/
صفحه اصلی
/
خبرخوان
/
ارتباط با ما
/
¤ ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
تاریخ خبر:۱۴۰۱ سه شنبه ۱۵ آذر
چاپ خبر
امام جمعه کاشان : استمرار ولایت امیرالمومنین ع، امروز، نظام جمهوری اسلامی و ولایت فقیه است حجت الاسلام سید سعید حسینی در جمع عزاداران هئیت حضرت ابوالفضل خیابان طالقانی به مناسبت ایام فاطمیه اظهار داشت: استمرار ولایت امیرالمومنین (ع) امروز، نظام جمهوری اسلامی و ولایت فقیه است.

حجت الاسلام سید سعید حسینی در جمع عزاداران هئیت حضرت ابوالفضل خیابان طالقانی به مناسبت ایام فاطمیه اظهار داشت : تا زمانی که پیامبر اسلام در حیات بودند کسی جرات نداشت به اهل بیت پیامبر بی احترامی نماید و روزگار برای حضرت فاطمه و آل الله خوب و آرام بود، آیاتی که پیامبر در جمع اصحاب تلاوت و شرح می دادند در کوتاه ترین زمان توسط حضرت علی و یا امام حسن برای حضرت فاطمه نقل می شد تا این که یک روز امام علی عنوان نمود دوست دارد نقل و شرح احادیث یا آیاتی که پیامبر بیان می کند و توسط امام حسن برای مادرش بازگو می شود را بشنود، لذا یک روز از مسیر دیگر زودتر به منزل آمد و در جایی که دیده نشود ایستاد، امام حسن که شروع کرد به صحبت دچار لکنت شد، حضرت فاطمه علت را سوال نمود.، امام حسن فرمود، روح بزرگی در خانه است که نمی توانم الفاظ را بیان کنم و این دوران، روزهای آرام و خوش اهل بیت بود.

امام جمعه کاشان گفت : نزدیک ایام بیست و هشت صفر، پیامبر به دلیل بیماری با بلال به مسجد می رفت، روز بیست و هشتم که پیامبر در مسجد حاضر شد، متوجه شد فرد دیگری در محراب قرار گرفت و مردم به او اقتدا کردند لذا با کمک حضرت علی و ابن عباس بسوی محراب رفت و پیامبر اور را از نماز کنار زد و شخص پیامبر بجای او بصورت نشسته اقامه نماز جماعت نمودند. در آخرین ساعت عمر با برکت،  پیامبر در کنار بستر، پیامبر دست مبارک حضرت فاطمه را در دست حضرت علی گذاشت و فرمودند ( يَا أَبَا الْحَسَنِ هَذِهِ‏ وَدِيعَةُ اللَّهِ‏ وَ وَدِيعَةُ رَسُولِهِ مُحَمَّدٍ عِنْدَكَ فَاحْفَظِ اللَّهَ وَ احْفَظْنِي فِيهَا وَ إِنَّكَ لِفَاعِلُهُ‏) این امانت خدا و رسولخدا است، او را حفظ کن.

وی گفت : با رحلت پیامبر اکر م فتنه ها برای دور کردن ولایت از دست علی ع بروز کرد، قبل از رحلت پیامبر 35 نفر از مهاجرین، در مکه با نوشتن و امضا نمودن عهدی در صحیفه ملعونه با هم عهد بستند که بعد از رحلت پیامبر نگذارند ولایت به امیرالمومنین واگذار گردد. بعد از رحلت پیامبر هم، انصار در سقیفه بنی ساعده جمع شدند و سعد بن عباده را بعنوان جانشین پیامبر معرفی کردند، خبر این جانشینی به ان سی و پنج نفر رسید و انها خود را به محل سقیفه رساندند و هر گروه، فرد مورد نظر خود را برای جانشینی معرفی کردند  و هیچ کس یادآوری نکرد که هفتاد روز قبل در غدیر خم پیامبر، چه فرمود. هر گروه برای جانشینی استدلال خود را بیان می کردند و جانشینی را حق خود می دانستند.

حجت الاسلام حسینی خاطر نشان نمود : در نهایت، گروه  انصار گفتند، از هر گروه یک نفر بصورت مشترک خلیفه و امیر باشد و هنوز هم صحبتی از علی ع نیست.  اما باز هم مهاجرین قبول نکردند. بالاخره یکی از انصار، دست خود را بسوی ابوبکر پیش برد و اولین بیعت را انجام داد و انصار چون از دو قبیله اوس و خزرج بودند با این اختلاف وزنه امیری و خلافت بسوی مهاجرین سنگین و موثر واقع شد و دیگر سعد بن عباده را مطرح نکردند و فراموش شد. خبر به امیرالمومنین و حضرت فاطمه رسید،. حضرت فاطمه با تمام وجود و با متانت و حجاب برای تبیین حق خلافت به میدان امد.

وی در شرح متانت، وقار و حجاب فاطمه به روایتی اشاره نمود و گفت :محدّثین از امام علىّ (ع) حکایت کرده اند: روزى در جمع عدّه اى از اصحاب و یاران نشسته بودیم که حضرت رسول (ص) سؤال فرمود: بهترین چیز براى زن چیست؟ و هیچ یک از افراد جواب مناسبى براى آن نداشتند. هنگامى که من به منزل، نزد فاطمه (س) آمدم، موضوع را براى ایشان، مطرح کردم که امروز پیامبر خدا چنین سؤالى را بیان نموده است؟ حضرت فاطمه اظهار داشت: آیا هیچ کدام از اصحاب جواب آن را ندانستند؟ گفتم: خیر، کسى جوابى نداد. پس از او اظهار نمود: بهترین چیزى که براى زن سعادت بخش و مفید مى باشد، آن است که مردى را نبیند و هیچ مرد نامحرمى نیز او را نبیند. وی افزود : اقای سروش درباره این حدیث موضع گیری نمود و گفت، کاربرد این حدیث، برای 1400 سال قبل است و آیت الله جوادی آملی فرمودند : توضیح این حدیث این هست که خانم ها در هر شغلی که به ان نیاز هست باید متخصص داشته باشند تا یک خانم نیاز نداشته باشد برای کار خودش نزد نامحرم برود.

امام جمعه کاشان در ادامه داستان سقیفه گفت : فاطمه زهرا وقتی می بیند ولایت امیرالمومنین که با نصب الهی در غدیر بیان و ابلاغ شد (يَا أَيُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنْزِلَ إِلَيْكَ) از مسیر اصلی و واقعی منحرف گردید برای تبیین وارد عرصه شد.

وی گفت : بعد از شروع به خلافت، با این استدلال که انبیا از خود ارث به جا نمی گذارند، فدک را از حضرت فاطمه گرفتند،در صورتی که ارث بعد از رحلت فرد به وارث واگذار می گردد و فدک در زمان حیات پیامبر به حضرت فاطمه واگذار شد.، مزرعه فدک بوسیله پیامبر و علی فتح شده بود و هیچ مسلمانی در ان دخالت نداشت و در زمان حیات پیامبر به دستور خداوند به فاطمه بصورت هدیه واگذار گردید،  «وَ آتِ ذَا الْقُرْبى حَقَّهُ» .

امام جمعه کاشان گفت : حضرت فاطمه برای تبیین مواضع به مسجد امد و ابتدا در رابطه با فدک گفت : کسانی که می گویند، فرزندان انبیا ارث نمی برند،. خلاف قران است و پیامبر فرمود اگر سخن و حدیثی از ما نقل کردند که بر خلاف قران بود به دیوار بزنید ( فاضربوه علی الجدار) و در قران هم ایاتی وجود دارد که بر خلاف سخن شما هست (  وَ وَرِثَ سُلَیْمانُ داوُدَ) حضرت سلیمان از حضرت واود ارث برد.

وی بیان داشت : ابن ابی الحدید در شرح نهج البلاغه خود می گوید از استاد خودم سوال نمودم، در جریان فدک آیا حق با دختر پیامبر بود و استدلال او درست بود؟ استاد جواب می دهد بله. ابن الحدید می گوید پس چرا فدک را ندادند، می گوید اگر دختر پیامبر فدک را می گرفت، روز بعد ادعای بازپس گیری ولایت و خلافت علی را می نمود و می گفت ولایت حق امیرالمومنین است.

امام جمعه کاشان در پایان گفت : فاطمه س خطابی مخصوص انصار دارد، و می فرمایند، شما انصار از مدینه به مکه رفتید و با پیامبر عهد بستید که از خانواده ایشان دفاع کنید، شما تعداد و نفرات و ابزار دارید و می توانید حق علی ع را بگیرید. اما دنیا طلبی و متاع پست دنیا علی ع را کنار گذاشتند. وظیفه ما امروز، در دوراهی دنیا و ولایت امیرالمومنین، ولایت علی ع را محکم داشته باشیم، استمرار ولایت امیرالمومنین ع، امروز، نظام جمهوری اسلامی و ولایت فقیه است. امروز هم دعوا بین  جبهه امریکا و اسرائیل و غرب... با نظام اسلامی است دعوا بر سر ولایت الهیه است. ولایت الهیه را نمی خواهند قبول کنند. جبهه حق را بشناسید و مانند فاطمه زهرا از ولایت الهیه و حق دفاع کنید

برچسب ها
نظر خود را ارسال نمایید.
دنبال کنید...
گزارش تصویری
 تصاویر حضور در دانشگاه کاشان : 4 / 2 / 1403
تصاویر حضور در دانشگاه کاشان : 4 / 2 / 1403
حضور در گلزار شهدای روستای مرق : 3 / 2 / 1403
حضور در گلزار شهدای روستای مرق : 3 / 2 / 1403
عیادت از جوان بستری در بیمارستان  ، بخش مراقبت های ویژه و قرائت حدیث کساء  جهت شفا  :
عیادت از جوان بستری در بیمارستان ، بخش مراقبت های ویژه و قرائت حدیث کساء جهت شفا :
تصاویر : مراسم عزاداری سالروز تخریب قبور مطهر ائمه بقیع (ع)
تصاویر : مراسم عزاداری سالروز تخریب قبور مطهر ائمه بقیع (ع)
مراسم یادمان شهدای طوفان الاحرار
مراسم یادمان شهدای طوفان الاحرار
عیادت از جناب آقای نعناکار  :
عیادت از جناب آقای نعناکار :
تصاویر بازدید از باشگاه بدن سازی :  19 / 1/ 1403
تصاویر بازدید از باشگاه بدن سازی : 19 / 1/ 1403
تصاویر دیدار مدیر عامل و معاونین شرکت آبفا :
تصاویر دیدار مدیر عامل و معاونین شرکت آبفا :
بازدید از مسجد آقا بزرگ :
بازدید از مسجد آقا بزرگ :
تصاویر : حضور در مراسم احیای شب‌های قدر  -  شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان  -  گلزار شهدای دارالسلام  کاشان
تصاویر : حضور در مراسم احیای شب‌های قدر - شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان - گلزار شهدای دارالسلام کاشان
مراسم احیای شبهای قدر : شب نوزدهم ماه مبارک رمضان -  سالن شهدای بسیج - امام زاده هاشم ، آران و بیدگل
مراسم احیای شبهای قدر : شب نوزدهم ماه مبارک رمضان - سالن شهدای بسیج - امام زاده هاشم ، آران و بیدگل
دیدار نوروزی مدیران ادارات با نماینده ولی فقیه در کاشان
دیدار نوروزی مدیران ادارات با نماینده ولی فقیه در کاشان
هیجدهمین سالگرد ارتحال آیت الله سید مهدی یثربی در کاشان
هیجدهمین سالگرد ارتحال آیت الله سید مهدی یثربی در کاشان
نشست منتخبین مردم در مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی با مدیران استان اصفهان
نشست منتخبین مردم در مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی با مدیران استان اصفهان
پربازدیدترین خبرها
«خبر خوب» رویکرد امیدآفرینی است که خبرگزاری فارس آغاز کرده است حرکت در مسیر ولایت الهیه و تبلیغ غدیر بزرگترین امر به معروف می باشد علاوه بر تبلیغ لسانی، مردم را با غیر زبان به کار خیر دعوت کنیم خدمت به زائران امام حسین توفیق الهی است بازدید حضرت آیت الله سلیمانی، نماینده مقام معظم رهبری در منطقه و امام جمعه کاشان از بخش های مرکز آموزشی و درمانی شهید دکتر بهشتی کاشان نقش رسانه در پیشرفت و تحول جامعه نماینده مقام معظم رهبری درگذشت حجت‌الاسلام روح‌ الله حسینیان را تسلیت گفت. انتصاب نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه کاشان چشم‌انداز فرهنگی ۲۰ ساله کاشان توسط مسئولان شهر ارائه شود برخی‌ها تعیین قیمت سبد کالای منزل مردم را به انتخابات آمریکا گره زدند
کاشان - خیابان شهید بهشتی - کوچه جمال آباد - دفتر نماینده مقام معظم رهبری و امام جمعه کاشان - کدپستی: ۸۷۱۴۶۷۸۳۸۹
تلفن: ۵۵۷۸۱۸۱ - ۵۵۷۸۸۸۸ - ۵۵۷۲۲۴۴ (۰۳۱)
نمابر: ۵۵۷۸۱۸۲ (۰۳۱)
© کلیه حقوق مادی و معنوی برای پایگاه اطلاع رسانی سفیر ولایت محفوظ است. استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.