/
صفحه اصلی
/
خبرخوان
/
ارتباط با ما
/
¤ ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت
تاریخ ارسال:۱۴۰۲ يکشنبه ۲۸ آبان
چاپ خبر
هرکس نعمت خدا تبدیل و یا تغییر دهد، خدا او را عذاب خواهد نمود. حجت الاسلام حسینی گفت : ایه «... وَمَنْ يُبَدِّلْ نِعْمَةَ اللَّهِ مِنْ بَعْدِ مَا جَاءَتْهُ فَإِنَّ اللَّهَ شَدِيدُ الْعِقَابِ » هرکس نعمت خدا تبدیل کند و تغییر دهد، خدا او را عذاب دردناک می کند.
حضور در مدارس - سال  27 / 8 / 1402 - جلسه چهل و نهم _ آیه 211  سوره  بقره

امام جمعه کاشان : هرکس نعمت خدا  تبدیل و یا تغییر دهد، خدا او را عذاب خواهد نمود. 

حجت الاسلام سید سعید حسینی با حضور در دبستان دخترانه دین و دانش اظهار داشت  : در ابتدای سخن در رابطه با بِسْمِ ٱللَّهِ ٱلرَّحْمَٰنِ ٱلرَّحِيمِ باید گفت : رحمان و رحیم از صفات خداوند است و این یعنی خدا دو گونه مهربانی دارد، مهربانیِ رحمانی  و عام و مهربانیِ رحیمی یا خاص. صفت رحمانی یعنی خدا مهربان هست و این مهربانی شامل تمام موجودات، و تمام انسان می شود، همه از نور خورشید، هوا و رزق و روزی و آب خدا استفاده می کنند، شمر و امام حسین ع  و نتانیاهو و إمریکایی ها هم از این مهربانی خدا استفاده می کند. اما رحمتِ رحیمیه و خاص خداوند مخصوص مومنان و اهل دین و انسان های خوب مانند شما می باشد. برای متبرّک شدن جلسه سوره کوثر را با هم می خوانیم. بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ إِنَّا أَعْطَيْنَاكَ الْكَوْثَرَ «۱» فَصَلِّ لِرَبِّكَ وَانْحَرْ «۲» إِنَّ شَانِئَكَ هُوَ الْأَبْتَرُ «۳»

وی در توضیح ایه 211  سوره بقره بیان داشت : خداوند در این سوره   «... وَمَنْ يُبَدِّلْ نِعْمَةَ اللَّهِ مِنْ بَعْدِ مَا جَاءَتْهُ فَإِنَّ اللَّهَ شَدِيدُ الْعِقَابِ » هرکس نعمت خدا  تبدیل کند و تغییر دهد، خدا او را عذاب دردناک می کند. بعنوان نمونه، خدا به ما برای دیدن و شنیدن چشم و گوش به ما داده است. ما می توانیم، چیزها و حرف های خوب ببینیم یا بشنویم و یا چیزها و حرف های بد. گوش دادن به حرف معلم ثواب دارد. با زبان هم می توانیم حرف خوب یا بد بزنیم. اگر حرف خوب بزنیم ثواب دارد و اگر حرف بد بزنیم عقاب و عذاب دارد. پس خدا می فرماید، نعمت های زیادی به شما داده ام از نعمت ها خوب استفاده کنید. در سوره کوثر هم همین معنا وجود دارد. فرزند چه پسر و یا دختر یکی از نعمت های خداست. ولی عرب های جاهلیت در قبل از اسلام رسم بدی داشتند اگر فرزند، پسر بود او را نگه می داشتند ولی اگر دختر بود او را زنده دفن می کردند. اما بعداً پیامبر اسلام ص فرمود، فرزند پسر یا دختر هدیه خداوند هستند. پیامبر صاحب فرزند پسری شد که از دنیا رفت و دشمنان گفتند چون پسر نداری نسل  تو قطع خواهد شد و خداوند گفت نه، فرزند دختری به پیامبر داده ایم که نسل پیامبر ص از دختر او یعنی حضرت زهرا س خواهد بود. الان رهبر عزیز ما، ایت الله خامنه ای و امام خمینی ره از نسل پیامبر ص هستند .

وی با ذکر داستانی درباره زنده به گور نمودن دختران گفت : مردی خدمت پیامبر آمد، عرض کرد من در جاهلیت به سفر دوری رفته بودم، در حالی که همسرم باردار بود، پس از چهار سال بازگشتم،  نگاه کردم دخترکی در خانه دیدم، پرسیدم دختر کیست؟ گفت: دختر یکی از همسایگان است! من فکر کردم ساعتی بعد به خانه ی خود می رود اما با تعجب دیدم نرفت، سرانجام گفتم راستش را بگو این دختر کیست؟ گفت: به خاطر داری هنگامی که به سفر رفتی باردار بودم، این نتیجه همان حمل است و دختر تو است! آن شب را با کمال ناراحتی خوابیدم، فردا او را همراه خود به نخلستان بردم، در نخلستان من شروع به کندن حفره ای کردم و او به من کمک می کرد که خاک را بیرون آورم ، هنگامی که حفره تمام شد من زیر بغل او را گرفتم و در وسط حفره افکندم.
و او پیوسته دست و پا می زد، و مظلومانه فریاد می کشید پدر جان!چه با من می کنی؟ در این هنگام، مقداری خاک به روی ریش های من ریخته شد ، او دستش را دراز کرد و خاک را از صورت من پاک نمود، ولی من همچنان قساوت مندانه خاک به روی او می ریختم، تا آخرین ناله هایش در زیر قشر عظیمی از خاک محو شد!

امام جمعه کاشان گفت : شبیه این داستان امروز در قرن 21  اتفاق می افتد آن هم با بمباران و بصورت دسته جمعی . در غزه امروز با بمب های امریکایی، اسرائیل، مدارس، مساجد، بیمارستان ها و هم منازل مردم را ویران می کند. با این بمباران ها، اسرائیل 15000 نفر از مردم فلسطین و حدود 5000 هزار نفر از کودکان غزه را کشته است. یعنی هر ده دقیقه یک کودک و هر چهار دقیقه یک فلسطینی کشته شده است. یک ساعت که شصت دقیقه است، شش کودک و در یک شبانه روز 144 کودک، در بیست روز 2880 و الان حدود پنج هزار نفر از کودکان کشته شده اند. در جهان متمدن و با علم امروز این اتفاقات می افتد. علم اگر با ایمان همراه نشود، این جنایات روی می دهد و عجیب تر انکه دولت های دنیا شاهد این ظلم و جنایت امریکا و اسرائیل می باشد و ساکت هستند و سازمان ملل، که همه کشورها عضو ان هستند وقتی می خواهد قانونی علیه اسرائیل تصویب کند. امریکا نمی گذارد. در صورتی که بچه ها بدانید : 75 سال قبل، انگلیسی ها و امریکایی ها نقشه کشیدند که یک کشور یهودی نشین تاسیس کنند لذا فلسطین را اشغال کردند. در فلسطین مسلمانان، مسیحی و یهودی زندگی می کردند. هفت میلیون فلسطینی را آواره کردند.

الان نود درصد فلسطین در اختیار اسرائیل است و ده درصد در اختیار فلسطینی ها. از این ده درصد، پنج درصد در اختیار مردم غزه و پنج درصد در اختیار مردم کرانه باختری است. اسرائیل در نقشه جدید و با این کشتار می گوید ، مردم غزه باید به اردن و مردم کرانه باختری به مصر بروند و همه فلسطین در اختیار اسرائیل باشد. 

حجت الاسلام حسینی گفت : ایه «... وَمَنْ يُبَدِّلْ نِعْمَةَ اللَّهِ مِنْ بَعْدِ مَا جَاءَتْهُ فَإِنَّ اللَّهَ شَدِيدُ الْعِقَابِ » هرکس نعمت خدا  تبدیل کند و تغییر دهد، خدا او را عذاب دردناک می کند. شامل این ها هم می باشد. مردم مسلمان، مسیحی و یهودی سرزمین فلسطین با آرامش کنار هم زندگی می کردند مانند ایران که یهودی و مسیحی در کنار مردم مسلمان ایران زندگی می کنند. یکی از خانواده های مسیحی که در دفاع مقدس برای کشور ایران جانش را داده و شهید شده بود، رهبر انقلاب در روز کریسمس بصورت سرزده به دیدار انها رفت و از خوشحالی، مادر شهید از هوش رفت. مردم فلسطین هم اینگونه با هم زندگی می کردند ولی ظالمین امدند و صاحبان اصلی فلسطین را بیرون کردند

وی افزود :  اولین وظیفه ما در این زمان آنست که خیلی خوب درس بخوانیم. قبل از درس دادن معلم، مطالعه قبلی داشته باشید بعد از درس دادن هم انرا بخوانید و انشاء الله تا اخرین مدرک دانشگاهی و یا حوزوی ادامه تحصیل بدهید. امکانات لازم را هم پدر و مادر شما اماده کرده لذا باید خوب درس بخوانید اگر درس نخوانید طبق ایه قران نعمت خدا را قدر ندانسته اید  و ممکن است خدا شما را تنبیه کند. اما خدا خیلی مهربان است و به این زودی و راحتی خداوند تنبیه نمی کند. وی در دومین توصیه گفت : با ایمان باشید،  ایمان، یعنی من خدا را قبول داشته باشم و حرف های خدا را گوش کنم. یکی از حرف های خدا این است که گفته، به  پدر و مادر خود احترام بگذارید . اگر می خواهیم پای خود را جلو انها دراز کنیم، از انها اجازه بگیریم. این ادب است. صدای خود را روبروی انها بلند نکنیم. یکی دیگر از دستورات خدا، حجاب است. دشمنان دوست دارند شما بی حجاب باشید. نود سال قبل و در سال 1314 امریکا به شاه دستور داد که به پلیس های ایران بگوئید اگر خانمی با چادر یا روسری بود، چادر و روسری را از سر زنان بکشید. در اعتراض به این کار همه مردم ناراحت بودند و مردم مشهد در مسجد گوهرشاد در حرم مطهر امام رضا ع جمع شدند. و خواستار حجاب بودند. شاه دستور داد مردم را به رگبار ببندند، یکی از شاهدان که در انجا بود، تعریف نمود من شهدا را شمارش نکردم ولی 52 کامیون جسد از مسجد بیرون بردند. 

امام جمعه کاشان گفت : دشمن را بشناسید. امروز مهمترین دشمن امام زمان ع امریکا و اسرائیل هستند. و انشاء الله بعد ازظهر امروز در اجتماع حمایت از مردم غزه و محکومیت جنایات اسرائیل شرکت خواهیم کرد.
برچسب ها
مطالب مرتبط
کاشان - خیابان شهید بهشتی - کوچه جمال آباد - دفتر نماینده مقام معظم رهبری و امام جمعه کاشان - کدپستی: ۸۷۱۴۶۷۸۳۸۹
تلفن: ۵۵۷۸۱۸۱ - ۵۵۷۸۸۸۸ - ۵۵۷۲۲۴۴ (۰۳۱)
نمابر: ۵۵۷۸۱۸۲ (۰۳۱)
© کلیه حقوق مادی و معنوی برای پایگاه اطلاع رسانی سفیر ولایت محفوظ است. استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.