/
صفحه اصلی
/
خبرخوان
/
ارتباط با ما
/
¤ ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
تاریخ ارسال:۱۴۰۲ دوشنبه ۲۴ مهر
چاپ خبر
هر کس ایمانش بخدا و کارهای خوبش بیشتر و کارهای بد او کمتر یا نداشته باشد، درجه اش در بهشت بالا می رود حضور در مدارس - سال 1402- جلسه چهاردهم _ توضیح صفحه پنجم قران آیه 25 سوره بقره

امام جمعه کاشان : 
حجت الاسلام حسینی با حضور در دبستان دخترانه فقیه در جمع دانش آموزان اظهار داشت : هر کاری را باید با بِسْمِ ٱللَّهِ ٱلرَّحْمَٰنِ ٱلرَّحِيمِ شروع کنیم و مداومت به این کار در روز قیامت برای انسان مفید است. روایت داریم : موقعی که در روز قیامت کارنامه اعمال فردی را که برای شروع هر کاری بِسْمِ ٱللَّهِ ٱلرَّحْمَٰنِ ٱلرَّحِيمِ می گفته است، را فرشته ها می خواهند به او تحویل بدهند باز او بِسْمِ ٱللَّهِ ٱلرَّحْمَٰنِ ٱلرَّحِيمِ می گوید، خداوند می گوید، چون کارنامه ات را با نام مهربان من تحویل گرفتی و در دنیا هم همیشه نام من را می گفتی من همه کارهای بد تو را پاک می کنم. بِسْمِ ٱللَّهِ ٱلرَّحْمَٰنِ ٱلرَّحِيمِ یعنی خداوند بسیار مهربان است.

وی گفت : خداوند قران را به پیامبر ص نازل کرده است، قران 114 سوره دارد که اولین، سوره حمد و اخرین سوره ناس است. در سوره بقره ایه 25 خداوند می فرماید : به کسانی که ایمان آورده و کارهای خوب انجام داده اند بهشت را بشارت بده « وَبَشِّرِ الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ أَنَّ لَهُمْ جَنَّاتٍ تَجْرِي مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ ». این ایه را کمی توضیح می دهیم.

امام جمعه کاشان گفت : از شما سوال می کنم ایمان به چه کسی در آیه منظور است؟ منظور ایمان بخداست. وی گفت : روزی پیامبر با دوستانش از جایی عبور می کردند. خانمی را دیدند که با چرخ ریسندگی در حال نخ ریسی هستند. پیامبر ص به او گفت،. بنظر تو خدا وجود دارد؟ خانم که در حال چرخاندن چرخ بود جوابی نداد ولی دست خود را از چرخ برداشت و چرخ دیگر حرکت نکرد. دوستان پیامبر ص گفتند چرا جواب نمی دهی؟ پیامبر ص فرمود، جواب من را داد، همین که دست خود را برداشت و چرخ دیگر حرکت نکرد به همه گفت،. این جهان خدایی دارد که دنیا، خورشید، ماه و زمین را می چرخاند. من دست خودم را از روی چرخ برداشتم چرخ ایستاد. جهان هم اگر خدا را نداشته باشد، خورشید و ماه و زمین حرکت نمی کنند. ما علاوه بر ایمان بخدا، ایمان به پیامبر ص و ایمان به امامان هم بیاوریم. امام اول، علی ع. امام دوم، امام حسن ع، امام سوم، امام حسین ع. امام چهارم، امام سجاد ع. امام پنجم، امام باقر ع. امام ششم، امام صادق ع. امام هفتم، امام کاظم ع. امام هشتم، امام رضا ع. امام نهم، امام جواد ع. امام دهم، امام هادی ع. امام یازدهم، امام عسگری ع. امام دوازدهم، امام زمان ع.

حجت الاسلام حسینی گفت : هر روز هفته به نام یک یا چند امام است. روز شنبه به نام پیامبر اکرم (ص) ، یکشنبه امیرمومنان علی (ع) ، دوشنبه امام حسن مجتبی و امام حسین (ع) ، روز سه شنبه امام سجاد، امام محمد باقر و امام جعفر صادق(ع)، چهارشنبه امام موسی کاظم، امام رضا، امام جواد و امام هادی(ع)، پنجشنبه امام حسن عسگری(ع)  و جمعه روز امام زمان (عج). می باشد. اَلّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِل فَرَجَهُم. ضمنا هر روزی که از منزل برای مدرسه حرکت می کنیم به امامان آن روز سلام بدهید

حجت الاسلام حسینی افزود  : گفتیم که در قران امده که خدا فرموده : به کسانی که ایمان آورده و کارهای خوب انجام داده اند بهشت را بشارت بده. چند کار خوب مانند : نماز خواندن، قران خواندن، درس خواندن، حجاب داشتن، احترام به پدر و مادر و دشمنی با آمریکا و اسرائیل، انشاء الله امسال برای کلاس سومی ها جشن تکلیف می گیرند و شما می توانید با خدا صحبت کنید و نماز بخوانید. البته الان هم می توانید نماز و قران بخوانید. بچه ها، شما باید با سواد د دانشمند شوید، هر چه می توانید تلاش کنید تا نمرات شما عالی باشید و در آینده وارد دانشگاه یا حوزه شوید. حجاب خود را مواظبت کنید. قران می گوید، وقتی دختر خانم ها بزرگ شدند و به سن تکلیف رسیدند نباید نامحرم موهای انها را ببینند ، و همچنین نباید لباس شما کوتاه باشد تا ساق پا یا دست شما را نامحرم ببیند. شیطان می خواهد شما حجاب نداشته باشید ولی ما باید حرف خدا را گوش بدهیم.

امام جمعه کاشان گفت : بهشت درجات متعدد و بالایی دارد. منازل پائین ترین درجه بهشت، آنقدر بزرگ است که شما می توانید تمام بهشتیان را دعوت کنید. اگر کسی مقامش بالاتر باشد مانند شهدا، مانند حاج قاسم. مقام حضرت امام خمینی که انقلاب اسلامی را بوجود آورد ، هر کس ایمانش بخدا و کارهای خوبش بیشتر و کارهای بد او کمتر یا نداشته باشد، درجه اش در بهشت بالا می رود. امام سجاد ع فرموده است : شما که شیعه هستید و دوازده امام را قبول دارید، همه شما به بهشت می روید. ولی شما باید برای رسیدن به مقام و درجات بالاتر بهشت مسابقه بدهید.

حجت الاسلام حسینی گفت : ما دشمنانی داریم بنام آمریکا و اسرائیل که خیلی ظلم می کنند. اسرائیل، مدارس بچه ها را بمباران می کند. اسرائیل تا حالا سی و سه هزار کودک را کشته است. واقعا اسرائیل کشور کودک کش است که به هیچ کس رحم نمی کند. اسرائیل گرگ وحشی است

برچسب ها
مطالب مرتبط
کاشان - خیابان شهید بهشتی - کوچه جمال آباد - دفتر نماینده مقام معظم رهبری و امام جمعه کاشان - کدپستی: ۸۷۱۴۶۷۸۳۸۹
تلفن: ۵۵۷۸۱۸۱ - ۵۵۷۸۸۸۸ - ۵۵۷۲۲۴۴ (۰۳۱)
نمابر: ۵۵۷۸۱۸۲ (۰۳۱)
© کلیه حقوق مادی و معنوی برای پایگاه اطلاع رسانی سفیر ولایت محفوظ است. استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.