/
صفحه اصلی
/
خبرخوان
/
ارتباط با ما
/
¤ ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت
تاریخ خبر:۱۴۰۳ سه شنبه ۲۸ فروردين
چاپ خبر
حضور در مدارس ، مدرسه 260 ، مدرسه ابتدایی دخترانه نشاط _ شرح آیه 36 سوره نسا : 27 / 1 / 1403 امام جمعه کاشان : پیروزی های ملت ایران ، ثمره ایمان بخدا و بندگی است امام جمعه کاشان افزود : امام دستور داد که مردم به جبهه بروند و در مقابل صدام بایستند . مردم تبعیت کردند و هشت سال در مقابل صدام مقاومت نمودند ، صدام نتوانست یک وجب از خاک ما را بگیرد . بعد از جنگ هشت ساله ، باز هم امریکایی ها توطئه کردند ،

حضور در مدارس ، مدرسه 260 ،  مدرسه ابتدایی دخترانه نشاط  _   شرح آیه 36 سوره نسا : 27 / 1 / 1403

امام جمعه کاشان  : پیروزی های ملت ایران ، ثمره ایمان بخدا و بندگی است


حجت الاسلام سید سعید حسینی با حضور در مدرسه ابتدایی دخترانه نشاط در جمع دانش آموزان اظهار داشت  : خداوند در ابتدا از آیه 36 سوره نساء می فرماید  «  وَاعْبُدُوا اللَّهَ  » خدا را بندگی کنید . خدا ، پیامبر ص ، را فرستاد ، پیامبر دشمنان بدی مانند ابوسفیان ، ابولهب و ابوجهل داشت ، پیامبر می فرمود ، خدا را بپرستید ولی انها می گفتند ، خدای ما بت است  ، بت ، مجسمه ای بود که از سنگ و چوب ساخته شده بود  ،  اما خدا « اللَّهُ الصَّمَدُ  » ، بی نیاز است و نیاز دیگران را برطرف می کند ،  بت چه نیازی را بر طرف کند . اگر کسی هم  به حرف پیامبر گوش می کرد ، دشمنان پیامبر ص خیلی او را شکنجه می کردند . مثلا ، در حکمت 43 نهج البلاغه علی ع می فرماید  : خدا رحمت کند خبّاب را  . وقتی پیامبر ص مردم را دعوت نمود که بخدا ایمان بیاورند ، خباب که بت پرست بود ایمان اورد و گفت    اَشهَدُ اَنْ لا اله الا الله ، ولی دشمنان پیامبر ص مانند ابوسفیان و ابی لهب و ابوجهل ، خبّاب را بسیار شکنجه نمودند ، بحدی که مشرکین آهنی را بسیار داغ کردند و بر کمر او گذاشتند . جرمش هم این بود که گفته بود خدا ، الله است . 

وی گفت  : امروز هم پیامبر ما همان فرمان را برای ما دارد و می فرماید خدا را بندگی کنید ، ولی  امریکا ، اسرائیل و انگلیس جای ابوسفیان ، ابوجهل و ابولهب ، را گرفته اند . این ها به جای بت می گویند ، حرف ما را گو ش کنید ، خداوند در سوره فجر می فرماید ، بعد از پیامبر ص دوازده امام  وجود دارند ، ( وَ الْفَجْرِ، وَ لَيالٍ عَشْرٍ ، وَ الشَّفْعِ وَ الْوَتْرِ ، وَ اللَّيْلِ إِذا يَسْرِ ، هَلْ فِي ذلِكَ قَسَمٌ لِذِي حِجْرٍ ) اسم دوازده امام را خدا در این جا آورده است .  قسم به فجر و شب های ده گانه  و نیز جفت و تاق ( وَالْفَجْرِ و لَيالٍ عَشْرٍ وَالشَّفْعِ وَالْوَتْرِ ) منظور از ( وَالْفَجْرِ ) در این ایه ، در یک معنا اشاره به طلوع اسلام در بعثت نبوی ، و در معنای دیگر یعنی قسم  به ظهور مهدوی اشاره می کنند . در رابطه با شب های ده گانه در آیه، ( و لَيالٍ عَشْرٍ ) منظور ده امام معصوم ( من الحسن الی الحسن ) از امام حسن مجتبی تا امام حسن عسکری است ،  که از مصادیق شب های ده گانه می باشد . در رابطه با ( وَالشَّفْعِ وَالْوَتْرِ )  در یک معنی شفع ، حضرت علی ع و حضرت فاطمه س و وتر ، یعنی خداوند واحد است . پس با این توضیحات ( وَالْفَجْرِ و لَيالٍ عَشْرٍ وَالشَّفْعِ وَالْوَتْرِ )  یعنی قسم به چهارده معصوم . خدا برای این که دین درست به مردم برسد ، چهارده معصوم را فرستاده است . ولی عده ای در مقابل پیامبر ایستادند و جنگ درست کردند . 

حجت الاسلام حسینی گفت  : در 23 سال زمان پیامبر ص  « سیزده سال مکه و ده سال مدینه » در مکه خیلی پیامبر را اذیت کردند تا جایی که تصمیم داشتند پیامبر را به قتل برسانند ولی علی ع به جای پیامبر در بستر خوابید و پیامبر به مدینه امد . مشرکین مکه ، باز هم ادامه دادند و به مدینه لشکر کشی می کردند ، در این ده سال 83 جنگ علیه پیامبر درست کردند مانند جنگ بدر ، خیبر ، احد.... انقلاب ما هم دقیقا همینطور است . امریکا ، انگلیس و اسرائیل و دیگر دشمنان می گفتند ، خدا نباید در زندگی و حکومت دخالت کند ، حداکثر  خدا برای کلیسا و روزهای یک شنبه باشد . تا این که امام خمینی ، یکی از فرزندان پیامبر ص قیام کرد . امام گفت ، ملاک ما«  وَاعْبُدُوا اللَّهَ  » است . باید خدا را بندگی کنیم ، لذا امریکا و دوستش شاه در مقابل امام ایستادند . شاه ، یاران امام را زندان و شکنجه کرد . در زندان ، به صندلی های آهنی برق وصل می کردند و یاران امام را روی ان می نشاندند و ولتاژ برق را زیاد می کرد . یاران امام را شلاق می زدند و یا شهید می کردند ، اما مردم امام را تنها نگذاشتند . شهید قدیر زاده از شهدای خرداد 42 در کاشان می باشد . او وقتی جنایت و شهادت طلّاب را در مدرسه فیضیه قم دید ، به کاشان برگشت و در راه پیمایی علیه شاه شرکت نمود و با داشتن 5 فرزند شهید شد .

وی گفت  : دشمن ، همانگونه که پیامبر را از مکه اخراج و پیامبر به مدینه رفت ، شاه هم به امام گفت نباید در ایران باشی ، امام شش ماه در ترکیه بود ، بعد 14 سال به عراق امد و امام را از عراق هم اخراج کردند و امام با مشورت ، به روستایی در فرانسه بنام نوفل لوشاتو رفتند . 15 سال امام را تبعید کردند . این تحمل سختی های امام بخاطر این بود که الله را به ما معرفی کند . مردم بیدار شدند و از امام حمایت کردند و شاه فرار کرد و انقلاب اسلامی پیروز شد .

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی هم ، همانند پیامبر که وقتی در مدینه بود 83 جنگ را با او ایجاد کردند ، امریکا و دشمنان بر علیه ما خیلی توطئه نمودند . 22 بهمن 57 ما پیروز شدیم ، از روز 23 ، 24 بهمن در استان کردستان و ترکمن صحرا ، سیستان و بلوچستان و... دوستداران امریکا شلوغ می کردند ، به پاسگاه های پلیس حمله می کردند ، پاسداران را شهید می کردند . چند روز قبل کاشانی های که به سیستان و بلوچستان رفته بودند جلسه داشتند ، 45 شهید داده بودند ، دشمن چون در جنگ شهری موفق نشد ، امریکا ، صدام را تحریک نمود و به ایران حمله نمود ، انقدر به او اسلحه دادند که تبدیل به چهارمین ارتش دنیا شد ، ما تازه انقلاب کرده بودیم و اسلحه هم نداشتیم ، صدام در مصاحبه اعلام نمود و گفت من در مدت هفت روز ایران را می گیرم .

امام جمعه کاشان افزود  : امام دستور داد که مردم به جبهه بروند و در مقابل صدام بایستند . مردم هم تبعیت کردند و هشت سال در مقابل صدام مقاومت نمودند ، صدام نتوانست یک وجب از خاک ما را بگیرد . بعد از جنگ هشت ساله ، باز هم امریکایی ها توطئه کردند ، همانند انکه پیامبر را سه سال در شعب ابی طالب محاصره کردند و اجازه ندادند ، کسی به پیامبر آرد و روغن و خرما بدهند ، رئیس جمهور امریکا هم گفت ، باید ایران را تحریم فلج کننده بکنیم . لذا به کشورها گفت ، هیچ کس حق ندارد نفت ایران را بخرد ، اگر کسی بخرد تنبیه می شود . بعضی کشورها که نفت خریدند به انها گفت ، پول نفت را به ایران ندهید . دوران سختی بود ولی باز هم مردم به حرف مقام معظم رهبری ، حضرت ایت الله خامنه ای گوش نمودند و مقاومت کردند . و انها باز هم شکست خوردند . بعد از این ، امریکا داعش را که بسیار خطرناک بود را تاسیس کرد و نقشه کشید که داعش اول عراق ، بعد سوریه و بعد ایران را بگیرند . رهبر عزیزمان ، فرمودند ، جلو او را بگیرید ، حاج قاسم ، شش سال در مقابل داعش ایستاد . و داعشی که امریکا گفته بود تا سی سال نمی تواند کسی انها را شکست دهد ، حاج قاسم و رزمندگانی از پاکستان ، لبنان و افغانستان در مقابل انها ایستادند و انها را شکست دادند .

وی افزود : بعد از توطئه داعش ، امریکا و دیگر دشمنان ما را رها نکردند ، چون ما می خواهیم خدا حاکم باشد و امریکا می گوید ، باید گوش به حرف من بدهید . امریکا می خواهد ما مثل زمان شاه باشیم که بدون اجازه شاه ، هواپیماهای ایران را برای جنگ به ویتنام می برد  و یا به شاه فردی را معرفی می کرد که نخست وزیر ایران باشد و شاه اختیاری نداشت ، و گوش می کرد . در زمان حکو مت پدر شاه ، که رضا شاه نام داشت ، دستور داد زن ها باید بی حجاب باشند ، و هفت سال با حجاب مبارزه نمود ، پلیس ها روسری و چادر را از سر زن ها به زور بر می داشت ، در زمان پسر شاه هم ، از طریق سینما، مجلات و هنر با حجاب مبارزه نمود و در بعضی از جاها مانند مکان های عمومی و داخل هواپیماها کسی حق نداشت حجاب داشته باشد ولی حکومت اسلامی ، به زنان بد حجاب تذکر می دهد و حجاب را تشویق می کند .

حجت الاسلام حسینی در رابطه با فلسطین گفت  : جنایات اسرائیل را باید مرور کنیم . انگلیس ها ، 75 سال قبل ، در نقشه ای اعلام کردند باید فلسطینی ها را از سرزمین خودشان بیرون کنیم و اسرائیل در انجا مستقر شود  ،  لذا هفتصد هزار فلسطینی « نیمی از جمعیت فلسطین » را به مصر ، اردن ، سوریه و لبنان اواره نمود .  پانصد و سی شهر و روستا را هم تخریب کرد تا انها به خانه های خودشان بر نگردند .  اسرائیلی ها به اردوگاه ها هم حمله می کردند . در یک سال دو اردوگاه صبرا و شتیلا حمله نمودند . انقدر ظلم کردند که در مهر سال قبل ، فلسطینی ها در طوفان الاقصی سیلی به اسرائیلی ها زدند ،  این سیلی در جواب 75 سال ظلم به فلسطینی ها بود . حدود هفت ماه است که اسرائیلی ها با بمب های امریکایی به غزه حمله می کنند و چهل هزار نفر از مردم را بی گناه را کشته اند . 17 هزار نفر از این کشته ها مادر و کودک بوده اند . مردم غزه هم با اسلحه کمی که ایران به انها داده ، مقاومت می کنند .


امام جمعه کاشان گفت : آخرین اشتباه اسرائیل حمله به سفارت ما در سوریه بود که چند نفر از فرماندهان ما از جمله سردار زاهدی را شهید کرد . خون شهید باعث شد که ایران دیروز عملیات خیلی مهم را انجام بدهد و پنج ساعت بوسیله موشک و پهباد ، اسرائیل را هدف قرار داد  و همان پایگاهایی که از انجا مردم غزه و ایرانی ها در سوریه را شهید نمودند ، منهدم کرد . رئیس جمهور امریکا گفت ، ما فکر نمی کردیم ، ایران  انقدر موشک بزند . این قدرت را ، امام خمینی و مقام معظم رهبری  با ایمان بخدا به ما دادند . پس همانطور که جنگ پیامبر با ابولهب ، ابوسفیان و ابوجهل بخاطر خداپرستی بود ، امروز هم جنگ ایران با امریکا و اسرائیل بخاطر خدا و اجرای احکام خدا می باشد .

خداوند در قران و در همین سوره فجر می فرماید  : قسم به خدا ، پیامبر ، دوازده امام ، که قبل از شما هم ، قوم هایی مانند قوم عاد ، و فرعون ظلم نمودند و خدا انها را نابود کرد .  پس شما مردم ایران مطمئن باشید که ظلم ، امریکا ، انگلیس و اسرائیل ، را اگر ما مقاومت کنیم ، انشاء الله نابود می شوند . و الان نشانه های ضعیف شدن اسرائیل نمایان شده است ، خودشان می گویند اسرائیل خیلی ضربه پذیر شده است ، زمانی می گفتند ، هیچ کس نمی تواند اسرائیل را از بین ببرد ولی عملیات سپاه نشان داد ، اسرائیل آسیب پذیر است ، خدا را شاکریم . این پیروزی ها ، ثمره ایمان بخدا و بندگی است . از حرف های خدا این است که خوب درس بخوانید ، در خانه و مدرسه مودب باشید ، حجاب داشته باشید ، در موقعی که برای شما واجب شد نماز بخوانید و حرف دشمن را گوش نکنید . اگر حرف های خدا را گوش کنید ، در دنیا خوشبخت و آخرت سعادتمند خواهید بود .
 
برچسب ها
نظر خود را ارسال نمایید.
دنبال کنید...
گزارش تصویری
مراسم بزرگداشت شهید آیت الله سلیمانی در مسجد صفاری
مراسم بزرگداشت شهید آیت الله سلیمانی در مسجد صفاری
حجت  الاسلام حسناتی : عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه نجف آباد - سخنران اولین سالگرد آیت الله سلیمانی در مسجد صفاری - 8/2/ 1403
حجت الاسلام حسناتی : عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه نجف آباد - سخنران اولین سالگرد آیت الله سلیمانی در مسجد صفاری - 8/2/ 1403
حضور نماینده مقام معظم رهبری و امام جمعه کاشان در مراسم سالگرد شهید آیت الله عباسعلی سلیمانی در حرم فاطمه معصومه سلام الله علیها - 6 / 2 / 1403
حضور نماینده مقام معظم رهبری و امام جمعه کاشان در مراسم سالگرد شهید آیت الله عباسعلی سلیمانی در حرم فاطمه معصومه سلام الله علیها - 6 / 2 / 1403
 حضور نماینده مقام معظم رهبری در منطقه و امام جمعه کاشان حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی بر سر مزار آیت الله سلیمانی ( رحمة الله علیه ) نماینده سابق ولی فقیه و امام جمعه کاشان
حضور نماینده مقام معظم رهبری در منطقه و امام جمعه کاشان حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی بر سر مزار آیت الله سلیمانی ( رحمة الله علیه ) نماینده سابق ولی فقیه و امام جمعه کاشان
 تصاویر حضور در دانشگاه کاشان : 4 / 2 / 1403
تصاویر حضور در دانشگاه کاشان : 4 / 2 / 1403
حضور در گلزار شهدای روستای مرق : 3 / 2 / 1403
حضور در گلزار شهدای روستای مرق : 3 / 2 / 1403
عیادت از جوان بستری در بیمارستان  ، بخش مراقبت های ویژه و قرائت حدیث کساء  جهت شفا  :
عیادت از جوان بستری در بیمارستان ، بخش مراقبت های ویژه و قرائت حدیث کساء جهت شفا :
تصاویر : مراسم عزاداری سالروز تخریب قبور مطهر ائمه بقیع (ع)
تصاویر : مراسم عزاداری سالروز تخریب قبور مطهر ائمه بقیع (ع)
مراسم یادمان شهدای طوفان الاحرار
مراسم یادمان شهدای طوفان الاحرار
عیادت از جناب آقای نعناکار  :
عیادت از جناب آقای نعناکار :
تصاویر بازدید از باشگاه بدن سازی :  19 / 1/ 1403
تصاویر بازدید از باشگاه بدن سازی : 19 / 1/ 1403
تصاویر دیدار مدیر عامل و معاونین شرکت آبفا :
تصاویر دیدار مدیر عامل و معاونین شرکت آبفا :
بازدید از مسجد آقا بزرگ :
بازدید از مسجد آقا بزرگ :
تصاویر : حضور در مراسم احیای شب‌های قدر  -  شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان  -  گلزار شهدای دارالسلام  کاشان
تصاویر : حضور در مراسم احیای شب‌های قدر - شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان - گلزار شهدای دارالسلام کاشان
پربازدیدترین خبرها
«خبر خوب» رویکرد امیدآفرینی است که خبرگزاری فارس آغاز کرده است حرکت در مسیر ولایت الهیه و تبلیغ غدیر بزرگترین امر به معروف می باشد علاوه بر تبلیغ لسانی، مردم را با غیر زبان به کار خیر دعوت کنیم خدمت به زائران امام حسین توفیق الهی است بازدید حضرت آیت الله سلیمانی، نماینده مقام معظم رهبری در منطقه و امام جمعه کاشان از بخش های مرکز آموزشی و درمانی شهید دکتر بهشتی کاشان نقش رسانه در پیشرفت و تحول جامعه نماینده مقام معظم رهبری درگذشت حجت‌الاسلام روح‌ الله حسینیان را تسلیت گفت. انتصاب نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه کاشان چشم‌انداز فرهنگی ۲۰ ساله کاشان توسط مسئولان شهر ارائه شود برخی‌ها تعیین قیمت سبد کالای منزل مردم را به انتخابات آمریکا گره زدند
کاشان - خیابان شهید بهشتی - کوچه جمال آباد - دفتر نماینده مقام معظم رهبری و امام جمعه کاشان - کدپستی: ۸۷۱۴۶۷۸۳۸۹
تلفن: ۵۵۷۸۱۸۱ - ۵۵۷۸۸۸۸ - ۵۵۷۲۲۴۴ (۰۳۱)
نمابر: ۵۵۷۸۱۸۲ (۰۳۱)
© کلیه حقوق مادی و معنوی برای پایگاه اطلاع رسانی سفیر ولایت محفوظ است. استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.