/
صفحه اصلی
/
خبرخوان
/
ارتباط با ما
/
¤ ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۰ ارديبهشت
تاریخ ارسال:۱۴۰۲ چهارشنبه ۱ آذر
چاپ خبر
دشمنان می خواهند ارزش و مقام زن را پائین بیاورند و کوچک کنند امام جمعه کاشان گفت : حاکم و رهبر مردم باید الهی باشد. اصلِ حاکمیت مخصوص خداوند است. رهبران کشورهای دنیا مثل آمریکا، آلمان، انگلیس و.. الهی نیست. تنها کشوری که رهبرش الهی است و با اجازه امام زمان ع حکومت می کند ایران است.
حضور در مدارس - سال  1 / 9 / 1402 - جلسه پنجاه و ششم _ آیه 229  سوره بقره

امام جمعه کاشان :  دشمنان می خواهند ارزش و مقام زن را پائین بیاورند و کوچک کنند

حجت الاسلام سید سعید حسینی با حضور در دبستان دخترانه مهندس امینی اظهار داشت : از نظم، اجرای سرود سلام فرمانده، قاری، مقاله و حجاب شما خوشحال شدم، کسانی که نا امید هستند باید روحیه شما را ببینند. خداوند در ایه 229 سوره بقره می فرماید :  « تِلْكَ حُدُودُ اللَّهِ فَلَا تَعْتَدُوهَا ۚ وَمَنْ يَتَعَدَّ حُدُودَ اللَّهِ فَأُولَٰئِكَ هُمُ الظَّالِمُونَ » این ها حد و مرز الهی است، از مرز خدا عبور نکنید. یکی از مرزهای خدا، حجاب است. خداوند فرموده، دختران وقتی در سن 9 سالگی به تکلیف رسیدند مانند مادران و خانم معلمان بزرگ شدند ، پس نباید نامحرم اعضای بدن شما بغیر از گردی صورت، کف دست ها را ببیند. خدا انقدر شما را دوست دارد که نمی خواهد هر چشمی شما را ببیند. دشمنان می خواهند مرز خدا را بشکنند. و ارزش بالای شما را پائین بیاورند و می گویند زن ها باید تبلیغ کننده اجناس و کالاها باشد. اما اسلام به زن ارزش داده است که نمونه ان حضرت زینب س است. خدا در روز عاشورا به حضرت زینب مقامی داد که انسان شگفت زده می شود. این را بدانید، خداوند هفت اسمان و زمین و ستارگانی دارد. در هر اسمانی ملائکه وجود دارند. خداوند تصمیم گرفت برای خود در زمین جانشین تعین کند. امامان و پیامبر ص جانشین خدا در زمین هستند. الان امام زمان ع جانشین خداوند نه تنها در زمین بلکه همه اسمان ها می باشد. اگر امام زمان ع به ملائکه دستوری بدهد باید اطاعت کنند. مقام حضرت زینب را به شما می گویم، در روز عاشورا، امام سجاد ع که امام بعدی بودند بیمار شدند . لذا امام حسین ع قبل از شهادت، حضرت زینب را جانشین خود قرار دادند . جانشین خدا در تمامی اسمان ها و زمین در یک مقطعی حضرت زینب شد. اسلام می خواهد زن به این مقام برسد اما دشمنان می خواهند ارزش زن را کم کنند و پائین بیاورند.

امام جمعه کاشان گفت : حاکم و رهبر مردم باید الهی باشد. اصلِ حاکمیت مخصوص خداوند است. رهبران کشورهای دنیا مثل آمریکا، آلمان، انگلیس و..  الهی نیست. تنها کشوری که رهبرش الهی است و با اجازه امام زمان ع حکومت می کند ایران است. مرز الهی در این  جا چیست؟ مرز خدا این است که، ما در برابر  امام زمان ع و رهبری دو وظیفه و عهد داریم.1 _ یکی عهد اطاعت است. یعنی هر که خدا، پیامبر ص و امام زمان ع دستور دادند، انجام بدهیم. مثلا در قران امده به پدر و مادر خود نیکی کنید. به انها مانند معلمان، احترام کنید. خصوصا مادر. در روایت دار یم : شخصی نزد پیامبر امد و گفت، یا رسوالله، مادرم چقدر بر من حق دارد. پیامبر ص گفت : اگر به تعداد قطرات بالا که در همه زمین می بارد به مادرت خدمت کنی، یک روز از روزهایی که در شکم مادر بودی جبران نمی شود. ما در عهد اطاعت باید دستورات خدا و قران را اجرا کنیم. یکی از دستورات حجاب است و یکی هم نیکی به والدین. 2 _ عهد نصرت. یعنی حتی اگر امام زمان ع به ما دستور نداد ولی ما احساس کردیم امام نیاز به ما دارد ما وظیفه داریم امام را یاری کنیم. ما در صدا و سیما کودکان غزه را می بینیم. در این 45 روز که غزه بمباران می شود تقریبا 15000 شهید داده اند . هر ده دقیقه یک کودک فلسطینی کشته شده و در یک. ساعت 6 نفر و در 24 ساعت 144 کودک. در ده روز 1440 کودک، در سی روز 4500 کودک کشته شده اند. اسرائیل، با کمک امریکا و المان و انگلیس، این جنایت را انجام داده است. انها چه گناهی کرده اند. ما باید انها را یاری کنیم. این عهد یاری است. اگر امام زمان هم نگوید به غزه برای کمک بروید ما وظیفه داریم برویم انها را یاری کنیم، چون انها مظلوم هستند و به انها ظلم شده است. 

حجت الاسلام حسینی گفت : توصیه موکد من خوب درس خواندن است. شما باید با سواد شوید. چه در دانشگاه و چه در حوزه. در هر کدام، ادامه تحصیل دادید باید خوب درس بخوانید. معلمی هم بسیار شغل مهم و تاثیرگذاری است. توصیه دوم من، ایمان است. یکی از مصادیق ایمان، حجاب و نماز است. ضمنا، دشمن را هم بشناسید
برچسب ها
مطالب مرتبط
کاشان - خیابان شهید بهشتی - کوچه جمال آباد - دفتر نماینده مقام معظم رهبری و امام جمعه کاشان - کدپستی: ۸۷۱۴۶۷۸۳۸۹
تلفن: ۵۵۷۸۱۸۱ - ۵۵۷۸۸۸۸ - ۵۵۷۲۲۴۴ (۰۳۱)
نمابر: ۵۵۷۸۱۸۲ (۰۳۱)
© کلیه حقوق مادی و معنوی برای پایگاه اطلاع رسانی سفیر ولایت محفوظ است. استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.