/
صفحه اصلی
/
خبرخوان
/
ارتباط با ما
/
¤ ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت
تاریخ ارسال:۱۴۰۲ پنج شنبه ۲ آذر
چاپ خبر
در رجعت اهل بیت بر می گردند تا بُعد اجتماعی انان و اداره جهان با تشکیل حکومت اسلامی بروز نماید. در بازدید و گفتگوی روزانه امام جمعه محترم کاشان با دانش اموزان در مدارس، یکی از دانش اموزان با طرح این سوال که : اگر امام زمان ع از قاتلین امام حسین ع انتقام می گیرند، پس رجعت سایر ائمه برای چیست؟
پرسش و پاسخ دانش اموزی :

امام جمعه کاشان : در رجعت اهل بیت بر می گردند تا بُعد اجتماعی انان و اداره جهان با تشکیل حکومت اسلامی بروز نماید.

در بازدید و گفتگوی روزانه امام جمعه محترم کاشان با دانش اموزان در مدارس، یکی از دانش اموزان با طرح این سوال که : اگر امام زمان ع از قاتلین امام حسین ع انتقام می گیرند، پس رجعت سایر ائمه برای چیست؟ مگر چند بار انتفام می گیرند و اگر اهل بیت تشکیل حکومت می دهند پس چرا به ما دوران آخرالزمان می گویند؟

حجت الاسلام حسینی در پاسخ سوال رجعت و انتقام گفت :  صاحب وسایل الشیعه، مرحوم حرّ عاملی کتاب مفصلی برای رجعت دارند. بازگشت اهل بیت به دنیا برای حکومت، فقط بحث انتقام نیست. یک بحث  اصلی داریم، که اساتید فرموده اند : دوران 250 ساله ائمه را در نظر بگیرید. 250 سال حضور اهل بیت فقط چهارسال و نیم حضرت علی ع و شش ماه امام حسن ع حکومت تشکیل دادند. در 250 سال مجموعاً پنج سال ائمه حکومت کرده اند. و اگر امام زمان ع را اضافه کنیم، می بینیم فقط همان پنج سال حکومت تشکیل داده اند در حالی که ائمه هم از نظر فردی و هم از نظر اجتماعی کامل بوده اند. الان بُعد فردی ائمه از نظر کمال به اتمام و بالاترین حد رسانده اند. فرض کنید امام صادق ع، کریم ترین، عالم ترین و...انسان بوده و این کمالات فردی بروز نموده است. اما برای بروز بُعد اجتماعی ائمه زمینه فراهم نشد جز همان پنج سال. یکی از مهمترین ده ها حکمت رجعت، این است که اهل بیت بر می گردند تا بُعد اجتماعی انان و اداره جهان با تشکیل حکومت اسلامی بروز نماید. فقط بحث انتقام نیست. امام حسین ع بر می گردد تا نحوه حکومت اسلامی و بُعد اجتماعی امام هم بروز نماید همانطور که بُعد فردی بروز نمود.

ضمنا در بحث انتقام، منافات ندارد، وقتی جرم سنگین باشد. در روایات داریم در برزخ یا  قیامت تک تک ائمه و پیامبر ص انتقام می گیرند. مثل این که، اگر برای دانش اموزی بخواهیم تبیین کنیم، می گوئیم، صدام فقط 1800 جوان را در کاشان به شهادت رساند. یک بار صدام را اعدام کردند. این فقط قصاص یک شهید می شود. 1800 شهید دیگر بگویند ما هم می خواهیم انتقام بگیریم. یا مثال خاص تر : خانواده شهید بارفروش که چهار شهید داده اند چهار بار باید صدام را اعدام کنند. لذا منافات ندارد که قاتلین اهل بیت با توجه به جرم بزرگی که انجام داده اند متعدد تنبیه شوند و زنده شوند و عذاب شوند. در روایات ما این امده است.

امام جمعه کاشان در رابطه با اخرالزمان گفت : از اصلِ آمدن وجود پیامبر ص بحث آخرالزمان هم بوده است. پیامبر ص که 1400 و اندی سال قبل امده، گفته اند پیامبر آخر الزمان. یک مقطع زمان طولانی هست، نسبت به عمر دنیا، این اخر بخش عمر دنیا هست. اخرالزمان ممکن است چندین سال طول بکشد. در روایت داریم، امام حسین ع به تنهایی انقدر حکومت می کنند که ابروان مبارکشان سفید و حالت افتادگی روی چشم پیدا می کند. با توجه به طولانی دوران دنیا، آخرالزمان، ان بخش پایانی  است اگر چه ان بخش پایانی چند صد سال طول بکشد
برچسب ها
مطالب مرتبط
کاشان - خیابان شهید بهشتی - کوچه جمال آباد - دفتر نماینده مقام معظم رهبری و امام جمعه کاشان - کدپستی: ۸۷۱۴۶۷۸۳۸۹
تلفن: ۵۵۷۸۱۸۱ - ۵۵۷۸۸۸۸ - ۵۵۷۲۲۴۴ (۰۳۱)
نمابر: ۵۵۷۸۱۸۲ (۰۳۱)
© کلیه حقوق مادی و معنوی برای پایگاه اطلاع رسانی سفیر ولایت محفوظ است. استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.