کردند همه را مخصوصا دل بی قرارحضرت زینب سلام الله علیها را، وقتی زینب آرام شد یک لحظه نگاه کرد بر صورت مطهر علی اکبر، و اباعبدالله دید اشکهای حسین جاری شده، برادرم شما برای چی گریانید؟
اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَبا عَبْدِ اللَّهِ وَ عَلَى الْاَرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِنائکَ عَلَیْکَ مِنّى سَلامُ اللَّهِ اَبَداً ما بَقیتُ وَ بَقِىَ اللَّیْلُ وَالنَّهارُ وَ لا جَعَلَهُ اللَّهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّى لِزِیارَتِکُمْ اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَولادِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ.
جمله آخرم شادی روح حاج قاسم عزیز حاج حسین همدانی باشه که این روزها دل مردم ایران جریحه داراست از آن توهین‌ها،
بی بی زینب گفت برادرم چراشما گریانی
فرمود خواهرام این اشک برای اسارت تو هست
یا امام زمان مگه اسارت زینب چگونه است که حسین بایدگریه کند؟ خود آقا در ناحیه‌ی مقدسه فرمودند اسرا را واردکوفه کردند أیدیهم مغلولة إلى أعناق دستهاشون را به گردنهاشون بسته بودند به این عبارت توجه کنید امام زمان فرمود ایدیهم همه آنها، ایدیهم مغلوله، الی اعناق
حسین آرام جانم
حسین روح و روانم
 خدایا درظهور مولامون تعجیل بفرما
قلب مطهر امام زمان از این جمع و حق داران ما حی و میتا راضی و خوشحال بفرما
ثوابی از جلسه به روح مطهر امام همه‌ی شهدا، حاج قاسم عزیز حاج حسین همدانی شهدای منطقه‌ی کاشان گذشتگان این جمع پدران، مادران، اجدادمون عاید و واصل بفرما
خدایا رهبرعزیزمان در پناه امام زمان تأییدخاص بفرما
خدایا دولت ما مجلس ما قوه‌ی قضاییه ما مسئولان استانی و شهرستانی ما را برای خدمت به این مردم خوب و عاشورایی کمک بفرما
نسل ما را تا قیامت از بهترین پیروان امام حسین علیه السلام و یارانشان قرار بده
 
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ‏
إِنَّا أَعْطَیناک الْکوْثَرَ (1)فَصَلِّ لِرَبِّک وَ انْحَرْ (2)إِنَّ شانِئَک هُوَ الْأَبْتَرُ (3)

برچسب ها
کاشان - خیابان شهید بهشتی - کوچه جمال آباد - دفتر نماینده مقام معظم رهبری و امام جمعه کاشان - کدپستی: ۸۷۱۴۶۷۸۳۸۹
تلفن: ۵۵۷۸۱۸۱ - ۵۵۷۸۸۸۸ - ۵۵۷۲۲۴۴ (۰۳۱)
نمابر: ۵۵۷۸۱۸۲ (۰۳۱)
© کلیه حقوق مادی و معنوی برای پایگاه اطلاع رسانی سفیر ولایت محفوظ است. استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.