/
صفحه اصلی
/
خبرخوان
/
ارتباط با ما
/
¤ ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
تاریخ ارسال:۱۴۰۲ شنبه ۴ آذر
چاپ خبر
فرصت خداوند برای توبه نمودن نشانه ی مهربانی خداوند است امام جمعه کاشان : صد دانش آموز دبیرستان امام خمینی ره کاشان در دقاع مقدس شهید شده اند . این شهادت ها باعث شد دشمن نتواند نه خاک ما را تصرف کند و نه انقلاب ما را شکست دهد
حضور در مدارس - سال  4 / 9 / 1402 - جلسه پنجاه و هشتم _ آیه 235  سوره بقره

امام جمعه کاشان : فرصت خداوند برای توبه نمودن نشانه ی مهربانی خداوند است

حجت الاسلام سید سعید حسینی با حضور در دبستان دخترانه شهید آیت الله مدنی ره بعد از اقامه نماز ظهرین در جمع دانش اموزان اظهار داشت : این ایام هفته بسیج است. بسیج به فرمان حضرت امام ره تشکیل شد. بسیج کارهای مهمی انجام داده است. وقتی صدام با کمک امریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان و حمایت مالی کشورهای عربی به ما حمله کرد که خوزستان را از ما بگیرد و اگر شد همه ایران را تصرف کند و مهمتر از تصرف خاک، شکست انقلاب بود. ولی حضرت امام با فرمان حضور مردم در جبهه و نیز تشکیل بسیج نقشه انها را خنثی نمود. در مدت هشت سال 230000 نفر شهید دادیم. از دبیرستان امام کاشان، صد دانش اموز شهید شده اند. و این شهادت ها باعث شد که صدام نتواست نه خاک ما را تصرف کند و نه انقلاب را شکست دهد. ضمنا فردا شب، شب شهادت حضرت فاطمه س می باشد.

وی در ادامه و در توضیح ایه 235 سوره بقره گفت :  خداوند در این ایه می فرماید  «.... وَاعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ يَعْلَمُ مَا فِي أَنْفُسِكُمْ فَاحْذَرُوهُ... » بدانید، همانا خداوند، می داند انچه را در نیّت شما هست پس تقوای خدا را رعایت کنید. برای شما جشن تکلیف برگزار کرده اند و مکلّف شده اید. تا بچه هستید، خدا شما را لایق نمی داند که احکام را بر دوش ما بگذارد ولی وقتی به سن نُه سالگی رسیدید شما خداوند شما را مانند انسان های بزرگ حساب می کند و احکام را بر دوش شما می گذارد. واقعا جشن دارد. جشن تکلیف و به بلوغ رسیدن باعث افتخار است. و واقعا جشن دارد. خدا ما را لایق می داند و به ما می گوید احکام او را رعایت کنیم. نماز بخوانیم. حجاب داشته باشیم. مانند این که، قبل از هیجده سالگی پلیس برای ما گواهی نامه رانندگی صادر نمی کند. یا برای رفتن به کربلا باید گذرنامه داشته باشیم. بدون گذرنامه اجازه خروج نمی دهند. با جشن تکلیف ما قابلیت پیدا می کنیم که خدا احکام را برای ما صادر کرده است. بعضی از کارهایی که ما انجام می دهیم خوب است و بعضی از کارهای ما بد است. نماز، دعا، راستگویی، روزه، کمک به دیگران، قران خواندن، احترام به پدر و مادر، حجاب از جمله کارهای خوب است. ترک نماز، فحش دادن، مسخره کردن، بی احترامی به پدر و مادر، تهمت و بی حجابی از جمله کارهای بد است.

امام جمعه کاشان گفت : بعضی وقت ها ما کاری انجام نمی دهیم فقط در ذهن می اوریم. نیّت در ذهن می اید. نیّت می کنیم کار خوب یا بدی را انجام دهیم. نیّت می کنیم وقتی رفتیم منزل به مادرمان در کارهای خانه مانند چیدن و جمع کردن سفره غذا کمک کنیم. یا خدا ناکرده نیّت کنید، فردا به دوست خود بی احترامی کنید، یا در امتحان تقلب کنید. ایه 235 سوره بقره می گوید : خداوند کارهایی را که انجام می دهیم و نیز هر چه در نیّت شما هست را می داند. شخصی نزد امام سجاد ع امد : به امام گفت : حدیث داریم اگر نیّت خوب داشته باشیم خداوند برای ان نیّت ثواب می نویسد. خدا مهربان است. نیّت کنیم، اگر پول داشتیم با اجازه برای دوستمان که نیاز داریم دفتر یا لباسی بخریم، یا نیّت کنیم به نماز جمعه برویم. همین نیّت خوب ثواب دارد ولی خدای مهربان برای نیّت بد تا انجام ندهیم نمی نویسد. کارهای خوب هم همینطور. وقتی انجام دادیم خدا برای ان ثواب می نویسد ولی اگر کار بد را انجام دادیم، خدا بلافاصله نمی نویسد. در بعضی روایات داریم خدا به فرشتگان می گوید تا هفت ساعت فرصت دارد تا توبه نماید اگر توبه کردیم نمی نویسد. و اگر توبه نکردیم می نویسد. در هفت ساعت که خدا فرصت داده باید برای کار بدی که کرده ایم فکر کنیم و توبه کنیم . این از مهربانی خداست. شخصی به امام سجاد ع گفت : فرشتگان از کجا متوجه می شوند که من نیّت بد یا خوبی در ذهن داریم. امام سجاد ع مثالی زد : فرمود، اگر چشمان شما بسته باشد و از کنار باغ گل و یا زباله دانی رد بشوید. شما از بوی گل و یا اشغال متوجه می شوید که از کنار باغ یا زباله دان رد شده اید. نیّت گناه و کار خوب هم همینطور است. هر موقع نیّت خوبی کنید فرشتگان بوی خوش استشمام می کنند و بر عکس.

حجت الاسلام حسینی اظهار داشت : یکی از کارهای بسیار بد که در زمان حضرت زهرا س دشمنان انجام دادند  این بود :  پیامبر ص قبل از این که از دنیا بروند ، به دستور خدا، حضرت علی ع را امام و جانشین خود معرفی کردند. اما اتفاق بدی افتاد. انزمان، مسلمانان دو دسته بودند. عده ای از مکه امده بودند که به انها مهاجرین می گفتند. و انهایی که اهل مدینه بودند را انصار می گفتند. بعد از رحلت پیامبر ص، انصار و مهاجرین، هر کدام گفتند ما خودمان جانشین را انتخاب می کنیم. انصار رئیس قبیله خود که سعد نام داشت را جانشین گفتند و مهاجرین ابوبکر را انتخاب نمودند و هیچ کس نگفت، پیامبر ص چه کسی را معرفی نمود.

وقتی حضرت زهرا س دید  مردم از مسیر ولایتی که پیامبر مشخص کرده بود منحرف شدند به مسجد امد و خطبه خواند. در ان خطبه فرمود : ای مردم، یادتان رفت، هفتاد روز قبل در غدیر، پیامبر ص حضرت علی را معرفی نمود. مردم بجای این که حرف حضرت زهرا س را گوش کنند. امدند درب خانه حضرت زهرا س را آتش زدند و حضرت زهرا س را مجروح کردند و ایشان شهید شد و ما فردا شب سوگوار حضرت زهرا س هستیم . به شما توصیه می کنم، درس خود را خوب بخوانید. هم امکانات را پدرها و مادرها برای شما آماده کرده اند و هم معلمان خوبی دارید. لذا قدردانی از این نعمت ها آنست که خوب درس بخوانید. ضمنا مودب باشید. همانطور که نسبت به معلم خود ادب را رعایت می کنید در منزل هم نسبت به پدر و مادر مودب باشید. همچنین توصیه می کنم دوست و دشمن را بشناسید. امریکایی ها در فضای مجازی تلاش می کنند تا جوانان ما جای دوست و دشمن را عوض کنند. جای شهید را با جلاد و قاتل شهید عوض کنند. در اغتشاشات سال قبل عده ای فریب خوردند و بجای اینکه بر علیه امریکای ظالم شعار بدهند برای رهبر عزیز و مهربانمان شعار دادند. در حالی که ماهیت امریکا را در غزه دیدید. در هر چهار دقیقه اسرائیل با بمب های امریکا مردم غزه را به قتل رساندند.
برچسب ها
مطالب مرتبط
کاشان - خیابان شهید بهشتی - کوچه جمال آباد - دفتر نماینده مقام معظم رهبری و امام جمعه کاشان - کدپستی: ۸۷۱۴۶۷۸۳۸۹
تلفن: ۵۵۷۸۱۸۱ - ۵۵۷۸۸۸۸ - ۵۵۷۲۲۴۴ (۰۳۱)
نمابر: ۵۵۷۸۱۸۲ (۰۳۱)
© کلیه حقوق مادی و معنوی برای پایگاه اطلاع رسانی سفیر ولایت محفوظ است. استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.