/
صفحه اصلی
/
خبرخوان
/
ارتباط با ما
/
¤ ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
تاریخ ارسال:۱۴۰۱ يکشنبه ۹ بهمن
چاپ خبر
ایمان آوردن مسیحیان و یهودی ها ی جهان به امام زمان ع در زمان ظهور/ جنگ با سران کفر و شرک حجت الاسلام سید سعید حسینی به سه سوال جوانان پاسخ داد : وی در پاسخ به این سوال که چرا با توجه به اجتماع صد و بیست هزار نفری افراد در غدیر خم در حجه الوداع و تصریح و تاکید پیامبر ص به جانشینی و ولایت حضرت علی ع اما در 28 صفر و بعد از رحلت پیامبر مسلمانان به سوی دیگری رفتند؟

 ا

حجت الاسلام سید سعید حسینی به سه سوال جوانان پاسخ داد : وی در پاسخ به این سوال که چرا با توجه به اجتماع صد و بیست هزار نفری افراد در غدیر خم در حجه الوداع و تصریح و تاکید پیامبر ص به جانشینی و ولایت حضرت علی ع اما در 28 صفر و بعد از رحلت پیامبر مسلمانان به سوی دیگری رفتند؟ وی گفت : در علت این انحراف ده عامل وجود دارد که من به یک عامل مهم اشاره می کنم و ان قبیله ای بودن منطقه حجاز است، امام حسین در سال 58 ه ق در خطبه ای در منا، یکی از عوامل حاکم شدن افراد ظالم را حاضر نشدن با مخالفت با عشیره انان می داند، یعنی اگر رئیس قبیله به ناحق بیعتی را انجام می داد بقیه افراد هم بیعت می کردند و این عامل اتفاق افتاد (و لا عشیره عادیتموها فی ذات الله).

امام جمعه کاشان در پاسخ به این سوال که در احادیث امده، زمان ظهور امام زمان ع جهان پر از ظلم می شود پس چرا می فرمائید ما باید خودمان را صالح کنیم تا امام زمان ع بیاید؟

وی گفت : همان امامی که فرموده اند جهان در آستانه ظهور پر از ظلم می شود و با ظهور جهان پر از عدل می شود می فرماید : قبل از ظهور حکومت زمینه سازی بوجود می اید و جهان را آماده می کند برای امام زمان،( يَخرُجُ ناسٌ مِنَ المَشرِقِ فَيُوَطِّئونَ لِلمَهدِيِ سُلطانَهُ) و این دو هیچ منافاتی با هم ندارد، دشمن فرهنگ ظلم و ابتذال را در سراسر عالم گسترش می دهد. برای نمونه و مثال می توان به برنامه های مبتذل و فرهنگ غرب که از طریق ماهواره و تلفن های همراه گسترش می دهد اشاره نمود، یعنی فرهنگ ظلم جهانی می شود و این منافاتی ندارد که یک جامعه صالحی مانند جمهوری اسلامی بوجود بیاید و با تلاش و خودسازی ( فَيُوَطِّئونَ لِلمَهدِيِ سُلطانَهُ) زمینه سازی کند و بوجود بیاورد.

حجت الاسلام حسینی در پاسخ به سوال سوم که چگونه مسیحیان و یهودی ها در زمان ظهور ایمان می آورند؟ وی گفت، این جزء اعتقادات ما می باشد و در قران نیز آمده است که، امام زمان ع بعد از مکه، مدینه و کوفه به قدس تشریف می برند و در بیت المقدس حضرت مسیح از اسمان نازل می شوند، در موقع نماز، امام زمان برای امامت نماز اشاره به حضرت مسیح می کنند اما حضرت مسیح می فرمایند این جایگاه مخصوص شما می باشد و قبول نمی کنند. مسیحیان جهان با این رفتار مسیح و نیز صحبتی که طبق ایه قران با مردم می کنند ( وَ يُكَلِّمُ النَّاسَ فِي الْمَهْدِ وَ كَهْلًا وَ مِنَ الصَّالِحِينَ‌ ) حضرت مسیح با مردم در گهواره و میانسالی با مردم صحبت می کنند و منظور از میانسالی، صحبت کردن با مردم در هنگام ظهور است. لذا مسیحیان به امام زمان ع ایمان می اورند

وی گفت : در قران ایه ای داریم که می فرماید، یهود تابوت مقدسی دارند و این همان صندقچه ای است که مادر موسی در هنگام تولد حضرت موسی را در ان قرار داد و به رود نیل افکند و بقیه الواح بعداً در این تابوت قرار داده شد، ان تابوت که الان مفقود هست و برای یهود مقدس است، هنگام ظهور امام زمان  انرا ظاهر می کنند و یهودیان با دیدن ان ایمان می اورند اما سران کفر و شرک مانند آمریکا و صهیونیست با امام زمان ع درگیر می شوند و فرماند هان سپاه امام زمان همان 313 نفر هستند که در روایات امده اما یاران امام ده هزار نفر هستند و انشاء الله ما در مسیر امام زمان، پشت سر مقام معظم رهبری گام ها را استوار برداریم

برچسب ها
کاشان - خیابان شهید بهشتی - کوچه جمال آباد - دفتر نماینده مقام معظم رهبری و امام جمعه کاشان - کدپستی: ۸۷۱۴۶۷۸۳۸۹
تلفن: ۵۵۷۸۱۸۱ - ۵۵۷۸۸۸۸ - ۵۵۷۲۲۴۴ (۰۳۱)
نمابر: ۵۵۷۸۱۸۲ (۰۳۱)
© کلیه حقوق مادی و معنوی برای پایگاه اطلاع رسانی سفیر ولایت محفوظ است. استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.