/
صفحه اصلی
/
خبرخوان
/
ارتباط با ما
/
¤ ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
تاریخ ارسال:۱۴۰۲ شنبه ۴ آذر
چاپ خبر
از مصادیق مهربانی خداوند این است که برای ما پیامبر و قران را فرستاده است حجت الاسلام حسینی : یکی از مصادیق مهربانی خدا این است که برای ما پیامبر حضرت محمد ص را فرستاده است. یکی از علما می فرماید: اصول دین ما در ذکر صلوات امده است.
حضور در مدارس - سال  4 / 9 / 1402 - جلسه پنجاه و هفتم _ آیه 233  سوره بقره

امام جمعه کاشان : از مصادیق مهربانی خداوند این است که برای ما پیامبر و قران را فرستاده است

حجت الاسلام سید سعید حسینی با حضور در دبستان دوره دوم دخترانه فردوسی اظهار داشت :  در ابتدای سخن در رابطه با بِسْمِ ٱللَّهِ ٱلرَّحْمَٰنِ ٱلرَّحِيمِ باید گفت : رحمان و رحیم از صفات خداوند است و این یعنی خدا دو گونه مهربانی دارد، مهربانیِ رحمانی  و عام و مهربانیِ رحیمی یا خاص. صفت رحمانی یعنی خدا مهربان هست و این مهربانی شامل تمام موجودات، و تمام انسان می شود، همه از نور خورشید، هوا و رزق و روزی و آب خدا استفاده می کنند، شمر و امام حسین ع  و نتانیاهو و إمریکایی ها هم از این مهربانی خدا استفاده می کند. اما رحمتِ رحیمیه و خاص خداوند مخصوص مومنان و اهل دین و انسان های خوب مانند شما می باشد.

وی افزود : یکی از مصادیق مهربانی خدا این است که برای ما پیامبر حضرت محمد ص را فرستاده است. ما هر وقت نام حضرت محمد ص را شنیدیم صلوات می فرستیم. صلوات هم ثواب بسیار دارد. ضمناً یکی از علما می فرماید:  اصول دین ما در ذکر صلوات امده است، . وی در تشریح این مطلب گفت : وقتی می گوئیم ( اَللّهُمَّ ) یعنی توحیدِ خدا  همچنین ( اَللّهُمَّ ) یعنی خداوند با تمام صفات وجودی خودش، پس عدالت و دیگر صفات خداوند مانند رحمان و رحیم در همین کلمه آمده است.  وقتی می گوئیم ( صلِّ) یعنی خدا به پیامبر ص ما و انسان های خوب پاداش می دهد و این یعنی ما معاد را قبول داریم. نظام کیفر و پاداش را قبول داریم. ( علی مُحمَّد) به این معنی است که من نبوت و پیامبرانی را که خدا فرستاده است را قبول دارم ( وآل مُحمَّد) یعنی دوازده امام و امامت را قبول دارم. در کنار اصول دین ما فروع دین هم داریم، مانند نماز، روزه. یکی از مهربانی های خداوند این است که، وقتی ما یک صلوات می فرستیم، خدا در هزار صف از فرشتگان، بر او صلوات می فرستند در حالی که ما یک صلوات فرستاده ایم، بعد تمام موجودات عالم، چون می بییند خدا و فرشتگان صلوات می فرستند انها هم صلوات می فرستند.

حجت الاسلام حسینی گفت : یکی دیگر از مهربانی های خداوند این است که کتاب قران برای ما فرستاده است . قران 114 سوره دارد. برای شما، ایه 233 سوره بقره  «  وَالْوَالِدَاتُ يُرْضِعْنَ أَوْلَادَهُنَّ حَوْلَيْنِ كَامِلَيْنِ... » را مختصر توضیح می دهم. خداوند در این آیه می فرماید : مادران فرزندان خود را به مدت دو سال کامل شیر می دهند. درس این آیه این است که قدر و ارزش مادر خود را بدانیم. مادر بر فرزند خودش حق دارد. 1 _ نُه ماه ما در شکم مادران خود بوده ایم. این مدت نزد خدا خیلی عظمت دارد. وی در همین رابطه به روایتی اشاره نمود و گفت : جوانی خدمت پیامبر ص امد و گفت : حق پدر و مادرم بر من چیست؟ حق پدرت این است که تا زمانی که زنده است مطیع او باشی و از او اطاعت کنی. برای شما بگویم :  ثواب نماز جماعت با نماز تنها قابل مقایسه نیست. اگر نماز جماعت ده نفر شدند، اگر تمام درختان عالم، کاغذ، اب دریاها، جوهر و تمام فرشتگان نویسنده شوند نمی توانند ثواب یک رکعت نماز جماعت را بنویسند. اما پدر، اگر بگوید. راضی نیستم به نماز جماعت بروی، باید حرف پدر را گوش کنی. اما اگر پدری دستور به کار حرام داد، مانند این که نماز نخوانید یا حجاب نداشته باشید نباید گوش کنید. چون خدا دستور داده است. جوان سوال کرد، حق مادرم چیست؟ پیامبر ص فرمود: اگر به تعداد قطرات باران و ریگ های بیابان به مادرت خدمت کنی، یک روز از روزهایی که در شکم مادر بوده ای، جبران نمی شود. مادر خیلی مهم است. منزل که رفتید و سلام کردید، در کارهای خانه مانند چیدن سفره و جمع کردن سفره به مادر کمک کنید . از پدر و مادر هم تشکر کنید. وی در ثواب مادر بودن نیز گفت : خدا برای هر مادر که فرزندی به دنیا می اورد. 270 روز«  نُه ماه » برای او ثواب حضور در جبهه را می نویسد. برای او، 270  ثواب احیا می نویسند. « مانند ثواب شب های قدر در ماه رمضان ». 270 روز برای او ثواب صدقه می نویسند. 270 روز برای او ثواب روزه مستحبی می نویسند. اگر دو فرزند داشته باشد دو برابر می شود. بعضی وقت ها از مهربانی های مادر غافل می شویم. یک بچه چند بار از شب تا صبح بیدار می شود و مادر باید از او مواظبت کند. وی با ذکر خاطره ای گفت : سال ها قبل در قم ساعت سه بعد از ظهر دیدم مادری زنگ منزل پسرش را  زد. صدای پسر را شنیدم، پسر با ناراحتی گفت : چرا این موقع زنگ زدی من از خواب بیدار شدم. این بی ادبی بود.  مادر جواب حکیمانه ای داد، مادر  گفت، می دانی چند دفعه مر از خواب بیدار کردی ( اگر فقط دو سال شیرخوارگی را حساب کرده و شبی دو بار هم مادر برای شیر دادن بیدار شده باشد هزار و چهارصد بار این بیدار شدن اتفاق افتاده ) لذا قدر و ارزش پدر، مادر و معلم را بیشتر بدانید.

امام جمعه کاشان گفت : به شما سه توصیه می کنم. 1 _  حداکثر تلاش برای درس خواندن. پدر و مادر همه امکانات را برای ما اماده می کنند، معلم ها هم که زحمت می کشند. مطالعه می کنند تا به شما درس بدهند. لذا باید خوب درس بخوانید. استعداد در اولویت اول نیست بلکه، تلاش مهم است. امام زمان ع برای دانش اموزان دعایی دارد و می فرماید، خدایا به دانش اموزان ما، رغبت و میل و نهایت تلاش بده « وَعَلَى الْمُتَعَلِّمينَ بِالْجُهْدِ وَالرَّغْبَةِ » استعداد اگر متوسط باشد ولی تلاش کنیم می توانیم به بالاترین درجات علمی برسیم 2 _ سفارش دوم من، ایمان بخدا، پیامبر، قران و احکام دین است. احکام خدا برای شما مهم باشد. نماز خود را اول وقت بخوانید و حجاب خود را حفظ کنید. یک تار موی شما را نباید نامحرم ببیند. 3 _ دشمن را بشناسید. ما دشمن داریم. دشمنان می خواهند ما مومن نباشیم و ایمان نداشته باشیم. دشمن ها در سوره ناس دو نوع معرفی شده اند. دشمنان جن و دشمنان انسی « مِنَ الْجِنَّةِ وَ النَّاسِ ». مِنَ الْجِنَّةِ، شیطان جن، یعنی ابلیس و بچه هاش و شیاطین انسی، امروز امریکا و اسرائیل هستند. این ها نمی خواهند به احکام قران عمل کنیم. انواع مشکلات را بوجود می اورند تا ما احکام را زیر پا بگذاریم. خدا گفته، حجاب داشته باشید اما امریکا، اسرائیل و در فضای مجازی می گویند بی حجاب باشید. خدا می گوید، نماز بخوانید، انها می گویند بخوابید. نماز نخوانید. خدا می گوید به پدر و مادر احترام بگذارید اما انها می گویند، بی احترامی کنید. امروز دشمن کسی است که در غزه، هر ده دقیقه یک کودک و هر چهار دقیقه یک انسان را کشته است. یک ساعت 60 دقیقه است. 60 را تقسیم بر چهار کنیم، 15 می شود. در یک ساعت اسرائیلی ها 15 نفر را کشته اند.. در یک روز 360 نفر می شود. در ده روز 3600 نفر در سی روز ده هزار و هشتصد نفر. در چهل روز، 14400 نفر. و آماری که اعلام می کنند در این چهل و پنج نفر را کشته اند. 15000 نفر است. این ها دشمنان بشریت هستند.
برچسب ها
مطالب مرتبط
کاشان - خیابان شهید بهشتی - کوچه جمال آباد - دفتر نماینده مقام معظم رهبری و امام جمعه کاشان - کدپستی: ۸۷۱۴۶۷۸۳۸۹
تلفن: ۵۵۷۸۱۸۱ - ۵۵۷۸۸۸۸ - ۵۵۷۲۲۴۴ (۰۳۱)
نمابر: ۵۵۷۸۱۸۲ (۰۳۱)
© کلیه حقوق مادی و معنوی برای پایگاه اطلاع رسانی سفیر ولایت محفوظ است. استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.