بِسمِ اللّهِ الرَّحمنِ الرَّحيمِ
اَلْحَمْدُ وَ الثَّناءُ لِلِّهِ رَبِّ العالَمین وَ صَلَّی اللَّهُ عَلی سَیِّدِنا وَ نَبِیِّنا اَبی القاسِم المُصطَفی مُحَمَّد ص وَ عَلي اَهلِ بَيتِه الطَيّبين الطّاهِرين سِیَّما بَقیّةِ اللّهِ فی الاَرَضین وَ لَعْنَةُ اللّهِ عَلَي أعْدآئِهِمْ أجْمَعينَ إلَي يَوْمِ الدّين
در صد و پنجاه و نهمین خطبه، بیست و چهارم ذی الحجه و روز مباهله در کاشان مُکرَّم ،خود و شما را به رعایت بیشتر تقوای الهی سفارش می کنم « اُوصیکُم وَ نَفسیِ بِتَقوَی اللّه ».مصداقاً هر هفته محضر صحیفه سجادیه می رویم و در صد و سومین جمله ، فراز دیگری از دعای بیستم صحیفه سجادیه دعای ( مَكَارِمِ الْأَخْلَاقِ وَ مَرْضِيِّ الْأَفْعَالِ ) را خدمت شما عرض می کنم « وَ أَصْلِحْنِی بِکرَمِک، » خدایا، با کرم خودت من را اصلاح کن. اصلاح با تبیینی که مقام معظم رهبری در مقابل فساد بیان می کند هم می تواند فساد در اعمالِ ما باشد و هم فساد در اخلاق و یا فسادِ ما در عقاید. فساد ما در اعمال یعنی، دست، پا و چشم من گناه کند. فساد در اخلاق ، مان بُخل، حرص و ترس، که در وجود من باشد. فساد در عقاید این است که انسان ایمان خود را از دست بدهد. می گوئیم خدایا تو کریم هستی. به تعبیر حضرت علی ع دو ویژگی کریم، عبارت است از:
١_ انسان کریم به عفو مبادرت می کند« اَلمُبادره اِلَی العَفو مِن اَخلاقِ الکِرام ». پس خدایا ما را ببخش و فساد در اعمال، اخلاق و عقاید ما را هم ببخش
٢ _ ویژگی دوم کریم آنست که، اعطاء می کند قبل از سوال و درخواست. پس اصلاح آن را که می شود اعمال صالح، اخلاق و عقاید صالح به ما کرم بفرما. « وَ أَصْلِحْنِی بِکرَمِک، » خدایا، با کرم خودت من را اصلاح کن. این شرح مختصری از این عبارت دعا بود.
خدایا: اعمال، اخلاق و عقاید ما را صالح بفرما
حجت الاسلام حسینی افزود : بحث اصلی و محوری و مستمر ما در خطبه ها ، قران است ، که به ایه صد و چهل سوره بقره رسیدیم ، « أَمْ تَقُولُونَ إِنَّ إِبْرَاهِيمَ وَإِسْمَاعِيلَ وَإِسْحَاقَ وَيَعْقُوبَ وَالْأَسْبَاطَ كَانُوا هُودًا أَوْ نَصَارَىٰ ۗ قُلْ أَأَنْتُمْ أَعْلَمُ أَمِ اللَّهُ ۗ وَمَنْ أَظْلَمُ مِمَّنْ كَتَمَ شَهَادَةً عِنْدَهُ مِنَ اللَّهِ ۗ وَمَا اللَّهُ بِغَافِلٍ عَمَّا تَعْمَلُونَ » آیا می گوئید : ابراهیم و اسماعیل و اسحاق و یعقوب و اسباط « دارای مقام نبوّت» آنان یهودی یا نصرانی بودند ؟! بگو : شما داناترید یا خدا؟ وستمکارتر از کسی که شهادتی را که از خدا نزد اوست پنهان کند، کیست؟ وخدا از آنچه انجام می دهید، بی خبر نیست
نکات آیه :
نکته اول : گفتار نابخردانه مسیحیان و یهودیان را نگاه کنید، آنها می گویند، حضرت ابراهیم، اسماعیل، اسحاق، یعقوب و اسباط، یهودی و یا مسیحی بودند، در حالی که مفسّرین بیان می کنند، زندگی این انبیاء قبل از حضرت عیسی و حضرت موسی بود، معنا ندارد که بگوئیم آنها که قبلا بودند، مسیحی و یا یهودی بودند، می توانیم بگوئیم، مسلمان بودند به معنای « إِنَّ الدّين عِندَ الله الاسلام » اما این دینی که شما دارید و با شرک مشوّب است ، اصلا نمی شود به این دین اسلام گفت. پس اولین نکته این است که حرف شما نابخردانه است، این انبیاء که نام بردید، قبل از حضرت موسی و حضرت عیسی زندگی می کردند، و یا آنها رحلت کردند و یا به آسمان عروج کردند
نکته دوم : ای پیامبر ص در مواجهه با انها بگو « قُلْ أَأَنْتُمْ أَعْلَمُ أَمِ اللَّهُ »، خداوند در اینجا، انها را توبیخ عمومی می کند، چه علمای آنها را و چه مردم عادی، که همان حرف را می زنند. شما اعلم هستید یا خدا. خدا این ها را بعنوان نبی فرستاد خدا می داند آنها چه دینی دارند. مفسّران و علمای ادبیات می گویند، در این بخش از ایه دو توبیخ وجود دارد، یکی « همزه » که توبیخی است و یکی هم « اَم » که برای توبیخ است.« أَأَنْتُمْ أَعْلَمُ أَمِ اللَّهُ » شما عالم هستید و خبر دارید یا خدایی که پیامبران را فرستاده است.
نکته سوم : در ادامه می فرماید « وَمَنْ أَظْلَمُ مِمَّنْ كَتَمَ شَهَادَةً عِنْدَهُ مِنَ اللَّهِ » چه کسی ظالم تر است، از کسی که شهادتی نزد او باشد اما کتمان کند. این هم یک تهدید است، البته تهدید عمومی نیست بلکه تهدید خاص است، جمله قبلی، توبیخ عمومی بود و اینجا تهدید خاص، که این تهدید مخصوص علمای آنها می باشد، آنهایی که صفات پیامبر ص را می دانستند و آگاه بودند، اما عالماً و عامداً، تحریف و کتمان کردندخداوند در ایات مختلف، از جمله در آیه ١۵٩ سوره بقره می فرماید « إِنَّ الَّذِينَ يَكْتُمُونَ......
أُولَٰئِكَ يَلْعَنُهُمُ اللَّهُ وَيَلْعَنُهُمُ اللَّاعِنُونَ » هر کس حقایق را کتمان کند، خدا آنها را لعنت می کند، همه لعن کنندگان آنها را لعنت می کنند. مگر شوخی است که انسان، حقایق مربوط به توحید، نبوت و امامت را کتمان کند و یک نسلی را تا قیامت منحرف کند. قران در آیه ٢٨٣ سوره بقره می فرماید، «... وَلَا تَكْتُمُوا الشَّهَادَةَ ۚ وَمَنْ يَكْتُمْهَا فَإِنَّهُ آثِمٌ قَلْبُهُ.. » اگر کسی حقایق مربوط به توحید، نبوت و امامت را کتمان کند، قلب او گناهکار شده است. هر کتمانِ شهادت حقی حرام است، اما اگر آن کتمان، مربوط به پیامبری و امامت حضرت علی ع باشد، این بالاترین کتمان است.
نکته چهارم : قران در پایان آیه هشدار می دهد. قران می فرماید « وَمَا اللَّهُ بِغَافِلٍ عَمَّا تَعْمَلُونَ » بدانید، اگر شما حقایق را کتمان می کنید، فکر نکنید خداوند غافل است، این طور نیست. اولاً، خداوند علیم محض است، خدا به همه چیز عالم است و کتمان شما را خبر دارد، ثانیاً، خدا در کمین این ظالمان است. قران در آیه ١۴ سوره فجر می فرماید« رَبَّكَ لَبِالْمِرْصَادِ » و به تعبیر حکمت ٣٢۴ نهج البلاغه شریف « فَإِنَّ الشَّاهِدَ هُوَ الْحَاكِمُ » بدانید، کسی که امروز می بیند، خبر دارد و شاهد است، خودش در روز قیامت، حاکم، قاضی و داور است.
خدایا: ما را به حقایق توحیدی، نبوت و ولایت، عالم و عامل قرار بده
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ :
قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ ، اللَّهُ الصَّمَدُ ، لَمْ يَلِدْ وَلَمْ يُولَدْ ، وَلَمْ يَكُنْ لَهُ كُفُوًا أَحَدٌ .
خطبه دوم
بسم الله الرحمن الرحيم
الحمد و الثناء لله رب العالمين اللهم صل علي محمد و آل محمد اللهم صل علي علي اميرالمؤمنين و صل علي الصديقه الطاهره فاطمة الزكيه حبيبت حبيبك و نبيك و صل علي الحسن و الحسين سيدي شباب اهل الجنه و علي علي ابن الحسين زين العابدين و محمد بن علي الباقر و جعفر بن محمد الصادق و موسي ابن جعفر الكاظم و عَلِيِّ بْنِ مُوسَى الرِّضَا و محمد ابن علي الجواد و علي ابن محمد الهادي و الحسن ابن علي الزكي العسكري اللهم صل علي حجة ابن الحسن المهدي القائم المنتظر،
اللَّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَهِ بنِ الحَسَن صَلَواتُکَ علَیهِ و عَلی آبائِهِ فی هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فی کُلِّ سَاعَةٍ وَلِیّاً وَ حَافِظاً وَ قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْناً حَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَ تُمَتعَهُ فیهَا طَوِیلا
شادی روح حضرت امام و همه شهدا، مخصوصا شهداي استان اصفهان منطقهي كاشان، شهداي امروز سحر به دست رژيم خون آشام صهيوني، سرداران عزيزمان، دانشمندان عزيزمان و عموم مردم، زن و كودك و مرد اين ايران اسلامي همه را شاد كنيد با صلواتي بر محمد و آل محمد
اوصيكم و نفسي بتقوي الله
درخطبهي دوم هم خود و شما را به رعايت بيشتر تقواي الهي سفارش ميكنم
رسيديم به حكمت 97 نهج البلاغه
وَ سَمِعَ رَجُلًا مِنَ الْحَرُورِيَّةِ
آقاي ابن ابي الحديد ميگويد حروريه، يك روستايي بود كه خوارج در نزديكي كوفه در آن جمع ميشدند و محل اجتماع خوارج بود، حضرت امير شنيد شخصي از حروريه يعني از خوارج
يَتَهَجَّدُ نماز شب ميخواند
وَ يَقْرَأُ قرآن ميخواند
حضرت فرمود نَوْمٌ عَلَى يَقِينٍ انسان اگر بخوابد تا صبح اما با يقين باشد نسبت به اصولش
خَيْرٌ برايش بهتر است
مِنْ صَلَاةٍ از اين كه تا صبح نماز بخواند
اما فِي شَك درشك باشد
ابن ابي الحديد ميگويد اين شكي كه علي ابن ابيطالب اينجا بيان ميكند عبارت است از
اراد ما هم عليه من شك في امامه امام الوقت
خوارج در امامت حضرت امير عليه السلام شك داشتند مقصودحضرت اين است
انسان با يقين به امامت باشد، بخوابد تا صبح اين بهتر است از آن كسي كه شك در امامت دارد تا صبح عبادت بكند الغوث الغوث بگويد
ابن ميثم هم مشابه اين دارند كه اينجا مقصود از اين يقين، يقين در اصول دين است و آن شك يعني شك در اصول اعتقادات
اولين مناسبت، مناسبت امشب غدير است
الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّكِينَ بِوَلَايَةِ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ علي ابن ابي طالب وَ الْأَئِمَّةِ عَلَيْهِمُ السَّلَامُ
خدا رحمت كند صاحب الغدير علامه اميني را درجلد1 صفحهي 247 احاديثي را ميآورد از 60 تا منبع از برادران اهل سنت كه ميگويد بعداز اينكه حضرت پيامبر اكرم نصب كرد علي ابن ابي طالب را و اين اعلام امامت را به همه ي مردم اعلام كرد فرمود بياييد به من رسول الله تبريك بگوئيد به من رسول الله تبريك بگوييد و اولين كساني كه آمدند تبريك گفتند به پيامبر و اميرالمؤمنين ابوبكر و عمر بودند ابوبكر را ببينيد ابوسعيد خدري ميگويد
قال النبي صل الله عليه و آله و سلم إن الله تعالى خصني بالنبوة خدا من را بر گزيد به پيامبري
و خص أهل بيتي بالإمامة خدا اختصاص داد اهل بيت من را به امامت ببينيد خواهران و برادران كساني كه در كلمه ولي اشكال ميكنند اينجا اصلا كلمه امامت آمده است 60 تا منبع اهل سنت ميگويند پيامبر اينجور فرمود
خدا اختصاص داد مرا به نبوت اهل بيت من را به امامت
فلقي عمر بن الخطاب أمير المؤمنين، عمر ملاقات كرد با حضرت علي عليه السلام
فقال عمرگفت
طوبى لك يا أبا الحسن خوشبحال تو اي ابوالحسن
أصبحت گرديدي، شدي
مولاي صاحب اختيار من
و مولى كل مؤمن و مؤمنة و صاحب اختيار هر اهل ايمان
باز درالغدير درجلد 1 صفحه 203 گفتگوي اسبق ابن نباته با معاويه و اطرافيان او از جمله ابوحريريه را نقل ميكند سابقا محضرتان گفتم تكرار ميكنم اسبق نامهي حضرت امير را درصفين ميبرد پيش معاويه بعد رو ميكند به ابوهريره ميگويد ابوهريره ميخاوهم قسمت ميدهم راستش را به من بگو ببينم،
يا صاحب رسول الله اي كسي كه جزو اصحاب پيغمبر بودي ديدي پيغمبر را
فقلت لأبي هريرة: يا صاحب رسول اللّه صلّى اللّه عليه و آله إنّي احلّفك اي كسي كه جزو اصحاب پيغمبر بودي ديدي پيغمبر را قسمت ميدهم
بالّذي بة ان خدايي
لا إله إلّا هو نيست جز او
عالم الغيب و الشهادة، هم عالم است به غيب هم به حضور وشهادت
اين يك قسم
2- و بحقّ حبيبه المصطفى عليه و آله السلام إلّا أخبرتني؛ أشهدت يوم غدير خمّ؟
اين دو تا قسمت را ميدهم آيا غدير بودي يا نه؟
ابوهريره گفت: بله بودم
فرمود فما سمعته يقول في عليّ؟ درباره علي از زبان پيغمبرچي شنيدي در غدير؟
قال: سمعته يقول: «من كنت مولاه فعليّ مولاه، اللهمّ وال من والاه، و عاد من عاداه، هركي با علي دشمن است خدايا دشمنش باش و انصر من نصره، و اخذل من خذله».
اسبق ميگويد روكردم به ابوهريره گفتم
فقلت له: فإذا أنت يا ابا هريره پس خودت
واليت عدوّه ولايت دشمن علي را گرفتي
و عاديت وليّه. دشمني كردي با ولي خدا، اميرالمؤمنين علي
خودت چرا به اين حديث عمل نكردي؟
فتنفّس أبو هريرة الصعداء. يك نفس عميق بلندي كشيد گفت: انا لله و انا اليه راجعون
امروز مشكلات بشريت از جمله اين رژيم صهيوني از اين است كه ما در غدير، غدير را با شكوه برگزار نكرديم
عليرغم اينكه همه سوگوار هستيم براي سردارانمان، براي دانشمندانمان و براي مردم عزيزمان اما برادران و خواهران توصيه ميكنم غدير با شكوه اما حماسي برگزار شود
يعني اگر ميتوانيم كه خود حقير اين كار را خواهم كرد درمسجد صادقيه 8 ونيم اعلام كرديم اما 8 ميروم آنجا انشاءالله زيارت جامعهي صغيره را براي پشتيباني و تقويت جبههي مقاومت ميخوانيم
امشب مداحان اهل بيت حماسه بسرايند
از خيبر علي بگويند
از حيدرحيدر علي بگويند
از كشتن ابطال و قهرمانان علي بگويند
كه انشالله همه بدانند اين علي زمان فرزند همان اميرالمؤمنين علي عليه السلام است
اقتدار رهبر عزيزمان انشاءالله پرچم را به صاحب اصلي هرچه زودتر تسليم كنند صلواتي ختم كنيد.
نكتهي دوم تجاوز آشكار امروز صهيونيستها به كشور ما
آن مقداري كه ما اطلاعات داريم 200 جنگنده به 100 هدف تجاوز كردند البته سيستم دفاعي جمهوري اسلامي كار خودش را انجام داد بسياري از آنها را منهدم كرد اما بخشيش هم به اهداف خودش خورد متأسفانه
ما مقصر اصلي را در اين جريان آمريكا ميدانيم علتش هم اين است خود رسانههاي عبري اعلام كردند ميگويند آمريكاييها ازيك هفته قبل با خبر بودند
قرينهي دوم سي ان ان اعلام كرد پهبادهايي كه استفاده شد در عمليات امروز، پهبادها آمريكايي بودند
و نكتهي سوم يك مهلتي خبيث، ترامپ داده بود گفته بود يا مذاكره، يا جنگ، 60 روز مهلت دقيقا سحر امروز با آن60 روز مصادف شد لذا ملت عزيز ايران مردمي كه امروز در مصلاي نماز جمعه بقيه الله كاشان آمدند زن ومرد مقصر اصلي در ترور عزيزان ما درسحر ا مروز در تهران و اقصي نقاط كشور را رژيم منهوس دولت بالذات تروريست آمريكا ميدانند.
نكتهي دوم، به ملت عزيز ايران عرض ميكنم خواهران و برادران ما از امام ياد گرفتيم درسال 59 -4/6/59 امام فرمود اگر كسي اسلحهاش الله اكبر باشد ديگه احتياج ندارد كه يك نفر آدمي باشد يا آدمي نباشد بود و نبود افراد تأثيري در نهضت ندارد از امام ياد گرفتيم در سال 42 به آقاي حبيب الله عسگر اولادي وقتي كه ايشان نگران جان امام بود فرمود آقاي عسگر اولادي هدف را در نظر بگير همهي مشكلات آسان ميشود فرمود هدف من اين است مرحلهي اول حكومت اسلامي تشكيل بدهم در ايران
مرحلهي دوم بيداري اسلامي به وجود بياورم درجهان اسلام
مرحلهي سوم تمام عدالت طلبان دنيا را بيدار كنم و وقتي مرحلهي سوم به وجود آمد جهان آماده ميشود براي مصلح كل يعني چي آقاي عسگر اولادي؟ وقتي ما ميخواهيم جهان را براي آمدن امام زمان آماده كنيم همهي خطرات را به جان و دل ميخريم ازجمله شهادت عزيزان مان نور چشمان مان مثل سردار سلامي و سردار باقري وسردار رشيد و ديگران را
پس خللي قطعا بدانيد در ادامهي مسير انقلاب با وجودرهبر معظم و با تدابيري كه براي جانشيني انجام دادند هيچ خللي در روند انقلاب اسلامي به وجود نخواهد آمد. اين اطمينان را داشته باشيد براي باز اقتدار رهبر معظم صلواتي ختم كنيد
به آقاي ترامپ و نتانياهو و خبيثهاي منطقه، همان جملهاي كه امام سجاد عليه السلام در مجلس ابن زياد در كوفه بيان كردند همان را ميگوييم ما را از شهادت نترسانيد.
در لهوف صفحه ي 202 امده است وقتي كه ابن زياد دستور داد گفت ببريد گردن امام سجاد را بزنيد
اذْهَبُوا بِهِ فَاضْرِبُوا عُنُقَهُ يك جوابي حضرت زينب داد، يك جوابي حضرت امام سجاد داد
حضرت زينب چي فرمود؟ فرمود اگر ميخواهي زين العابدين را بكشي بايد از روي نعش زينب رد شوي اين زنان ما هستند پيروان حضرت زينب
فرمود يَا ابْنَ زِيَادٍ اين فرمايش حضرت زينب است
يَا ابْنَ زِيَادٍ إِنَّكَ لَمْ تُبْقِ مِنَّا أَحَداً مردي از ما باقي نمانده است
فَإِنْ كُنْتَ عَزَمْتَ اگر تصميم گرفتي
عَلَى قَتْلِهِ فَاقْتُلْنِي مَعَهُ من زينب را هم با زين العابدين به قتل برسان
اينجا بود كه امام سجاد فرمود عمه جان آرام، بگذار من باهاش صحبت كنم
اسْكُتِي يَا عَمَّةِ حَتَّى أُكَلِّمَهُ تا من با اين خبيث صحبت كنم
بعد حضرت امام سجاد عليه السلام فرمود ما را با قتل ميترساني شهادت افتخار ماست
فَقَالَ أَ بِالْقَتْلِ تُهَدِّدُنِي يَا ابْنَ زِيَادٍ آيا ما را با قتل ميترساني؟
أَ مَا عَلِمْتَ مگر نميداني
أَنَّ الْقَتْلَ لَنَا عَادَةٌ اين عادت ماست كه يكي پس از ديگري فرزندان اميرالمؤمنين و زهرا را شهيد كردند
وَ كَرَامَتَنَا الشَّهَادَةُ. حسين حسين شعار ماست شهادت افتخار ماست
يك جمله هم از نظر نظامي ميگوييم به نتانياهو خبيث و آمريكا وآمريكا
اين جمله را من خيلي جاها گفتم از اميرالمؤمنين و افتخار ميكنيم هرجمعه اين جمله را ميخوانم هروقت اين جمله را در نهج البلاغه شريف ميخوانم
نامهي 10 نهج البلاغه شريف وقتي كه عربده ميكشيد معاويه و ميگفت بيا جنگ كنيم به حضرت اميرالمؤمنين علي عليه السلام حضرت نامهي دهم را صادركردند حضرت فرمود
وَ قَدْ دَعَوْتَ إِلَى الْحَرْبِ من را دعوت به جنگ كردي؟ هي ميگويي گزينه نظامي روي ميز است؟
فَدَعِ النَّاسَ جَانِباً مردم را بگذار يك طرف
وَ اخْرُجْ إِلَيَّ تنها بيا سراغ اميرالمؤمنين
وَ أَعْفِ الْفَرِيقَيْنِ دو تاگروه را معاف كن
مِنَ الْقِتَالِ لِتَعْلَمَ تا بفهمي
أَيُّنَا الْمَرِينُ عَلَى قَلْبِهِ كدام يك از ما روي قلبش چرك نشسته است
وَ الْمُغَطَّى عَلَى بَصَرِهِ روي چشمش پرده افتاده است
فَأَنَا أَبُو حَسَنٍ من ابوالحسنم
قَاتِلُ جَدِّكَ وَ أَخِيكَ وَ خَالِكَ همان كسي كه در يك روز جد تو را برادر تو را و دايي تو را
شَدْخاً سر آنها را شكافتم
يَوْمَ بَدْرٍ وَ ذَلِكَ السَّيْفُ مَعِي آن شمشير با من علي هست
وَ بِذَلِكَ الْقَلْبِ أَلْقَى عَدُوِّي و با آن قلب پر نيت و مصمم به دشمن خود حمله ميكنم
نثار روح اميرالمؤمنين صلواتي ختم كنيد
و آخرين جملهي من رهبر معظم در پيامشان تكليف را روشن كردند تكليف را روشنك ردند حضرت آقا
رهبرما فرمودند قائد ما فرمانده ما نائب امام زمان ما امروز دستور انتقام را صادر فرمودند فرمودند رژيم صهيوني از دست قدرتمند نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي نميتواند فرار كند دست انتقام گلوي اور افشار خواهد داد ما اينجا عرض ميكنيم به پشتوانه رهبر عزيزمان براي حمايت از رهبر عزيزمان براي اجرايي شدن فرمان رهبر عزيزمان اين ملت به كمتر از محو اين غدهي سرطاني و اخراج آمريكا از منطقهي خاورميانه و غرب آسيا قانع نيستند
خدايا درظهور مولامون تعجيل بفرما
خدايا سلام ما را به محضر امام زمانمان تسليت ما را به محضر امام زمانمان ابلاغ بفرما
خدايا انتقام اين خونهاي به ناحق ريخته را هرچه زودتر از هم مسببان و هم مباشران عوامل همه بستان
خدايا استقامت اين ملت را براي پيمودن راه امام و شهدا بيشتر بفرما
خدايا زوال اين غدهي سرطاني، اين غدهي سرطاني زوالش را هر چه زودتر برسان
خدايا اين شهداي عزيزمان را در اين شب عيد غدير مهمان خاص اميرالمؤمنين علي عليه السلام قرار بده
خدايا ثوابي از اين اجتماع وجلسه اي كه انشاءالله بعد از نماز عصر يك 20 دقيقه اي جلسه است خداياثوابش را به روح امام و همهي شهدا گذشتگان مان و شهداي قبل و بعد انقلاب و شهداي اخير عائد و واصل بفرما
جايگزينهاي عزيزي كه براي فرماندهان شهيدمان نصب شده اند آنها را در انجام وظايفشان موفق بدار
حاجات جمع حاضر خواهران و برادرانمان را به حق اميرالمؤمنين صاحب امشب خدايا برآورده بفرما
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ
وَ الْعَصْرِ (1)إِنَّ الْإِنْسانَ لَفي خُسْرٍ (2)إِلاَّ الَّذينَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ وَ تَواصَوْا بِالْحَقِّ وَ تَواصَوْا بِالصَّبْرِ (3) صدق الله العلي العظيم
اللهم عجل لوليك الفرج