/
صفحه اصلی
/
خبرخوان
/
ارتباط با ما
/
¤ ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۰ ارديبهشت
تاریخ ارسال:۱۴۰۲ سه شنبه ۳۰ آبان
چاپ خبر
دوست بد انسان را از جبهه حق و پیامبر ص و امامان معصوم به جبهه دشمن می برد امام جمعه کاشان گفت : یکی از خطراتی که به شما در رابطه با ان هشدار می دهم، دوست بد است.
حضور در مدارس - سال  29 / 8 / 1402 - جلسه پنجاه و چهارم _ آیه 234  سوره بقره

امام جمعه کاشان : دوست بد انسان را از جبهه حق و پیامبر ص و امامان معصوم به جبهه دشمن می برد 

حجت الاسلام سید سعید حسینی با حضور در دبستان پسرانه شهید جوانی اظهار داشت : قران 114 سوره دارد. خداوند در آیه 223 سوره دوم قران سوره بقره می فرماید : «... وَ قَدِّمُوا لِأَنْفُسِكُمْ... » برای اینده خود کارهای خوب را بفرستید. بعد از این که ما هفتاد، هشتاد یا صد سال در این دنیا زندگی کردیم از دنیا می رویم و وارد جهان بزرگتری بنام جهان اخرت می شویم که تا بی نهایت در انجا خواهیم بود. اگر بخواهیم در انجا خوشبخت باشیم و انشاء الله به بهشت برویم، خدا می فرماید باید کارهای خوب انجام دهید و بفرستید تا به بهشت برویم. 

امام جمعه کاشان گفت : یکی از خطراتی که به شما در رابطه با ان هشدار می دهم، دوست بد است. ممکن است یک نفر پسر خوبی باشد ولی حضرت علی ع در نهج البلاغه می فرمایند : بعضی دوست بد دارند که باعث می شود ایمان ادم را بگیرد. یعنی او تا حالا بچه خوبی بوده است اما از زمانی که با ان بچه بد رفیق شده است، کم کم اخلاق و رفتارش بد شده. دوست بد حرف بد می زند، به پدر و مادرش بی احترامی می کند، نماز نمی خواند و شما کم کم کارهای بد او را یاد می گیرید و شما هم حرف بد می زنید، به پدر و مادرش بی احترامی می کند و وماز نمی خواند و بفرموده امام علی ع ایمان او را می گیرد.

وی با ذکر داستانی گفت : یکی از یاران امام علی ع زبیر نام داشت و بسیار شجاع بود. کمک های زیادی در جنگ ها به پیامبر ص نمود. دشمنان را فراری می داد. انقدر در شمشیر زدن ماهر بود که پیامبر ص به او مدال داد. پیامبر ص به او سیف الاسلام لقب داد یعنی شمشیر اسلام. اما بعداً زهیر بخاطر دوستان بد و پسرش که پسر بدی بود. کم کم زبیر که طرفدار پیامبر ص و علی ع بود منحرف شد و جنگی را علیه امام علی ع درست کرد. اینقدر دوست بد تاثیر دارد. دوست بد انسان را از جبهه حق و پیامبر ص و امامان معصوم به جبهه دشمن می برد 

امام جمعه کاشان گفت : امروز ما جبهه حق داریم که امام زمان ع است و در مقابلش جبهه باطل داریم که امریکا و اسرائیل هستند. ما در جبهه حق هستیم اما دوست بد ممکن است ما را از جبهه حق به جبهه دشمن ببرد. خیلی باید مواظب باشیم. مدیران و معلمان مواظب باشید که همه دانش اموزان مودب باشند تا حرف یک بچه بد روی بقیه اثر نگذارد. وی در مثال دیگری به شمر اشاره کرد و گفت : شمر در سال 38 هجری قمری دوست امام علی ع بود و در جنگ مجروح شد. به اصطلاح امروز جانباز شد و در سال 60دهجری قمری قاتل امام حسین شد. دوست بد شمر را به اینجا رسانید که قاتل امام حسین ع شد

حجت الاسلام حسینی افزود : درس های خود را هم بخوانید تا دانشمند شوید. ایماو خود را حفظ کنید و دشمنان را بشناسید تا فریب نخورید.
برچسب ها
مطالب مرتبط
کاشان - خیابان شهید بهشتی - کوچه جمال آباد - دفتر نماینده مقام معظم رهبری و امام جمعه کاشان - کدپستی: ۸۷۱۴۶۷۸۳۸۹
تلفن: ۵۵۷۸۱۸۱ - ۵۵۷۸۸۸۸ - ۵۵۷۲۲۴۴ (۰۳۱)
نمابر: ۵۵۷۸۱۸۲ (۰۳۱)
© کلیه حقوق مادی و معنوی برای پایگاه اطلاع رسانی سفیر ولایت محفوظ است. استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.