/
صفحه اصلی
/
خبرخوان
/
ارتباط با ما
/
¤ ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت
تاریخ ارسال:۱۴۰۲ دوشنبه ۶ آذر
چاپ خبر
ایمان، نماز و حجاب خود را کامل کنید حجت الاسلام سید سعید حسینی : در هفته بسیج هستیم. اگر حضرت زهرا س بسیجیان را داشت هیچ وقت برای حضرت علی ع و حضرت فاطمه ان اتفاقات نمی افتاد.
حضور در مدارس - سال  4 / 9 / 1402 - جلسه پنجاه و نهم _ آیه  247 سوره بقره

امام جمعه کاشان :  ایمان، نماز و حجاب خود را کامل کنید.

حجت الاسلام سید سعید حسینی با حضور در دبستان دخترانه مهر 2 در جمع دانش اموزان اظهار داشت : خداوند در ایه 247 سوره بقره می فرماید :  « إِنَّ اللَّهَ قَدْ بَعَثَ لَكُمْ طالُوتَ مَلِكاً » خداوند فرمانده ای بنام طالوت فرستاد. داستان طالوت در قران این گونه امده است. آدم خیلی ظالمی بود بنام جالوت. « جالوت مانند امریکا و اسرائیل ظالم بود » یکی از ظلم ها این بود که مردم را از خانه هایشان بیرون کرد و بچه های انان را می کشت. مردم نزد پیامبرشان امدند و گفتند برای ما فرمانده ای انتخاب کن تا با جالوت مبارزه کنیم. پیامبر از مردم سوال کرد : اگر خدا فرمانده ای انتخاب شد به حرف او گوش می کنید و با او با دشمن می جنگید. و خدا برای انان طالوت را فرستاد. مردم گفتند، طالوت پولدار نیست، این امتحان اول انها بود. فکر می کردند فرمانده باید پولدار باشد. پیامبر خدا به انها گفت او دو ویژگی دارد. 1 _ در علم و تخصص نظامی عالی است 2 _ از نظر جسمانی هم غالب است. ( حاج قاسم ما هم همینطور بود. متخصص و قوی. سید حسن نصرالله تعریف می کرد، یک موقع حاج قاسم برای جلسه به لبنان امد و دندان درد هم داشت و حاضر نبود که اول به داندان پزشکی برود و بعد برای جلسه بیاد بلکه اول جلسه را تشکیل می داد ).

وی گفت : بعد از این که طالوت فرمانده شد. امتحان دوم پیش امد. طالوت همه را جمع کرد تا برای جنگ با جالوت بروند. تعداد لشکر طالوت کم بودند و با دیدن لشکر جالوت که زیاد بودند ترسیدند و بعضی از انها گفتند ما طاقت نداریم. در قران امده، کسانی که معاد را قبول دارند ( معاد یعنی : ما که از دنیا برویم وارد جهان دیگر می سویم و باید کا های خوب انجام بدهیم تا به بهشت برویم ) گفتند « كَمْ مِنْ فِئَةٍ قَلِيلَةٍ غَلَبَتْ فِئَةً كَثِيرَةً » گروهی که کم بودند به اذن و اجازه خدا بر گروهی که زیاد بودند پیروز شدند. و نمونه ان ماجرای غزه است. گروه جهاد اسلامی در مقابل اسرائیل که ارتش چهارم دنیا می باشد. بسیار اسلحه و امکانات دارد. اما گروه کوچک جهاد اسلامی در مقابل لشکر ظلم اسرائیل توانستند 48 روز مقاومت کنند و نهایتا اسرائیل تسلیم شد. اما اسرائیل خیلی وحشی گری کرد. مبارزین غزه مرتبا به اسرائیل ضربه می زدند و در عملیات طوفان الاقصی را بر علیه اسرائیل انجام دادند. ولی اسرائیل چون نتوانست به رزمندگان غزه ضربه بزند مردم غزه را مرتبا بمباران نمود. اسرائیل هر ده دقیقه یک کودک و هر چهار دقیقه یکی از مردم را به قتل رسانده است. 200 دکتر و پرستار را کشتند. 200 مدرسه را بمباران کردند.

امام جمعه کاشان گفت : امشب اغاز ایام فاطمیه و شهادت حضرت زهرا س می باشد. عین همین ماجرا، اینجا اتفاق افتاد. پیامبر ص قبل از این که از دنیا بروند، خداوند به پیامبر ص دستور داد، در غدیر خُم جانشینی و ولایت حضرت علی ع را  مردم اعلام کن. از فاصله انتخاب و معرفی حضرت علی ع به جانشینی تا رحلت پیامبر اسلام ص 70 روز طول کشید. اما بعد از رحلت پیامبر ص متاسفانه مردم سراغ علی ع نیامدند و سراغ غیر از امام علی ع رفتند و واقعا جای غصه دارد. حضرت زهرا س با امام علی ع، امام حسن ع و امام حسین ع، شب ها درب خانه مسلمانان می رفتند. و تقاضای کمک می کردند. انها برای یاری قول می دادند. ولی صبح برای کمک در جایی که مشخص شده بود نمی آمدند و فقط چهار نفر می آمدند. از 120 هزار نفر که در غدیر خم با علی ع بیعت کردند فقط چهار نفر بر عهد و پیمان خود پایبند بودند و همه انها با کسی دیگر بیعت کردند و چون در کارشان موفق نبودند می خواستند با اجبار از حضرت علی ع خواستند که با حاکم بیعت نماید .برای بیعت گرفتن به درب خانه حضرت زهرا س امدند. حضرت فاطمه درب را باز نکرد و فرمود ما عزادار پیامبر ص هستیم، ولی انها گفتند باید درب را باز کنی و علی ع برای بیعت با حاکم به مسجد بیاید ولی حضرت قبول نکرد. لذا دشمنان دستور دادند هیزم بیاورند تا درب خانه را آتش بزنند. به انها گفتند حضرت زهرا س در خانه است ولی انها گوش نکردند. هیزم ها را اتش زدند و درب خانه اتش گرفت. پشت درب حضرت زهرا س که باردار بود ایستاده بود دا نگذارد انها وارد خانه شوند . پیامبر ص به فاطمه س فرموده بود، فرزندت پسر خواهد بود اسم او را محسن بگذار. با لگد به درب نیم سوخته زدند و میخ درب در سینه حضرت زهرا س فرو رفت. دشمنان به حضرت فاطمه س سیلی زدند و با زور امام علی ع را به مسجد بردند. امام علی ع می توانست انها را با شمشیر از بین ببرد ولی برای حفظ دین خدا این کار را نکرد. اگر شمشیر می کشید، چون ایمان مردم ضعیف بود دوباره انها بت پرست می شدند

حجت الاسلام حسینی گفت : وقتی امام علی را به زور به مسجد می بردند. یک یهودی که ماجرا را دید مسلمان شد. به او گفتند چرا مسلمان شدی؟ او گفت در جنگ خیبر با سپاه مسلمین جنگ داشتیم. برای فتح خیبر روز اول پیامبر فرماندهی را به ابی بکر داد او ترسید و نتوانست، روز دوم فرماندهی را به عمر داد او نیز نتواست، پیامبر ص ناراحت شدند و فرمودند فردا پرچم را به کسی می دهم که نمی ترسد و فرار نمی کند. فردا صبح همه سپاه به فرمان پیامبر ص جمع شدند حضرت علی ع بیمار بود. همه منتظر بودند تا ببینند پیامبر، پرچم را به چه کسی می دهد. پیامبر ص سراغ علی ع را گرفت. به او گفتند علی ع از چشم درد در خیمه می باشد. فرمود او را بیاورید. حضرت علی ع را اوردند. پیامبر ص دستان مبارک خود را روی چشم حضرت علی ع گذاشت و او شفا یافت و پیامبر ص پرچم را به علی ع داد. رئیس یهودیان مَرحَب خیبری بود. خیلی قوی بود. روی سرش دستمالی بسته بود، روی دستمال سنگی بود و روی سنگ، کلاه آهنی بود که شمشیر بر او اثر نکند. مرحب امد، فریادی زد و همه یا ان علی ع برگشتند و علی ع تنها ماند. مرحب خود را معرفی نمود و حضرت علی ع در بک جمله گفت، من کس هستم که مادرم مرا حیدر نامید  « أنا الَّذی سَمَّتنی اُمّی حَیدَرَة ً »

امام جمعه کاشان در ادامه افزود : مرحب تا اسم حیدر را شنید، از بزرگان یهود شنیده بود هیچ کس تو را شکست نمی دهد به جز کسی که نامش حیدر است. لرزه ای بر جان مرحب افتاد. حضرت علی ع چنان ضربه ای به او زد که شمشیر علی ع از کلاه آهن، سنگ و دستمالی که روی سر مرحب بود رد شد و به سر او خورد. دور خیبر خندقی بود، درب خیبر با زنجیر بسته می شد. حضرت علی با دست خودش درب را بلند کرد تا مسلمانان از ان عبور کنند. بعدها چهل نفر رفتند ولی نمی توانستند درب را بلند کنند. حضرت علی ع فرمود با قدرت ایمان ان را بلند کردم. ان یهودی گفت ان صحنه را در جنگ خیبر دیدم و الان که می بینم، امام علی را به زور به سمت مسجد می برند فهمیدم، شمشیر زدن ان روز او برای خدا و شمشیر نزدن امروز هم بخاطر خداست که دین خدا حفظ شود. در هفته بسیج هستیم. اگر حضرت زهرا س بسیجیان را داشت هیچ وقت برای حضرت علی ع و حضرت فاطمه ان اتفاقات نمی افتاد. به شما سفارش می کنم، خوب درس بخوانید. بعد از مدرسه و ناهار و کمی استراحت، درس خواندن خود را شروع کنید. ضمنا، ایمان، نماز و حجاب خود را کامل کنید. دشمنان نمی خواهند شما نماز بخوانید و حجاب داشته باشید. می خواهند با مشغول نمودن پسرها و دختران به کارهای حرام، کاری کنند که ما پیشرفت نکنیم. ولی خدا گفته با حفظ حجاب می توانید پیشرفت کنید و متخصص شوید. همچنان باید دشمن را بشناسید. دشمن امام زمان ع و دشمن ما امریکا و اسرائیل هستند. و دنبال این هستند که امام زمان ع را مانند سایر امامان شهید کنند
برچسب ها
مطالب مرتبط
کاشان - خیابان شهید بهشتی - کوچه جمال آباد - دفتر نماینده مقام معظم رهبری و امام جمعه کاشان - کدپستی: ۸۷۱۴۶۷۸۳۸۹
تلفن: ۵۵۷۸۱۸۱ - ۵۵۷۸۸۸۸ - ۵۵۷۲۲۴۴ (۰۳۱)
نمابر: ۵۵۷۸۱۸۲ (۰۳۱)
© کلیه حقوق مادی و معنوی برای پایگاه اطلاع رسانی سفیر ولایت محفوظ است. استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.