تاریخ خبر:۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۳ فروردين
حضور در مساجد : 186 _ 21 / 1 / 1403 _ مسجد ولیعصر _ لتحر
امام جمعه کاشان : جلوه اسماء الهی شدن با تقوا و بندگی بدست می اید
حجت الاسلام حسینی گفت : این مقام ها با تقوا و بندگی بدست می اید ، به تعبیر شهید مطهری ، عبودیت ، گوهر بندگی خداوند است و نهایت این بندگی ، کار خدایی کردن است
حضور در مساجد : 186 _ 21 / 1 / 1403 _ مسجد ولیعصر _ لتحر
امام جمعه کاشان : جلوه اسماء الهی شدن با تقوا و بندگی بدست می اید
حجت الاسلام سید سعید حسینی در بیست و نهمین روز از ماه مبارک رمضان بعد از اقامه نماز ظهرین در جمع نمازگزاران مسجد ولیعصر درباره عید فطر اظهار داشت : کلمه فطر در قران امده است ، فطرت ، یعنی اصل خلقت و عید به معنی برگشت و عید فطرت یعنی باز گشت به فطرت ، فطرت ما چه بوده است ؟ خداوند می فرمایند : همه بچه ها که به دنیا می ایند ، فطرت انها خدا شناسی است . توحیدی است « فِطْرَتَ اللَّهِ الَّتِی فَطَرَ النَّاسَ عَلَیْهَا » شما یک ماه زحمت کشیدید ، روزه گرفتید ، ادعیه های مختلف را خواندید ، سحرگاهان بیدار بوده اید . انسان با این اعمال عبادی بسوی توحید خودش بازگشت نموده است ، روز فطر جشن بازگشت به توحید و خداشناسی ما می باشد ، ضمنا ، روز فطر اتصالی هم به امام زمان دارد . چرا ؟ هزار اسم خداوند ، هر اسمی کاری در این دنیا انجام می دهد . « مُمیت یعنی میرانده ، محیی ، زنده کننده ، رازق یعنی رزق دهنده » اسماء الله فقط یک لفظ نیست ، هر اسم کاری انجام می دهند . ارتباط امام زمان با خدا و این اسامی چیست ؟ جلوه کامل تمام این هزار اسم ، چهارده معصوم هستند ، چهارده معصوم جلوه تمام نمای خدا هستند . لذا علی ع فرمود « اَنا آیت الله العظمی » نشانه اعظم خدا من هستم . پس ما در این ماه با اعمال عبادی که در این ماه انجام دادیم بخدا و امام زمان ع نزدیک شدیم . هر قدر مراقبه ما بیشتر باشد این تقرب بیشتر می شود .
وی در معنای تقرب گفت : شهید مطهری ، شهید مطهری سه معنا برای قرب بخدا ذکر می کنند و می فرمایند : یک معنای غلط دارد و دو معنای صحیح . معنای غلط قرب بخدا ، قرب حقیقی مکانی است . بعنوان مثال : شما از ان طرف مسجد بسوی من بیایی . این قرب حقیقی مکانی است و این برای خدا معنا ندارد چون خداوند جسم نیست . و این که در سوره نجم می خوانیم « فَكانَ قابَ قَوْسَيْنِ أَوْ أَدْنى » پیامبر ص نزدیک شد و به اندازه دو کمان با خدا فاصله داشت ، منظور قرب مکانی نیست . اما یک معنای صحیح ، یعنی مشاهده معنوی خدا با دل ، از حضرت علی ع سوال می کنند ایا خدا را می بینی ؟ می فرماید ،چشم ظاهر خدا را نمی بیند ولی چشم قلب خدا را می بیند . قرب بخدا ، یعنی انسان بجایی برید که انسان خدا را با چشم ببیند . معنای دوم و صحیح قرب بخدا ، یعنی انسان مظهر اسماء الله بشود . وی گفت : در خارج از ایران خانم غیر مسلمانی ایت الله بهجت ره ، را در خواب می بیند که به ایشان می گوید ، روش مسلمان شدن این است که بگویی « أَشْهَدُ أَنْ لَا إِلٰهَ إِلَّا ٱللَّهُ و أَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّدًا رَسُولُ ٱللَّهِ » او از خواب بیدار می شود ، با تحقیق و سوال ، به ایران می اید و به مسجد ایت الله بهجت می رود ، بعد از نماز ، ان خانم جلو مسیر اقای بهجت می ایستد ، اقای بهجت وقتی به ایشان می رسند می فرمایند ، مطلب همان است که در خواب به شما گفته شد . ایت الله بهجت ، مظهر اسم محیط خداوند است .
امام جمعه کاشان با توجه به ایام سالگرد شهید صیاد شیرازی با نقل خاطره ای از او گفت : ایت الله بها الدینی از اولیاء الهی بود و صیاد به او خیلی علاقه داشت ، از جبهه که بر می گشت ، ابتدا به دیدار ایت الله بهالدینی می رفت ، بعد به تهران می رفت ، یک مرحله ، بعد از نیمه وقت به قم رسید ، مردد بود که برود و یا نرود ، با خودش گفت ، می روم و تک زنگ می زنم ، رفت و تک زنگی زد ، پسر ایت الله بهالدینی درب را باز کرد ، و ایت الله هم سماور را روشن کرده و چایی اماده است ، سوال کرد در این موقع شب چطور بیدار هستید ، به صیاد جوابی گفت ، که توحیدی است ، فرمود ، همان کسی که به ذهن شما الهام کرد که این موقع بیایی و تک زنگ بزنی ، به دل من هم اورد که سماور را روشن کنم . وی گفت : یکی از اسامی شافی است ، شفا دهنده پدر بزرگ من ، سال ها بود در سینه خودش زخمی داشت ، هر که دکتر هم رفته بود درمان نشده بود ، می گفت : یک بار که برای ملاقات امام به جماران رفتم ، دست امام را گرفتم و روی زخم گذاشتم ، زخم بهبود پیدا کرد . وی همچنین گفت : مدیر دبیرستان امام صادق ع در قم اقای عظیم پور نام داشت که زیر زانوی او غده بزرگی به اندازه یک تخم مرغ وجود داشت ، روزی به جلسه روضه ایت الله بها الدینی امد ، در روضه پای خود را دراز نمود ، ایت الله بها الدینی ، شوخ طبع بود و از بیماری او مطلع بود ، به او گفت مودب باش ، پای خود را جمع کن . او گفت نمی توانم ، غده بزرگی زیر زانوی من هست ، فرمود ، بیا ببینم ، دستش را زیر زانوی او گذاشت و گفت ، اگر من بعد از هشتاد سال نتوانم یک تخم مرغ را جابجا کنم ، کسی نیستم ، این را گفت و تمام شد . این ها مظهر اسماء الهی هستند .
حجت الاسلام حسینی گفت : این مقام ها با تقوا و بندگی بدست می اید ، به تعبیر شهید مطهری ، عبودیت ، گوهر بندگی خداوند است و نهایت این بندگی ، کار خدایی کردن است ، انسان بجایی می رسد که ، در بیرون از بدن خودش می تواند تصرف کند . خدا را شاکریم که یک ماه توفیق روزه داری و نماز اول وقت را در این ماه نصیب ما نمود . سعی کنید این روند بعد از ماه رمضان هم باشد و نماز صبح هم اقامه شود . روایت داریم ، اگر کسی نماز عشاء و نماز صبح خود را به جماعت بخواند ، بین این دو نماز را ثواب احیاء برای او می نویسند . انشاء الله پشت سر مقام معظم رهبری با استقامت مسیر را ادامه می دهیم تا به قله ظهور برسیم .
امام جمعه کاشان در پایان با بیان خاطره ای از امام ره گفت : در همان آغاز نهضت ، اقای عسکراولادی در قم خدمت امام رسیده و بعد از ملاقات به امام گفتند : آقا ، اوضاع امنیتی وخیم است ، نگران جان شما هستم ، ممکن است شاه شما را دستگیر ، زندان و اعدام کنند َخودم هم از بیت شما بیرون بروم معلوم نیست به منزل خودم در تهران برسم یا نه ، ممكن است من را دستگیر و مستقیم به زندان اوین ببرند . امام برای تسكین و جواب اقای عسکراولادی یك جملهای بیان كردند كه هدف امام را از قیام نشان میدهد . امام فرمود ، آقای عسگراولادی هدف و قله را در نظر بگیر همه مشکلات برای رسیدن به هدف اسان می شود ، امام گفت هدف من سه مرحله است 1 - اولین هدف من این است که در ایران حکومت اسلامی تشکیل بدهم ، شاه را از کشور بیرون کنم و حکومت جمهوری اسلامی تشکیل بدهم . 2 - دومین هدف امام این بود که ، از دایرهی ایران بیرون برویم و بیداری اسلامی به وجود بیاوریم یک و نیم تا دو میلیارد مسلمان را از خواب بیدار کنیم . بیداری اسلامی را بوجود بیاوریم . 3 - سومین هدف امام که در این مرحله قرار داریم این بود که فرمود : از دایره مسلمانان هم بیرون برویم ، هرکسی در هر جای عالم زندگی می کند و هر دینی دارد ولی تشنه عدالت است انها را بیدار بکنیم . بیداری عدالت طلبان . و در این مرحله جهان برای ظهور آماده می شود .