/
صفحه اصلی
/
خبرخوان
/
ارتباط با ما
/
¤ ۱۴۰۳ شنبه ۶ مرداد
تاریخ ارسال:۱۴۰۱ پنج شنبه ۲۷ بهمن
چاپ خبر
در نبرد بین حق و باطل، حق پیروز خواهد شد حجت الاسلام سید سعید حسینی در بازدید از دبستان ابتدایی دخترانه شهید علائیان اظهار داشت : در توضیح صفات رحمان و رحیم خداوند اظهار داشت: در نبرد بین حق و باطل، حق پیروز خواهد شد.

حجت الاسلام سید سعید حسینی در بازدید از دبستان ابتدایی دخترانه شهید علائیان اظهار داشت : در توضیح صفات رحمان و رحیم خداوند اظهار داشت :  رحمان و رحیم یعنی خدا بسیار مهربان است، خداوند دو نوع مهر بانی دارد که یک نوعِ آن شامل همه انسان ها می شود و ان کلمه و صفت رحمان است و این مهربانی هم نسبت به انسان های بد و هم انسان های خوب می باشد، همه انسان ها از هوا استفاده و تنفس می کنند یا از آب استفاده می کنند . مثلا فردا که شهادت امام هفتم هست و هارون الرشید ، امام کاظم را شهید نموده است، هم امام کاظم و هم هارون الرشید از آب و هوا استفاده می کنند، ترامپ که دستور داد سردار سلیمانی ما را شهید کنند، رئیس اسرائیل و عربستان که دستور کشتار فلسطینیان و یمن را می دهد، یزید و شمر و حرمله همه نفس می کشند، پس هوا و اب و.. هم خوب ها و هم بدها از این نعمت های خداوند استفاده می کنند.  و مهربانی خدا شامل انها می شود

امام جمعه کاشان افزود : خداوند یک نوع مهربانی مخصوص به نام رحیم دارد که ویژه انسان های خوب است، مانند امامان، پیامبر ص، امام خامنه ای، امام خمینی، معلمان، شهدا، حاج قاسم، پدر و مادر و شما بچه های خوب، و من چند مورد از خوبی های شما را می گویم، 1 _ صبح که به مدرسه شما آمدم، دختر خانمی، لب درب مدرسه ایستاده بود، من به او و دختر خانم به من جهت ورود به مدرسه تعارف نمود و گفت شما بزرگتر هستید، این نشانه ادب و احترام است. امام صادق ع در حدیث می فرمایند : ( إنَّ خَيرَ مَا وَرَّثَ الآباءُ لِأَبنائِهِم اَلأَدَبُ لاَ المالُ فَإِنَّ المَالَ يَذهَبُ وَ الأَدَبَ يَبقى) بهترين چيزى كه پدران براى پسرانشان به ارث مى گذارند، تربيت است نه مال چرا كه مال مى رود و تربيت مى ماند.

وی همچنین گفت : 2 _ قبل از جلسه با شما، از سه کلاس بازدید نمودم، نام دوازده امام را از دانش اموز کلاس اول سوال نمودم و همه را آشنا بود و همه را نام برد، و گفت اگر ما گناهی انجام بدهیم مانند بی احترامی به پدر و مادر را امام زمان ع می بیند و امام زمان ع کارهای خوب ما مانند نماز خواندن و حجاب را هم می بیند، و امام زمان ع وقتی ما گناهی را انجام بدهیم خیلی ناراحت می شود و از خدا می خواهد که ما را بخاطر خودش ببخشد.

3 _ وی در تعریف سوم گفت: قبل از سخنرانی من، دختر خانمی سوره بلد را خواند. (  لا أُقْسِمُ بِهذَا الْبَلَدِ) قسم به شهر مکه، بخاطر این که پیامبر ص در این شهر است (وَ أَنْتَ حِلٌّ بِهذَا الْبَلَدِ ) و دختر خانم دیگری یک مقاله خواند و شما هم سرود خواندید. و این که به یاد شهید علائیان هم هستید که این ها نشانه خوبی  شما هست.

امام جمعه کاشان افزود : در دنیا بین جبهه حق و باطل وجود دارد. ایران و امام خامنه ای و امام زمان ع جبهه حق هستند و آمریکا و اسرائیل و شیطان جبهه باطل هستند وی در ادامه با قرائت سوره ناس در شرح مختصری از آن گفت : بگو: پناه مى‌برم به پروردگار مردم،  پادشاه مردم، معبود مردم،  از شرّ شیطان ؛ آن كس كه در سينه‌هاى مردم و درون وسوسه مى‌كند، چه از جنّ و چه از انس. ( قُلْ أَعُوذُ بِرَ‌بِّ النَّاسِ مَلِكِ النَّاسِ. إِلَـٰهِ النَّاسِ. مِن شَرِّ‌ الْوَسْوَاسِ الْخَنَّاسِ. الَّذِي يُوَسْوِسُ فِي صُدُورِ‌ النَّاسِ. مِنَ الْجِنَّةِ وَالنَّاسِ)  آمریکا، اسرائیل، شیطان انسی هستند و شیطان همان مِنَ الْجِنَّةِ است ( مِنَ الْجِنَّةِ وَالنَّاسِ).

وی گفت : جنگ بصورت جدی وجود دارد، امام زمان می خواهد همه خوشبخت باشند تا به بهشت بروند. اما شیطان قسم یاد نموده و گفته می خواهد همه را بدبخت و جهنمی کند ( قَالَ فَبِعِزَّتِكَ لَأُغْوِيَنَّهُمْ أَجْمَعِينَ). و ما لین این دو دعوت قرار داریم. یک دعوت نامه از سوی امام زمان ع است و یک دعوت نامه از سوی شیطان است و بعضی ها دعوت نامه شیطان را قبول می کنند

امام جمعه کاشان در توضیح دعوت نامه خدا و شیطان گفت : خدا  در دعوت نامه به ما فرموده : نماز بخوانید، روزه بگیرید، شراب نجس است و نخورید و آهنگ حرام گوش نکنید اما شیطان در دعوت نامه خودش می گوید، نماز نخوانید، روزه نگیرید و شراب بخورید و آهنگ حرام گوش بدهید،. شخصی به امام کاظم گفت : در همسایگی ما اشخاصی زندگی می‌کنند که کنیزان آوازه خوان دارند، و اغلب در خانه شان بساط ساز و آواز برپاست. دستشویی خانه‌ی ما نیز طوری قرار گرفته که صدای ساز و آواز آنها به گوش می‌رسد و چه بسیار می‌شود که من نشستن در دستشویی را طول می‌دهم تا آواز آنها را بشنوم. این عمل چه طور است؟حضرت فرمود: این کار را مکن. زیرا اگر در این حالت از دنیا بروی به جهنم می روی، مرد گفت چرا؟ حضرت فرمود: خدا در قران می‌فرماید: «ان السمع و البصر و الفؤاد کل اولئک کان عنه مسئولاً» یعنی همه‌ی شما روزی درباره‌ی گوش و چشم و دل خود مورد سوال قرار خواهید گرفت و نسبت به آنچه شنیده‌اید و دیده‌اید و یا نسبت به آن دل بسته‌اید باید حساب پس دهید! به حضرت گفت انشاء الله من دیگر چنین عملی را تکرار نمی‌کنم و نسبت به گذشته هم استغفار می‌کنم.

حجت الاسلام حسینی بیان داشت : یکی از نکات مهم دیگر در جبهه حق و باطل این است که خدا می خواهد ما به حرف های رهبرمان گوش بدهیم اما شیطان می گوید گوش ندهید. مثلا شیطان در آشوب های اخیر، با شعار زن، زندگی و آزادی عده ای را فریب داد و  آنها به خیابان امدند و آمبولانس آتش زدند و سی نفر به یک روحانی با چاقو حمله کردند و او را شهید نمودند.

وی گفت : یک دعوت نامه هم از سوی رهبر انقلاب برای 22 بهمن امد و گفت به تظاهرات بروید. و در بعضی شهرها دو برابر سال قبل امدند، بعضی با کالسکه به همراه بچه خود، افراد بیماری با کپسول اکسیژن آمده بودند، خبرنگار صدا و سیما با خانمی که برای اولین بار در راه پیمایی 22 بهمن شرکت کرده بود علت حضورش را پرسید و او گفت چون دشمن می خواهند ایران از بین برود و تجزیه شود و من می خواهم بگویم ایران را دوست داریم. جبهه حق حرف رهبر را گوش می دهد اما شیطان و جبهه باطل می گوید گوش ندهید

امام جمعه کاشان گفت : ملت ایران در 22 بهمن چون به حرف رهبر گوش داد پیروز شد، در نبرد بین حق و باطل، حق پیروز خواهد شد. خدا در قران می فرماید : حق آمد و باطل نابود شد و قطعا باطل (  آمریکا و اسرائیل) از بین می رود. ( وَقُلْ جَاءَ الْحَقُّ وَزَهَقَ الْبَاطِلُ إِنَّ الْبَاطِلَ كَانَ زَهُوقًا) در روایت هم داریم، امام صادق، سه بار قسم یاد کرد که مردم قم و ملت ایران اسرائیل را از بین می برند و جهان بعد از ان خوشبخت خواهد شد. لذا وظیفه شما این است که خوب درس بخوانید تا دانشمند شوید، دشمن را بشناسید و برای این که دشمن را بشناسید باید به حرف رهبر گوش کنید و مومن باشید، نماز بخوانید، حجاب داشته باشید



برچسب ها
کاشان - خیابان شهید بهشتی - کوچه جمال آباد - دفتر نماینده مقام معظم رهبری و امام جمعه کاشان - کدپستی: ۸۷۱۴۶۷۸۳۸۹
تلفن: ۵۵۷۸۱۸۱ - ۵۵۷۸۸۸۸ - ۵۵۷۲۲۴۴ (۰۳۱)
نمابر: ۵۵۷۸۱۸۲ (۰۳۱)
© کلیه حقوق مادی و معنوی برای پایگاه اطلاع رسانی سفیر ولایت محفوظ است. استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.