/
صفحه اصلی
/
خبرخوان
/
ارتباط با ما
/
¤ ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت
تاریخ ارسال:۱۴۰۲ سه شنبه ۷ آذر
چاپ خبر
اگر قیام حضرت زهرا س نبود از تشیّع که دین واقعی است اثری باقی نبود امام جمعه کاشان گفت : درس های خود را خوب بخوانید، به پدر و مادر خود احترام کنید. احکام الهی مانند حجاب و نماز را مواظبت کنید.
حضور در مدارس - سال  6 / 9 / 1402 - جلسه شصت و یک _ آیه 250  سوره بقره

امام جمعه کاشان : اگر قیام حضرت زهرا س نبود از تشیّع که دین واقعی است اثری باقی نبود 

حجت الاسلام سید سعید حسینی با حضور در دبستان دخترانه دکتر عباس مازوچی در جمع دانش اموزان اظهار داشت : خداوند نسبت به ما خیلی مهربان است. یکی از مهربانی های خدا این است که برای ما پیامبری به نام حضرت محمد ص فرستاده است تا ما را هدایت کند. هدایت یعنی راهنمایی، فرض کنید مسافری وارد کاشان می شود و نشانی باغ فین یا مقبره علامه فیض یا گلزار شهدا را از ما سوال می کند و ما ادرس را به انها می دهیم. به راهنمایی و ادرس دادن ما هدایت می گویند. هدایت در قران به دو صورت امده است. یک روش همین، ادرس دادن است که ما بالا گفتیم یعنی راه را نشان دادن و روش دیگر این است که ما خودمان دنبال او برویم و او را به مکانی که می خواهد می رسانیم. به اولی، هدایت عمومی و به دومی هدایت خاص می گویند. پیامبر ص امده هم به ما ادرس بدهد و هم ما را به بهشت برساند.

وی افزود : برای رسیدن به بهشت کتاب و دستورالعمل لازم است که خدا را قران برای ما فرستاده است. ایات قران نیاز به توضیح دارد. مثلا قران گفته وضو بگیرید، ایه ای نازل شده و فرموده نماز بخوانید و ایه ای از قران گفته است به حج بروید ولی تعداد رکعات نماز و چگونگی حج در قران نیامده است. لذا پیامبر ص و دوازده امام باید قران و احکام را برای ما توضیح بدهند. یکی از کارهای پیامبر ص که در سوره جمعه امده است این است که می فرماید، پیامبر ص معلم قران است. باید قران را توضیح دهد. پیامبر ص 23 سال قران را توضیح دادند و بعد از و در پایان عمر خود حضرت علی را جانشین خود نمود تا قران را توضیح دهد. و الان معلم قران امام زمان ع است. . پیامبر ص برای این کسی بعداً نگوید معلم را اشتباه گرفته ام، فرمودند، امسال اخرین حج خود را انجام خواهم داد لذا همه مسلمانان از تمام ‌شبه جزیره حجاز بیایند برای حج. در برگشت از مکه، بین مکه و مدینه، در مکانی بنام غدیر ایستادند و اعلام کردند که کسانی که جلوتر هستند بگوئید برگردند و منتظر می مانیم، عده ای که هنوز نرسیده اند به ما برسند. هوا خیلی گرم بود. وقتی جمعیت شد، تعداد انها 120 هزار نفر شدند و پیامبر به انها گفت، من از دنیا خواهم رفت، برای شما چگونه پیامبری بوده ام؟ انها گفتند پیامبر خوبی بوده ای. پیامبر از انها اقرار گرفت. بعد گفتند، خدا فرموده، بعد از من، امام شما حضرت علی ع است و جمله معروف « مَنْ كُنْتُ مَوْلَاهُ فَهَذَا عَلِيٌّ مَوْلَاهُ » را بیان کردند. بعد فرمود، جمعیت زیاد است. و برای بیعت کردن، امکان تک تک وجود ندارد لذا من می گویم و شما تکرار کنید. همه تکرار کردند و گفتند با حضرت علی بیعت می کنیم. ( بیعت یعنی دست دادن، قبول کردن ولایت و امامت حضرت علی ع. با قلب، روح، دست و زبان خود بیعت می کنیم که تا اخر عمر با علی ع باشیم و سراغ دیگران نرویم.

حجت الاسلام حسینی در ادامه افزود : هفتاد روز از ماجرای غدیر گذشت. پیامبر در 28 صفر رحلت نمودند. امدن وحی و نزول قران متوقف شد. انتظار ان بود که مردم سر اغ امام علی بروند. مردم مدینه دو دسته بودند. عده ای از مکه امده بودند که به انها مهاجرین می گفتند و ساکنان مدینه را انصار می گویند. این ها کارهای بزرگی انجام دادند ولی بعد از رحلت پیامبر ص  انصار گفتند امام باید از قبیله ما باشد و سعد را معرفی کردند و مهاجرین، ابوبکر را معرفی کردند و هیچ کس نگفت پیامبر ص چه کسی را معرفی کرده است. اینجا حضرت زهرا س قیام کردند. به مسجد امدند و در جمع مهاجرین و انصار گفتند، مگر شما غدیر را فراموش کرده اید؟ فراموش کرده اید امام شما کیست؟ هر چه حضرت زهرا س صحبت کرد کسی گوش نکردند. حضرت زهرا س با امام علی ع، امام حسن ع و امام حسین ع، شب ها درب خانه مسلمانان و رزمندگان ان موقع می رفتند. و تقاضای کمک می کردند. انها برای یاری قول می دادند. ولی صبح برای کمک در جایی که مشخص شده بود نمی آمدند و فقط چهار نفر  « سلمان، ابوذر، مقداد، عمار » می آمدند. پیامبرص به امام علی ع گفته بود اگر یار نداشتی نمی توانی قیام. کنی، چون اسلام به خطر می افتد و اختلافات داخلی ایجاد می شود. اگر یاریت نکردند وظیفه ات صبر است  

وی در ادامه در سیر توضیح ایات در مدارس افزود : خداوند در ایه 250 سوره بقره می فرماید  « رَبَّنَا أَفْرِغْ عَلَيْنَا صَبْرًا وَثَبِّتْ أَقْدَامَنَا  » ای پروردگار ما، به ما صبر و استقامت بده. دعای خوبی است. اگر در زندگی مشکلی پیدا کردید صبر کنید. امام علی ع چون یار نداشت صبر نمود. دشمنان جلسه ای گرفتند می خواستند با اجبار از حضرت علی ع  برای بیعت بگیرند . قُنفُذ که غلام بود و هیکل درشتی داشت را برای بیعت گرفتن به درب خانه حضرت زهرا س فرستادند تا امام علی ع را به مسجد بیاورد ولی امام اعتنا نکرد .


دفعه دوم عمر با جمعیت زیادی به درب خانه علی ع امدند ولی حضرت فاطمه درب را باز نکرد و فرمود، خلیفه حضرت علی ع است و پیامبر ص او را معرفی کرد و درب را باز نکرد ولی انها گفتند باید درب را باز کنی و علی ع برای بیعت با حاکم به مسجد بیاید ولی حضرت قبول نکرد. لذا دشمنان دستور دادند هیزم بیاورند تا درب خانه را آتش بزنند. یک نفر به عمر گفت حضرت زهرا س در خانه است، اگر او ناراحت بشود، خدا ناراحت می شود ولی انها گوش نکردند. هیزم ها را اتش زدند و درب خانه اتش گرفت. پشت درب حضرت زهرا س که باردار بود ایستاده بود دا نگذارد انها وارد خانه شوند . پیامبر ص به فاطمه س فرموده بود، فرزندت پسر خواهد بود اسم او را محسن بگذار. با لگد به درب نیم سوخته زدند و میخ درب در سینه حضرت زهرا س فرو رفت. حضرت زهرا س ناله زد که همه اهل مدینه شنیدند. صدای پیامبر زد که بابا ببین با من چکار می کنند. دشمنان به حضرت فاطمه س سیلی هم زدند و با زور امام علی ع را به مسجد بردند. حضرت زهرا س به هوش آمد و با بدن زخمی به طرف مسجد امدند. در بین راه امام علی را دید و کمر بند امام را گرفت ولی قُنفُذ با تازیانه به دست و بازوی حضرت زهرا س زدند. امام علی  را ع به مسجد بردند. حضرت زهرا س به مسجد امد و دید شمشیر روی گردن امام علی ع گذاشته اند و می گویند بیعت کن یا تو را می کُشیم. حضرت زهرا فرمود، علی ع را رها کنید وگرنه کنار قبر پیامبر ص رفته و شما را نفرین می کنم. قدم که برداشت، دیدند دیوارهای مسجد می لرزد. حضرت علی ع، سلمان را فرستاد تا به فاطمه بگوید نفرین نکن . اگر نفرین کنی یک نفر در مدینه سالم نمی ماند. تا حضرت زهرا س زنده بود جرات نداشتند سراغ علی ع بیایند و از او بیعت بگیرند . اگر قیام حضرت زهرا س نبود از تشیّع که دین واقعی است اثری باقی نبود 

امام جمعه کاشان گفت : درس های خود را خوب بخوانید، به پدر و مادر خود احترام کنید. احکام الهی مانند حجاب و نماز را مواظبت کنید. دشمنان را بشناسید. امروز دشمن امام زمان ع امریکا و اسرائیل می باشد. این ها نمی خواهند دین خدا و قران حاکم باشد. این دشمنان در غزه، هر چهار دقیقه و هر ده دقیقه یک کودک را در غزه شهید کردند.
برچسب ها
مطالب مرتبط
کاشان - خیابان شهید بهشتی - کوچه جمال آباد - دفتر نماینده مقام معظم رهبری و امام جمعه کاشان - کدپستی: ۸۷۱۴۶۷۸۳۸۹
تلفن: ۵۵۷۸۱۸۱ - ۵۵۷۸۸۸۸ - ۵۵۷۲۲۴۴ (۰۳۱)
نمابر: ۵۵۷۸۱۸۲ (۰۳۱)
© کلیه حقوق مادی و معنوی برای پایگاه اطلاع رسانی سفیر ولایت محفوظ است. استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.