/
صفحه اصلی
/
خبرخوان
/
ارتباط با ما
/
¤ ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
تاریخ ارسال:۱۴۰۱ دوشنبه ۲۴ بهمن
چاپ خبر
پاسخ امام جمعه کاشان به علت دشمنی امریکا، ارتباط با چین و روسیه، زنان کم حجاب و چرایی عدم قیام ارتش در زمان شاه حجت الاسلام سید سعید حسینی در راستای جهاد تبیین و رفع شبهه از اذهان نسل جوان و مردم به چهار سوالی که از ایشان شده بود پاسخ داد.

حجت الاسلام سید سعید حسینی در راستای جهاد تبیین و رفع شبهه از اذهان نسل جوان و مردم به چهار سوالی که از ایشان شده بود پاسخ داد.

امام جمعه کاشان در پاسخ به این سوال که علت دشمنی آمریکا با ما برای چیست؟ اظهار داشت: اصل این دشمنی به شیطان که در مقابل ولایت الهیه تواضع نکرد بر می گردد. وقتی دستور سجده به ادم از طرف خداوند داده شد شیطان ابا و استکبار ورزید و  نپذیرفت (  .. فَسَجَدُوا إِلاَّ إِبْليسَ أَبى وَ اسْتَكْبَرَ وَ كانَ مِنَ الْكافِرينَ). وی گفت، در طول تاریخ شیاطینی از جن و انس در مقابل تمام انبیا ایستاده اند. مقابل حضرت ابراهیم، حضرت موسی و پیامبر ص، نمرود، فرعون و ابوسفیان ها بوده اند . در مقابل امیرالمو منین ع معاویه و مقابل امام حسین ع، یزید می باشد. ( وَكَذٰلِكَ جَعَلنا لِكُلِّ نَبِيٍّ عَدُوًّا شَياطينَ الإِنسِ وَالجِنِّ يوحي بَعضُهُم إِلىٰ بَعضٍ..)

امام جمعه کاشان افزود : امروز مقابل دستگاه با عظمت امام زمان ع که همان ولایت الهیه است، آمریکا و صهیونیست بین الملل و اذناب انها است. نائب امام زمان ع که به نیابت حضرت صاحب الامر، ولایت الهیه را اجرا می کند  ولایت فقیه است که در مقابل این ولایت فقیه همان دستگاه جبار و شیاطین جن و انس قرار دارد. پس جنگ امریکا با ما ولایت الهیه است.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که چرا ایران اسلامی با چین و روسیه که خدا را قبول ندارد و کافر هستند ارتباط دارد و جنگ ندارد ولی با کو مله، اسرائیل و داعش... جنگ دارد چیست؟ بیان داشت : کافر از نظر قران دو گونه است. در سوره ممتحنه ایات هفت و هشت به این سوال جواب داده است. قران می فرماید، اگر کافری با شما جنگ نداشت شما با انها روابط داشته باشید و مسالمت امیز با انها برخورد کنید، همانگونه که در کشور ما، اقلیت های گوناگون دینی در کنار ما زندگی می کنند. حتی رهبر معظم انقلاب با خانواده های شهدا انها دیدار می کند اما اگر کافر مسلح شد و با ما وارد جنگ شد، خدا می فرماید با این ها باید به گونه ای دیگر رفتار نمود ( لا يَنْهاكُمُ اللَّهُ عَنِ الَّذِينَ لَمْ يُقاتِلُوكُمْ فِي الدِّينِ وَ لَمْ يُخْرِجُوكُمْ مِنْ دِيارِكُمْ أَنْ تَبَرُّوهُمْ وَ تُقْسِطُوا إِلَيْهِمْ إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الْمُقْسِطِينَ)

امام جمعه کاشان در پاسخ به سوالی در رابطه با خانم های بدحجاب گفت : ما در دین خود اصول و فروعی داریم، اصول دین ما، توحید، عدل نبوت، امامت و معاد می باشد، و فروع دین هم داریم مانند نماز و روزه و حجاب، که جزو ضروریات دین است. کسی نمی تواند منکر اصل حجاب باشد. ما در بین کسانی که اصول دین را قبول دارند کسانی را داریم که در فروعات سستی دارد. کسی که اصولش صحیح است و حجابش کامل نیست به تعبیر مقام معظم رهبری نمی توانیم بگوئیم که از دایره انقلاب و قطاری که در مسیر ظهور حرکت می کند خارج است. قطار در مسیر ظهور پیش می رود و در این انقلاب و قطار هم انسان های قوی و ضعیف از نظر ایمانی وجود دارد. این ها در جبهه حق هستند که فروع انان در بعضی موارد سست است.

وی در پاسخ به این سوال که چرا ارتش قبل از انقلاب علیه امریکا و انگلیس قیام نکرد اظهار داشت، حکومت دست نشانده شاه بعنوان ژاندارم منطقه اسلحه و امکانات در اختیارش قرار گرفته بود برای اجرای فرامین آمریکا. شاه مامور بود برای سرکوب آزادی خواهان در منطقه، در ویتنام سه میلیون نفر کشته شدند و شاه گفت بدون اجازه من هواپیماهای نظامی ما را برای بمباران مردم ویتنام برده اند و استفاده کرده اند. پس شاه و ارتش شاه استقلال نداشت.

برچسب ها
کاشان - خیابان شهید بهشتی - کوچه جمال آباد - دفتر نماینده مقام معظم رهبری و امام جمعه کاشان - کدپستی: ۸۷۱۴۶۷۸۳۸۹
تلفن: ۵۵۷۸۱۸۱ - ۵۵۷۸۸۸۸ - ۵۵۷۲۲۴۴ (۰۳۱)
نمابر: ۵۵۷۸۱۸۲ (۰۳۱)
© کلیه حقوق مادی و معنوی برای پایگاه اطلاع رسانی سفیر ولایت محفوظ است. استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.