/
صفحه اصلی
/
خبرخوان
/
ارتباط با ما
/
¤ ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۸ فروردين
تاریخ خبر:۱۴۰۱ چهارشنبه ۲ آذر
چاپ خبر
حجت الاسلام سید سعید حسینی: مسجد و محراب محل حرب و جنگ با دشمن درون و بیرون امام جمعه کاشان در دیدار با امامان جماعت شهرستان آران و بیدگل اظهار داشت: مسجد و محراب محل حرب و جنگ با دشمن درون و بیرون است.

امام جمعه کاشان در دیدار با امامان جماعت شهرستان آران و بیدگل اظهار داشت : مسجد و امام جماعت نقش بسیار مهمی در انقلاب اسلامی و اسلام دارد امام ره در جمله ای می گوید به محراب از ان جهت محراب می گویند که محل حرب با دو دشمن است هم دشمن بیرون و هم درون. امام جماعت که در محراب قرار می گیرد فرمانده این جنگ است و مسئولیت سنگینی بر دوش خود دارد هم باید در مسجد با دشمن بیرون و جها اصغر و هم با دشمن درون و جهاد اکبر مبارزه کند. بعضی از بزرگان ایه ( خُذُوا زينَتَكُمْ عِنْدَ كُلِّ مَسْجِدٍ) را با ایه ( الْمَالُ وَالْبَنُونَ زِينَةُ الْحَيَاةِ الدُّنْيَا)  کنار هم گذاشته و نتیجه می گیرند به مسجد که می رویم باید فرزند خود را ببریم و بعضی از بزرگان این ایه را با ایه (  حَبَّبَ إِلَيْكُمُ الْإيمانَ وَ زَيَّنَهُ) می اورند و استفاده می کنند که این ایه ( خُذُوا زينَتَكُمْ عِنْدَ كُلِّ مَسْجِدٍ) یعنی زینت دل، ایمان است و از هر مسجد باید ایمان را بعنوان زینت بگیریم، امام جماعت وظیفه دارد افراد را در هر وعده از نماز ایمان را به مردمی که به نماز جماعت می اید بدهد، افرادی که وقت می گذارند و در نماز جماعت شرکت می کنند باید قبل از نماز و بعد از نماز متفاوت باشند. زمانی با جمعی از طلّاب خدمت ایت الله جو ادی املی رسیدیم، گلایه می کردند که حوزه علمیه قم نهال فروشی می کند. هنوز طلبه ها به درجات بالای علمی نرسیده اند امام جماعت مساجد می شوند. من خصوصی به ایشان گفتم من امام جماعت هستم ولی برای پنج دقیقه بین نماز که می خواهم صحبت کنم یک ساعت مطالعه می کنم با همان دقتی که برای تدریس کفایه که در فیضیه وقت می گذارم. اگر بخواهم یک جمله از نهج البلاغه بگویم چهار شرح نهج البلاغه قوی ( ابن ابی الحدید، ابن میثم، فی ظلال، شرح اقای خویی) را می خوانم، اگر بخواهم از صحیفه سجادیه بگویم لااقل شرح سید علی خان کبیر در ریاض را می بینم،. ایشان این توضیح را شنیدند به این مضمون جمله ای گفتند که این نهال فروشی نیست.

امام جمعه کاشان گفت : ائمه جماعات دارید ایمان را به منازل مردم منتقل و منتشر می کنید و این جهاد اکبر است. من تاکید می کنم از پنج دقیقه های مساجد استفاده کنیم، این پنج دقیقه ها با برکت است، چندین تفسیر قران را می توان در این پنج دقیقه ها گفت ، بعد از یک صفحه قرائت قران، پنج دقیقه تفسیر را در چهارده سالی که امام جماعت در قم بودم و در کاشان هم گفته ام.

وی گفت : محراب محل حرب با دشمن بیرون است، امام جماعت وظیفه دارد از این محراب، محله ی خودش را علیه دشمن بیرون فرماندهی کند این جا محل بی تفاوتی و سکوت نیست. خداوند شما را بعنوان امام جماعت انتخاب کرده منصب امامت جماعت مهم است، پیامبر وقتی می خواهد برتری حضرت صاحب الامر را بر حضرت مسیح در برابر یهودی که سوال کرده بود حضرت مسیح بالاتر است یا مهدی اخرالزمان، به منصب امام جماعت امام زمان اشاره می کند و می فرمایند، وقتی مهدی ظهور می کند،. حضرت مسیح از آسمان چهارم به زمین می اید و در نماز به فرزندم اقتدا می کند و این نیست مگر بخاطر عظمت ما و فرزندم به حضرت مسیح. و حضرت علی ع در برتری خودشان بر حضرت مسیح به ندای الهی اشاره کردند و این گونه استدلال می کنند و فرمودند حضرت مریم در مسجد بود و موقع زایمان ندا امد 《اُخْرُجِی هـٰذا بَیْتُ الْعِبادَةِ لا بَیْتُ الْوِلادَةِ》ولی مادر من، فاطمه بنت اسد در مسجد نبود، داخل مسجد الحرام بود وقتی پرده خانه خدا را گرفته بود و دعا می کرد که به خدایا به عظمت این خانه ولادت این بچه را بر من آسان کن، ندا آمد که  ( ادخلی) و این نبود مگر بخاطر عظمت من بر مسیح،

امام جمعه کاشان گفت : انقلابی با عنایت امام زمان بوجود امده، مرحوم فاضلی که در حرم حضرت معصومه مدفون است، مکرر خدمت حضرت صاحب رسیده است.ایشان در حج و در حجر اسماعیل حضرت صاحب را دیدند حضرت فرمود دو رکعت نماز به نیابت از مادرم بخوانید اقای فاضلی فرمود لیاقت ندارم، حضرت فرمودند تشخیص لیاقت با من، فرمودند، چه نمازی، فرمودند، همان نمازی که هر روز برای من می خوانی. اقای فاضلی مقید بودند هر روز نماز امام زمان (  تکرار صد مرتبه ایاک نعبد و ایاک نستعین ) را  بخواند.
اقای فاضلی باز هم در حج سال 1366 که حجاج را شهید کردند مشرف شد به محضر امام زمان، حضرت به ایشان گفت من برای کسانی که در مراسم برائت شرکت کردند جایزه ای تعین کرده ام و برای کسانی که شهید یا مجروح شدند جایزه ویژه،. این ارزش شرکت در راهپیمایی برائت است. در تشرفی دیگر حضرت صاحب عکس حضرت امام که روی اسکناس هست را نشان می دهد و می گوید اراده من این پول را عوض کرد. تردیدی نیست که انقلاب با عنایت خدا و امام زمان پیروز شد. و از شروع مبارزه در سال 42 تا سال 57 تمام توطئه ها را برای پیروز نشدن انقلاب اجرا کردند. تبیعید حضرت امام بخاطر سخنرانی بر علیه کاپیتولاسیون، کشتار 17 شهریور، حمله به حرم رضوی در سال 57 نمونه ای از این توطئه ها بود
حجت الاسلام حسینی افزود : بعد از انقلاب این توطئه ها توسط امریکا ادامه یافت، آنها اقدام به تحریک قومیت ها در گنبد و کردستان نمود.و وحشی گری قومیت ها در کردستان بحدی بود که موقعی که رئیس گروهک کومله برای بازدید امده بود، سر یک پاسدار را جلو پای او بریدند. صدام که ذاتا قلدر و خودخواه بود را تحریک نمود که به ایران حمله کند و بقول ایت الله حائری هیچ خونریزی در تاریخ با صدام قابل مقایسه نیست. فقط در انتفاضه عراق وقتی دامادش به جمع متحصنین در حرم امام حسین رفت، اعلام کرد کسانی که با ان حسین ( منظور امام حسین) هستند یک طرف،. و کسانی که با این حسین ( منظور صدام) هستند، طرف دیگر بایستند. و فقط یک نفر از ان جمع در طرفی که برای امام حسین مشخص شده بود ایستاد و تیرباران و شهید شد، مردمی که در حرم بودند با دیدن این صحنه، از جایی که برای صدام مشخص شده و ایستاده بودند جدا شده و به طرف مقابل رفتند که با دستور داماد صدام همگی کشته شدند. حضرت اقا فرمودند اگر بعثی ها بر کشور حاکم می شدند از داعش بدتر بودند 250 هزار شهید دادیم تا با لطف خدا صدام متوقف شد. راس توطئه ها امریکاست و اروپا دنباله رو امریکا.  و این ها ادعای حقوق بشر بر علیه ما هم دارند. شهید مطهری در کتاب پانزده گفتار می گوید، در قرن پانزدهم قمری قرن نفاق است،. ادعای حقوق بشری دارد ولی بزرگترین ضد حقوق بشری است. داعش را چنان مجهز کرده بود که می گفت تا سی سال کسی نمی تواند داعش را از بین ببرد و حاج قاسم با امر رهبری و کمک گردان های فاطمیون، زینبیون و حیدریون داعش را شکست داد.
امام جمعه کاشان گفت : جنایات امریکا را باید برای مردم گفت، رئیس اقلیم کردستان بعد از شهادت حاج قاسم تعریف کرد،  بعد از محاصره اربیل به آمریکا و عربستان برای کمک تماس گرفتیم اما انها جواب منفی دادند، نهایتا با حاج قاسم جهت کمک تماس گرفتیم، گفت بعد از نماز صبح انجا هستم و حاج قاسم با چهل کماندو و فرمانده از حزب الله لبنان به کمک اربیل که از همه طرف محاصره بود رفتند و بعد از وردو حاج قاسم داعش فرار کرد وقتی یکی از داعشی ها را به اسارت گرفتند و سوال کردند شما که ما را محاصره کرده بودید چرا رفتید در جواب گفت : ما در بین شما جاسوس داریم جاسوس ها خبر دادند حاج قاسم سلیمانی  برای کمک امده و ما از ترس حاج قاسم عقب نشینی کردیم. مردم باید مطالب انقلابی را بدانند. بعد از تمامی این توطئه ها، امریکا اغتشاشات اخیر را شروع کرده است. جنگ امروز جنگ حق و باطل است. خداوند در سوره بروج می فرماید، اینهایی که در خندق اخدود سوزانده شدند،. جرم انها یک کلمه بود، گفته بودند خدای ما الله است. ( وَما نَقَموا مِنهُم إِلّا أَن يُؤمِنوا بِاللَّهِ العَزيزِ الحَميدِ) وی افزود : در تقابل حق و باطل دشمن موقعی از ما راضی می شود که ما تابع انها شویم. زمانی که محمدرضا شاه ذلیل به کشور حکومت کند،  ( وَ لَنْ تَرْضى‌ عَنْكَ الْيَهُودُ وَ لَا النَّصارى‌ حَتَّى تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ ) از انقلاب دست بر می دارند. هیچ وقت امریکا مانند الان در مقابل ایران ذلیل نبوده است. به یک سرباز امریکایی بی احترامی می شد فرمانده نیروی هوایی تغیر می کرد. الان در مذاکرات هسته ای حضرت اقا می گوید نماینده امریکا را به مذاکرات راه ندهید و پیام خود را از طریق اروپا به امریکا بگوئید. این عزت از امام و تدابیر حضرت اقاست.

حجت الاسلام حسینی افزود : اغتشاشات اخیر نقشه اسرائیل است، امریکا از طریق عمان به ما پیام داد که ما نیروهای خود را از کف خیابان جمع نمی کنیم مگر این که برجام را امضا کنید، برجامی که 1600 تحریم دارد و انها می خواهند فقط  1000 تحریم را بردارند. و گفتند اگر امضا نکرد طرحی را اجرا می کنیم با نام هزار زخم، از این رو یک روز در تهران، یک روز در بلوچستان، یک روز در ایذه، یک روز در اصفهان و.. یک روز به بسیج، یک روز به پاسدار، یک روز به نیروی انتظامی، هزار زخم بزنید تا ایران به زمین بیفتد. اما به لطف خدا مردم در اغتشاشات حضور پیدا نکردند و این طرح شکست خورد. و حضرت اقا فرمودند این اغتشاشات تمام خواهد شد و ملت ایران با نشاط و با قوت بیشتر راه را ادامه خواهند داد.

وی در پایان گفت : بقول ایت الله جوادی آملی مردم نود درصد از دین خود را از لباس ما می گیرند. از امام و رهبر انقلاب، از شهدا و انقلاب در مساجد صحبت کنید. نباید مردم بی تفاوت باشند. انتظارم این است که بسیج فعال تر شود، اولویت بسیج باید حضور در نماز جماعت و نماز جمعه است. اولی ویژگی بسیجی خداباوری است. اقای ولایتی در پایان جنگ وقتی ملاقاتی با صدام داشت، صدام گفته بود ترس من از کت و شلوار شما نیست ترس من از بسیجی هاست، خدا باوری بسیجی ترس دارد، لشکر گخلص خداوند است زه تعبیر رهبر معظم مکتبی ترین و مردمی تر ین نیروی مقاومت دنیا بسیج است و به این بشارت امام ایمان داریم که قرن شکست بت های بزرگ است

برچسب ها
نظر خود را ارسال نمایید.
دنبال کنید...
آخــرین خبــرها
امام جمعه کاشان : انقلاب اسلامی ما ، هدیه امام رضا به حضرت امام و ملت ایران است امام جمعه کاشان : علم اموزی ، اخلاق و دشمن شناسی ، باید مورد توجه جوانان و نوجوانان باشد امام جمعه کاشان : عظمت خون سرداران شهید ، زمینه حمله مستقیم به امریکا و اسرائیل را برای ما فراهم کرد ایمان، شجاعت، تواضع، اخلاص و اندیشه و اخلاق اسلامی از خصوصیات بارز شهید سردار زاهدی بود استفاده از تمام ظرفیت ها برای مرمت و حفظ مسجد آقا بزرگ شش اثر باور به شاهد بودن خداوند بر اعمال ما
گزارش تصویری
مراسم یادمان شهدای طوفان الاحرار
مراسم یادمان شهدای طوفان الاحرار
عیادت از جناب آقای نعناکار  :
عیادت از جناب آقای نعناکار :
تصاویر بازدید از باشگاه بدن سازی :  19 / 1/ 1403
تصاویر بازدید از باشگاه بدن سازی : 19 / 1/ 1403
تصاویر دیدار مدیر عامل و معاونین شرکت آبفا :
تصاویر دیدار مدیر عامل و معاونین شرکت آبفا :
بازدید از مسجد آقا بزرگ :
بازدید از مسجد آقا بزرگ :
تصاویر : حضور در مراسم احیای شب‌های قدر  -  شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان  -  گلزار شهدای دارالسلام  کاشان
تصاویر : حضور در مراسم احیای شب‌های قدر - شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان - گلزار شهدای دارالسلام کاشان
مراسم احیای شبهای قدر : شب نوزدهم ماه مبارک رمضان -  سالن شهدای بسیج - امام زاده هاشم ، آران و بیدگل
مراسم احیای شبهای قدر : شب نوزدهم ماه مبارک رمضان - سالن شهدای بسیج - امام زاده هاشم ، آران و بیدگل
دیدار نوروزی مدیران ادارات با نماینده ولی فقیه در کاشان
دیدار نوروزی مدیران ادارات با نماینده ولی فقیه در کاشان
هیجدهمین سالگرد ارتحال آیت الله سید مهدی یثربی در کاشان
هیجدهمین سالگرد ارتحال آیت الله سید مهدی یثربی در کاشان
نشست منتخبین مردم در مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی با مدیران استان اصفهان
نشست منتخبین مردم در مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی با مدیران استان اصفهان
یادواره شهدای صبر و استقامت به یاد ۱۸ تن از جانبازان ۷۰ درصد شهید کاشان شب گذشته با حضور نماینده ولی فقیه در کاشان، جانبازان، ایثارگران، مسئولان، خانواده معظم شهدا و اقشار مختلف مردم در سالن بنیاد شهید و امور ایثارگران کاشان  : 21 /12 /1402
یادواره شهدای صبر و استقامت به یاد ۱۸ تن از جانبازان ۷۰ درصد شهید کاشان شب گذشته با حضور نماینده ولی فقیه در کاشان، جانبازان، ایثارگران، مسئولان، خانواده معظم شهدا و اقشار مختلف مردم در سالن بنیاد شهید و امور ایثارگران کاشان : 21 /12 /1402
نخستین یادواره سرداران و ۲۲۳ شهید پاسدار شهرستان کاشان
نخستین یادواره سرداران و ۲۲۳ شهید پاسدار شهرستان کاشان
مراسم ارتحال عالم متقی و خدوم ، حضرت آیت‌الله امامی کاشانی (ره)  با حضور مردم ولایتمدار کاشان و سخنرانی حضرت آیت‌الله سید احمد خاتمی عضو محترم مجلس خبرگان رهبری در مسجد میرعماد  : 19 / 12 / 1402
مراسم ارتحال عالم متقی و خدوم ، حضرت آیت‌الله امامی کاشانی (ره) با حضور مردم ولایتمدار کاشان و سخنرانی حضرت آیت‌الله سید احمد خاتمی عضو محترم مجلس خبرگان رهبری در مسجد میرعماد : 19 / 12 / 1402
دیدار با اعضاء اتحادی انجمن های اسلامی دانش آموزان :
دیدار با اعضاء اتحادی انجمن های اسلامی دانش آموزان :
پربازدیدترین خبرها
«خبر خوب» رویکرد امیدآفرینی است که خبرگزاری فارس آغاز کرده است حرکت در مسیر ولایت الهیه و تبلیغ غدیر بزرگترین امر به معروف می باشد علاوه بر تبلیغ لسانی، مردم را با غیر زبان به کار خیر دعوت کنیم خدمت به زائران امام حسین توفیق الهی است بازدید حضرت آیت الله سلیمانی، نماینده مقام معظم رهبری در منطقه و امام جمعه کاشان از بخش های مرکز آموزشی و درمانی شهید دکتر بهشتی کاشان نقش رسانه در پیشرفت و تحول جامعه نماینده مقام معظم رهبری درگذشت حجت‌الاسلام روح‌ الله حسینیان را تسلیت گفت. انتصاب نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه کاشان چشم‌انداز فرهنگی ۲۰ ساله کاشان توسط مسئولان شهر ارائه شود برخی‌ها تعیین قیمت سبد کالای منزل مردم را به انتخابات آمریکا گره زدند
کاشان - خیابان شهید بهشتی - کوچه جمال آباد - دفتر نماینده مقام معظم رهبری و امام جمعه کاشان - کدپستی: ۸۷۱۴۶۷۸۳۸۹
تلفن: ۵۵۷۸۱۸۱ - ۵۵۷۸۸۸۸ - ۵۵۷۲۲۴۴ (۰۳۱)
نمابر: ۵۵۷۸۱۸۲ (۰۳۱)
© کلیه حقوق مادی و معنوی برای پایگاه اطلاع رسانی سفیر ولایت محفوظ است. استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.