/
صفحه اصلی
/
خبرخوان
/
ارتباط با ما
/
¤ ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
تاریخ خبر:۱۴۰۲ پنج شنبه ۱۰ فروردين
چاپ خبر
امام جمعه کاشان: اخلاص، ورع و خدمت به مردم سرلوحه فعالیت مسئولان در منطقه کاشان باشد حجت الاسلام سید سعید حسینی در جمع امامان جمعه و فرمانداران منطقه کاشان در بیان توصیه هایی اظهار داشت: اخلاص، ورع و خدمت به مردم سرلوحه فعالیت مسئولان در منطقه کاشان باشد.


حجت الاسلام سید سعید حسینی در جمع امامان جمعه و فرمانداران منطقه کاشان در بیان توصیه هایی اظهار داشت : توصیه اول من اخلاص است. در روایت از پیامبر ص داریم می فرماید : علما و دان‌شمندان هلاک خواهند شد مگر انانکه به علم خود عمل کنند، انهایی که هم عمل کنند هلاک خواهند شد مگر انانکه مخلص باشند و کسانی که هم اخلاص داشته باشند در خطر هستند. ( اَلْعُلَمَاءُ كُلُّهُمْ هَلْكَى إِلاَّ اَلْعَامِلُونَ وَ اَلْعَامِلُونَ كُلُّهُمْ هَلْكَى إِلاَّ اَلْمُخْلِصُونَ وَ اَلْمُخْلِصُونَ عَلَى خَطَرٍ ).

امام جمعه کاشان در رابطه با بدست آوردن اخلاص گفت : امیرالمومنین علی ع، راه بدست اوردن اخلاص را این می داند که انسان، یقینش به این که خدا او را می بیند و ناظر است زیاد بشود. یقین، سبب اخلاص است. ( سَبَبُ اَلْإِخْلاَصِ اَلْيَقِين ). وی گفت، یکی از دوستان به ایت الله بهجت گفته بود، من دچار ریا هستم چکار کنم؟ ایت الله بهجت فرمودند، ریا کن، اما عملت را بخدا نشان بده، چرا به مخلوق. 

وی افزود : امام جمعه کرمان در دیداری که با همسر حاج قاسم انجام داده بود، برای ما نقل نمود، همسر حاج قاسم گفته بود، حاج قاسم به من گفت، تو صندوق اسرار زندگی من هستی، بعد از من مصاحبه نکن، می خواهم کارهایی که از من میدانی بماند. وی راه دوم رسیدن به اخلاص را مداومت به خواندن ایه 162 سوره انعام است ( قُلْ إِنَّ صَلاتِي وَ نُسُكِي وَ مَحْيايَ وَ مَماتِي لِلَّهِ رَبِّ الْعالَمِينَ ) بگو: همانا نماز من و عبادات من و زندگى من و مرگ من براى خداوند، پروردگار جهانيان است.

امام جمعه کاشان در توصیه دوم بیان داشت : امامان جمعه و فرمانداران مصداق ایه «وَ اجْعَلْنا لِلْمُتَّقِينَ إِماماً» یعنی امام متقین هستید. دو گونه تفسیر و روایت درباره این ایه داریم، بعضی می گویند این ایه ضیق است یعنی امام متقین، منحصرا اختصاص به ائمه دارد. مثلا پیامبر ص به جبرائیل در رابطه با این ایه فرمود : ( وَ الَّذِينَ يَقُولُونَ رَبَّنا هَبْ لَنا مِنْ أَزْواجِنا وَ ذُرِّيَّاتِنا قُرَّةَ أَعْيُنٍ وَ اجْعَلْنا لِلْمُتَّقِينَ إِماماً.) أَزْواجِنا، یعنی حضرت خدیجه س، ذُرِّيَّاتِنا، یعنی، حضرت فاطمه س و قُرَّةَ أَعْيُنٍ، یعنی، امام حسن و امام حسین ع. وَ اجْعَلْنا لِلْمُتَّقِينَ إِماماً، یعنی حضرت امیرالمومنین ع. وی گفت از این محدود تر، بیان امام باقرع است. ابوجاروت از امام باقر تفسیر ایه را سوال کرد،. امام فرمود: (  فهذه خاصّة لآل محمد ). وی گفت،. روایاتی هم داریم که تفسیر ایه را توسعه می دهند و شما را مصداق امام متقین می داند. پیامبر ص  به داود فرمود : حرام است بر هر قلب عالمی که محبّ شهوات باشد که امام متقین باشد. اگر نقیض این روایت را بگیریم نتیجه این می شود که اگر عالمی محبّ شهوات نباشد می تواند امام متقین باشد. مرحوم علامه می فرمایند : ایه نفرموده( وَ اجْعَلْنا لِلْمُتَّقِينَ ائمه ) بلکه می فرماید، اماما، و این نشان می دهد کسی که این دعا را بعنوان پیشوا بیان می کند، در صف مقدم هستند و این صف، امام متقین می شوند و وزن این ایه معادل «اسْتَبِقُوا الْخَیْراتِ» می باشد یعنى به ما توفیق ده تا در راه انجام خیرات و به دست آوردن رحمت از یکدیگر سبقت گیریم، در نتیجه دیگران که دوست‌دار تقوا هستند، از ما بیاموزند و از ما پیروى کنند، چه فرمانداران و چه امامان جمعه و جماعت. کار خیر را انجام می دهند و سایر مردم پشت سر شما. 

حجت الاسلام حسینی در ادامه گفت : همت خود را بلند کنیم. در انتهای دعای افتتاح، می گوئیم، ما مشتاق تشکیل دولت امام زمان ع هستیم که در ان دولت، مسلمانان و اسلام در تمام دنیا عزیز و منافقین و نفاق ذلیل می شوند  ( اللَّهُمَّ إِنَّا نَرْغَبُ إِلَيْكَ فِي دَوْلَةٍ كَرِيمَةٍ تُعِزُّ بِهَا الْإِسْلامَ وَ أَهْلَهُ وَ تُذِلُّ بِهَا النِّفَاقَ وَ أَهْلَهُ )

امام جمعه کاشان گفت : در ادامه دعای افتتاح درخواست می کنیم که در دولت مهدوی، ما را از کسانی قرار بده که امام و پیشوا باشیم و نه سرباز معمولی برای امام زمان ع و قرار بده ما را از کسانی که دیگران را به اسلام دعوت می کنند و داعی الی الله باشیم  ، (  وَ تَجْعَلُنَا فِیهَا مِنَ الدُّعَاهِ إِلَى طَاعَتِکَ وَ الْقَادَهِ إِلَى سَبِیلِکَ وَ تَرْزُقُنَا بِهَا کَرَامَهَ الدُّنْیَا وَ الْآخِرَهِ ). و این دستورات ائمه می باشد که ما همت خود را بلند قرار بدهیم 

حجت الاسلام حسینی گفت : راهکار دیگر  این روایت است که به همراه اخلاص، ورع داشته باشیم و از سایرین بیشتر باشد.

 

امام صادق ع می فرماید، از ما نیست و کرامت ندارد کسی که در شهری باشد و صد هزار نفر جمعیت داشته باشد یا بیشتر، شخصی، از او بیشتر ورع داشته باشد ( لَيْسَ مِنَّا وَ لاَ كَرَامَةَ مَنْ كَانَ فِي مِصْرٍ فِيهِ مِائَةُ أَلْفٍ أَوْ يَزِيدُونَ وَ كَانَ فِي ذَلِكَ اَلْمِصْرِ أَحَدٌ أَوْرَعَ مِنْهُ ) لذا قدر بدانیم پیشوایی خود را و همت خود را بلند کنیم تا جزو سرداران حکومت امام زمان باشیم. و بدانیم در مدتی که در سنگر خدمت به مردم هستیم ثواب زیادی داریم، روایت داریم، اگر می خواهید روز قیامت نزدیک ترین فرد به خدا باشید، تعبیر (  بَيْنَ يَدَيْ الله ) امده، یعنی از نظر قرب معنوی، اگر می خواهی روز قیامت روبروی خدا باشی، شرط آن، این است که با مردم و مراجعه کنندگان همانگونه برخورد کنی که با عزیزترینِ اهل خودتان برخورد می کنید. لذا توصیه می کنم، خدمت به مردم را سرلوحه فعالیت مسئولان در منطقه کاشان باشد.

برچسب ها
نظر خود را ارسال نمایید.
دنبال کنید...
گزارش تصویری
عیادت از جوان بستری در بیمارستان  ، بخش مراقبت های ویژه و قرائت حدیث کساء  جهت شفا  :
عیادت از جوان بستری در بیمارستان ، بخش مراقبت های ویژه و قرائت حدیث کساء جهت شفا :
تصاویر : مراسم عزاداری سالروز تخریب قبور مطهر ائمه بقیع (ع)
تصاویر : مراسم عزاداری سالروز تخریب قبور مطهر ائمه بقیع (ع)
مراسم یادمان شهدای طوفان الاحرار
مراسم یادمان شهدای طوفان الاحرار
عیادت از جناب آقای نعناکار  :
عیادت از جناب آقای نعناکار :
تصاویر بازدید از باشگاه بدن سازی :  19 / 1/ 1403
تصاویر بازدید از باشگاه بدن سازی : 19 / 1/ 1403
تصاویر دیدار مدیر عامل و معاونین شرکت آبفا :
تصاویر دیدار مدیر عامل و معاونین شرکت آبفا :
بازدید از مسجد آقا بزرگ :
بازدید از مسجد آقا بزرگ :
تصاویر : حضور در مراسم احیای شب‌های قدر  -  شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان  -  گلزار شهدای دارالسلام  کاشان
تصاویر : حضور در مراسم احیای شب‌های قدر - شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان - گلزار شهدای دارالسلام کاشان
مراسم احیای شبهای قدر : شب نوزدهم ماه مبارک رمضان -  سالن شهدای بسیج - امام زاده هاشم ، آران و بیدگل
مراسم احیای شبهای قدر : شب نوزدهم ماه مبارک رمضان - سالن شهدای بسیج - امام زاده هاشم ، آران و بیدگل
دیدار نوروزی مدیران ادارات با نماینده ولی فقیه در کاشان
دیدار نوروزی مدیران ادارات با نماینده ولی فقیه در کاشان
هیجدهمین سالگرد ارتحال آیت الله سید مهدی یثربی در کاشان
هیجدهمین سالگرد ارتحال آیت الله سید مهدی یثربی در کاشان
نشست منتخبین مردم در مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی با مدیران استان اصفهان
نشست منتخبین مردم در مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی با مدیران استان اصفهان
یادواره شهدای صبر و استقامت به یاد ۱۸ تن از جانبازان ۷۰ درصد شهید کاشان شب گذشته با حضور نماینده ولی فقیه در کاشان، جانبازان، ایثارگران، مسئولان، خانواده معظم شهدا و اقشار مختلف مردم در سالن بنیاد شهید و امور ایثارگران کاشان  : 21 /12 /1402
یادواره شهدای صبر و استقامت به یاد ۱۸ تن از جانبازان ۷۰ درصد شهید کاشان شب گذشته با حضور نماینده ولی فقیه در کاشان، جانبازان، ایثارگران، مسئولان، خانواده معظم شهدا و اقشار مختلف مردم در سالن بنیاد شهید و امور ایثارگران کاشان : 21 /12 /1402
نخستین یادواره سرداران و ۲۲۳ شهید پاسدار شهرستان کاشان
نخستین یادواره سرداران و ۲۲۳ شهید پاسدار شهرستان کاشان
پربازدیدترین خبرها
«خبر خوب» رویکرد امیدآفرینی است که خبرگزاری فارس آغاز کرده است حرکت در مسیر ولایت الهیه و تبلیغ غدیر بزرگترین امر به معروف می باشد علاوه بر تبلیغ لسانی، مردم را با غیر زبان به کار خیر دعوت کنیم خدمت به زائران امام حسین توفیق الهی است بازدید حضرت آیت الله سلیمانی، نماینده مقام معظم رهبری در منطقه و امام جمعه کاشان از بخش های مرکز آموزشی و درمانی شهید دکتر بهشتی کاشان نقش رسانه در پیشرفت و تحول جامعه نماینده مقام معظم رهبری درگذشت حجت‌الاسلام روح‌ الله حسینیان را تسلیت گفت. انتصاب نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه کاشان چشم‌انداز فرهنگی ۲۰ ساله کاشان توسط مسئولان شهر ارائه شود برخی‌ها تعیین قیمت سبد کالای منزل مردم را به انتخابات آمریکا گره زدند
کاشان - خیابان شهید بهشتی - کوچه جمال آباد - دفتر نماینده مقام معظم رهبری و امام جمعه کاشان - کدپستی: ۸۷۱۴۶۷۸۳۸۹
تلفن: ۵۵۷۸۱۸۱ - ۵۵۷۸۸۸۸ - ۵۵۷۲۲۴۴ (۰۳۱)
نمابر: ۵۵۷۸۱۸۲ (۰۳۱)
© کلیه حقوق مادی و معنوی برای پایگاه اطلاع رسانی سفیر ولایت محفوظ است. استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.