/
صفحه اصلی
/
خبرخوان
/
ارتباط با ما
/
¤ ۱۴۰۳ سه شنبه ۴ ارديبهشت
تاریخ خبر:۱۴۰۱ يکشنبه ۳ مهر
چاپ خبر
با حضور نماینده ولی فقیه در کاشان؛ زنگ مهر و مقاومت در مدارس کاشان نواخته شد زنگ مهر و مقاومت سال تحصیلی جدید در مدرسه دخترانه شهید مخمل بافی کاشان با حضور نماینده ولی فقیه در کاشان با شعار سال تحصیلی مهر نبوی و نسل رضوی نواخته شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی در آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۱- ۱۴۰۲ در دبیرستان دخترانه شهدای مخملبافی کاشان با تاکید بر شکرانه نعمت تحصیل حضوری دانش آموزان در مدارس پس از گذشت دوره کرونا گفت: با استناد به حدیث امام علی (ع) که علم، زندگی است دانش به خودی خود منجر به اشتغال بشود یا نشود ملاک برتری است.

حجت‌الاسلام حسینی با تأکید بر تلاوت روزانه یک صفحه قرآن و تفسیر یک دقیقه‌ای نور در صبحگاه مدارس افزود: مدیران مدارس در صورت امکان و با هماهنگی اداره آموزش و پرورش شهرستان ساعات زنگ تفریح را به برنامه ورزش و نشاط دانش آموزان اختصاص دهند.

وی به لزوم تحصیل علم و تزکیه نفس و برپایی نماز جماعت در مدارس اشاره کرد و گفت: دانش آموزان فرصت تحصیل و علم و دانش را به عنوان گنجی بزرگ غنیمت دانسته چرا که این گنج انسان را به سعادت و موفقیت در زندگی هدایت می‌کند.

محمد شریف زارعی فرماندار کاشان نیز بزرگداشت هفته دفاع مقدس و نماد‌های آن را نشان از مقاومت، ایثار و شهادت بزرگ مردانی دانست که امروز ما به برکت آن‌ها در امنیت و آسایش و آرامش هستیم.

وی آغاز سال تحصیلی را بهار دانایی و دانش افزایی و تلاش برای موفقیت دانست و گفت: انگیزه، تلاش و تدابیر مربیان، معلمان و والدین دانش آموزان شکوفایی استعداد، توانمندی و ظرفیت دانش آموزان در مسیر ظهور و بروز آینده‌ای روشن است.

فرماندار کاشان با تاکید بر اینکه در گذشته امکانات کمتر بود و این مدارس احمدی روشن‌ها و دیگر دانشمندان برجسته ایرانی را تربیت کرد و پرورش داد افزود: امروز دانش آموزان نیز با تاسی به راه و رسم شهدایی که مسیر سعادت را طی کردند می‌توانند یکی از موثرین افراد خانواده و اجتماع شوند.

به گفته وی تزکیه و تعلیم همزمان با اعتقاد به فرهنگ من می‌توانم مسیر رشد و ترقی را برای دانش آموزان روشن می‌کند.

سرهنگ ایرج کاکاوند فرمانده انتظامی کاشان نیز از دانش آموزان درخواست کرد فریب اعلام فراخوان فضای مجازی برای تجمعات خیابانی را نخورند، چون از دشمن غیر از دشمنی توقعی نیست.

وی با تاکید بر اینکه وضعیت کاشان مناسب است و اندک اغتشاش نیز با حضور همه مسئولان، فرمانده ناحیه بسیج و دادستان در کمترین زمان ممکن مدیریت و آشوبگران اقناع و متفرق شدند گفت: کمترین مشکل امنیتی در شهرستان وجود ندارد و وضعیت شهرستان البته با همراهی مردم و همکاری دستگاه‌های امنیتی مطلوب است.

سرهنگ حمید رضازاده جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کاشان نیز با یادآوری مناسبت هفته دفاع مقدس و استقلال و امنیت تمامیت ارضی وطن از برکت خون شهدایی که در مقابل ارتش بعثی تا بن دندان مسلح دفاع و مقابله کردند گفت: اگر شهیدان جانفشانی نمی‌کردند ایران امروز وضعیتی بدتر از سوریه و یمن داشت.

وی ادامه داد: هشت سال دفاع مقدس امنیت ایران را با حضور رزمندگان و جمله طلایی ما می‌توانیم امام راحل بیمه کرد.

به گفته وی دانش آموزان و بانوان محجبه همواره نشان دادند که در صدف حجاب چادر بالاترین موفقیت‌های علمی و شغلی را کسب کردند.

علی‌محمد بارفروش سرپرست اداره آموزش و پرورش شهرستان کاشان نیز گفت: استفاده از فرصت علمی و ظرفیت فرهنگی مدرسه شهدای مخملبافی که نام هر کلاس آن با نام یک شهید به عنوان برادر دانش آموزان ثبت شده است قطعا راه سعادت و موفقیت را به دانش آموزان نشان می‌دهد.

علی‌محمد بارفروش با اشاره به تحصیل ۶۶ هزار و ۳۰۰ دانش‌آموز در ۳۸۸ مدرسه کاشان گفت: ۲۹۲ مدرسه از این تعداد مدارس دولتی است.

وی با اشاره به اینکه امسال ۶ هزار و ۶۰۰ در ۱۶۰ مدرسه روانه کلاس اول شدند گفت: ۱۱۸ مدرسه از این مدارس دولتی است و سه مدرسه نیز برای آغاز سال تحصیلی جدید گشایش یافت و ۲۷۰ فرهنگی بازنشسته با توجه به کمبود معلم در ۵۰ مدرسه بازگشت به کار شدند.

آیین زنگ مهر و مقاومت در سال تحصیلی جدید در کاشان همراه با روضه خوانی ذاکر اهل بیت (ع) در آستانه رحلت پیامبر اسلام و شهادت امام حسن (ع) در دبیرستان دخترانه شهدای مخملبافی طنین انداز شد./

برچسب ها
نظر خود را ارسال نمایید.
دنبال کنید...
آخــرین خبــرها
امام جمعه کاشان : عزت و قدرت نظام اسلامی ، بر اثر استقامت ، جانبازان و ازادگان و به برکت خون شهدا می باشد امام جمعه کاشان : بیکاری و زیاد خوابیدن در اسلام مذمت شده است امام جمعه کاشان : پیامبر ص و امامان معلمان قران هستند امام جمعه کاشان : یکی از روش های دریافت صلوات الهی ، صبر است امام جمعه کاشان : کسب مهربانی ویژه خداوند ، با انجام واجبات و ترک محرمات امام جمعه کاشان : اعتقاد به شاهد بودن خداوند و یاداوری مصائب اهل بیت ، تسکین دهنده مصیبت است
گزارش تصویری
حضور در گلزار شهدای روستای مرق : 3 / 2 / 1403
حضور در گلزار شهدای روستای مرق : 3 / 2 / 1403
عیادت از جوان بستری در بیمارستان  ، بخش مراقبت های ویژه و قرائت حدیث کساء  جهت شفا  :
عیادت از جوان بستری در بیمارستان ، بخش مراقبت های ویژه و قرائت حدیث کساء جهت شفا :
تصاویر : مراسم عزاداری سالروز تخریب قبور مطهر ائمه بقیع (ع)
تصاویر : مراسم عزاداری سالروز تخریب قبور مطهر ائمه بقیع (ع)
مراسم یادمان شهدای طوفان الاحرار
مراسم یادمان شهدای طوفان الاحرار
عیادت از جناب آقای نعناکار  :
عیادت از جناب آقای نعناکار :
تصاویر بازدید از باشگاه بدن سازی :  19 / 1/ 1403
تصاویر بازدید از باشگاه بدن سازی : 19 / 1/ 1403
تصاویر دیدار مدیر عامل و معاونین شرکت آبفا :
تصاویر دیدار مدیر عامل و معاونین شرکت آبفا :
بازدید از مسجد آقا بزرگ :
بازدید از مسجد آقا بزرگ :
تصاویر : حضور در مراسم احیای شب‌های قدر  -  شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان  -  گلزار شهدای دارالسلام  کاشان
تصاویر : حضور در مراسم احیای شب‌های قدر - شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان - گلزار شهدای دارالسلام کاشان
مراسم احیای شبهای قدر : شب نوزدهم ماه مبارک رمضان -  سالن شهدای بسیج - امام زاده هاشم ، آران و بیدگل
مراسم احیای شبهای قدر : شب نوزدهم ماه مبارک رمضان - سالن شهدای بسیج - امام زاده هاشم ، آران و بیدگل
دیدار نوروزی مدیران ادارات با نماینده ولی فقیه در کاشان
دیدار نوروزی مدیران ادارات با نماینده ولی فقیه در کاشان
هیجدهمین سالگرد ارتحال آیت الله سید مهدی یثربی در کاشان
هیجدهمین سالگرد ارتحال آیت الله سید مهدی یثربی در کاشان
نشست منتخبین مردم در مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی با مدیران استان اصفهان
نشست منتخبین مردم در مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی با مدیران استان اصفهان
یادواره شهدای صبر و استقامت به یاد ۱۸ تن از جانبازان ۷۰ درصد شهید کاشان شب گذشته با حضور نماینده ولی فقیه در کاشان، جانبازان، ایثارگران، مسئولان، خانواده معظم شهدا و اقشار مختلف مردم در سالن بنیاد شهید و امور ایثارگران کاشان  : 21 /12 /1402
یادواره شهدای صبر و استقامت به یاد ۱۸ تن از جانبازان ۷۰ درصد شهید کاشان شب گذشته با حضور نماینده ولی فقیه در کاشان، جانبازان، ایثارگران، مسئولان، خانواده معظم شهدا و اقشار مختلف مردم در سالن بنیاد شهید و امور ایثارگران کاشان : 21 /12 /1402
پربازدیدترین خبرها
«خبر خوب» رویکرد امیدآفرینی است که خبرگزاری فارس آغاز کرده است حرکت در مسیر ولایت الهیه و تبلیغ غدیر بزرگترین امر به معروف می باشد علاوه بر تبلیغ لسانی، مردم را با غیر زبان به کار خیر دعوت کنیم خدمت به زائران امام حسین توفیق الهی است بازدید حضرت آیت الله سلیمانی، نماینده مقام معظم رهبری در منطقه و امام جمعه کاشان از بخش های مرکز آموزشی و درمانی شهید دکتر بهشتی کاشان نقش رسانه در پیشرفت و تحول جامعه نماینده مقام معظم رهبری درگذشت حجت‌الاسلام روح‌ الله حسینیان را تسلیت گفت. انتصاب نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه کاشان چشم‌انداز فرهنگی ۲۰ ساله کاشان توسط مسئولان شهر ارائه شود برخی‌ها تعیین قیمت سبد کالای منزل مردم را به انتخابات آمریکا گره زدند
کاشان - خیابان شهید بهشتی - کوچه جمال آباد - دفتر نماینده مقام معظم رهبری و امام جمعه کاشان - کدپستی: ۸۷۱۴۶۷۸۳۸۹
تلفن: ۵۵۷۸۱۸۱ - ۵۵۷۸۸۸۸ - ۵۵۷۲۲۴۴ (۰۳۱)
نمابر: ۵۵۷۸۱۸۲ (۰۳۱)
© کلیه حقوق مادی و معنوی برای پایگاه اطلاع رسانی سفیر ولایت محفوظ است. استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.