/
صفحه اصلی
/
خبرخوان
/
ارتباط با ما
/
¤ ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
تاریخ خبر:۱۴۰۱ دوشنبه ۳۰ آبان
چاپ خبر
امام جمعه کاشان : مادران اگر باتقوا باشند نسل اینده ما، نسل متدین و با تقوایی خواهد بود حجت الاسلام سید سعید حسینی در دیدار با خواهران حوزه علمیه حضرت زینب س گفت: مادران اگر باتقوا باشند نسل اینده ما، نسل متدین و با تقوایی خواهد بود.


حجت الاسلام سید سعید حسینی در دیدار با خواهران حوزه علمیه حضرت زینب س در رابطه با جایگاه حوزه علمیه خواهران در جهان هستی اظهار داشت : در اغتشاشات اخیر سخنانی از بعضی جوانان شنیدیم ( با عرض معذرت :  این که گفتند من نمی خواستم در هنگام تولد اذان و اقامه در گوش من خوانده شود) که مشخص بود انها جایگاه انسان را نمی دانند و جهان و هستی را نمی شناسد. سخنانی که وظیفه ما را در تبیین مسائل سنگین تر می کند. تبیین مختصر آنست که خداوند در سوره بقره می فرماید: من در زمین خلیفه قرار می دهم (وَإِذْ قَالَ رَبُّكَ لِلْمَلَائِكَةِ إِنِّي جَاعِلٌ فِي الْأَرْضِ خَلِيفَةً) مفسران در تفسیر این ایه گفتند، جایگاه خلافت این خلیفه زمین است اما محدوده ی خلافتش تمام عوالم، زمین، برزخ و اخرت است، یعنی امام زمان به ملک الموت فرمان می دهد. روایت داریم، هر فرشته ای در زمین ماموریتی داشته باشد ابتدا خدمت امام زمان می رسد و اذن می گیرد. اگر فرشتگانی در زمان حضرت لوط شهر را نابود کردن اذنش را از خلیفه خدا گرفتند. در دعای سوم صحیفه سجادیه امده که جناب عزرائیل در هفت آسمان مطاع است و از او اطاعت می کنند ولی امام صادق می فرمایند، حضرت عزرائیل وقتی خدمت پیامبر اکرم می رسید مانند برده در مقابل پیامبر می نشست ( و يجلس جلسة العبید). هیچ کسی واسطه فیض برای وجود چهارده معصوم نیست و اگر جبرائیل برای پیامبر وحی می اورد در واقع از وجود روحانی پیامبر وحی را می گیرد و به وجود جسمانی پیامبر نازل می کند. اول باید خدا را بشناسیم.

امام جمعه کاشان بیان داشت : در اصول کافی حدیثی بنام (  زینب عطاره) ذکر شده و می گوید.  روزی خانمی به نام زینب (( شغلش عطر فروشی بود)) خدمت پیامبر ص رسید و عرض کرد برای من بگو خداوند چقدر بزرگ و با عظمت است، پیامبر فرمود من مخلوق خدا را توصیف می کنم بعد خودت به بزرگی خدا خودت پی ببر، آنگاه فرمود، تمام ستاره هایی که شب در آسمان می بینی مانند یک انگشتر هستند و زیر مجموعه آسمان اول، و این آسمان اول مانند بیابان وسیعی است و نسبت ستارگان به آسمان اول « کحلقة فی فلات » مثل یک حلقه ای که در بیابان افتاده است، یعنی، ستاره ها مانند حلقه و اسمان اول مانند بیابان و اگر (( آیت الله مصباح برای توضیح بیشتر با توجه به علم فیزیک توضیح می دادند و می فرمودند، سرعت نور در ثانیه سیصد هزار کیلومتر است و امروز با پیشرفت علم و ساخت تلسکوپ های بسیار پیشرفته انسان توانسته است ستاره ها و کهکشان هایی که چهارده میلیارد سال نوری با زمین فاصله دارند را شناسایی کنند. برای دریافت عظمت این مقدار جالب است بدانیم که اگر بخواهیم یکسال نوری را بدست بیاوریم باید : 360000 را ضربدر 60 ضربدر 60 ضربدر 24 و حاصل را در 365 ضرب کنیم که حاصل تمام اینها یکسال نوری می شود  )) لذا روایت داریم قبل از این که در نماز الله اکبر بگوئیم درباره عظمت خدا فکر کنیم، بعد پیامبر ادامه دادند: این اسمان اول در برابر آنچه که بالای آن است و آسمان دوم می باشد مثل حلقه ای در بیابان، و این دو  اسمان با هم با هر آنچه بر آنها و در آنها هستند در برابر آنچه که بالای آن که آسمان دوم است همچون حلقه ایست در بیابان، و به همین ترتیب  آسمان سوم در مقابل آسمان  چهارمی تا به آسمان هفتم برسد و آسمان هفتم نسبت به کرسی مانند حلقه است و کرسی نسبت به عرش خدا، و خداوند تمام این ها را با یک امر (( کُن، وجود باش )) بوجود آورده و اینها همه مخلوق هستند. لذا جایگاه خود را بشناسید زیرا وقتی خدا می خواهد بین این مخلوق و اسمان های هفت گانه و زمین جانشین برای خود انتخاب کند،  خلیفه خود را از جن، گیاه و ملائکه انتخاب نکرد بلکه انسان را انتخاب نمود و جانشین خود در زمین قرار داد. پس افتخار کنیم به انسان بودن خودمان.

وی در ادامه افزود : در جهان هشت میلیارد انسان داریم که نیمی از این انسان ها اصلا خدا را نمی پرستند مانند کمونیست ها، دو میلیارد انسان خداپرست، یهودی و مسیحی هستند، و از دو میلیارد مسلمان، چهارصد میلیون  نفر شیعه هستند. افتخار کنیم که خدا را می پر ستیم، وی با بیان خاطره ای گفت : یکسال در دهه فجر، برای سخنرانی در مسجدی در قم که اقامه نماز می نمودم از یک روحانی که برای تبلیغ به خارج از کشور رفته بود دعوت نمودم. ایشان گفت در تایلند با تاکسی برای سخنرانی حرکت کردیم، به مترجم گفتم از راننده تاکسی سوال کند این لباس را می شناسد، و اگر می شناسد خوب است یا بد؟ راننده تاکسی گفت می شناسم و چون لباس امام خمینی است لباس خوبی است. گفتم چرا لباس امام خمینی خوب است؟ گفت چون تو دهان امریکا زده است. وی گفت زیر آئینه ماشین عروسک قورباغه ای اویزان بود که خدای راننده تاکسی بود و قورباغه می پرستید. افتخار کنید خدا پرستید و می گوئید الحمد لله رب العالمین، افتخار کنید شیعه هستید.

امام جمعه کاشان اظهار داشت : امام کسی است که خلیفه الله باشد. وی با بیان داستانی از کرامات امام سجاد گفت :  مردی از بزرگان بلخ، بیشتر سال ها خانۀ خدا را زیارت می کرد و سپس به زیارت قبر پیامبر اکرم می رفت. او هر بار که به مدینه مشرف می شد، خدمت امام زین العابدین هم می رفت و ضمن زیارت ایشان، هدایایی هم خدمت آن حضرت تقدیم می نمود. سپس احکام دینی خود را از امامم فرا می آموخت و به دیار خود باز می گشت. روزی همسر آن مرد به شوهرش گفت: هر ساله هدایای زیادی برای او می بری، اما هرگز ندیدم که متقابلا چیزی به تو بدهد. مرد پاسخ داد: مردی که این هدایا را نزد او می برم، پادشاه دنیا و آخرت است. و تمام چیزهایی که در دست مردم است، در ملکیت او قرار دارد. به خاطر آن که وی، خلیفۀ الله در روی زمین و حجت خداوند بر بندگانش می باشد. او فرزند رسول خدا و امام ما می باشد. ( باید بدانیم هر رحمتی که به ما می رسد از برکت امام است. اگر ترامپ و بایدن دارد نفس می کشد از برکت رحمتِ رحمانی خداوند به واسطه امام زمان است.) 
وقتی که زن، چنین کلماتی را شنید از گفتار خود پشیمان شد و دیگر سخنی نگفت. آن مرد برای بار دیگر سال بعد به مکه رفت و بعد به خانۀ امام سجاد (علیه السلام) برود. وقتی وارد خانه شد، بر امام سلام کرد و دست مبارکش را بوسید. امام که در مقابلش طعامی بود، غذا را به سوی او نزدیک کرد و دستور داد تا او هم میل کند. مرد بلخی همراه امام مشغول خوردن غذا شد. اما دستور داد تا ظرف اب و تشنی بیاورند. وقتی ظرف را آوردند، مرد بلخی بلند شد تا دست امام را بشوید، اما امام فرمود: «ای شیخ! تو میهمان ما هستی. چگونه ممکن است که تو دست مرا بشویی!» مرد بلخی گفت: «این کار را دوست دارم».امام فرمود: «همین که چنین کاری را دوست داری، خداوند هم از تو راضی است که چشمانت را روشن خواهد کرد». سپس مرد بلخی آب به دستانش ریخت و تا این که ثلث تَشت پر شد. امام در این هنگام فرمود: «چه می بینی؟» گفت: «آب!» امام فرمود «یاقوت احمر است!»
مرد، نگاه دوباره ای به تشت انداخت و دید که به اذن اهلی، درون تشت پر از یاقوت احمر شده است.
امام فرمود: «دوباره آب بریز». مرد، دوباره آب ریخت تا این که یک ثلث دیگر از تشت پر شد. امام فرمود: «چه می بینی؟». مرد گفت: «آب!» آن گاه امام فرمود: «این زمرد سبز است!» مرد نگاه کرد و دید که داخل تشت پر از زمرد سبز شده است.
امام فرمود: باز هم آب بریز و مرد ثلث باقی ماندۀ تشت را پر از آب کرد. سپس فرمود: «چه می بینی؟!» آن مرد عرض کرد: «آب می بینم». امام فرمود: «دُرّ سفیدرنگ است». مرد نگاهی کرد و دید درون تشت، پر شده است از دُرّ و یاقوت و زُمُرد.
مرد بلخی که تعجب کرده بود دست امام را بوسید. امام فرمود: «ای شیخ! چیزی در نزد ما نیست که پاسخی بر هدایای تو باشد. این جواهر را در مقابل هدایایت بردار و آن ها را به همسرت بده. چرا که او به خاطر ما به زحمت افتاده. مرد بلخی با امام وداع کرد و جواهرات را با خود برد تا به همسرش بدهد. وقتی نزد همسرش رسید داستان را برای وی تعریف کرد و همسرش گفت من مطلب را خصوصی در بلخ به تو گفتم چگونه ممکن است در مدینه امام شنیده باشد . ( تبیین این واقعه آنست که ائمه ما مظهر تام اسما خدا هستند از جمله اسم محیط. امام سجاد مظهر اسم علیم خداست. هر نیتی که ما بکنیم امام زمان متوجه می شود و این به ما امید می دهد که امام زمان ما را می بیند، خواهر بزرگواری که از روستا به سختی به حوزه حضرت زینب می اید می بیند.). زن بلخی شوهرش را قسم داد که سال آینده وی را به نزد امام ببرد تا او هم امام را زیارت کند.
سال بعد که حرکت کردند، همسرش در راه بیمار شد و نزدیک مدینه از دنیا رفت.
مرد بلخی، همسرش را در همان مکان گذاشت و شتابان به مدینه آمد. وقتی خدمت امام سجاد (علیه السلام) رسید، آن حضرت را از مرگ همسرش مطلع ساخت. امام دو رکعت نماز به جای آورد و سپس دعا کرد. این می شود خلیفه خدا، سپس رو به مرد بلخی کرد و فرمود: «به سوی همسرت بازگرد. خداوند با دست قدرت و حکمت خود، او را زنده کرده است 
مرد بلند شد و با سرعت خود را به همسرش رساند. وقتی وارد خیمه اش شد، همسرش را دید که با صحت و سلامت، روی زمین نشسته است. مرد به همسرش گفت: «خداوند چگونه تو را زنده کرد؟!»
زن گفت: «به خدا قسم که ملک الموت نزد من آمد و روحم را قبض کرد.ولی در بین زمین و آسمان . اقایی با ابهت و مجللی امد و به فرشتگان دستور داد ما از خدا برای او چند سال عمر گرفتیم و من زنده شدم 
مرد بلخی دست همسرش را گرفت و او را نزد امام سجاد (علیه السلام) برد. وقتی که زن، امام را دید فرمود: به خدا قسم سید و مولای من همین مرد است. این مرد همان کسی است که به برکت دعایش زنده شدم. این امام معصوم ماست و این خلیفه الله است. افتخار کنیم در تمامی مجموعه عالم، انسانیم، مسلمانیم و شیعه و پیرو چهارده معصوم هستیم.

امام جمعه کاشان افزود : هدف از خلقت این است که تمامی این مجموعه عبد تربیت شوند و خدا را عبادت کنند (وَ ما خَلَقْتُ الْجِنَّ وَ الْإِنْسَ إِلَّا لِيَعْبُدُونِ) عبودیت. عبودیت یعنی تسلیم محض خدا شدن. در سوره نسا خداوند می فرماید،. قسم به پروردگارت، بخدا ایمان نمی اورند تا این که تو را  ( پیامبر) حاکم قرار دهند در منازعاتشان، اگر حکمی کردی نه فقط در ظاهر، در باطن همَ هیچ مخالفتی با حکم تو نداشته باشند و کاملا تسلیم تو باشند. ( فَلا وَ رَبِّكَ لا يُؤْمِنُونَ حَتَّى يُحَكِّمُوكَ فِيما شَجَرَ بَيْنَهُمْ ثُمَّ لا يَجِدُوا فِي أَنْفُسِهِمْ حَرَجاً مِمَّا قَضَيْتَ وَ يُسَلِّمُوا تَسْلِيماً) این هدف عبودیت است.

وی گفت : پیامبر اکرم و دوازده معصوم این عبودیت را بوجود می اورند، خداوند در قران می فرماید : ( هُوَ الَّذِي أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدى‌ وَ دِينِ الْحَقِّ لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ) ایه مخصوص پیامبر است. خداوند تو را مبعوث نموده تا دین غالب شود اما همه می گویند واقعه در مدت 23 سال اتفاق نیفتاد. و در زمان ظهور این اتفاق می افتاد.

امام الان که در زمان غیبت امام زمان هست، چگونه معارف دین را به همه جا می رساند. ایا مانند 250 سال حضور است. عالمان، وارثان انبیا هستند. شما خواهران وارث انبیا هستید. وظیفه ما این است که معارف دین را دریافت کنیم، عمل کنیم و به دیگران منتقل کنیم. شعاع تبلیغ شما گاهی در محله خودتان، گاهی در اران و بیدگل، گاهی در منطقه کاشان و موقعی جمهوری اسلامی و موقعی کل جهان می شود. وی گفت :  زمانی ایت الله نوری در مقطعی نماینده امام در کل اروپا بود و برای تبلیغ و ترویج اسلام در کشورهای اروپایی بود.

حجت الاسلام گفت : یاداوری می کنیم  خدا در زمین خلیفه ای قرار داده این خلیفه قرار است عبودیت خدا را عالم گیر کند و این در ابتدا و بالذات بر عهده پیامبر ص است و استمرار وجود پیامبر دوازده امام است و در زمان غیبت این وظیفه بر عهده علما است چه عالمان حوزه برادران و چه خواهران، بلکه حوزه خواهران از جهاتی ارجح است،. امام در بیانی فرمودند، معلمی شغل انبیاست در بیان دیگری فرمودند، مادران شغلشان از معلمان بالاتر است. حوزه علمیه خواهران، مادران اینده را دارد مومن تربیت می کند. مادر اگر باتقوا باشد نسل اینده ما، نسل متدین خواهد بود. و در فعالیت های تبلیغی خود در مساجد و مدارس با این دیدگاه حرکت کنید که بخشی از وظیفه وجود مقدس حضرت صاحب را محقق می کنید. دین را دارید به همه می رسانید.  خوب درس بخوانید، با تقوا باشید و در وظیفه همسرداری، مادری و در تربیت فرزند انشاء الله موفق باشید که هر کدام به نوعی عبادت است و هم دشمن شناس باشید. 
اغتشاشات اخیر نشان دهنده این بود که بخش کوچکی از  جوانان در دو سال این کرونا هجمه دشمن در فضای مجازی در شناخت دوست و دشمن اشتباه کردند و باید تلاش کنیم این عده قلیل هم در جبهه ابلیس قرار نگیرند
برچسب ها
نظر خود را ارسال نمایید.
دنبال کنید...
گزارش تصویری
 تصاویر حضور در دانشگاه کاشان : 4 / 2 / 1403
تصاویر حضور در دانشگاه کاشان : 4 / 2 / 1403
حضور در گلزار شهدای روستای مرق : 3 / 2 / 1403
حضور در گلزار شهدای روستای مرق : 3 / 2 / 1403
عیادت از جوان بستری در بیمارستان  ، بخش مراقبت های ویژه و قرائت حدیث کساء  جهت شفا  :
عیادت از جوان بستری در بیمارستان ، بخش مراقبت های ویژه و قرائت حدیث کساء جهت شفا :
تصاویر : مراسم عزاداری سالروز تخریب قبور مطهر ائمه بقیع (ع)
تصاویر : مراسم عزاداری سالروز تخریب قبور مطهر ائمه بقیع (ع)
مراسم یادمان شهدای طوفان الاحرار
مراسم یادمان شهدای طوفان الاحرار
عیادت از جناب آقای نعناکار  :
عیادت از جناب آقای نعناکار :
تصاویر بازدید از باشگاه بدن سازی :  19 / 1/ 1403
تصاویر بازدید از باشگاه بدن سازی : 19 / 1/ 1403
تصاویر دیدار مدیر عامل و معاونین شرکت آبفا :
تصاویر دیدار مدیر عامل و معاونین شرکت آبفا :
بازدید از مسجد آقا بزرگ :
بازدید از مسجد آقا بزرگ :
تصاویر : حضور در مراسم احیای شب‌های قدر  -  شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان  -  گلزار شهدای دارالسلام  کاشان
تصاویر : حضور در مراسم احیای شب‌های قدر - شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان - گلزار شهدای دارالسلام کاشان
مراسم احیای شبهای قدر : شب نوزدهم ماه مبارک رمضان -  سالن شهدای بسیج - امام زاده هاشم ، آران و بیدگل
مراسم احیای شبهای قدر : شب نوزدهم ماه مبارک رمضان - سالن شهدای بسیج - امام زاده هاشم ، آران و بیدگل
دیدار نوروزی مدیران ادارات با نماینده ولی فقیه در کاشان
دیدار نوروزی مدیران ادارات با نماینده ولی فقیه در کاشان
هیجدهمین سالگرد ارتحال آیت الله سید مهدی یثربی در کاشان
هیجدهمین سالگرد ارتحال آیت الله سید مهدی یثربی در کاشان
نشست منتخبین مردم در مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی با مدیران استان اصفهان
نشست منتخبین مردم در مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی با مدیران استان اصفهان
پربازدیدترین خبرها
«خبر خوب» رویکرد امیدآفرینی است که خبرگزاری فارس آغاز کرده است حرکت در مسیر ولایت الهیه و تبلیغ غدیر بزرگترین امر به معروف می باشد علاوه بر تبلیغ لسانی، مردم را با غیر زبان به کار خیر دعوت کنیم خدمت به زائران امام حسین توفیق الهی است بازدید حضرت آیت الله سلیمانی، نماینده مقام معظم رهبری در منطقه و امام جمعه کاشان از بخش های مرکز آموزشی و درمانی شهید دکتر بهشتی کاشان نقش رسانه در پیشرفت و تحول جامعه نماینده مقام معظم رهبری درگذشت حجت‌الاسلام روح‌ الله حسینیان را تسلیت گفت. انتصاب نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه کاشان چشم‌انداز فرهنگی ۲۰ ساله کاشان توسط مسئولان شهر ارائه شود برخی‌ها تعیین قیمت سبد کالای منزل مردم را به انتخابات آمریکا گره زدند
کاشان - خیابان شهید بهشتی - کوچه جمال آباد - دفتر نماینده مقام معظم رهبری و امام جمعه کاشان - کدپستی: ۸۷۱۴۶۷۸۳۸۹
تلفن: ۵۵۷۸۱۸۱ - ۵۵۷۸۸۸۸ - ۵۵۷۲۲۴۴ (۰۳۱)
نمابر: ۵۵۷۸۱۸۲ (۰۳۱)
© کلیه حقوق مادی و معنوی برای پایگاه اطلاع رسانی سفیر ولایت محفوظ است. استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.