/
صفحه اصلی
/
خبرخوان
/
ارتباط با ما
/
¤ ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۸ فروردين
تاریخ خبر:۱۴۰۱ جمعه ۱۸ شهريور
چاپ خبر
امام جمعه کاشان: راهپیمایی اربعین؛ برنامه الهی برای ساماندهی ظرفیت‌های جمعیت جهان اسلام است نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه کاشان گفت: راه‌پیمایی اربعین حسینی یک برنامه‌ریزی الهی برای سامان‌دهی ظرفیت‌های بی‌شمار جهان اسلام است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدسعید حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کاشان در مصلای بقیه‌الله‌الاعظم (عج) این شهر با اشاره به حضور مسلمانان کشورهای ترکیه، حجاز، عراق، پاکستان، افغانستان، غرب آسیا تا شمال آفریقا، افزود: راهپیمایی اربعین حسینی مانوری برای انصار امام زمان (عج) با هدف تشکیل تمدن بزرگ اسلامی است.

خطیب جمعه کاشان با بیانِ خبرهای امروز ستاد اربعین کشور در خصوص تکمیل شدن ظرفیت امکانات عراق به علت ازدیاد جمعیت، تصریح کرد:در  مرز عراق کمبود امکاناتِ آب، غذا و خودرو وجود دارد و از زایران ایرانی می‌خواهیم تا اطلاع ثانوی و آماده شدن امکانات و زیرساخت‌های عراق، به این کشور سفر نکنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی همچنین با اشاره به جنگ اکراین و روسیه و وضعیت کشورهای جهان، گفت: رهبر فرزانه انقلاب فرمودند ریشه این جنگ در زیاده‌خواهی ناتو بوده و حمایت اروپایی‌ها از اکراین موجب شد که اروپایی‌ها بازنده اصلی باشند.

وی افزود: ۴۰ درصد گاز اروپایی‌ها از روسیه تامین می‌شد، اما اکنون آنها بدلیل وضع تحریم‌ها علیه روسیه نگران زمستان سرد هستند، برخی اداره‌ها و سازمان‌ها مجبور به جیره‌بندی گاز شده، تورم در اروپا افسارگسیخته واعتراض‌های مردمی بالا گرفته و اروپا برای رفع مشکل به سراغ اسراییل غاصب رفته است.

امام جمعه کاشان با اشاره به مقایسه وضعیت ایران و کشور های جهان در شرایط تحریم، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران به برکت ولایت فقیه در اوج تحریم‌ها، ماهواره علمی به فضا پرتاب کرد و در موضوع نظامی نیز کشتی جنگی شهید قاسم سلیمانی را به آب انداخت.

 وی ادامه داد: ایران اسلامی هم اکنون با وجود تحریم ها و وضعیت اقتصادی دنیا بخاطر جنگ اکراین، به لطف خداوند متعال و تدبیر دولت سیزدهم در کوتاه مدت برای تامین کالاهای اساسی مشکلی ندارد.

خطیب جمعه کاشان تصریح کرد: اما جمهوری اسلامی باید در دراز مدت برای تامین کالاهای اساسی و به خصوص حوزه کشاورزی چاره‌اندیشی کند.

  وی با اشاره به فعالیت شرکت های دانش بنیان در این حوزه، اظهار داشت: از هفت هزار شرکت‌ دانش بنیان کشور فقط ۳۰۰ شرکت یعنی چهار درصد در کشاورزی و تغذیه فعالیت می‌کند که این این رقم با طرح جدید وزارت کشاورزی باید به ۳۰ درصد برسد.

خطیب جمعه کاشان همچنین در ادامه خطبه های نماز، دیدار رهبر معظم انقلاب با مجمع جهانی اهل بیت (ع) را یادآور شد و گفت: دشمن به دنبال مرزبندی ساختگی بین شیعه و سنی است ولی بداند این‌ها مرز نیستند.

وی افزود: مرز اصلی در بین مسلمانان، مرز بین اسلام و کفر است، کفری که شمشیر علیه این دین به دست گرفته، یعنی آمریکا و اسراییل اما به برکت امام حسین (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) ایران پیروز است.

وی تاکید کرد: انقلاب شکوهمند اسلامی ایران در ۴۳ سال گذشته مهندسی ۴۰۰ ساله غرب را در هم کوبیده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی همچنین با گرامیداشت سالگرد رحلت آیت‌الله محمود طالقانی در ۱۹ شهریور سال ۱۳۵۸، گفت: صراحت لهجه و تواضع نسبت به امام راحل از جمله ویژگی های این عالم مجاهد بود.

وی تصریح کرد: آیت‌الله طالقانی در نماز جمعه تهران، بر علیه منافقان و حتی کسانی که به وی پدر طالقانی می گفتند، سخنرانی و خط نفاق را افشا میکرد.

امام جمعه کاشان همچنین با بزرگداشت سالگرد شهادت آیت‌الله مدنی در ۲۰ شهریور سال۱۳۶۰، این مجاهد نستوه را امام جمعه انقلابی و از شاگردان امام راحل در نجف اشرف دانست و گفت: آیت‌الله مدنی در تبعید به کشور عراق مرجعیت و اعلمیت امام راحل را معرفی کرد.

وی پایان دادن مساله فتنه خلق را از جمله اقدام‌های دیگر آیت الله مدنی در تبریز بیان کرد.

برچسب ها
نظر خود را ارسال نمایید.
دنبال کنید...
آخــرین خبــرها
امام جمعه کاشان : انقلاب اسلامی ما ، هدیه امام رضا به حضرت امام و ملت ایران است امام جمعه کاشان : علم اموزی ، اخلاق و دشمن شناسی ، باید مورد توجه جوانان و نوجوانان باشد امام جمعه کاشان : عظمت خون سرداران شهید ، زمینه حمله مستقیم به امریکا و اسرائیل را برای ما فراهم کرد ایمان، شجاعت، تواضع، اخلاص و اندیشه و اخلاق اسلامی از خصوصیات بارز شهید سردار زاهدی بود استفاده از تمام ظرفیت ها برای مرمت و حفظ مسجد آقا بزرگ شش اثر باور به شاهد بودن خداوند بر اعمال ما
گزارش تصویری
مراسم یادمان شهدای طوفان الاحرار
مراسم یادمان شهدای طوفان الاحرار
عیادت از جناب آقای نعناکار  :
عیادت از جناب آقای نعناکار :
تصاویر بازدید از باشگاه بدن سازی :  19 / 1/ 1403
تصاویر بازدید از باشگاه بدن سازی : 19 / 1/ 1403
تصاویر دیدار مدیر عامل و معاونین شرکت آبفا :
تصاویر دیدار مدیر عامل و معاونین شرکت آبفا :
بازدید از مسجد آقا بزرگ :
بازدید از مسجد آقا بزرگ :
تصاویر : حضور در مراسم احیای شب‌های قدر  -  شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان  -  گلزار شهدای دارالسلام  کاشان
تصاویر : حضور در مراسم احیای شب‌های قدر - شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان - گلزار شهدای دارالسلام کاشان
مراسم احیای شبهای قدر : شب نوزدهم ماه مبارک رمضان -  سالن شهدای بسیج - امام زاده هاشم ، آران و بیدگل
مراسم احیای شبهای قدر : شب نوزدهم ماه مبارک رمضان - سالن شهدای بسیج - امام زاده هاشم ، آران و بیدگل
دیدار نوروزی مدیران ادارات با نماینده ولی فقیه در کاشان
دیدار نوروزی مدیران ادارات با نماینده ولی فقیه در کاشان
هیجدهمین سالگرد ارتحال آیت الله سید مهدی یثربی در کاشان
هیجدهمین سالگرد ارتحال آیت الله سید مهدی یثربی در کاشان
نشست منتخبین مردم در مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی با مدیران استان اصفهان
نشست منتخبین مردم در مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی با مدیران استان اصفهان
یادواره شهدای صبر و استقامت به یاد ۱۸ تن از جانبازان ۷۰ درصد شهید کاشان شب گذشته با حضور نماینده ولی فقیه در کاشان، جانبازان، ایثارگران، مسئولان، خانواده معظم شهدا و اقشار مختلف مردم در سالن بنیاد شهید و امور ایثارگران کاشان  : 21 /12 /1402
یادواره شهدای صبر و استقامت به یاد ۱۸ تن از جانبازان ۷۰ درصد شهید کاشان شب گذشته با حضور نماینده ولی فقیه در کاشان، جانبازان، ایثارگران، مسئولان، خانواده معظم شهدا و اقشار مختلف مردم در سالن بنیاد شهید و امور ایثارگران کاشان : 21 /12 /1402
نخستین یادواره سرداران و ۲۲۳ شهید پاسدار شهرستان کاشان
نخستین یادواره سرداران و ۲۲۳ شهید پاسدار شهرستان کاشان
مراسم ارتحال عالم متقی و خدوم ، حضرت آیت‌الله امامی کاشانی (ره)  با حضور مردم ولایتمدار کاشان و سخنرانی حضرت آیت‌الله سید احمد خاتمی عضو محترم مجلس خبرگان رهبری در مسجد میرعماد  : 19 / 12 / 1402
مراسم ارتحال عالم متقی و خدوم ، حضرت آیت‌الله امامی کاشانی (ره) با حضور مردم ولایتمدار کاشان و سخنرانی حضرت آیت‌الله سید احمد خاتمی عضو محترم مجلس خبرگان رهبری در مسجد میرعماد : 19 / 12 / 1402
دیدار با اعضاء اتحادی انجمن های اسلامی دانش آموزان :
دیدار با اعضاء اتحادی انجمن های اسلامی دانش آموزان :
پربازدیدترین خبرها
«خبر خوب» رویکرد امیدآفرینی است که خبرگزاری فارس آغاز کرده است حرکت در مسیر ولایت الهیه و تبلیغ غدیر بزرگترین امر به معروف می باشد علاوه بر تبلیغ لسانی، مردم را با غیر زبان به کار خیر دعوت کنیم خدمت به زائران امام حسین توفیق الهی است بازدید حضرت آیت الله سلیمانی، نماینده مقام معظم رهبری در منطقه و امام جمعه کاشان از بخش های مرکز آموزشی و درمانی شهید دکتر بهشتی کاشان نقش رسانه در پیشرفت و تحول جامعه نماینده مقام معظم رهبری درگذشت حجت‌الاسلام روح‌ الله حسینیان را تسلیت گفت. انتصاب نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه کاشان چشم‌انداز فرهنگی ۲۰ ساله کاشان توسط مسئولان شهر ارائه شود برخی‌ها تعیین قیمت سبد کالای منزل مردم را به انتخابات آمریکا گره زدند
کاشان - خیابان شهید بهشتی - کوچه جمال آباد - دفتر نماینده مقام معظم رهبری و امام جمعه کاشان - کدپستی: ۸۷۱۴۶۷۸۳۸۹
تلفن: ۵۵۷۸۱۸۱ - ۵۵۷۸۸۸۸ - ۵۵۷۲۲۴۴ (۰۳۱)
نمابر: ۵۵۷۸۱۸۲ (۰۳۱)
© کلیه حقوق مادی و معنوی برای پایگاه اطلاع رسانی سفیر ولایت محفوظ است. استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.